Miele WCD330 WCS PWash&8kg

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • APR 2023
Bekijk 1 andere uitvoering
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Sandy 29-12-2022

Fantastische wasmachine

Geschreven voor: Miele WCD330 WCS PWash&8kg

Super degelijk zoals gewend van Miele.
Goede prijs kwaliteit.
Makkelijke bediening.
Fijn kort programma en toch schone was.
De honing structuur trommel is zacht voor je was.
Heel veel programma's.
Als de was klaar is geeft hij een piepje.
Tot 24 uur instelbaar.

Vorige Miele heeft 18 jaar gedraaid met gemiddeld 6 wassen per week.

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • zacht voor je kleding
  • eenvoudige bediening
  • wast goed schoon

Minpunten

• normale programma duurt lang

Anne-Chris84 26-03-2020

Stille wasmachine met degelijke look

Geschreven voor: Miele WCD330 WCS PWash&8kg

Een stille wasmachine met degelijke look. Deze zin omschrijft denk ik het beste wat ik van de wasmachine vind. De eerste paar keren dat ik de machine gebruikte ben ik meerdere keren gaan kijken of die het wel echt deed. Ja dus! Alleen wel muisstil wat ontzettend fijn is aangezien de wasmachine in de bijkeuken staat die aan mijn woonkamer is verbonden.

Naast stil is de wasmachine ook nog eens oerdegelijk. Een wellicht saai design met alle opties onder één knop maar wel doeltreffend. Je ziet namelijk in 1 oogopslag welk programma je wil gebruiken.

Er zijn genoeg programma’s om uit te kiezen en het overhemden programma zorgt ervoor dat overhemden met minder kreukels dan anders de wasmachine uitkomen. Ideale combi als ik het vervolgens in mijn droger met ook een overhemdenprogramma gooi.

Wat ik in het begin echt even wennen vond was het centrifugeren. Mijn fijne wolwas wil ik bij voorkeur op Max 400 toeren centrifugeren. Dat is met deze wasmachine niet mogelijk want het minimale aantal toeren dat je kan kiezen is 600. Op zich ook prima maar ik had het fijn gevonden als 400 ook mogelijk zou zijn.

Het Max aantal toeren is 1400. Persoonlijk vind ik 1600 toeren fijner maar in principe geeft dit geen grote problemen al moet je was wel langer drogen aan de lijn of in de droger.

Tot op heden is al mijn was onbeschadigd uit de trommel gekomen. Nou kan dit toeval zijn maar er wordt gezegd dat de honingraatstructuur zorgt voor minder slijtage van de was. Ik geloof het zo. De trommel voelt vrij glad aan en ik kan mij voorstellen dat dit slijtage scheelt maar ook scheelt qua kreuk.

Het display van de wasmachine is simpel. Als je met de knop een programma kiest kan je via het display nog enkele opties kiezen zoals voorwas, voorstrijk, aantal toeren en graden. Ik moet bekennen dat ik wel even het boekje heb geraadpleegd omdat ik niet precies wist wat alle opties ook daadwerkelijk betekenen. Met behulp van het boekje ben ik er vrij snel uitgekomen. Echter is mij nog steeds niet duidelijk wat precies de eco functie 40 -60 is. Op het display kan je dan namelijk niet selecteren of je van de 40 of 60 graden was gebruik wil maken dus ik gok dat deze was op 60 graden begint en daarna af koelt en niet meer wordt opgewarmd.

Tijdens het wassen staat het display op zwart. Als je er echter op tikt schiet het display weer aan en kan je precies zien hoe lang de was nog nodig heeft. Vaak is dat lang want de programma’s duren bijna allemaal meer dan 2 uur en vaak zelfs tijdens de drie uur. Ik merk dat ik daarom toch vaker gebruik maak van het quick wash programma van 49 minuten.

Al met al ben ik tevreden over de wasmachine. Ik sla nog niet stijl achterover van zijn kunsten maar het doet wat het moet doen en dat is het belangrijkst.

Pluspunten

• Stil
  • Energie zuinig
  • Quick wash
  • Degelijk en stevig

Minpunten

• Programma’s duren lang

Pqqlm 26-03-2020

Perfecte no-nonsense machine

Geschreven voor: Miele WCD330 WCS PWash&8kg

We hebben de Miele wasmachine enkele weken in huis om te testen voor de Reviewclub. Tot nu toe zijn onze ervaringen positief. Met een kleine dochter moeten we vaak en veel wassen. De korte programma’s zijn dan een uitkomst! Als een slaapzak vies is, is hij binnen een uur gewassen en kan zo dezelfde dag weer in gebruik worden genomen. De wasmachinetrommel is groot en voelt zacht aan. Het zou een ‘SoftCare’-trommel zijn. Het is lastig beoordelen of je kleding er minder beschadigd uit komt, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. De bediening van de machine is prettig. Je kunt met de draaiknop het gewenste programma selecteren en vervolgens met het aanrakingsgevoelige scherm aanvullende opties aanklikken, zoals het toerental van het centrifugeren en de temperatuur. Tijdens de programma’s kun je op bepaalde momenten nog was toevoegen. De wasmachine is daarnaast erg stil, zowel bij het wassen al centrifugeren. Het uiterlijk is eenvoudig, maar dat siert de wasmachine ook. Waarom dingen toevoegen die onnodig zijn? Ik heb liever dat er meer aandacht besteed wordt aan wat er onder de ‘motorkap’ is gedaan, dan aan de buitenkant.
De deur sluit gemakkelijk en is ook weer soepel te openen. De wasmiddelenlade is wat mij betreft wel wat kwetsbaar.
De wasmachine is erg zuinig en samen met de degelijkheid maakt dat de machine erg duurzaam. Na het centrifugeren is de was wel wat natter dan ik had gehoopt en wanneer je de was vervolgens in de droger stopt is die vermoedelijk veel energie kwijt om het droog te krijgen. Nu heb ik veel kleding die niet in de droger kan, dus ik droog sowieso veel aan een droogrek. Maar voor mensen die wel veel gebruik maken van een wasdroger is een wasmachine die kan centrifugeren op 1600 toeren wellicht meer geschikt.
Al met al denk ik dat het voor veel mensen een ideale wasmachine is; Niet teveel en niet te weinig programma’s en opties, stil en zuinig en bovenal erg degelijk gebouwd.

Pluspunten

• Zuinig
  • Stil
  • Degelijk

Minpunten

• Maximaal toerental is 1400

Paul B 13-03-2020

super machine met groot gebruikersgemak

Geschreven voor: Miele WCD330 WCS PWash&8kg

Inmiddels hebben we deze wasmachine nu ruim 2 weken. Wij zijn nog steeds superblij met deze machine. Het wasresultaat is goed. We hebben nu wat meer programma’s dan alleen de standaardprogramma’s kunnen testen. In tegenstelling tot de standaardprogramma’s met een relatief lange wastijd zijn de korte programmaopties wel een pluspunt. Vanwege de geluidsarme werking, kunnen de langere standaardprogramma prima ’s nachts worden gebruikt. Hier heb je dan absoluut geen last van. Het Express 20 en QuickPowerWash programma zijn echt fijne opties. Het QuickPowerWash programma van 49 minuten is wel erg ideaal en zorgt voor een echt schone was. Het Express 20 programma geeft je de optie om in 20 minuten de niet al te vuile kleding even lekker te wassen. Deze mogelijkheden van kleine wasjes zijn ideaal i.v.m. de wasjes die we doen voor mijn moeder in het verzorgingshuis. Het overhemdenprogramma zorgt ervoor dat deze nagenoeg kreukvrij uit de machine komen. Deze A+++ machine heeft een capaciteit van 8kg. Hierdoor zijn minder wassen noodzakelijk en bespaar je dus noch eens extra op je energierekening. De machine is erg stil, wat echt fijn is. Machine is gemakkelijk in het gebruik. Touch toetsen zijn duidelijk. Je kunt je eigenlijk niet vergissen met de instellingen. De machine is robuust en degelijk. Je verplaatst hem niet zomaar eventjes. Maar dat is ook niet echt nodig.

Pluspunten

• - Geluidsarm
  • - Optie van Express wash in 20 min
  • - Energiezuinig
  • - Bijvullen tijdens wassen mogelijk

Minpunten

• - Standaardprogramma’s hebben lange wastijd

An 11-03-2020

Miele wcd 330

Geschreven voor: Miele WCD330 WCS PWash&8kg

Ik heb de Miele wasmachine WC330 nu een maand in gebruik en het is een blijvertje! Wat is hij toch stil tegenover mijn vorige!
Met kinderen heb je nog altijd dat je nog een verdwaalde sok onder het bed vindt als je gaat opruimen. Dan staat net je machine aan en heb je weer een sok gevonden. Nou geen probleem met deze wasmachine, dankzij de add-on kan je makkelijk nog even die sok erbij doen.
De wasmachine is geschikt voor 8 kilo, heeft een toerental tot 1400. Door de softcare-trommel durf ik nu gerust mijn bh’s erin te doen, weinig toeren en dan een korte wasje en ze zijn weer fris en zuiver! Het kortste wasje is zelfs 20 minuten!
Hij is makkelijk in gebruik dankzij de draaiknop en de touchscreen. Je hebt verschillende opties om uit te kiezen en daarbij is hij ook nog eens energie zuinig! Dit is het ideale wasmachine voor ieder huishouden!

Pluspunten

• stil in gebruik
  • energiezuinig
  • strak design
  • was nog toe te voegen
  • makkelijk te bedienen

De wijze uit het oosten 06-03-2020

Mooie en goede wasmachine!

Miele WCD330

Toen onze vorige wasmachine wat slijtage begon te vertonen na 14 jaar trouwe dienst in ons gezin van 5 personen zijn mijn vrouw en ik gaan uitkijken naar een nieuwe wasmachine. Daarbij zijn we ook goed gaan kijken naar het energie- en waterverbruik. Dit vinden we erg belangrijk. Deze scoort met zijn A+++ en daar weer 10% onder erg goed. Omdat ik met enige regelmaat wasmachines van familie en vrienden repareer zie ik de verschillen tussen de merken aan de binnenkant. Zonder een oordeel te geven over andere merken, heb ik het beste gevoel bij Miele vanwege de bouwkwaliteit.

Tijdens het draaien van de eerste was viel ons vooral op hoe stil deze machine zijn werk doet. Ik zag de was draaien, maar hoorde nagenoeg niets! een groot pluspunt!

De bediening is erg makkelijk, gewoon een programma kiezen met de grote draaiknop en vervolgens kun je op het touchscreen de opties kiezen die bij dat programma passen. Het werkt allemaal erg intuïtief en logies. De draaiknop is trouwens ook de enigste knop de wasmachine. De rest gaat via het touchscreen. Hierdoor is het een strak design wat we erg kunnen waarderen.
Het display blijft standaard 10 minuten na het starten aan staan en gaat dan volledig op zwart tijdens het wassen. Je kunt dan ook niet meer zien hoe lang het nog duurt voordat hij klaar is. Deze energiespaarfunctie kun je echter ook uitzetten lazen we in de handleiding.

Het valt ons wel op dat alle programma’s behoorlijk lang duren in vergelijk met onze oude wasmachine. Door de programma’s meer tijd te geven wordt er per wasbeurt minder energie gebruikt. Vergelijk het met het rijden in een auto, 100 km afleggen met een snelheid van 50km per uur kost veel minder brandstof dan met een snelheid van 200 km per uur.
Het is dus niet zo dat het aan deze machine ligt, alle nieuwere wasmachines doen er tegenwoordig langer over.
Maar soms is het wel eens handig dat een programma wat sneller is. Deze wasmachine heeft een programma QuikPowerWash. Deze gebruikt wat meer energie maar is dus wel sneller. Hoewel we hier speciaal voor gekozen hebben komen we er achter dat we de functie helemaal niet zoveel gebruiken. Omdat hij namelijk zo stil is laten we hem gewoon ‘s avonds en ‘s nachts zijn werk doen, en is alles de volgende ochtend netjes schoon.

Verder kunnen we rustig stellen dat de inhoud van 8 kg heel snel went. we zijn nu enkele weken onderweg en vragen ons af hoe we het altijd hebben gered met een 5 kg trommel.

Een minpuntje vindt ik nog wel het volgende: In plaats van gewoon wasmiddel, kun je er ook voor kiezen om speciale bakjes wasmiddel van Miele te gebruiken. 1 bakje past dan precies in de wasmiddelenlade en is dan voor 1 wasbeurt. Dat houd dan in dat je per wasbeurt weer een plastic bakje weg gooit. Voor een zuinige en milieuvriendelijke machine vind ik dat erg raar omdat er zo weer extra afval geproduceerd wordt. Maar je kunt ook gewoon normaal wasmiddel gebruiken wat ik iedereen dan ook aan wil raden.

We zijn dus erg tevreden over deze wasmachine en kunnen hem van harte aanbevelen!

Pluspunten

• Grote Inhoud trommel
  • Energiezuinig
  • Mooi design.
  • Stil in gebruik

Minpunten

• Hij is zwaar dus wat lastiger te plaatsen
  • Extra afval wanneer je Miele wasmiddelen gebruikt