Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-NB10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

m**************@l****** 25-11-2021

Groot draagcomfort, goede verstaanbaarheid

Geschreven voor: Sony SRS-NB10

Heb deze Sony nekband mogen testen via reviewclub. Vooral benieuwd hoe die zou zitten en werken ivm mijn huidige on ear werk setje.

1e indruk is zeer licht en comfortabel te dragen. Zou geluid en verstaanbaarheid enz goed zijn?

Nu 3 weken later draag ik hem graag. Vaak merk ik niet meer dat ik hem om heb. (zeker bij kleding met een kraagje, dan voel je helemaal niks meer..)
Geluid is goed en ik ben zelf goed te verstaan. Ook keer getest in de auto, en iemand hoorde dat ik auto reed dus er zit een goede microfoon op die de omgeving wegfiltert.

Voor gewoon muziek luisteren vind ik de kwaliteit van het geluid minder. Maar als vervanger van mn headset voor het werk vind ik hem persoonlijk een aanrader. Heerlijk, niet de hele dag iets in of op je oren dragen. Lekker vrij. En je krijgt nog iets mee van de omgeving ( als je dat wilt)

Prijs is wel aan de forse kant maar draagcomfort en gemak is hoog. Vind het jammer dat ik hem straks na het testen moet terugsturen, dat zegt voldoende denk ik?

Pluspunten

• draagcomfort, erg licht
  • niks in of op je oren
  • vrijheid
  • standby tijd
  • koppelen ging gemakkelijk en snel

Minpunten

• enigzins de prijs
  • geluid minder voor puur alleen muziek luisteren

Alex 25-11-2021

Niets voor mij

Geschreven voor: Sony SRS-NB10

Ik heb de Sony SRS-NB10 nekspeaker van Reviewclub gekregen om deze te testen. Ik heb nog nooit eerder een nekspeaker gezien of gebruikt, dus ik was erg benieuwd naar hoe deze bevalt vergeleken met mijn Bose QC35II koptelefoon. Mijn gebruiksscenario hiervoor was vooral het thuiswerken, waarbij ik vaak in meetings zit en tussendoor muziek luister tijdens het werken.

Mijn eerste indruk van de nekspeaker was dat deze erg elegant afgewerkt is en van goede kwaliteit is. De handleiding was wel erg beknopt en de bediening van de speaker is niet helemaal intuïtief. Bijvoorbeeld, als je een nieuw apparaat wil koppelen aan de speaker, dan moet je vijf seconden op een knop gedrukt houden. Als de speaker echter al aan staat, dan gaat deze eerst uit om dan vervolgens in de koppelingsmodus te gaan. Dat vond ik aan het begin erg verwarrend.

Het geluid van de speaker vond ik tegenvallen. Stemmen zijn wel goed te verstaan, maar klinken wat blikkerig. Naar muziek luisteren zou ik niet aanraden. Verder had ik ook de verwachting dat het geluid op jezelf gericht is en dat omstaande mensen hier weinig van meekrijgen. Echter viel dat ook wel tegen: als je de speaker op een normaal volume hebt staan kun je het aan de andere kant van de kamer nog wel horen.

Concluderend begrijp ik niet helemaal wat de doelgroep is van deze speaker. Vergeleken met mijn Bose QC35II is de sound beduidend slechter en is hij ook niet per se comfortabeler. Misschien is deze speaker wel geschikt voor mensen die het niet fijn vinden om een koptelefoon te dragen, en die niet veel muziek luisteren. Voor mij is de nekspeaker helaas een teleurstelling.

Gerco10Kate 20-11-2021

Redelijke all rounder

Geschreven voor: Sony SRS-NB10

Deze neckband is een redelijke allrounder in het arsenaal van headsets en oordopjes dat ik heb liggen en uitgeprobeerd hebt. Het draagcomfort van de band is zo goed dat ik vaak niet doorhad dat ik deze nog omhad.
Het geluidsbeeld in muziekstand is wat doffig, geen uitgesproken hoog en laag, het volume is wel goed.
Het geluidsbeeld in spraakmodus is goed, redelijk helder en ook voldoende bas voor de wat zwaardere stemmen, wel is het volume soms wat zwak.

De bediening van bluetooth is erg intuïtief, zo krijg je bijvoorbeeld bij 1x klikken op de power-button in de aan-stand te horen hoeveel lading de batterij nog ongeveer heeft. Opnieuw koppelen vanuit aan-stand kan door twee keer te klikken en de tweede klik vast te houden. Heel gek hoor je “power off” van de voice feedback en direct daarna “connecting”

Het bereik van de headset is zeer goed en de verbinding stabiel, eens verbonden hoef je je eigenlijk geen zorgen daarover te maken.

De batterij gaat inderdaad erg lang mee. Er wordt 20 uur beloofd en daar kom ik goed bij in de buurt. Wel is het zo dat de headset uitgeschakeld wordt als er een tijdje niets op binnenkomt.
Opladen en gebruik maken van de headset is helaas niet mogelijk. Aan de andere kant is het wel zo dat met een korte laadsessie je weer een tijd vooruit kunt.

Tip aan de fabrikant/hersenspinsel: Het zou leuk/interessant/handig zijn om in dergelijke neckband ook een jack aansluiting te hebben zodat je je eigen oordopjes/hoofdtelefoon kunt aansluiten. Zo hoort niemand anders wat jij hoort en heb je het voordeel van je eigen oordopjes/hoofdtelefoon. Of hergebruik de usb-c poort hiervoor.

Conclusie: Overall is dit dus een redelijke neckband, zij het met wat tekortkomingen. Hij is eenvoudig in het gebruik en laat zich snel koppelen

Pluspunten

• goed bereik
  • batterij
  • intuïtief
  • goed hoorbaar

Minpunten

• gesprekken zijn hoorbaar voor derden
  • wollig geluid

Taartenmiep 18-11-2021

Prima speaker

Geschreven voor: Sony SRS-NB10

Ik heb dit product mogen testen.Het is een erg prettige speaker, ligt lekker op de schouders en de nek en je merkt nauwelijks dat je hem draagt. Gebruik hem voor het luisteren van muziek als ik mijn huishouden doe of aan de borduurmachine zit, maar ook voor teams vergaderingen op het werk en natuurlijk om te bellen. Hij verbind zeer gemakkelijk en vlot met bluetooth en heeft een zeer lange standby tijd. Ik heb m nu 3 weken, gebruik hem elke dag en heb m nog niet hoeven op te laden. Je hoort het geluid luid en duidelijk, het komt van onderen zo recht je oren in. Met vergaderingen en bellen ben je goed verstaanbaar, natuurlijk kan wel iedereen meeluisteren, dus voor op kantoor wat minder geschikt denk ik maar voor het thuiswerken echt ideaal. Ook loop ik er mee buiten, ideaal als je gebeld wordt, en ook al zit de speaker dan gedeeltelijk in de jas, toch goed verstaanbaar. Muziek luisteren doe ik vooral als ik hobby of mijn huishouden doet en voor dat soort doeleinden voldoet hij prima. Als je echt op de gemak van muziek wilt genieten moet je gewoon een goede koptelefoon kopen, daar is deze niet voor. Van tevoren dacht ik tsja zou dit nou handig zijn? Na 3 weken testen wil ik m eigenlijk niet terug sturen, ja hij bevalt me heel erg goed.

Pluspunten

• Lang standby
  • Prima geluid
  • Veel gebruiksgemak

Minpunten

• Prijzig
  • Voor muziek wat minder geschikt
  • Iedereen kan meeluisteren

Sandra Cas 15-11-2021

Fijn apparaat voor thuiswerken

Geschreven voor: Sony SRS-NB10

Fijn apparaat voor thuiswerken: Deze nekspeaker heb ik nu ca. drie weken in gebruik, met name voor Teams calls. Voorheen gebruikte ik een headset (zo één met een microfoon op een steeltje) maar dat begon te irriteren na een paar uur op de oren. Deze nekspeaker voel je eigenlijk niet als je 'm draagt, het is gemaakt van prettig materiaal en voelt niet zwaar. De microfoon en speakers zitten op een goede plek, en als je er een sjaaltje overheen draagt, ziet niemand wat je om je hals hebt zitten en het maakt voor het geluid niets uit.
Het apparaat is gemakkelijk te koppelen via Bluetooth (door de aan/uit knop 5 seconden ingedrukt te houden) en voor Teams calls of webinars werkt het ideaal: maakt snel verbinding, iedereen is goed verstaanbaar, zonder dat de gesprekken door het huis galmen. Maar het is zeker niet discreet, want gesprekken kunnen 'gewoon' worden meegeluisterd. Voor thuisgebruik is het ideaal, voor op kantoor vind ik deze nekspeaker hierdoor niet geschikt.
De bluetooth verbinding redt met het grootste gemak de 20 meter, dus je kunt even weglopen van je laptop, een drankje pakken, of zelfs even naar een andere etage (in huis) lopen en de call laten doorgaan.
Ik had gehoopt om deze nekspeaker ook te gebruiken voor muziek, maar hier komt het zwaar tekort. Muziekweergave is erg vlak en geeft met name de middentonen weer.
Batterijduur: ik laad 'm één keer per week op en het is mij nog nog niet gelukt om de nekspeaker leeg te krijgen, terwijl deze minstens 8 uur per dag via Bluetooth verbonden is en veel wordt gebruikt.

Pluspunten

• Prettig in gebruik
  • Groot bereik (bluetooth) en Handsfree
  • Lange accuduur

Minpunten

• Minder geschikt voor muziek
  • Meeluisteren

KK101658 15-11-2021

Bevalt goed, veel comfortabeler dan een headset!

Geschreven voor: Sony SRS-NB10

Ik heb de Sony speaker nu een paar weken in gebruik, en deze bevalt mij erg goed. Mijn interesse in het product kwam voort uit het thuiswerken, waarbij ik voor veelvuldig online vergaderen vaak een headset draag, maar dat na een paar uur erg oncomfortabel vind. Deze speaker doet hetzelfde al seen headset: geluid is duidelijk te horen en galmt niet in mijn ruimte en de microfoon pakt mijn stem ook goed op, zodat mijn collega’s mi jook goed horen. Maar het is vele malen comfortabler dan de headset, de band zit als gegoten en ik vergeet nog weleens dat ik hem om heb als ik tijdens of na het werk iets anders in huis doe. Ik maakte me een beetje zorgen of het wel handig zou zijn in de winter met dikkere truien of een capuchon, maar deze zitten niet in de weg. Ik he book gemerkt dat ik het fijn vindt dat het draadloos is, aangezien ik daardoor tijdens een vergadering kan gaan staan of zelfs een beetje rondlopen, zonder aan een snoer vast te zitten.
Wat ik nog wel lastig vind om in te schatten is hoe vol de batterij is, aangezien dit niet aangegeven is. Na de waarschuwing ‘batterij bijna leeg’ werkt de speaker nog ongeveer een uur, voordat deze vanzelf uit gaat.

Pluspunten

• goede pasvorm
  • goed geluid & microfoon

Minpunten

• batterij niveau onduidelijk

uvdsande 12-11-2021

Prima in rustige omgeving, minder als het wat drukker is.

Geschreven voor: Sony SRS-NB10

Als ik een hele dag weer vanuit thuis heb gewerkt, ben ik blij als ik op het eind van de dag mijn kop telefoon mag afzetten. Mijn oren gloeien en willen rust. Hiervoor is dit product een uitkomst.
Met dit product heb ik hier geen last van. Het zit lekker om mijn nek en rust zachtjes op mijn schouders. Op een gegeven moment heb je niet meer in de gaten dat je het draagt. Het is lekker licht en stevig. Wel zou ik het handig vinden als je hem wat zou kunnen verstellen zodat hij wat breder of smaller te maken zou zijn.
Koppelen met de pc met Bluetooth werkt perfect en snel. De integratie met Teams, Skype en Zoom is goed.
Als je alleen bent in de kamer is het een fantastisch apparaat. Het geluid is goed en gesprekken zijn goed te voeren. Als het wat drukker in de kamer is, dan wordt het wat lastiger. Jij kan dan het gesprek prima volgen (en iedereen in de kamer) , maar de persoon aan de andere kant hoort ook alles wat in de kamer gebeurd.
De accu in het apparaat is top en laad snel op en loopt niet snel leeg.
Bediening wijst voor zich en de knoppen zijn goed te gebruiken.
Het apparaat is minder geschikt voor het luisteren van muziek. Er komt geluid uit, maar dit is vrij vlak in beleving. Het product is echt gemaakt om te bellen.
Conclusie: Zeer handig voor bellen in een rustige kamer. Het is minder geschikt voor een wat drukkere omgeving. Tevens moet je er mee kunnen omgaan dat iedereen het gesprek kan volgen. Je belt mij of meer handsfree. Het is minder geschikt om muziek te beluisteren.

Pluspunten

• Prettige draag comfort
  • Makkelijk te bedienen
  • Lange accuduur
  • Geluidskwaliteit prima voor gesprekken

Minpunten

• Geluidskwaliteit niets geschikt voor muziek
  • Niet verstelbaar
  • Iedereen luister mee
  • Gesprekspartner hoort alles in de ruimte

MichaelH 12-11-2021

Prima speaker voor meetings en telefoongesprekken

Geschreven voor: Sony SRS-NB10

Toen ik dit product langs zag komen was ik erg benieuwd.
Als iemand die veel meeting thuis heeft was ik opzoek naar een alternatief op de oortjes.
Na een lange dag meetings kunnen de oortjes namelijk oncomfortabel worden.
Dit leek mij een goed alternatief.
Het verbinden via bluetooth werkt vrij eenvoudig en is dus snel ingesteld.
Die nekspeaker ziet er eenvoudig maar wel stevig uit. De nekspeaker voelt verder ook prima, het is niet te zwaar en niet te licht. Met de donkere kleur is de speaker niet te opvallend, wat ik wel prettig vind.
Voor telefoongesprekken en online meetings is deze speaker erg geschikt. Stemgeluid is goed hoorbaar en de microfoon is erg helder. Voor muziek is deze speaker niet geschikt, er komt heel vlak geluid uit. Dit is geen minpunt aangezien ik hem daar ook niet voor gebruik, maar meer een waarschuwing.
De accuduur is erg goed, hoef hem amper op te laden. En als ik hem oplaad is hij ook snel weer vol.
Al met al een prima speaker voor online meetings.

Pluspunten

• comfort
  • accuduur
  • microfoon

Minpunten

• niet geschikt voor muziek

Bassnootje 10-11-2021

Fijn nekspeaker om gesprekken te voeren

Geschreven voor: Sony SRS-NB10

De Sony SRS-NB10B ziet er degelijk uit.Het design is strak en voelt solide aan.
De knopjes erop is wel even zoeken, die hadden wel wat groter mogen zijn om ze beter op de tast te kunnen vinden.
Het geluid lijkt uit je hoofd te komen en het stereobeeld is erg mooi gedefinieerd.
Het voeren van gesprekken gaat prima en de verstaanbaarheid is uitstekend ook ben je zelf erg goed te verstaan aan de ontvangstzijde.
De afspeel kwaliteit van de muziek is niet zo imposant. Je mist een boel bas onderin, maar de muziekspreiding is wel mooi.

De draagkwaliteit is uitstekend. Je merkt niet dat je hem om hebt en dat is echt een grote plus!
De batterij gaat ook lang mee, genoeg energie voor drie dagen werk. Opladen gaat gelukkig via een universele USB-C connector.

De Bluetooth verbinding is niet helemaal wat ik er van verwacht had.
Ik moet regelmatig opnieuw verbinden met de computer als ik iets te ver it de buurt ben geweest.

Een echt groot gemis is ook dat ik voor gesprekken alleen kan verbinden met mijn computer of met de GSM maar niet beide tegelijkertijd.
Ik ontvang telefoontjes via mijn computer via Teams of Skype For Business en via mijn 06 nummer op mijn GSM.
Met mijn oude bluetooth hoofdtelefoon kon ik beide apparaten verbinden.
Dat zou Sony moeten fixen als het aan mij ligt, ik heb ze daarvoor gemaild maar ik vraag me af of ze hier iets aan gaan doen.

Pluspunten

• Erg comfortabel
  • Goed gespreksgeluid
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Multipoint Bluetooth verbinding onvoldoende
  • Kaal geluid bij afspelen muziek

d*******@g******** 08-11-2021

Bevalt prima

Geschreven voor: Sony SRS-NB10

Ik mocht deze testen en was enorm enthousiast omdat ik bijna fulltime thuis werk sinds corona. Hij is erg licht, je hebt bijna niet door dat je hem om hebt, dat is erg fijn en dat geeft je ook bewegingsvrijheid, ik kan nu eindelijk even snel wat drinken pakken als ik aan de lijn hang. Het geluid is goed en men kan mij ook goed verstaan. Ik las dat het geluid wat ik hoor nauwelijks te horen zou zijn voor mijn omgeving maar dat moet ik helaas echt ontkrachten, je omgeving kan alles gewoon horen. Ik vind het voor vergaderen wel erg fijn, de batterij houdt het lang uit en hij verbind prima met mijn laptop, er zit een goede mute knop op en ik kan alles goed horen en mensen kunnen mij ook goed horen.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Goede microfoon
  • Draagcomfor

Minpunten

• Geluid is wel hoorbaar voor anderen

johans1969 07-11-2021

Nekspeaker review na 1 week

Geschreven voor: Sony SRS-NB10

ik gebruik de nekspeaker nu meer dan een week. Het is heel gemakkelijk in gebruik. Het geeft een heel helder geluid en voor anderen ben ik heel goed te verstaan. Veel beter geluid dan alleen op de speaker en microfoon van mijn laptop. De nekspeaker weegt nauwelijks iets en je merkt nauwelijks dat je em draagt. Erg tevreden tot nu toe.

Pluspunten

• Licht
  • Goed geluid

Tezzzie333 06-11-2021

Makkelijk en fijn als je alleen thuis werkt

Geschreven voor: Sony SRS-NB10

Ik test de nekspeaker vier weken voor de Reviewclub.
*Dit is geen samenwerking en mijn review is onafhankelijk!

Ik gebruik de nekspeaker voor het thuiswerken en heb veel telefonisch contact voor mijn werk. Privacy is hierbij erg belangrijk. Daarnaast luister ik graag naar muziek tussendoor. Ik gebruikte eerder een koptelefoon en had nog geen ervaring met een nekspeaker en ik was erg benieuwd hoe deze zou bevallen. Hieronder deel ik mijn ervaring tot nu toe:

Pluspunten
- De nekspeaker is comfortabel om te dragen. Ik vergeet op den duur zelfs dat ik hem om heb.
- De speaker is spatwaterproof (IPX4)
- Hij verbindt erg snel en soepel via Bluetooth
- Het geluid klinkt als surround sound, wat een ervaring! Het is wel even wennen als je je hoofd draait, want dan hoor je het geluid maar door één oor. Het geluid zelf vind ik scherp, zowel met het afspelen van muziek, als tijdens gesprekken.
- Ik krijg terug van mijn gesprekspartners dat ze me met de nekspeaker beter kunnen verstaan dan via de microfoon van mijn telefoon (ook via WhatsApp bellen).
- Doordat ik de speaker de hele dag draag, hoef ik niet meer na te denken om een headset op te zetten als ik word gebeld. Heel handig voor een chaoot als ik!
- De bedieningsknoppen zijn makkelijk in gebruik, doordat je de icoontjes kunt voelen. Je kunt hiermee het volume, afspelen/stoppen van media en de microfoon bedienen.

Minpunten
- Ik vind het oplaadkoordje erg kort (zo’n 30 cm)
- Bluetooth werkt niet tijdens het opladen, waardoor je hem dan niet kunt gebruiken.
- Er zit geen oplaadpunt voor in een stopcontact bij.
- Hij is voor mij niet geschikt om te gebruiken voor mijn werk als ik met collega’s werk, omdat zij mijn gesprekken dan kunnen horen (privacy is in mijn werk heel belangrijk). Dit vind ik erg jammer.

Voor samenwerken of op kantoor werken is de speaker voor mij niet geschikt, maar voor alleen werken vind ik hem top en super handig! Ik ben erg verrast over de geluidskwaliteit en over de super kwaliteit van de microfoon. Mijn telefonische gesprekspartners en ik zijn erg blij met de nekspeaker!

Pluspunten

• Comfortabel
  • Goede microfoon
  • Surround sound
  • Makkelijke bedieningsknoppen

Minpunten

• Gehorig voor anderen
  • Kort oplaadsnoer
  • Ontbreken van oplaadpunt voor in een stopcontact

L4rko 05-11-2021

Lichte, stijlvolle nekspeaker.

Geschreven voor: Sony SRS-NB10

Ik heb deze Sony Nekband mogen testen via de Reviewclub en voor een thuiswerker die meerdere uren per dag in een meeting zit is dit een welkome aanvulling op de headset die ik dagelijks in gebruik heb/had.
Een aantal positieve punten:
- Hij is licht
- Makkelijke connectie met laptop/telefoon
- Goed verstaanbaar voor anderen

De eerste op/aanmerkingen:
- Het geluid is echt wennen, waar je een "vol" geluid hebt met een goede headset (inear/overear/onear) is deze echt "flets"
- Anderen rondom je kunnen het gehele gesprek meeluisteren. Ondanks dat geadverteerd wordt dat de speakers op je oren gericht staan en dat daarmee het geluid voor anderen nauwelijks hoorbaar zou moeten zijn.

Voor mij is het een welkome afwisseling met mijn over-ear headphones, maar geen product waarmee ik mijn over-ears zou vervangen. Dit heeft hoofdzakelijk met 't niet kunnen wennen aan 't fletse geluid te maken en de geluidsoverlast voor anderen rondom mij.

Pluspunten

• Licht

Minpunten

• "flets" geluid

Maurice84 04-11-2021

Mooie en stijlvolle nekspeaker!

Eerste indruk:
Bij het openen van de verpakking merk je dat je te maken hebt met een mooi en eenvoudig product. De nekspeaker betreft een mooie vorm met grijs-zwarte kleur en bevat alleen een adapterkabel (geen stekker) en handleiding. Er zit een duidelijke powerknop op en een weggewerkte USB-C ingang.

Ervaring:
Ik heb de nekspeaker eerst even een uurtje opgeladen en vervolgens aangezet waarna een stem meldt dat deze is ingeschakeld. Ik heb hem vervolgens gekoppeld aan mijn telefoon via Bluetooth en ik heb een aantal video's en podcasts gestreamd terwijl ik bezig was in het huis. Het is net of de personen naast en achter je staan, dat is een andere ervaring dan dat je oordopjes in hebt. Ik vind dat wel prettig, omdat ik oordopjes niet prettig vind zitten en ik toch handsfree en locatie onafhankelijk bezig wil zijn terwijl ik kan luisteren. Wat dat betreft is het een leuk idee, ware het niet dat het geluid wat vlak is voor muziek. Een potente stereo smartphone klinkt bijna hetzelfde en biedt bijna dezelfde voordelen als deze nekspeaker.

Conclusie:
Het betreft een prima en fraaie speaker voor om de nek, echter is het geluid wat vlak waardoor ik weinig meerwaarde zie boven een stereo smartphone die je bij je draagt, behalve dat je het geluid letterlijk om je heen hebt. Het is een leuk idee, maar ik mis even de doelgroep voor dit product.

Pluspunten

• Geluid letterlijk om je heen

Minpunten

• Geluid klinkt wat vlak

RMas 04-11-2021

Fijne headset, maar de omgeving luistert mee

Geschreven voor: Sony SRS-NB10

De Sony headset heb ik uitgetest omdat ik benieuwd was of het echt veel fijner werkt met zo’n “nepshawl” dan met een koptelefoon. Hiervoor gebruikte ik oortjes, maar die willen nog wel eens uit mijn oren vallen, ik struikelde over de draad, enz.
Het installeren van de headset gaat gemakkelijk. Even de blue tooth verbinden, en er is communicatie. Omdat je de koptelefoon op je schouders legt, komt het geluid van de mensen met wie je spreekt (of de muziek) van achteren. Dat is even raar, maar went gelukkig snel. Bij muziek luisteren zit er een bas op je “rug”, en dat levert wel betere kwaliteit dan mijn oude oortjes.
De koptelefoon wordt vooral aangeprezen voor de thuiswerker. En dat kan ik me voorstellen, want in een kantooromgeving wordt het vast minder op prijs gesteld als iedereen het héle gesprek kan meeluisteren of je kamergenoot ook ineens gedwongen naar U2 moet luisteren. Want, het geluid dat uit de box komt, is echt wel te horen voor mensen in de omgeving. Hoewel de specs anders beloven, vond ik het echt wel vergelijkbaar met je telefoon op handsfree.
De Sony is wel opvallend licht. Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik ook tijdens het avondeten nog met het ding op mijn schouders rondloop. Pas nadat er meer dan 10 meter tussen telefoon/laptop en koptelefoon zit, gaf zij een piepje en meldde ze dat de verbinding verbroken was. Heel fijn, als ik weer terug in de buurt van telefoon kwam, werd de verbinding automatisch hersteld.
Al met al een fijne koptelefoon voor thuis, maar niet om mee te nemen naar kantoor. Een prima vervanger van op de luidspreker bellen (want beter verstaanbaar) maar niet van de noice-cancelling headphones – want door de keuze voor het vanaf je schouder uitzenden van geluid is noice cancelling niet mogelijk.

Pluspunten

• zit comfortabel
  • Goed geluid
  • Goed verstaanbaar
  • Eenvoudig te gebruiken

Minpunten

• Geluid is voor anderen hoorbaar