Focus Fitness Fox 5 - Reviews

Ergometer
Aantal weerstanden
Maximaal gebruikersgewicht
150 kg

Beoordeling op basis van 10 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Dirk 20-03-2017 Product paar weken in bezit

Degelijke, compacte Cross trainer

Na 10 jaar een andere cross trainer gebruikt te hebben die me uitstekend bevallen is, maar waar helaas de slijtage een aanvang nam, ben ik gaan zoeken naar een vervanger.
In de hoeveelheid van aanbiedingen kwam ik uit op Focus Fitness Fox.
Bij Team Betersport in Venlo uit gaan proberen zowel het type 3 als 4 en 5. Type 3 was te licht voor mij, type 4 heeft in tegenstelling tot de anderen het vliegwiel voor, terwijl ik altijd met het vliegwiel achter getraind heb. Dit is zo anders bewegen dat deze direct afviel. Gekozen dus voor type 5. Direct meegenomen, verpakt in een stevige doos, veel gewicht. Degelijk verpakkingsmateriaal wat goede bescherming tegen beschadiging biedt. Er zit een beschrijving in het Nederlands en in het Engels bij. Het in elkaar zetten wordt zeer helder in stappen beschreven. Een onduidelijkheid is dat de schroeven van enkele afdekkapjes in de beschrijving een ander nummer hebben dan waarmee ze in de verpakking aangeduid worden. Het instellen van het LCD scherm staat eveneens beschreven in het instructieboekje.
Ik heb nu een aantal weken ervaring met de crosstrainer en weet nu wat ik er aan heb. Het is een compact apparaat, stevig en gemakkelijk in gebruik. Eenvoudig te verplaatsen. De voetplaten zijn in hoogte verstelbaar zodat je in een verschillende hoek kunt lopen en zo andere spieren kunt trainen, dit geeft extra mogelijkheden. In de praktijk verstel je ze echter niet zo snel. Helder en duidelijk LED scherm. De verschillende programma’s werken goed, de draaischijf om in te stellen is wel erg gevoelig en schiet bij aanraken al naar een volgend getal. De hartslagmeter op de vaste handles heeft moeite om mijn onregelmatige hartslag te registreren, maar dit is hierin niet het enige apparaat wat dit euvel heeft. De recovery knop voor de hersteltraining werkt enigszins onduidelijk, hier moet je aan wennen. Jammer dat er voor het apparaat geen brillenbakje te krijgen is. Wel goed is de standaard bidonhouder met bidon die meegeleverd wordt.
Al met al ben ik zeer tevreden met deze aanschaf, prijs / kwaliteitsverhouding is prima.
Team Betersport is zeer behulpzaam bij de keuze, dringt niets op en hielp me ook nog bij een paar nieuwe trappers voor mijn home trainer waar ik naar op zoek was.

Pluspunten

• Compact
  • verstelbare voetplaten
  • duidelijk LED scherm
  • degelijk
  • goede beschrijving

Minpunten

• instelschijf erg gevoelig
  • geen brillenbakje verkrijgbaar

Crosstrainer Focus Fitness Fox 5 04-03-2017 Product paar weken in bezit

Crosstrainer Focus Fitness Fox 5

Is een goede crosstrainer maar de afstand tussen de pedalen is groot ( 21 cm.)Het bedieningspaneel duurt even voor dat je het door hebt.

Minpunten

• De pedalen

Pieter 24-07-2017 Product half jaar of langer in bezit

Zeer stabiel toestel

heb voor dut product gekozen omdat het aanleunt bij de professionele toestellen en toch betaalbaar is . Dit toestel is niet te groot en te lomp en kan vrij makkelijk verplaatst worden . Ook geen last van piepende of knarsende onderdelen . Het vliegwiel van 20 kg geeft veel stabiliteit .

Pluspunten

• zeer stabiel
  • vlotte montage

marie-louise 23-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

crosstrainer

deze crosstrainer is een geweldige aankoop geweest, hij was niet overdreven duur ,hoewel geld genoeg ,maarals je ziet hoe degelijk het materiaal is, hij was makkelijk om in elkaar te zetten, en hoe perfect hij werkt, ik heb absoluut geen spijt van deze aankoop!
als U deze aankoop overweegt kan ik U deze zeker aanbevelen,ik werk er om de 2 dagen mee,als revalidatie voor mijn knie,en verlies nog gewicht dat is mooi meegenomen.

Minpunten

• hij neemt wel wat plaats in

Sofia 22-06-2017 Product paar weken in bezit

Super fijne focus fox 5 crosstrainer !!!!

Ik ben heel tevreden met de kwaliteit van deze crosstrainer (stevige constructie, geluidloos) Verder is het een crosstrainer met veel mogelijkheden. Beweegt heel soepel, ik gebruik het dagelijks.

Pluspunten

• Geluidloos
  • Stevige constructie
  • Makkelijk in gebruik

Bart 20-06-2017 Product paar maanden in bezit

Stevig en stabiel toestel

het is een stevig en stabiel toestel.
bij gebruik is het stil en stabiel.
de computer is goed leesbaar.
het in elkaar steken van de crosstrainer is wel een groot werk.

Pluspunten

• srevig
  • stabiel
  • stil
  • computer is goed leesbaar

Minpunten

• handleiding iets te beknopt
  • montage best door ense die er iets van kennen

luc 10-06-2017 Product paar maanden in bezit

groot scherm en duidelijke aflezing

goede trainer heel goed materiaal en geruisloos zeer goede aankoop.
ben trainer vier tot vijf keer per week en het gaat goed!!!

L Vlak 09-06-2017 Product paar maanden in bezit

Fijn om op te sporten, maar heeft wel kuren

De crosstrainer is heel degelijk en hij sport erg fijn. Hij is behoorlijk stil en soepel in de bewegingen. De crosstrainer heeft veel programma's die gevarieerd zijn.
Wel heeft de computer/display in mijn geval kuren. De hartslag functie werkt niet naar behoren, valt vaak weg, zelf als je niet de handgrepen, maar een hartslagband gebruikt. Daarnaast doen de knoppen het vaak niet. Dan zijn de knoppen OF overgevoelig OF helemaal niet werkzaam. Dan is het dus niet mogelijk een programma aan te krijgen en te sporten wat wel heel vervelend is! Als laatste (klein) minpunt wil ik aangeven dat je de tijd opnieuw moet instellen op het display als de crosstrainer van de stroom af is geweest.

Pluspunten

• degelijke materialen
  • Sport erg vloeiend en stil

Minpunten

• computer/display heeft kuren
  • hartslag functie werkt niet (altijd) goed

aja 23-02-2017 Product paar weken in bezit

Stevige en zeer functionele crosstrainer

Crosstrainers voor thuisgebruik met sportschoolkwaliteit. Heldere display, duidelijke gebruiksaanwijzing, zacht qua gebruiksgeluid. Nu twee weken met veel plezier dagelijks gebruikt.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • stevig

fjb 15-02-2017 Product paar weken in bezit

SUPER DEAL

Fantastische machine. Zo goed als geruisloos. Indien je een houten verdiepingsvloer hebt is dit apparaat op de etage eronder niet te horen. Meegeleverde gebruikzaamwijzing prima en duidelijk genoeg al is men wel vergeten de montage van de stalen steunen onder de voetsteunen aan te geven... Met een heel klein beetje inzicht kom je hier wel uit. Voldoende instelmogelijkheden en programma's. Conclusie voor mij: Geweldig!

• Geringe afmeting
  • Zeer stabiel