Bekijk 3 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-XE200 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

s*******@g******** 23-11-2022

Gave speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

Het geluid van dit speakertje is top. We kunnen alles vanaf de telefoon zo afspelen en het geluid bedienen. Accu gaat ook een tijd mee.
Het verbinden ging heel makkelijk met de app en als je de muziek uitzet gaat de speaker na een tijdje vanzelf uit. Heel handig als je zo naar buiten loopt en vergeet hem uit te schakelen.
1 nadeel en dat is als je er 2 of meer hebt kun je ze met elkaar verbinden. Het geluid is dat zeker nog beter maar ze moeten elke keer opnieuw gekoppeld worden, dit is niet handig en een beetje jammer.

Pluspunten

• Makkelijk te verbinden
  • Goed geluid

Minpunten

• Raakt verbinding met tweede speaker steeds kwijt

d********@g******** 22-11-2022

Sony SRS-XE200 speaker, klein en degelijk

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

De speaker zelf ziet er stevig en degelijk en best wel fancy uit door zijn bijzondere vorm. Koppelen met de telefoon ging vlot en snel, en kon direct een testje doen met spotify. Het geluid is prima, maar om heel eerlijk te zijn klinkt het niet helemaal perfect. Ik heb de Sony Music Center app ook geïnstalleerd en daar kun je met de equalizer het geluid wel wat aanpassen waardoor met name de bass wel verbeterd. De batterij gaat lang mee, opladen is ook geen probleem met bijgeleverde kabel. Ik ben er wel tevreden mee.

Pluspunten

• goede batterijduur
  • stevig

Raymondw85 22-11-2022

Fijne speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

De speaker is mooi om te zien met een strak design. Het aanzetten van de speaker is wat minder intuïtief maar werkt wel. Het koppelen met apparaten gaat gemakkelijk. De app van Sony werkt gemakkelijk op de telefoon of tablet. Dit is een must have om het geluid goed in te kunnen stellen. Met name de equalizer is een echte toegevoegde waarde. Het geluid wat standaard te horen is, is niet geweldig. Echter door het inzetten van de equalizer heeft een stuk beter geluid. De speaker is makkelijk mee te nemen met het handige touw. De accu gaat met 16 uren voldoende lang mee. Kortom een fijne speaker.

Pluspunten

• Handig touw om mee te nemen
  • Equalizer in app maakt het geluid een stuk beter

Minpunten

• Standaard geluid is wat vlak

Daniël 22-11-2022

Prima speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

Het eerste wat me opviel toen ik de speaker uit de doos haalde was de prettige grip. Fijn was ook dat de accu half vol was zodat ik hem direct kon uitproberen! Het koppelen met mijn telefoon ging heel snel. Ook wanneer ik de speaker aan zet heeft hij binnen enkele seconden verbinding gemaakt met mijn telefoon. Over het geluid ben ik tevreden, het is geen high end speaker maar daar is de prijs ook niet naar. De speaker heeft een prima bass en de hoge tonen zijn soms wat schel maar al met al klinkt het goed. Echt een aanrader!

Pluspunten

• Klein
  • Prima prijs - kwaliteit verhouding

Minpunten

• Soms wat schel geluid

Roy 22-11-2022

Eerste ervaring geweldig product

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

De eerste ervaring met de XE200 was geweldig. Mooi design, stevig en makkelijk te koppelen aan je device. Naarmate we de XE200 gingen uitproberen viel de geluidskwaliteit tegen. Na meerdere nummers afgespeeld te hebben, de equalizer te hebben aangepast van het device en we de XE200 op verschillende locatie in huis te hebben uitgeprobeerd zijn wij tot de conclusie gekomen dat het product niks is voor ons. Het geluid vinden we zo slecht, met name dat het hol klinkt, is de reden dat de we de box niet eens meer aanzetten. Erg jammer, want het design en de degelijkheid vinden mooi en zeer goed.

SdB 22-11-2022

Leuk design, lekker geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

De speaker heeft een goed formaat en beetje aparter design dan de rest in het segment en beter geluid, nadat je dit naar wens hebt gemaakt via de app.

Wat ik weet van mijn andere Sony audio producten is dat er snel een melding komt van de bijna lege batterij. Is bij deze speaker niet anders, op 40%, dan gaat de speaker echt nog wel een paar uur mee en noem ik niet bijna leeg. Gelukkig is de melding subtiel, de stem die Sony gebruikt is erg aangenaam.

Verder is het makkelijk om verbinding te maken met de speaker, is de speaker simpel in gebruik snoder het wat je verwacht.

• App

Minpunten

• Bass
  • Zwart is eerder grijs

2magic2 22-11-2022

Mooie kleine box van Sony voor onderweg

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

Sony is een kleine geluidsbox is 21 cm groot. De knoppen zijn duidelijk. Alleen het klepje van de oplaadaansluiting is wat lastiger te openen. Denk dat deze bewust voor inkomende stof en vuil zo gemaakt is. De app van Sony is mij bekend en de aansluiting was ook zo voor elkaar. Na connectie komt een melding dat er update is. De update duurt wel een tijd. Hierna is XE200 ready voor het gebruik. Je kunt veel met de app instellen. Volume, Equalizer en een aantal geluidopties. Je kunt meerdere XE200 met elkaar verbinden om een feest stemming te creëren. Geluid is goed voor zo’n kleine box. Accuduur is 16 uur.

Pluspunten

• Degelijk gebouwd
  • gebruikersvriendelijk

Minpunten

• geluid is niet hard genoeg

Dwk1980 21-11-2022

compact met een goed geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

k ben positief verrast door het geluid wat uit deze handzame box komt. Helder met mooie diepe tonen. Het koppelen via bluetooth is een fluitje van een cent en de connectie is ook nog eens zeer stabiel. Het handzame formaat is vooral een pluspunt voor mij. Ik neem hem mee als ik aan het klussen ben. Altans als 1 van mijn dochters hem niet gekaapt heeft als ze de deur uit gaan. De accuduur is ruim voldoende. De box is waterdicht wat ook nog eens een groot voordeel is als ik mij buiten bevind. Bijvoorbeeld bij het bbqen, ja ook in de winter. Maar ook verdwijnt de box hier regelmatig mee de douche mee in. Voor ons is deze box een aanrader!

Pluspunten

• helder geluid
  • waterdicht

p*******@h********** 21-11-2022

Mooie gebruiksvriendelijke box met goed geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

Mooie handzame box. Zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk te koppelen. Er komt een goed geluid uit voor onze woonkamer.

Phiphi 21-11-2022

Mooi boxje met krachtig geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

Ik heb de XE200 nu bijna twee weken in gebruik. Het is een mooie compacte draagbare box met krachtig en helder geluid. Het boxje is handig mee te nemen, maar ik vind het nog wel behoorlijk zwaar. Ik zou het alleen meenemen als ik zeker ben het te gaan gebruiken en niet in mijn tas laten zitten voor ‘indien nodig’.

Het geluid is goed; maar hapert soms wel bij luisteren op spotify en gelijktijdig gebruik van mijn telefoon voor andere apps. Dat vind ik soms wel storend, vandaar vier sterren ipv vijf.
Het bellen ermee gaat goed, maar je moet wel dicht bij de box zitten (op tafel staan en ernaast zitten) anders ben je voor de ontvanger ‘ver weg’. Overigens ga ik het niet gebruiken om mee te bellen, dus dat is voor mij geen probleem.

Het uiterlijk van de box; de box is mooi afgewerkt, is makkelijk te gebruiken (duidelijk waarvoor de knoppen zijn) en heeft een stevig draagkoord wat handig kan zijn als je gaat picknicken en je handen al snel vol hebt! De afwerking is heel mooi, het ‘klepje’ waar de stroom in moet zit stevig dicht en de box is daardoor spatwaterdicht en ook goed te gebruiken op het strand met zand. Ik heb dit nog niet geprobeerd, maar het ziet er wel heel degelijk uit!
De kleur is antraciet en niet zwart, maar ik vind persoonlijk deze kleur misschien wel mooier.

De accu is voor mij meer dan genoeg (anders had ik voor de XE300 gekozen) en ik vind het super dat er geen adapter bij zit, want die hebben de meeste mensen toch al in huis voor hun telefoon en andere apparaten.
Ik vind het ook heel erg tof dat je deze box kan pairen met andere boxen van Sony uit dezelfde serie, dat betekent dat ik in de toekomst wellicht nog een tweede uit deze serie aanschaf, voor feestjes.

Al met al ben ik erg blij met de Sony XE200!

Pluspunten

• Design is handzaam om mee te nemen
  • Mooi afgewerkt (beschermd tegen stof en vocht)
  • Is te pairen met andere boxjes uit dezelfde serie

Minpunten

• Hapering geluid als ik druk ben op mijn telefoon
  • Om te bellen moet je er echt pal naast zitten
  • Relatief zwaar om mee te nemen (vind ik)

ilovenorway 21-11-2022

Fijne speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

Mooie speaker om te zien, je connect hem snel met je telefoon. Eerst was het geluid niet denderend. Na instaleren app kon je nog wat veranderen, klinkt nu stukken beter. Lange batterijduur en weer snel opgeladen

Pluspunten

• Snel opgeladen
  • Lange batterij duur

Glowstar74 21-11-2022

Prima voor deze prijs

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

fijn en handzaam, mooie kleur. Ik vind het geluid niet heel bijzonder, had van Sony wel wat meer verwacht

v****************@l****** 21-11-2022

Wij raden hem aan.

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

Wij zijn de speaker nu een 2 weken aan het testen, af en aan, en wij hebben hem tot nu toe niet moeten opladen. Handig !
Je kan snel en makkelijk via bluetooth connecteren, het geluid is goed, en met dat koordje is hij handig om mee te nemen of ergens aan te hangen, buiten het bereik van onze kinderen.
Voor deze prijs is het een handige speaker en wij raden hem aan.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Snelle en makkelijke connectie via bluetooth

LeinR 21-11-2022

Fantastisch geluid voor deze afmeting

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

Wat een fantastische box. Het design is super, makkelijk neer te zetten en makkelijk in gebruik. Het verbinden met de telefoon ging heel gemakkelijk. Het geluid wat er vervolgens uit kwam was echt kraakhelder en mooi. In de app kan je makkelijk de instellingen aanpassen, ideaal. Ook de batterijduur is super, want ik bedenk me net dat ik de box nog helemaal niet heb hoeven opladen!

Pluspunten

• design
  • geluidskwaliteit
  • batterijduur

NIels 20-11-2022

Bevalt goed, aanrader is het zeker

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

Mooi uiterlijk, goed geluid en kan goed hard qua volume. Is spatwaterdicht, durf het zelf niet volledig onder het water te doen. Snel op te laden en nog sneller te koppelen. Veel mogelijkheden en opties, helemaal in combinatie met de app.

s*********@h********** 20-11-2022

Mooie en praktische speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

Wat een mooie fijne speaker. Leuk dat er uit alle kanten muziek kan komen en handig dat die tegen water en zand kan. Het geluid is mooi en de prijs is goed! Kortom een top speaker voor onze 11 jarige zoon en dan kunnen wij hem ook weleens lenen.

• Geluid van alle kanten
  • Goede prijs

j***************@g******** 19-11-2022

Klein en krachtig

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

Een zeer kleine maar krachtige speaker. Voor verjaardag gehad en is echt makkelijk te installeren en heeft een super geluid. Ben er heel blij mee. Koppelen met bluetooth ging heel simpel en het geluis is helder en mooie bass. Kortom ios raad hem echt aan. Ook de batterij gaat lang mee.

Pluspunten

• Geluid
  • installatie
  • batterij duur

a**************@h********** 18-11-2022

Mooi geluid, aanrader

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

Leuke handzame speaker, niet te groot maar voelt wel degelijk aan. Makkelijk te bedienen en het geluid is ook goed. Geen super bas, maar dat is niet te verwachten met dit formaat. Al met al zijn de eerste ervaringen positief.

Pluspunten

• Klein en compact
  • Goed geluid

Minpunten

• weinig bas

m********@g******** 09-08-2022

Geweldige speaker!

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

Ik heb deze speaker nu een aantal weken mogen proberen. Zowel thuis als tijdens onze kampeervakantie. Na het installeren van de app konden we direct aan de slag, wat een gebruiksvriendelijk apparaat zeg! Zowel het gebruik van spotify als het andere apps gaat probleemloos. Qua geluid vonden we initieel dat de bass iets te overheersend was echter dit was via de app makkelijk in te stellen naar voorkeur. De batterij gaat lang mee en ook het opladen is snel gepiept. De speaker voelt stevig en robuust en is goed mee te nemen in een tas. Wij zijn heel tevreden en gaan hem veel gebruiken!

Pluspunten

• Handzaam
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Hard geluid bij koppelen device.

Erwinsider 30-07-2022

Eenvoudige draadloze speaker met complete features!

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

Eenvoudige handzame draadloze speaker met complete features maken de XE200 een aanwinst!
De Sony XE200 heeft een eenvoudig en handzaam ontwerp. Niet te veel “toeters en bellen” maar gewoon wat je verwacht. De XE200 heeft een Line-Shape Diffuser die ervoor zorgt dat de muziek verder reikt, zelfs naar de zijkanten van de speaker. Met het draagbare formaat en de handige draagriem kunt u hem gemakkelijk overal mee naartoe nemen. Dankzij de Dubbele passieve radiatoren krachtige bastonen gereproduceerd, maar het blijft een draadloze speaker dus een “superdiepe bass” dat dan weer niet. De X-Balanced Speaker Unit zorgt voor krachtig en helder geluid De XE200 is waterbestendig en kan zelfs tegen zout water. Of je nu op het strand bent of bij het zwembad, je hoeft zich nooit zorgen te maken. Ook afspoelen is geen probleem. Water- en stofbestendig volgens IP67-norm. 16 uur batterijduur en razendsnel opladen (10min. Laden = 70min. afspelen). Kortom een hoop features waarvan ik rustig mag zeggen dat de prijs/kwaliteit bijzonder goed is!

Pluspunten

• Goed geluid
  • Handzaam

R*** 30-07-2022

Goed geluid, mooi design en lange accuduur.

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

De Sony XE200 komt in een milieuvriendelijke verpakking waarbij de focus ligt op het zoveel mogelijk verminderen van plastic. Na het uitpakken werd ik aangenaam verrast door de materiaalkeuze, de speaker voelt degelijk aan, is mooi om te zien en heeft een aangenaam gewicht. Je kunt de speaker zowel verticaal als horizontaal neerzetten, waarbij horizontale plaatsing voor een wijdere soundstage zorgt.

Het geluidsniveau is meer dan voldoende, ook op hogere volumes vindt er geen vervorming plaats. Je merkt wel duidelijk dat de lage tonen gereduceerd worden vanaf 60% van het max. volume. De geadverteerde batterijduur wordt in de praktijk met gemak behaald wanneer je rond de 50 tot 60% van het max. volume blijft. Aanpassen van het volume gaat in relatief grote stappen, fijn dat Sony hier aan gedacht heeft en je de optie biedt om het volume via de plus en min knop op de speaker in kleinere stappen af te stellen.

Na wat finetunen via de App levert de XE200 een relatief goed gebalanceerde geluid, dit is wel afhankelijk van de muziekgenre. Zo komen akoestische nummers goed tot hun recht en kun je de verschillende instrumenten goed onderscheiden, maar bijv. bij popnummers klinkt de speaker wat meer gesloten. Je merkt wel dat de speaker net te kort komt voor in grotere ruimtes zoals de woonkamer, wat natuurlijk niet gek is gezien de het formaat. In kleinere ruimtes zoals de keuken of slaapkamer komt de XE200 goed tot zijn recht.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Materiaal keuze
  • Accuduur
  • Geluidskwaliteit (afhankelijk van het genre)

Minpunten

• Lage tonen worden al vanaf 60% gereduceerd

z*********@h********** 30-07-2022

Allround box

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

Het geluid is erg goed, bas enzo kan je instellen via de app. Goed voor films kijken. Makkelijk en relaxt buiten en bij het water, want waterdicht en lekker geluid voor buiten. Lekker all round!

Pluspunten

• Goed geluid
  • Waterdicht

Minpunten

• Iets zwaarder dan gemiddelde meeneembox
  • Aan de prijs

t******@k*********** 29-07-2022

Fijne box

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

Fijne box met goed geluid. Box staat stevig op de ondergrond. Geluid klinkt goed en draagt ver. Via de app kun je zien hoeveel batterij er nog in zit en alles instellen. De accu gaat lekker lang mee.

Pluspunten

• Accu duur
  • Geluid
  • Ontwerp

didioudhof 29-07-2022

Hele fijne box om mee te nemen of te gebruiken op balkon

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

Het geluid klinkt vol en het volume kan hard. Daardoor ook geschikt voor in de buitenlucht. De speaker is klein genoeg om handzaam mee te nemen in je rugtas en voelt robuust genoeg om dit ook aan te durven en niet bang te zijn dat hij onderweg stuk gaat.

Pluspunten

• vol geluid
  • luid volume
  • mooi design

Minpunten

• vrij zwaar

Inverness 29-07-2022

Handzame speaker met zeer breed geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XE200

De Sony XE200 is een speaker die goed overal naar toe mee te nemen is. De speaker heeft een mooi compact design en ziet er stevig uit. Hij is eenvoudig te installeren en met bluetooth te verbinden. Met de bijbehorende Sony Music Center app kan de muziek die je wilt horen worden geselecteerd en kunnen er een aantal geluidinstellingen worden veranderd. De app heeft daarnaast ook een (beperkte) equalizer. Het geluid zelf is goed maar niet meer dan dat. Wel valt op dat het geluid zeer breed wordt verspreid. In de buitenlucht komt dit zeer goed tot zijn recht!

Pluspunten

• Compact design
  • Zeer breed geluid
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Kwaliteit geluid had iets beter gemogen