Krups Evidence One EA895N Volautomatische espressomachine zwart - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Evidence One EA895N Volautomatische espressomachine zwart op Kieskeurig.nl.

Bibietjuh 29-06-2020

Fijn apparaat

Geschreven voor: Krups Evidence One EA895N Volautomatische espressomachine zwart

Heb deze bonenapparaat mogen testen en ik ben zeer tevreden over het design, de gebruiksvriendelijkheid en de mogelijkheid van verschillende soorten koffiekeuzes. Na 10 jaar een fijn apparaat te hebben gehad was ik zoekende naar een goede vervanger en deze overtreft de vorige ruimschoots.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Veel koffiekeuzes
  • compact

Minpunten

• kleine wateropvangbak

Hilko 18-06-2020

Handig en gebruiksvriendelijk espressoapparaat

De Krups Evidence One is een gebruiksvriendelijk en simpel te gebruiken apparaat. Alle mogelijkheden van het apparaat zijn met 1-knop bereikbaar. Andere espresso apparaten die ik heb mogen uitproberen waren er soms een reeks aan handelingen waar je doorheen moest voordat het apparaat eens begon met koffie te malen. De meeste koffie opties zijn op de Krups Evidence One direct beschikbaar vanaf het LED touchscreen en na indrukken van het knopje krijg je direct je koffie. De enige instelling die je optioneel dan nog kan doen is de sterkte instellen (1, 2 of 3). Voor een aantal koffierecepten kun je ook de hoeveelheid vloeistof aanpassen op het moment dat het apparaat begint met opwarmen voorbereiding om de koffie te malen. Handig.
Het apparaat is in deze fase wel wat langzaam, maar niet vervelend traag. De andere optionele instelling is om 2 kopjes koffie tegelijk te laten maken.
Melk opschuimen voor latte macchiato of cappuccino werkt goed, je zou het staafje eventueel direct in een melkpak kunnen steken; er is helaas geen speciaal accessoire als melkreservoir meegeleverd. Schoonmaken van het melksysteem is dan wel super gemakkelijk! Dat heb ik bij andere machines (heel) veel minder gezien. Het staafje voor het melksysteem kun je makkelijk wat water doorheen laten lopen uit de kraan en het ding is direct schoon. Jammer is dan weer wel dat je alleen een dubbelzijdig stukje tape krijgt om een klein houdertje voor het melkstaafje ergens op vast te plakken. Iets wat echt slecht plakt. Beetje Bison montagekit bleek de oplossing.
Ideaal bij dit apparaat is ook dat het waterreservoir groot is en makkelijk te hervullen. In het waterreservoir zit de filter voor chloor en kalk. De opvangbak voor de gemalen koffie is redelijk groot, het lekbakje is wel snel vol, maar (heel!) gemakkelijk te legen. Je kan het automatisch spoelsysteem sowieso uitschakelen, dus waarbij andere apparaten ineens onverwacht gaan spoelen op het moment dat ze zichzelf automatisch uitschakelen, hoef je daar hier geen last van te hebben. Handmatig het koffiesysteem of melksysteem spoelen is 3x drukken op een knop. Handig.
Opwarmen en bereiden duurt wel even. Er is een automatisch verwarmingssysteem voor "gewoonte dieren" die elke dag op exact hetzelfde moment wakker zijn en aan hun eerste koffie toe zijn; dan is het apparaat opgewarmd als je zover bent om van je koffie te genieten. Een bonenmachine is natuurlijk altijd lawaaiig tijdens het malen, maar het apparaat lijkt veel minder lawaaiig dan wat ik van andere apparaten heb gehoord.
Het enige echte minpunt dat ik zover heb ervaren is de "mijn favoriet" instelling; deze kun je pas instellen direct nadat je koffierecept klaar is. Ik had hier graag makkelijker een instelling voor mijn cappuccino willen kunnen doen met hoeveelheid water, koffie sterkte en hoeveelheid schuim. Ok, de favoriet knop werkt, maar echt handig werkt dit niet. Echt missen doe ik het niet; ik heb het nu ingesteld maar gebruik het alsnog nooit.

Pluspunten

• Super gemakkelijk schoonmaken
  • Redelijk stil
  • Groot waterreservoir
  • Extreem gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Dubbelzijdig stukje tape
  • Geen melkbeker accessoire
  • Slechte handleiding
  • 'Mijn favoriet' werkt raar

Datyn 14-06-2020

Veelzijdige machine

Design:
Strak en modern koffiezetapparaat. Ideaal is het hengsel aan het waterreservoir. Makkelijk uitneembaar en makkelijk bij te vullen. Ook is deze lekker groot. Dus vaak vullen is niet nodig!
Installatie en functies:
Installatie is eenvoudig. In de handleiding is alles beschreven, soms wat lastig e.e.a. te vinden.
De waterfilter is lastig te installeren, ondanks de meegeleverde sleutel. Gelukkig hoeft dit maar eens in de twee maanden. Dat is te overzien.
Het apparaat is voorzien van vele opties aan koffie. Wat erg goed bevalt is de 3 tal keuzes voor het zetten van thee. Dit is vooral fijn voor het zetten van groene thee!
Het auto off wat later ingeschakeld, zodat het apparaat langer aan blijft.
De melkuitvoer is makkelijk schoon te maken. Er is ook een optie om een QR code te scannen waardoor je een filmpje kunt bekijken hoe het schoonmaken in de praktijk gaat. Ideaal en duidelijke instructie!
Super is dat de koffiepulp er zeer droog uitkomt, dus geen natte prut in het opvangbakje en geen schimmel daardoor!
Wel moet je vaak het wateropvangbakje legen. Daar geeft de machine een melding van.
Bij de opties in het instellingen menu kun je zien hoeveel kopjes je gezet hebt van elk soort koffie en thee en na hoeveel cycli je het apparaat moet ontkalken/schoonmaken. Handig!
Ook in het menu zijn er losse spoelingen te vinden.
De koffies smaken heerlijk! Wat mij betreft een top apparaat! Zeker aan te raden als je een liefhebber bent van koffie in al zijn soorten!

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • droge koffiedik
  • veelzijdigheid

Minpunten

• vaak legen wateropvangbak

Melisseus 14-06-2020

Fijne machine met nadelen

Compacte machine met veel mogelijkheden. Installatie eenvoudig en met de juiste kwaliteit bonen en volle melk een prima kop koffie en cappuccino te maken. Wel wordt gevraagd na iedere cappuccino alles te reinigen. De zetgroep is er niet uit te halen en apart te reinigen en vraag mij af of een kleine spoeling dit grondig doet. Door het hoge kwetsbare plasticgehalte van de onderdelen denk ik niet dat deze mij jarenlang zorgeloos gaat voorzien van koffie / cappuccino.
Ik verbaas me over het keuzedisplay; tussen alle mooie Italiaanse koffiebenamingen staat er Long Coffee en vertaald in NL; Lange koffie. Denk dat Caffè Lungo hier beter had gepast :-)
Fijne machine voor de korte termijn maar twijfel sterk hij z'n prijs waard is

Pluspunten

• goed koffie(varianten)
  • geluid bonenmaler
  • Makkelijk te reinigen
  • groot waterreservoir en droesbak

Minpunten

• Geluid tijdens zetten (zoemen)
  • Zetgroep niet te verwijderen
  • Ongeschikt voor theedrinkers

Renard 14-06-2020

Veelzijdige espressomachine

Een mooi ogende en compacte koffiemachine. Handig dat de meldslang apart is, misschien niet het mooist om te zien - maar voor het schoonmaken wel praktisch. Opvallend is dat je alles zelf kunt instellen: koffiesterkte, temperatuur etc.. Misschien is dat ook wel logisch, maar ik heb het allemaal geleidelijk aan ontdekt en krijg nu de cappuccino, latte of macchiato zoals ik hem wil. Of dat nou echt allemaal duidelijk genoeg in de handleiding staat vraag ik me af. Mooi eenvoudig in gebruik: water in het reservoir, melk in het melkkannetje en de juiste knop indrukken. Het duurt dan ruim 2 minuten voordat 1 of 2 cappucino's voor me klaarstaan. Vervolgens de automatische reinigingsroutine, wel even zelf het slangetje uitspoelen trouwens. Allemaal prima, je hebt er een lekker verse kop koffie voor terug, Het verbruik aan koffiebonen valt me reuze mee overigens. Uiteindelijk ga ik hiermee veel geld besparen ten opzichte van mijn huidige machine met koffiecups.

Pluspunten

• Veel instellingen en varianten
  • Snel en eenvoudig schoon te maken
  • Lekkere cappucino en andere melkvarianten
  • Compact en mooi op het aanrecht
  • Volautomatisch als je dat wilt

Minpunten

• Als de bonen op zijn komt er geen melding

Tannie19 13-06-2020

Lekker wakker worden

Al een tijd op zoek naar een volautomatisch koffieapparaat. In de krups de onze gevonden. Het apparaat heeft een mooi design. Is makkelijk te installeren en in gebruik.
De verschillende koffiesoorten zijn erg lekker en makkelijk.
Het schoonmaken is ook prima te doen. De bakjes moeten regelmatig geleegd worden wat ook makkelijk gaat. Het waterreservoir is een soort handtas wat je er van achter af kunt pakken en vullen.
Het enige echte nadeel is het ophangsysteem voor de melkslang. Er kwam een goedkoop stukje dubbelzijdig tape mee wat snel loslaat. Hier zou krups iets anders op moeten verzinnen bij zo’n duur apparaat. Maar verder gaan we hier nog lang van genieten.

• Verschillende koffiesoorten

Minpunten

• Houder slangetje

Nicolleke89 11-06-2020

Horeca bakkie thuis

Voordelen: de krupsmachine heeft een mooi chique uiterlijk - goed stevig melkschuim - heel veel variatiemogelijkheden in sterkte en hoeveelheid - veel verschillende koffievariaties met een druk op de knop - melkpijpje gemakkelijk schoon te maken - maakt steeds schoon, dus hygiënisch - pijpje van melktoevoer kun je zo in het pak steken
Nadelen: - powerknop reageert niet altijd even alert - het is even goed de gebruiksaanwijzing lezen voor je de machine deugdelijk kunt gebruiken. - het pijpje van de melktoevoer moet je met stukje dubbelzijdige tape aan zijkant plakken. Beetje armoedig bij zo'n dure machine. - als je twee kopjes tegelijk zit dan trilt de machine zo dat de kopjes verplaatsen.

Martine 10-06-2020

Mooi compacte machine met veel mogelijkheden

Een fijne volautomaat. Met een simpele druk op de knop zet hij heerlijke koffie variaties. Er zitten verschillende instelmogelijkheden om de koffie na jouw smaak te zetten die je dan als favoriet kan instellen.
Het lekbakje en het opvangbakje voor de “koffiekoekjes” vind ik wat klein. En ik vind de machine wel veel herrie maken..

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Veel koffie variaties
  • Mooi en compact

Minpunten

• Veel herrie
  • Kleine opvangbakjes

Godsgifttomen 09-06-2020

Als het eenmaal geïnstalleerd is werkt het goed!

Mijn eerste indruk was wat een mooi design! Voor het gebruiksgemak moest ik eerst door de gebruiksaanwijzing heen. Hier heb ik wel wat op en aanmerkingen over. Voor de hardheid van het water gebruik je een staafje, en dan verkleuren de vakjes in een kleur. Het boekje is in zwart wit en het staafje geeft kleuren aan. Nu ben ik er wel uitgekomen maar dit was even verwarrend. Helaas stonden er wat fouten in het boekje, er werd bij de installatie verwezen op pagina 58 voor de installatie van het filterpatroon naar pagina 58, deze is niet te vinden op deze pagina maar op pagina 59. Als je op pagina 59 alle stapjes volgt word er steeds verwezen naar de plaatjes. bij 1st use. Toen ik mijn eerste cappuccino ging testen bleek dat mijn koffie niet sterk genoeg was, toen ben ik gaan zoeken in het boekje of het nou aan mijn bonen lag of dat ik ergens iets in kon stellen. Omdat ik van sterke koffie hou had ik het draaiknopje tussen de bonen (maaalgraad) op 5 gezet in de veronderstelling dat dit de sterkte weergaf, echter staat bij mij 1 voor de sterkste smaak en 5 voor de lichtste. Dat zal denk ik een fabrieksfout zijn.

Voor het gebruiksgemak van de machine zelf ben ik zeer te spreken, alles wijst zich vanzelf en er is voldoende keuze. Mijn buurvrouw is een echte espresso drinker en die vond hem erg goed, ik ben meer een cappuccino of latte machiato drinker en als je er eenmaal achter bent welke sterkte jij het lekkerste vind door aan maalgraad te draaien tussen de bonen, creëer je een heerlijke cappuccino. Tip is wel om niet verse melk te gebruiken maar houdbare melk omdat hij dan beter schuimt.
Ik heb ook de thee uitgeprobeerd, er zijn 3 mogelijkheden die qua hitte van het water verschillen passende bij de soort thee. De kids heb ik die vanochtend gegeven en het was helemaal prima. Ik ga de aankomende tijd het hele boekje doorspitten en ook goed bestuderen hoe je het apparaat reinigt of ontkalkt. Ik zal in volgende reviews mijn bevindingen aan jullie doorgeven, en nu lekker genieten van mijn heerlijke apparaat!

Update 9 juni

De kruidenthee is het heetste water. Nadeel bij alle 3 de opties is dat hij sputterend water geeft en dat het lang duurt voor je kopje gevuld is. Het houdertje voor het slangetje met tape ligt er inmiddels af want dat werkt niet met tape dus nu heb ik het slangetje bovenop het apparaat gelegd, prima oplossing.
Ik vind het ook heel positief dat je de boonsterkte per variatie kan aanpassen naar ieder zijn smaak dus niet alleen door bovenin te draaien aan de maalgraad maar ook door op de bonen te klikken in het touchscherm.

Ik heb ook ontdekt op de website van Krups dat er verschillende demo filmpjes zijn om het apparaat schoon te maken, ik heb deze bekeken en een kind kan de was doen, goed en heldere uitleg! Ook kan je hier veel gestelde vragen bekijken die je wellicht weer op weg kunnen helpen bij andere dingen. Al met al nog steeds happy met dit apparaat!

Pluspunten

• slangetje melk goed schoon te houden
  • veel variatie in koffiesoorten
  • mooi design
  • maakt weinig herrie

Minpunten

• houdertje slangetje van melk
  • thee duurt lang
  • gebruiksaanwijzing

Marjolijn 09-06-2020

Compacte volautomaat zonder gedoe

Na het uitpakken van de machine en deze neergezet te hebben in de keuken valt het me mee hoe groot de volautomaat is.
Het design is eenvoudig en strak zonder onnodige poespas.

Met de handleiding ernaast was het apparaat in 5 minuten geinstalleerd, ingesteld en doorgespoeld. We hebben een waterontharder dus het waterfilter gebruiken we niet.
Handige uitneembare waterbak met vouwbare hendel. Is mooi dun en compact met inhoud voor zeker 10 kopjes koffie.
Voor ons 2 persoons-huishouden is de koffiedik-opvangbak voldoende, na ongeveer 7 koffie-drankjes verschijnt de melding om het bakje te legen. Dit kun je eventueel1x negeren, er past het dubbele in.

Inmiddels hebben we de eerste long coffees, cappuccino's en latte's geprobeerd (zo uit het melkpak ipv apart kannetje) en het smaakt echt beter dan koffie uit een capsule apparaat.
We hebben een schatting gemaakt dat je met Segafredo koffiebonen ongeveer €0,20 betaald per kopje. Dan zijn originele Nespresso capsules duurder.
Het afspoelen van het melkslangetje is eenvoudig en kost evenveel tijd als het afspoelen van een losse melkopschuimer. Ook een meevaller.

Zeer positief punt is dat de zetgroep niet apart handmatig schoongemaakt hoeft te worden waar veel tijd in gaat zitten.
De machine geeft dit vanzelf aan na ongeveer 300 kopjes koffie (bij onthard water).
Dit reinigingsprogramma met Krups tabletje duurt 13 minuten.
Dit is een reden om de Evidence One waarschijnlijk te behouden na de testperiode.

Na 2 weken gebruiken hebben we het apparaat nog beter leren kennen met een paar aanvullingen:
- koffiedik opvangbak dient na 7 kopjes al geleegd te worden terwijl er het dubbele in past.
- je kunt geen 2 favoriete drankjes (bijv. 2 persoonlijke cappuccino's) tegelijk zetten. Je moet dan de standaard cappuccino gebruiken en er wordt 2x koffie grmalen en gepercoleerd.
- na elke melkbereiding verschijnt de melding om het melkreservoir door te spoelen wat handmatig is weg te klikken om een 2e melkdrank te bereiden zonder tussendoor spoelen.
- het zetten van 2 kopjes koffie tegelijk kost 2x malen en 2x zetten, duurt langer dan verwacht.

Lekkere koffie kost even tijd!

Pluspunten

• Strak, compact design
  • Niet al te groot voor een volautomaat
  • Kan 2 standaard koffiedranken tegelijk zetten
  • Zetgroep hoeft niet handmatig schoongemaakt
  • Ruim waterreservoir

Minpunten

• Koffiedik-opvangbakje is wat aan de kleine kant
  • 2 kopjes koffie tegelijk zetten duurt lang
  • Koffieprut-opvangbakje is lastig eruit te pakken
  • Bevestiging van melkslang clip laat heel snel los
  • Doorspoelen kan alleen aan of uit na opstarten

Saskiabu 09-06-2020

Mooi en gebruiksvriendelijk apparaat

Ik mocht dit apparaat testen via de insiders en moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Lekkere koffie, makkelijk te bedienen en naar ieders smaak in te stellen qua hoeveelheid water en melk. Er zitten wel wat minpunten aan. Bij een opgeslagen favoriet kun je niet kiezen voor 2 kopjes tegelijk en het lekbakje en opvang bakje van de gemalen koffie is snel vol. Duurzaamheid kan ik tot nu toe nog weinig over zeggen daar ik het apparaat pas een paar weken gebruik. Maar qua ervaring met Krups zal dat zeker goed zijn.

Pluspunten

• Stiller bij het malen dan mijn oude machine
  • Makkelijk te bedienen
  • Veel keuzes en mogelijkheid tot opslaan favoriet
  • Groot waterreservoir
  • Compact

Minpunten

• Lekbakjes snel vol
  • Geen 2 tegelijk favorieten

jteun 09-06-2020

Heerlijke kwaliteit koffie, voor ieder wat wils

Ik mocht deze machine testen. Hij is niet al te groot, ziet er mooi uit en het belangrijkste, hij geeft horeca kwaliteit koffie! Voor ieder wat wils, sterkte aanpasbaar en de soort koffie. Alles in één apparaat!

Pluspunten

• Lekkere kwaliteit koffie
  • Compact desin

Minpunten

• prijzig