AEG T8DE86ES - Reviews

tile-Energieklasse
A+++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 31 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Ronald 28-06-2017

Top droger! stil en super zuinig!

Deze droger hebben we uitgekozen omdat deze erg goed uit de testen kwam en ook nog eens a+++ is. We hebben ook een 1600 toeren aeg wasmachine en daardoor is de was binnen 90 minuten droog. Ook is de bediening heel makkelijk met de grote keuze knop. Ook het nieuwe dubbele filter systeem is echt een verbetering en daardoor is de droger ook zo energie zuinig. En bij deze droger kan je tenminste de deur omdraaien. Dat kan bij niet veel drogers meer. voor ons dus echt perfect!

Pluspunten

• A+++
  • Erg stil
  • Duidelijk display
  • Droogt snel

Minpunten

• Geen WiFi

AEG T8DE86ES Droogautomaat 14-12-2017
  • Product gekregen

Energiezuinig,gebruiksvriendelijk,droogt heel goed.

Prijs-kwaliteitverhouding klopt! Heb deze gekozen omdat het energiezuinig in gebruik is. Ben nog nooit zo blij met een apparaat geweest :-)

Pluspunten

• Energiezuinig.
  • Aansluiten op waterafvoer wasmachine.
  • Droogt zeer goed.
  • Je kan er zelfs wol en zijde mee drogen.

Wilfred Hol 20-01-2017

Grootegast deur opening

Aeg droger 8000 serie absolutecare system droog uitstekend de was wij wassen gemiddeld 8 wassen per week gezin van 5 personen. Deze droger hebben we ongeveer 2 maand en zijn er echt super blij. Alle was doen we er zoals donker, wit,wol ect. Keuze genoeg om de was te laten drogen. Krimpt niet dat is echt zo zoals ze zeggen met deze 8000 serie van aeg. Uitstekend

Pluspunten

• Droog goed
  • Mooi designe
  • Krimpt niet

boots 31-12-2016

Uitstekende Droger

Uitstekende droger. Droogt optimaal met vele mogelijkheden. Was krimpt niet. Bedieningsscherm is overzichtelijk.

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • snelheid

Minpunten

• lawaaiig

yocolet 30-12-2016

Overzichtelijk.

zeer makkelijke/simpele bediening, grote deur. kan veel was in
heel handig is het licht wat aan gaat als je de deur open doet
maak wel wat geluid, maar is niet irritant.
als de droger vol is (max 8 kg) kan het wel 3 uur duren eer de was droog is, maar dat kan denk ik, ook niet anders

Pluspunten

• grote deur
  • simpele bediening

Minpunten

• beetje geluidruchtig

Geert 06-06-2018

Prima droger met een belangrijk minpunt

Deze droger samen gekocht met de bijbehorende wasmachine en als vervanger van een bekend Duits merk warmtepomp droger. De droger voldoet prima en de bediening is eenvoudig met genoeg mogelijkheden. Het stoffilter onder de deur is wat omslachtig deze was bij mijn vorige droger een stuk handiger. Bij de AEG heb je 1 filter met verschillende compartimenten die je wat lastig kunt schoonmaken. Bij mijn vorige droger was het 1 los filter en 1 vast filter en deze waren makkelijker met de hand schoon te maken zonder dat er stof in de machine valt. Bij de AEG gebruikt ik nu toch vaak even de stofzuiger om het filter goed schoon te krijgen. Daarnaast is een belangrijk verschil dat mijn vorige droger een extra fijnstof filter voor de warmtewisselaar had zitten, deze AEG heeft dus geen extra fijnstof filter voor de warmtewisselaar. Dit is naar alle waarschijnlijkheid gedaan voor een beter energielabel maar een belangrijk nadeel is dat de warmtewisselaar veel sneller zal vervuilen wat weer erg nadelig is voor het energieverbruik. Dus je zult zeer regelmatig de warmtewisselaar heel voorzichtig (de aluminum lamellen zijn erg kwetsbaar) moeten schoonmaken om een laag energieverbruik te houden. Kortom prima droger maar mist een goed fijnstof filter voor de warmtewisselaar. Voor mij is dit een reden om de volgende keer niet voor AEG te kiezen.

Pluspunten

• droogt prima
  • veel programma's

Minpunten

• Geen fijnstof filter voor de warmtewisselaar
  • Filters wat lastig schoon te maken

Günter Nass 14-12-2017

Lange droogtijd/Leuk design

Heb dit apparaat slechts 1x gebruikt. Beoordeling is dus niet echt correct.
Heeft verschillende programma's. Mij is (nog) onduidelijk welk programma ik moet gebruiken.
De was niet droog bij gebruik "katoen". Heb daarna nog 2 andere programma's gebruikt, maar
was nog steeds niet droog... Van pure ellende maar de was in woonkamer laten drogen!!
Onduidelijk is of dit aan mijn onwetendheid/ondeskundigheid ligt.
Eigenlijk moet U mij over een paar maanden weer zo'n enquete laten invullen: dan heb ik meer ervaring met dit produkt.

Meike 29-06-2018

ik heb hetzelfde probleem een droger die niet droogt, van AEG AEG AEG je leest het goed, ik laat het er niet bij zitten, bij media markt gekocht, ze geven elkaar de schuld, en ik zit er weer tussen ik ben al sinds september 2017, er mee bezig monteur geweest, nog steeeds het zelfde liedje een wasdroger die niet droogt AEG je moet
je schamen om dit afteleveren voor 745 euro hoelang moet ik nog door ploeteren???????????????????????????????

propeller 14-12-2017

erg blij, drrogt fantastisch

Apparaat presteert boven verwachting. 8kg drogen duurt 1 uur 50 minuten maar is ook helemaal droog. Wel zit het pluizenfilter helemaal vol na een droogbeurt. Tot nu toe (pas 3 weken) erg blij mee.

Pluspunten

• droogt goed en redelijk snel
  • stil
  • weinig vibraties, staat op een samsung wasmachine

AEG Wasmachine T8DE86ES 13-06-2017

Grote vulopening, mooie uitraling, super zuinig!

Deze wasmachine is echt geweldig, ik had al een AEG, ben er super tevreden over, vandaar dat ik nu ook voor AEG heb gekozen.
Wat ik zo fijn vind is, de grote trommel inhoud, de wasprogramma's, vooral ook de stoomfunctie, hij is super zuinig in gebruik!! En.. geluidsarm!
Ik ben echt zó blij met deze wasmachine, voor mij geen andere!
Ja, ik beveel dit product zeker aan!!

Bianca 09-06-2017

2e aeg droger

Ik heb voor deze droger gekozen om dat ik hem er ten eerste heel mooi uit vind zien. En vanwege 3 maal +. En ook de goede reviews. Nu in huis maakt ie dat meer dan waar ben super blij met deze droger niet alleen is hij vrij stil maar ook nog super vlug klaar in verhouding met mijn vorige warmte pomp droger.

Pluspunten

• Vrij stil
  • Heeft de was snel droog.

Gemma van Kasteren 22-01-2017

Wasdroger

Zeer luxe wasdroger met grote diversiteit van programma's. Het drogen van de was gaat prima. Af en toe als de was te veel opeen ligt heb je stukjes die niet geheel droog zijn. Dus belangrijk dat de was goed uitelkaar in de trommel gaat. Voldoende mogqelijkheden voor diverse stoffen.

Riet Mulder 21-01-2017

Laag, nee zeer laag energievrbruik

Voor ons is de keuze voor het merk AEG eenvoudig, gewoon kwaliteit, de keuze voor een warmtepompdroger vanwege het lage energieverbruik, en energiezuinig is de machine, hij draait gewoon op onze zonnepanelen, daarnaast een grote draaibare deur. oja en hij droogt ook nogeens perfect zacht en kreukvrij

Pluspunten

• energiezuinig
  • droogresultaat
  • kleding etc komt mooiuit de droger

BG 29-12-2016

Goede droger

Voldoet aan de verwachtingen
Erg stil tov van onze oude AEG droger
Droger staat op zolder en de kinderen slapen nu gewoon op de bovenverdieping

Oma 12-07-2018

Miskoop

Prachtige machine om te zien. Doet zijn werk goed. Maakt alleen ONTZETTEND veel lawaai tijdens het drogen. Een zeer storend, bonkend geluid. Was niet de verwachting als je een super moderne machine koopt. JAMMER.

Pluspunten

• Droogt prima
  • Moderne uitstraling

Minpunten

• Maakt een zeer storend bonkend geluid.

Richard 12-04-2018

Mooie waterpompdroger

Pas net in gebruik. Eerste indruk is dat het een machine is die voldoet aan onze wensen. Nog wel even wennen aan alle mogelijkheden. Droogresultaat hangt af van belading e.d. Aangeschaft ter vervanging van oude (25 jaar) wasdroger. Wel vreemd dat de aanduiding dat het waterreservoir vol is terwijl het water rechtstreeks in de afvoer gaat.

Pluspunten

• Grote vulopening
  • Zuinig met energie

Minpunten

• Nog wennen
  • handleiding is beknopt

Bea S. 23-03-2018

Bea

De nieuwste generatie wasdroger. Zeer modern en mooi uiterlijk. Maakt tijdens het drogen wel enig geluid.

Pluspunten

• Modern uiterlijk

Minpunten

• Maakt enig geluid tijdens het drogen

Lucie 28-02-2018

prettige wasdroger

Ik heb deze droger nu een paar maanden en ik moet zeggen dat hij wel bevalt. In het begin moest ik aan de knoppen wennen (ik was een ouderwetse gewend, met een slang naar buiten), maar ik weet nu welk programma favoriet zijn (er staan wat programma-keuzes, maar ik denk dat iedereen wel zijn/haar favoriet heeft). Ik zet de tijd in de timer van mijn telefoon, zodat ik de was snel uit de machine kan halen. Eén minpunt: het is mij niet duidelijk waarom de was bij "kastdroog" niet VOLLEDIG droog wordt. Nergens een uitleg hierover.

Pluspunten

• geruisloos
  • was komt met weinig kreuk uit de machine

Minpunten

• kastdroog is niet kastdroog

Grietje 03-01-2018

Stille, goed drogende, met grote vulopening wasdroger.

Ik vind de droger stil, hij droogt prima, ik doe nu alle was in de wasdroger, de was kreukt niet.
Er zitten meerdere programma's op wat ook heel makkelijk te bedienen is.

Frits 17-12-2017

Fraaie machine, eenvoudig te bedienen

Door de werking van de warmtepomp is het apparaat erg zuinig, hiernaast wordt het niet warm in de ruimte waar zij staat en wordt ook het wasgoed niet warm.
Het apparaat ziet er fraai uit en is zeer eenvoudig te bedienen.

Pluspunten

• Zuinig
  • Eenvoudig te bedienen
  • Degelijke afwerking

Minpunten

• Niet kunnen ontdekken

Edo 17-12-2017

Grote trommel

Mooie grote wasdroger met verschillende droogopties. Stil apparaat. Warmteafvoer hoeft niet via een buis buiten het raam gehangen te worden maar kan gemonteerd worden via een slang direct in de afvoer.

Pluspunten

• Handig uitneembaar stofbakje