STELLA - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over STELLA.

Deze score is gebaseerd op 51 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

1,7

André Kruijmer 11-05-2023

In Apeldoorn bij een Stella winkel aangeschaft na een van te voren gemelde proefrit. Ik kwam daar aan was er geen accu moest eerst bij een medewerker thuis gehaald worden. Was wel wat onprofessioneel. Bij het ophalen doorgegeven dat ik op de fiets van Nunspeet naar Bennekom wilde fietsen 50 km. Per mail bevestigd. Maar op de dag van aflevering 30% gevulde accu. Verder bij aflevering een medewerker die weinig verstand van zaken had om te helpen bij de Bosch-app installatie welke belangrijk is om diefstal te bemoeilijken. André apps zoals van Enviolo i.v.m. de versnelling ook al niet. Dat vind en vond ik jammer want de fiets is Top. Goed afgewerkt en na 15.000 km nog steeds een een heel fijne fiets.

Eres 05-05-2023

De display van mijn Stella Morena fiets geeft een foutcode. Ik kan pas over 6 weken in mijn eigen woonplaats terecht voor reparatie. Over 4 weken kan ik geholpen worden in een plaats 25 km van mijn woonadres. Ik weet niet hoe ik daar moet komen.
Waardeloze service bij Stella.

Marco 03-05-2023

Tijd geleden bij Stella in Hengelo (O) een nieuwe Stella fiets gekocht voor onze dochter om naar school te fietsen. Kosten € 1.800,- Fiets zelf opgehaald in Nunspeet. Aanschaf en aflevering was prima maar daar houdt de tevredenheid dan ook wel op.

Na enkele maanden begon het....Problemen met het display, met de computer, uitval tijdens het fietsen, vocht in de stekkers etc. Diverse keren in Hengelo geweest om problemen op te lossen, monteur aan huis geweest en in Nunspeet is zo'n beetje alles vervangen. En na dit alles nog steeds de zelfde problemen.... Hoe vaker ik de klantenservice belde des te onvriendelijker werd het. Totdat het voorstel kwam om de fiets nogmaals naar Nunspeet te brengen wat weer 6 weken kon gaan duren. Inmiddels rechtsbijstand ingeschakeld omdat we Stella binnen 1,5 jaar 15 keer in de gelegenheid hadden gesteld het probleem op te lossen en we het nu wel tijd vonden om de koop te ontbinden wegens inferieur product. Stella was echter niet van plan hierin mee te gaan dus moest er een aangetekende bief met een ingebrekestelling aan te pas komen. Geen enkele reactie van Stella. Uiteindelijk zijn we door onze rechtsbijstand schadeloos gesteld en hebben we het aankoopbedrag terug ontvangen via onze verzekering. Achteraf is het onze rechtsbijstand gelukt om het hele bedrag weer bij Stella te claimen, maar makkelijk was dat niet. De fiets is opgehaald door Stella...zonder sorry...zonder niets.

Dus wij hebben een zeer slechte ervaring met Stella als bedrijf en ook met de producten. Voor aanschaf is het allemaal hosanna echter bij problemen is Stella niet thuis en lossen ze de problemen niet op. Daarnaast zijn we tijdens de problemen door een verkoper in Hengelo erg slecht en onfatsoenlijk behandeld. Ook het niet reageren op een aangetekend brief door het hoofdkantoor in Nunspeet getuigd niet van enig fatsoen....

Uiteindelijk een echte Batavus bij de plaatselijke dealer gekocht, iets duurder, geen Chinese rommel en tot nu toe zonder problemen.
Dus neem van mij aan....Goedkoop is Duurkoop....koop bij de plaatselijke dealer. Voor ons nooit meer een Stella!!!
Slecht bedrijf met Slechte producten!!!

Edwin Zijtveld 23-04-2023

Stella Houten geweest en super netjes geholpen door verkoper en vrouwelijke collega. Tot zover heel erg tevreden. Klacht was echt koning. Vanaf 4 mei ga ik het ervaren met de Stella herenfiets.
Hopelijk is service straks ook zo. Je bent ook een beetje argwanend door toch vele slechte reviews .
In Houten een super nette ervaring.!

Peter 19-04-2023

Nog nooit zulke slechte service meegemaakt
Eerst binnen garantie problemen met lader/accu
Komt monteur wil eerst geld zien voordat er überhaupt gekeken word
Krijg na boos telefoontje toch een andere monteur.
Stuurt leder op waarbij de stoppen eruit vlogen
Nu ruim 1 jaar later en buiten de garantie weer zelfde probleem.afspraak gemaakt krijg op de voorhand zonder dat er gekeken is een prijsopgave van €630,-
We hebben 2 stella fietsen gekocht deze gaat eruit en hier komt nooit geen stella meer

Engelina 18-04-2023

Bij ophalen van de fiets was de accu niet opgeladen. Met windkracht 7 moest ik (reumapatiënt) 10 kilometer zonder ondersteuning naar huis fietsen. De Shimano computer werkte niet. Ik moest eerst de accu opladen. Dit heb ik gedaan maar nog steeds werkt het display niet naar behoren. Ik kan hem aanzetten via de grote accu maar hij laadt zelf niet op en de klok reset zichzelf ook steeds. Weer terug naar de Stella winkel. De accu moest niet helemaal geladen zijn om het display te laten werken. Weer een stuk gefietst maar nog steeds problemen met het display. Na opnieuw een telefoontje (met superlange wachttijden) werd een afspraak gemaakt om een monteur langs te laten komen. De fiets was nog geen twee weken oud, Alles valt dus binnen de wettelijke garantie. Ik kreeg een mail ter bevestiging van de afspraak. Onderaan staat dat ik 199 euro moet betalen. Daarop stuurde ik een mail dat het binnen de garantietermijn is, en dus niet hoef te betalen. Dan krijg je een automatisch antwoord waarop je niet kunt reageren, maar waarin gezegd wordt dat ze dit in 5 werkdagen zullen behandelen. De afspraak staat gepland op 19 april 2023. Dit is ook bevestigd. (Op moment van dit schrijven is het 17 april). Vandaag ontvang ik weer een mail waarin er een afspraak ik gepland op 3 mei. De service is echt slecht en er wordt niet met elkaar gecommuniceerd. Ik ben niet van plan de kosten te voldoen omdat het binnen de wettelijke garantietermijn valt. Eerst maar afwachten of er overmorgen iemand komt om het op te lossen. Er zal een nieuwe Shimano display worden geleverd.

Mary 08-04-2023

Ik kende deze winkel nog niet maar ik raad het iedereen aan daar naar toe tegaan ,
Wij zijn daar grandioos geholpen,zij hebben echt de tijd voor je genomen

Ik heb in schiedam een fiets gekocht en ben super geholpen
Ze hadden alle tijd voor me en de fiets op hoogte afgesteld,het personeel was heel aardig en geduldig

Tonny 31-03-2023

10 maand geleden 2 nieuwe stella fietsen gekocht in Nunspeet met servicebeurt a' € 69, 95 . Blijkt na tien maanden dit niet meer geldig . Eerste servicebeurt zou binnen 3 maanden gebeurt moeten zijn . Echter hier heeft de verkoper niets van vermeld. Die zei bij de verkoop binnen 1 jaar.
Ook speelt het aantal gereden KM nog een rol.
Dus voor mij gevoel ZEER SLECHTE SERVICE.
Wel betalen maar geen servicebeurt.
Mijn advies GEEN STELLA FIETSEN KOPEN.

Pieter 24-03-2023

1 mei 2022 twee electrische Stella fietsen gekocht bij Stella in Leek.
Drama!!
Een paar weken later konden we de aangekochte fietsen ophalen.
Fietsen waren niet afgesteld waardoor om de haverklap de ketting van de tandwielen liep.

Als er problemen zijn met de fiets moet je een afspraak maken met een landelijk nummer van de klantenservice. Chaos! Na drie weken pas de monteur aan huis.. Geen onderdelen bij zich. En wel 30 euro voorrijkosten betalen.
Afgelopen week. Weer hetzelfde probleem. Ketting van de fiets.
Wederom gebeld met het landelijk nummer. Pas over 3 week was een afspraak thuis mogelijk incl voorrijkosten ad 30 euro terwijl ik nog steeds garantie heb.
Heb geen afspraak gemaakt en ga naar de plaatselijke fietsenzaak. Ben zeer teleurgesteld.
Stella maakt er een zooitje van en neemt totaal geen verantwoordelijkheid.!!

Ik koop geen fiets meer bij Stella maar bij de plaatselijke fietsenzaak.

Nooit weer een fiets van Stella.!!!!

berg 09-03-2023

een fiets van 3,5 jaar accu laad niet op. onderhoud aan huis blijkt accu niet goed te zijn. via tel geven jullie aan 25% van de prijs af te halen
dat is schandalig net buiten de garantie. accu hoort 7 tot 10 jaar mee te gaan. sta met lege handen
we hebben nog een fiets van jullie maar kunnen nu niet samen fietsen.
echt zeer slechte aftersales.
ik ben zoooo kwaad, dit mag niet en zal dit zeker aan potentiële klanten laten weten.
dus ik kan nog ff 450 euro voor een nieuwe accu betalen terwijl ze wel stunten met nieuwe fietsen van 799 op fb met lage actie prijzen
geef de huidige klant meer goede service en niet alleen maar klanten binnen halen.

berg 09-03-2023

we hebben nog een fiets van jullie maar kunnen nu niet samen fietsen.
echt zeer slechte aftersales.
dus ik kan nog ff 450 euro voor een nieuwe accu betalen terwijl ze wel stunten met nieuwe fietsen van 799 op fb. geef de huidige klant wat meer service als je wilt stunten

Gerrit Stijweg 01-03-2023

Samen met mijn vrouw wilde ik, ondanks de mindere ervaring met de huidige Stella fiets, nieuwe fietsen kopen. Onze voorkeur ging uit naar middenmotor. We hadden de keus gemaakt en wilden kopen. Oude inruilen, dat was niet zo mooi, 150,-- euro voor een Stella fiets van bijna 4 jaar oud en niets voor een Batavus van 6 jaar. Na een belletje kon ik 200 euro meer korting krijgen ivm coulance voor de problemen die ik met de huidige Stella heb gehad en 50 euro per fiets als ik deze zelf zou komen halen. Dit alles was voor mij de druppel om weg te gaan. In een week tijd de fietsen particulier verkocht leverde 700 op + de extra korting en zelf ophalen was 1000 euro. Toch maar weer naar Stelle, de verkoper herkende ons nog. De fietsen weer uitgezocht en aan tafel om het rond te maken. Oeh een probleem van een van de fietsen was de accu niet leverbaar, stond niet op het prijskaartje naast de fiets, en moest een zwaardere worden en die kostte 200 euro meer. De extra korting van 200 euro bleek een extra inruil te zijn geworden, dus nu niet in beeld. Kortom weer zeer teleurgesteld en wederom vertrokken. Naar een "gewone" fietsenzaak gegaan en daar 2 Sparta fietsen aangeschaft met voor ons de juiste prijs en zonder te vragen nog accessoires erbij. Dus al met al een vervelende ervaring bij Stella die ruim 5000 euro laat lopen.

W. Braat 22-02-2023

Ik raad iedereen af om bij Stella een fiets te kopen.
Je betaald bij aankoop voor onderhoud die nooit uitgevoerd word, ze raden je aan om zwaardere batterij te nemen dan doen ze voorkomen of de prijs van de standaard batterij er af getrokken wordt.
Maar je betaald er gewoon 2 in mijn geval zelf 3.
Ook heb ik betaald voor een verzekering die ik achteraf nooit heb gehad.
Tevens betaald voor pechhulp bij de ANWB.
Ook dit was een fabel. Ben nooit aangemeld.
Kort om mensen wees gewaarschuwd.
Ze zijn niet te bereiken per telefoon en email wordt nooit beantwoord.
En vandaag na 3 jaar allende, werd ik gebeld dat ze onderhoud aan mijn fiets wilde inplannen, maar er moest wel weer betaald worden, wand het betaalde onderhoud was verlopen.
Toen ik niet akkoord ging, werd de lijn verbroken.
Ik waarschuwing iedereen koop hier nooit een fiets.

Nico 21-02-2023

Fiets is ok.alleen de banden van Vredestein vind ik zeer slecht vertonen na ca 1,5 jaar haar scheuren aan de zijkant van de band ondanks dat de banden druk op 4,5 bar staat
Garantie niet dus omdat het een slijtage onderdelen niet vergoed worden

3 van 10 krijgt Stella. 16-02-2023

Alkmaar servicecentrum haalt cijfer 2 flink naar beneden, anders 8.
Fiets is 3 maanden oud en de remmen doen het nog steeds zeer slecht.
Ik veel malen servicecentrum Alkmaar geweest. Voor Nop....
Medewerkers zeggen twee opties: Ik rijd hard en het is een rot-remsysteem, dus medewerker spreken elkaar tegen.
Ik zeg: Dit it is garantiewerk en dat moet het ook zijn.
Nota benen.... hij remt nu helemaal niet meer.
Hij diezelfde man,... Spreekt zichzelf tegen....

En de man vraagt overal geld voor!!!
Dat geld vragen....kan niet, want dat is garantie en blablabla verder
Eerst opleidingen volgen....
Niet gelijk naar fietsen ..

Henny 14-02-2023

Zéér klantonvriendelijk en komen gemaakte afspraken niet na. Vandaag weer zeer onbeschoft aan de telefoon behandeld en medewerker verbrak de verbinding. Ook bij de aflevering van de fiets een jaar geleden alleen maar problemen….fiets werd niet op afgesproken tijdstip geleverd….vervolgens sleutels niet passend bij de fiets en een factuur voor iemand anders bestemd. Nooit meer een Stella voor mij!11

Albert Goverse 08-02-2023

goede en duidelijke uitleg bij zowel aankoop als bij de aflevering werden op een prettige wijze geholpen door vriendelijke medewerkers onder het genot van een kopje koffie ga zo door

Stan Alberts 10-01-2023

In november 2022 heb ik in het Stella experience centre van Roermond een fiets gekocht, type Livorno Grey MDBAL Si 28" N8D U S.
Tijdens de verkoop is expliciet besproken dat ik de fiets o.a. kocht vanwege het kleine display en bediening links bij het handvat (zelfde bediening als de Gazelle van mijn vrouw).

De fiets zou geleverd worden op 30 november, ik heb daar vrij voor moeten nemen. De op die dag aangeboden fiets had een volledig andere bediening en display (afneembaar midden op het stuur), welke ik niet heb aangenomen. De verklaring van de persoon welke de fiets afleverde was vaag, ze wisten nooit van te voren welk type bediening bij de fiets kwam (??!!).

Een nieuwe levering werd middels de telefoon gepland op 10 januari (vandaag tussen 10.44 en 12.44), ook daar heb ik een dag vrij voor genomen!
Op donderdag 5 januari heb ik een bevestiging van de levering gehad, en ook vanmorgen hierover nog een bevestiging via SMS!!

Maar..... geen fiets geleverd vandaag.
Toen ik ging bellen bleek dat er helemaal geen fiets klaar stond om te worden geleverd!
De e-mail en SMS zijn blijkbaar "door het systeem" verstuurd.....??

U begrijpt dat ik zeer teleurgesteld ben in Stella. Ik hoef geen fiets meer van Stella, ik koop wel een merk wat wel betrouwbaar kan leveren.

Adrie 09-01-2023

Een klantonvriendelijkheid bedrijf, je krijgt niet eens een reactie op je klacht.
Vanwege Corona de servicebeurt niet uitgevoerd en maak je een afspraak moet je er gewoon voor betalen. Terwijl ze deze service kosteloos aanbieden bij de koop van een fiets.

HR 04-01-2023

Stella beloofd van alles als het op het repareren van een net nieuw gekochte fiets aankomt, maar tot heden is er niets van al die beloftes terecht gekomen. Ik spreek bij deze maar weer eens de Wens uit of de Stella organisatie nu een actie gaat ondernemen. Ik houd u op de hoogte.

enter 22-12-2022

stella=ellende
klantenservice is zo slecht; advies aan alle mensen die een Stella fiets willen kopen; lees aub de review op de diverse beoordeling sites, en kijk niet alleen naar de prijs van aanschaf ,want voor het zelfde geld koop je een fiets bij de plaatselijke fietsenmaker en worden klachten wel opgelost . bij Stella wordt denken ze alleen maar aan verkopen en niet anders; het is hetzelfde als de eigenaar van Stella; van Mossel / Mandemakers keukens: verkopen,verkopen,verkopen,verkopen en daarna ben je aan de goden over geleverd. STELLA BEGIN ER NIET AAN

Tobi 16-12-2022

Zogenaamd een aanbieding gekocht met "nog maar 2 exemplaren" na 4 weken een prijsverlaging van dik €600. Afleveren was een probleem, vreselijke klantenservice. Als het geld binnen is sta je er alleen voor.

Schuit 15-12-2022

12-12-2019 Twee nieuwe fietsen gekocht na een paar weken geklaagd over achterwiel (zwabert )in 3jaar 5x naar gekeken maar niet kunnen maken, na aandringen kwam er een nieuwe achterwiel in maar moest dat zelf betalen service 0,00

Marjon 15-12-2022

Op zondag 27-11-2022 bestel en betaal ik online een fietsendrager. Op woensdag 30-11-2022 krijg ik een telefoontje dat de fietsendrager van Thule niet meer leverbaar is. Ik wil dan graag mijn geld terug. Daar moet ik wel even geduld voor hebben. Pas op 09-12-2022 staat het geld op mijn rekening. Dat vind ik niet netjes !!

Slecht 10-12-2022

2 fietsen, 3 jaar oud en de accu’s zijn versleten. Altijd opgeladen volgens de voorschriften, dus terug naar Stella in Zaandam. Zeer slechte ervaring met de verkoper. Ik kon 2 accu’s kopen a 1000 euro of 2 nieuwe fietsen a 1800 per stuk en ik kreeg voor mijn “oude “ fietsen 150 euro per stuk terug. Op de banden zitten nog uitsteeksels van het weinig rijden[nog geen 850 km] slecht. Ik adviseer iedereen maar iets meer bij te betalen en een merk fiets te nemen