JBL Charge Essential

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de JBL Charge Essential op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sylvesterrr 07-01-2022

Prima ding voor die prijs

Geschreven voor: JBL Charge Essential

Paar maanden geleden in de winkel gekocht en geen spijt van. Het is best een flink ding qua formaat en gewicht, best degelijk allemaal.
Bij mijn gebruikelijke test ("Reverence" van Faithless) kwam de basdreun in het begin van het nummer er niet zo duidelijk uit, daar viel hij een beetje door de mand. Maar verder hoor je bijna net zoveel als met een goede koptelefoon en de bassen zijn verder wel okay. Ik mis wel iets in de hoge tonen, zeker op lagere volumes.
Handig zijn de lampjes die aangeven hoe het met de acculading gesteld is. Laden gaat redelijk vlot en op een volle accu doet ie het vele uren. Ook handig dat je je foon er aan kan hangen om op te laden als die bijna leeg is.
Overall: voor die prijs een uitstekend ding.

Pluspunten

• degelijk
  • lange accuduur
  • prima geluid, ook de bassen

Minpunten

• iets te weinig hoge tonen
  • verbindt niet met meerdere apparaten tegelijk

Sylvesterrr 28-05-2022

Nu bijna een half jaar verder: het is toch wel tamelijk irritant dat het ding zo goed als nooit automatisch verbindt met mijn desktop en telefoon. Je moet elke keer je bluetooth instellingen openen en handmatig verbinden. Met mijn laptop verbindt hij overigens wél automatisch (?). Mijn Sennheiser Momentum 3 verbindt met alledrie perfect zonder gedoe. Voor de rest overigens nog steeds tevreden met deze speaker.