Krups Plus volautomatische espressomachine EA8948

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Plus volautomatische espressomachine EA8948 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

r*********@o********** 13-02-2024

Ik kan heel kort zijn. Waardeloos apparaat de Krups EA897B10/70C (Espresso machine)! Gekocht in september 2023 bij BCC, omruilen kon niet nadat deze na een week van gebruik defect ging! BCC ging failliet!! Kortom het apparaat staat nu voor de 4e maal in Duiven bij de reparateur voor Krups! Het is meer onderweg en defect dan dat de machine koffie heeft gemaakt! Helaas ben ik zeer negatief voor een kleine vijhonderd euro over dit apparaat!

Angelique 26-11-2023

Lekkere koffiemachine

Geweldig
lekker koffie zeer compact en makkelijk in gebruik
Zeer tevreden over het product
Zou hem zeker aanraden bij andere mensen

Pluspunten

• Compact
  • Lekkere koffie

Stefan1972 25-06-2021

Krups alles kunner

Op het eerste gezicht een mooi model, wel groter dan mijn oude machine. Display geeft een duidelijk overzicht van de verschillende koffie mogelijkheden. Wat mij als eerste opvalt is het reservoir, deze schuift wat lastig op zijn plek, mede omdat deze achterop de machine geplaatst dient te worden, je kan niet zien waar je mee bezig bent. Klep van het waterreservoir oogt wat fragiel, bij stoten kan er zomaar iets afbreken. Aansluiting melkkan op de machine is plastic, ook vrij kwetsbaar. Schoonmaken eenvoudig en wordt aangegeven op de Display. Koffie mogelijkheden plenty, voor ieder wat wils. Melk schuimt niet altijd.

• Display overzichtelijk
  • Veel koffie keuzes
  • Touch bediening

Minpunten

• Gebruikte materialen melkaansluiting
  • Temperatuur koffie
  • Mis een knop sterkere koffie

msambeek 24-06-2021

Goede cappuccino , mits apparaat goed onderhouden

Dit product gekozen omdat we niet zo tevreden waren over ons vorige espresso apparaat.
Verbeteringen ten opzichte van wat we gewend waren: goede koffie temperatuur, lekker opgeschuimde melk (cappuccino en latte), mooi design, smaak is prima.
Minpunten: je moet de melkslang en het melk compartiment heel goed schoonmaken, al na enkele kopjes geen goede melkschuim, maar een kapot geslagen laagje. Waterreservoir moeilijk in te zetten, opvang bakje moeilijk bereikbaar (in ons geval tegen de muur), er is geen knopje voor “gewone koffie” dus dat was even zoeken (lukt wel met lungo en dan “dark” versie). Simpel scherm.

Pluspunten

• Goede temperatuur
  • Lekker melkschuim

Minpunten

• Vraagt nodig onderhoud
  • Simpel bedieningsscherm

Marcella 24-06-2021

Top product

Het apparaat ziet en mooi, strak en compact uit. Het installeren ging perfect met het boekje erbij. De cappuccino is erg makkelijk te maken met 1 druk op de knop. Heerlijke koffie. Onderhoud aan het apparaat is goed te doen met het boekje erbij en is zo klaar. Het apparaat geeft goed aan wanneer dit nodig is. Wij vonden wel het afvalbakje en waterreservoir aan de kleine kant. Scherpe randjes bovenaan waterreservoir altijd vasthouden aan handvat dus. Verder is dit een super apparaat in zou het zeker aanbevelen ook na vele weken gebruik. Reacties van gasten ook allemaal enthousiast!! Heel fijn dat de koffiesterkte aangepast kan worden zodat iedereen een lekker kopje koffie kan drinken

Pluspunten

• Vele soorten koffie sterktes aanpasbaar
  • Cappuccino zoals in een restaurant
  • Ziet er strak uit

Minpunten

• Klein afvalbakje

RoyWonder 23-06-2021

Fijne machine

Wat een heerlijk apparaat. Je kunt er vele soorten koffie mee zetten. Ze smaken allemaal heel erg goed. Onderhoud is zeer eenvoudig en kost weinig tijd. Twijfel allee. Over de kwaliteit het slangetje van het melkkannetje het houd. Kan deze machine alleen maar aanbevelen.

• Makkelijk in gebruik
  • Lekkere koffie.
  • Veel soorten koffie

Minpunten

• Slangetje melkkannetje

NG 23-06-2021

Aanrader!

Een pareltje in de moderne keuken. Dit apparaat heb ik al een paar week in mijn bezit en hij bevalt er goed! Verschillende soorten koffies en voor de theeliefhebber verschillende temperaturen voor de ideale thee, belangrijk om er bij te melden is dat als je thee pakt gelukkig geen druppeltje koffie erbij krijgt. Het melkkannetje ben ik zelf geen fan van maar ik steek het slangetje gewoon in een pak melk en reinig daarna het slangetje. Een erg makkelijk apparaat dat niet misstaat in de keuken!

Pluspunten

• De darkroast optie
  • Bij thee geen koffiedruppels
  • Eenvoudig te bedienen
  • Waterbak met filter

Minpunten

• Thee komt er haperend uit

p*******@h********** 19-06-2021

Alleszetter

Als koffieliefhebber alleen maar goeds over deze Krups koffiebonenmachine. Het heeft een groot waterreservoir, de koffie is vers en goed warm. Daarnaast ook fijn dat er zoveel opties zijn waar men uit kan kiezen. Ik ga voornamelijk voor zwart, maar het handige melkkannetje met aansluiting maakt het eenvoudig de wat luxere koffies klaar te maken.

Pluspunten

• Snel malen
  • Groot waterresservoir
  • Keuze uit meerdere opties
  • Goede warme koffie
  • Modern strak design

Minpunten

• Melkresidu blijft in de pijpjes zitten

Snuitje74 16-06-2021

Heel fijn apparaat, lekkere koffie

Vrij simpel te installeren met boekje erbij.
Heb het apparaat met verschillende merken koffiebonen uitgeprobeerd en voor ons de juiste gevonden, de geur van verse bonen blijft iedere keer weer een genot.
Het apparaat heeft tal van verschillende koffie keuzes die ook nog zelf in te stellen zijn qua sterkte, extra shot, grote en temperatuur. warmte van je kopje is ook aan te passen.
het duurt wel even voordat je bijvoorbeeld een latte macchiato klaar hebt maar dat heeft weer te maken met het voorverwarmen (zelf in te stellen).
verder is het bijgeleverde melkkannetje niet praktisch, het is een losse dop moeilijk uit de deur van je koelkast te halen en schoonmaken is uiteindelijk een gedoe tegenover het slangetje gewoon direct in de pak melk steken.
Ook heet water voor thee of een opkikker is zo gezet.
Apparaat is Zeker aan te bevelen

Pluspunten

• Ruime koffie keuze en zelf in te stellen sterkte
  • Zelf reinigend
  • Grote waterreservoir
  • Kopje voorverwarmen

Minpunten

• Lekbak geeft geen melding als vol is
  • Geen melding als bonen op zijn

Wendy 15-06-2021

Een fijn apparaat, met lekkere koffie. Veel keuze uit koffievariaties.
Echter vind ik het nog wel lastig dat ik het slangetje van de melk schoon moet spoelen. En het apparaat geeft niet van te voren aan dat er te weinig melk, water of bonen is.

Al Meerder 14-06-2021

Prima espresso machine

Het is een mooi apparaat welke zeker niet misstaat in de keuken. Het installeren was wel wat werk. Jammer ook dat de stikker die op het display zat dusdanig was vastgeplakt dat je stikkeroplosser nodig hebt om deze te verwijderen, dat had anders gekund. Na de installatie meteen naar de winkel gegaan om bonen te halen. Om tot een goede vergelijking te komen met de machine die ik had (een van Nespresso) heb ik dezelfde bonen gehaald als waar ik normaal de cupjes van heb. De eerste bakkies waren zo naar binnen en ze smaakten prima!
Je hebt met deze machine een zeer ruime keuze aan dranken. Van ristretto tot een latte macchiato of een espresso macchiato. Er zit zelfs een theefunctie op, maar die hebben we nog niet geprobeerd. Vaak zie je dat wanneer je thee met een koffiemachine wil maken dat er wellicht toch nog een drupje koffie in je glas valt. De waterkoker aanzetten is net zo makkelijk.
Ik was tot nu toe niet echt een cappuccino drinker, maar het eerste weekend had ik een cappuccino liefhebber over de vloer, dus ik heb ook een cappucino geprobeerd. Het is niet mijn ding, maar dat zegt niets over deze machine. De cappuccino liefhebber vond de cappuccino een beetje tegenvallen. De cafe latte die ik daarna had gemaakt leek meer op een cappuccino. Ik kan hier zelf niet over oordelen.
Na 2 weken koffie drinken: De machine heeft inmiddels een andere plek in de keuken gekregen. Bij het maken van cappuccino komt er behoorlijk stoom vrij en dat kan nooit goed zijn voor het kastje waar de machine onder stond. De bonenkoffie is heerlijk, absoluut, maar ik vind het display van de machine een beetje 1999 en dat valt tegen eerlijk gezegd. De letters op het display hebben een hoog snake gehalte (van de ouderwetse Nokia telefoons). Daarnaast is de aan/uitknop als het ware ingedeukt. Met een touchscreen display lijkt mij dit onnodig en het stoort dan ook licht. Tevens zijn het lekbakje en het opvangbakje voor de gemalen bonen niet bijzonder groot, met de functie automatisch spoelen is het lekbakje echt zo vol. Heeft tot gevolg gehad dat ik de machine nu zo heb ingesteld dat het wel even duurt voordat deze zichzelf weer uitschakelt. Het water reservoir daarentegen heeft wel een respectabel (lees flink) formaat.
Handig aan de machine is de automatische reiniging. Er zaten 2 reinigingstabletten bij de verpakking. Je doet er 1 in een bepaald vakje en de machine doet de rest. Ik heb dit nog niet getest. Volgens mij geeft de machine het aan wanneer het hier tijd voor wordt, maar ik heb van iemand met een soortgelijke machine al begrepen dat dit echt ideaal werkt. Een groot pluspunt! Van een collega begreep ik dat hij zijn bonenmachine juist had weg gedaan vanwege het vele werk dat komt kijken bij het reinigen. Dat is bij deze machine schijnbaar niet het geval, dus ik zie dit met vertrouwen tegemoet.
Ik kwam onlangs toevallig een advertentie tegen van een andere Krups Evidence machine (weet het type niet meer) en dat apparaat lijkt nieuwer en mooier, zeker ook qua display. Mijn oordeel is heerlijke koffie. Ik ben er qua koffie echt op vooruit gegaan met deze machine en volgens mij is de koffie in verhouding nog goedkoper ook. Ok je moet wel even investeren in de aanschaf, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • zelfreinigend

Minpunten

• klein lekbakje

atilla61 13-06-2021

Luxe volautomatische espressomachine

'Wauw', dat was mijn eerste indruk toen ik dit apparaat aan het uitpakken was. Een prachtig chique design, in volledig zwart dat heel goed past bij mijn smaak. Naast het feit dat het er stijlvol uitziet, is de grootte van dit apparaat ook passend en niet te groot. Omdat ik de handleiding in één oogopslag niet echt duidelijk genoeg vond, was het installeren hiervan wel even een puzzeltje voor mij. Echter, het is uiteraard niet onmogelijk om het te installeren, want uiteindelijk was het mij wel gelukt! Komt meer omdat ik het dan zo snel mogelijk wil installeren in plaats van elke bladzijde inhoudelijk goed door te nemen.

Maar dan! Na het installeren was het één en al genot! 19 verschillende keuzes, OLED kleuren touchscreen scherm, duidelijke manual, grote waterreservoir met een inhoud van 2,3l, een bijgeleverd melkreservoir, mogelijkheid om 2 kopjes tegelijk klaar te zetten. Veel luxe dus! Daarnaast is het handig dat het apparaat naar wens ingesteld kan worden. Zo heb ik hem ingesteld dat het apparaat na een kwartier vanzelf uitgaat en bij elk opstart er wordt gereinigd. Dus bij elk opstart is alles lekker schoon, vers en lekker.

Al met al, een luxe volautomatische espressomachine met veel mogelijkheden waarbij ik mijn favoriete drankjes binnen handbereik. Ik ben er zeer tevreden mee. Doe mij maar een heerlijk cappuccino! :)

• Formaat
  • OLED kleuren touchscreen scherm
  • 2,3l waterreservoir

Minpunten

• Handleiding

ebodderij@hotmail.com 12-06-2021

Bevalt erg goed, zeker een aanrader

Op zoek naar een machine met cappuccino-capaciteiten. Als referentie gebruikten we eerder een cupjes-machine (van George Clooney), maar ook ervaring met professionele espressomachines.

Op het eerste oog: de machine is, voor een volautomaat, mooi compact, netjes afgewerkt en valt weinig op. Toch neemt dit apparaat beduidend meer ruimte in vergeleken met een cupjesmachine, even wennen. Bediening is helder en beknopt. Sterkte en grootte van de koffie zijn handig aan te passen in 3 maten. Fijn hieraan is ook dat hij je laatst gekozen instelling hierin onthoudt. De tiptoetsen geven geen tactiele feedback, maar went snel. Koffie-uitloop is gemakkelijk in hoogte te verstellen. Indicatorlampjes werken adequaat. Bijvullen/reinigen gaat vlot en simpel. De machine moest even 'ingewerkt' worden; de eerste kopjes zijn nog niet optimaal van smaak en cremalaag. Zowel waterreservoir als afvalbak zijn groot genoeg om geen irritatie op te wekken; dit scheelt duidelijk met andere cupjes-automaten. Naast bonen kun je ook gemalen koffie toevoegen. Dit lijkt ons handig, al hebben we deze functie niet gebruikt. Opwarmtijd is vlot, 20sec. Het apparaat schakelt zichzelf na een aantal minuten niet gebruikt te zijn weer uit, spoelt zich dan ook nog even na.

De koffie: Smaak is persoonlijk, maar met je favoriete koffieboon is een lekker bakkie te bereiken. Na het zetten ontstaat een mooie, dikke cremalaag die stabiel blijft. De molen doet zijn werk goed. Standaard al aardig afgesteld, geeft mooie, droge 'pucks' na het zetten. Koffie zetten gaat vlot; een medium espresso heeft een doorlooptijd van 12sec bij 42mL.

Cappuccino: Met het stoompijpje is goed schuim te creëren, ook met halfvolle melk. Jammer aan het pijpje is dat deze niet naar binnen of ver genoeg naar buiten gedraaid kan worden, hierdoor lekt de melk nog wel eens op het aanrecht of grond. Wel is het pijpje gemakkelijk schoon te maken. De kokend water functie van het stoompijpje gebruikten wij niet, deze spettert erg en is niet sneller of handiger tov bijvoorbeeld een waterkoker.

En verder: Het apparaat flusht standaard voor elk kopje voor, dit is prettig.

Dus: Prettig apparaat met gemakkelijke bediening. Goeie espressso met een mooie cremalaag. De opschuimer (stoompijpje) werkt beduidend beter dan verwacht

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • koffie

Minpunten

• beetje lawaai

Bika 10-06-2021

Beste ervaring met een espressomachine tot nu!

We hebben de Evidence Plus EA8948 nu een maand in bezit en zijn nog nooit zo enthousiast geweest over een koffiemachine!

Niet alleen ziet hij er stijlvol uit op ons aanrechtblad, hij maakt ook nog eens overheerlijke koffie. Er is een ruime keus aan drankjes en de sterkte en volume zijn op eenvoudige wijze aan te passen. De schuimlaag is echt geweldig, zo mooi heb ik hem nog niet gezien bij familie en vrienden met espressomachines van andere merken. Romig, stevig, dik en dat zelfs met halfvolle melk! De smaak is zo heerlijk dat we zelfs twee niet-koffiedrinkers hebben weten te bekeren met de Evidence Plus.
Het waterreservoir zit aan de achterkant, wat ik echt ideaal vind, en het koffieopvangbakje dat wel aan de zijkant zit is makkelijk te legen. Ook het schoonmaken is eenvoudig, waarbij het One-Touch-Cappucino blokje en de melkbeker wel elke dag, na het laatste kopje, even helemaal uit elkaar gehaald en schoongespoeld moeten worden om dichtslibben te voorkomen. Het automatische spoel/reinigingssysteem doet de rest!

Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat het lekbakje eigenlijk net te klein is, zeker omdat de Evidence Plus er stoom doorheen blaast om het kopje voor te verwarmen en dus sneller vol raakt. Het is ons in het begin twee keer gebeurd dat we de melding voor het legen van de bakjes gemist hebben, wat voor een flink waterballet gezorgd heeft. Uit automatisme kijken we nu naar de stand van de vlotter voor we het kopje er op zetten en is een overstroming niet meer voorgekomen.

Ik kan, en wil, niet anders dan de Evidence Plus aan te bevelen! De kopjes vliegen er hier door heen op een dag, iedereen is laaiend enthousiast!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Waterreservoir achter
  • Super schuimlaag
  • Goede temperatuur

Minpunten

• Kleine lekbak

e******@h********** 10-06-2021

Super espressomachine!! Absoluut een aanrader!

De Evidence Plus maakt heerlijke koffie, zelfs visite die normaal geen koffie drinkt vraagt nu om een Latte Macchiato! Hij is eenvoudig te bedienen en schoonmaken, wat wel even een handigheidje is, doe je in een handomdraai. De bijgeleverde melkbeker heeft echt meerwaarde, want door het afgesloten systeem komt het schuim komt er goed stevig uit. Het lekbakje zou groter mogen, maar dat is dan ook gelijk het enige nadeel dat ik kan bedenken!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Relatief weinig lawaai
  • Snel warm en goed heet
  • Waterreservoir aan de achterkant
  • Heerlijke stevige schuimlaag

Minpunten

• Lekbak is te snel vol

Caroline 10-06-2021

Fijne koffiemachine

Een prima koffiemachine! Het installeren gaat makkelijk, het apparaat zelf geeft goede instructies en de bijgeleverde handleiding is duidelijk. Na het juist afstellen van de maalgraad meteen een kopje koffie gezet. De koffie smaakt heerlijk. Er zijn veel verschillende soorten koffie te zetten. De bijgeleverde melkopschuimer is handig te installeren en te gebruiken. Een Cappuccino smaakt heerlijk. Heel handig is ook dat er thee gezet kan worden. Er is een groene, zwarte en kruidenthee optie. Handig is ook dat de temperatuur voor de thee en koffie ingesteld kan worden. Het onderhouden en schoonmaken is eenvoudig. Een nadeel vind ik dat de koffiemachine niet altijd aan kan blijven staan maar Max anderhalf uur. Ook mis ik toch wel een functie “lekbak legen” Doordat ik de oranje “vlotters” niet goed in de gaten had gehouden is de lekbak overgelopen. Het is een mooie koffiemachine maar ik vind de prijs voor deze machine toch te hoog.

• Smaak
  • Veel soorten koffie
  • Theewater functie

Minpunten

• Lekbak snel vol
  • Kan niet altijd aan staan
  • Uitloop heet water niet vloeiend

MarcelGr 09-06-2021

Handig apparaat

Uiterlijk
Groot zwart plastic, geen luxe looks. Let op of deze wel past op de plaats van je oude apparaat. Scherm goed leesbaar, wel snel vette vingers op de knoppen.

Gemak
De keuze is reuze. Één of twee kopjes tegelijk en met melk is ook een eitje en geeft prima schuim. Netjes een berichtje als je de prut- en wateropvang moet legen. Raakt het waterreservoir leeg tijdens het koffiezetten, even vullen en de machine gaat netjes verder.

Smaak
Smaak is afhankelijk van de bonen natuurlijk, op fijnste maalstand geeft beste resultaat. Je kunt ook eenvoudig een sterker kopje maken, extra shotje espresso toevoegen of tijdens het zetten de hoeveelheid water aanpassen. Temperatuur van de koffie is top en kan zelfs nog warmer.

Onderhoud
Een filter in het waterreservoir zorgt dat je niet vaak hoeft te ontkalken.
Schoonmaken nog niet gedaan, maar lijkt ook makkelijk.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Warme koffie

Minpunten

• Groot zwart plastic

HansSeg 09-06-2021

Mooie machine voor heerlijke koffie

Dit apparaat maakt echt heerlijke koffie! Welke soort je ook wilt, alles zit erop. Leuk om alle verschillende variaties eens uit te proberen. Hij heeft een strak design en voelt erg degelijk en stevig aan. De bediening is eenvoudig. En ook het legen en schoonmaken is erg simpel.

MPFO 08-06-2021

handig strakke machine veel functies

Wat een heerlijk strakke machine. Hij is handig en fijn in gebruik. Je kan er zo veel verschillende koffies met smaken mee zetten. Het enige minpunt vind ik echt dat het een dure machine is maar de schuim/ merk niet goed werkt. Zelfs na het reinigen krijg ik nu geen goede schuim mee, ik ben een latte drinker dus dit valt mij erg tegen

Pluspunten

• verschillende smaken

Minpunten

• melk unit werkt niet goed

i**********@o********** 07-06-2021

Top apparaat

Zojuist het koffiezetapparaat opgehaald zware doos. Super mooi design. In de doos zitten een hoop onderdelen het is even puzzelen maar dan staat het apparaat in elkaar. Eerst even 600 ml door spoelen. Daarna met een oranje naaldje wat onderdelen door prikken was even moeilijk om het oranje naaldje van het apparaat te halen maar is gelukt. Morgenochtend om 05:30 gaat het koffiezetapparaat automatisch aan dat is super fijn meteen koffie drinken. Zojuist me eerste cappuccino gemaakt . Geluid van het apparaat valt me alles mee had verwacht dat het geluid harder zou zijn. Melk was mooi opgeschuimd en de koffie was goed temperatuur. Inmiddels al verschillende soorten koffie gedronken wel alles even afgesteld zoals ik het lekker vind. Gelukkig gaat dat heel makkelijk. Thee drinken wij ook vaak en deze kan je instellen op drie soorten twee waardoor de temperatuur anders is voor elke thee . Echt heel handig . Apparaat is makkelijk schoon te maken . Inmiddels twee weken verder en zijn nu de bonen aan het testen welke het lekkerste zijn . Soms heeft de melkopschuimer moeite en komt de melk er slap uit. De volgende keer in het dan wel weer goede melk zijn. Ook lijkt het apparaat niet altijd de bonen te malen waardoor de koffie bijna water is .

Pluspunten

• Verschillende koffies staan erin
  • Verschillende temperaturen

Minpunten

• Melk gedeelt moet vaak schoon gemaakt worden

n***************@h********** 07-06-2021

Vanaf dag 1 tevreden met deze koffieaparaat. Een dag zonder koffie kan ik me niet bedenken. Het heeft een mooie design en is geen grof/groot apparaat. Staat heel mooi in de keuken. Maakt heerlijke koffie. Heb al alle soorten geproeft. Het fijne van deze apparaat is ook dat je via instellingen het warmte van je koffie kan aanpassen. Meeste koffieaparaten geven het lauw en ik ben van lekker warm drinken. Dat je het warmte van je kopje kan aanpassen is echt een pluspunt. Niet alleen ik maar ook mijn buurvrouw is helemaal verliefd op de koffie apparaat. Zij heeft meteen ook een besteld bij media markt.

Maurice84 04-06-2021

Prachtige uitgebreide moderne espressomachine!

Eerste indruk:
Met volle overgave en nieuwsgierigheid heb ik de espressomachine uitgepakt en bekeken, wat een prachtig apparaat om te zien! Behalve het apparaat zit er een Claris antikalk filter en tabletten bij zodat je meteen alle onderhoudsbenodigdheden hebt. Daarnaast krijg je er een melk kannetje bij en een tester waarmee je de waterhardheid kan bepalen welke benodigd is voor de instellingen.

Ervaring:
Bij het aanzetten komt de touchscreen prachtig tot zijn recht en valt daardoor makkelijk te bedienen. Naast de reguliere koffiesmaken zijn er ook nog een aantal extra's bovenop de koffie keuze om de smaak te versterken (Dark en Double Shot). De cappuccino (middels one-touch melk+koffie) kreeg met Dark een extra smaakbeleving wat vergelijkbaar is met een cappuccino van de luxe horeca. Het apparaat heeft daarnaast een groot water reservoir, is vrij stil in bedrijf en heeft een modern en compact design wat niet misstaat in een strakke keuken.

Nadelen:
Er zijn naast de bovengenoemde ervaring wel wat lichte nadelen: Het voorverwarmen duurt bijna 2 minuten, de koffie is niet heel heet op de hoogste stand (wat betekend dat je vrij snel je koffie moet nuttigen) en het apparaat is niet 'snel' genoeg om te bepalen of er genoeg water aanwezig is voor de koffie keuze. Erg vervelend als hij halverwege het schenken het proces laat stoppen om te melden dat er geen water meer is, dit had ik liever eerder willen weten. Tot slot is het bijgeleverde melk kannetje is niet heel praktisch. Het slangetje is lastig te bevestigen en het is een gedoe om daar eerst melk in te doen en steeds schoon te maken terwijl het makkelijker is om gewoon de melkpak te gebruiken (overigens geldt dit ook voor andere fabrikanten).

Conclusie:
Het is een erg fijne uitgebreide espressomachine die zich met de grote A-fabrikanten kan meten. De prachtige touchscreen geeft deze naast het compacte design een hele modern uiterlijk. De extra's bovenop de koffie keuze is een hele aangename verrassing! Er zijn wat lichte nadelen, maar desondanks kan ik dit apparaat van harte aanbevelen!

• Extra smaak bovenop selectie

Minpunten

• Koffie niet erg heet
  • Voorverwarmen duurt even

r*************@h********** 04-06-2021

Pracht apparaat

Het is qua design en uiterlijk een heel mooi apparaat. Staat heel goed in de keuken. Je hebt een legio aan koffiemogelijkheden. De koffie smaakt heel erg lekker. De produktie van melkschuim is ook perfect. Mooi lekker melklaagje in je cappuccino of latte. Wat de reiniging betreft is het ook echt heel gebruiksvriendelijk. Het apparaat geeft precies aan op de display wat er moet gebeuren. Zonder al teveel gedoe is het in no time geregeld. Het enige ''minpuntje'' wat ik zou kunnen bedenken is dat het een beetje kabaal maakt, maar dat doen volgens mij alle apparaten. Immers, je hoort het malen van de bonen. Verder heel erg dik tevreden en voor ons is het absoluut een blijvertje en zijn we blij dat we onze gasten weer heerlijk kunnen verwennen met de koffie naar keuze.

Pluspunten

• Vele koffievarianten mogelijk
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Best gehorig tijdens het malen van de bonen
  • Soms mag de temperatuur net wat heter zijn

Cyra 04-06-2021

Geweldig apparaat voor vrijwel alle warme dranken!

KRUPS EA8948 Evidence Plus zwart

1e indruk (13mei 2021):
Erg blij mee. Qua uiterlijk wil ik hem nu al niet meer inleveren. Het is even inlezen en uitproberen en ook de water hardheid uit testen, maar nu net onze eerste long caffee en latte macchiato gemaakt. We moeten nog wat experimenteren met de bonen en de sterkte, maar de eerste indruk is goed. Het is zeker wel handig om eerst de gebruiksaanwijzing te lezen voordat je echt aan de slag gaat. Ook het melksysteem schoonmaken, was minder heftig als ik dacht. Heb nu al zin in ons volgende koffie moment :)

Twee weken in gebruik (25 mei 2021):
Ondertussen hebben we de krups al twee weken in gebruik. We zijn nu net met de 3e zak bonen bezig, dus goedkoper in gebruik dan ik dacht. Ik ben nog steeds erg tevreden. Af en toe komt de melk er minder goed opgeklopt uit. Waardoor dat komt, weet ik nog niet. Hopelijk ontdek ik dat nog. We gebruiken het liefst bonen met kracht 10. Al moet ik dan wel met mijn cappuccino hem op dark zetten en geef ik een extra shot. Mijn man drinkt zijn koffie, long caffe, niet dark en ook zonder extra shot. Jammer is dat hij niet aangeeft wanneer de bonen (bijna) op zijn, dat zou wel handig geweest zijn en dat mis ik echt! Het apparaat maakt een behoorlijk geluid als het bezig is met een bakje koffie en is ook niet supersnel. Schoonmaken is eenvoudig en de koffie is heerlijk! Het melk systeem schoonmaken vind ik heel erg mee vallen. Ook ideaal dat ik er een kopje thee mee kan maken. Waterkoker kan dus ook van het aanrecht ;) Zo is een cup a soup ook heel makkelijk te maken. En voor mijn zoon was het ook heel makkelijk om met het programma opgeschuimde melk een chocolademelk te maken. Hij vond hem lekkerder dan normaal omdat het wat was opgeschuimd. Al met al zijn wij hier erg tevreden.

• Heerlijke koffiesmaak
  • Veel verschillende soorten koffie
  • Temperatuur van dranken in te stellen
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Niet de meeste snelle
  • Maakt bij vermalen herrie (wel logisch)
  • Geeft niet aan wanneer bonen op zijn

Countess 04-06-2021

Krups evidence plus EA8948

Een mooi apparaat en doet wat het beloofd. Weinig onderhoud en lekkere koffie in vele varianten. De koffie met melkvariaties zijn heel makkelijk te maken en de melkschuim is prima. Het schoonmaken van het melksysteem is heel makkelijk en neemt niet veel tijd in beslag.
De temperatuur van de koffie is in te stellen. Zo ook de sterkte en hoeveelheid koffie.
Echt een veelzijdig apparaat dat er mooi en strak uitziet maar vooral makkelijk in onderhoud en heerlijke koffie.

Pluspunten

• Veel variaties
  • Weinig onderhoud

Minpunten

• Rooster van lekbak niet te verwijderen
  • Naaldje voor melksysteem zit vast