Alecto WS-4800 - Reviews

Best Reviewed februari 2017
Kleuren
wit
Buitensensoren
regen, temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, windrichting, windsnelheid
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk

Beoordeling op basis van 175 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

André 19-03-2017 Product paar weken in bezit

Compleet weerstation

Mijn huidige weerstation, een Alecto WS-3000 was na 12 jaar trouwe dienst (windmeter afgebroken) aan vervanging toe. De WS-4800 leek een goede vervanger met een goede prijs kwaliteits verhouding. Bij het uitpakken was al duidelijk de de kwaliteit beduidend beter is dan de (goedkopere) WS-3000. De installatie was eenvoudig, kon op dezelfde mast die op de dakrand is gemonteerd. Uitrichten op het noorden, batterijen (Lithium in de buitenunit - gaan lekker lang mee in en zijn niet zo temperatuurgevoelig). Binnen in voorzien van batterijen.... en werkt. T.o.v. de WS-3000 is de informatie op het display uitgebreid. Dubbele wind aanduiding (tegelijkertijd) in snelheid en Beaufort balken. Windrichting. Apparte gevoelstemperatuur aanduiding en de mogelijkheid om of een uitgebreide regenmeter of luchtdruk aanduiding. En nog veel meer....... De buitenunit is volledig van kunststof maar is voldoende robuust en ziet er degelijk uit. Kortom.... een aanrader.

Pluspunten

• Overzichtelijke informatie op display
  • Gespecificeerde batterij levensduur
  • Redelijke prijs

chris 19-03-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800 prima en goed afgewerkt toestel

Na veel wikken en wegen besloten om de Alecto WS-4800 aan te schaffen. Gelijk bij het installeren, werkte het apparaat perfect. Bij het plaatsen van de buitenunit, heb ik gebruik gemaakt van de steigerbouw buis en koppelingen. Deze zijn verkrijgbaar bij de Gamma. Werkt perfect en bovendien goed afgewerkt.

Patrick 13-02-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtig toestel, eenvoudige bediening

Mijn vorige Alecto 3000 was aan vervanging toe. Daar ik nooit problemen heb gehad met dit toestel heb ik niet getwijfeld om terug een Alecto aan te kopen. Het toestel werd geleverd volgens de planning. Eenvoudige, duidelijke handleiding. Binnen- en buitenunit communiceren heel snel met elkaar.

Pluspunten

• Eenvoudige montage
  • Batterijen bijgeleverd
  • Gebruiksvriendelijk

Aart 20-10-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800 werkt goed

In heel korte tijd had ik het weerstation werkend. De aanduiding van de windrichting en windsnelheid wijken wat af van de werkelijkheid, maar dat kan liggen aan luchtwervelingen van het hoekhuis. Het scherm is duidelijk bij voldoende omgevingslicht.
Goede gebruiksaanwijzing en zeer overzichtelijk.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik te nemen
  • Complete set, incl. batterijen

J.de 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi weerstation

Sinds een paar dagen dit weerstation in bezit,het was gemakkelijk te installeren. De waarden zijn goed af te lezen. Wel jammer van de vierkante stang,hierdoor is het lastig om de windrichting goed in te stellen. Dit is echter het enige minpuntje , verder ben ik goed tevreden

Eric 26-06-2016 Product kwartaal in bezit

niet tevreden

Na 4 maanden stopte de aanduiding van windrichtin (blijft altijd op NNW staan) en de windsnelheid (altijd 1 Bft). Moet nu weer het dak op en het komplete apparaat versturen (heb de doos ook niet meer). Vervelende klussen.

Jan 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

Het artikel is snel geleverd volgens afspraak. Goed verpakt met duidelijke beschrijvingen van plaatsing, installeren en instellen. Binnen en buitenunit zijn in zeer korte tijd met elkaar verbonden waardoor snel de juiste gegevens op het display afleesbaar zijn.

Judith Zijlstra 21-04-2017

Overzichtelijk scherm

Overzichtelijk scherm met een duidelijk overzicht van de weersvoorspelling. Het weerstation is ook zeer makkelijk te installeren. Binnen een half uur werkte het.

Minpunten

• nog geen minpunten kunnen ontdekken.

Mat 21-04-2017 Product paar dagen in bezit

Weerstation WS 4800

Nadat ik het binnen- en buitenstation heb voorzien van de meegeleverde batterijen heb ik het binnenstation laten zoeken en na enkele minuten werkte hij naar behoren.
Artikel is goed verpakt en er zitten diverse gebruikshandleidingen in enkele talen bij.
Handleidingen duidelijk leesbaar om alles te installeren en te bedienen.

Michel 16-04-2017 Product paar weken in bezit

Makkelijk

Mooi en robuust apparaat. Na diverse goedkope modellen te hebben versleten nu een groot weerstation gekocht. Makkelijk te instaleren en ideaal ingebouwde waterpas.wat niet zo na voren komt in de omschrijving is dat de paal houder twee kanten op kan deze is dan wel weer geschikt voor niet te dikke buis. Ik beveel deze zeker aan.

Pluspunten

• Installeren

Guus 15-04-2017 Product paar weken in bezit

Veel informatie

De WS-4800 is makkelijk te instaleren. Batterijen er in en een paar minuten wachten. Alles deed het in één keer, ondanks de afstand tussen scherm en buitensensoren (20 meter). Scherm is overzichtelijk en makkelijk in gebruik.
Plaatsen van de buitenunit is moeilijk, daar hij voor de windvaan gericht moet worden.

Pluspunten

• Makkelijk te instaleren
  • Goed leesbaar
  • Overzivhtelijk scherm

Minpunten

• Moeilijk te richten i.v.m. windrichting

Perfect 07-04-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie vormgeving

Kreeg weerstation binnen en gelijk in gebruik genomen.
Ziet er solide uit en alles werkt snel.
Gemakkelijke installatie voor buitenunit.

Cees van Brero 03-04-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi scherm en handig te plaatsen

Het is een mooi weerstation geeft nauwkeurig aan zitten geen lange draden aan dus draadloos zit allemaal in de behuizing je moet wel even goed de gebruiksaanwijzing die er bij zit in het Nderelands lezen en je hebt een kompas nodig nou die zit toevallig op mijn iPhone want je moet hem naar het noorden richten bij de Gamma kost hij € 99,00
Ik ben er blij mee.

Pluspunten

• Makkelijk installeren
  • Mooi uitgebreid scherm en standaard

Henri Seelig 29-03-2017 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800 prima product

Reviews gelezen op Kieskeurig en zo te lezen was iedereen heel erg enthousiast over dit product. Bij de Media Markt gekocht en thuis gekomen was het al een feest om dit weerstation uit te pakken. Goed verpakt, dat is vaak ook wel eens anders en het weerstation + buitensensor uit de verpakking gehaald. Met de duidelijke gebruiksaanwijzing kon ik gelijk aan de slag. Zonder problemen alles geïnstalleerd en na een half uur werkte alles naar behoren. Er worden ook batterijen meegeleverd. Kan nog geen eindoordeel geven maar gezien de reviews van een ieder verwacht ik geen problemen.

Pluspunten

• Meegeleverde batterijen
  • Gebruiksaanwijzing

Minpunten

• Nog niet gevonden

rinus 26-03-2017 Product paar dagen in bezit

Prima keuze

Snel te installeren. Even iets meer werk gehad om de buiten unit en de binnen unit te koppelen; maar toen dat lukte was de installatie een makkie

Pluspunten

• heldere gebruiksaanwijzing
  • strak vormgegeven

Minpunten

• Hij moet op een ronde pijp ivm met uitrichten

Gineke 20-03-2017 Product paar maanden in bezit

Alecto WS-4800 een goed en veelzijdig apparaat

De montage van de buitenunit is op een eenvoudige manier uit te voeren.
De koppeling tussen de buiten- en binnenunit was zo voor mekaar.
De aanduiding op de binnenunit is duidelijk afleesbaar, daarnaast is ook de historie terug te halen.

Pluspunten

• installatie-gemak
  • complete set
  • duidelijke handleiding

Hansie 20-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Alecto weerstation

Prima weerstation geeft duidelijk bruikbare info weer. Display goed afleesbaar. Installeren lukt ook goed. Is geen studie voor nodig.

Jacco Kraak 20-03-2017 Product paar dagen in bezit

Overzichtelijk scherm met veel informatie

Ondanks het feit dat het mij enige moeite heeft gekost om het apparaat zo juist mogelijk op het noorden te richten, ben ik zeer tevreden met de aankoop. Om het zo juist mogelijk op het noorden te richten zorg voor een goede kompas of gebruik een iphone, daar vind je ook een kompas

Minpunten

• installatie voor een leek

Brandt 18-03-2017 Product paar dagen in bezit

Gemakkelijk te instaleren weer station.

Apparaat sinds een paar dagen in bezit, ter vervanging van Alecto weerstation ACH-2010.
Met behulp van kompas de buitenunit op noorden uitgericht, desondanks wijken de windrichting en windsnelheid iets af. Verder gemakkelijk in bedrijf te stellen, binnen en buitenunit zijn in korte tijd met elkaar verbonden.

Pluspunten

• gemakkelijke ingebruik name
  • binnenunit is gemakkelijk af te lezen

Minpunten

• ronde buis zou voor uitrichten makkelijker zijn

H. Kennis 14-03-2017 Product paar weken in bezit

Mooi scherm in witte omlijsting en goed afleesbaar

Het Alecto weerstation WS4800 is draadloos en de ontvangst op de binnenunit is goed ondanks de afstand van 25 meter door dak en muren. Montage kan op verschillende manieren en de hulpmaterialen zijn allemaal meegeleverd met RVS schroeven. Prettig is dat ook de lithium batterijen voor de buitenunit is de doos zitten. Om de installatiebeschrijving staan ze exclusief.

Pluspunten

• eenvoudig te monteren
  • goede draadloze ontvangst
  • koppeling draadloos werkte direct.

Minpunten

• neerslagmeter is onnauwkeurig