Melitta CAFFEO SOLO & PERFECT MILK ZWART Volautomatische espressomachine E957-101 zwart

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Queen Dorien 01-01-2019

Mooi apparaat, heerlijke koffie, maar geen warme melk

Echt een sierlijk, mooie koffiezetter, een juweeltje op je aanrecht. De koffie is zalig, fijn dat je de temp kunt instellen, helaas laat de melkopschuimer en verwarmer t afweten, schuimt en verwarmd nauwelijks. Vanaf het begin. Ik heb het voorgelegd aan Melitta, ben benieuwd hoe ze dit gaan oppakken.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Snel zetklaar
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Nauwelijks schuim
  • Melk niet warm

Queen dorien 19-03-2019

Gelukkig kan ik melden dat inmiddels Melitta heeftgezorgd voor een nieuw apparaat. Deze doet het helemaal goed, lekkere warme en volschuimende melk. Prima opgelost!

Richard 11-07-2018

Het apparaat geeft lekkere koffie. Maar hé, het is een koffie apparaat. Had ik eigenlijk niet anders verwacht.
Maar het is echt een slecht apparaat.
Onderhoud is echt lastig. Maar is te doen als je de handleiding volgt. Reinigen is echt een klusje waar je een half uur mee bezig bent. Ontkalken.... neem nog een half uur extra.

En nu komt het. Het apparaat is in de 2 jaar garantie al meerdere keren met een storing uitgevallen. Als je redelijk technisch bent kan je een paar dingen zelf oplossen. Maar meerdere keren kan je de zetgroep gewoon niet verwijderen. Zit MUURVAST.
Of andersom, tijdens het reinigingsprogramma loopt het apparaat vast. Zetgroep eruit, maar is daarna niet meer terug te plaatsen. Alles geblokkeerd.
En nu, ben ik net over de 2 jaar garantie heen, en guess what? Het apparaat doet het gewoon niet meer. 2 lampjes blijven branden. Zou weer eens iets met de zetgroep zijn volgens de handleiding. Niets helpt. De hotline gebeld. Zou iets zijn met de detectie van de zetgroep.
Opsturen kan, maar dat gaat me dus een hoop geld kosten.
Dus ik denk dat ik dat niet ga doen.

Quote:
U stuurt het toestel naar hen op of u kiest ervoor om het door hen te laten ophalen. Voor het ophalen en terugbrengen wordt een bedrag van ongeveer € 19 per enkele rit in rekening gebracht.

Vervolgens wordt het toestel door hen gerepareerd.

U betaalt € 45,- onderzoekskosten.

Kost de reparatie € 165,- of minder (inclusief de onderzoekskosten), dan ontvangt u een bericht en een factuur.

Is het bedrag hoger, dan wordt u eerst gebeld om hierover te overleggen. U kunt hier vervolgens al dan niet mee akkoord gaan.

Gewoon een rotapparaat wat volgens mij weer eens gemaakt is om net buiten de garantie stuk te gaan. 350 euro down the drain.
NOOIT MEER MELITA. Advies: NIET KOPEN.

Minpunten

• loopt vast
  • reiningingsprogramma is erg lastig
  • ontkalkingsprogramma nog lastiger
  • niet goed schoon te maken

FD 11-10-2017

prima machine, maar .....

Prima machine, maar jammer dat bij het zetten van twee koppen koffie er twee keer bonen worden gemalen. Wellicht noodzakelijk. De smaak is namelijk prima. De afvalbak is daardoor snel vol even als het lekbakje.
Handig formaat en redelijk stil.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Redelijk stil

Minpunten

• Afvalbak snel vol
  • Lekbakje snel vol

Midtown70 21-08-2017

Prachtig slank apparaat en makkelijk in gebruik.

Erg blij met dit prachtige apparaat. Hij neemt (relatief) weinig plek in op het aanrecht. De melkopschuimer werkt prima en de koffiesterkte is eenvoudig aan te passen. De smaak van de koffie is uiteraard mede afhankelijk van de gekozen koffiebonen. Het afvalbakje, waar de koffieprut in valt, is vrij klein en moet daardoor regelmatig leeggegooid worden. Voor ons is dat echter geen deal-breaker. Het schoonmaken is ook goed te doen. Op de website van Melitta staan overigens duidelijke instructiefilmpjes.

Pluspunten

• Melkopschuimen is eenvoudig
  • Schoonmaken is eenvoudig
  • Prachtig slank ontwerp

Minpunten

• Klein afvalbakje voor koffieprut

Ronald 07-06-2017

Fijn apparaat

Sinds een paar maanden deze machine in bezit, we zijn er erg tevreden over. Opschuimen werkt prettig en geeft mooie volle kraag, ik vind wel de opvangbakjes een beetje aan de kleine kant, deze hadden iets groter gemogen. Daar tegenover staat er wel een zeer mooie en goede machine op het aanrecht, zeer blij dat we voor Melitta gekozen hebben

Pluspunten

• Goede koffie
  • Opschuimen eenvoudig
  • Compact

Jan 11-05-2017

Mooie machine

Het apparaat bevalt redelijk goed. De melk opschuimer gebruik ik niet veel te omslachtig en nou niet bepaald gebruiksvriendelijk. Het apparaat al 2 keer moeten ontkalken in 4 weken tijd terwijl wij hier zacht water hebben en ik gebruik een waterfilter in het apparaat. Als ik weer een nieuw apparaat ga kopen zou ik wel voor een andere uitvoering gaan en waarschijnlijk wel weer voor een Melitta.

Pluspunten

• Zet lekkere koffie.
  • Temperatuur instelbaar.
  • Verder veel instel mogelijkheden

Minpunten

• Melk opschuimer.
  • Moet snel ontkalkt worden.

s vd berg 21-12-2016

Prima koffie voor schappelijke prijs

Lang gezocht naar een goed apparaat. Uiteindelijk voor melitta gekozen. Bevalt prima. We gebruiken alleen niet de opschuimer, maar met aparte opschuimer. Dit ivm het schoonmaken... Het schoonmaken van de rest van de machine is zo gebeurd!!
Je kan dus eigenlijk beter de melitta zonder opschuimer nemen en dan een losse melkopschuimer erbij 😉

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Makkelijk te maken

Minpunten

• Melkopschuimer is lastig te bedienen.
  • Schuim niet stevig

Carina 16-12-2016

Klein maar fijn. Dit apparaat kan alles wat de andere grotere duurdere apparaten kunnen.
Van espresso, tot cappucino alles is mogelijk.

Pluspunten

• de sterkte apart instelbaar
  • de hoeveelheid apart instelbaar
  • melkschuimer kan ook met halfvolle melk
  • makkelijk schoon te maken
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• klein waterreservoir
  • klein bonenreservoir

Jan W. 15-12-2016

Espresso zoals het bedoeld is. waterhoeveelheid, maalgraad en sterkte, allemaal af te stellen zonder dat het een ingewikkelde machine wordt. dit is mijn tweede en als deze er mee stopt komt er ook weer een derde. Ook door de goede service van Melitta.
1 minpuntje: ik gebruik wat vettere koffiebonen en deze blijven dan "hangen"in het reservoir en moet ik dan los duwen. Een iets steiler reservoir zou dit al op kunnen lossen

Pluspunten

• alles in te stellen naar je eigen smaak
  • formaat

Minpunten

• bonenreservoir

ingpesin 14-12-2016

Makkelijk te bedienen koffie machine.

Mooie vormgeving, zet heerlijke koffie, machine is makkelijk te reinigen en heeft een eerlijke prijs.

Pluspunten

• makkelijk te reinigen

Huub 14-12-2016
Maakt diverse soorten prima koffie voor een apparaat in deze prijsklasse. Was wel even zoeken naar de juiste bonenmelange. Ziet er stijlvol uit en is lekker compact.
Goede prijs/prestatie verhouding.

Pluspunten

• formaat
  • mogelijkheden
  • prijs

Minpunten

• geluidsnivo
  • klein waterresevoir

Victor 13-12-2016

Perfecte koffie

Na vele machines te hebben versleten lijkt dit een goede keus makkelijk in gebruik
Perfecte machine en melkschuimer geen problemen mee ook niet met halfvolle melk
Temperatuur mag heter maar dit is persoonlijk en ik vind het al gouw louw drink en eet alles zo heet mogelijk

Werner van Riemsdijk 13-12-2016

perfect koffie en melk machine

Geef nooit zo maar een hoog cijfer, maar we hebben dit apparaat nu 3 jaar en nog nooit problemen gehad. Ondanks dat wij niet altijd ontkalken wanneer die dat aangeeft. Lekkere koffie temperatuur instelbaar vind ik belangrijk aan een koffiemachine en dat heeft deze. Over smaak valt niet te twisten maar hij maakt lekkere koffie en capuchino of een andere smaak. De visite geniet ook altijd van ons bakje leut.

Helaas voor sommige klanten kan ik niet aangeven hoe de service is van Melitta , maar als die de helft is van onze tevredenheid dan is het super.

De volgende wordt zeker weer een Melitta.

Pluspunten

• temperatuur regelbaar
  • voldoende smaken
  • weinig te ontkalken

Minpunten

• nog niet gevonden

barista 13 09-01-2014
heerlijke koffie, uiteraard mede afhankelijk van de bonen. goede cappuccino en espresso. melkschuim minder perfect als de naam van het apparaat doet vermoeden maar ,t is een voldoende. duurzaamheid nog niet bekend app pas enkele weken in gebruik maar zier er zeer solide uit.

peetb71 05-01-2014
Deze koffiemachine is mooi klein van formaat waardoor deze makkelijk op het aanrecht past. Belangrijker is dat de machine perfecte koffie maakt! Daar gaat het tenslotte om. Zeer gebruiksvriendelijk.....en snel in te stellen! Ook een eenvoudige cappuchino is makkelijk te maken. Zelfs voor de kinderen een warme chocolademelk is een fluitje van een cent! Kortom een aanrader met een mooi tijdloos strak design. Duurzaamheid kan ik niet beoordelen omdat ik het apparaat nog maar 2 weken in huis heb!

saturday 01-01-2014
Prima apparaat, maakt lekkere koffie! Het waterreservoir en de koffiebonenreservoir zijn ietwat aan de kleine kant, verder echt geen enkel minpunt ontdekt.

Derk Vos 30-12-2013
Prachtige koffiemachine welke heerlijke koffie maakt op juiste smaak en temperatuur. Makkelijk te bedienen en schoon te maken. Echt een aanrader!