Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 29 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs op Kieskeurig.nl.

t**3@h**l.com 22-12-2021

Mijn ervaring met de EQ500 van Siemens

Ik heb het genoegen gehad om deze Espresso volautomaat te mogen testen. Hoewel ik in het begin wel enthousiast was, ben ik na het testen toch een beetje teleurgesteld. Het apparaat gebruikt heel veel water, en de helft komt niet in het kopje terecht. Hij geeft wel aan als de lekbak vol is, maar als de bonen op zijn, geeft hij geen melding en krijg je een slappe bak. Ook als het bakje waar de de koffieprut in zit, vol zit, krijg je geen melding. Toch jammer! Ook vind ik hem net iets te groot voor mijn keuken.

Maar eerlijk is eerlijk, HIJ ZET HEERLIJKE KOFFIE!!

Als je met de minpunten genoegen neemt, heb je een mooie koffieautomaat welke alle soorten koffie zet.

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Lekbak is snel vol
  • geeft niet aan als de koffie op is

Hoekerdje 19-12-2021

Goede koffiezetter

Fijne machine. Zeer gebruiksvriendelijk. Vele soorten koffie en die kan je zelf verder instellen, naar elke gewenste sterkte. De losse melkkan is ideaal. Je zet hem na gebruik gewoon in de koelkast. De kopjes opwarmer vind ik overbodig. Wordt niet heel warm. Makkelijk bij te vullen water en bonen reservoir. De opvangbak moet wel wat vaak geleegd.

Pluspunten

• Snel
  • Melk kan

Minpunten

• Kleine afvalbak

Aaf 15-12-2021

Mooi apparaat maar melk te koud

Mooi apparaat, het instellingen ging heel erg soepel. Het waterreservoir erin zetten was even proberen maar is uiteindelijk heel erg makkelijk. Het dekseltje ligt er wel los op wat beetje gek is. Het is een vrij groot apparaat en het jammere is de het waterreservoir en het melkreservoir aan de zijkanten uitsteken waardoor hij nog meer plek in beslag neemt. Verder wel een mooi en strak design. Hij is redelijk stil, wel is het lekbakje snel vol. Helaas blijft de melk te koud en dat is toch waar je zo'n apparaat voor koopt. Voor de luxe melk drankjes die je eruit kan halen. Een echte misser als je het mij vraagt. Koffie kan ik ook uit een goedkoper model halen. Ook het warmteplaatje wordt niet snel genoeg warm dus dan moet je eerst een hele tijd wachten terwijl je gelijk koffie wilt zetten als je hem aan zet. Al met al dus: mooi apparaat, stil geluid, strak design, wel lauwe melk en warmhoudplaatje doet het niet snel genoeg.

Pluspunten

• Heel stil
  • Twee kopjes tegelijkertijd
  • Veel koffiekeuzes

Minpunten

• Lauwe melk
  • Slap warmhoudplaatje
  • Groot lomp apparaat

Coatan 15-12-2021

Goed, lekker maar wel veel onderhoud

Op het moment van uitpakken dacht ik wat een enorm apparaat. Hiervoor had ik een bescheiden cupjes-machine maar dit is even wat anders. Hij is dan wel groot, maar ziet er wel goed uit! Mooie RVS voorkant in combinatie met hoogglans zwart. Bescheiden schermpje bovenop en tiptoetsen.

Het installeren was een eitje, uiteindelijk dan. De handleiding is niet heel fijn, deze staat meer gevuld met waarschuwingen (“pas op heet!”, “pas op elektriciteit”, etc. etc.), maar als je ziet wat je uiteindelijk moet doen is het eenvoudig.

Dan uiteindelijke de koffie.. Bonen bovenin kieperen en koffie kiezen en gaan met die banaan. Cappucino's of lattes gaan super eenvoudig. De sterktes en hoeveelheden zijn eenvoudig in te stellen.

De kopjesverwarmer vind ik een aanfluiting, die doet amper iets. Ik dacht dat ik iets verkeerd deed. Dus de handleiding nagelezen, maar er slechts 1 regel in de handleiding hierover. Deze doet gewoon zeer weinig, of je moet het apparaat de hele dag aan laten staan.

Het valt me wel op hoe vaak ie automatisch schoon maakt. Op zich fijn en goed natuurlijk, maar wel vervelend om steeds weer de lekbak leeg te moeten kieperen en de binnenkant schoon te maken.
De binnenkant wordt nl ook vies door nadruppelen. Het schoonmaken zelf is een eitje.

Kortom, ik ben zeker tevreden en bonenkoffie is fantastisch, maar ietsje meer gemak (iets minder vaak schoonmaken dus) had voor mij wel gemogen.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Mooi
  • Makkelijk

Minpunten

• Veel onderhoud

Nicolle 10-12-2021

Zeer tevreden

Het apparaat installeren was zeer eenvoudig, ook het gebruik en de manier van onderhouden zijn makkelijk. Zeer tevreden over de vele mogelijkheden en de smaak, echt een lekkere mok koffie.

m**1@h**e.nl 10-12-2021

Genieten van mijn koffie

Kwaliteit van de koffie en het gemak waarmee het apparaat bedient wordt overstijgen mijn verwachtingen.
Dat zegt natuurlijk ook veel over mijn vorig apparaat.

Mooi design, stil, makkelijk in onderhoud.

Van mij een dikke tien.

Pluspunten

• gebruik
  • onderhoud
  • design
  • stil

Josje7268 10-12-2021

Heerlijke bonenkoffie

N wat kleine opstart probleempjes waren we al snel blij met de machine.
Vanuit de fabrieksinstellingen zet he meteen al goede koffie. Het instellen van de maalgraad van de bonen is makkelijk, ook het display is erg duidelijk.
Jammer dat de lekbak toch snel vol is, en ook mis ik een indicator dat de bonen op zijn.
Al met al wel een erg prettige machine die zeker heerlijke koffie geeft welke ook goed warm is.

• Makkelijke bediening
  • Goed warme koffie

Minpunten

• Lekbak erg snel vol

y**s@g**l.com 09-12-2021

Heerlijke koffie

Ik ben echt super blij met dit apparaat, heerlijke koffie en alle andere koffiesoorten.
Er zitten n paar kleine verbeterpuntjes. De lekschaal is snel vol. Het apparaat geeft niet aan dat de bonen op zijn en de kopjes warmer doet t maar minimaal.
Maar boven alles heerlijke en goed warme koffie. Het apparaat is ook erg geruisloos, heel anders dan ons vorige apparaat. Ook het schoonmaken gaat makkelijk en is zo gedaan

Pluspunten

• goed warme koffie
  • lekkere soorten koffie
  • geruisloos
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• lekbak snel vol
  • geen indicator voor bonen

Marleen Schuijt 07-12-2021

Met deze machine geheid heerlijke koffie

Een heel mooi koffiezetapparaat voor de ervaren koffiedrinker. Een fraai design, een makkelijke opstartprocedure (met daarbij een testkitje voor je waterhardheid, erg handig!) en een ruime keuze uit verschillende dranken. Wij hebben zelf café crema (de standaard koffie), flat white (heerlijke koffie), cappuccino, latte macchiato en americano geprobeerd. De standaard koffie, flat white en cappuccino zijn hier favoriet. Het apparaat is niet heel snel, vooral niet als je een melkspecialiteit neemt, maar wij vinden dit zelf geen probleem. Het zetten van twee kopjes koffie tegelijk kan ook en gaat dan weer vlotter dan wij gewend zijn van andere koffiemachines. Voor- en na elke zetbeurt spoelt het apparaat automatisch. Regelmatig krijg je de melding 'lekbak' vol en moet je het apparaat openen om het water en de koffie weg te gooien, maar dit is een fluitje van een cent. De melding komt wel redelijk snel tevoorschijn. Een echte grote schoonmaakbeurt hebben we nog niet hoeven doen, terwijl er al flink wat kopjes zijn gezet. Over het algemeen zeker een aanrader: veel variatie en zet heerlijke koffie.

Pluspunten

• Lekker bakkie
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Groot apparaat
  • Niet heel snel

Koffieleut 07-12-2021

Een prachtig design, nieuwsgierig naar de werking

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Na lang wachten eindelijk de Siemens Espresso Volautomaat kunnen ophalen. Bij het openmaken van de hele grote doos, echt verrassend wauw wat een prachtig apparaat. Mooi zwart glanzend van kleur wat erg chique toont. En meteen in het oog springend de verschillende picto's met koffie mogelijkheden. De picto's in een treffend mooie kleur zodat de keuzes van koffie zetten goed zichtbaar zijn. Ik kreeg meteen zin in een heerlijke cappuccino. Maar dat viel nog niet mee. Eerst maar eens lezen hoe dit prachtige apparaat werkt. De gebruiksaanwijzing is erg uitgebreid. Ben begonnen met installeren van het waterfilter en hiervoor moest ik de hardheid van het kraanwater testen. Met een bijgeleverde strip was dit zo gedaan en kon ik het filter op de juiste hardheid instellen. En dat allemaal voor een chique kopje koffie naar keuze. Hóe mooi wil je hebben! En dit is natuurlijk ook voor behoud van het apparaat. Ik heb besloten om de info verder door te nemen wanneer ik een nieuwe keuze van koffie zetten wil maken. Wat ik me minder heb gerealiseerd is de afmeting van het apparaat en de ruimte die het inneemt op het aanrecht. Ik heb er andere benodigdheden voor weg moeten zetten. Want voor het vullen van het bonen- en water reservoir is ook ruimte nodig én om het deksel te kunnen openen. Het apparaat dient dus vrij te staan. Het is passen en meten op het aanrecht, dit heb ik echt onderschat. Maar nu staat het espressoapparaat op mijn aanrecht te "blinken". En ik ben er blij mee. Mijn partner en ik hebben inmiddels (nog maar) 1x een cappuccino en 1x een koffie crema gedronken. De cappuccino vond ik heerlijk, deze is met volle melk gezet. En dat proef je. De sterkte van het bonen-maalsel samen met het melkschuim was mij een goede smaak. Wat ook erg fijn is dat de sterkte van de cappuccino naar eigen behoefte kunt instellen, gewoon even een druk op de knop en de keuze is gemakkelijk te bepalen. Wel had de melk(schuim) warmer gemogen. Desondanks hebben wij genoten een heerlijke cappuccino. Wat ook erg prettig is, is dat het "melkkannetje" in het apparaat wordt geschoven, echt super. Nu geen losse onderdelen op het aanrecht wat kan omvallen. Hier is over nagedacht.
Nu de komende tijd het apparaat en de mogelijkheden méér gaan ontdekken.

Josje7268 06-12-2021

Heerlijke bonenkoffie

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Na een paar kleine opstart probleempjes kan ik nu goed uit de voeten met deze SiemensEQ.
Vanuit de fabrieksinstellingen zet je gelijk lekkere koffie, het echte verfijnen naar eigen smaak krijg je gaande weg snel onder de knie.
Het grootste pluspunt van deze machine is zeker de heerlijke koffie die je snel gezet hebt. Goed warm is deze ook.
De wat mindere puntjes zijn dat de druppelbak erg snel vol is, ook na legen blijft hij deze melding soms geven. De kopjeswarmer heeft voor mij geen meerwaarde. Bij een zo dure machine mis ik wel de eerste ontkalk en schoonmaak tabletjes.
Met al wegen de minnetjes niet opvtegen de heerlijke koffie, wij zijn blij met deze machine

Tipla 06-12-2021

Heerlijke koffie

Fijn apparaat. Het zet lekkere koffie, al is het even uitproberen welke bonen het lekkerst zijn. Makkelijk te bedienen en veel variatie. De sterkte, temperatuur en hoeveelheid is allemaal aan te passen. De lekbak moet wel vaak geleegd worden. Het enige nadeel is dat het apparaat niet aangeeft dat de bonen op zijn. Een groot pluspunt vind ik dat je 2 kopjes koffie of cappucino tegelijk kunt zetten. Het schoonmaken is ook heel eenvoudig en wijst zich vanzelf. De melkkan gaat zo de koelkast in. De cappucino vinden we niet warm genoeg maar hebben dit opgelost door dubbelwandige glazen te gebruiken. Ook is het mogelijk heet water te tappen voor thee of dergelijke. Kortom wij zijn heel tevreden.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • 2 kopjes tegelijk
  • naar eigen smaak aan te passen

Minpunten

• geeft niet aan dat de bonen op zijn

Esther 06-12-2021

Prima machine

We gebruiken deze Siemens espressomachine nu enkele weken. De installatie ging erg snel en na een kwartiertje konden we van ons eerste kopje koffie genieten. Dat kopje koffie was wat te koud en te slap, maar gelukkig is de temperatuur en de koffiesterkte instelbaar en was dat zo opgelost.
Erg positief over de diverse koffiesoorten die te maken zijn. Flat white was ons niet bekend, maar een aanrader. Klein nadeel is dat de kopjeswarmer niet heel warm wordt. Je kunt het kopje beter even voorspoelen met warm water uit de machine voor een goede temperatuur.
Erg positief over het aparte klepje voor losse koffie. Ideaal voor een huishouden zoals het onze, waar zowel gewone koffie als decafé gedronken wordt. Het is wel even opletten dat je bij het vullen van het losse reservoir de start-stoptoets niet per ongeluk raakt,.
Andere pluspunten: fijn dat het melkreservoir zo in de koelkast gezet kan worden en dat de reservoirs voor melk/water/bonen van een goed formaat zijn. Daarnaast is het apparaat gemakkelijk schoon te maken (voor een espressomachine).

Pluspunten

• Diverse koffiesoorten
  • Instelmogelijkheden
  • Goede maat reservoirs
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Lekbak snel vol, apparaat spoelt erg vaak door
  • Kopjeswarmer kan beter

Robbin 05-12-2021

Fijn koffieapparaat

Sinds een aantal weken heb ik de Siemens eq500 integral in gebruik mogen nemen. In eerste instantie de gebruiksaanwijzing gelezen, bij het werkelijke installeren kwam ik er snel achter dat het koffieapparaat je makkelijk door de instellingen leidt. Mijn eerste kop koffie was een feit. In het kader van het oog wil ook wat, ik vind het koffieapparaat er mooi uitzien. In eerste instantie lijkt het apparaat wat groot tov mijn eigen volautomatische koffieapparaat, maar dat valt erg mee. Het koffieapparaat laat zich gemakkelijk bedienen. De verschillende toetsen zijn duidelijk en groot genoeg. De afbeeldingen van de verschillende koffiesoorten maakt het geheel af. Ik houd niet van melk in mijn koffie en drink om die reden nooit een cappuccino. Echter de cappuccino van dit apparaat lust ik wel. Vooral omdat de melk in eerste instantie door de structuur op de koffie blijft liggen. De koffie varianten zijn lekker, uiteraard ook door de boon die je gebruikt.
Het apparaat is redelijk stil. De koffie moet natuurlijk gemalen worden, dus dat geluid heb je altijd.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Opvangbak snel vol

l**n@i**d.com 04-12-2021

tevreden, maar kan beter

Inmiddels al heel wat keren de espresso koffie machine gebruikt.
Met wisselende ervaring betreft de koffie smaken en tegenvallende koffie proeverij.
Zelf vind ik deze koffie crème niet zo lekker en naar alle waarschijnlijkheid zal ik die ook niet meer voor mezelf zal zetten. Het smaakt voor mij niet naar koffie. Wel is deze koffie erg heet en dat is wel fijn.
Wat opvalt is dat steeds de eerste cappuccino of Latte die gezet worden niet warm zijn maar lauw. Ik gooi het dan meteen maar weg. Wel zonde van de koffiebonen en de melk. En dat zou eigenlijk niet mogen.
Ik heb de menu keuzeknop ontdekt en nu ingesteld dat de koffie heet moet zijn. De hetere krijg ik pas wanneer ik de double shot aroma instel. Het proces van zetten duurt dan langer omdat de bonen tweemaal gemalen worden. En hoe het dan verder werkt weet ik niet maar de cappuccino of de Latte Macchiato wordt heerlijk warm tot heet om te drinken. Deze temperatuur is voor mij lekker om te drinken alleen niet de sterkte van de bonen voor de cappuccino. Ook vind ik de hoeveelheid melkschuim te veel voor een cappuccino.
Wat ik nu merk is dat ik nog meer mijn best kan doen om de instelling van het apparaat in de keuzes van koffie met de hoeveelheid water nauwer op elkaar kan afstemmen. Afgelopen week heb ik hier al het nodige ingedaan maar het kan nog beter.
Nu het apparaat en het gebruik: heel prettig is de verlichting in het display en de verlichting bij de koffie uitgifte. Dit staat heel gezellig en in een wat donkere keuken is het nog goed leesbaar.
Het apparaat geeft aan wanneer het lekbakje vol is, of wanneer de bonen of het waterreservoir bij gevuld moet worden. Heel handig dus.
Het gebruik van tiptoetsen voor het instellen is toch wel heel fijn en het voelt als verwennerij.

Nadeel vind ik het waterverbruik, het apparaat reinigt zich zelf wel heel vaak. Bij het uitzetten of het vanzelf uitgaan en opnieuw bij het aanzetten reinigt het zichzelf. Het lekbakje is dan zo vol en moet geleegd worden. Inmiddels heb ik ontdekt dat de aan/uit knop instelbaar is vanaf 15 min tot 2 uur. Hier kan ik nog wat mee doen.
De kopjes verwarmer: werkt niet goed. In het halve uur dat wij dan koffie zetten en drinken wordt de verwarmer een beetje warm maar de kopjes niet. De bijsluiter vermeldt dat die heet kan worden maar dit heb ik nog niet gevoeld. Nog iets voor mij om me in te verdiepen.
Ook prettig is de in hoogte verstelbare koffie uitloop en melkopschuimer. De hoge glazen voor de Latte Macchiato passen er goed onder en wel zó dat de melkopschuimer schoon blijft en niet in het glas “verzuipt” wat weer schoonmaakwerk scheelt.
Wat ik de komende tijd nog wil doen is verschillende melk producten gebruiken als amandelmelk, of melk speciaal voor cappuccino, barista melk of een aparte likeurtje erbij. Een leuk experiment. Ook mijn huisgenoten en bezoek kunnen er heerlijk van meegenieten.
Het apparaat is zeker de moeite waard, heeft vele mogelijkheden en het vergt wat tijd om dit allemaal uit te proberen.

Yvonne05 02-12-2021

Heerlijke koffie's

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wat een heerlijke koffie’s. Alle soorten zijn lekker ! Het melkschuim (we gebruiken volle melk) is ook perfect. Je kunt ook alleen een beetje melkschuim maken voor bijv op je warme chocomel ! (gezonder dan slagroom) Je kunt de sterktes van de koffie instellen en de milliliters. Ook dat is handig als je niet allemaal dezelfde maat kopjes en mokken in huis hebt. Verder kun je ook de warmte van de koffie instellen. Kortom er zit bijna alles op en aan.
Het voordeel is dat er veel bonen in t reservoir kunnen. Ook de watertank is ruim. T is iets lastiger dat de watertank aan de achterkant zit.
Het apparaat maakt in vergelijking tot ons vorige apparaat weinig geluid.
Het nadeel is dat de lekbak snel vol is. Deze leeg je en het bakje waar de koffieprut in zit moet je ook legen. Dan moet je wel even met een doekje door de binnenkant van het apparaat.
Voor het maken van de koffie heb je wel een klein beetje geduld nodig, even wachten tot het apparaat alstublieft geeft.
Verder is het schoonmaken wel heel eenvoudig ! En het melkreservoir zet je gewoon in de koelkast als je hem niet gebruikt.
Je hebt echt een sieraad op het aanrecht staan.

Tipla 01-12-2021

handige machine

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De bediening is eenvoudig en wijs zichzelf. Ook het onderhoud wordt stap voor stap aangegeven. De melkdranken mogen wel wat warmer, we lossen dit op door de melk tijdig uit de koelkast te halen en dubbelwandige glazen te gebruiken. De machine gaat na enkele uren vanzelf uit, dit zou wat langer mogen duren, want bij het uitgaan en aanzetten gaat hij spoelen. De warmhoudplaat is alleen warm als de machine aanstaat, dus niet zo nuttig. Het zou fijn zijn als hij aangeeft dat de bonen op zijn. Dit moet je zelf in de gaten houden. AL met al een heel fijn apparaat.

Menno67 29-11-2021

Uitstekende kwaliteit en koffie veel keuze en makkelijk

Het werkt allemaal heel makkelijk bij dit apparaat. Aansluiten en installeren was heel simpel. Het zetten van koffie is erg vanzelfsprekend. Menu is recht toe recht aan.
De koffievarianten smaken uitstekend. Er wordt echt prima koffie gezet en het opschuimen van melk gaat goed. Je kunt volume, warmte, maalgraad, aantal kopjes e.d. allemaal naar eigen believen instellen.
Heel fijn dat het melkreservoir los in de koelkast kan Heel fijn dat het melksysteem gespeld wordt Heel fijn dat het apparaat open kan en dat ik zelf de binnenkant kan schoonmaken. ' Het apparaat spoelt zelf en sluit zich vanzelf weer af na een tijdje
Hij kan ook met gemalen koffie omgaan maar dat zal ik niet gebruiken. Ik moet nog ervaren hoe vaak te ontkalken e.d.
Eigenlijk weinig minpunten. Als ik dan toch wat moet noemen: Hij is wat lang en staat bij mij schuin in de hoek; omdat de watertank achter zit kan hij niet helemaal tegen de muur. Bij cappuccino spettert hij wat. Spoelbak en waterreservoir moeten wel vaak verschoond, maar dat is bij alle volautomaten die ik ken het geval dus hoewel lastig is dit niet een specifiek minpunt van dit apparaat.

Pluspunten

• Uitstekende koffie
  • Veel keuzes
  • Eenvoudige bediening
  • Makkelijk onderhouden

Minpunten

• Plaatsing waterreservoir
  • Regelmatig legen spoelbak

Menno 28-11-2021

Heel fijn, makkelijk en compleet apparaat

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb de Siemens Espresso EQ500 (TQ507R03) nu enkele weken in gebruik. Wat mij aantrok aan deze machine is dat het de mogelijkheid heeft om kant en klare producten te maken wat ik een voordeel vond. Erg benieuwd was ik naar het koffie resultaat.

Esther 28-11-2021

Superfijn apparaat

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het apparaat is binnen mum van tijd geinstalleerd. Veel variatie aan heerlijke koffiespecialiteiten. Voor ons was de koffietemperatuur wat te laag, maar dit is gemakkelijk in te stellen.
Groot voordeel is het geluid. Voorheen hadden we een Italiaans apparaat, wat echt veel lawaai maakte. Deze Siemens is een heel stuk stiller.
Nadeel is het klepje voor de losse koffie. Ik raak meer dan eens per ongeluk de start/stopknop met het vullen van het reservoir. Daarnaast vind ik de koffiesymbolen niet erg stijlvol ogen. Hier had Siemens beter kunnen kiezen voor een kleiner, chicer ontwerp.