Philips TAW6205/10 grijs - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Philips TAW6205/10 grijs op Kieskeurig.nl.

de Paauw 12-09-2021

Lastig configureren, maar alles werkt super !

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

Twee van deze TAW6205/10 toegevoegd aan mijn 65PUS9435 - Ambilight (2020).

Vergt enige inspanning, maar nadat ze via WiFi zijn verbonden en een software update hebben gekregen (zoals in de handleiding vermeld)
Werken ze prima samen met de Bower en Wilkins soundbar, ook de Ambilight werkt synchroon met de tv nadat deze instellingen zijn nagelopen.
Heel tevreden mee !

r**0@g**l.com 18-08-2021

gebruiksonvriendelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

Zoals als meerdere kopers voor mij hebben aangegeven , is dit product niet gebruiksvriendelijk en is de app (Play-FI) waarmee je deze zou kunnen koppelen als surround speakers, echt waardeloos.

De speakers zijn lastig te linken aan het wifi netwerk wat bij mij al enige frustaties opriep. Tevens leek het erop dat 1 van de twee speakers ruis gaf op de verbinding van de andere systemen. Deze speaker gooide zich zelf regelmatig uit het netwerk wanaar ik de speaker weer moest resetten. En daarna weer enige tijd bezig was om deze te koppelen. Inmiddels heb ik deze terug gebracht en wacht ik op een nieuwe.

kortom het systeem werk niet zoals het zo kunnen werken en is niet stabiel in de verbindingen onderling.
En zeer jammer dat de APP zeer onvriendelijk werkt. Waar is de tijd van Plug and Play gebleven.

Pluspunten

• geluid kwaliteit
  • disign

Minpunten

• DTS koppeling software
  • koppeling als surround speaker
  • geen koppeling Amber light in surround modus

Rudiculous 26-07-2021

Functioneel armoedig

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

Had bedacht deze speakers te bestellen icm de Philips TAB8805 in aan te sluiten op mijn 58PUS8545 TV. Omdat de product omschrijving aangeeft dat deze speakers ook voor surround toepassing mogelijk zijn icm een soundsbar met Play-Fi leek dit mij een prachtige match met de Philips TV Ambilight TV.

Helaas kom ik bedrogen uit.
De Ambilight functie werkt niet in surround modus en voegt dus 0 toe aan de ervaring.
Dit eenmaal aangekaart bij support zie ik een week later zonder zelf antwoord te hebben gekregen op de support pagina een artikel staan dat dit verwacht gedrag is en dus niet zal worden aangepakt. typish gevalletje van ondoordachte product devlopment en gemakzuchtige support.

Daarnaast werkt de surround setup de helft van de tijd niet.
Ik kan het niet officieel bevestigen maar het lijk er op dat de draadlose speakers binnen een bepaalde tijd signaal verwachten en anders niet koppelen. als je je tv dus start in smart tv modus en eerst even rustig een film of serie wilt uit zoeken zul je eerst via de app je speaker groep in play fi moeten triggeren en vervolgens weer loskoppelen wil je surround geluid krijgen. erg veel werk voor iets wat bij mij inmiddels routine matig gebeurt. Ook treed er regelmatig vertraging op in de draadlose speakers waardoor je een heel vreemd fase beeld krijgt.

Ook de casting functionaliteit verdwijnt bij het opzetten van een speaker groep en enkel de base speaker (TAB8805 Soundbar) speel muziek, de TAW's staan er maar mooi bij niks te doen.

Kortom, voor surround sound of stereo paren is deze speaker nagenoeg waardeloos.
De Ambilight feature is een non feature aangezien het of audio of visueel is dat te koppelen valt.

Multiroom heb ik deze speakers een urrtje getest en had op zowel spotify connect als Google cast problemen. in een surround groep doen de speakers zelfs niet eens mee met streamen en staan ze er gewoon maar mooi bij niks te doen...
Zelfs voor multi room audio zou ik voor een klein beetje meer geld adviseren naar de grote concurent te gaan of juist voor flink minder met Google Nest/Cast producten gaan werken.

Ook de App(s) die gebruikt dienen te worden om de apparaten te configureren laten behoorlijk te wensen over. Totaal niet intuitief en zeer beperkte instellings mogelijkheden. Hier zal ik verder niet over in detail treden want anders ben ik morgen nog niet klaar.

Wat betrefd audio kwaliteit en design is het een prachtige speaker alleen functioneel piept en kraakt dit product aan alle kanten.
Helaas heb ik te lang op support gewacht anders had ik dit product naar alle waarschijnlijkheid terug gestuurd. De potentie voor dit product is er enkel proeft de feedback van support al aan dat die potentie nooit gehaald zal worden.

Yris 22-07-2021

Goed geluid, slechte software

Mooi geluid
Boxen werken na laatste update niet meer samen met TV Ambilight
Philips Sound zeer slecht ontwikkelde app 3/4 niet bruikbaar, terwijl alleen met deze app de boxen te handelen zijn

ThijsK 10-07-2021

Zeer slecht, dat hier Philips op mag staan.

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

Gekocht als surround uitbreiding op mijn TAB8405 Soundbar. Het is echter niet werkend te krijgen, er komt géén geluid uit nadat je ze instelt als surround speakers. Tevens zijn de apps die je erbij moet gebruiken erg slecht.

Ik heb reeds via een ander medium een zéér uitgebreide review geschreven: https://tweakers.net/productreview/269654/philips-taw6205-10.html

Groet,

Thijs

Webbug 01-04-2021

Fijne uitbreiding voor de tv

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

Goede aanvulling op de Philips TV en via de play-fi app te bedienen. Helaas herkent AirPlay het stereo paar niet.

Danielnoah 25-03-2021

Nog niet goed in te stellen

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

Deze speaker klinkt mooi, maar ik zou hem niet aanraden als je hem met je televisie wilt koppelen. Hij doet het soms en als hij het doet dan loopt het geluid niet gelijk met andere boxen en soundbars van Philips.

Coen 03-03-2021

Goed geluid maar slechte connectiviteit

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

De speaker is mooi ontworpen en heeft een fantastisch geluid in zich. Mijn keuze voor deze speaker was gebaseerd op de mogelijkheid om gebruik te maken van Google Cast en AirPlay (2) en helaas laat de speaker het daar afweten. Niet bereikbaar, niet zichtbaar, dat is de korte samenvatting. Als 1 van beide opties al werkt is dat voor zeer korte duur, waardoor uiteindelijk play-fi als enige mogelijkheid overblijft en dat is in ons huishouden te beperkt. Casten en AirPlay zijn een voorwaarde voor ons, worden geadverteerd, maar helaas niet geleverd. Product geretourneerd dus.