De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA AV560RVS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Elandje-A 21-11-2023

afdoende alternatief voor oude 4345TRVS

Geschreven voor: ETNA AV560RVS

Het apparaat voldoet aan mijn verwachtingen en geeft naar mijn mening voldoende afzuiging. Ik heb deze aangeschaft als vervanging van mijn ruim 15 jaar oude etna 4345TRVS afzuiger, die inmiddels wat mankementen begon te vertonen (en ik niet meer schoon kreeg)
Je merkt wel dat het product lichter is in kwaliteit. Waar de oude afzuiger "geruisloos" uitschoof, hoor je hier wat metaal op metaal geluiden.
positief vind ik de hoeveelheid licht dat wordt gegeven door de kap. (alhoewel ik de daarvoor gebruikte "peertjes" wel erg groot vind. Ook dit geeft het een "goedkopere" afwerking
Grootste uitdaging die ik had met aansluiten was dat de afzuigkap standaard alleen een 15cm aansluiting heeft, waar ik naar 12,5cm moest. Er zit geen adapter of mof bij om dit aan te passen. In de bouwmarkt waren hier ook geen lekkere oplossingen beschikbaar. Enige mogelijkheid die ik vond was een 15cm buis met daarop een verloop. (toch al snel 25 euro extra kosten die onnodig waren als er een adapter bij was geleverd)

Pluspunten

• zuigkracht
  • veel licht

Minpunten

• geen adapter voor aansluiten 12,5 cm buis
  • metaal op metaal geluid bij uitschuiven

webcare-7 23-11-2023

Beste heer / mevrouw,

bedankt voor het schrijven van deze uitgebreide review. Fijn dat de afzuigkap naar behoren werkt en dat je blij bent met de hoeveelheid licht.
We hopen dat het is gelukt met het verloop stuk.
We wensen je nog veel plezier van je aankoop.

Kim

l**9@g**l.com 11-10-2023

Goed, was niet eerste keus maar hij doet zijn werk

Geschreven voor: ETNA AV560RVS

Het licht is een stuk beter dan de vorige. Alleen als je hem naar voren schuift rammelt het allemaal, het klinkt als geen stabiele constructie. Ik hoop dat het bij het geluid blijft. Voor onze keuken was dit de enige die wij konden bestellen ivm de maat.

Pluspunten

• Goed licht

Minpunten

• Maakt een rammelend geluid bij uitschuiven

webcare-7 23-11-2023

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze leuke beoordeling!
Het doet ons goed te lezen dat je zo tevreden bent met jouw nieuwe afzuigkap.
De verlichting bevalt jou gelukkig goed!

We wensen jou heel veel plezier toe van jouw apparatuur!

Kim

t***********@h********** 07-01-2023

Hoge capaciteit afzuigkap wat middelmatige product kwaliteit

Geschreven voor: ETNA AV560RVS

Ik heb het product uitgezocht vanwege de hoge afzuig capaciteit, de lage prijs en het feit dat hij de huidige vlakscherm afzuigkap moest vervangen.
Er past enkel een 60cm vlakscherm.
Kwaliteit valt tegen. Ik kwam er pas aan het eind achter dat er helemaal geen terugslagklep in het apparaat zit en dat in deze nog los bij moet plaatsen. Anders waait de wind van buiten zo je huis in.
Minpunten: De plastic afvoerpijp zat niet goed, het blik is niet goed gezet en kiert. Je kijkt in een spleet.
Als de kap open staat kun je tussen de kier door de lampjes zien zitten en als je wat langer bent kijk je recht in de lampen, erg hinderlijk.
Kortom, best wat minpunten. Op zich zuigt hij prima.

Pluspunten

• Prijs gunstig
  • Afzuig capaciteit

Minpunten

• Licht schijnt in je ogen als hij open staat
  • Kiert op plekken
  • Afwerking middelmatig
  • Best lawaaierig ook in de laagste stand

Officiele reactie van Atag 09-01-2023

Beste heer / mevrouw,

Dank je wel voor het schrijven van deze review. Bedankt voor jouw feedback over de afzuigkap, wij zullen deze doorzetten naar de betreffende afdeling.

l*********@h****** 14-10-2022
Geschreven voor: ETNA AV560RVS

Bediening is makkelijk en goede kwaliteit , daarnaast is voor mij Etna een betrouwbaar merk

Officiele reactie van Atag 17-10-2022

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het mooie compliment en vertrouwen!
Daarbij worden wij natuurlijk blij van zo'n positieve review!
Wat fijn dat de handige bediening en de degelijkheid van de afzuigkap jou zo goed bevallen.

Wij wensen jou heel veel kookplezier!

h******@b*********** 17-07-2022

Mooi design in RVS

Geschreven voor: ETNA AV560RVS

Krachtige zuiger. Makkelijk te installeren! Ook sterke verlichting. Mooi design.

Pluspunten

• zuigkracht
  • verlichting

Officiele reactie van Atag 18-07-2022

Beste heer / mevrouw,

Een 10!Dank je wel voor het schrijven van deze review en deze mooie beoordeling. Fijn om te lezen dat je tevreden bent met de werking van de afzuigkap. Dat jij tevreden bent is waar wij het allemaal voor doen.

We wensen je veel plezier met jouw aankoop.

a**************@h******** 17-07-2022

Etna afzuigkap AV560RVS

Geschreven voor: ETNA AV560RVS

Zeer fijne afzuigkap als vervanging van mijn vorige ETNA 4345TRVS welke het ruim 16 jaar heeft uitgehouden.
Erg tevreden mee en door ETNA keurig geplaatst voor een heel aantrekkelijke prijs.

Officiele reactie van Atag 18-07-2022

Beste heer / mevrouw,

Dank je wel voor het schrijven van deze review. Leuk om te lezen dat je opnieuw voor ETNA gekozen hebt en je tevreden bent met de nieuwe afzuigkap.
We wensen je vele jaren plezier met jouw aankoop.

j*************@h********** 25-04-2022

Fijne afzuigkap voor een goede prijs

Geschreven voor: ETNA AV560RVS

Goede afzuigkap,doet wat het moet doen. Maakt wel een beetje meer lawaai dan ik gewend was,maar voor de rest een prima ding wat snel in te bouwen is👍🏼

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit is prima
  • Eenvoudige installatie
  • Krachtige motor

Minpunten

• Geluidsniveau is wat hoger
  • Je kijkt op de motor als je ‘m open schuift/aanzet

Officiele reactie van Atag 26-04-2022

Beste heer / mevrouw,

Hartelijk bedankt voor deze mooie beoordeling.
Fijn dat het gebruiksgemak zo goed bevalt.
Het zou bij het open schuiven/aanzetten niet zo moeten zijn dat je direct op de motor kijkt,
Graag kijken wij hier even samen met jou naar.
Zou jij hiervoor jouw adres- en contactgegevens samen met een kopie van deze review en een foto van jouw afzuigkap willen sturen naar: webcare@atagbenelux.com

Officiele reactie van Atag 26-04-2022

Beste heer / mevrouw,

Hartelijk bedankt voor deze mooie beoordeling.
Fijn dat het gebruiksgemak zo goed bevalt.
Graag kijken wij hier even samen met jou naar.

w********@z******* 19-03-2022

Bevalt erg goed, en makkelijk te monteren.

Geschreven voor: ETNA AV560RVS

Ik heb dit product gekocht vanwege de afzuig capaciteit en dat het geschikt is voor recirculatie. Deze wasemkap is eenvoudig te monteren in de bestaande kruidenkast. Ik ben ook tevreden met de geluid productie. De oude wasemkap produceerde meer geluid.

Pluspunten

• Montage klaar geleverd.

Officiele reactie van Atag 21-03-2022

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze beoordeling. Leuk om te lezen dat u tevreden bent met de werking van de afzuigkap.
Wij wensen u veel plezier met uw aankoop.

Marijke Webcareteam ETNA

k************@h********** 28-02-2022
Geschreven voor: ETNA AV560RVS

Goede afzuigkap voor een prima prijs.
Makkelijk in onderhoud..
Tevreden over dit product.
Officiele reactie van Atag 01-03-2022

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze mooie review. Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over de prijs- kwaliteitverhouding en gebruiksvriendelijkheid van de afzuigkap.

Wij wensen je veel plezier met de aankoop.

Met vriendelijke groet, Femke

a*****@l****** 27-01-2022

Aanrader

Geschreven voor: ETNA AV560RVS

Dit product doet wat ie hoort te doen: goed afzuigen d.m.v. een recirculatie systeem. De buitenkant van de afzuigkap ziet er daarnaast luxueus er uit. Tevens is deze afzuigkap zeer makkelijk bedienbaar (je trekt hem naar je toe om de kap aan te zetten) en simpel te demonteren om schoon te maken. Tot slot geeft de afzuigkap een goede verlichting.
Officiele reactie van Atag 28-01-2022

Beste gebruiker,

Hartelijk dank voor het delen van je mening. Je noemt al in een paar zinnen een kleine greep van mooie kenmerken.
Het is fijn om te lezen dat je erg tevreden bent met je aankoop.

We wensen je veel plezier toe met je aankoop.

Met vriendelijke groet
Niki Webcareteam ETNA

john 18-01-2022

goede afzuiger met veel lawaai

Geschreven voor: ETNA AV560RVS

Ik geef deze 4 omdat hij nogal een kabaal maakt. Hij zuigt wel goed af maar het geluid komt niet van de motor denk ik maar van de behuizing. Het geluid dat hij geeft lijkt wel of er ergens een stuk metaal aan het trillen is. Ik denk dan ook om contact op te nemen met etna of dat normaal is. Ook meerdere bezoekers thuis geven aan dat dat geluid niet bij hun afzuiger te horen is.

Pluspunten

• afzuigen

Minpunten

• geluid, trillingen

Officiele reactie van Atag 19-01-2022

Beste John,
Dank voor je beoordeling. Wat vervelend dat de afzuigkap veel geluid laat horen. Te veel geluid kan te maken hebben met een foutieve installatie of een afvoerkanaal dat te lang, te nauw of teveel bochten telt. Pas het afvoerkanaal aan zoals omschreven in het installatievoorschrift. Als vuistregel geldt dat het afvoerkanaal maximaal 5 meter lang mag zijn. Elke bocht in het kanaal komt overeen met 1 meter lengte. Mocht dit niet aan de orde zijn, adviseren wij een bezoek van één van onze monteurs. Graag ontvangen wij via webcare@atagbenelux.com uw volledige adres- en contactgegevens.
Chantal Webcareteam ETNA

jo gun 05-01-2022

goede stille, perfect afzuigende vlakscherm 5 garantie

Geschreven voor: ETNA AV560RVS

Na heel veel vergelijkingen sites bezocht te hebben gekozen voor dit product omdat deze goed past in onze keuken. De oude Etna was na 17,5 jaar versleten. We waren zo tevreden met de vorige dat we graag merk trouw blijven. waarom zou je overstapen naar een ander merk die ook van alles beloofd maar dit niet in de praktijk kunt vergelijken en dat kon de oude wel. Dus veel vertrouwen in het merk. getwijfeld tussen de 316 en de 560rvs. Doorslag de m3/h die de 560rvs heeft.

Officiele reactie van Atag 07-01-2022

Beste Jo Gun,

Bedankt voor je review en wat een topscore! Wat leuk om te lezen dat je wederom voor ETNA hebt gekozen😊 We wensen je veel plezier met je nieuwe afzuigkap.

Niki Webcareteam ETNA

P.Pisano 29-01-2021

Ben er nog niet helemaal uit.

Geschreven voor: ETNA AV560RVS

Mooie kap. Uitrekdeel komt, zoals in meerdere reviews, niet echt heel deugdelijk over. Geluidsproductie valt ons tegen.
De afzuigkap in gebruik als recirculatiekap. Vind de geurafvoer niet echt fantastisch. Als ik mijn neus bij de uitblaasopening houd dan ruik ik bijzonder weinig en nu, na weken gebruik, is er ook geen enkele vettige aanslag te vinden op de uitblaasopening. Beetje tegenstrijdig dus. Filtert het kennelijk wel goed weg maar toch niet tot tevredenheid.

Pluspunten

• prijs

Minpunten

• geluid
  • geurafvoer

Officiele reactie van Atag 01-02-2021

Beste heer/mevrouw Pisano,
Bedankt voor het schrijven van uw review. Het koolstoffilter absorbeert het vuil en de geurtjes uit de lucht en de afzuigkap blaast de gefilterde lucht terug de ruimte in. Bij een verzadigd (koolstof) filter kan de afzuigkap meer geluid produceren. Mocht u, ondanks de juiste installatie en plaatsing van de koolstoffilter, merken dat de afzuigkap het qua afzuigen niet goed doet, dan ontvangen wij graag uw volledige adresgegevens via webcare@atagebenelux.com
Chantal Webcareteam ETNA

Huygen 23-07-2020

goede krachtige afzuigkap

Geschreven voor: ETNA AV560RVS

Etna staat bekend om zijn betrouwbaarheid daarom gekozen voor dit apparaat mooi design en ook nog goed makkelijk schoon te maken

Pluspunten

• design
  • krachtige motor

Minpunten

• maakt iets meer lawaai

Officiele reactie van Atag 24-07-2020

Beste Huygen, wat fijn om te lezen dat u voor ETNA heeft gekozen. Veel plezier van uw aankoop! Met vriendelijke groet, Chantal Webcareteam ETNA

L. Wagter 15-04-2020

Past goed ter vervanging van oude pelgrim

Geschreven voor: ETNA AV560RVS

Ziet er goed uit en is scherp geprijsd. Goede afwerking en complete levering. Montage ging ook vrij eenvoudig.
Werking nog even afwachten, gaan we zo proberen.

Officiele reactie van Atag 16-04-2020

Beste L. Wagter,

Fijn om te lezen dat de eerste indruk goed is! Hopelijk bevalt de werking net zo goed. Veel gemak ervan!

Groet Heidi,

G-man 16-09-2019

makkelijk gebruik

Geschreven voor: ETNA AV560RVS

Mooi vlakscherm afzuigkap voor een goede prijs
Gekozen voor deze omdat we ook een etna hadden deze heeft 20 jaar dienst gedaan en nu toe aan vervanging.
Mede omdat Etna één van de weinige is met een midden afvoer.

Pluspunten

• goedkoop
  • makkelijk bedienbaar

Minpunten

• voeld blikkerig aan

Officiele reactie van Atag 17-09-2019

Beste G-man,

Bedankt voor deze mooie review. Wat leuk om te lezen dat uw keuze weer op een ETNA afzuigkap is gevallen. Heel veel plezier met het nieuwe toestel.

Groet, Femke