Alecto WS-4800 - Reviews

Best Reviewed juli 2017
Kleuren
wit
Buitensensoren
regen, temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, windrichting, windsnelheid
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk

Beoordeling op basis van 215 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

André 19-03-2017 Product paar weken in bezit

Compleet weerstation

Mijn huidige weerstation, een Alecto WS-3000 was na 12 jaar trouwe dienst (windmeter afgebroken) aan vervanging toe. De WS-4800 leek een goede vervanger met een goede prijs kwaliteits verhouding. Bij het uitpakken was al duidelijk de de kwaliteit beduidend beter is dan de (goedkopere) WS-3000. De installatie was eenvoudig, kon op dezelfde mast die op de dakrand is gemonteerd. Uitrichten op het noorden, batterijen (Lithium in de buitenunit - gaan lekker lang mee in en zijn niet zo temperatuurgevoelig). Binnen in voorzien van batterijen.... en werkt. T.o.v. de WS-3000 is de informatie op het display uitgebreid. Dubbele wind aanduiding (tegelijkertijd) in snelheid en Beaufort balken. Windrichting. Apparte gevoelstemperatuur aanduiding en de mogelijkheid om of een uitgebreide regenmeter of luchtdruk aanduiding. En nog veel meer....... De buitenunit is volledig van kunststof maar is voldoende robuust en ziet er degelijk uit. Kortom.... een aanrader.

Pluspunten

• Overzichtelijke informatie op display
  • Gespecificeerde batterij levensduur
  • Redelijke prijs

Patrick 13-02-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtig toestel, eenvoudige bediening

Mijn vorige Alecto 3000 was aan vervanging toe. Daar ik nooit problemen heb gehad met dit toestel heb ik niet getwijfeld om terug een Alecto aan te kopen. Het toestel werd geleverd volgens de planning. Eenvoudige, duidelijke handleiding. Binnen- en buitenunit communiceren heel snel met elkaar.

Pluspunten

• Eenvoudige montage
  • Batterijen bijgeleverd
  • Gebruiksvriendelijk

Aart 20-10-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800 werkt goed

In heel korte tijd had ik het weerstation werkend. De aanduiding van de windrichting en windsnelheid wijken wat af van de werkelijkheid, maar dat kan liggen aan luchtwervelingen van het hoekhuis. Het scherm is duidelijk bij voldoende omgevingslicht.
Goede gebruiksaanwijzing en zeer overzichtelijk.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik te nemen
  • Complete set, incl. batterijen

chris 19-03-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800 prima en goed afgewerkt toestel

Na veel wikken en wegen besloten om de Alecto WS-4800 aan te schaffen. Gelijk bij het installeren, werkte het apparaat perfect. Bij het plaatsen van de buitenunit, heb ik gebruik gemaakt van de steigerbouw buis en koppelingen. Deze zijn verkrijgbaar bij de Gamma. Werkt perfect en bovendien goed afgewerkt.

Jos Tomassen 30-06-2017 Product paar weken in bezit

Groot scherm met veel informatie

Het ziet er uit als een echt weerstation met veel informatie. Ik heb ook wat geleerd! Als je batterijen koopt heb je voor binnen Alkaline en voor buiten Lithium nodig, anders werk het buiten niet. Lithium werkt tot minus 20 grd en Alkaline tot +/- 0 grd! Het is maar dat je het weet en de batterijen zijn te koop bij ALECTO.NL

J.de 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi weerstation

Sinds een paar dagen dit weerstation in bezit,het was gemakkelijk te installeren. De waarden zijn goed af te lezen. Wel jammer van de vierkante stang,hierdoor is het lastig om de windrichting goed in te stellen. Dit is echter het enige minpuntje , verder ben ik goed tevreden

Eric 26-06-2016 Product kwartaal in bezit

niet tevreden

Na 4 maanden stopte de aanduiding van windrichtin (blijft altijd op NNW staan) en de windsnelheid (altijd 1 Bft). Moet nu weer het dak op en het komplete apparaat versturen (heb de doos ook niet meer). Vervelende klussen.

Jan 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

Koos 19-08-2017 Product paar dagen in bezit

Eenvoudige instalatie

Had hiervoor jaren een Alecto WS 3000 en zeer goed bevallen daarom weer naar dit merk gezocht. Wilde wel wat meer mogelijkheden en zo kwam ik uit bij de WS 4800. Duidelijke beschrijving is stevig en eenvoudige instalatie

Pluspunten

• eenvoudige instalatie
  • stevig produkt

Johan S 17-08-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi weerstation met veel mogelijkheden.

Ziet er degelijk uit en met mooi display en met veel meetgegevens. Montage is eenvoudig met
duidelijke gebruiksaanwijzing.

Pluspunten

• Gemakkelijke installatie
  • Overzichtelijk display
  • Buitenunit ziet er degelijk uit

Kees 12-08-2017 Product paar dagen in bezit

Slim weerstation

Mijn vorige Alecto 3000 heeft het vele jaren vol gehouden. Het buitentoestel werd beschadigd bij werkzaamheden op dak. Dan maar een nieuwer en wat robuuster model gekozen dat snel en goed was te monteren en direct ging werken.
Binnen 2 dagen in huis en geheel compleet met batterijen en Nederlandse gebruiksaanwijzing.

Pluspunten

• snelle montage
  • overzichtelijk scherm
  • degelijk apparaat
  • geen losse snoeren meer op dak

Bart L. 11-08-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi weerstation

Product wordt correct geleverd en is professioneel verpakt.
Het installeren verloopt moeiteloos. Geen problemen ondervonden zoals bij andere weerstations. De buitenunit wordt onmiddellijk gevonden door de binnenunit. Het product heb ik pas in mijn bezit maar lijkt zeer goed te werken.
Er wordt een Nederlandse gebruiksaanwijzing meegeleverd. Het display zelf kan echter niet in het Nederlands ingesteld worden. Wel de corrante Europese talen zoals Duits, Frans, Engels, Italiaans, Spaans maar helaas geen Nederlands. De dag van de week wordt dus in een vreemde taal weer gegeven alsook de windsnelheid. Het bevestigen van de buitenunit verliep vlekkeloos. Alle meetelementen worden in één unit verzameld. Dat is wellicht voor sommigen een minpunt maar voor mij werkt het perfect. Ik ben tevreden over mijn aankoop maar de betrouwbaarheid zal zich met de tijd bewijzen. Het display is trouwens een gewoon LCD display met grijze achtergrond niet in het okergeel zoals wordt afgebeeld. Dat is de kleur als je de verlichting activeert 's avonds.

Pluspunten

• Gemakkelijke installatie
  • De buitenunit is één element
  • Veel informatie

Minpunten

• Display kan beter
  • Geen Nederlands instelbaar

Eric 09-08-2017 Product paar dagen in bezit

Duidelijk afleesbaar scherm

Het toestel werd binnen de gestelde termijn geleverd, heel goed en duidelijk afleesbaar scherm, ook zichtbaar zonder verlichting.
Snel ingesteld en werkt prima na een paar minuutjes, ik had een veel duurder toestel van Balance, maar deze heeft dezelfde mogelijkheden en een pak goedkoper, ik ben meer dan super tevreden.

pieter 09-08-2017 Product paar weken in bezit

mooi helder scherm het buitengeheel ziet er soliede uit

perfect weerstation werkt direct na de batterijen te plaatsen makkelijke aan te sluiten binnen een paar minuten topper.

Pluspunten

• degelijk ziet er ook nog mooi uit
  • snel aan te sluiten makelijke bediening

• nog niet on dekt

Hans 07-08-2017 Product paar dagen in bezit

zeer goed weerstation met veel meetgegevens

Het artikel is snel geleverd volgens afspraak. Goed verpakt met duidelijke beschrijvingen van plaatsing, installeren en instellen. Binnen en buitenunit zijn in zeer korte tijd met elkaar verbonden waardoor snel de juiste gegevens op het display afleesbaar zijn.Ook nuttige uitleg welke batterijen men moet gebruiken bij welke unit .

Pluspunten

• eenvoudig te installeren
  • overzichtelijk scherm

Weerstation WS-4800 06-08-2017 Product paar dagen in bezit

Weerstation Alecto WS-4800

In maart 2016 heb ik een weerstation van het merk Alecto WS-4800 gekocht bij de media-markt te Emmen. Mijn keuze was niet zo moeilijk, daar er veel positieve reactie's waren op kieskeurig. Na 1 jaar begaf het weerstation het en is het weerstation 3x opgestuurd geweest naar Alecto. (probleem was zender ontvanger werkte niet)
Aangezien dat de 3e reparatie volgens de mediamarkt te lang op zich liet wachten, kreeg ik schrijven dat ik het geld of een nieuw product mag uitkiezen. De media-markt heeft n.l. afspraken betreffende overschrijden van de maximale reparatie termijn.
Wat nu: Daar ik de Alecto WS-4800 toch een mooi apparaat vind, heb ik toch weer het voornoemde type gekocht. Alles weer geinstalleerd en werkt prima ! Ik ga er vanuit dat het misschien een constructiefout is geweest en heb nog vertrouwen in dit product.
Media-markt Emmen gaf goede service en is klant vriendelijk !

Met vriendelijk groet,
Chris Berends
Emmen

Pluspunten

• Mooi product
  • Positieve reviews
  • Goede service
  • Gemakkelijk bediening

Minpunten

• Reparatie kan soms lang duren

Hans Beoletto 03-08-2017 Product paar dagen in bezit

Prima weerstation

Eenvoudig te installeren en bedienen; mooi en duidelijk display.
Helaas was van het vorige (identieke) exemplaar de sensor in de buitenunit net na de garantieperiode defect.

Syranno 02-08-2017 Product paar dagen in bezit

WS-4800: eenvoudig en duidelijk

Na de WS-4500 nu een 4800 die iets eenvoudiger is want geen rechtstreekse verbinding met het internet. Niet getreurd: vooruitzichten kunnen ook op de pc of smartphone worden weergegeven. Tevreden met de aankoop via Conrad.be: na 1 dag geleverd. Goed uitziend product. Stevig gebouwde buitenunit hoewel ik een beetje vrees voor het plastiek van de windvaan, windmeter en regenmeter. Maar dat zal de toekomst uitwijzen. Eenvoudige montage staand of op een mast. Alle onderdelen meegeleverd. Duidelijk en helder display voor de binnen-unit. Eenvoudige bediening. Anders ingedeeld dan de 4500 dus nog even gewoon worden. Ook iets minder instelmogelijkheden dan de 4500 maar na gewenning schat ik het toch voldoende.
Sterk signaal, goede verbinding tussen de toestellen.

Pluspunten

• Eenvoudig, duidelijk en helder display
  • Zover ik kan nagaan: stevig gebouwde buiten-unit
  • Heldere, Nederlandstalige (+FR+DE) uitleg
  • Goede verbinding tussen de toestellen

Minpunten

• Handleiding niet consequent en volledig
  • Plastiek van buiten-unit kan beter

Marijke 02-08-2017 Product half jaar of langer in bezit

Weerstation Alecto WS-4800

Het weerstation voldoet aan onze verwachtingen, alles is mooi overzichtelijk op het display zichtbaar, het geheel is eenvoudig in te stellen. Een goed en niet te duur produkt.

Pluspunten

• eenvoudig bedienbaar
  • niet duur maar toch goed

Peter Kolk 30-07-2017 Product paar dagen in bezit

Alecto WS 4800

Toen mijn Alecto WS 3950 stuk ging na jaren, heb ik na enig wikken en wegen een Alecto WS 4800 gekocht. Werd heel snel geleverd. Duidelijke handleiding, Gemakkelijke installatie. Goed af te lezen. Kortom een aanrader.

Pluspunten

• snelle levering
  • makkelijke installatie