Krups Evidence Plus volautomatische espressomachine EA8948 zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 18 reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Evidence Plus volautomatische espressomachine EA8948 zwart op Kieskeurig.nl.

7,9

ebodderij@hotmail.com 12-06-2021

Bevalt erg goed, zeker een aanrader

Geschreven voor: Krups Evidence Plus volautomatische espressomachine EA8948 zwart

Op zoek naar een machine met cappuccino-capaciteiten. Als referentie gebruikten we eerder een cupjes-machine (van George Clooney), maar ook ervaring met professionele espressomachines.

Op het eerste oog: de machine is, voor een volautomaat, mooi compact, netjes afgewerkt en valt weinig op. Toch neemt dit apparaat beduidend meer ruimte in vergeleken met een cupjesmachine, even wennen. Bediening is helder en beknopt. Sterkte en grootte van de koffie zijn handig aan te passen in 3 maten. Fijn hieraan is ook dat hij je laatst gekozen instelling hierin onthoudt. De tiptoetsen geven geen tactiele feedback, maar went snel. Koffie-uitloop is gemakkelijk in hoogte te verstellen. Indicatorlampjes werken adequaat. Bijvullen/reinigen gaat vlot en simpel. De machine moest even 'ingewerkt' worden; de eerste kopjes zijn nog niet optimaal van smaak en cremalaag. Zowel waterreservoir als afvalbak zijn groot genoeg om geen irritatie op te wekken; dit scheelt duidelijk met andere cupjes-automaten. Naast bonen kun je ook gemalen koffie toevoegen. Dit lijkt ons handig, al hebben we deze functie niet gebruikt. Opwarmtijd is vlot, 20sec. Het apparaat schakelt zichzelf na een aantal minuten niet gebruikt te zijn weer uit, spoelt zich dan ook nog even na.

De koffie: Smaak is persoonlijk, maar met je favoriete koffieboon is een lekker bakkie te bereiken. Na het zetten ontstaat een mooie, dikke cremalaag die stabiel blijft. De molen doet zijn werk goed. Standaard al aardig afgesteld, geeft mooie, droge 'pucks' na het zetten. Koffie zetten gaat vlot; een medium espresso heeft een doorlooptijd van 12sec bij 42mL.

Cappuccino: Met het stoompijpje is goed schuim te creëren, ook met halfvolle melk. Jammer aan het pijpje is dat deze niet naar binnen of ver genoeg naar buiten gedraaid kan worden, hierdoor lekt de melk nog wel eens op het aanrecht of grond. Wel is het pijpje gemakkelijk schoon te maken. De kokend water functie van het stoompijpje gebruikten wij niet, deze spettert erg en is niet sneller of handiger tov bijvoorbeeld een waterkoker.

En verder: Het apparaat flusht standaard voor elk kopje voor, dit is prettig.

Dus: Prettig apparaat met gemakkelijke bediening. Goeie espressso met een mooie cremalaag. De opschuimer (stoompijpje) werkt beduidend beter dan verwacht

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • koffie

Minpunten

• beetje lawaai

Bika 10-06-2021

Beste ervaring met een espressomachine tot nu!

We hebben de Evidence Plus EA8948 nu een maand in bezit en zijn nog nooit zo enthousiast geweest over een koffiemachine!

Niet alleen ziet hij er stijlvol uit op ons aanrechtblad, hij maakt ook nog eens overheerlijke koffie. Er is een ruime keus aan drankjes en de sterkte en volume zijn op eenvoudige wijze aan te passen. De schuimlaag is echt geweldig, zo mooi heb ik hem nog niet gezien bij familie en vrienden met espressomachines van andere merken. Romig, stevig, dik en dat zelfs met halfvolle melk! De smaak is zo heerlijk dat we zelfs twee niet-koffiedrinkers hebben weten te bekeren met de Evidence Plus.
Het waterreservoir zit aan de achterkant, wat ik echt ideaal vind, en het koffieopvangbakje dat wel aan de zijkant zit is makkelijk te legen. Ook het schoonmaken is eenvoudig, waarbij het One-Touch-Cappucino blokje en de melkbeker wel elke dag, na het laatste kopje, even helemaal uit elkaar gehaald en schoongespoeld moeten worden om dichtslibben te voorkomen. Het automatische spoel/reinigingssysteem doet de rest!

Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat het lekbakje eigenlijk net te klein is, zeker omdat de Evidence Plus er stoom doorheen blaast om het kopje voor te verwarmen en dus sneller vol raakt. Het is ons in het begin twee keer gebeurd dat we de melding voor het legen van de bakjes gemist hebben, wat voor een flink waterballet gezorgd heeft. Uit automatisme kijken we nu naar de stand van de vlotter voor we het kopje er op zetten en is een overstroming niet meer voorgekomen.

Ik kan, en wil, niet anders dan de Evidence Plus aan te bevelen! De kopjes vliegen er hier door heen op een dag, iedereen is laaiend enthousiast!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Waterreservoir achter
  • Super schuimlaag
  • Goede temperatuur

Minpunten

• Kleine lekbak

e**s@h**l.com 10-06-2021

Super espressomachine!! Absoluut een aanrader!

De Evidence Plus maakt heerlijke koffie, zelfs visite die normaal geen koffie drinkt vraagt nu om een Latte Macchiato! Hij is eenvoudig te bedienen en schoonmaken, wat wel even een handigheidje is, doe je in een handomdraai. De bijgeleverde melkbeker heeft echt meerwaarde, want door het afgesloten systeem komt het schuim komt er goed stevig uit. Het lekbakje zou groter mogen, maar dat is dan ook gelijk het enige nadeel dat ik kan bedenken!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Relatief weinig lawaai
  • Snel warm en goed heet
  • Waterreservoir aan de achterkant
  • Heerlijke stevige schuimlaag

Minpunten

• Lekbak is te snel vol

Caroline 10-06-2021

Fijne koffiemachine

Een prima koffiemachine! Het installeren gaat makkelijk, het apparaat zelf geeft goede instructies en de bijgeleverde handleiding is duidelijk. Na het juist afstellen van de maalgraad meteen een kopje koffie gezet. De koffie smaakt heerlijk. Er zijn veel verschillende soorten koffie te zetten. De bijgeleverde melkopschuimer is handig te installeren en te gebruiken. Een Cappuccino smaakt heerlijk. Heel handig is ook dat er thee gezet kan worden. Er is een groene, zwarte en kruidenthee optie. Handig is ook dat de temperatuur voor de thee en koffie ingesteld kan worden. Het onderhouden en schoonmaken is eenvoudig. Een nadeel vind ik dat de koffiemachine niet altijd aan kan blijven staan maar Max anderhalf uur. Ook mis ik toch wel een functie “lekbak legen” Doordat ik de oranje “vlotters” niet goed in de gaten had gehouden is de lekbak overgelopen. Het is een mooie koffiemachine maar ik vind de prijs voor deze machine toch te hoog.

• Smaak
  • Veel soorten koffie
  • Theewater functie

Minpunten

• Lekbak snel vol
  • Kan niet altijd aan staan
  • Uitloop heet water niet vloeiend

MarcelGr 09-06-2021

Handig apparaat

Uiterlijk
Groot zwart plastic, geen luxe looks. Let op of deze wel past op de plaats van je oude apparaat. Scherm goed leesbaar, wel snel vette vingers op de knoppen.

De keuze is reuze. Één of twee kopjes tegelijk en met melk is ook een eitje en geeft prima schuim. Netjes een berichtje als je de prut- en wateropvang moet legen. Raakt het waterreservoir leeg tijdens het koffiezetten, even vullen en de machine gaat netjes verder.

Smaak
Smaak is afhankelijk van de bonen natuurlijk, op fijnste maalstand geeft beste resultaat. Je kunt ook eenvoudig een sterker kopje maken, extra shotje espresso toevoegen of tijdens het zetten de hoeveelheid water aanpassen. Temperatuur van de koffie is top en kan zelfs nog warmer.

Onderhoud
Een filter in het waterreservoir zorgt dat je niet vaak hoeft te ontkalken.
Schoonmaken nog niet gedaan, maar lijkt ook makkelijk.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Warme koffie

Minpunten

• Groot zwart plastic

HansSeg 09-06-2021

Mooie machine voor heerlijke koffie

Dit apparaat maakt echt heerlijke koffie! Welke soort je ook wilt, alles zit erop. Leuk om alle verschillende variaties eens uit te proberen. Hij heeft een strak design en voelt erg degelijk en stevig aan. De bediening is eenvoudig. En ook het legen en schoonmaken is erg simpel.

MPFO 08-06-2021

handig strakke machine veel functies

Wat een heerlijk strakke machine. Hij is handig en fijn in gebruik. Je kan er zo veel verschillende koffies met smaken mee zetten. Het enige minpunt vind ik echt dat het een dure machine is maar de schuim/ merk niet goed werkt. Zelfs na het reinigen krijg ik nu geen goede schuim mee, ik ben een latte drinker dus dit valt mij erg tegen

Pluspunten

• verschillende smaken

Minpunten

• melk unit werkt niet goed

i**r@o**k.com 07-06-2021

Top apparaat

Zojuist het koffiezetapparaat opgehaald zware doos. Super mooi design. In de doos zitten een hoop onderdelen het is even puzzelen maar dan staat het apparaat in elkaar. Eerst even 600 ml door spoelen. Daarna met een oranje naaldje wat onderdelen door prikken was even moeilijk om het oranje naaldje van het apparaat te halen maar is gelukt. Morgenochtend om 05:30 gaat het koffiezetapparaat automatisch aan dat is super fijn meteen koffie drinken. Zojuist me eerste cappuccino gemaakt . Geluid van het apparaat valt me alles mee had verwacht dat het geluid harder zou zijn. Melk was mooi opgeschuimd en de koffie was goed temperatuur. Inmiddels al verschillende soorten koffie gedronken wel alles even afgesteld zoals ik het lekker vind. Gelukkig gaat dat heel makkelijk. Thee drinken wij ook vaak en deze kan je instellen op drie soorten twee waardoor de temperatuur anders is voor elke thee . Echt heel handig . Apparaat is makkelijk schoon te maken . Inmiddels twee weken verder en zijn nu de bonen aan het testen welke het lekkerste zijn . Soms heeft de melkopschuimer moeite en komt de melk er slap uit. De volgende keer in het dan wel weer goede melk zijn. Ook lijkt het apparaat niet altijd de bonen te malen waardoor de koffie bijna water is .

Pluspunten

• Verschillende koffies staan erin
  • Verschillende temperaturen

Minpunten

• Melk gedeelt moet vaak schoon gemaakt worden

n**5@h**l.com 07-06-2021

Vanaf dag 1 tevreden met deze koffieaparaat. Een dag zonder koffie kan ik me niet bedenken. Het heeft een mooie design en is geen grof/groot apparaat. Staat heel mooi in de keuken. Maakt heerlijke koffie. Heb al alle soorten geproeft. Het fijne van deze apparaat is ook dat je via instellingen het warmte van je koffie kan aanpassen. Meeste koffieaparaten geven het lauw en ik ben van lekker warm drinken. Dat je het warmte van je kopje kan aanpassen is echt een pluspunt. Niet alleen ik maar ook mijn buurvrouw is helemaal verliefd op de koffie apparaat. Zij heeft meteen ook een besteld bij media markt.

Maurice84 04-06-2021

Prachtige uitgebreide moderne espressomachine!

Eerste indruk:
Met volle overgave en nieuwsgierigheid heb ik de espressomachine uitgepakt en bekeken, wat een prachtig apparaat om te zien! Behalve het apparaat zit er een Claris antikalk filter en tabletten bij zodat je meteen alle onderhoudsbenodigdheden hebt. Daarnaast krijg je er een melk kannetje bij en een tester waarmee je de waterhardheid kan bepalen welke benodigd is voor de instellingen.

Ervaring:
Bij het aanzetten komt de touchscreen prachtig tot zijn recht en valt daardoor makkelijk te bedienen. Naast de reguliere koffiesmaken zijn er ook nog een aantal extra's bovenop de koffie keuze om de smaak te versterken (Dark en Double Shot). De cappuccino (middels one-touch melk+koffie) kreeg met Dark een extra smaakbeleving wat vergelijkbaar is met een cappuccino van de luxe horeca. Het apparaat heeft daarnaast een groot water reservoir, is vrij stil in bedrijf en heeft een modern en compact design wat niet misstaat in een strakke keuken.

Nadelen:
Er zijn naast de bovengenoemde ervaring wel wat lichte nadelen: Het voorverwarmen duurt bijna 2 minuten, de koffie is niet heel heet op de hoogste stand (wat betekend dat je vrij snel je koffie moet nuttigen) en het apparaat is niet 'snel' genoeg om te bepalen of er genoeg water aanwezig is voor de koffie keuze. Erg vervelend als hij halverwege het schenken het proces laat stoppen om te melden dat er geen water meer is, dit had ik liever eerder willen weten. Tot slot is het bijgeleverde melk kannetje is niet heel praktisch. Het slangetje is lastig te bevestigen en het is een gedoe om daar eerst melk in te doen en steeds schoon te maken terwijl het makkelijker is om gewoon de melkpak te gebruiken (overigens geldt dit ook voor andere fabrikanten).

Conclusie:
Het is een erg fijne uitgebreide espressomachine die zich met de grote A-fabrikanten kan meten. De prachtige touchscreen geeft deze naast het compacte design een hele modern uiterlijk. De extra's bovenop de koffie keuze is een hele aangename verrassing! Er zijn wat lichte nadelen, maar desondanks kan ik dit apparaat van harte aanbevelen!

• Extra smaak bovenop selectie

Minpunten

• Koffie niet erg heet
  • Voorverwarmen duurt even

r**n@h**l.com 04-06-2021

Pracht apparaat

Het is qua design en uiterlijk een heel mooi apparaat. Staat heel goed in de keuken. Je hebt een legio aan koffiemogelijkheden. De koffie smaakt heel erg lekker. De produktie van melkschuim is ook perfect. Mooi lekker melklaagje in je cappuccino of latte. Wat de reiniging betreft is het ook echt heel gebruiksvriendelijk. Het apparaat geeft precies aan op de display wat er moet gebeuren. Zonder al teveel gedoe is het in no time geregeld. Het enige ''minpuntje'' wat ik zou kunnen bedenken is dat het een beetje kabaal maakt, maar dat doen volgens mij alle apparaten. Immers, je hoort het malen van de bonen. Verder heel erg dik tevreden en voor ons is het absoluut een blijvertje en zijn we blij dat we onze gasten weer heerlijk kunnen verwennen met de koffie naar keuze.

Pluspunten

• Vele koffievarianten mogelijk
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Best gehorig tijdens het malen van de bonen
  • Soms mag de temperatuur net wat heter zijn

NB 04-06-2021

Mooie design en zet heerlijke koffiesoorten!

Ja, ik beveel dit product aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

Pluspunten

• Warmte van je kopje is verstelbaar
  • Zet heerlijke kopjes koffie

Minpunten

• Maakt veel lawaai tijdens het malen

Cyra 04-06-2021

Geweldig apparaat voor vrijwel alle warme dranken!

KRUPS EA8948 Evidence Plus zwart

1e indruk (13mei 2021):
Erg blij mee. Qua uiterlijk wil ik hem nu al niet meer inleveren. Het is even inlezen en uitproberen en ook de water hardheid uit testen, maar nu net onze eerste long caffee en latte macchiato gemaakt. We moeten nog wat experimenteren met de bonen en de sterkte, maar de eerste indruk is goed. Het is zeker wel handig om eerst de gebruiksaanwijzing te lezen voordat je echt aan de slag gaat. Ook het melksysteem schoonmaken, was minder heftig als ik dacht. Heb nu al zin in ons volgende koffie moment :)

Twee weken in gebruik (25 mei 2021):
Ondertussen hebben we de krups al twee weken in gebruik. We zijn nu net met de 3e zak bonen bezig, dus goedkoper in gebruik dan ik dacht. Ik ben nog steeds erg tevreden. Af en toe komt de melk er minder goed opgeklopt uit. Waardoor dat komt, weet ik nog niet. Hopelijk ontdek ik dat nog. We gebruiken het liefst bonen met kracht 10. Al moet ik dan wel met mijn cappuccino hem op dark zetten en geef ik een extra shot. Mijn man drinkt zijn koffie, long caffe, niet dark en ook zonder extra shot. Jammer is dat hij niet aangeeft wanneer de bonen (bijna) op zijn, dat zou wel handig geweest zijn en dat mis ik echt! Het apparaat maakt een behoorlijk geluid als het bezig is met een bakje koffie en is ook niet supersnel. Schoonmaken is eenvoudig en de koffie is heerlijk! Het melk systeem schoonmaken vind ik heel erg mee vallen. Ook ideaal dat ik er een kopje thee mee kan maken. Waterkoker kan dus ook van het aanrecht ;) Zo is een cup a soup ook heel makkelijk te maken. En voor mijn zoon was het ook heel makkelijk om met het programma opgeschuimde melk een chocolademelk te maken. Hij vond hem lekkerder dan normaal omdat het wat was opgeschuimd. Al met al zijn wij hier erg tevreden.

• Heerlijke koffiesmaak
  • Veel verschillende soorten koffie
  • Temperatuur van dranken in te stellen
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Niet de meeste snelle
  • Maakt bij vermalen herrie (wel logisch)
  • Geeft niet aan wanneer bonen op zijn

Countess 04-06-2021

Krups evidence plus EA8948

Een mooi apparaat en doet wat het beloofd. Weinig onderhoud en lekkere koffie in vele varianten. De koffie met melkvariaties zijn heel makkelijk te maken en de melkschuim is prima. Het schoonmaken van het melksysteem is heel makkelijk en neemt niet veel tijd in beslag.
De temperatuur van de koffie is in te stellen. Zo ook de sterkte en hoeveelheid koffie.
Echt een veelzijdig apparaat dat er mooi en strak uitziet maar vooral makkelijk in onderhoud en heerlijke koffie.

Pluspunten

• Veel variaties
  • Weinig onderhoud

Minpunten

• Rooster van lekbak niet te verwijderen
  • Naaldje voor melksysteem zit vast

n.38@live.nl 03-06-2021

Puur genieten

Na het installeren/instellen (wat ik erg lastig vond) kon ik gelijk op onderzoek uitgaan want wat veel keuzemogelijkheden kan een espressomachine wel niet hebben?!
Met deze espressomachine kan je iedere dag weer genieten van een heerlijke kop koffie met een smaakje naar wens. De melk schuimt erg goed waardoor de koffies er super uitzien!
Kortom ik kan deze machine zeker aanraden!!
Tip: voeg nog wat karamel- of hazelnootsiroop toe aan je cappuccino...

Pluspunten

• Heerlijke koffie/cappucin
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Onduidelijke handleiding
  • Veel om schoon te maken /onderhouden

a**n@z**o.nl 26-05-2021

Makkelijk in te stellen, mooi en degelijk apparaat.

Het koffieapparaat is makkelijk in te stellen, alles wijst zich vanzelf. Het is een mooi en degelijk apparaat om te zien en makkelijk in het gebruik. De koffie had van mij wel wat warmer gemogen. Een nadeel vind ik dat het interne melksysteem na elk gebruik gereinigd moet worden.

Pluspunten

• Instellen gaat makkelijk
  • Degelijk

Minpunten

• Koffie had van mij warmer gemogen
  • Intern melksysteem elke keer reinigen.
  • Opvangbak had groter gemogen

Trudy 05-02-2021

Niet aan te raden

Installeren gaat prima met de duidelijk meegeleverde handleiding. Koffie is lekker. Echter de melkvarianten zijn niet goed te maken. Eerste pogingen gingen prima. Netjes alles gereinigd maar daarna wilde het niet meer. Klantenservice gemaild. Kreeg netjes mail terug dat mijn klacht binnen 7 dagen behandeld zou worden. Dit netjes afgewacht en tussentijds mijn melk maar op een andere manier opgeschuimd. Na 7 dagen nog steeds geen reactie, daarom machine retour.
Machine maakt ook best veel lawaai.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Grote watertank

Minpunten

• Melkschuimer functioneert niet
  • Lekbak snel vol

Willem 25-01-2021

Melk schuimt niet op en klantenservice niet te bereiken

Ik heb 4 dagen geleden mijn KRUPS Evidence Plus EA8948 binnen gekregen. Super mooi apparaat snel uitgepakt en even alles uitgeprobeerd. Espresso heerlijk, zeker met de juiste bonen en de juiste maal graad. Toen een Cappuccino, de eerste lekker, melk niet helemaal op temperatuur. Alles volgens display en handleiding gereinigd, de tweede al een heel stuk minder opgeschuimd. Weer alles volgens voorschriften gereinigd. De volgende dag , weer eens geprobeerd, de melk wordt helemaal niet opgezogen uit de meegeleverde fles. Pas wanneer je de melkcontainer optilt wordt er wat melk via het systeem in het glas gezogen zonder dat het opgeschuimd wordt. Weer alles gereinigd en alleen opgeschuimde melk geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Geprobeerd de hotline te bellen van Krups. Zonder succes met het excuus: niemand op kantoor wegens Covid. Ik zit sinds maart als service medewerker gewoon thuis aan de telefoon om onze cliënten te woord te staan. Besloten dit apparaat direct weer retour te sturen. En mogelijke kopers te waarschuwen die een Krups apparaat willen aanschaffen voor de zeer slechte service en de bedenkelijke kwaliteit qua melkvarianten van Krups.

Pluspunten

• Espresso heet en goed

Minpunten

• melk varianten worden niet op juiste wijze bereid