De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum HL197V op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

p**1@g**l.com 17-10-2022

Warm aanbevolen

Geschreven voor: Inventum HL197V

Prima elektrische deken , elke avond weer een feest om in een warm bed te stappen. Een groot voordeel is dat het om het net als een hoeslaken om het matras gedaan kan worden dus het verschuift niet.

Pluspunten

• Verschillende warmte zones
  • Hoeslaken concept

Minpunten

• aansluitpunt snoer

c**1@g**l.com 10-10-2022

geweldig

Geschreven voor: Inventum HL197V

geweldig ..de deken zit zo fijn over het hele matras, er verschuift niks.

en zo heerlijk soft warm,

wel jammer van de eenzijdige aansluiting.

Pluspunten

• hoeslaken ,dus het blijft goed op je matras liggen
  • voeten worden verwarmd
  • heerlijk soft warm

Minpunten

• eenzijdige aansluiting

j**e@o**e.nl 15-09-2022

Na 2,5 jaar geen schakelaar meer te verkrijgen!

Geschreven voor: Inventum HL197V

Deed het goed maar nu na 2,5 jaar geen nieuwe schakelaar meer te krijgen dus nu maar weggooien deze dure elektrische deken, trouwens al de tweede keer dat de schakelaar het niet meer deed!

Pluspunten

• Lekker warm
  • Aparte voetenwarmer

Minpunten

• Schakelaar al 2keer kapot in 2,5 jaar
  • Nu geen nieuwe meer te verkrijgen

George 16-04-2022

Prima deken, als hij het doet……

Geschreven voor: Inventum HL197V

Positief: 9 warmtestanden, automatische uitschakeling en afmetingen (hoeslaken geschikt voor bed van 210 cm).
Nadeel: schakelaar en aansluiting met deken is absoluut het zwakke punt. Door schiet te makkelijk los door het omdraaien ‘s-nachts. Schakelaar zelf heeft maar een zeer korte levensduur.
Eind 2019 heb ik twee dekens van dit type gekocht. Begin 2021 ging eerste schakelaar kapot en begin 2022 de tweede. Inventum heeft een kleine technische aanpassing gedaan op dit type schakelaars, maar de nieuwe (vanaf 2020) werken niet wanneer ze worden aangesloten op dekens die vóór 2020 zijn geproduceerd. Het advies van Inventum is om maar een nieuwe deken te kopen.
Kortom, een fijne deken die je na iets meer dan 2 jaar kunt weggooien door een slecht werkende schakelaar.

Pluspunten

• Afmeting
  • Automatische afslag
  • 9 warmte standen

Minpunten

• Schakelaar
  • Aanluitpunt snoer met deken

Kim 13-01-2022

Werkt prima, geeft veel comfort en makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Inventum HL197V

Na veel vergelijken en uitzoeken kwam deze elektrische deken van Inventum voor ons als beste optie naar voren. Hij beschikt over alle functies die we graag wilden, zoals een timer en aparte voetenstand, en is ook wasbaar. En gelukkig ook nog betaalbaar :-) De deken werkt prima en geeft heel veel comfort. Ook de bediening is makkelijk. Hij bevalt dus super! Typisch gevalletje: hadden we eerder moeten doen!

Pluspunten

• wasbaar
  • aparte stand voor voetenzone
  • makkelijk bedienbaar
  • timer in te stellen van 1 tot 12 uur

Wing 28-12-2021

een degelijk product wat betreft prijs kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Inventum HL197V

Heb een 2e elektrisch deken aangekocht na uitvoerig een 1e te hebben getest. Ben er vrij tevreden over doch heb 1 minpuntje waar de fabrikant misschien rekening kan houden ivm de instelling van het deken : deze kan niet opgeslagen worden waardoor er telkens opnieuw alles moet ingebracht worden. Verder doet het product wat ervan verwacht wordt. Dit deken raad ik dan ook ten stelligste aan.

Pluspunten

• rug-, voetgedeelte apart in te stellen
  • zachte molton

Minpunten

• de ingegeven instelling wordt niet opgeslagen

Matthijs 02-03-2021

Zeer praktisch en warm!

Geschreven voor: Inventum HL197V

Mijn vorige deken van Inventum was na een dikke 8 jaar intensief gebruik aan vervanging toe. Omdat de tijd niet stilstaat en producten (mee)veranderen heb ik nu de HL197V van Inventum gekocht. Een elektrische deken én molton in één. Zeer handig, want deze sluit goed rondom de eenpersoonsmatras en is daardoor zeer praktisch, want hij verschuift niet. De deken heeft maar liefst 9 standen (mijn vorige deken 3), een mijns inziens goede innovatie en het onderste gedeelte, voor de voeten, heeft een aparte knop om te kiezen uit (tevens) 9 standen. De turbo-functie van de deken zorgt ervoor dat, bij het aanzetten, het eerste half uur de deken snel comfortabel warmt wordt. Ideaal als je een avond niet thuis bent en daarna snel een warm bed in wilt. Dit laatste is misschien een minpuntje, de deken is namelijk geen smart-product en dus niet op afstand aan of uit te zetten. De aansluiting voor de elektriciteit zat voorheen bij het voeteneind, nu op ellebooghoogte. Dat is sneller voelbaar en (wellicht) hinderlijk. Ik heb dat opgelost door over de deken twee hoeslakens te gebruiken. Een grote innovatie van de HL197V: hij schakelt automatisch uit na het aantal uur (max. 12), dat je zelf kunt instellen. Vergeet je de deken na het slapen uit te zetten (met een prima bedienbare schuifknop) dan 1. verbruik je niet onnodig stroom en 2. is er geen gevaar voor oververhitting en andere niet wensbare situaties (brand). Na het daadwerkelijk uitzetten van de deken met de schuifknop, onthoudt de deken niet de standen die je het laatst hebt gebruikt. Dat is jammer, maar vind ik niet onoverkomelijk. Voor nu ben ik (wederom) erg blij met mijn nieuwe elektrische deken van Inventum. Ik slaap er echt beter (en sneller) mee!

Pluspunten

• 9 warmtestanden: lichaam én voeten
  • past als molton perfect om eenpersoonsmatras
  • eerste half uur turbo-warmte: top comfort!
  • schakelt automatisch uit na max. 12 uur

Minpunten

• geen smart-product
  • elektriciteitspunt niet op meest handige plek

Jan-Paul 31-01-2021

Jan-Paul

Geschreven voor: Inventum HL197V

Heerlijke elektrische deken. Dankzij de hoeslaken functie blijft hij perfect op zijn plaats. Aparte temperatuur voor je voeten en lijf. Zelfs met ingebouwde timer. Een echte aanrader

Pluspunten

• Hoeslaken functie
  • Gescheiden temperatuur
  • Timer

L Peters 10-01-2021

Zeer slecht produkt

Geschreven voor: Inventum HL197V

Nooit meer een elektrische deken van Inventum. Ik heb er 3 gehad. De eerste begaf het net na de garantieperiode. Een nieuwe besteld bij Bol.com. Die viel binnen 5 weken constant in storing. Dankzij de goede service van Bol aankoopbedrag teruggekregen. Toch maar weer een nieuwe besteld. Deze heb ik nu 2 maanden en deed het in het begin prima. Maar nu wordt het gedeelte voor de lichaamstemperatuur niet meer goed warm en het duurt minimaal een uur voordat voeten gedeelte goed warm is. Echt een waardeloos product.

marco de groot 10-12-2020

electrice dekens HL197V

ik heb 2 electrice dekens besteld HL197V echt super dekens
Electrisch deken in hoeslaken vorm past ook op een matras van 220X90 (15 cm dik). Aansluiting van het netsnoer kan zowel links als rechts en kan eraf om het hoeslaken te wassen. Verschillende zones voor lijf en voeten die apart in te stellen zijn. Met turbo stand zo warm. Hoofdkussen stuk is niet verwarmd, is ook niet nodig (toegestaan?). 22:00 uur 's avonds besteld en de volgende dag in huis zoals beloofd TOP.

Pluspunten

• pasvorm
  • snel warm
  • anparte voeten opwarmer

Marcel 07-12-2020

Elektrische deken HL 197V

Geschreven voor: Inventum HL197V

De kwaliteit is goed en hij wordt goed warm. Wat ik een heel groot min punt vind is dat hij maar 150 cm lang warm word dus 60 cm blijft koud. Ik heb dus een koude boven rug en schouders.

Pluspunten

• kwaliteit
  • voet apart

Minpunten

• maar 150 cm warm
  • dikke knopop de deken voor snoer

Marcel 01-12-2020

Elektrische deken met voetenwarmer

Geschreven voor: Inventum HL197V

Deze elektrische deken bevalt wel goed.
Wordt voldoende warm.

Vind het misleidend dat deze 210 cm lang is maar er word niet bij gezegd dat hij maar 150 cm warm wordt

Pluspunten

• Goed warm
  • apart voeten deel

Minpunten

• wordt maat 150 cm warm
  • vrij grote knop waar het snoer binnen komt

Cornelia 14-11-2020

Bijna niet te geloven

Geschreven voor: Inventum HL197V

We hebben al jaren 2 van deze dekens. Ze functioneren nog steeds prima, maar er zit wat slijtage op. Vol goede moed 2 nieuwe exemplaren besteld, die ook nog in de aanbieding zijn. Ze werken niet, schakelen zichzelf snel uit en code E1 verschijnt. Dit blijkt de code voor evt. draadbreuk. We besluiten ze terug te sturen en ergens anders nieuwe te bestellen. Helaas ook deken nr 3 en 4 gaan al snel na de ingestelde tijd op code E1 en zijn uitgeschakeld.
Vier keer een product met hetzelfde mankement? Dat gelooft toch niemand.
Of heeft de aanbieding hier iets mee te maken?

Minpunten

• Werjt niet naar behoren

Bertie 31-08-2020

goed formaat

Geschreven voor: Inventum HL197V

Een hoeslaken biedt meer warmte over een groter oppervlak dan een 'losliggende' elektrische onderdeken. Het enige verbeterpunt vind ik de stof van de instopstrook; die is nu nogal glad waardoor de deken niet strak om het matras zit en de andere hoeslakens (normaal en molton) ook wegglijden. Misschien kan de fabrikant overwegen om de instopstrook van een katoenen jersey te maken.

Pluspunten

• formaat
  • anti-bacterieel

Minpunten

• gladde stof instopstrook

Inventum Huishoudelijke Apparaten B.V. 07-09-2020

Beste Bertie,

Hartelijk dank voor je positieve review en de suggestie voor de instopstrook. We gaan eens goed bekijken of dit mogelijk is. Nogmaals bedankt voor de tip!

Team Inventum

Beukar 01-03-2020

Het verwarmd

Geschreven voor: Inventum HL197V

De knobbel op schouderhoogte is heel erg onlogisch geplaatst , de verwarmde lengte van de deken is te kort. Als aangegeven dat de deken 180 cm lang is ga je er van vanuit dat dan ook ongeveer 175 cm verwarmd wordt nee dus.Ik vind het wel mooi dat het zoveel warmte instellingen heeft en de voeten apart verwarmd worden maar waarom moet je elke wanneer je de deken steeds de instellingen langs om de gewenste temperatuur in te stellen.Hier had toch een geheugen moeten in zitten met al die electronica.Als ik van te voren dit had gelezen had ik deze deken niet gekocht.

Review 12-11-2019
Deze deken is mooi te regelen maar waarom moet men steeds elke keer de deken instellen waarom geen geheugen ingebouwd? Nu moet je steeds alle drukknoppen instellen.

KeHe 03-01-2020

Prettige deken, levensduur zou langer mogen mijns inziens

Geschreven voor: Inventum HL197V

Dit is de 3e deken dacht ik van dit type. De eerste een jaar of 9 geleden gekocht. Die is een aantal jaar daarna vervangen ivm garantie. Nu na 5,5 jaar toch alweer aan vervanging toe. De storingscode E1 blijft verschijnen, dus mogelijk draadbreuk in de deken? Prettige deken. Heerlijk om altijd je bed te kunnen verwarmen, aan het begin van de nacht en evt ook in de loop van de nacht nog. Een suggestie ter verbetering: laat de uren die je in kunt stellen oplopen, ipv dat je vanaf 12u af moet tellen. Je gebruikt de deken eerder een paar uurtjes, dan dat je steeds een uur of 10 de deken gebruikt. Dat scheelt ook slijtage aan dat drukknopje. Enige echte nadeel van de deken vind ik dat je op een gegeven moment toch de draden erg goed gaat voelen. Ik hoop dat deze deken lang(er) meegaat!

Pluspunten

• diverse warmtestanden
  • blijft goed op zijn plek liggen
  • schakelt vanzelf uit na ingestelde aantal uren
  • voor goede prijs kunnen kopen bij Correct R'dam

Minpunten

• m.i. te korte levensduur (5,5 jaar)
  • draden worden goed voelbaar na een tijdje

H. manus 12-12-2019

Werkt goed, maar heel snel defect.

Geschreven voor: Inventum HL197V

Ongeveer 200 uur veel plezier gehad van deze deken (type HN197V), maar begon toen te haperen en deed daarna niets meer. De deken was 2 winterseizoenen gebruikt, drie maanden over de garantieperiode. De leverancier was intussen failliet gegaan en Inventum vond dat ik de deken maar naar de vuilstort moest brengen. Kennelijk vinden ze het daar normaal dat hun producten zo snel de geest geven.

Pluspunten

• Fijn dat je de voetenwarmte apart kunt regelen

Minpunten

• Niet duurzaam
  • Weinig eergevoel bij de fabrikant te bespeuren

Lanny 10-12-2019

Elektrische deken met hoeslaken - veel eerder moeten kopen

Geschreven voor: Inventum HL197V

Wat een fijne deken - veel eerder moeten kopen. Heerlijk tijdens deze koudere nachten. Zeker met een traagschuim matras die 's winters toch al veel harder zijn dan 's zomers.
Overigens past hij prima om een matras van 220/90 die ook nog eens behoorlijk dik is.

Pluspunten

• Pasvorm
  • Programmeerbaar

MrManuzz 19-11-2019

Wordt niet echt warm

Geschreven voor: Inventum HL197V

Heb al een andere deken van Inventum en ben daar erg tevreden over. Zelfde model was niet meer verkrijgbaar. Dan deze maar gekocht in de hoop dat hij net zo zou bevallen. Wat erg tegenvalt is de warmte. 9 standen waarvan je maar 1 kan gebruiken, stand 9. Dan wordt de deken nog maar net voelbaar warm. Verder begrijp ik niet dat fabrikanten de controller niet zo maken dat je deze op de tast kan bedienen. Je gaat toch niet als je half slaapt op het display kijken om of je voeten of je lijf hoger / lager te zetten en daarvoor het juiste knopje te vinden en 8 keer in te drukken. Mijn andere deken heeft schuifknoppen voor timer en temperatuur (handig). Tegenvaller voor het geld!!

Pluspunten

• Hoeslaken versie
  • Zachte deken, niet voelbaar

Minpunten

• wordt niet warm
  • niet met ogen dicht te bedienen.

Inventum 25-11-2019

Beste MrManuzz,
De warmte moet goed voelbaar zijn op alle standen, dus zo te horen is jouw deken defect.
Je kunt hiervoor het beste even contact opnemen met de service afdeling van Inventum of een service aanvraag indienen via: https://www.inventum.eu/service-garantie/service-aanvraag-indienen/
Dan kijken we graag even met je mee om het probleem op te lossen.
Met vriendelijke groet, team Inventum

KRN187 18-11-2019

Lekker warm

Geschreven voor: Inventum HL197V

Op aanraden van een collega dit product besteld, lekker warm tijdens de koude dagen.
Verbruikt weinig stroom. 2-delig instelbaar.

Pluspunten

• Stroomverbruik
  • 2-delig instelbaar rug/voeten
  • timer
  • verlicht display

Minpunten

• display blijft aanstaan