Gardena ErgoJet 3000 - Reviews

4,8 kg

6,7

FVos 23-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Na 5 maal gebruik onherstelbaar

In 2013 gekocht, na slecht vijfmaal gebruik om kleine tuin bladvrij te maken geeft apparaat de geest. Reactie Husqvarna, apparaten die minder dan €100,0 hebben gekost en drie jaar oud zijnkan je beter vervangen. Nooit meer Gardena dus.

Pluspunten

• Blaas-en zuigkwaliteit zijn ruim voldoende

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Zwaar en lawaaiig

denboer01 04-11-2014 Product maand in bezit

3,8
Onhandig in gebruik erg korte stekker veel lawaai (meer dan een kettingzaag) wanneer het iets vochtig is is opzuigen al geen optie meer.
Dan werkt een bezem beter en is ook stiller en goedkoper.
Ik raad deze bladblazer niemand aan.

Corvang 13-10-2014 Product maand in bezit

Review Gardena ErgoJet 3000

Doordat onze tuin tussen de eiken- en beukenbomen is gelegen kan ik inmiddels bogen op een rijke praktijkervaring met bladblazers. In het verleden een Black en Decker gebruikt. Gezien de hoeveelheid blad wat er geblazen (en gezogen) moest worden was de plastic schoep voor het aanzuigen al na één jaar volledig versleten. Een nieuwe schoep koste relatief belachelijk veel geld (inclusief verzend- en behandelingskosten). Dus B&D bladzuiger einde oefening en kon al met pensioen. Daarna een Viking BE 600; een kleine krachtpatser die het altijd uitstekend heeft gedaan. Klein probleempje is de aan/uit schakelaar die niet helemaal stofdicht is waardoor de schakelaar om de 3 jaar vervangen moest worden. Inmiddels zijn de bomen en dus de hoeveelheid bladeren toegenomen. Hierdoor overwogen een benzineblazer te kopen die meer kracht heeft. Het nadeel van een benzine is het lawaai, onderhoud, benzine halen, etc. Uiteindelijk de Gardena ErgoJet 3000 getest en gekocht. Wat een machine, enorm veel blaaspower, compact, blaassnelheid instelbaar, etc. De zuigschoepen zijn van metaal; dus in tegenstelling van de B&D zal deze als bladzuiger zeker langer meegaan. Hoewel de zuigkracht goed is, gebruik ik deze functie niet omdat daar mijn tuin te groot voor is (15 groen containers blad). Daarnaast wordt de bladzuiger hierdoor intern sterk vervuilt, een extra argument waadoor ik deze functie niet gebruik.

Kortom, ik ben met de Gardena ErgoJet 3000 zeer blij. Dit lijkt mijn het beste alternatief van de benzineblazers.

dhoning 04-10-2014 Product paar dagen in bezit

Blaast inderdaad super; veel beter dan de B&D die ik hiervoor had. Lekker licht in gebruik trouwens. De borging van het verlengsnoer is ontoereikend; als je maar iets blijft haken, wordt ie er al uitgetrokken.
Dan de functie bladzuiger; dat is een ander verhaal. Op zich zuigt ie wel goed, maar er zijn toch wel zaken die Gardena van andere merken kan leren:
- Opvangzak wordt met ielige musketonhaakjes aan de pijp vastgemaakt; als je in de wintermaanden koude (verstijfde) vingers hebt, wordt dat een heel getob; moet veel groter uitgevoerd worden. De bevestiging van de opvangzak bij de (oude) B&D was veel slimmer, maar helaas weer knullig uitgevoerd met een plastic sluitlipje dat al snel niet meer functioneerde.
- De ritssluiting van de opvangzak geef ik een maand; dit moet veel groter en sterker uitgevoerd worden rekening houdend met zand, modder en andere troep die in de zak en tussen ritssluiting kan komen
- De aanzuigpijp bestaat uit 2 delen (kleinere doos nodig), maar takken kunnen op de naad tussen beide delen blijven steken met een verstopping tot gevolg
- Naarmate de zak voller wordt, gaat het hele gewicht toch aan je rug hangen; voeg verstelbare/uitschuifbare wieltjes toe, zodat je kunt kiezen tussen schrapen of rijden
- Als er een tak of een koek van vochtig zand in de trommel komt, is dit alleen te verwijderen door het schoepenrad (hakselaar) te demonteren

Positief is weer dat de hakselaar van metaal is ipv plastic. Die van B&D was helemaal aangevreten.

Ik kan de Gardena ErgoJet zeker aanbevelen als bladblazer, maar als bladzuiger mogen er voor mij nog wat verbeteringen doorgevoerd worden.

m en m en r 28-12-2013 Product paar dagen in bezit

Deze bladblazer blaast echt super en is niet echt zwaar.Er zit ook een knopje op om de kracht te regelen en voor in de hoekjes mocht hij van mij nog wat rustiger blazer.
Wij zijn er dik tevreden mee.

Hein142 26-10-2013 Product paar dagen in bezit

Heb nooit voordeel er van ingezien om bladblazer te kopen maar na aanschaf van Egojet 3000 baal ik dat ik niet eerder overstag ben gegaan. Had al een keer een Black & Decker geleend om te kijken of ik het wat vond en was toen niet overtuigd.
Egojet 3000 is vooral stiller, krachtiger en lichter met andere woorden top apparaat en scheelt me een boel tijd met bladvrij maken van tuin en oprit.