Alecto WS-4800 - Reviews

Best Reviewed oktober 2016
Kleuren
wit
Buitensensoren
regen, temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, windrichting, windsnelheid
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk

Ivo 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

groot en duidelijk scherm

Dit is een mooi product omdat het een helder informatiescherm heeft met een goede en draadloze buitenset, met alle bevestigings materialen erbij ook voor ronde palen.

Gijs 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

Heel veel functies

Zeer uitgebreid weerstation. Vrijwel alles wat je wilt weten over het weer zit erop, inclusief historie van de afgelopen 24 uur een de minimum en maximum waarden van alle functies. Beknopte een duidelijke gebruiksaanwijzing in het Nederlands, waardoor installatie geen enkel probleem is. Punt ter verbetering is de verlichting. Je zou willen dat je de tijd dat die ingeschakeld blijft kunt instellen en dat die wordt ingeschakeld zodra je het apparaat bedient. Over de levensduur kan ik nog niets zeggen, want ik heb dir station pas net aangeschaft bij Mediamarkt.

Pluspunten

• Veel functies
  • Duidelijke handleiding
  • Goede prijs kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Verlichting binnenuit niet regelbaar

Jan 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijke weergave

Prima product makkelijk te installeren.
Overzichgelijk scherm.
Jammer dat er geen Nederlandse taal is in te stellen.

Roelof 27-11-2016 Product paar weken in bezit

Veel informatie over binnen een buiten temperatuur

Duidelijke informatie over temperatuur en vocht percentage van de binnen en buitentemperatuur.
Daarnaast realtime wind snelheid, gemiddelde een top. En gewoon de bekende windkracht. samen met een animatie kompas voor windrichting.
En Gevoelstemperatuur!
Regenmeter ook aanwezig: realtime, dag, week, maand.
Barometer icm weersvoorspelling voor de komende 24uur.
Van alle sensoren wordt de Min en Max bijgehouden icm datum/tijd. Historie voor alle sensoren over de afgelopen 24uur.
Ook zit er een animatie over de huidige maanstand in.
Zeer duidelijk maar vooral leuk weerstation wat kan hangen maar ook met een bijgeleverd steuntje voor op het bureau.

Pluspunten

• Heldere informatie
  • Montage van buitensensor kan op verschil. manieren

Minpunten

• De backlight blijft maar kort branden
  • Sommige sensoren 'delen' ruimte op de display

Hans Scholten 25-11-2016 Product paar weken in bezit

weerstation ws 4800

Duidelijke montage beschrijving. Correcte ontvangst van alle gegevens en een duidelijke weergave op het scherm . Nadat het buiten station geplaatst was kreeg ik niet veel later al diverse gegevens door op het binnen station. De automatische klok weergave uit Duitsland is bij mij niet altijd zichtbaar op het binnen station. Dit kan komen doordat het signaal verstoord wordt door andere signalen buiten.
Ik ben zeer tevreden. Het werkt tot nu aan toe zoals ik verwacht had.

Pluspunten

• eenvoudige montage
  • duidelijke weergave van alle gegevens

Minpunten

• Presentatie barometerstand en neerslaghoeveelheid.

Pier Dijkstra 22-11-2016 Product paar maanden in bezit

Zeer goede gebruiksaanwijzing ,

Heb de buitenunit op een mast geplaatst om dat ik van een ander produkt een slechte ontvangst had . Ben nu zeer tevreden om dat de buitenunit ongeveer 60 m vanaf de binnen unit is en ik een rietendak heb wat nadelig is. Ondanks de afstand en ook nog kastanje boom als sta in de weg wordt het signaal zeer goed opgevangen.

Pluspunten

• 866 Hertz signaal
  • Displayverlichting

Minpunten

• Tot nu toe geen

Henny 12-11-2016 Product paar dagen in bezit

Ziet er echt solide en professioneel uit

Na een aantal jaren met de nodige problemen gebruik te hebben gemaakt van het weerstation van Buienradar (type BR-2000), besloten om voor dit weerstation te kiezen mede omdat alle reviews die ik over dit toestel heb kunnen vinden voor het merendeel positief zijn. Wat gelijk opvalt als je naar de buitenunit kijkt, is dat dit er erg solide uitziet. Ook de reactietijd bij weersveranderingen is erg kort. Wijzigingen worden erg snel aangegeven. Hoewel ik het toestel nog maar kort in mijn bezit heb, ben ik er al van gecharmeerd en hoop ik er nog jaren plezier aan te beleven.

Pluspunten

• Duidelijke handleiding
  • Buitenunit betrekkelijk eenvoudig te monteren

Minpunten

• Formaat sommige letters, cijfers en symbolen klein

aw vd graaf 08-11-2016 Product paar maanden in bezit

Alecto weerstation gebruiksvriendelijk

Het is een gebruiksvriendelijke weerstation met veel opties.
Ik zal dit product aanbevelen wij kijken elke dag verschillende keren hoe de status is.

Willemvg 02-11-2016 Product paar weken in bezit

Gemakkelijke installatie

Mooi product. Geen loshangende draden . Heb deze bovenop een vlaggenmast geïnstalleerd die boven het dak uitsteekt. Moet wel goed op het noorden gericht zijn anders klopt de windrichting niet. Hij staat niet precies waterpas , hopelijk maakt dat niet zoveel uit.
Jammer dat de neerslag en luchtdruk niet gelijktijdig worden aangegeven.

Pluspunten

• Draadloos
  • Lithium batterijen buiten

Minpunten

• luchtdruk/neerslag niet gelijktijdig

Jak 02-11-2016 Product paar dagen in bezit

aanbrengen

Sinds kort de Alecto WS-4800 in bezit.
Installatie en werking wordt uitstekend uitgelegd en tot mijn blijde verrassing wordt de buitenmodule geleverd met Lithium batterijen. Dit laatste is hopelijk een garantie voor lange werking.
De buitenmodule heb ik op een stevige edelhouten bezemsteel van 22mm gemonteerd en dit geheel weer tegen het boeiboord van het platte dak geschroefd. Voor de dakrandmontage heb ik 2 RVS 22mm-beugels, gekocht in een winkel voor bootonderdelen.
Mini-minpuntje vind ik het ontbreken van een Beaufort-aanduiding in het actuele veld waar je wel Mph, Mps enz. kunt instellen, maar de Bft-waarde in ontbreekt. Gelukkig staat in de waardenbalk ónder deze cijferwaarden wel een grafische Bft aanduiding. Hoe het apparaat zich op langere termijn gaat houden is natuurlijk nog de vraag. De WS-4800 lijkt tot nu toe een goede keuze te zijn wat betreft prijs-kwaliteit. Hopelijk zijn de kritiekpunten (o.a. korte duur batterijen in buitenmodule) inmiddels aangepakt door de Lithiumbatterijen mee te leveren..

Pluspunten

• Goede en duidelijke montageinstructie
  • Eindelijk eens een GOED leesbare handleiding.
  • Lithiumbatterijen meegeleverd.

Minpunten

• Letters en cijfers display wat aan de klein kant

HaVeHa 31-10-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijk in gebruik en zeer uitgebreid

Lang naar een weerstation uitgekeken tot ik deze tegenkwam. De keuze was toen snel gemaakt.
Zeer eenvoudige installatie. Duidelijk en overzichtelijk display. Plaatsing buitenunit een makkie.

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren
  • Geen gedoe met bedrading door draadloze uitvoering
  • Zeer weinig onderhoud

Jaspers 25-10-2016 Product paar dagen in bezit

voor iedereen duidelijk weerstation

Installatie is eenvoudig. Batterijen er in. Klepje sluiten. Klaar voor gebruik. Zelfs zonder gebruiksaanwijzing. Handig met max en min. gegevens, en historie van de laatste 24 uur. Handig als je wilt kijken wat de min. temp deze nacht of max is geweest. Geleverd met 3x batterij voor binnen en 3 voor buiten

Pluspunten

• instalatie gemak
  • eenvoudige bediening
  • veel nutige informatie

j.tuk 24-10-2016 Product paar weken in bezit

Zelf weerman spelen.

Meerdere opties voor wind en regen meter. Snel overzicht van de huidige situatie. Naast de windkracht ook de windrichting te zien. Groot display. Makkelijke bediening. Geheugen om eerdere situaties opnieuw in te zien.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden.
  • Duidelijke display

Minpunten

• Lange snoertjes aan wind en regen meter.

extaxi 22-10-2016 Product paar maanden in bezit

eenvoudige installatie van het weerstation, werkt perfect!

Ik wilde eens een wat meer professioneel weerstation en na wat onderzoek op de WS4800 uitgekomen. Het apparaat werkt perfect en heb maar 1 verbeterpunt en dat is de bevestiging van de buitenmodule. Als je geen pijp gebruikt om 'm op de bevestigen moet je zelf wat fabriceren om het mogelijk te maken en dat is niet eenvoudig en vereist het zelf vinden van een oplossing.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • kwaliteit (hoe het aanvoelt)

Minpunten

• bevestiging buitenmodule

Aart 20-10-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800 werkt goed

In heel korte tijd had ik het weerstation werkend. De aanduiding van de windrichting en windsnelheid wijken wat af van de werkelijkheid, maar dat kan liggen aan luchtwervelingen van het hoekhuis. Het scherm is duidelijk bij voldoende omgevingslicht.
Goede gebruiksaanwijzing en zeer overzichtelijk.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik te nemen
  • Complete set, incl. batterijen

Harry 07-10-2016 Product paar dagen in bezit

mooi weerstation

eenvoudige installatie, stevig ontwerp (buitenstation), maakte direct contact, veel functies, werkt perfect.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • veel informatie

Cor 03-10-2016 Product paar weken in bezit

duidelijk en mooi weerstation

Zeer duidelijk en makkelijk bedienbaar en afleesbaar binnendisplay. Nauwkeurige instelling voor perfecte precisie.

Minpunten

• draai mechanisme voor afstelling windwijzer
  • connectie computer of smartphone

niek 02-10-2016 Product paar dagen in bezit

Eenvoudig te installeren en uitgebreide functionaliteit

In heel korte tijd had ik het weerstation werkend. De aanduiding van de windrichting lijkt soms af te wijken van de werkelijkheid, maar dat kan liggen aan luchtwervelingen rond de hoek van het huis waar de buitensensor is opgesteld. Het scherm is duidelijk bij voldoende omgevingslicht, maar persoonlijk zou ik het fijn vinden als het mogelijk zou zijn om een stroomadapter te gebruiken en dan de schermverlichting permanent aan te kunnen laten als het donker is.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik te nemen
  • Complete set, incl. batterijen

Minpunten

• geen permanente schermverlichting

Jan 26-09-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto WS-4800

Afgelopen week heb ik de Alecto WS-4800 (via Media Markt) thuis ontvangen en geinstalleerd.
Hiervoor had ik een WS-5000, maar de buitenzender werkte niet meer.
De WS-4800 ziet er solide uit en was gemakkelijk te plaatsen.
Alles werkte binnen zeer korte tijd.
Met je "history-knop" kan je de waardes 24 uur terugkijken (heel simpel).
Enige nadeel is dat deze versie geen aansluiting met de PC heeft.
Voor de rest werkt alles perfect.

Pluspunten

• gemakkelijke installatie
  • solide uitvoering

Minpunten

• geen aansluiting PC
  • zichtbaarheid scherm

cj 24-09-2016 Product paar dagen in bezit

scherm goed af te lezen

Heb het weerstation een week en ben er goed over te spreken alles werkt goed.
er is nog geen regen gevallen dus die kan ik nog niet aflezen maar verder werkt alles

Pluspunten

• goed af te lezen
  • makkelijk te plaatsen