LG XBOOM Go PL5 blauw - Reviews

Wifi
Kleur(en)
blauw
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten voor de LG XBOOM Go PL5 blauw op Kieskeurig.nl.

Iris K. 17-10-2020

Mooie box met meer dan prima geluid!

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

Deze mooie LG XBOOM PL5 heeft ondanks zijn kleine formaat, een fantastisch geluid. Zeker met de sound boost is dit een mooi helder geluid met een goede bass. Hij kan ontzettend hard, waardoor je de ruimte door middel van deze box goed kan vulllen met geluid. Daarnaast ligt hij ook makkelijk in de hand en is makkelijk mee te nemen. De kleuren kun je veranderen in de app. Verder stelt de app niet veel voor. Je hebt de app wel nodig om te verbinden en je kunt daarin ook zien hoeveel batterij je nog hebt. De batterij gaat overigens zeker 15 tot 18 uur mee en is makkelijk via een USB-C kabel, op te laden. De box blijkt niet waterdicht, maar spatwaterdicht te zijn. Dit durf ik alleen niet te testen. Het design is vooral gemaakt van rubber, waardoor hij wel een stootje kan hebben. Zeker het aanschaffen waard dus!

• Rubber kan tegen stootje
  • Goed geluid

Minpunten

• App is niet erg nuttig

Anna2605 15-10-2020

Mooi uitziende box

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

Toen ik de box uit de verpakking haalde was ik meteen verrast door zijn vormgeving. Het heeft een hele mooie esthetische vormgeving waar ik wel blij van word. Het enige nadeel vind ik wel dat hij niet op zijn zijkant kan staan, daardoor kan je hem alleen liggend gebruiken. Dit is niet een heel groot probleem, want liggend is ie wel stabieler. Een ander irritatiepuntje zijn de lichtjes aan de zijkant. Gelukkig kan je die wel uitzetten met een simpele knop. Daarmee kom ik bij het gebruikersgemak, want die is echt top. Hij verbindt heel snel met je telefoon via bluetooth en heb daar nog niet echt problemen mee ondervonden. Verder heb je ook knopjes om hem te koppelen met ander LG apparaten, alleen heb daar nog geen gebruik van kunnen maken. Ook het soundboost knopje is een erg leuke functie. Alleen vind ik het geluid daar zo mooi van dat ik die als standaard gebruik. Zo gaat de accu wel sneller leeg. Alsnog hoef ik niet vaak de box op te laden. Ik gebruik hem dagelijks veel en hoef hem pas na 2/3 dagen op te laden. Zelfs tijdens het opladen kan je hem nog gebruiken. De vele voordelen wegen zeker wel op tegen de 2 kleine nadeel puntjes die ik heb genoemd. Kortom, een aanrader!

Pluspunten

• Vormgeving

Minpunten

• Led-lichtjes
  • Liggend gebruik

KimNgo 13-10-2020

Mooie box die doet wat het moet doen

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

Ik heb de box nu voor een aantal weken in bezit, en ben tevreden. Het is een mooie box wat doet wat het moet doen. Makkelijk in gebruik, niet te veel poes pas. Voorheen had ik een JBL charge 3 in bezit. De kleuren bij de box vallen erg in de smaak bij mijn kinderen. Die maken er gelijk een feestje van met de muziek box. Het is een fijne box die doet wat het moet doen, makkelijk in gebruik, makkelijk te verbinden met de bleuthooth, en met fijn geluid. Prijs kwaliteit verhouden is prima. De batterij haalt bij mij gaan 18 uur zoals beloofd, maar doet het lang genoeg. Wat jammer is, is dat je niet kan zien hoe vol de batterij is. Wel gaat er een rood lampje branden als het bijna zover is. Tijdig opladen is hierdoor wat vervelend. Wat weer een plus punt is vergeleken met mijn JBL charge is dat je je muziek op pauze kunt doen, in plaats van de box uitdoet (zoals ik moest met mijn vorige box)

Pluspunten

• Mooie box
  • goede prijs kwaliteit verhouden

Minpunten

• batterij gaat vrij snel leeg
  • batterij status niet te zien

Rooieduvel 12-10-2020

Compacte, portable speaker met een goed geluid

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

De LG XBOOM Go PL5 is een compacte, draagbare speaker die ondanks zijn afmetingen een erg goed geluid geeft. Eenmaal ingeschakeld is de telefoon of het bluetooth apparaat snel gekoppeld met deze speaker. Het geluid wat uit de speaker komt is erg goed maar heeft van zichzelf wel behoorlijk was bass erin zitten. Dit moet je wel aan staan. Zet je de sound boost mode aan dan klinkt het geluid een stuk helderder. Dankzij de aanwezige verlichting kun je er een leuk feestje van maken.
De speaker kan zo'n 18 uur mee en misschien zelfs langer. Na 2 uur was de speaker slechts voor 10% leeg. Hij kan dus in principe een hele dag mee. Het ligt er natuurlijk wel aan of de sound boost aan staat en de verlichting. Op de app is te zien hoe vol de accu nog is. Ook zijn in de app alle instellingen aan te passen dus dit hoeft niet op de speaker. Kortom: een mooi apparaat voor zijn prijs!

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Verlichting maakt het nog meer een feestje
  • Portable
  • Prima geluidskwaliteit
  • Spatwaterbestandig

Minpunten

• Standaard iets teveel bass
  • Sound boost verkort de accuduur

Martijn H. 12-10-2020

Goede bouwkwaliteit met goed geluid voor de prijs!

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

Ik heb de LG XBOOM mogen testen, dit doe ik nu twee week. Ik ben er erg tevreden over en sleep hem overal mee naar toe. Natuurlijk heb ik ook even getest of hij echt waterdicht is, dat is hij.. hij werkt nog steeds! Meest super vind ik ook dat ik hem gewoon mee kan nemen naar buiten of de badkamer in zonder bang te zijn hem stuk te maken. De geluidskwaliteit is erg goed, natuurlijk als je echt goed gaat luisteren blijft het een Bleutooth speaker, maar er komt een vol en warm geluid uit. Qua geluid had er wel wat meer aandacht besteed mogen worden aan de hoge tonen, het laag is daartegen dan weer heel goed met de 'dual action bass' misschien had ik net wat meer verwacht van de Meridian technologie maar voor zijn prijs is het erg goed!

Wat ook top is, ik heb hem eigenlijk bijna nog niet opgeladen! De batterij gaat echt heel lang mee. Hij is daardoor niet licht, maar wel compact en makkelijk vast te houden door zijn vorm. De app is prima om de verlichting aan te sturen maar ik mis een EQ voor het geluid.

Praktisch komt de speaker lekker mee, ik kan alles bedienen qua muziek en daarnaast ook nog siri activeren. Hij verbind echt direct met mijn iphone, en verliest nooit de verbinding.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Compact en weersbestendig

Minpunten

• LED lampjes
  • Had wat meer open mogen zijn in het hoog

Linda.L 12-10-2020

Mooie speaker met super geluid

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van dit boxje (LG XBOOM GO pl5).
Deze mochten Wij testen en viel erg goed in de smaak.
De box ziet er erg mooi uit, is erg compact en ligt goed in de hand. Hij is mooi rond, maar van onder een Beetje platter en dus precies goed om hem goed stabiel rechtop te laten staan, je hoeft niet bang te zijn dat hij omrolt.

Aansluiten gaat makkelijk via bluetooth.
Met de SOUND BOOST knop kun je het geluidsvermogen vergroten waardoor het geluidsveld groter word en je muziek echt tot leven komt. Een erg mooie ervaring om daarmee muziek te luisteren.
Zelfs als ik aan het stofzuigen ben produceert de box zo'n geluid Dat ik het nog kan horen.

De accu duur is 18 uur. Ik heb hem na volledig vol laden echt dagenlang kunnen gebruiken, want Meestal gebruik ik hem maar een uurtje.
Het opladen gaat erg snel en makkelijk.

Er zou ook een app zijn waarmee je meer functies hebt maar deze heb ik zelf nog niet gebruikt omdat het voor mij geen meerwaarde heeft.

De licht effecten zijn erg leuk als je een Feestje geeft o.i.d.

Enige nadeel is Dat je in het donker de knoppen moeilijk kan vinden.

Pluspunten

• Mooi geluid

Minpunten

• Knoppen moeilijk te vinden in het donker

Tech Dunk 10-10-2020

Geweldige all-round speaker

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

Deze box heeft helder geluid en een goeie bass. Vooral als het op de boost stand staat en het is van ver te horen. Zelf hebben wij deze in de woonkamer neergezet. Het heldere geluid geeft een fijne sfeer. Iedereen hier in huis heeft zijn/haar mobiel, laptop en zelfs de tv eraan aangesloten. Deze speaker compact is het makkelijk in de hand te nemen en past makkelijk in een tas. Fijne eraan is dat het lange batterij heeft dus we hoeven het niet vaak opteladen.

Wat ik wel jammer vond is dat het geluid kwaliteit wat minder is bij films en series. De bass gaat ook achteruit als je de speaker hard zet.

Voor de rest zijn mijn huisgenoten en ik er erg blij mee.

• compact
  • batterijduur

Minpunten

• Distorsie bij hoge volumes met sound boost

ErkanLeeuwarden 10-10-2020

Top geluid

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

Wat een toppertje. Zeer klein van formaat maar groot qua prestatie. Petje af voor LG. Wat hebben ze wederom een top product op de markt gebracht. Geluid is gewoon uitmuntend. Super bass. Accuduur is gewoon een dikke 10. Je hoeft hem niet telkens op te laden. Daarnaast kan je er ook mee bellen. Handig omdat ik nu veel thuis werk. De lichten geven ook wat extra sfeer. Prachtig ding. Mocht je twijfelen dan hoop ik dat mijn review je dat laatste zetje heeft kunnen geven.

Pluspunten

• Klein
  • Accu

Minpunten

• Kwaliteit

xmeissiex1985 09-10-2020

Mooi geluid!

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

Na het binnen krijgen van deze box was ik al blij verrast. Mooi design.
Al een tijdje op zoek geweest naar een lichte en makkelijk verplaatsbare box met goed geluid. Deze voldoet aan mijn verwachtingen. Heel makkelijk in gebruik. Maak bluetooth verbinding en je kunt hem meteen gebruiken. Heeft een mooi design. De LED lampjes geven een mooie verlichting en is een leuk effect. De batterijduur is top, gaat lang mee. Opladen gaat ook heel gemakkelijk. Bedienen gaat ook goed. De kinderen wisten na een dag de knopjes ook al goed te vinden ;) Door het compacte design overal mee naar toe nemen in huis maar ook in de tuin, overal dus favoriete muziek!
En wat natuurlijk vooral belangrijk is, het geluid. Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit hiervan, geeft een mooi en helder geluid met een mooie bass! Ook is het koppelen aan de tv handig. Op die manier bepaal je zelf waar het geluid vandaan komt. Ik ben enthousiast!

Amanda 07-10-2020

Prachtig geluid uit een coole speaker!

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

Deze speaker doet alles wat hij moet doen en meer!
Het geluid is zuiver en luid. De bas is ideaal. En als grote pluspunt is er nog een knop “sound boost” die het geluid nog versterkt!
Het design is strak en hip, door de rubberen afwerking van de speaker ligt hij gemakkelijk in de hand en beschermt tegen krassen en beschadigingen.
De app gebruik ik persoonlijk niet vaak, enkel om de batterijduur te controleren. Maar dat moet je niet vaak doen. We gebruiken hem al een tijdje en we hebben de speaker nog niet moeten opladen. De batterijduur is echt top!
De kinderen gebruiken wel vaak de app om de lichtjes van de XBOOM te veranderen van ritme en kleur .
De Bluetooth verbinding is ook heel snel. Ik speel de muziek af via mijn gsm, steek de speaker aan en welgeteld 2 seconden later speelt de muziek af via de speaker. Dit is super, ook blijft de verbinding.
Ik heb ook WiFi radio die dubbel zo duur is van een ander merk maar de verbinding via WiFi is rampzalig.
De speaker gebruik ik dagelijks en is zo gemakkelijk in gebruik. Met andere woorden: een top speaker!

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Zuiver en luid geluid
  • Verbinding
  • Rubberen afwerking

Minpunten

• Geen zwarte kleur

Vick1982 07-10-2020

Klein maar fijn

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

Dit is echt een heel goed product naargelang de afmetingen die het maar heeft. De batterij gaat héél lang mee dus je kan er met een gerust hart een ganse dag mee werken. Het geluid is veel beter met de booster op en ook de verlichting is zeer leuk visueel en geeft net dat beetje extra aan je muziek.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Formaat
  • lichtgewicht

Minpunten

• verlies beetje kwaliteit bij hoog volume

Iris 06-10-2020

Compact boxje met goede kwaliteit

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

Ik wist niet zo goed wat ik van de box moest verwachten omdat ik nog nooit eerder geluidsapparatuur heb gehad van LG, maar deze viel zeker in de smaak! Door de ‘sound boost’ mode, komt het geluid goed tot z’n recht en heeft het een heel groot bereik. In de ‘normale’ mode vind ik persoonlijk dat de muziek wat flets klinkt, daarom heb ik altijd de ‘sound boost’ mode aan staan.
Doordat het boxje mooi compact is, neem je hem gemakkelijk ergens mee naartoe. En als het dan plotseling begint te regenen is dit helemaal niet erg, want dat kan het boxje wel hebben. Het apparaat heeft een lange batterijduur, wat natuurlijk super fijn is. Hij laadt heel snel op via een USB-C aansluiting en tijdens het laden kan je gewoon blijven luisteren via bluetooth.
Daarbij is het ook een leuke toevoeging dat de box ingebouwde ledjes heeft waardoor je echt een feestje kan bouwen!

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • LED-verlichting
  • Compact
  • Luisteren via bluetooth tijdens laden

Biba78 05-10-2020

Lg xboom go!

Mooie compacte box.
Geluid vind ik echt wel minder als de jbl box.
Je telefoon kun je er wel snel en gemakkelijk aan koppelen.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Snel koppelbaar

Minpunten

• Minder geluidskwaliteit

Angelke82 05-10-2020

Perfect geluid met een extra lichteffect

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

De XBOOM heeft een super goede kwaliteit muziek. Heel zuiver, de bassen komen ook goed door. Zeker zijn prijs waard!
Er is ook een app om deze mee te bedienen. In de app kan je je echt uitleven met de kleuren van de XBOOM. Superleuke effecten om de lichten aan de zijkant van het toestel mee te bedienen. Van disco tot rustgevend. Ideaal voor een feestje in huis of gewoon om even te ontspannen.
Nadeel is wel als iemand anders zijn gsm bv wil aansluiten om muziek af te spelen, is die verplicht om de app te downloaden; Je kan niet gewoon even snel via bluetooth verbinden.
Eens opgeladen gaat dit toestel ook vrij lang mee. Dus je hoeft em niet constant op te laden.
Tot zo een 18u kan je muziek afspelen. En hij blijft ook gewoon werken als hij oplaadt.

Pluspunten

• geluid is super
  • batterij gaat lang mee
  • handige app
  • leuke lichteffecten

Minpunten

• je moet de app installeren om te verbinden

Natasja 05-10-2020

Zeker een aanrader!

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

De LG XBOOM Go PL5 is een heel fijn product waar muziek op afgespeeld kan worden. Ten eerste vind ik het model erg mooi. Het zwarte past heel makkelijk in elke ruimte van het huis, zonder dat het heel overdreven opvalt of iets dergelijks. Ook de LED lampjes zorgen voor een leuke sfeer en het ritme waarop de lampjes veranderen van kleur gaat mee met de muziek.

De bluetooth is het gene wat ik het fijnste vind aan de LG XBOOM Go PL5. Zodra ik de box aanzet, maakt de box na een paar seconden al een geluidje dat hij verbonden is met een apparaat in de buurt (als beide apparaten al eens verbinding hebben gemaakt), dus ik hoef niet elke keer een minuut uit te vogelen hoe ik de connectie moet maken als hij het bijvoorbeeld niet doet.

Ik kan de LG XBOOM Go PL5 zeker iedereen aanraden om te kopen!

Dennis77 04-10-2020

LG XBOOM Go PL5

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

Het is een mooie kleine krachtige geluidsbox. Er zit een mooi bass geluid in. De bass boost functie is een hele fijne optie voor dat net beetje extra bass. Ik heb regelmatig buiten getest tijdens een bbq sessie.
Ben erg onder de indruk van het geluid.
Nog een voordeel is dat de box tegen een spatje regen kan.
De accu gaat ook erg lang mee heb hem 16 uur gebruikt en toen pas opgeladen.

Kortom een fijne speaker met een leuke feature met de lichtjes aan de zijkant.

Jantine 02-10-2020

Wow, wow, wow

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

Wow, wat een heerlijke box. Ja, een box. Er komt superhelder geluid uit. Alsof je in de concertzaal staat.
Zelfs op de bouw meenmgenomen. En deed het niet onder voor een bouwradio. Heerlijk om je eigen muziek van je telefoon via Bluetooth te streamen naar deze LG XBoom.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Goede Bluetooth connectie

ErkanLeeuwarden 30-09-2020

Lg x boom

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

Het is een klein apparaat niet groot maar wat een bass en geluid komt eruit dat verwacht je niet als je hem de eerste x uit de doos haalt en ziet. Maar ooh wat een eerste indruk petje af voor lg weer een topapparaat op de markt. Vooral de lichtjes zijn echt mooi en indrukwekkend om te zien extra dimensie.
Ik heb de blauwe kleur en dezebevalt me erg goed. Je kan er ook telefoongesprekken mee voeren.
Accu gaat ook superlang mee. Mocht je twijfelen dan hoop ik dat deze review je overtuigd heeft. Het is werkelijkwaar een topapparaat. Succes en veel plezier ermee

Pluspunten

• Klein
  • Bass

kenzovdb 30-09-2020

Goede speaker

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

Het is een heel goede bluetooth speaker die goede bass en een heel goede klant heeft. De bass boost is ook een heel aangename extra optie.De lichtjes aan de zijkant zijn overigens heel erg fijn en in de donker heel leuk, deze gaan ook mee met de muziek wat het extra fijn maakt. De app die je overigens kan downloaden, vind ik persoonlijk niet echt een meerwaarde.. De extra meerwaarde is ook de batterijduur, die gaat ruim 16u mee en is dus ideaal op warme dagen als je buiten zit. Ik ben aangenaam verrast over deze speaker. Het voordeel is ook dat het tegen een spatje water kan

Pluspunten

• bass boost
  • lange accuduur
  • verlichting

Minpunten

• app
  • gewicht

Michael 29-09-2020

Top speaker is dit!

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL5 blauw

Mijn ervaring met deze speaker was beter dan ik had verwacht. De Dual Action Bass was echt top! Mijn buren vonden van niet... ;p
Ook heel fijn dat de speaker spatwaterdicht zijn, maar voor het ultieme party gevoel waren de kleurrijke led-lampjes echt de kers op de taart, heerlijk hoe die veranderen met het ritme van de beat!

Pluspunten

• De kwaliteit
  • Het design
  • 18 uur lange batterij

Minpunten

• bluetooth verbinding is matig