Alecto WS-4800 - Reviews

Best Reviewed juli 2017
Kleuren
wit
Buitensensoren
regen, temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, windrichting, windsnelheid
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk

Beoordeling op basis van 237 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Jos Tomassen 30-06-2017 Product paar weken in bezit

Groot scherm met veel informatie

Het ziet er uit als een echt weerstation met veel informatie. Ik heb ook wat geleerd! Als je batterijen koopt heb je voor binnen Alkaline en voor buiten Lithium nodig, anders werk het buiten niet. Lithium werkt tot minus 20 grd en Alkaline tot +/- 0 grd! Het is maar dat je het weet en de batterijen zijn te koop bij ALECTO.NL

André 19-03-2017 Product paar weken in bezit

Compleet weerstation

Mijn huidige weerstation, een Alecto WS-3000 was na 12 jaar trouwe dienst (windmeter afgebroken) aan vervanging toe. De WS-4800 leek een goede vervanger met een goede prijs kwaliteits verhouding. Bij het uitpakken was al duidelijk de de kwaliteit beduidend beter is dan de (goedkopere) WS-3000. De installatie was eenvoudig, kon op dezelfde mast die op de dakrand is gemonteerd. Uitrichten op het noorden, batterijen (Lithium in de buitenunit - gaan lekker lang mee in en zijn niet zo temperatuurgevoelig). Binnen in voorzien van batterijen.... en werkt. T.o.v. de WS-3000 is de informatie op het display uitgebreid. Dubbele wind aanduiding (tegelijkertijd) in snelheid en Beaufort balken. Windrichting. Apparte gevoelstemperatuur aanduiding en de mogelijkheid om of een uitgebreide regenmeter of luchtdruk aanduiding. En nog veel meer....... De buitenunit is volledig van kunststof maar is voldoende robuust en ziet er degelijk uit. Kortom.... een aanrader.

Pluspunten

• Overzichtelijke informatie op display
  • Gespecificeerde batterij levensduur
  • Redelijke prijs

chris 19-03-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800 prima en goed afgewerkt toestel

Na veel wikken en wegen besloten om de Alecto WS-4800 aan te schaffen. Gelijk bij het installeren, werkte het apparaat perfect. Bij het plaatsen van de buitenunit, heb ik gebruik gemaakt van de steigerbouw buis en koppelingen. Deze zijn verkrijgbaar bij de Gamma. Werkt perfect en bovendien goed afgewerkt.

Patrick 13-02-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtig toestel, eenvoudige bediening

Mijn vorige Alecto 3000 was aan vervanging toe. Daar ik nooit problemen heb gehad met dit toestel heb ik niet getwijfeld om terug een Alecto aan te kopen. Het toestel werd geleverd volgens de planning. Eenvoudige, duidelijke handleiding. Binnen- en buitenunit communiceren heel snel met elkaar.

Pluspunten

• Eenvoudige montage
  • Batterijen bijgeleverd
  • Gebruiksvriendelijk

Aart 20-10-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800 werkt goed

In heel korte tijd had ik het weerstation werkend. De aanduiding van de windrichting en windsnelheid wijken wat af van de werkelijkheid, maar dat kan liggen aan luchtwervelingen van het hoekhuis. Het scherm is duidelijk bij voldoende omgevingslicht.
Goede gebruiksaanwijzing en zeer overzichtelijk.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik te nemen
  • Complete set, incl. batterijen

Eric 26-06-2016 Product kwartaal in bezit

niet tevreden

Na 4 maanden stopte de aanduiding van windrichtin (blijft altijd op NNW staan) en de windsnelheid (altijd 1 Bft). Moet nu weer het dak op en het komplete apparaat versturen (heb de doos ook niet meer). Vervelende klussen.

Kees 12-08-2017 Product paar dagen in bezit

Slim weerstation

Mijn vorige Alecto 3000 heeft het vele jaren vol gehouden. Het buitentoestel werd beschadigd bij werkzaamheden op dak. Dan maar een nieuwer en wat robuuster model gekozen dat snel en goed was te monteren en direct ging werken.
Binnen 2 dagen in huis en geheel compleet met batterijen en Nederlandse gebruiksaanwijzing.

Pluspunten

• snelle montage
  • overzichtelijk scherm
  • degelijk apparaat
  • geen losse snoeren meer op dak

Bart L. 11-08-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi weerstation

Product wordt correct geleverd en is professioneel verpakt.
Het installeren verloopt moeiteloos. Geen problemen ondervonden zoals bij andere weerstations. De buitenunit wordt onmiddellijk gevonden door de binnenunit. Het product heb ik pas in mijn bezit maar lijkt zeer goed te werken.
Er wordt een Nederlandse gebruiksaanwijzing meegeleverd. Het display zelf kan echter niet in het Nederlands ingesteld worden. Wel de corrante Europese talen zoals Duits, Frans, Engels, Italiaans, Spaans maar helaas geen Nederlands. De dag van de week wordt dus in een vreemde taal weer gegeven alsook de windsnelheid. Het bevestigen van de buitenunit verliep vlekkeloos. Alle meetelementen worden in één unit verzameld. Dat is wellicht voor sommigen een minpunt maar voor mij werkt het perfect. Ik ben tevreden over mijn aankoop maar de betrouwbaarheid zal zich met de tijd bewijzen. Het display is trouwens een gewoon LCD display met grijze achtergrond niet in het okergeel zoals wordt afgebeeld. Dat is de kleur als je de verlichting activeert 's avonds.

Pluspunten

• Gemakkelijke installatie
  • De buitenunit is één element
  • Veel informatie

Minpunten

• Display kan beter
  • Geen Nederlands instelbaar

Weerstation WS-4800 06-08-2017 Product paar dagen in bezit

Weerstation Alecto WS-4800

In maart 2016 heb ik een weerstation van het merk Alecto WS-4800 gekocht bij de media-markt te Emmen. Mijn keuze was niet zo moeilijk, daar er veel positieve reactie's waren op kieskeurig. Na 1 jaar begaf het weerstation het en is het weerstation 3x opgestuurd geweest naar Alecto. (probleem was zender ontvanger werkte niet)
Aangezien dat de 3e reparatie volgens de mediamarkt te lang op zich liet wachten, kreeg ik schrijven dat ik het geld of een nieuw product mag uitkiezen. De media-markt heeft n.l. afspraken betreffende overschrijden van de maximale reparatie termijn.
Wat nu: Daar ik de Alecto WS-4800 toch een mooi apparaat vind, heb ik toch weer het voornoemde type gekocht. Alles weer geinstalleerd en werkt prima ! Ik ga er vanuit dat het misschien een constructiefout is geweest en heb nog vertrouwen in dit product.
Media-markt Emmen gaf goede service en is klant vriendelijk !

Met vriendelijk groet,
Chris Berends
Emmen

Pluspunten

• Mooi product
  • Positieve reviews
  • Goede service
  • Gemakkelijk bediening

Minpunten

• Reparatie kan soms lang duren

Syranno 02-08-2017 Product paar dagen in bezit

WS-4800: eenvoudig en duidelijk

Na de WS-4500 nu een 4800 die iets eenvoudiger is want geen rechtstreekse verbinding met het internet. Niet getreurd: vooruitzichten kunnen ook op de pc of smartphone worden weergegeven. Tevreden met de aankoop via Conrad.be: na 1 dag geleverd. Goed uitziend product. Stevig gebouwde buitenunit hoewel ik een beetje vrees voor het plastiek van de windvaan, windmeter en regenmeter. Maar dat zal de toekomst uitwijzen. Eenvoudige montage staand of op een mast. Alle onderdelen meegeleverd. Duidelijk en helder display voor de binnen-unit. Eenvoudige bediening. Anders ingedeeld dan de 4500 dus nog even gewoon worden. Ook iets minder instelmogelijkheden dan de 4500 maar na gewenning schat ik het toch voldoende.
Sterk signaal, goede verbinding tussen de toestellen.

Pluspunten

• Eenvoudig, duidelijk en helder display
  • Zover ik kan nagaan: stevig gebouwde buiten-unit
  • Heldere, Nederlandstalige (+FR+DE) uitleg
  • Goede verbinding tussen de toestellen

Minpunten

• Handleiding niet consequent en volledig
  • Plastiek van buiten-unit kan beter

Pieter 27-07-2017 Product paar dagen in bezit

Geweldig ding!

Na jaren een goedkopere weerstation (ander merk) gehad te hebben was ik het beu om telkens de buitensensor te vervangen. Dus dan maar eens in het iets duurdere segment gekeken en daar is deze (WS-4800) uitgekomen.
Alleen de verpakking is al top. Inclusief batterijen, waarbij voor de buitenunit speciale bijgevoegd waren.
De windmeter etc. simpel met vier pluggen en rvs schroeven op een betontegel gemonteerd en die op het platdak gezet.
Daarna was het koppelen aan elkaar en het dcf radiosignaal zoeken en … klaar!
Mooi ding. Mis alleen de zonsopkomst en –ondergang tijden, da’s misschien het enige minpuntje.

Pluspunten

• Simpel te installeren.
  • Compleet.

J.de 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi weerstation

Sinds een paar dagen dit weerstation in bezit,het was gemakkelijk te installeren. De waarden zijn goed af te lezen. Wel jammer van de vierkante stang,hierdoor is het lastig om de windrichting goed in te stellen. Dit is echter het enige minpuntje , verder ben ik goed tevreden

Jan 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

Het artikel is snel geleverd volgens afspraak. Goed verpakt met duidelijke beschrijvingen van plaatsing, installeren en instellen. Binnen en buitenunit zijn in zeer korte tijd met elkaar verbonden waardoor snel de juiste gegevens op het display afleesbaar zijn.

Sjuk Fransbergen 21-10-2017 Product paar weken in bezit

Gemakkelijk te installeren

Een compleet weerstation, dat werkt naar behoren en gemakkelijk en snel te installeren is. Ik ben er zeer content mee.

Pluspunten

• Goed leesbaar display
  • Makkelijk op te hangen of te plaatsen

Alex 21-10-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi duidelijk helder display

Een mooi en duidelijk overzichtelijk helder display. De gele opkomende achtergrondkleur komt het product ten goede.

Jan 19-10-2017 Product paar maanden in bezit

Fijn weerstation.

Vriendelijke gebruiksaanwijzing , snel geïnstalleerd ,plaatsing op mast van 1 meter boven het dak, de wind en windrichting zijn nu goed afleesbaar en betrouwbaar.
Prijs en kwaliteit verhouding tot nu toe goed. 3 maanden in bezit.

Pluspunten

• Snel geïnstalleerd
  • Gebruiks vriendelijk

Minpunten

• Tot nu toe geen

Rob van der Meij 17-10-2017 Product paar maanden in bezit

overzichtelijk scherm met alle goed af te lezen gegevens

Was op zoek naar een weerstation, voor ongeveer E/ 100,--. Ik heb al een twee maanden het weerstation Alecto WS 4800 in mijn bezit. Het resultaat is voor andere kopers zeer aan te bevelen. De geprojecteerde onderdelen op het scherm zijn in oog opslag duidelijk te bekijken. Voor een lage prijs een professioneel weerstation.

Joep 11-10-2017 Product paar dagen in bezit

Duidelijk leesbaar display

De oude Alecto WS 3000 was na heel veel jaren in weer en wind op onze vlaggenmast te hebben gestaan aan vervanging toe. De "windmolen" was deels afgebroken en andere plastic behuizing werd met tape bij elkaar gehouden.
Na het lezen van de vele lovende reviews over de Alecto WS 4800 heb ik bij Mediamarkt Apeldoorn dit weerstation aangeschaft. De installatie was simpel en het vierkante huis van het weerstation was gemakkelijk om het exact op het noorden te richten. Vierkantje aftekenen en uitzagen in het deksel op de mast en hij stond exact gericht.
Omdat ik postduiven houdt en graag wil wete hoelang mijn duiven doen over een vlucht vind ik het prachtig dat ik op dit weerstation de windrichting en ook de windkracht kan zien.

Pluspunten

• prima afleesbaar display
  • windrichting en windkracht

H. Struik 08-10-2017 Product paar dagen in bezit

Compleet weerstation

Nadat mijn oude weerstation het had begeven heb ik dit weerstation aangeschaft. Hij doet nu enkele dagen dienst en bevalt prima. Zeer eenvoudig te installeren. Heeft een duidelijk en groot scherm welk eenvoudig is af te lezen.

Ben Klok 08-10-2017 Product paar dagen in bezit

Duidelijke weergave, goede beschrijving

Goede heldere weergave met een duidelijke Nederlandse beschrijving. Het buitenstation ziet er solide uit, eenvoudig te plaatsen