Focus Fitness Fox 3 - Crosstrainer - Reviews

Ergometer
Aantal weerstanden
Maximaal gebruikersgewicht
120 kg

Beoordeling op basis van 35 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

piensport 06-07-2015 Product kwartaal in bezit

1,7
De laagste weerstand van dit apparaat is al zo zwaar dat het moeite kost om een programma op te bouwen. Daarbij zijn de afgelegde kilometers hoger dan geloofwaardig en de verbrandde calorieen minder dan als je op de bank zit. De hartslagmeting komt nooit boven de 100 en geeft daarmee zelfs geen indicatie. Is er iemand die dit herkent van dit apparaat of heb ik een slecht exemplaar?

Taylor 26-07-2017 Product paar dagen in bezit

Nice machine

This seemed to be the best quality-price ratio you will find in the Netherlands. I am happy with it now that it is put together in the correct way, it is silent and reasonably stable. I am not a strong person and the machine wouldn't work properly because I wasn't strong enough to tight the screws. The store selling it should have a "monteur" service even if we would need to pay extra... so if you are small and doubt your abilities and strength to put this machine together, know that you will need a stronger person to help you out.

Pluspunten

• Silent

Minpunten

• Difficult to put together for a small person

Joke 24-07-2017 Product paar dagen in bezit

Slechte handleiding voor het in elkaar zetten

Na lang zoeken deze uitgekozen alles zit erop en prijs is daardoor ook goed. Alleen het in elkaar zetten is niet echt prettig en de handleiding die erbij zit om de crosstrainer in gebruik te nemen vindt ik niet duidelijk genoeg.

Charles 07-12-2016 Product paar dagen in bezit

uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding

Na het bekijken van verschillende modellen, gekozen voor de focus fitness fox 3, ik had meerdere malen gelezen dat het het beste toestel van de goedkopere modellen was, met een prima prijs/kwaliteitsverhouding, wat ik na enkele dagen zeker kan bevestigen. Afgeleverd in bouwpakket was het snel in elkaar geknutseld, voldoet zeker aan de verwachtingen

Pluspunten

• prijs
  • vele programma's
  • meerdere gebruikers mogelijk

Els Bergsma 23-10-2017 Product paar weken in bezit

Een geluidloze crosstrainer

De prijs kwaliteitshouding is goed.
Een prima apparaat met een goed overzichtelijk scherm.
Heel geluidloos ook zonder mat eronder.
Maar een nadeel is dat er een beperkte instellingsinformatie meegeleverd word.

Pluspunten

• Geluidloos
  • Overzichtelijk scherm

Minpunten

• Beperkte handleiding

Esther 21-10-2017 Product paar weken in bezit

Stille crosstrainer

Deze crosstrainer aangeschaft, o.a. Vanwege de prijs. Het pakket werd mooi op tijd geleverd. Het in elkaar zetten was even een klusje, maar wel te doen (even goed lezen in de soms wat onoverzichtelijke instructies). Maar resultaat: een mooie crosstrainer, die niet te veel ruimte in neemt en heel stil is tijdens gebruik (ideaal met kleine, slapende kindjes in huis!). Verschillende trainingsopties en een goed duidelijk scherm, incl hartslagfunctie. Voor deze prijs dus zeer compleet!

Pluspunten

• Stil in gebruik
  • Neemt weinig ruimte in
  • Goede trainingsopties

Minpunten

• In elkaar zetten met beschrijving soms onduidelijk

Johan 20-10-2017 Product paar maanden in bezit

Degelijk crosstrainer, zeer stabiel en erg veelzijdig

Ik kocht dit apparaat om mijn conditie op te voeren en mijn gewicht op peil te houden, ik moet zeggen de Focus Fitness Fox 3 voldoet volledig aan mijn verwachtingen. Veel programma mogelijkheden en een zeer solide apparaat. De gebruiksaanwijzing zou iets uitvoeriger kunnen zijn. Verder alle lof.

Pluspunten

• Solide
  • Veel programma's
  • Ergonomisch goed
  • Makkelijk zelf op te bouwen

Minpunten

• Geebruiksaanwijzing moet iets duidelijker

Jeannette 20-10-2017 Product paar dagen in bezit

Goed voor huis, tuin en keukengebruik

Wij hebben deze crosstrainer aangeschaft vanwege de prijs-kwaliteitverhouding. We wilden hem gebruiken om af en toe een hardlooptraining mee te vervangen. Daarvoor volstaat hij. De crosstrainer bij een goede sportschool vind ik wel fijner omdat hij steviger aanvoelt. Hij neemt niet al te veel ruimte in, maar is wel opvallend aanwezig. Het in elkaar zetten was een hele sport op zich! De hartslag op de crosstrainer was trouwens 20 slagen lager dan op mijn eigen hartslagmeter.

Pluspunten

• Prijs-kwaliteitverhouding
  • Prima dashboard

Minpunten

• lastig in elkaar zetten

Ben 20-10-2017 Product paar weken in bezit

Stille crosstrainer

Deze crosstrainer heeft een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Is erg stabiel en stil en weerstanden werken perfect via de computer. Computer is niet erg nauwkeurig. Hartslag wordt slecht weergegeven. Ook de hoeveelheid calorieen klopt niet met de werkelijkheid. Programma's werken goed.

Pluspunten

• stevig, stabiel en stil
  • makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• hartslagmeting
  • calorie-meting

JacqA 03-09-2017 Product paar maanden in bezit

Nog steeds dik tevreden

Nu 3,5 mnd in gebruik en ik ga nog steeds met plezier trainen met de Fox3. De pedalen een keer verzet voor een prettiger stand maar verder niets hoeven aanpassen. Helaas werkt de hartslagmeter niet goed want hij komt niet boven een hartfrequentie van 70/min uit terwijl mijn iwatch boven de 100 aangeeft en ik dit ook aan mijn pols meet, maar eerlijk gezegd interesseert dit mij niet zoveel waardoor ik niet de moeite heb genomen om de aansluiting te controleren of de leverancier erover te berichten. Geen moment spijt gehad van mijn aankoop!

Pluspunten

• Degelijke materialen
  • Loopt soepel
  • Weerstanden goed in te stellen
  • Duidelijke display

Minpunten

• Hartslagmeter werkt niet correct

Jelke 30-08-2017 Product paar weken in bezit

Super aankoop

Deze crosstrainer in huis gehaald om mijn conditie terug wat op te krikken.
Ter voorbereiding van een gastric bypass de crosstrainer in huis gehaald. Terwijl mijn conditie op nul staat, was dit een super aankoop om mijn conditie langzaam op te bouwen. Je kiest zelf de intensiteit van het toestel zodat je makkelijk aan je dagelijkse behoefte van beweging komt. Langzaam aan en met behulp van de programma's kan je de intensiteit verhogen en je conditie verbeteren.
Niet belastend voor knieën en geschikt voor iedere thuissporter.

Pluspunten

• Verstelbare voetsteunen
  • Verrijdbaar
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Neemt veel plaats in beslag

AR 31-07-2017 Product paar dagen in bezit

Echt geruisloos dus geen gepiep en gekraak

Apparaat keurig en snel afgeleverd. Hij is nieuw uit de doos en makkelijk te monteren. Hij is echt geruisloos dus geen gepiep en gekraak zoals bij de goedkopere crosstrainers meestal het geval is. Keuze uit meerdere trainingsprogramma's, erg handig.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Robust
  • Mooie computer

Minpunten

• De witte onderdelen vind ik niet zo mooi

Marcel 27-07-2017 Product paar dagen in bezit

Even wennen aan de afstand tussen de benen

Ik heb gekozen voor dit product op basis van de mogelijkheden, de vele en goede recensies en de prijs. Ik heb wel het verschil tussen rear en front gezien maar was me niet bewust dat de afstand tussen de benen hier groter is dan ik bij de fysio gewend was. Dat voelt onnatuurlijk maar gaat vast wennen!

• Montage
  • Levering
  • Programma's

Minpunten

• Afstand tussen de benen (onder voorbehoud)

ursula 16-07-2017 Product paar dagen in bezit

crosstrainer

ikeb deze aangeschaafd ik bij de fysio ook op crosstrainer sport daar werd ik sterker van en verbranden veel calorieën . ik moest wel opletten van hun geen goedkope nam ivm licht waren en dan zou kunnen vallen. deze staat stabiel maar is op de lichtste stand iets zwaarder als bij de fysio daar moet ik even door heen. want ik mag nog niet met zwaarte trainen me knieën dat niet kunnen door de slijtage ik vind hem fijn makkelijk in gebruik duurt wel even voor je hem in elkaar heb geknutseld .als je er opstaat zie je hem wel lichtjes heen en weer bewegen hij is geruisloos en soepel in gebruik. alleen de calorieën die je verbrand met 10 min op deze en sportfysio is de helft lager misschien klopt niet. maar gaat er om me benen sterker worden van 1 min naar elf min gegaan ik ben blij nu thuis ook kan trainen.

Pluspunten

• geen lawaai
  • stabiel
  • grote display

Minpunten

• lichtste stand best zwaar is

Marco Mink 12-07-2017 Product paar weken in bezit

erg stil

makkelijk in elkaar te zetten, erg stil, ben er erg blij mee. ook de trainingsschema's die er in staan zijn erg goed.

Stefanie vdb 12-07-2017 Product paar dagen in bezit

Geruisloos,vlotte bewegingen,variatie van programma's

Deze crosstrainer voldoet aan mijn verwachtingen,als beginnende sporter heb ik niet meer nodig.Op het scherm kan je alles aflezen van calorieverbruik tot het aantal km dat je doet.Er is zeker voldoende variatie in programma's waar ik even zoet mee ben.Bovendien is het apparaat vlot in omgang en met een vliegwiel van 18kg geruisloos.ook kan dit apparaat gebruikt worden met een bluetooth hartslagmeter van polar.prijs/kwaliteit zit je hier zeer goed.

Pluspunten

• Vlotte beweging
  • Groot scherm
  • Variatie programma's

Minpunten

• Iets meer uitleg over de programma's en instelling

D.Thomson 03-07-2017 Product paar dagen in bezit

Van een Citroën C1 naar een Volvo V40!

Super fijne crosstrainer! Na jaren een oude Orbitrek nu deze. Wat een verschil! Soepele wentelingen en heel stil. Ik merk ook dat de plek waarop je de bars vasthoudt, invloed heeft op welke spiergroepen in je armen/schouders je gebruikt. Echt een total body workout!!
Moet me nog wel even in alle opties van het display verdiepen, deze vind ik zo op het eerste gezicht wat onoverzichtelijk. Maar zal wel wennen als je eenmaal snapt wat wat is. De gebruiksaanwijzing van dit gedeelte vind ik een beetje summier...

Pluspunten

• soepele wentelingen
  • stil
  • stevig en solide apparaat

Minpunten

• onoverzichtelijk display

Hlvane 27-06-2017 Product paar dagen in bezit

stil en soepel

is zeker zijn geld waard, zeer stil en staat ook zeer stevig. ik heb deze bij betersport besteld en dat is zeker een aanrader, zeer goede service en zeer snelle levering.

Pluspunten

• stil
  • steving
  • veel programma's

Minpunten

• onduidelijke handleiding

Chris 23-06-2017 Product paar weken in bezit

crosstrainer

Goede crosstrainer, staat stabiel, verschillende programma's.
Gebruikshandleiding mocht uitgebreider.

L.Harmsen 23-05-2017 Product paar dagen in bezit

Makkelijk bedienbaar display crosstrainer staat ook stevig

Ik vindt het een prima product snel geleverd en goede beschrijving in gebruik geruisloos en stabiel veel variatie mogelijkheden. De crosstrainer heeft ook niet veel ruimte nodig.
Ik zocht een goede crosstrainer met veel mogelijkheden zoals verschillende programma s digitaal instelbare zwaarte maar wel betaalbaar en die heb ik gevonden.

Pluspunten

• Duidelijk bedienbaar display
  • Stabiel en veel mogelijkheden
  • Makkelijk en snel in elkaar te zetten