Siemens EQ500 Integral TP507R03 - Reviews

Netfrequentie
50 Hz
Type/soort
koffiezetter

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ500 Integral TP507R03 op Kieskeurig.nl.

EQ500_TQ507R03 19-03-2020

heel leuk toestel

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03

Ik heb dit toestel nu een paar weken in huis. Product is heel gebruiksvriendelijk, super lekkere koffie. Enkel minpuntje is de temperatuur van de melk. Zelfs wanneer de melk op kamertemperatuur staat, warmt de melk niet heel erg warm op. Ik zou denken dat de melk vooraf toch gestoomd zou zijn. Maar voor wie graag zwarte koffie drinkt is dit een heel leuk toestel

Sabrina 17-03-2020

mijn ervaring

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03

Ik heb nu deze machine een 3-tal weken in gebruik. Installatie lukte vlot. Bij de eerste spoelbeurt bleek het binnengedeelte wel te blokkeren. Ik kon niet terugvinden hoe deze kon losgemaakt worden. Stekker even uit en nadien kwam het wel weer los. Het is voor ons vooral zoeken en uitproberen met soorten bonen maar de machine levert de gevraagde koffie. Een heel duidelijk display met verschillende keuzes en instelmogelijkheden. Ook bij ons zijn de melkvarianten meestal niet warm genoeg maar ik las nu de tips al. Ik ga een poging ondernemen om de melk al heel licht op te warmen in de microgolf en misschien is het dan beter? Het toestel ziet er mooi uit. Er is veel keuze van verschillende koffies en binnen elke soort ook nog veel keuzes qua hoeveelheid. Onderhoud valt goed mee. Je hoeft gedurende de hele bereidingstijd geen aandacht te schenken aan het toestel, gaat allemaal automatisch. Wat ik wel een beetje mis , is een signaal of aanduiding wanneer de bonen moeten opgevuld worden. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

vincentjanv 17-03-2020

High-end consumenten apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03

Als fervent koffiedrinker was ik erg benieuwd om een high-end volautomatische koffiemachine uit te testen. Persoonlijk hoef ik geen opties zoals een melkschuimer, maar gezien mijn vrouw dat wel graag heeft, was dit een ideale combinatie. Een veelgelezen opmerking is de water-temperatuur: ook ik vond dit met de standaard instellingen eerder aan de lauwe kant. Via de instellingen kan je dit nog verhogen maar persoonlijk mocht dit zelfs nog warmer. Dat brengt me bij het gebruiksgemak: de instellingen en algemene navigatie van het toestel zijn makkelijk in gebruik: het mooie kleurenscherm draagt bij tot de luxe uitstraling van het toestel. Tesamen met de stevige frontplaat oogt het plaatje compleet. De koffie zelf heeft steeds een lekkere crema: ik drink ze het liefst klein en straf en een mooie laag vanboven draagt alleen maar bij tot het gehele plaatje. Het toestel is wel niet bepaald stil: ik had verwacht dat dit bij deze prijsklasse wat stiller zou zijn, dit was dus niet het geval. Dit is een toestel die vooral huishoudens moet aanspreken die een kwalitatief apparaat willen met allerhande bereidingsopties. Of het ook een betrouwbaar toestel is, valt moeilijk te zeggen na de korte gebruikstijd. Echter is het onderhoud wel eenvoudig: om het toestel wekelijks even proper te maken, heb je echt niet veel tijd nodig. Dit draagt bij tot de aantrekkelijkheid van dit toestel.

Stijn VDM 09-03-2020

Lekkere koffie en topkwaliteit in de keuken!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03

Ik hou echt van lekkere koffies 's morgens en een cappucino tijdens de voormiddag. Deze Siemens maakt ze allemaal perfect voor mij. In het begin was het een beetje zoeken en aftasten hoe alles werkt. Maar na wat "experimenteren" met maalgraad en de temperatuur, heb ik nu toch echt een koffie naar mijn smaak kunnen instellen. Het is echt een plezier dat je met één toestel zoveel verschillende lekkere koffies kan maken. Iedereen vindt er zijn goesting in terug. Het is ook handig dat je naast de bonen, ook schepjes koffie kan toevoegen. Ik gebruik dit voor voorgemalen decafé koffie. , Ook deze wordt echt gesmaakt. Het malen van de koffiebonen brengt wat geluid met zich mee, maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Het toestel vraagt wel wat regelmatig onderhoud, maar in het kader van keukenhygiëne, heb ik daar totaal geen probleem mee. Een goed onderhoud garandeert heerlijke koffie. Ik wil absoluut niet dat er rare smaakjes aan mijn koffie zitten. Ik kan dit toestel alleen maar aanraden! Heerlijke koffie, voldoende variëteiten en vooral een mooi en strak design in de keuken, echt een eyecatcher op het aanrecht! Top! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Laura 09-03-2020

Lekkere koffie maar geen fan van het design

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03

Super lekkere koffie en zeer flexibel in te stellen. Je kiest zelf met voldoende opties de grootte van je tas en ook de strafte. Hierin heb je steeds 4 a 5tal opties dus echt wel variatie voldoende. Ook 5 soorten koffie die je kan zetten (als je wil 2 tassen tegelijk) dus echt wel leuk.

Persoonlijk vind ik het eerder een lompe bak. Het neemt wel wat plaats in, maar als je de plek hebt, is dit natuurlijk geen probleem. Voor mij mochten de spoelopties iets minder. Nu spoelt machine iedere keer als je het aanzet en ook als je uitzet. Hierdoor is druppelschaal nogal snel vol. En je moet je hier ook van bewust zijn, dus smorgens eerst aanzetten en dan pas je koffietas eronder zetten....

Sandra 06-03-2020

Super machine die dromen overtreft

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03

Bij het openen van de verpakking was het even uitzoeken of we alle stukken nu al dan niet hadden... maar toen de machine dan opstond waren de twijfels totaal weg. De machine is heel eenvoudig in gebruik. Het waterreservoir is makkelijk te vullen en de machine geeft ook aan wanneer het water moet bijgevuld worden, net zo bij de druppelbak. De koffie is super lekker, is net van de juiste temperatuur (ook makkelijk aanpasbaar als je dit te warm of net niet warm genoeg vindt). De melktank is makkelijk vulbaar en sluit makkelijk in de machine aan. Het melkschuim is mooi en geeft de machiatto. de latte, ... extra cachet dat je enkel van een baristo verwacht. Het enigste wat spijtig is de opvangwaterbak : deze moet heel regelmatig leeg gemaakt te worden. Omdat er koffie resten achterblijven in deze bak, dient deze ook telkens schoongemaakt te worden. samen gevat.. een expressomachine waar je denkt dat enkel bestaat in dromen... maar van de eerste koffies heeft overtuigd... Een SUPER machine [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Wim DM 04-03-2020

Eerste indruk: eenvoudig lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03

De koffiemachine staat nu zo'n 3 tal weken op ons aanrecht en na bijna elke dag te kunnen genieten van een lekkere cappuchino in de ochtend, kunnen we toch wel zeggen dat dit wel een heel fijn toestel is. Het is zeer eenvoudig om een koffie te zetten: opstarten, water bijvullen, melkreservoir plaatsen uit de frigo en klaar! De koffie is zeer lekker van smaak en kan zeker wedijveren met deze uit de professionele toestellen uit de betere horeca. Positieve punten zijn: - De bediening is lekker eenvoudig zodat je niet te veel moet kennen om een lekkere koffie te kunnen maken - veel instellingen zodat je kan experimenteren met de instellingen - zonder dat je een koffie expert moet zijn -je kan zelfs enkel melkschuim maken voor als je eens de barista wil uithangen en indruk wil maken op je gasten (wel eerst oefenen ;-) ) - je kan direct aan de slag om koffie te maken - zeer eenvoudig in het onderhoud: de machine geeft aan wanneer onderhoud nodig is en begeleidt je doorheen de cyclus - aanvaardbare afmetingen voor een volautomaat, maar toch groter dan vb. een nespresso apparaat - testertje voor waterhardheid meegeleverd: niets vervelenders dan de waterhardheid instellen zonder dat je weet wat dat dan is. Siemens heeft een testertje toegevoegd - top idee en oog voor detail! Minpuntjes: - waterverbruik bij reinigen is toch vrij groot: je moet vaak de drupschaal leegmaken of water bijvullen - wat vaker is dan ik zou willen (beetje lui - geef ik toe) - handleiding is niet altijd even duidelijk: het plaatsen van de waterfilter was even zoeken, - transport: toestel zat geblokkeerd bij opstart en hier heb ik toch moeten zoeken om dit in gang te krijgen. Dit laatste was doordat er een pinnetje ingedrukt zat waardoor de machine blokkeerde. Dit heeft letterlijk enkele dagen geduurd alvorens ik dit gevonden had. Beetje jammer, want ik dacht dat ik het toestel al moest retourneren. Samengevat: een topper! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

dkemps 04-03-2020

handig in gebruik, lekkere cappuccino

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03

enkele weken in gebruik, en moet zeggen dat hij veel betere cappuccino maakt dan mijn oudere toestel van een ander merk, grote kleuren drukknoppen zijn zeer handig om de koffie te kiezen, het grote kleurendisplay is ook leuk, toestel is ook minder lawaaierig dan mijn oudere, 1 klein minpuntje: de druppelschaal moet ik wel iets meer leegmaken dan mijn oude toestel

wendy 487 23-02-2020

had beter verwacht

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03

de bonen koffie is heel lekker nadat ik de temperatuur op maximum gezet heb. De gemalen koffie is lekker maar niet handig per tas moet je 2 schepjes per tas toevoegen.
Brita filter is ok,ik kende brita.
De melk (opschuimen,...) verloopt vlot en makkelijk maar de melk is niet warm/heet is lauw.
Mooi model van toestel met vele functies voor vershillende koffies te maken en handig te gebruiken.
Makkelijk te reinigen toestel. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Martine 22-02-2020

Lekkere koffie, gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03

Dit is mijn allereerste ervaring met een volautomatisch koffiezettoestel. De ingebruikname ging zeer vlotjes. Het gebruik zelf is ook heel eenvoudig. Vooral de reinigingsprogramma's zijn heel handig. Ik was een zwarte koffiedrinker, maar ik ben ondertussen een echte fan van een heerlijke cappuccino met de lekker zacht opgeschuimde melk.

Stino 19-02-2020

Genieten van elke kop koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03

Een volautomaat waar je kop na kop, welke variant je ook kiest, denkt dat ze gemaakt is door een barista (buiten de kunstige melktekeningen). Ik heb al een paar weken kunnen gebruik maken van deze prachtmachine en ben zeer tevreden. Makkelijk in gebruik, eenvoudig in onderhoud en ze oogt ook mooi in de keuken. Het waterreservoir vul je makkelijk bij, de Brita waterfilter zorgt er voor dat je koffie volledig tot zen recht komt en houdt de machine ook langer zuiver. De warmte is instelbaar in 2 standen, handig voor iemand zoals ik die zen koffie liever niet heet drinkt, en je kiest makkelijk de sterkte van je koffie. De maalgraad van de bonen is instelbaar in 3 standen, wat op zich ook weer zorgt dat elke soort beter tot zen recht komt. Het bonenreservoir sluit alles goed af en laat zich makkelijk bijvullen, van de eerste tot de laatste boon blijft alles zen volle aroma behouden. Het melkreservoir klikt simpel vast in de zijkant en kan bijgevuld worden via het handige deksel terwijl het op zen plaats zit. Het melkschuim is bij deze machine ook echt schuim, perfect voor die latte macchiato, cappuccino,... Ben je met 2, zet je gewoon 2 koppen gelijktijdig, geen probleem. Kopjes warm houden lukt ook met dit toestel door de voorziene warmhoudplaat. Nog gemalen koffie staan, hiervoor is ook een aparte doseer schacht voorzien. op het display kan je alles volgen en de instellingen zien of wijzigen en via het touch display kies je gewoon welke koffie je wil. Ik kan nog wel even doorgaan met alle positieve punten opte noemen, maar beter is gewoon om het toestel te kopen en zelf te genieten kop na kop. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Tragedy242 04-02-2020

Zeer goede koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03

Heb hem nu al een week, en nog steeds niet beklaagd. Elke dag een lekkere tas koffie, cappuccino, latte machiatto of espresso. Water reservoir is groot zodat je niet vlug moet bijvullen, net zoals het reservoir voor de koffiebonen. Melk kan je bijvullen zonder het reservoir los te maken wat zeer handig is. Ook de bediening is zeer gemakkelijk van dit toestel.

Tragedy242 04-02-2020

Prachtig toestel

Anoniem 03-02-2020

Uitgebreid, lekker en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03

Sinds enkele weken ben ik trotse eigenaar van deze espressomachine. Het apparaat heeft sindsdien elke ochtend, middag en avond koffie gezet, met en zonder melk. Ik heb het toestel ook netjes schoon gemaakt zoals de handleiding het vermeldt. Een review is dus wel op zijn plaats!

De TQ507R03 is een enorm veelzijdig apparaat. Hij staat mooi in mijn keuken (hij is in het echt kleiner dan ik verwachtte vanop de foto) en heeft een berg aan features. Met de aanraakgevoelige knoppen en het kleurenscherm vooraan, kan je kiezen uit verschillende koffiedranken. Je kan espresso, gewone koffie (aka "Caffe crema"), cappuccino en latte machiato zetten. Achter de laatste knop zitten nog enkele extra drankjes verstopt: espresso macchiato, flat white, maar ook enkel gestoomde melk en warm water. Dat laatste was een aangename verrassing, handig voor een snel theetje.

De grootte van een kop is makkelijk in te stellen door middel van een knopje, en het spuitmondstuk is makkelijk naar boven en naar beneden te schuiven. Ook de koffiesterkte is makkelijk in te stellen dmv een knopje. Hoe fijn je koffie gemalen wordt is ook nog eens apart in te stellen met een draaiknopje nabij het bonenreservoir. Daarbovenop kan je ook nog eens de temperatuur van je koffie instellen. Hierdoor is het mogelijk om echt tot in het oneindige te spelen met de smaak van je koffie. De ene koffieboon is de andere niet, dus is het handig dat je echt de smaak kan bekomen die jij wilt.

De koffie is simpelweg echt goed. Ik drink zelf graag gewone koffie (caffe crema) en mijn vriendin drinkt regelmatig een latte macchiato. Er zijn al meerdere pakken koffie doorgegaan en volk dat op bezoek komt is ook steeds positief verrast. Ik ben ook heel tevreden van het feit dat er een heel grote watertank aan het toestel hangt. Ondanks dat het toestel vaak moet spoelen kan je echt veel koffie zetten zonder constant naar de kraan te moeten lopen.

Dan komen we bij het puntje onderhoud en hygiene. Het melksysteem is heel handig: je giet gewoon melk in het bakje en wanneer je klaar bent kan je de melk gewoon weer terug in de melkfles gieten. Het bakje en "rietje" kan gewoon mee in de afwas of afwasmachine. Alle andere onderdelen die in contact komen met koffie of melk kunnen ook simpel losgeklikt worden en mee worden afgewassen, inclusief de zetgroep.
Telkens wanneer je de machine aan- en uitzet, spoelt deze zichzelf uit. Je hebt dus best altijd een kopje klaarstaan om het spoelwater in op te vangen. Jammer genoeg loopt er binnenin de machine ook nog water in de spoelbak tijdens normaal gebruik. Hoewel ik steeds het spoelwater opvang in een kleine tas, klaagt de machine toch vrij vaak dat de spoelbak vol zit. Gelukkig kan je de machine heel makkelijk open maken om het koffiegruis en de spoelbak te verwijderen.

Het enige wat ik nog niet vermeld heb is de mogelijkheid om gemalen koffie te gebruiken (dat doe je in een apart vakje naast de bonen), en de kopjesverwarmer. Beiden heb ik nog niet gebruikt, maar de mogelijkheid is er en dat is zeker een plus.

Al met al, de Siemens TQ507R03 is een heel indrukwekkend espressotoestel. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Lovemylate inthemornig 28-01-2020

Beste koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03

Dit toestel is echt super! Heerlijke koffie met één druk op de knop, makkelijk te installeren en te bedienen. De late machiato en cappuccino zijn echt over heerlijk met de juiste hoebeelheid melk. Ik vind dit toestel ook veel stiller dan andere dus manlief ook blij als hiu nog slaapt. 2 kopjes tegelijk gaan ook! Handig voor gezinnen of vele koffiemomenten met familie en vrienden. Echte aanrader [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

bas huizing 27-11-2019

Prachtige koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03

Nadat ik de EQ500 TQ507R02 ontvangen had meteen mijn oude machine in de garage gezet. Prima apparaat welke eenvoudig te bedienen is. De uitstraling van de machine is zeer professioneel en degelijk. Handige features zijn het instellen van de koffie temperatuur maar vooral ook de hoeveelheid wat gemaakt wordt. Niet meer het gedoe om 2 kopjes koffie te maken om een grotere mok te vullen. Het belangrijkste, de koffie, die smaakt gewoon goed. De Latte is gewoon een plaatje waar menig koffiehuis jaloers op is.

Pluspunten

• mooie uitstraling
  • eenvoudige bediening
  • heerlijke koffie