Philips TAW6205/10 grijs - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips TAW6205/10 grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Alexske 07-09-2022

Connection Wifi un Vrai calvaire

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

Comme beaucoup de personne, la connexion en wifi avec ma barre de son est désastreuse. Avant des mises à jours c'était pas terrible, mais il y avait un semblant de fonctionnement. Depuis la dernière mise jour, plus rien ne va. Et leur application android ne vaut pas plus, elle mérite aussi une note de 0/10

Goopman 29-04-2022

Complete draadloze luidspreker voor multiroom

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

Twee speakers (TAW6205) aangeschaft om te verbinden met de Philips Miniled TV: 65PML9506. Ondanks dat de benodigde App: Philips Sound (mag ook Play Fi zijn) niet gebruiksvriendelijk is, zeer tevreden over het eindresultaat. Heel veel verbindingsproblemen met de speaker en de app kunnen voorkomen worden door de speaker out of the box het SSID uit te laten sturen zodat het indrukken van de 8 sec. wifi knop voorkomen kan worden (het wordt dan ook voor de niet technische gebruikers een betere ervaring). Als er eenmaal verbinding is dan kan via de app de instellingen gemaakt worden voor Ambilight (synchroniseren met de TV), het verbinden van de TV met de draadloze speakers, het streamen van het geluid van de TV naar de speakers, via de TV het streamen van Internetradio zenders (er zijn er zeer veel ondersteund) naar de speakers en het connecten van een andere DTS Play Fi TV in je netwerk met de speakers. Geluid is uitmuntend; mooi hoog en serieus laag. Al met al een aanrader.

l**f@g**l.com 27-02-2022

Philips taw6205

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

Had 2 speakers taw6205 gekocht voor koppeling philips tv .75PML9636 1e paar werkten goed en best goed geluid maar gingen niet in standby, bij geen gebruik bleven de speakers +-7W gebruiken dus speakers omgeruild. 2e paar was hopelos, deze speakers maakten slecht verbinding met wifi. Wederom omgeruild, voor 3e keer geprobeerd, nu werkte 1 speaker goed maar weer geen standby functie terwijl ledje op speaker wel na 5 min uitging maar ook na meer dan 20 min bleef speaker +-7w verbruiken ipv 0,5w. Andere speaker ook weer slecht wifi verbinding en komt dus niet op met tv. Ik heb hier al 3 mnd een case voor lopen bij philips. Heb de speakers maar teruggebracht en hoop dat ik na 6mnd wel weer 2 goed werkende speakers kan kopen en dat de fouten van niet in stanby en slechte wifi verbinding door philips zijn opgelost. ik vind het model en geluid nl heel goed .

Pluspunten

• Goed geluid
  • Mooi vorm

Minpunten

• Valt niet in standby en blijt +-6-7Wat verbruiken
  • Maakt vaak geen verbinding met wifi

Bertus_67 26-01-2022

als surround aanvulling op tv prima !!

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

Lang getwijfeld op basis van de negatieve reviews of ik deze wel moest aanschaffen. Omdat er ook zat mensen zijn die het prima bevalt toch maar aangeschaft. Laat ik voorop stellen dat ik de boxen alleen gebruik als aanvulling op mijn soundbar van Philips type B8505, deze staat gekoppeld aan mijn Philips TV type 65pus9435. Ik stream dus geen muziek naar de boxen !! De sound app kan beter en lijkt nog niet helemaal door ontwikkeld. Hopen dat daar binnenkort een update van komt. De boxen in het netwerk hangen is vrij eenvoudig. Druk op de achterkant van de box 8 seconden en laat los na het horen van twee piepjes. Daarna vervolgens weer 4 seconden indrukken en na de piep los laten. De wps knop op de router indrukken en de box is vrij snel gekoppeld aan het netwerk. Vervolgens met de soundapp de verplichte software update doen en klaar is kees. De boxen met de soundapp als surround in stellen ging niet goed. Om de één of andere reden bleef de linker box zichzelf uitschakelen. Deze setup in de app maar gewist en de boxen met DTS Play Fi via de TV verbonden en dat werkt prima. Vervolgens liep ik tegen het probleem aan dat het geluid via TV kijken wel synchroon liep maar er bij Netflix kijken een echo ontstond. Die was wel weer op te lossen door AV synchronisatie op de soundbar aan te passen maar dan was TV kijken weer niet synchroon. Uiteindelijk dit weten op te lossen in de instellingen van de TV door de instelling van de digitale uitvoer op meerkanaals te zetten in plaats van meerkanaals ((bypass) en de vertraging van de digitale uitvoer op aan te zetten. Het is even wat puzzelen maar ben nu toch meer dan tevreden en kan de boxen van harte aanbevelen. Kijkend naar alle reviews (heb ook in duitsland en engeland naar de reviews gekeken) is het opvallend dat de één het niks vindt en direct retour stuurt terwijl de ander er zeer tevreden over is. Dat kan wat met het streamen van muziek te maken hebben maar dat doe ik niet. Een flinke software update van de sound app zou de installatie een stuk makkelijker maken. Al met al toch tevreden.

I-Know 07-12-2021

De eenvoud zelve!

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

Geweldige speaker zeker i.c.m. mijn Philips OLED TV !
Installatie is zo simpel!
Eerst selecteer je in wifi netwerk op je telefoon deze speaker, als dit voltooid is open je de "Play-Fi" App en krijg je de mededeling dat de speaker geüpdatet moet worden.
Let op!!! Dit proces duurt tenminste 10 minuten, dus oefen geduld ;-)
Daarna is hij klaar en kun je probleemloos muziek streamen vanaf je mobiel of wat dan ook. Via mjn iPhone gaat het i.i.g. 100% fantastisch goed en stabiel.

Dus ik kan mij totaal niet vinden in al deze verhalen dat het niet zou werken, enz. enz.
Als je de tijd neemt en letterlijk ervoor gaat zitten met een bakje koffie is het echt kinderspel .
Geluids kwaliteit is geweldig goed hij onderstend Hi-Res-AUDIO.
Voor deze prijs wat hij nu kost is het echt een koopje.
Ambilight is een leuke toevoeging vooral als je een film aan het kijken bent!
Ik vind het dus een dikke aanrader voor elke huiskamer of slaapkamer.
Er is veel muziek en hardware ondersteuning voor dit product.
Ik heb echter één kritiekpuntje, waar kan ik een muurvinden want je kunt hem ophangen. Zou mooi zijn als Philips met een muurbeugel komt, want niet iedereen heeft zomaar ruimte of vind het handig om een speaker neer te zetten.

de Paauw 12-09-2021

Lastig configureren, maar alles werkt super !

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

Twee van deze TAW6205/10 toegevoegd aan mijn 65PUS9435 - Ambilight (2020).

Vergt enige inspanning, maar nadat ze via WiFi zijn verbonden en een software update hebben gekregen (zoals in de handleiding vermeld)
Werken ze prima samen met de Bower en Wilkins soundbar, ook de Ambilight werkt synchroon met de tv nadat deze instellingen zijn nagelopen.
Heel tevreden mee !

r**0@g**l.com 18-08-2021

gebruiksonvriendelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

Zoals als meerdere kopers voor mij hebben aangegeven , is dit product niet gebruiksvriendelijk en is de app (Play-FI) waarmee je deze zou kunnen koppelen als surround speakers, echt waardeloos.

De speakers zijn lastig te linken aan het wifi netwerk wat bij mij al enige frustaties opriep. Tevens leek het erop dat 1 van de twee speakers ruis gaf op de verbinding van de andere systemen. Deze speaker gooide zich zelf regelmatig uit het netwerk wanaar ik de speaker weer moest resetten. En daarna weer enige tijd bezig was om deze te koppelen. Inmiddels heb ik deze terug gebracht en wacht ik op een nieuwe.

kortom het systeem werk niet zoals het zo kunnen werken en is niet stabiel in de verbindingen onderling.
En zeer jammer dat de APP zeer onvriendelijk werkt. Waar is de tijd van Plug and Play gebleven.

Pluspunten

• geluid kwaliteit
  • disign

Minpunten

• DTS koppeling software
  • koppeling als surround speaker
  • geen koppeling Amber light in surround modus

ric68 15-08-2021

beperkte mogelijheden

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

helaas is dit product lastig te linken in een WIFI netwerk en als dit eenmaal gelukt is dat is de App (Play-Fi) zeker niet gebruiksvriendelijk. Als je dit product als surround speaker wil gaan gebruiken werkt helaas de Amber functie niet meer samen met de tv, dit is toch wel erg jammer voor een philips product.

Yris 22-07-2021

Goed geluid, slechte software

Mooi geluid
Boxen werken na laatste update niet meer samen met TV Ambilight
Philips Sound zeer slecht ontwikkelde app 3/4 niet bruikbaar, terwijl alleen met deze app de boxen te handelen zijn

Yris 18-07-2021

Slechte App, koppeling Ambilight werkt niet

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

Fijne boxen, maar de Philips Sound app is erg onoverzichtelijk en lastig in gebruik.Na laatste update werken boxen niet meer met Ambilight . Ook als TV uit is geweest dan moet je de luidsprekers daarna weer opnieuw koppelen. Op tweet wordt niet gereageerd. App is erg onoverzichtelijk en het ergste is dat je deze moet gebruiken anders heb je niets aan de boxen. Zo zonde dat software zo krakkemikkig is.

Webbug 01-04-2021

Fijne uitbreiding voor de tv

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

Goede aanvulling op de Philips TV en via de play-fi app te bedienen. Helaas herkent AirPlay het stereo paar niet.

Danielnoah 25-03-2021

Nog niet goed in te stellen

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

Deze speaker klinkt mooi, maar ik zou hem niet aanraden als je hem met je televisie wilt koppelen. Hij doet het soms en als hij het doet dan loopt het geluid niet gelijk met andere boxen en soundbars van Philips.

Coen 03-03-2021

Goed geluid maar slechte connectiviteit

Geschreven voor: Philips TAW6205/10 grijs

De speaker is mooi ontworpen en heeft een fantastisch geluid in zich. Mijn keuze voor deze speaker was gebaseerd op de mogelijkheid om gebruik te maken van Google Cast en AirPlay (2) en helaas laat de speaker het daar afweten. Niet bereikbaar, niet zichtbaar, dat is de korte samenvatting. Als 1 van beide opties al werkt is dat voor zeer korte duur, waardoor uiteindelijk play-fi als enige mogelijkheid overblijft en dat is in ons huishouden te beperkt. Casten en AirPlay zijn een voorwaarde voor ons, worden geadverteerd, maar helaas niet geleverd. Product geretourneerd dus.