Alecto WS-4800 - Reviews

Best Reviewed december 2017
Kleuren
wit
Buitensensoren
regen, temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, windrichting, windsnelheid
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 279 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Jos Tomassen 30-06-2017

Groot scherm met veel informatie

Het ziet er uit als een echt weerstation met veel informatie. Ik heb ook wat geleerd! Als je batterijen koopt heb je voor binnen Alkaline en voor buiten Lithium nodig, anders werk het buiten niet. Lithium werkt tot minus 20 grd en Alkaline tot +/- 0 grd! Het is maar dat je het weet en de batterijen zijn te koop bij ALECTO.NL

André 19-03-2017

Compleet weerstation

Mijn huidige weerstation, een Alecto WS-3000 was na 12 jaar trouwe dienst (windmeter afgebroken) aan vervanging toe. De WS-4800 leek een goede vervanger met een goede prijs kwaliteits verhouding. Bij het uitpakken was al duidelijk de de kwaliteit beduidend beter is dan de (goedkopere) WS-3000. De installatie was eenvoudig, kon op dezelfde mast die op de dakrand is gemonteerd. Uitrichten op het noorden, batterijen (Lithium in de buitenunit - gaan lekker lang mee in en zijn niet zo temperatuurgevoelig). Binnen in voorzien van batterijen.... en werkt. T.o.v. de WS-3000 is de informatie op het display uitgebreid. Dubbele wind aanduiding (tegelijkertijd) in snelheid en Beaufort balken. Windrichting. Apparte gevoelstemperatuur aanduiding en de mogelijkheid om of een uitgebreide regenmeter of luchtdruk aanduiding. En nog veel meer....... De buitenunit is volledig van kunststof maar is voldoende robuust en ziet er degelijk uit. Kortom.... een aanrader.

Pluspunten

• Overzichtelijke informatie op display
  • Gespecificeerde batterij levensduur
  • Redelijke prijs

chris 19-03-2016

Alecto WS-4800 prima en goed afgewerkt toestel

Na veel wikken en wegen besloten om de Alecto WS-4800 aan te schaffen. Gelijk bij het installeren, werkte het apparaat perfect. Bij het plaatsen van de buitenunit, heb ik gebruik gemaakt van de steigerbouw buis en koppelingen. Deze zijn verkrijgbaar bij de Gamma. Werkt perfect en bovendien goed afgewerkt.

Patrick 13-02-2017

Prachtig toestel, eenvoudige bediening

Mijn vorige Alecto 3000 was aan vervanging toe. Daar ik nooit problemen heb gehad met dit toestel heb ik niet getwijfeld om terug een Alecto aan te kopen. Het toestel werd geleverd volgens de planning. Eenvoudige, duidelijke handleiding. Binnen- en buitenunit communiceren heel snel met elkaar.

Pluspunten

• Eenvoudige montage
  • Batterijen bijgeleverd
  • Gebruiksvriendelijk

Aart 20-10-2016

Alecto WS-4800 werkt goed

In heel korte tijd had ik het weerstation werkend. De aanduiding van de windrichting en windsnelheid wijken wat af van de werkelijkheid, maar dat kan liggen aan luchtwervelingen van het hoekhuis. Het scherm is duidelijk bij voldoende omgevingslicht.
Goede gebruiksaanwijzing en zeer overzichtelijk.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik te nemen
  • Complete set, incl. batterijen

Eric 26-06-2016
  • Product kwartaal in bezit

niet tevreden

Na 4 maanden stopte de aanduiding van windrichtin (blijft altijd op NNW staan) en de windsnelheid (altijd 1 Bft). Moet nu weer het dak op en het komplete apparaat versturen (heb de doos ook niet meer). Vervelende klussen.

Kees 12-08-2017

Slim weerstation

Mijn vorige Alecto 3000 heeft het vele jaren vol gehouden. Het buitentoestel werd beschadigd bij werkzaamheden op dak. Dan maar een nieuwer en wat robuuster model gekozen dat snel en goed was te monteren en direct ging werken.
Binnen 2 dagen in huis en geheel compleet met batterijen en Nederlandse gebruiksaanwijzing.

Pluspunten

• snelle montage
  • overzichtelijk scherm
  • degelijk apparaat
  • geen losse snoeren meer op dak

Bart L. 11-08-2017

Mooi weerstation

Product wordt correct geleverd en is professioneel verpakt.
Het installeren verloopt moeiteloos. Geen problemen ondervonden zoals bij andere weerstations. De buitenunit wordt onmiddellijk gevonden door de binnenunit. Het product heb ik pas in mijn bezit maar lijkt zeer goed te werken.
Er wordt een Nederlandse gebruiksaanwijzing meegeleverd. Het display zelf kan echter niet in het Nederlands ingesteld worden. Wel de corrante Europese talen zoals Duits, Frans, Engels, Italiaans, Spaans maar helaas geen Nederlands. De dag van de week wordt dus in een vreemde taal weer gegeven alsook de windsnelheid. Het bevestigen van de buitenunit verliep vlekkeloos. Alle meetelementen worden in één unit verzameld. Dat is wellicht voor sommigen een minpunt maar voor mij werkt het perfect. Ik ben tevreden over mijn aankoop maar de betrouwbaarheid zal zich met de tijd bewijzen. Het display is trouwens een gewoon LCD display met grijze achtergrond niet in het okergeel zoals wordt afgebeeld. Dat is de kleur als je de verlichting activeert 's avonds.

Pluspunten

• Gemakkelijke installatie
  • De buitenunit is één element
  • Veel informatie

Minpunten

• Display kan beter
  • Geen Nederlands instelbaar

Weerstation WS-4800 06-08-2017

Weerstation Alecto WS-4800

In maart 2016 heb ik een weerstation van het merk Alecto WS-4800 gekocht bij de media-markt te Emmen. Mijn keuze was niet zo moeilijk, daar er veel positieve reactie's waren op kieskeurig. Na 1 jaar begaf het weerstation het en is het weerstation 3x opgestuurd geweest naar Alecto. (probleem was zender ontvanger werkte niet)
Aangezien dat de 3e reparatie volgens de mediamarkt te lang op zich liet wachten, kreeg ik schrijven dat ik het geld of een nieuw product mag uitkiezen. De media-markt heeft n.l. afspraken betreffende overschrijden van de maximale reparatie termijn.
Wat nu: Daar ik de Alecto WS-4800 toch een mooi apparaat vind, heb ik toch weer het voornoemde type gekocht. Alles weer geinstalleerd en werkt prima ! Ik ga er vanuit dat het misschien een constructiefout is geweest en heb nog vertrouwen in dit product.
Media-markt Emmen gaf goede service en is klant vriendelijk !

Met vriendelijk groet,
Chris Berends
Emmen

Pluspunten

• Mooi product
  • Positieve reviews
  • Goede service
  • Gemakkelijk bediening

Minpunten

• Reparatie kan soms lang duren

Syranno 02-08-2017

WS-4800: eenvoudig en duidelijk

Na de WS-4500 nu een 4800 die iets eenvoudiger is want geen rechtstreekse verbinding met het internet. Niet getreurd: vooruitzichten kunnen ook op de pc of smartphone worden weergegeven. Tevreden met de aankoop via Conrad.be: na 1 dag geleverd. Goed uitziend product. Stevig gebouwde buitenunit hoewel ik een beetje vrees voor het plastiek van de windvaan, windmeter en regenmeter. Maar dat zal de toekomst uitwijzen. Eenvoudige montage staand of op een mast. Alle onderdelen meegeleverd. Duidelijk en helder display voor de binnen-unit. Eenvoudige bediening. Anders ingedeeld dan de 4500 dus nog even gewoon worden. Ook iets minder instelmogelijkheden dan de 4500 maar na gewenning schat ik het toch voldoende.
Sterk signaal, goede verbinding tussen de toestellen.

Pluspunten

• Eenvoudig, duidelijk en helder display
  • Zover ik kan nagaan: stevig gebouwde buiten-unit
  • Heldere, Nederlandstalige (+FR+DE) uitleg
  • Goede verbinding tussen de toestellen

Minpunten

• Handleiding niet consequent en volledig
  • Plastiek van buiten-unit kan beter

Pieter 27-07-2017

Geweldig ding!

Na jaren een goedkopere weerstation (ander merk) gehad te hebben was ik het beu om telkens de buitensensor te vervangen. Dus dan maar eens in het iets duurdere segment gekeken en daar is deze (WS-4800) uitgekomen.
Alleen de verpakking is al top. Inclusief batterijen, waarbij voor de buitenunit speciale bijgevoegd waren.
De windmeter etc. simpel met vier pluggen en rvs schroeven op een betontegel gemonteerd en die op het platdak gezet.
Daarna was het koppelen aan elkaar en het dcf radiosignaal zoeken en … klaar!
Mooi ding. Mis alleen de zonsopkomst en –ondergang tijden, da’s misschien het enige minpuntje.

Pluspunten

• Simpel te installeren.
  • Compleet.

J.de 28-06-2016

Mooi weerstation

Sinds een paar dagen dit weerstation in bezit,het was gemakkelijk te installeren. De waarden zijn goed af te lezen. Wel jammer van de vierkante stang,hierdoor is het lastig om de windrichting goed in te stellen. Dit is echter het enige minpuntje , verder ben ik goed tevreden

Jan 05-01-2016

Het artikel is snel geleverd volgens afspraak. Goed verpakt met duidelijke beschrijvingen van plaatsing, installeren en instellen. Binnen en buitenunit zijn in zeer korte tijd met elkaar verbonden waardoor snel de juiste gegevens op het display afleesbaar zijn.

Jan 12-07-2018
  • Product gekregen

Duidelijk, makkelijk te installeren, overzichtelijk

Makkelijk te installeren, duidelijk en overzichtelijk scherm. Veel informatie op 1 scherm. Veel plezier van.

alecto ws 4800 Henk 03-06-2018

duidelijk en doed het altijd

Prima product heb er inmiddels twee gekocht zonder spijt .duidelijke aflezing en makkelijke installatie.

Kunen 24-04-2018

Mooi , eenvoudig te bedienen en goed werkend weerstation

het weerstation heeft een goede prijs - kwaliteit verhouding, is gebruikersvriendelijk, en gemakkelijk te installeren. wel waren de batterijen van het binnen station al binnen 9 maanden leeg. Het bijhouden van de neerslag hoeveelheden per maand is wat moeilijk omdat na maand einde de maand stand meteen naar 0 gaat

Pluspunten

• eenvoudig te plaatsen
  • overzichtelijk en gebruikersvriendelijk

Minpunten

• maand neerslag is moeilijk bij te houden

Ron 11-03-2018

Prima weerstation

Dit is mijn derde WS4800. Aan zee gaat bijna niets langer mee dan een jaar. Deze doorstaat het zout redelijk goed en zeker de stormen.

Pluspunten

• goed prijs prestatatie
  • meet alles wat je wilt weten

Minpunten

• dure lithium batterijen voor buiten

H. v. d. Velde 11-03-2018

Groot scherm , goed zichtbaar

Ik had zelf al jaren een Alecto , dus heb weer voor deze gekozen , was over de andere zeer tevreden.

DE OLDE BEERE 28-02-2018

duidelijk afleesbaar

Dit weerstation heb ik gekocht in mei 2016, en geen moment spijt van gehad.
Hij is goed afleesbaar en nauwkeurig, en het weerstation kan tegen water, per ongeluk in het afwas water laten gevallen.
Een nadeel is dat de batterijen vrij duur zijn, maar buiten dat een cijfer 9 waard.

P.J de Vries 26-02-2018

Geweldig weerstation

Ik geb dit weerstation gewonnen van fa.Frank. Het is echt een geweldig weerstation , die alles zeer secuur weergeeft!!!

Pluspunten

• Mooie uitstraling
  • Duidelijke weergave