De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta CAFFEO SOLO & PERFECT MILK ZILVER/ZWART Volautomatische espressomachine E957-103 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Jeroen 22-02-2020

Mooie vormgeving en goed plaatsbaar

Vooral vanwege de vormgeving en de bekende naam een en ander in combinatie met 'n goede prijs passend binnen ons budget.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Gebruiksgemak
  • Kwaliteit van gemaakte koffie
  • Prijs - kwaliteit verhouding

Minpunten

• Watertank mag wat groter
  • Opvangbak wat klein.

DeePee 23-08-2017

De koffie is goed, bedieningsgemak is goed, maar na ongeveer een jaar hield de cappuccinatore er mee op. Ik kreeg van Melitta keurig een nieuwe, helemaal gratis, maar die werkt ook niet. Zit de fout dan in de machine? Geen idee, ik gebruik maar gewoon een losse melkopschuimer, maar jammer is het wel. Daar koop je geen Solo & Perfect Milk voor. 1 1/2 Jaar in bezit.

Pluspunten

• Slanke machine, die weinig ruimte kost
  • Goede koffie

Minpunten

• cappuccinatore werkt al vrij snel niet meer

Officiele reactie van Melitta 24-08-2017

Beste DeePee, dank voor je review. Jammer dat het melk opschuimen niet goed lijkt te gaan. Misschien dat het beter gaat met een ander soort melk. Het doorprikken van het gaatje in het bovenste pijpje geeft ook in de meeste gevallen een beter resultaat. Neem gerust opnieuw contact met onze aftersales service afdeling op als je meer informatie nodig hebt. Vriendelijke groeten, Brenda, Melitta Team

Rob 19-07-2016

Apparaat is al 3 keer terug geweest naar Melitta. Intern raakt het apparaat verstopt, zelfs al voer je elke 2 weken het reinigingsprogramma uit. Ik heb het apparaat nu anderhalf jaar in bezit. Voor dit geld had ik echt iets beters verwacht.

Marco 24-01-2016
wij hebben deze machine sinds 5 januari 2015 in ons bezit en werkt prima. bediening en schoonmaken is makkelijk. lees dat sommige mensen moeite hebben met de melkschuim, ligt denk ik toch aan welke melk je gebruikt. neem je volle melk gaat het beter als met halfvolle. neem je de opschuimmelk van Friese vlag dat krijg je een mooie schuimkraag. het kan misschien ook aan het afwasmiddel liggen dat je gebruikt, wij hadden dit. Hoop nog vele jaren te kunnen genieten van deze machine!

markh80 03-01-2016
Zeer tevreden over deze espressomachine, heerlijke koffie en een mooi stijlvol en compact apparaat.

Door de instelbaarheid van de hoeveelheid koffie en water is deze makkelijk naar eigen smaak in te stellen. Tevens is de temperatuur van de koffie in te stellen. Meer dan genoeg mogelijken voor een esprossomachine om zaken naar eigen wens in te stellen.

Schoonmaken gaat gemakkelijk, zetgroep en vuilwater/koffiedrap is gemakkelijk te verwijderen en schoon te maken.

Cappuccinatore voor melkopschuimen werkt prima en naar alle tevredenheid, schoonmaken gaat ook gemakkelijk.
Lees in andere reviews dan andere gebruikers dit soms wat minder vinden maar in een gemiddeld restaurant is de kwaliteit van het melkschuim vaak slechter!!! (ligt ook aan de melk die je gebruikt)

Na ruim 6 weken in bezit is over de duurzaamheid nog niet zo veel te zeggen maar het ziet er allemaal wel degelijk uit in ieder geval.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over deze aankoop. Heerlijke koffie en cappuccino (ligt natuurlijk ook aan je bonen) en dat voor een redelijke prijs.

bert777 27-07-2015
Prima koffie en de melk schuimt prima op.
Alleen de rvs metalen afdekplaat krijg ik niet meer schoon.
Hij gaat krassen, kringen en er blijven witte vlekken op zitten door de water of melkdruppels.
En krijg en nergens mee schoon.
Dus ff de reactie van Melitta afwachten.

bert777 14-11-2015

Inmiddels een nieuwe plaat ontvangen.
De nieuwe kan helaas ook niet tegen de melkdruppels.

Officiele reactie van Melitta 20-08-2015

Beste Bert,
Dank voor de positieve review.
Er kunnen op de afdekplaat inderdaad krassen en kringen komen door gebruik van de koffiekopjes. Dit is helaas niet te voorkomen.
U kunt desgewenst een nieuwe afdekplaat (druprooster) bestellen.

Heeft u hier verdere vragen over, neemt u dan via mail met ons contact op.

Met vriendelijke groeten,
Brenda Broekmaat
info@melitta.nl
telefoon 0183- 642 642

Janneman70 27-04-2014
geweldige compacte machine, mooi en strak design
simpele bediening, vele mogelijkheden met de machine en eenvoudig schoon te maken.
koffie naar wens instelbaar, sterkte en hoeveelheid
niet onbelangrijk eenvoudige bediening voor de cappucino.

RonaldvD75 30-03-2014
Geweldig apparaat, met veel mogelijkheden. Makkelijk in gebruik, makkelijk schoon te maken en stil. Wel jammer is dat er altijd water aan de binnen kant van de lekbakje komt. Verder genieten we iedereavond van heerlijk cappuccino.

Rinus4321 22-01-2014
Een mooi uitgevoerde machine. Smaak van de koffie is heerlijk en naar ieders wens instelbaar wat betreft hoeveelheid en sterkte. Maakt mooi schuim en zo een heerlijke cappuccino. Gemakkelijk schoon te maken. Kortom, wij zijn tot nog toe zeer tevreden en blij met deze aankoop.

Matt1982 07-01-2014
De Melitta vind ik een zeer mooie machine, lekker klein en strak design. Fijne simpele bediening en natuurlijk ook heerlijke koffie!
Het maken van een cappuccino is met de melkschuimer en het slangetje zo gepiept. Maar ook even snel heet water voor een kop thee vind ik een plus punt!
Het schoonmaken van de machine kan makkelijk zelf dit hoeft niet door een speciaal onderhoudsbedrijf gedaan te worden!
Heb de machine pas een paar weken dus over duurzaamheid kan ik niks zeggen.

sjoerdvde 07-01-2014
Strak vormgegeven esppresso apparaat met prima smaak.

Reden dat ik hem kocht: 2 kopjes koffie tegelijk, smaak, melkschuimer en vormgeving.

Achteraf: zeer tevreden over design en smaak, minder tevreden over de melkschuimer (had sneller gehoopt) en als je 2 kopjes koffie maakt moet de machine voor het 2e kopje apart weer koffie bonen malen. Het lijkt dus alsof er geen verschil als je 2x 1 kopje koffie genomen zou hebben.

Barista2014 06-01-2014
Mooi compact en strak design. Maakt heerlijke koffie met een vol aroma en goede creme laag (wij gebruiken Bravi Caffe 100% Arabica bonen). Wij hebben getwijfeld over een machine met een volautomatische melkfunctie, maar (mede door de afmeting) gekozen voor de Caffeo Solo & Perfect Milk. En de keuze was juist, een Cappuccino of Latte Macchiato is in een handomdraai gezet. Wij missen de volautomatische melkfunctie niet. En de machine oogt kleiner dan verwacht in onze keuken. De duurzaamheid kunnen wij nog niet beoordelen omdat wij de machine nog maar een paar dagen in huis hebben.

M.G.Luitwieler 03-01-2014
Ik heb lang gezocht naar het voor ons geschikte type. je komt al gauw uit bij de standaardkoffiemachines, maar deze is niet zo breed en past daardoor makkelijker in je keuken of waar dan ook. Vrienden hadden al een tijdje een Jura, maar die had constant storingen. Deze Melitta geeft heerlijke koffie naar ieders smaak. Makkelijk in te stellen met 2 handelingen.Het melkschuimen met het slangetje, dat overal in past, gaat uitstekend. Gebruiksaanwijzing is ook duidelijk te volgen in stappen. Vormgeving is uitstekend, al zou ik ook de zijkant in 'zilver' hebben uitgerust, als je dan toch al voor een zilveren kiest en niet voor een zwarte. Dat staat mooier als het vrijstaand staat.
Over duurzaamheid kan ik met dit korte gebruiksgeschiedenis nog niet veel zeggen, maar alles zit logisch in elkaar, de gebruikte materialen zijn van een deugdelijk niveau en zijn makkelijk te verwijderen en schoon te houden.

Mariasam 20-07-2015

Hoi ben je nog steeds tevreden? Hoe is het geluid tijdens het malen?
Verder geen onderhoud?
Alvast bedankt.