Sony SRS-XG500 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-XG500 op Kieskeurig.nl.

DaantjeDee 05-08-2021
  • Product gekregen

Mooi, helder geluid met een goede bass

Geschreven voor: Sony SRS-XG500

De Sony SRS-XG500 geeft een ontzettend mooi en helder geluid. Door de duidelijke knoppen aan de bovenkant is de volume gemakkelijk te regelen. Hij verbindt snel met je bluetooth apparaat zoals je smartphone. Als je de app gedownload hebt kun je je box nog meer eigen maken en je muziek een eigen draai geven. De verlichting is te regelen in deze app, maar je kunt ook zelf je muziek ' mixen', wat leuke effecten geeft.
De bass is erg krachtig waardoor je van elk feestje een waar feest kunt maken, hoeveel mensen er ook aanwezig zijn.
De box is makkelijk mee te nemen door het grote handvat. Wel is hij wat zwaar.
Aan de achterkant zitten verschillende aansluitingen zoals USB, maar ook voor een microfoon. Meezingen of gebruiken als versterker is geen enkel probleem.
Grote plus is dat hij een lange batterijduur heeft waardoor je hem niet vaak hoeft op te laden, maar ook dit doet hij snel.
Deze muziekbox is een echte aanrader, ik zou niet meer zonder hem willen.

Pluspunten

• Lange baterrijduur
  • Makkelijk mee te nemen
  • Helder geluid
  • Stevige Bass

Minpunten

• Hij is wat zwaar

Alfons 30-07-2021

Geweldige koop

Geschreven voor: Sony SRS-XG500

Geweldig product waarbij je waar krijgt voor je held. Er zit een extreem goede bass in de box die je via een knop op de box harder en zachter kan doen. De box gaat behoorlijk hard en je zult hier dan ook op elk feestje plezier aan hebben als je deze box to the party brengt. Ik heb deze box in verschillende omstandigheden gebruikt. Thuis, met het vissen of als we lekker ergens buiten chillde. Hij komt overal van pas en het is elke keer weer puur genieten als ik de box gebruik. Connecten met je telefoon naar de box gaat super makkelijk en er zijn ook nog 2 apps bij waarmee je de box een beetje kan tunen. Ook kan je het licht wat links en rechts uit de box straalt in verschillende patronen laten werken. Mijn mening is. Hier gooi je geen geld mee weg maar is het puur genieten elke keer weer

Pluspunten

• Draadloos
  • Goeie bass
  • Batterij gaat lang mee
  • Makkelijk te verbinden
  • Makkelijk overal mee te nemen

Marjonie70 26-07-2021

Zeer goed geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XG500

Deze luidspreker is qua design heel mooi gemaakt. Het geluid is subliem en zeker top om bv een feest te ondersteunen met muziek. Tevens kan je gebruik maken van 2 USB-A-poorten, een microfoon-/gitaarpoort en een AUX-poort.

Hij is wel vrij groot en zwaar om zo mee te nemen op bv je fiets. Maar het handvat maakt het tillen wel heel handig. En de verhouding van grootte en gewicht is wel ok. Dus meenemen in de auto is zo gebeurd.

Het gebruik is vrij simpel en het verbinden met een iPhone is eenvoudig en simpel te doen ook voor mensen die niet zoveel verstand er van hebben.

Het geluid is zo ontzettend goed dat je vergeet dat het uit zo een in verhouding klein ding komt.

Pluspunten

• Zeer goed geluid
  • Makkelijk in gebruik
  • Accu duur
  • Extra aansluitingen van bv microfoon
  • Snel op te laden

Minpunten

• Zwaar

Dennis77 23-07-2021

Aanrader

Geschreven voor: Sony SRS-XG500

De luidspreker is zeer goed gemaakt. Hij voelt stevig en robuust aan. De enige delen die voor mij een beetje kwetsbaar zijn de woofer-achtige behuizingen aan de uiteinden van de luidsprekers. Ze zijn niet goed beschermd en kunnen scheuren als de luidspreker ergens tegenaan stoot of laat vallen.

De Sony is vrij groot, wat ik een nadeel vind hem even mee te nemen. Ondanks het formaat is hij niet overdreven zwaar, goed uitgebalanceerd en het handvat is handig.
De Sony verbinden met mijn iPhone 11 met iOS 14 was eenvoudig en gemakkelijk. Er is een bijbehorende app waarmee je de lichteffecten, equizlier en andere instellingen kunt wijzigen. De app is niet essentieel, maar het is leuk om te hebben. Het is echter niet de best ontworpen app.

De geluidskwaliteit is zeer, zeer goed.Het geeft een goed afgerond geluid met een solide, maar niet overweldigende bass. De zang klinkt warm en gedetailleerd.

De Sony heeft veel aansluitingen achter de klep aan de achterkant. Er zijn twee USB-A-poorten, een microfoon-/gitaarpoort en een AUX-poort.

De levensduur van de batterij is geweldig, vooral als je niet de hele tijd muziek op hoog volume afspeelt. Je kunt er gemakkelijk een nachtje feesten van maken.

Al met al... een uitstekende spreker.

Pluspunten

• Bass
  • Accuduur

Minpunten

• Zwaar

Michael 17-07-2021

Stelt me zeker niet teleur!

Geschreven voor: Sony SRS-XG500

Ik heb de Sony box inmiddels een week, en ik moet zeggen dat ik verbaasd ben. Er komt loepzuiver geluid uit, heb hem nog niet hoeven opladen na +/- 12 uur gebruikt te hebben, en na een paar biertjes komt de microfoonaansluiting ook goed uit voor een karaoke nummertje! Tot nu toe 1 minpunt, en dat is dat de haren van m’n kat erop blijven zitten (lees dit uiteraard met een vleugje sarcasme).

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Microfoonaansluiting
  • Lange accuduur

Minpunten

• Haren van m’n kat blijven erop zitten 😜

vwcarfreak 16-07-2021

Goede speaker!

Geschreven voor: Sony SRS-XG500

Het design van deze Sony SRS is goed, voelt stevig aan, maar is wel zwaar. Het is een robuuste speaker waarvan de kwaliteit erg goed is. Soms is er gewoon te veel bas, maar ook dat is goed af te regelen. Helder en mooi geluid en hij kan echt lekker hard.
Snel opgeladen ook!

Het gebruikersgemak is gewoon goed en logisch. Dus gewoon uit de doos, direct aan te sluiten
Je kunt zelfs je gitaar erop aansluiten, maar natuurlijk ook je telefoon of tablet. Via de kabel laadt deze zelfs op. Er is een knop om het licht aan en uit te zetten en dat je zuinig met de batterij kan omgaan. Ook een knop om meerdere boxen tegelijk aan te sluiten!

Het is een mooie speaker, met zeer goed geluid. Wel handig is om de app te downloaden. De speaker is wel erg zwaar, dat wel. Maar wel water en stof bestendig.

• Snel opgeladen
  • Gebruikersgemak
  • 2 USB aansluitingen
  • Gitaar of Microfoonaansluiting

Minpunten

• Zwaar

vanschaikrobert@gmail.com 16-07-2021

wat een geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XG500

Na meerder Bluetooth boxen getest te hebben is deze sony iets totaal anders. Erg groot maar wat een geluid.
Na het openen van de doos meteen gebruiksklaar en eenvoudig te verbinden met mijn telefoon. Het geluid is fantastisch. Zelfs op hoogste volume blijft de kwaliteit goed.

Pluspunten

• geluid
  • draaggemaak
  • design

Minpunten

• groot
  • prijs

Rein.K 16-07-2021

Stevig party geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XG500

Het is groot en zwaar wat betreft body, de ronde vorm is leuk maar als je het op een bankstel of zachte ondergrond zet, rolt het om (niet handig). Op de Sony website kan je alle specificaties en een handleiding vinden, overigens zit de handleiding wel bijgesloten. Er zit een handvat aan de bovenzijde, je kan hem dus overal mee naar toe nemen om een feestje te bouwen. Je kan er ca. 30 uur draadloos muziek mee luisteren of gitaar spelen, ideale lange batterij duur. En als de box leeg is laad ie snel op is mij opgevallen. Er zijn veel mogelijkheden met het geluid/muziek en het licht wat aan de zijkanten zit, als je de sony en Fiestable app download. Aan de zijkanten en voorkant zitten boxen. De bediening zit aan de bovenzijde en spreekt voor zich. Aan de achterzijde kan je je snoer voor de microfoon of gitaar in pluggen, of je usb stick. Er komt een goed en stevig geluid uit waarbij je nog kan kiezen voor een extra mega bass.

Pluspunten

• Draadloos
  • Lange batterij duur
  • Bluetooth
  • Gitaar/microfoon aansluiting
  • Waterdicht

Minpunten

• Lomp/groot/zwaar
  • Rolt om op een zachte ondergrond