Panasonic SD-YR2550SXE - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SD-YR2550SXE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Frans 20-12-2023

Apparaat oxideert

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Het is wat betreft functies een prima apparaat maar ik wil een aankoop toch sterk afraden. Wij hebben een jaar geleden via Coolblue er een (RVS versie) aangeschaft maar binnen en jaar is de hele bodemplaat (RVS!!!) zwaar aan het oxideren geslagen.

Ondanks de twee jaar garantie wordt door de leverancier niet onderbouwd aangenomen dat "niet goed onderhouden" de oorzaak is en niet onder de garantie valt, dat terwijl we de summiere instructies hierover prima hebben gevolgd. Ik kan laten repareren, maar dan wel tegen een prijs waar je bijna een nieuwe voor hebt.

RVS lijkt in dit apparaat geen RVS van de juiste kwaliteit die hier nodig is, anders zou het niet oxideren.

Pluspunten

• functioneel een fijn apparaat

Minpunten

• gaat oxideren

mjpwolters@gmail.com 12-03-2023

Zeker een aanrader

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Het is een prachtige broodmachine en bakt heerlijk brood,en erg handig met de vast gezette programma’s,vooral voor kant en klare broodmix ,nr 5 intoetsen en je heerlijk brood wordt gebakken.
Ik heb voor deze machine gekozen ,vanwege de vele programma’s,ik had al een Panasonic,maar af en toe mag je jezelf verwennen. Mijn allereerste machine was een ander merk ,maar er gaat niks boven Panasonic,broden betere kwaliteit.

• Makkelijk te bedienen
  • Heerlijk brood

Twan123 02-03-2023

Écht brood

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Wij hebben deze machine mogen testen. Het eerste dat opviel is dat het apparaat aan de grote kant is. Maar dat is dan ook het enige nadeel, voor zover je dit een nadeel mag noemen. Voor de rest is het een macinen voor de echte bakkers! Zo kan je kant en klare mix (met gist dus) niet met een timer bakken. Lijkt onhandig, maar de echte bakker weet is dat wanneer je gist met water in contact laat komen, de gisting op gang komt. dan is het dus niet de bedoeling dat je dit de avond van tevoren al in de machine gooit om het pas de volgende ochtend te bakken.
Ook de aparte reservoirs voor het gist en zaken zijn super handig.
Het apparaat heeft ook vele programma's waardoor je echt het brood kan creëren wat je wilt. Inclusief e keuzes voor hoe bruin je de kost gebakken wilt hebben. De resultaten zijn écht goed te nomen. Dus als je een broodbakmachine zoekt, die echt kwalitatief brood bakt, zeker voor deze gaan!

Pluspunten

• Kwalitatief
  • Veel programma's
  • Voor de échte bakker

Minpunten

• Vrij groot van formaat

j***************@g******** 01-03-2023

heerlijk vers brood!

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Wij houden van vers brood laat ik daarmee beginnen en als ik zeg dat we er van houden bedoel ik ook echt HOUDEN! Dus deze broodbakmachine mogen testen was en is ons echt op het lijf geschreven. We hebben vaker zelf vers brood gebakken maar dat was altijd best een gedoe en duurde lang met veel stappen. MAAR met deze broodbakmachine is het bijna zo eenvoudig als een was inzetten! Je gooit alles erin, kiest je programma en klaar! Geen omkijken meer naar. Alhoewel het echt een machine is met super veel opties (heb nog niet een kwart uitgeprobeerd!) is het zodra je een keer goed de gebruiksaanwezig hebt gelezen heel erg voor zich zelf sprekend. Maar neem je die eerste keer echt even de tijd om goed te lezen en het apparaat te ontdekken want het heeft zoveel opties. Voor alle opties komen er ook een aantal accessoires bij en dit maakt de machine wel groot en veel ruimte in beslag nemend maar dat is eigenlijk altijd wel met een broodbakmachine.
Wij zijn er echt super enthousiast over en er gaat echt niks boven je eigen vers gebakken brood in de ochtend lekker kunnen eten.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Heel veel recepten en mogelijkheden!
  • Goede duidelijke uitleg

Minpunten

• Erg lomp groot

MandyG 25-02-2023

zeer makkelijk te gebruiken

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Dit is voor mij mijn eerste broodbakmachine. Ik heb wel eens brood gebakken zonder machine. Dit is echt een apparaat waarbij de gebruiksaanwijzing even goed doorgelezen moet worden. Heb je dit goed doorgelezen en weet je wat je met dit apparaat kan doen en wat je zeker weten moet laten. Dan is dit apparaat super makkelijk in gebruik. Alle gebakken broden zijn gelukt. Ik heb nog niet alle programma's uitgeprobeerd. Want met 31 verschillende programma's ben je wel even bezig. Je kan makkelijk verschillende maten brood instellen en ook hoe donker je de korst wilt hebben. Ook de timer die je in kan stellen is erg fijn. Daarnaast is het apparaat makkelijk schoon te houden. Dit apparaat kan op verschillende momenten verschillende producten toevoegen aan het deeg doormiddel van de programma's daardoor is hij uitermate geschikt om gevulde broden te maken. En een van mijn favorieten. Pizzadeeg, wat nu door de warmte in het apparaat eindelijk eens beter rijst dan gewoon op keuken temperatuur.

Pluspunten

• geen brood is mislukt
  • verschillende momenten ingrediënten toevoegen

Minpunten

• groot apparaat, zoals alle broodmachines

Duif 06-02-2023

Geweldig

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Ik heb de broodbakmachine mogen testen.
Het is een compacte broodbakmachine met een mooi strak design.
De onderdelen bij de broodbakmachine spreken voor zich. In principe kan je de broodbakmachine uit de verpakking halen en direct beginnen bij een kant en klare mix.
Ik had een kant en klaar broodmix inclusief gist van de molen. Bij het mengen van water en meel bleef de broodbakmachine goed op zijn plaats staan. Brood laat na het bakken goed los uit het blik. De geur, smaak en het krokante brood maakte het een feestje om op te eten

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Kwaliteit

Miessie94 04-02-2023

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Wat een fantastisch apparaat! Na jaren met de hand het brood te hebben gebakken is dit echt een verrijking voor mijn keuken!
Meestal bak ik zuurdesembrood en deze machine kan dit ook prima bakken. Leuk voor de afwisseling bakken we nu ook regelmatig witbrood en volkorenbrood. Het maken van cake is inmiddels ook al een keer getest en ook deze smaakte super. Pizzadeeg maken staat morgen op de planning, maar ik weet zeker dat ook dit goed gaat komen. Het apparaat is vrij groot, maar ik vind dit niet storend omdat hij veel functies heeft en ook wat grotere broden kan bakken. Verder is hij relatief stil en ook de timer is erg handig. De bediening met de voorgeprogrammeerde programma’s werkt eenvoudig en goed!

Pluspunten

• Veel opties
  • Relatief stil
  • Bakt goed

Minpunten

• Nog geen ontdekt!

Rixt 31-01-2023

Blijvertje!

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Wat een pareltje deze prachtige broodbakmachine van Panasonic. Mooi en degelijk design misstaat niet in je interieur. Wat direct opvalt is het duidelijke programma menu en hoeveel mogelijkheden er wel niet zijn. Deze lijst is in het Engels maar in de doos zit ook een Nederlandse toegevoegd die je eroverheen kunt plakken, heel handig! Dan het gebruik eigenlijk wijst alles zich vanzelf maar in de handleiding staan ontzettend veel goede tips en recepten. We zijn begonnen met een kant en klare mix waar alleen water aan toegevoegd hoefde te worden. Je doet beide in de machine kiest het bijbehorende programma en de broodbakmachine redt zichzelf. Je kunt op het display volgen hoe ver hij is en hoe lang het nog duurt voor je brood klaar is. Dan moet je wachten en ondertussen begint je hele huis lekker naar vers gebakken brood te ruiken… Eindelijk zijn daar de verlossende piepjes je brood is klaar! Het brood is makkelijk uit de vorm te krijgen en de machine is ook zo weer schoon. Wat ons betreft zeker een aanrader!

• Gebruikersgemak
  • Resultaat

Jenny 29-01-2023

Fijne machine met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Ik heb vroeger een broodmachine gehad en het leek mij leuk om er weer een te hebben. Toen dit pareltje aankwam, moest ik wel even slikken van het formaat. Hij is best groot, maar daar in tegen wel een strakke uitstraling. De machine heeft naast brood bakken ook andere functies. Je kan er ook een cake mee maken. Maar ik ben begonnen met brood, er zijn veel programma's, maar alles staat goed uitgelegd in het boekje, maar ook op de machine zelf kun je met gemak het juiste programma kiezen. Wat ik echt heel fijn vind is dat er een timer op zit. Zo kun je de machine in de nacht aanzetten en wordt je in de ochtend wakker met de lucht van versgebakken brood. Het brood zelf is heel luchtig en de smaak bepaal je natuurlijk zelf. Je kunt verschillende soorten broden hiermee bakken. De machine beschikt over een bakje zodat je tijdens de bereiding nootjes of vruchten kunt toevoegen. Ik vind het vooral een fijne machine omdat het zoveel mogelijkheden heeft.

Sanneke6 28-01-2023

Fijne en makkelijke broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Sinds de broodbakmachine kwam hangt er een heerlijke lucht van zelfgebakken brood in huis. We worden er zelfs mee wakker, omdat dit apparaat een timer-functie heeft op alle programma’s. Er zijn 31 bakprogramma’s, die aangegeven staan op het deksel. Met de meegeleverde stickers kun je de programma's in verschillende talen op het deksel plakken.
De baktijd van de verschillende programma’s hangen af van het soort brood dat je bakt: snel wit brood kan in 2 uur, gevuld brood in 4 uur, volkoren snel in 3, pizzadeeg in 3 kwartier.
Je kunt met deze broodbakmachine ook glutenvrije broden, cakes en deeg bakken.
Het apparaat is wel flink in formaat: ongeveer 25x41x36 cm. Maar gelukkig kan deze ’s nachts bakken en overdag ergens anders staan.
Tot nu toe heb ik naast brood, deeg voor pizza en foccaccia, en een notenbrood uitgeprobeerd en deze lukte goed. De ingrediënten die in de handleiding precies aangegeven staan gaan in de verschillende plekken in de machine, daarna kies je voor meteen starten of uitgestelde tijd en klaar is Kees.
Met het apparaat mee komt een maatbeker, twee deeghaken en een maatschepje.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • 31 programma's
  • apart gist- en notenbakje

Minpunten

• geen kijkvenster
  • groot formaat

Perry 26-01-2023

Strak design - lekker brood

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Mooi en strak vormgegeven design broodbakmachine, misstaat niet op het aanrecht.
Heel erg handig in het gebruik met keuze uit een scala aan standaardprogramma's maar ook ruimte voor eigen creativiteit door het gebruik van manuele programma's.
Doe alle ingrediënten er in de loop van de avond in en s' morgens hangt er een heerlijke geur van vers brood door het hele huis!
Het losse gist en zadenvak is super handig zodat je makkelijk het programma met startuitstel kunt gebruiken.

• Super gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Weinig recepten voor de startende bakker

Leka 26-01-2023
Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Een mooie, goede en snelle broodbakmachine! Nog niet zo lang in bezit, maar tot op heden erg tevreden! Zijn heel veel verschillende opties, maar een standaard brood (kant en klaar mix) is in 2.5 uur gemaakt. Erg goede optie is de "broodkorstkleur", zo kan je de korst zo krokant en gekleurd maken als je wil! Het brood komt ook makkelijk uit de bak en het is zeer makkelijk om schoon te maken. De extra opties zijn nog niet uitgetest (pizza of alleen kneden), maar daar heb ik het grootste vertrouwen in. Het enige nadeel wat ik eraan ondervind, is dat het echt een groot apparaat is wat veel ruimte in beslag neemt!

Pluspunten

• Snel
  • Veel opties

Minpunten

• Erg groot

Mir21 25-11-2021

Fijn apparaat

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Inmiddels heb ik het apparaat enkele weken in bezit en is het ondanks de grootte niet meer uit de keuken weg te denken. Om de dag bakken we een vers en luchtig brood. We zetten het apparaat s avonds klaar, stellen het programma in en voegen het meel en veel zaden toe. De volgende morgen kunnen we heerlijk ontbijten. We hebben er ook een cake mee gebakken en deze was ook goed gelukt. Wij zijn erg tevreden met het apparaat en zouden niet anders meer willen.

Pluspunten

• Gemak
  • Vers en lekker

Minpunten

• Omvang

j****************@g******** 15-11-2021

Altijd vers brood op de plank

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

In eerste instantie dacht ik: Wow! wat een groot apparaat! Maar als ik bedenk hoe groot de broden zijn die je er uit kunt halen, dan valt het eigenlijk nog best mee. Als complete leek ben ik aan de slag gegaan met het brood bakken. Het verbaasde me hoe simpel het is om een brood te bakken. Ik heb een paar variaties geprobeerd en alle broden zijn lekker. En het instellen van het bakprogramma is ook supermakkelijk.
Als ik minpuntjes moet noemen dan zeg ik:
in eerste instantie was het mij niet helemaal duidelijk hoe het uitstellen van de tijd ging. Ik dacht dat ik de uren moest intypen die in wilde uitstellen, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik moest de uren berekenen wanneer ik het brood klaar wil hebben.
Daarnaast vind ik dat je het kneedplaatje dan in het midden zit in de bak er na het bakken niet goed uit krijg. Het zit dan vastgekoekt aan het pinnetje. Na enig weken van de bak lukt het wel om het los te krijgen.
Kortom: ik maak zelf heerlijke broden, ons gezin en onze gasten genieten van onze kakelverse broden.

StefanH 12-11-2021

Zeer gebruiksvriendelijke broodbakmachine!

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Ik heb heel lang getwijfeld om een broodmachine aan te schaffen. Toen kreeg ik de mogelijkheid om deze Panasonic broodmachine te testen. Ik was aangenaam verrast door de duidelijke handleiding en recepten die erbij geleverd werden. Ook kun je de taal met programma's aanpassen d.m.v. een sticker op de broodmachine. Ideaal en erg gebruiksvriendelijk om mee te starten. Het is een groot apparaat die wel wat ruimte in beslag neemt. Zelf heb ik tot nu veel gebruik gemaakt van kant en klare broodmixen. Binnen letterlijk een handomdraai staat de machine aan. De machine heeft een handig bakje om noten en rozijnen later toe te voegen in het proces, geheel automatisch. De broden zijn lekker en vers maar ook hoog en klein van formaat. Dat is even wennen als je de broden uit de supermarkt of bakker gewend bent maar niet minder lekker. Er staan heel veel recepten in die niet kant en klaar zijn, deze heb ik nog niet getest. Het apparaat is heel makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • Taal van programma's aan te passen met sticker
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• erg groot

Nikki 11-11-2021

Een complete broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Het is een volledige broodbakmachine met erg veel mogelijkheden. Het is geen heel groot brood maar er gaat niks boven warm en vers brood! Je huis gaat heerlijk ruiken en daar krijg je toch trek van! Veel opties en mogelijkheden om bijvoorbeeld noten en zaden toe te voegen.
Als ik 2 puntjes van verbeter mag noemen: - een kijk venster zou een leuke extra zijn
- het mes is moeilijk los te maken. Blijft bij mij hangen in de machine en niet in het brood zoals verwacht word vanuit de handleiding.
Verder een dikke aanrader!!

Pluspunten

• Volledig
  • Heerlijke geur in je huis

Minpunten

• Groot apparaat
  • Mes blijft vast zitten in de machine

Hope 10-11-2021

aanwinst in de keuken

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Ik was al lang op zoek naar een broodbakmachine, en nu mag ik deze testen. De eerste indruk was positief. De handleiding is heel duidelijk en de programma's spreken voor zich. Het is een groot apparaat, dus houd daar wel rekening mee. Het neemt veel ruimte in op je aanrecht en in de kast.
Maar wat mij betreft is dat het wel waard. Het eerst brood was een simpel brood uit een pak. En wat een aangename verrassing, het was echt heel lekker. Ik bak er ook graag cakes in. Daarbij moet je wel opletten dat je zorgt dat het beslag helemaal goed gemixt is. En dit apparaat leent zich heel goed voor speciale broden. Met noten, olijven, zongedroogte tomaatjes. Ik probeer vanalles uit.
De onderdelen mogen niet in de vaatwasser, maar moet je met de hand afwassen. Dat gaat heel makkelijk. Het wordt meteen schoon en dan kan het apparaat weer terug in de kast.

p*****@h********* 10-11-2021

Fijne broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Ik heb het product mogen testen. Het is een vrij groot apparaat, maar ziet er wel mooi uit. Het heeft veel verschillende standen. Ook kan je er jam in maken, dit heb ik nog niet gedaan. Broodprogramma's zijn eenvoudig. Je gooit alles erin en selecteert de juiste broodsoort en het apparaat doet zijn werk. Ook kan je in een apart bakje bijv krenten of nootjes doen. Deze worden dan op het juiste moment toegevoegd. Helaas lukt het mij niet om het uitgestelde programma in te stellen. Dit doet het niet.
Verder maakt hij heerlijke broden. Ook een cake geprobeerd erin te bakken en dat gaat ook prima.
Al met al een fijne broodbakmachine

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • ziet er mooi uit

Minpunten

• uitstel programma werkt niet

SuzanneLT 09-11-2021

Fijn in gebruik

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Sinds kort hebben wie deze broodbakmachine. Het was al weer even geleden dat wij dit in huis hadden dus even uitvissen hoe het werkt. Dat is met dit apparaat eigenlijk heel makkelijk! Het spreekt eigenlijk wel voor zich en de handleiding is heel duidelijk. Ook is het boekje met de recepten ideaal zodat je kan kijken wat je het lekkerst lijkt!
Wij hebben brood met alle ingrediënten gemaakt en brood waar nog alles aan moet toegevoegd worden. Dit bakt allebei net zo makkelijk. Nu hebben wij wel wat duurder meel gebruikt, wij hebben een molen in onze stad.
Er zijn ook wel een paar dingen die we wat minder vinden. De klep waar je het gist in doet en evt noten klikt makkelijk los van de klep er onder waardoor we al een paar keer gist uit alle kiertjes hebben moeten zuigen. Want even op z’n kop houden doe je niet aangezien het een flink apparaat is!
Ook kan je maar max 13 uur van te voren de timer zetten. Ben je dus een avondje weg kan je niet alvast je brood klaar zetten.
Ander nadeel is dat er geen seintje komt als je het bakblik niet goed vast klikt. Dit gebeurt helaas vrij makkelijk, voordeel is dat het je maar 1 keer gebeurt ;)
Wij hebben helaas hierdoor een brood kunnen weggooien en s’ochtends geen brood gehad…
Maar al met al een fijn apparaat! Wij weten nu waar we erg in moeten houden met bakken en dan is het een fijn ding!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Groot
  • Klep schiet makkelijk los

IHF 05-11-2021

Heerlijk vers brood

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Een week geleden de machine in huis gekregen. Door een miscommunicatie met mijn moeder, die al jaren met broodbakmachines van Panasonic haar broden bakt, had ik de aanduidingen op de maatlepels verkeerd geïnterpreteerd, waardoor de eerste paar broden compleet mislukten.
Me niet laten ontmoedigen en nadat ik deze fout had ontdekt, kwam daar s morgens een prachtig brood tevoorschijn. En wat ruikt dat lekker!! Diverse broden geprobeerd en allemaal even goed en lekker.
S avonds de boel klaar zetten, de machine programmeren en de rest gaat vanzelf. De programma's zijn heel duidelijk. Het wijst zichzelf.
Enige nadeel is dat het wel een flink apparaat is. Je moet hem wel ergens kwijt kunnen.

Pluspunten

• Heerlijk vers brood, ook na 2 dagen nog

Minpunten

• Apparaat is vrij groot

judithroeven@hotmail.com 05-11-2021

Groot maar fantastisch

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Fantastisch fijn apparaat dat is deze broodbakmachine.
Hij is wel heel groot dus neemt veel ruimte in, je moet er echt plek voor zoeken.
Maar de vele opties die erop zitten zijn echt super en maakt het heel makkelijk, iedereen kan dit.
Broodbakblik wordt ook helemaal niet zo extreem vies dus dat is ook een groot voordeel.
Tot nu toe ben ik echt reuze tevreden en zou ik het apparaat wel willen houden.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Lekker brood

Minpunten

• Groot
  • Prijzig

Chrisje 04-11-2021

Mooie stevige broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Hele mooie broodbakmachine van stevige kwaliteit. Hij kneed goed en de broden komen er uit zoals we willen. De toegevoegde waarde van het aparte gistbakje zie ik zeker. Hierdoor kunnen we eerst het meel er in doen en als tweede het water waardoor de schroef onder in de machine langer meegaat. Bij ander broodbakmachine gaat dit na een jaar al roesten is mijn ervaring. De noten en rozijnen dispenser gebruik ik wel maar je kan ze ook meteen bij het meel doen voor hetzelfde resultaat.
Er zitten 31 programma's op die ik lang niet allemaal gebruik. Soms kan het handig zijn als je iets anders wil maken voor een speciale dag.
De instellingen wijzen voor zich. Met tekentjes op de machine kom je er ook uit zonder handleiding.

Ik ben erg tevreden.

Pluspunten

• Stevige kwaliteit
  • Mooi uiterlijk
  • Veel opties
  • Apart gistbakje

Minpunten

• Bakblik lastig verwijderbaar

ashtheu 04-11-2021

Fijne machine

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Het eerste wat mij opviel was het mooie design. Hij is wat groter dan ik had verwacht maar doordat het design aantrekkelijk oogt vind ik het niet vervelend om hem op de aanrecht te hebben staan. Hij heeft super veel functies waardoor je meerdere dingen kan uitproberen. Het verraste mij dan ook dat ik buiten brood en cake ook jam en compote kan maken! Deze functie heb ik echter nog niet geprobeerd maar dat ga ik zeker doen. Het brood maken gaat heel eenvoudig. Het apparaat doet echt alles voor jou. Het klein mooie compacte broden en vullen goed. Wij zijn een jong gezin met 3 personen en dan gaat er wel echt 1 brood per dag doorheen. Hierin moet je dus wel eventueel rekening mee houden. Verder ben ik tot heden echt super tevreden met deze machine!

• Veel functies
  • Duidelijke beschrijving

Minpunten

• Groter dan verwacht
  • Brood niet heel groot