Focus Fitness Fox 5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Focus Fitness Fox 5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Ans 31-12-2022

Bevalt goed

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Dit mijn tweede Focus Fitness Fox 5, ik had verwacht dat deze precies hetzelfde zou zijn, maar het display is heel anders opgebouwd. Ik vind het jammer dat je bij de programma’s alleen de eerste tien stappen van de twintig ziet, als je die hebt doorlopen verspringt het steeds één blokje, je weet dus niet wat er nog gaat komen. Dit vind ik een minpuntje in vergelijking met mijn vorige crosstrainer.
Een pluspunt is de weerstand, deze gaat traploos, je voelt niet dat het zwaarder of lichter wordt.
De aanvangsweerstand (load 1) is voor mij op dit moment zwaar genoeg, bij mijn vorige Fox 5 was dit load 4, dus ook een flink verschil.
Al met al is het weer een fijn apparaat.

A3 28-12-2022

Degelijk en robuust. Verbeterpunt: Handleiding.

Stabiele crosstrainer.
Helaas zit er geen goede Nederlandstalige handleiding bij voor het display. Het is zelf uitzoeken en uitproberen, maar daar kom ik niet helemaal goed uit.
Gevolg is dat ik waarschijnlijk het apparaat niet volledig kan benutten. Jammer.
Verder uitstekend apparaat.

Pluspunten

• Robuust en stabiel.

Minpunten

• Handleiding display ontbreekt.

m********@g******** 20-12-2022

Aardig wat onderhoud

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Er zit geen handleiding bij voor het display. Het is maar een beetje uitvogelen.
Als ik op pauze druk, gaan de teller (tijd, afstand, calorieën) bijvoorbeeld ineens aftellen. Geen idee waarom een hoe ik dit er kan veranderen.

Geruisloos kan hij zijn, maar schroeven gaan snel los waarna je weer uit moet gaan zoeken welke (nu weer) los zit en aandraaien, waarna het apparaat inderdaad weer geruisloos is.

Bij Betersport gekocht. De service die we daar kregen van de klantenservice was bar en bar slecht. Gelukkig hebben ze wel en hele goede monteur die dit ruimschoots goed maakt.

Pluspunten

• Wanneer alles goed zit, is hij geruisloos

Minpunten

• Display handleiding mist
  • Schroeven gaan steeds los

Inge 19-12-2022

Zeer tevreden

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Geen moment spijt gehad van deze aankoop! Apparaat wordt hier 4x per week gebruikt, werkt perfect. Stevig apparaat met voldoende weerstand. Enige minpunt is de summiere handleiding.

Pluspunten

• Stevig

Minpunten

• Summiere handleiding

JBB 19-12-2022

Bevalt uitstekend, een aanrader.

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Hadden al een loopband en een hometrainer van dit merk welke prima bevallen. Ook over de crosstrainer zijn we zeer tevreden. Stabiel en stevig, makkelijk bedienbaar en geruisloos. Beveel hem van harte aan.

Pluspunten

• stabiel
  • Stevig
  • Stil
  • Makkelijk bedienbaar

Mary 30-12-2019

Geruisloos, lage instap en heel soepel, mooi model!

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Fijne crosstrainer met lage instap! Maakt geen geluid, staat héél stevig! Soepel met de beweging!
Mijn zus en nog 'n kennis hebben deze crosstrainer ook gekocht en zijn net als mijn persoontje, héél tevreden!

Pluspunten

• lage instap
  • geruisloos
  • mooi model
  • soepel in gebruik
  • niet te duur

Segers M 30-12-2019

Voelt goed aan, werkt bijna geruisloos

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Toestel is zeer stabiel en voelt zeer degelijk aan. Het menu is eenvoudig te doorlopen zonder al te veel toeters en bellen maar met voldoende mogelijkheden om gevarieerd te trainen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Stabiliteit
  • Geruisloos
  • Prijs / kwaliteit zeer goed

Mr Wolfheart 26-08-2019

stevige machine, goede kwaliteit

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

zocht een kwalitatief goede crosstrainer, voor een redelijke prijs. en die heb ik hierin gevonden. staat stevig en heeft meerdere trainings programmas. ook de HRC functie traint lekker.

Pluspunten

• staat stevig
  • goede kwaliteit
  • meerdere trainings programmas

Minpunten

• niet de goedkoopste

andre 27-03-2019

makkelijk te programmeren ,goed overzicht

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Ik heb de crosstrainer gekocht om conditie te verbeteren en om mijn rugpijn te verminderen .
en dat is na 3 maanden al goed te merken.

Pluspunten

• minder rugpijn
  • conditie is beter
  • ik heb mijn vrouw ook aan het sporten

Erika 21-01-2019

Eenvoudige bediening, diverse trainingsprogramma's

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Ik zocht vervanging voor de crosstrainer die ik al jaren had. De Focus Fitness Fox 5 trok mijn aandacht vanwege de hoeveelheid trainingsprogramma's die er standaard in staan en het gebruikersgemak.
Eenmaal thuis was de crosstrainer vlot in elkaar gezet en kon ik aan de slag. Een heerlijk stille crosstrainer met heel veel mogelijkheden. Ik sta er dagelijks met heel veel plezier een workout op te doen !

Pluspunten

• Vlot in elkaar te zetten
  • Makkelijke bediening
  • Board computer werkt zowel op batterij als stroom

Zeelmaekers Kevin 21-01-2019

Stevig en stabiel

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Na een lange zoektocht op het internet bij betersport uitgekomen. Ikzelf weeg 110kg, dus ik zocht een toestel dat stevig was en stabiel. Ook was het de bedoeling dat mijn 3 kinderen het ook gingen gebruiken. Dankzij het afvinken op het scherm, specificaties aangeklikt die ik echt wou, uitgekomen op dit model. Hartslagmeter zat er standaard bij. Werd wel enkele dagen later geleverd, daar zat Kerstmis voor iets tussen. Het monteren ging zeer vlot. Geen zak schroeven maar elke schroef zat al in elk onderdeel gedraaid. Zoeken was er dus niet bij! Met 2 ongeveer1,5u werk. Voor de rest een top toestel, veel keuze uit verschillende trainingsprogramma ‘s. Geen spijt van de aankoop. EEN AANRADER!!!

Pluspunten

• Stabiel en robuust
  • Eenvoudig scherm

Minpunten

• Geen trainer meegeleverd

Adri 21-01-2019

Solide crosstrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Mooie solide crosstrainer, lange pedaalslag. Staat door z'n gewicht(75kg) ook stabiel op de grond. Vrijwel geruisloze werking. Vele (tot nu toe nog niet) gebruikte programma's.

Pluspunten

• prettig in gebruik

Peter 03-01-2019

Fijne, stevige crossrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

We hadden deze crosstrainer al eens getest bij vrienden en hebben hem uiteindelijk zelf aangekocht. Het is een stevige crosstrainer waar we ons helemaal op kunnen uitleven. Het toestel staat stabiel en draait soepel.

Er zijn geen onnodige fantasietjes aan dit toestel, maar voor zij die dit willen, bestaan er nog altijd de uitgebreidere varianten van dit toestel.

Pluspunten

• Stevig en stabiel
  • Soepel

Martijn 22-01-2018

Focus Fox 5 en fit worden

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Ik heb een Focus 5 gekocht! Eerst zijn we naar Venlo gegaan om de crosstrainer te gaan testen. Het bleek door de test dat de Focus 5 stabieler was dan de Focus 3, waar we aanvankelijk voor kwamen. Door deze stabileit heb je het idee dat je bezig bent met een beter toestel. De prijs was wel hoger. Doordat we tevreden zijn met de aankoop gebruiken we het apparaat intens. De programma's geven een gevarieerd trainingskeuzemogelijkheid. Kortom het is een goede keuze en voor ons een weloverwogen weg naar fitheid.

Eric 21-01-2018

Goede kwaliteit. Veel programma's

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Voelt professioneel aan. Veel programma's. Ook echt zwaar lopend in te stellen. Neemt niet al te veel ruimte in beslag en makkelijk te verplaatsen

Pluspunten

• Professioneel
  • Veel instellingen

Minpunten

• Voetpedalen kunnen wat piepen

Pim 20-01-2018

slechte info over instellen van de display

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Goed product ...traint fantastisch... ziet er goed uit en mooi afgewerkt ....echter het INSTELLEN van de display en de diverse mogelijkheden zijn moeilijk te begrijpen en onduidelijk.
Wij zijn thuis amateurs en nooit met een crosstrainer gesport en nu staan we een beetje aan te klooien.
Help !!

Pluspunten

• beweegt fijn
  • mooi uitgevoerd
  • solide

Minpunten

• Instructieboekje zeer onduidelijk
  • Help... Hoe werkt ie ?

Lennard 19-01-2018

Fijn apparaat, bijna geruisloos, duidelijk scherm.

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Fijne crosstrainer, makkelijk te bedienen en lang vol te houden. Piept en kraakt nauwelijks. Kortom: een aanrader.

Pluspunten

• Stil
  • Eenvoudig in gebruik

Martijn 19-01-2018

Perfect fitness-item voor een particulier

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Ik heb het product gekocht, omdat deze volgens de omschrijving geschikt zou zijn voor particuliere gebruikers, die toch een professioneel apparaat willen. Aan deze verwachtingen voldoet het apparaat ook volkomen!

Het apparaat werd helaas wel op de begane grond afgeleverd. In verband met het gewicht heb ik iemand moeten inschakelen om deze op de eerste verdieping te plaatsen. Ook de handleiding van het apparaat en de hartslagmeter waren niet erg duidelijk. Dat zijn de enige minpunten..

Nu ik alles onder de knie heb, is het heerlijk om met dit apparaat te trainen!

Pluspunten

• Maakt weinig geluid
  • Meerdere trainingsniveau's
  • Professionele kwaliteit
  • Bidonhouder

Minpunten

• Gewicht (niet door 1 persoon te tillen)
  • Geen tablet/telefoon-houder

Van der Wilt 05-12-2017

Ook heel geschikt voor senioren!

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Het is een mooi, stevig en zeer stabiel apparaat, wat soepel loopt en gemakkelijk is te bedienen. De voetsteunen zijn te verstellen, het heeft een lage instap, waardoor het behalve voor sporters ook voor senioren zeer geschikt is.

Pluspunten

• Zeer stabiel
  • Verstelbaar
  • Gemakkelijk in elkaar te zetten
  • Nederlandse beschrijving
  • Loopt soepel

Carline 03-11-2017

Apparaat is terug naar de internetwinkel

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Ik wilde een goede crosstrainer voor de wat zwaardere mensen, ik was ondertussen al flink wat afgevallen maar koos toch 1 die tot 150 kilo ging. Helaas hij viel meerdere keren uitelkaar bij de stelknoppen en maakte een piepend geluid, gevolg de voetsteunen vallen tijdens de training op de grond en ikzelf ook. Ik was er klaar mee, netjes mijn geld teruggekregen, inmiddels heb ik een professioneel merk gekocht met een andere verbinding..geruisloos en niets aan de hand. Dus ben je zwaarder dan zou ik dit apparaat helaas echt niet aanbevelen.

Minpunten

• Niet geschikt voor iemand boven de 80 kilo
  • Valt uit elkaar

Pieter 24-07-2017

Zeer stabiel toestel

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

heb voor dut product gekozen omdat het aanleunt bij de professionele toestellen en toch betaalbaar is . Dit toestel is niet te groot en te lomp en kan vrij makkelijk verplaatst worden . Ook geen last van piepende of knarsende onderdelen . Het vliegwiel van 20 kg geeft veel stabiliteit .

Pluspunten

• zeer stabiel
  • vlotte montage

marie-louise 23-06-2017

crosstrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

deze crosstrainer is een geweldige aankoop geweest, hij was niet overdreven duur ,hoewel geld genoeg ,maarals je ziet hoe degelijk het materiaal is, hij was makkelijk om in elkaar te zetten, en hoe perfect hij werkt, ik heb absoluut geen spijt van deze aankoop!
als U deze aankoop overweegt kan ik U deze zeker aanbevelen,ik werk er om de 2 dagen mee,als revalidatie voor mijn knie,en verlies nog gewicht dat is mooi meegenomen.

Minpunten

• hij neemt wel wat plaats in

Sofia 22-06-2017

Super fijne focus fox 5 crosstrainer !!!!

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

Ik ben heel tevreden met de kwaliteit van deze crosstrainer (stevige constructie, geluidloos) Verder is het een crosstrainer met veel mogelijkheden. Beweegt heel soepel, ik gebruik het dagelijks.

Pluspunten

• Geluidloos
  • Stevige constructie
  • Makkelijk in gebruik

Bart 20-06-2017

Stevig en stabiel toestel

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

het is een stevig en stabiel toestel.
bij gebruik is het stil en stabiel.
de computer is goed leesbaar.
het in elkaar steken van de crosstrainer is wel een groot werk.

Pluspunten

• srevig
  • stabiel
  • stil
  • computer is goed leesbaar

Minpunten

• handleiding iets te beknopt
  • montage best door ense die er iets van kennen

luc 10-06-2017

groot scherm en duidelijke aflezing

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5

goede trainer heel goed materiaal en geruisloos zeer goede aankoop.
ben trainer vier tot vijf keer per week en het gaat goed!!!