Alecto WS-4800 - Reviews

Best Reviewed februari 2017
Kleuren
wit
Buitensensoren
regen, temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, windrichting, windsnelheid
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk

Beoordeling op basis van 167 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

chris 19-03-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800 prima en goed afgewerkt toestel

Na veel wikken en wegen besloten om de Alecto WS-4800 aan te schaffen. Gelijk bij het installeren, werkte het apparaat perfect. Bij het plaatsen van de buitenunit, heb ik gebruik gemaakt van de steigerbouw buis en koppelingen. Deze zijn verkrijgbaar bij de Gamma. Werkt perfect en bovendien goed afgewerkt.

Aart 20-10-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800 werkt goed

In heel korte tijd had ik het weerstation werkend. De aanduiding van de windrichting en windsnelheid wijken wat af van de werkelijkheid, maar dat kan liggen aan luchtwervelingen van het hoekhuis. Het scherm is duidelijk bij voldoende omgevingslicht.
Goede gebruiksaanwijzing en zeer overzichtelijk.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik te nemen
  • Complete set, incl. batterijen

J.de 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi weerstation

Sinds een paar dagen dit weerstation in bezit,het was gemakkelijk te installeren. De waarden zijn goed af te lezen. Wel jammer van de vierkante stang,hierdoor is het lastig om de windrichting goed in te stellen. Dit is echter het enige minpuntje , verder ben ik goed tevreden

Eric 26-06-2016 Product kwartaal in bezit

niet tevreden

Na 4 maanden stopte de aanduiding van windrichtin (blijft altijd op NNW staan) en de windsnelheid (altijd 1 Bft). Moet nu weer het dak op en het komplete apparaat versturen (heb de doos ook niet meer). Vervelende klussen.

Jan 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

Het artikel is snel geleverd volgens afspraak. Goed verpakt met duidelijke beschrijvingen van plaatsing, installeren en instellen. Binnen en buitenunit zijn in zeer korte tijd met elkaar verbonden waardoor snel de juiste gegevens op het display afleesbaar zijn.

Gineke 20-03-2017 Product paar maanden in bezit

Alecto WS-4800 een goed en veelzijdig apparaat

De montage van de buitenunit is op een eenvoudige manier uit te voeren.
De koppeling tussen de buiten- en binnenunit was zo voor mekaar.
De aanduiding op de binnenunit is duidelijk afleesbaar, daarnaast is ook de historie terug te halen.

Pluspunten

• installatie-gemak
  • complete set
  • duidelijke handleiding

Hansie 20-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Alecto weerstation

Prima weerstation geeft duidelijk bruikbare info weer. Display goed afleesbaar. Installeren lukt ook goed. Is geen studie voor nodig.

Jacco Kraak 20-03-2017 Product paar dagen in bezit

Overzichtelijk scherm met veel informatie

Ondanks het feit dat het mij enige moeite heeft gekost om het apparaat zo juist mogelijk op het noorden te richten, ben ik zeer tevreden met de aankoop. Om het zo juist mogelijk op het noorden te richten zorg voor een goede kompas of gebruik een iphone, daar vind je ook een kompas

Minpunten

• installatie voor een leek

André 19-03-2017 Product paar weken in bezit

Compleet weerstation

Mijn huidige weerstation, een Alecto WS-3000 was na 12 jaar trouwe dienst (windmeter afgebroken) aan vervanging toe. De WS-4800 leek een goede vervanger met een goede prijs kwaliteits verhouding. Bij het uitpakken was al duidelijk de de kwaliteit beduidend beter is dan de (goedkopere) WS-3000. De installatie was eenvoudig, kon op dezelfde mast die op de dakrand is gemonteerd. Uitrichten op het noorden, batterijen (Lithium in de buitenunit - gaan lekker lang mee in en zijn niet zo temperatuurgevoelig). Binnen in voorzien van batterijen.... en werkt. T.o.v. de WS-3000 is de informatie op het display uitgebreid. Dubbele wind aanduiding (tegelijkertijd) in snelheid en Beaufort balken. Windrichting. Apparte gevoelstemperatuur aanduiding en de mogelijkheid om of een uitgebreide regenmeter of luchtdruk aanduiding. En nog veel meer....... De buitenunit is volledig van kunststof maar is voldoende robuust en ziet er degelijk uit. Kortom.... een aanrader.

Pluspunten

• Overzichtelijke informatie op display
  • Gespecificeerde batterij levensduur
  • Redelijke prijs

Brandt 18-03-2017 Product paar dagen in bezit

Gemakkelijk te instaleren weer station.

Apparaat sinds een paar dagen in bezit, ter vervanging van Alecto weerstation ACH-2010.
Met behulp van kompas de buitenunit op noorden uitgericht, desondanks wijken de windrichting en windsnelheid iets af. Verder gemakkelijk in bedrijf te stellen, binnen en buitenunit zijn in korte tijd met elkaar verbonden.

Pluspunten

• gemakkelijke ingebruik name
  • binnenunit is gemakkelijk af te lezen

Minpunten

• ronde buis zou voor uitrichten makkelijker zijn

H. Kennis 14-03-2017 Product paar weken in bezit

Mooi scherm in witte omlijsting en goed afleesbaar

Het Alecto weerstation WS4800 is draadloos en de ontvangst op de binnenunit is goed ondanks de afstand van 25 meter door dak en muren. Montage kan op verschillende manieren en de hulpmaterialen zijn allemaal meegeleverd met RVS schroeven. Prettig is dat ook de lithium batterijen voor de buitenunit is de doos zitten. Om de installatiebeschrijving staan ze exclusief.

Pluspunten

• eenvoudig te monteren
  • goede draadloze ontvangst
  • koppeling draadloos werkte direct.

Minpunten

• neerslagmeter is onnauwkeurig

Joost Beijens 11-03-2017 Product paar dagen in bezit

Super overzichtelijk binnen scherm

Heel makelijk te installeren en werkt meteen super alles stelt zich zelf in en daar heb je voor de rest geen omkijken naar

Pluspunten

• Makkelijk

Ger 11-03-2017 Product paar dagen in bezit

Het weer in één oogopslag.

Plug en play, dat is hier meer dan toepasselijk. Alles werkt in een overzichtelijk scherm en zonder een moeilijke handleiding waar je eerst doorheen moet. Prima product.

Pluspunten

• Het hele weerstation op één standaard
  • Groot bereik,20m tussen zender en ontvanger

Minpunten

• Jammer dat de ion batterijen er niet bijzitten.
  • Die moeten speciaal gekocht worden dus oponthoud

Mario T 28-02-2017 Product paar weken in bezit

topproduct met duidelijke handleiding

Uitgebreide weergave van alle mogelijke weervaststellingen en temperaturen en dergelijke. Betrouwbaar ook, hebben het vergeleken met ouder toestel dat minder functies had, en klopt qua vaststellingen met ander toestel. procedure/handleiding gemakkelijk!! is aanrader! dit product is iets duurder dan type 4700 maar hier zijn de batterijen bijgeleverd!!

Bakker 27-02-2017 Product paar maanden in bezit

Mooi scherm

We zijn heel tevreden met onze aankoop. Hij geeft heel goed alle gegevens door. Erg leuk om de temperatuur binnen/buiten en hoeveel wind er staat en hoeveel regen er is gevallen en alle andere mogelijkheden. Geweldig, we kijken er dagelijks op. Hij is ook heel handzaam, je neemt hem gewoon mee naar vóór of achter kamer. Wij zijn heel blij dat we dit weerstation Alecto WS 4800 uitgekozen hebben.

Karin 26-02-2017 Product paar dagen in bezit

Duidelijke handleiding, gauw aan de praat

In heel korte tijd Een werkend weerstation. Gemonteerd op een afvoerpijpje en dan in een aluminium vlaggenmast; vrijstaand in het veld. De aanduiding van de windrichting en windsnelheid werken dan perfect, controle met kompas. Het display binnen is duidelijk af te lezen, veel mogelijkheden. Idelaa om de weersomstandigheden bij te houden voor de groentekas. Gebruiksaanwijzing is heel duidelijk.

Pluspunten

• Veel functies
  • Goed op te stellen
  • Goed voor de hobbytuinder

Jeroen Piek 25-02-2017 Product paar dagen in bezit

Leuke weerstation

Pas net ontvangen, gekocht naar aanleiding van de goede recenties. Installeren makkelijk, alleen is inderdaad de vierkante buis onhandig als je hem aan een paal wilt bevestigen. Dit omdat het buitenapparaat naar het noorden gericht moet worden. Gelukkig hebben wij een tuin op het zuiden, dus voor ons eenvoudig.

Pluspunten

• makkelijke automatische installatie

Minpunten

• vierkante buis

Ludo 23-02-2017 Product paar weken in bezit

Prima apparaat

De alecto WS-4800 is makkelijk te installeren. Hij is makkelijk te bedienen. Het display is overzichtelijk en goed afleesbaar.

Adri 22-02-2017 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800, mooi weerstation

Gisteren dit weerstation aangeschaft vanwege de positieve reviews. Het geheel is zeer gemakkelijk te installeren. De waardes zijn duidelijk af te lezen op de ontvanger. Een minpuntje is de vierkante stang om het geheel te bevestigen. Dit opgelost door het geheel met bijgeleverde hulpstukken aan een PVC-buis van 32 mm te monteren. Ruimte tussen de hulpstukken opgevuld met rubberen ringetjes. Verder ben ik tot nu toe uiterst tevreden met mijn aanschaf.

Pluspunten

• Gemakkelijk installatie
  • Compleet voor een redelijke prijs
  • Goed afleesbaar scherm en eenvoudig in te stellen

Minpunten

• Batterijhouder zit aan onderzijde
  • Bevestiging zou rond moeten zijn.

Leendert 16-02-2017 Product paar maanden in bezit

zeer mooi weerstation en zeer makkelijk te instaleren

ik wilde al jaren een weerstation waar ik alles op af kan lezen en makkelijk te bedienen is.
heel lang nagedacht en gezocht totdat ik de alecto WS-4800 op het internet tegen kwam.
gebeld en gezocht naar een winkel waar ze verkochten want ik wilde toch graag het product even bekijken voor ik het kocht.
hij staat nu bijna twee maanden op het dak en ben er erg blij mee.
werkt echt goed.