Alecto WS-4800 - Reviews

Best Reviewed december 2017
Kleuren
wit
Buitensensoren
regen, temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, windrichting, windsnelheid
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk

Beoordeling op basis van 267 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Jos Tomassen 30-06-2017

Groot scherm met veel informatie

Het ziet er uit als een echt weerstation met veel informatie. Ik heb ook wat geleerd! Als je batterijen koopt heb je voor binnen Alkaline en voor buiten Lithium nodig, anders werk het buiten niet. Lithium werkt tot minus 20 grd en Alkaline tot +/- 0 grd! Het is maar dat je het weet en de batterijen zijn te koop bij ALECTO.NL

André 19-03-2017

Compleet weerstation

Mijn huidige weerstation, een Alecto WS-3000 was na 12 jaar trouwe dienst (windmeter afgebroken) aan vervanging toe. De WS-4800 leek een goede vervanger met een goede prijs kwaliteits verhouding. Bij het uitpakken was al duidelijk de de kwaliteit beduidend beter is dan de (goedkopere) WS-3000. De installatie was eenvoudig, kon op dezelfde mast die op de dakrand is gemonteerd. Uitrichten op het noorden, batterijen (Lithium in de buitenunit - gaan lekker lang mee in en zijn niet zo temperatuurgevoelig). Binnen in voorzien van batterijen.... en werkt. T.o.v. de WS-3000 is de informatie op het display uitgebreid. Dubbele wind aanduiding (tegelijkertijd) in snelheid en Beaufort balken. Windrichting. Apparte gevoelstemperatuur aanduiding en de mogelijkheid om of een uitgebreide regenmeter of luchtdruk aanduiding. En nog veel meer....... De buitenunit is volledig van kunststof maar is voldoende robuust en ziet er degelijk uit. Kortom.... een aanrader.

Pluspunten

• Overzichtelijke informatie op display
  • Gespecificeerde batterij levensduur
  • Redelijke prijs

chris 19-03-2016

Alecto WS-4800 prima en goed afgewerkt toestel

Na veel wikken en wegen besloten om de Alecto WS-4800 aan te schaffen. Gelijk bij het installeren, werkte het apparaat perfect. Bij het plaatsen van de buitenunit, heb ik gebruik gemaakt van de steigerbouw buis en koppelingen. Deze zijn verkrijgbaar bij de Gamma. Werkt perfect en bovendien goed afgewerkt.

Patrick 13-02-2017

Prachtig toestel, eenvoudige bediening

Mijn vorige Alecto 3000 was aan vervanging toe. Daar ik nooit problemen heb gehad met dit toestel heb ik niet getwijfeld om terug een Alecto aan te kopen. Het toestel werd geleverd volgens de planning. Eenvoudige, duidelijke handleiding. Binnen- en buitenunit communiceren heel snel met elkaar.

Pluspunten

• Eenvoudige montage
  • Batterijen bijgeleverd
  • Gebruiksvriendelijk

Aart 20-10-2016

Alecto WS-4800 werkt goed

In heel korte tijd had ik het weerstation werkend. De aanduiding van de windrichting en windsnelheid wijken wat af van de werkelijkheid, maar dat kan liggen aan luchtwervelingen van het hoekhuis. Het scherm is duidelijk bij voldoende omgevingslicht.
Goede gebruiksaanwijzing en zeer overzichtelijk.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik te nemen
  • Complete set, incl. batterijen

Eric 26-06-2016
  • Product kwartaal in bezit

niet tevreden

Na 4 maanden stopte de aanduiding van windrichtin (blijft altijd op NNW staan) en de windsnelheid (altijd 1 Bft). Moet nu weer het dak op en het komplete apparaat versturen (heb de doos ook niet meer). Vervelende klussen.

Kees 12-08-2017

Slim weerstation

Mijn vorige Alecto 3000 heeft het vele jaren vol gehouden. Het buitentoestel werd beschadigd bij werkzaamheden op dak. Dan maar een nieuwer en wat robuuster model gekozen dat snel en goed was te monteren en direct ging werken.
Binnen 2 dagen in huis en geheel compleet met batterijen en Nederlandse gebruiksaanwijzing.

Pluspunten

• snelle montage
  • overzichtelijk scherm
  • degelijk apparaat
  • geen losse snoeren meer op dak

Bart L. 11-08-2017

Mooi weerstation

Product wordt correct geleverd en is professioneel verpakt.
Het installeren verloopt moeiteloos. Geen problemen ondervonden zoals bij andere weerstations. De buitenunit wordt onmiddellijk gevonden door de binnenunit. Het product heb ik pas in mijn bezit maar lijkt zeer goed te werken.
Er wordt een Nederlandse gebruiksaanwijzing meegeleverd. Het display zelf kan echter niet in het Nederlands ingesteld worden. Wel de corrante Europese talen zoals Duits, Frans, Engels, Italiaans, Spaans maar helaas geen Nederlands. De dag van de week wordt dus in een vreemde taal weer gegeven alsook de windsnelheid. Het bevestigen van de buitenunit verliep vlekkeloos. Alle meetelementen worden in één unit verzameld. Dat is wellicht voor sommigen een minpunt maar voor mij werkt het perfect. Ik ben tevreden over mijn aankoop maar de betrouwbaarheid zal zich met de tijd bewijzen. Het display is trouwens een gewoon LCD display met grijze achtergrond niet in het okergeel zoals wordt afgebeeld. Dat is de kleur als je de verlichting activeert 's avonds.

Pluspunten

• Gemakkelijke installatie
  • De buitenunit is één element
  • Veel informatie

Minpunten

• Display kan beter
  • Geen Nederlands instelbaar

Weerstation WS-4800 06-08-2017

Weerstation Alecto WS-4800

In maart 2016 heb ik een weerstation van het merk Alecto WS-4800 gekocht bij de media-markt te Emmen. Mijn keuze was niet zo moeilijk, daar er veel positieve reactie's waren op kieskeurig. Na 1 jaar begaf het weerstation het en is het weerstation 3x opgestuurd geweest naar Alecto. (probleem was zender ontvanger werkte niet)
Aangezien dat de 3e reparatie volgens de mediamarkt te lang op zich liet wachten, kreeg ik schrijven dat ik het geld of een nieuw product mag uitkiezen. De media-markt heeft n.l. afspraken betreffende overschrijden van de maximale reparatie termijn.
Wat nu: Daar ik de Alecto WS-4800 toch een mooi apparaat vind, heb ik toch weer het voornoemde type gekocht. Alles weer geinstalleerd en werkt prima ! Ik ga er vanuit dat het misschien een constructiefout is geweest en heb nog vertrouwen in dit product.
Media-markt Emmen gaf goede service en is klant vriendelijk !

Met vriendelijk groet,
Chris Berends
Emmen

Pluspunten

• Mooi product
  • Positieve reviews
  • Goede service
  • Gemakkelijk bediening

Minpunten

• Reparatie kan soms lang duren

Syranno 02-08-2017

WS-4800: eenvoudig en duidelijk

Na de WS-4500 nu een 4800 die iets eenvoudiger is want geen rechtstreekse verbinding met het internet. Niet getreurd: vooruitzichten kunnen ook op de pc of smartphone worden weergegeven. Tevreden met de aankoop via Conrad.be: na 1 dag geleverd. Goed uitziend product. Stevig gebouwde buitenunit hoewel ik een beetje vrees voor het plastiek van de windvaan, windmeter en regenmeter. Maar dat zal de toekomst uitwijzen. Eenvoudige montage staand of op een mast. Alle onderdelen meegeleverd. Duidelijk en helder display voor de binnen-unit. Eenvoudige bediening. Anders ingedeeld dan de 4500 dus nog even gewoon worden. Ook iets minder instelmogelijkheden dan de 4500 maar na gewenning schat ik het toch voldoende.
Sterk signaal, goede verbinding tussen de toestellen.

Pluspunten

• Eenvoudig, duidelijk en helder display
  • Zover ik kan nagaan: stevig gebouwde buiten-unit
  • Heldere, Nederlandstalige (+FR+DE) uitleg
  • Goede verbinding tussen de toestellen

Minpunten

• Handleiding niet consequent en volledig
  • Plastiek van buiten-unit kan beter

Pieter 27-07-2017

Geweldig ding!

Na jaren een goedkopere weerstation (ander merk) gehad te hebben was ik het beu om telkens de buitensensor te vervangen. Dus dan maar eens in het iets duurdere segment gekeken en daar is deze (WS-4800) uitgekomen.
Alleen de verpakking is al top. Inclusief batterijen, waarbij voor de buitenunit speciale bijgevoegd waren.
De windmeter etc. simpel met vier pluggen en rvs schroeven op een betontegel gemonteerd en die op het platdak gezet.
Daarna was het koppelen aan elkaar en het dcf radiosignaal zoeken en … klaar!
Mooi ding. Mis alleen de zonsopkomst en –ondergang tijden, da’s misschien het enige minpuntje.

Pluspunten

• Simpel te installeren.
  • Compleet.

J.de 28-06-2016

Mooi weerstation

Sinds een paar dagen dit weerstation in bezit,het was gemakkelijk te installeren. De waarden zijn goed af te lezen. Wel jammer van de vierkante stang,hierdoor is het lastig om de windrichting goed in te stellen. Dit is echter het enige minpuntje , verder ben ik goed tevreden

Jan 05-01-2016

Het artikel is snel geleverd volgens afspraak. Goed verpakt met duidelijke beschrijvingen van plaatsing, installeren en instellen. Binnen en buitenunit zijn in zeer korte tijd met elkaar verbonden waardoor snel de juiste gegevens op het display afleesbaar zijn.

Opa Martje 15-01-2018

Scherm is voldoende om af te lezen

Mooi en compact ,geen bedrading meer,goed leesbaar display. De vele mogelijkheden om te bevestigen.Ideaal Ben er super blij mee!!

Pluspunten

• ziet er goed en weerbestendig uit

Minpunten

• geen idee

JeroenG 14-01-2018
  • Product gekregen

Prima weerstation voor de goebedoelde amateurmeteoroloog

Prima weerstation waarop de meeste relevante functies prima op terug te lezen zijn. Het station is voorzien van een duidelijke installatiehandleiding waar ik prima mee uit de voeten kon.

Als ik dan toch een minpuntje moet noemen dan zou dat de verlichtingstijd van het display zijn nadat je de verlichtingsknop indrukt. Hiernaast zou het toch mooi zijn als er een koppeling met een app gemaakt zou kunnen worden.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Gegevens duidelijk af te lezen

Minpunten

• verlichtingstijd
  • Geen koppeling met een app

Leslie boy 09-01-2018
  • Product gekregen

mooie binnen unit heel makkelijk in bediening

dit weerstation binnenunit is mooi van vorm goed af te lezen en makkelijk te bedienen voor te scrollen van regenhoeveelheid ed de buitenunit is makkelijk te plaatsen en het aanmelden aan de binnenunit gaat heel makkelijk en het afstellen van de buiten unit was binnen enkele seconden gebeurd dus eind beoordeling een heel makkelijk en mooie uitvoering

Pluspunten

• binnenunit goed afleesbaar
  • makkelijk onderling te bedienen
  • mooi van kleur

L. Gommeren 01-01-2018

Alles goed leesbaar

Alles is goed zichtbaar en dus goed leesbaar. Het weerstation heeft veel functies.Alles is snel te installeren. Prijs-kwaliteit zeer goed.

Jan 28-12-2017

Veel functies voor redelijke prijs

Veel functies, compleet pakket inclusief bevestigingsmateriaal en lithium batterijen. Makkelijk monteren. aanrader.

RDS 27-12-2017

Bereik een stuk beter dan mijn vorige weerstation

Ik heb dit weerstation gekocht ter vervanging van mijn grootste miskoop van 2017, het ws2700 weerstation, eveneens van Alecto.

In tegenstelling tot mijn oude weerstation heeft deze een veel beter bereik. We kunnen nu daadwerkelijk binnen de gegevens aflezen van de buitensensoren, wat een verademing. Scherm en informatie is ook beter.

Enige nadeel, bijgeleverde mast is aan de korte kant.

Nu hopen dat dit weerstation het lang gaat volhouden. Nu pas enkele dagen in bezit.

Pluspunten

• Ook bereik binnenshuis
  • Inclusief batterijen

Minpunten

• Mast aan de korte kant

van de vliert 25-12-2017

Prima Weerstation

De reviews zijn goed, daarom heb ik voor dit weerstation gekozen. Zit een duidelijke Nederlandse handleiding bij, Het installeren ging moeiteloos, de buitensensor werd gelijk door de binnenunit gevonden. Display is helder en duidelijk afleesbaar. Prima prijs kwaliteit verhouding.
Het enig minpuntje vind ik dat het display niet in het Nederlands is af te lezen.

Pluspunten

• degelijk apparaat
  • complete set incl. batterijen
  • goede handleiding
  • gemakkelijke installatie

Minpunten

• geen Nederlandse taal mogelijk op het display.