Alecto WS-4800 - Reviews

Best Reviewed april 2017
Kleuren
wit
Buitensensoren
regen, temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, windrichting, windsnelheid
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk

Beoordeling op basis van 183 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

André 19-03-2017 Product paar weken in bezit

Compleet weerstation

Mijn huidige weerstation, een Alecto WS-3000 was na 12 jaar trouwe dienst (windmeter afgebroken) aan vervanging toe. De WS-4800 leek een goede vervanger met een goede prijs kwaliteits verhouding. Bij het uitpakken was al duidelijk de de kwaliteit beduidend beter is dan de (goedkopere) WS-3000. De installatie was eenvoudig, kon op dezelfde mast die op de dakrand is gemonteerd. Uitrichten op het noorden, batterijen (Lithium in de buitenunit - gaan lekker lang mee in en zijn niet zo temperatuurgevoelig). Binnen in voorzien van batterijen.... en werkt. T.o.v. de WS-3000 is de informatie op het display uitgebreid. Dubbele wind aanduiding (tegelijkertijd) in snelheid en Beaufort balken. Windrichting. Apparte gevoelstemperatuur aanduiding en de mogelijkheid om of een uitgebreide regenmeter of luchtdruk aanduiding. En nog veel meer....... De buitenunit is volledig van kunststof maar is voldoende robuust en ziet er degelijk uit. Kortom.... een aanrader.

Pluspunten

• Overzichtelijke informatie op display
  • Gespecificeerde batterij levensduur
  • Redelijke prijs

chris 19-03-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800 prima en goed afgewerkt toestel

Na veel wikken en wegen besloten om de Alecto WS-4800 aan te schaffen. Gelijk bij het installeren, werkte het apparaat perfect. Bij het plaatsen van de buitenunit, heb ik gebruik gemaakt van de steigerbouw buis en koppelingen. Deze zijn verkrijgbaar bij de Gamma. Werkt perfect en bovendien goed afgewerkt.

Patrick 13-02-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtig toestel, eenvoudige bediening

Mijn vorige Alecto 3000 was aan vervanging toe. Daar ik nooit problemen heb gehad met dit toestel heb ik niet getwijfeld om terug een Alecto aan te kopen. Het toestel werd geleverd volgens de planning. Eenvoudige, duidelijke handleiding. Binnen- en buitenunit communiceren heel snel met elkaar.

Pluspunten

• Eenvoudige montage
  • Batterijen bijgeleverd
  • Gebruiksvriendelijk

Aart 20-10-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800 werkt goed

In heel korte tijd had ik het weerstation werkend. De aanduiding van de windrichting en windsnelheid wijken wat af van de werkelijkheid, maar dat kan liggen aan luchtwervelingen van het hoekhuis. Het scherm is duidelijk bij voldoende omgevingslicht.
Goede gebruiksaanwijzing en zeer overzichtelijk.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik te nemen
  • Complete set, incl. batterijen

J.de 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi weerstation

Sinds een paar dagen dit weerstation in bezit,het was gemakkelijk te installeren. De waarden zijn goed af te lezen. Wel jammer van de vierkante stang,hierdoor is het lastig om de windrichting goed in te stellen. Dit is echter het enige minpuntje , verder ben ik goed tevreden

Eric 26-06-2016 Product kwartaal in bezit

niet tevreden

Na 4 maanden stopte de aanduiding van windrichtin (blijft altijd op NNW staan) en de windsnelheid (altijd 1 Bft). Moet nu weer het dak op en het komplete apparaat versturen (heb de doos ook niet meer). Vervelende klussen.

Jan 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

Het artikel is snel geleverd volgens afspraak. Goed verpakt met duidelijke beschrijvingen van plaatsing, installeren en instellen. Binnen en buitenunit zijn in zeer korte tijd met elkaar verbonden waardoor snel de juiste gegevens op het display afleesbaar zijn.

Leo 21-05-2017 Product paar weken in bezit

Prima weerstation

Bij mijn oude weerstation Alecto DKW-2012 ging na een paar jaar het buitengedeelte kapot. Op zich een goed weerstation, maar niet zo degelijk. Vandaar dat ik nu de WS-4800 koos. Het buiten deel is veel degelijker dan mijn vorige weerstation en er zitten meer mogelijkheden op. Alleen vond ik bij het vorige weerstation het binnengedeelte prettiger omdat dat kleiner was. Maar deze werkt prima.

Pluspunten

• Degelijk

Minpunten

• Vrij groot binnengedeelte

Ron 14-05-2017 Product paar dagen in bezit

ws 4800 voldoet precies wat je verwacht van een weerstation

Het verkrijgen van de WS 4800 was meer werk dan verwacht, op internet overal uitverkocht en wachttijd was levering augustus... Maar als je Alecto belt geven zij aan wie er als laatste een zending heeft gekregen en zo dus dit product gekocht

Pluspunten

• degelijk

Minpunten

• levering internet

Bianca 12-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Na 2 jaar stuk

We hebben deze nu 2 jaar nu voor de tweede keer de batterijen vervangen van de buiten sensor. En wat blijkt hij is nu al weer stuk. Helaas. Debeerste die we hadden was ook al snel stuk. Dus we dachten we kopen een duurdere maar helaas ook snel kapot. Zonde van me geld.

Wim 10-05-2017 Product paar weken in bezit

duidelijk scherm makkelijk te instaleren

mooi weerstation met veel mogelijkheden. Buitensensor temperatuur gevoeliger als vorige, bij zon loopt hij al gauw op .

Pluspunten

• helder scherm
  • makkelijk te instaleren

Edmond Crabbe 02-05-2017 Product paar maanden in bezit

Handig toestel op alle vlakken.

Dit weerstation is het beste dat ik ooit gehad heb. Ik heb het nu al 5 maanden en ben er heel blij mee. De temperatuur gemeten als de de zon erop schijnt is steeds iets hoger dan de temperatuur onder thermometerhut die gemeten wordt bij het KMNI. Verder wordt alles correct gemeten en het scherm is heel overzichtelijk. Ik kan het aanbevelen.

Henk Hoge 01-05-2017 Product paar dagen in bezit

Goed afleesbaar en snelle instelling

Het weerstation wekt prima. De veranderingen worden snel draadloos doorgegeven.
De installatie verliep vlekkeloos mede dankzij de aanwezige waterpas.

Pluspunten

• Goed afleesbaar scherm
  • Snelle doorgaven veranderingen

Minpunten

• Windrichting in Engelse afkortingen

lefebvre 30-04-2017 Product paar dagen in bezit

alecto ws-4800 weerstation

heel gemakkelijke installatie en correcte informatie vergeleken met andere digitale toestellen.
handleiding is ook goed uitgelegd

Gijs 29-04-2017 Product paar maanden in bezit

lastige montage

Weerstation zit keurig verpakt maar de bijgeleverde materialen voor montage op een mast zijn niet toereikend daar de mast waar hij op moest de dikte heeft van steigerbuis.
Zelf iets moeten verzinnen om de montage mogelijk te maken op de mast waardoor het weerstation ook uit te richten is op het noorden.
Scherm is groot maar wel erg druk dus je moet wel even zoeken waar alles staat maar de bediening is verder erg eenvoudig.
Verlichting van het scherm gaat wel erg snel uit na activeren.
Verder werkt alles naar behoren en doet wat ik verwacht had.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Ziet er goed uit en netjes afgewerkt

Minpunten

• Montagebenodigdheden te weinig
  • Verlichting gaat snel uit

Peter 26-04-2017 Product paar dagen in bezit

Praktisch ding!

Ik heb dit weerstation voor mijn verjaardag gekregen. Supergaaf cadeau maar werkt het ook? Jazeker het werkt prima, draait nu vijf dagen. Het is gewoon leuk om meerdere malen per dag op de binnenunit te kijken, helemaal als je een dikke aprilbui aan ziet komen! Dan zie je de windsnelheid omhoog gaan en de temperatuur keldert omlaag alvorens de regenmeter ineens oploopt. Tip voor de plaatsing, ik heb een plat dak en heb een 15kg betonnen parasolvoet aangeschaft tezamen met een 28mm aluminium buis van 1.20m. Samen voor nog geen 20 euro. De buitenunit hangt dus mooi vrij en staat lekker stevig. Enige wat ik mis tov mijn vorige weerstation is weergave zon op/ zon onder tijd. De Alecto geeft dit niet weer.

Pluspunten

• degelijk
  • werkt goed
  • makkelijk op te zetten

Minpunten

• geen weergave zon op/ zon onder tijd

Judith Zijlstra 21-04-2017

Overzichtelijk scherm

Overzichtelijk scherm met een duidelijk overzicht van de weersvoorspelling. Het weerstation is ook zeer makkelijk te installeren. Binnen een half uur werkte het.

Minpunten

• nog geen minpunten kunnen ontdekken.

Mat 21-04-2017 Product paar dagen in bezit

Weerstation WS 4800

Nadat ik het binnen- en buitenstation heb voorzien van de meegeleverde batterijen heb ik het binnenstation laten zoeken en na enkele minuten werkte hij naar behoren.
Artikel is goed verpakt en er zitten diverse gebruikshandleidingen in enkele talen bij.
Handleidingen duidelijk leesbaar om alles te installeren en te bedienen.

Michel 16-04-2017 Product paar weken in bezit

Makkelijk

Mooi en robuust apparaat. Na diverse goedkope modellen te hebben versleten nu een groot weerstation gekocht. Makkelijk te instaleren en ideaal ingebouwde waterpas.wat niet zo na voren komt in de omschrijving is dat de paal houder twee kanten op kan deze is dan wel weer geschikt voor niet te dikke buis. Ik beveel deze zeker aan.

Pluspunten

• Installeren

Guus 15-04-2017 Product paar weken in bezit

Veel informatie

De WS-4800 is makkelijk te instaleren. Batterijen er in en een paar minuten wachten. Alles deed het in één keer, ondanks de afstand tussen scherm en buitensensoren (20 meter). Scherm is overzichtelijk en makkelijk in gebruik.
Plaatsen van de buitenunit is moeilijk, daar hij voor de windvaan gericht moet worden.

Pluspunten

• Makkelijk te instaleren
  • Goed leesbaar
  • Overzivhtelijk scherm

Minpunten

• Moeilijk te richten i.v.m. windrichting