Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha MusicCast 20 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

dalek69 12-05-2020

Goede draadloze (surround) speakers, setup lastig dan prima

Geschreven voor: Yamaha MusicCast 20

Het product voldoen na instelling PRIMA, doet wat het moet en doet dat gemakkelijk en goed. De meegeleverde stroomdraad is lang genoeg (ja de draadloze speaker heeft stroom nodig, heeft geen accu).
Echter , de setup, ofwel, eerste instelling, is erg ingewikkeld, zelfs voor een tech onderlegde persoon als ik! dat zegt wat! Meegeleverde Handleiding en online uitleg (pdf) konden toch echt beter, en dat voor een zeer goed merk als Yamaha. Maar, op een gegeven moment krijg je de setup toch voor mekaar en dan loopt t verder als een zonnetje!

Geluidkwaliteit is voor surroundspeakers prima in orde. Als los element (mono speaker) is de geluidskwaliteit ook goed genoeg. [Ik gebruik ze als draadloze surround speakers in 2-tal bij een yamaha 5.1 opstelling ]

De speaker(s) werkt/werken via wifi (zowel 2,4ghz als 5ghz band, n of ac ) of via bluetooth.

Je kunt ze ook los of als stereopaar ergens wegzetten in een andere kamer en dan draadloos audio streamen van telefoon (BT of wifi) of spotify-app daarop. (oa).
De smart-speaker (spraak commandos) functie heb ik niet actief getest en dd mei 2020 werkt bv google assistant op smartphone niet met telefoon op NL taal. alleen in engels telefoon os gaat dat, dus ook in engels gesproken.

al met al een prima draadloze speaker, dus dus niet zo mobiel is als een accu-speaker. Deze werkt niet zonder netstroom 230V.!!

Pluspunten

• werkt goed
  • geluid ok
  • goed als drdlze surroundspeakers

Minpunten

• setup zeer lastig
  • minder mobiel door netstroom

johndenhaag 12-09-2020

deze set is super mooi,vandaag 2x de wx-21 gekocht,maar om ze als surround speakers te laten functioneren is een lastige werkje,inmiddels al 1 dag bezig,zowel de speakers als mijn soundbar worden weergegeven in de app,maar krijg toch de melding dat er geen apparaten voor musiccast surround aanwezig zijn,ben jij ook tegen dit aangelopen?

Raymond 11-08-2018

Heerlijk geluid uit zo’n mooie compacte speaker!

Geschreven voor: Yamaha MusicCast 20

Ten eerste complimenten voor Wifimedia, super snelle levering en goed geholpen!! Dan de MusicCast 20, zodra je hem uit de doos haalt voel je al dat je kwaliteit gekocht hebt. Ondankt het mooie compacte formaat voelt hij wel lekker zwaar en degelijk aan. Aangezien ik al andere MusicCast apparaten heb van Yamaha en daarmee de app ook al had was de installatie echt super simpel en binnen 5 minuten hadden we een heerlijk stukje muziek in de keuken. Ben erg blij met deze toevoeging aan de MusicCast familie!!

Pluspunten

• Compact maar goed geluid
  • Voelt lekker zwaar en degelijk aan
  • Simpele installatie