AEG T8DE86ES - Reviews

tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht
Droogsysteem
warmtepompdroger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 53 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG T8DE86ES op Kieskeurig.nl.

7,9

Geert 06-06-2018

Prima droger met een belangrijk minpunt

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Deze droger samen gekocht met de bijbehorende wasmachine en als vervanger van een bekend Duits merk warmtepomp droger. De droger voldoet prima en de bediening is eenvoudig met genoeg mogelijkheden. Het stoffilter onder de deur is wat omslachtig deze was bij mijn vorige droger een stuk handiger. Bij de AEG heb je 1 filter met verschillende compartimenten die je wat lastig kunt schoonmaken. Bij mijn vorige droger was het 1 los filter en 1 vast filter en deze waren makkelijker met de hand schoon te maken zonder dat er stof in de machine valt. Bij de AEG gebruikt ik nu toch vaak even de stofzuiger om het filter goed schoon te krijgen. Daarnaast is een belangrijk verschil dat mijn vorige droger een extra fijnstof filter voor de warmtewisselaar had zitten, deze AEG heeft dus geen extra fijnstof filter voor de warmtewisselaar. Dit is naar alle waarschijnlijkheid gedaan voor een beter energielabel maar een belangrijk nadeel is dat de warmtewisselaar veel sneller zal vervuilen wat weer erg nadelig is voor het energieverbruik. Dus je zult zeer regelmatig de warmtewisselaar heel voorzichtig (de aluminum lamellen zijn erg kwetsbaar) moeten schoonmaken om een laag energieverbruik te houden. Kortom prima droger maar mist een goed fijnstof filter voor de warmtewisselaar. Voor mij is dit een reden om de volgende keer niet voor AEG te kiezen.

Pluspunten

• droogt prima
  • veel programma's

Minpunten

• Geen fijnstof filter voor de warmtewisselaar
  • Filters wat lastig schoon te maken

Ronald 28-06-2017

Top droger! stil en super zuinig!

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Deze droger hebben we uitgekozen omdat deze erg goed uit de testen kwam en ook nog eens a+++ is. We hebben ook een 1600 toeren aeg wasmachine en daardoor is de was binnen 90 minuten droog. Ook is de bediening heel makkelijk met de grote keuze knop. Ook het nieuwe dubbele filter systeem is echt een verbetering en daardoor is de droger ook zo energie zuinig. En bij deze droger kan je tenminste de deur omdraaien. Dat kan bij niet veel drogers meer. voor ons dus echt perfect!

Pluspunten

• A+++
  • Erg stil
  • Duidelijk display
  • Droogt snel

Minpunten

• Geen WiFi

AEG T8DE86ES Droogautomaat 14-12-2017
  • Product gekregen

Energiezuinig,gebruiksvriendelijk,droogt heel goed.

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Prijs-kwaliteitverhouding klopt! Heb deze gekozen omdat het energiezuinig in gebruik is. Ben nog nooit zo blij met een apparaat geweest :-)

Pluspunten

• Energiezuinig.
  • Aansluiten op waterafvoer wasmachine.
  • Droogt zeer goed.
  • Je kan er zelfs wol en zijde mee drogen.

propeller 14-12-2017

erg blij, drrogt fantastisch

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Apparaat presteert boven verwachting. 8kg drogen duurt 1 uur 50 minuten maar is ook helemaal droog. Wel zit het pluizenfilter helemaal vol na een droogbeurt. Tot nu toe (pas 3 weken) erg blij mee.

Pluspunten

• droogt goed en redelijk snel
  • stil
  • weinig vibraties, staat op een samsung wasmachine

Gemma van Kasteren 22-01-2017

Wasdroger

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Zeer luxe wasdroger met grote diversiteit van programma's. Het drogen van de was gaat prima. Af en toe als de was te veel opeen ligt heb je stukjes die niet geheel droog zijn. Dus belangrijk dat de was goed uitelkaar in de trommel gaat. Voldoende mogqelijkheden voor diverse stoffen.

Wilfred Hol 20-01-2017

Grootegast deur opening

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Aeg droger 8000 serie absolutecare system droog uitstekend de was wij wassen gemiddeld 8 wassen per week gezin van 5 personen. Deze droger hebben we ongeveer 2 maand en zijn er echt super blij. Alle was doen we er zoals donker, wit,wol ect. Keuze genoeg om de was te laten drogen. Krimpt niet dat is echt zo zoals ze zeggen met deze 8000 serie van aeg. Uitstekend

Pluspunten

• Droog goed
  • Mooi designe
  • Krimpt niet

boots 31-12-2016

Uitstekende Droger

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Uitstekende droger. Droogt optimaal met vele mogelijkheden. Was krimpt niet. Bedieningsscherm is overzichtelijk.

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • snelheid

Minpunten

• lawaaiig

yocolet 30-12-2016

Overzichtelijk.

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

zeer makkelijke/simpele bediening, grote deur. kan veel was in
heel handig is het licht wat aan gaat als je de deur open doet
maak wel wat geluid, maar is niet irritant.
als de droger vol is (max 8 kg) kan het wel 3 uur duren eer de was droog is, maar dat kan denk ik, ook niet anders

Pluspunten

• grote deur
  • simpele bediening

Minpunten

• beetje geluidruchtig

Nicolle Nijmeijer 21-04-2019

Mooi ontwerp echter was is niet droog!

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Ik had speciaal deze droger aangeschaft vanwege de vele programmamogelijkheden, echter de was wordt totaal niet droog op de andere programma’s.
Ik kan alleen het katoenprogramma gebruiken en dan de extra droogmodus, al met al waardeloze investering

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Veel keuzes

Minpunten

• Was wordt niet droog!

Günter Nass 14-12-2017

Lange droogtijd/Leuk design

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Heb dit apparaat slechts 1x gebruikt. Beoordeling is dus niet echt correct.
Heeft verschillende programma's. Mij is (nog) onduidelijk welk programma ik moet gebruiken.
De was niet droog bij gebruik "katoen". Heb daarna nog 2 andere programma's gebruikt, maar
was nog steeds niet droog... Van pure ellende maar de was in woonkamer laten drogen!!
Onduidelijk is of dit aan mijn onwetendheid/ondeskundigheid ligt.
Eigenlijk moet U mij over een paar maanden weer zo'n enquete laten invullen: dan heb ik meer ervaring met dit produkt.

Meike 29-06-2018

ik heb hetzelfde probleem een droger die niet droogt, van AEG AEG AEG je leest het goed, ik laat het er niet bij zitten, bij media markt gekocht, ze geven elkaar de schuld, en ik zit er weer tussen ik ben al sinds september 2017, er mee bezig monteur geweest, nog steeeds het zelfde liedje een wasdroger die niet droogt AEG je moet
je schamen om dit afteleveren voor 745 euro hoelang moet ik nog door ploeteren???????????????????????????????

Anne38 04-12-2018

Oh we zijn niet de enige met dat probleem lees ik. Hier droogt hij uiteindelijk wel maar dan heeft ie er ook 7 a 8 uren over gedaan en dat is volgens mij niet de bedoeling als ik de positieve reviews bij andere mensen lees...ik hoop snel op een oplossing, hier ook van kastje naar de muur

AEG Wasmachine T8DE86ES 13-06-2017

Grote vulopening, mooie uitraling, super zuinig!

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Deze wasmachine is echt geweldig, ik had al een AEG, ben er super tevreden over, vandaar dat ik nu ook voor AEG heb gekozen.
Wat ik zo fijn vind is, de grote trommel inhoud, de wasprogramma's, vooral ook de stoomfunctie, hij is super zuinig in gebruik!! En.. geluidsarm!
Ik ben echt zó blij met deze wasmachine, voor mij geen andere!
Ja, ik beveel dit product zeker aan!!

Bianca 09-06-2017

2e aeg droger

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Ik heb voor deze droger gekozen om dat ik hem er ten eerste heel mooi uit vind zien. En vanwege 3 maal +. En ook de goede reviews. Nu in huis maakt ie dat meer dan waar ben super blij met deze droger niet alleen is hij vrij stil maar ook nog super vlug klaar in verhouding met mijn vorige warmte pomp droger.

Pluspunten

• Vrij stil
  • Heeft de was snel droog.

Riet Mulder 21-01-2017

Laag, nee zeer laag energievrbruik

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Voor ons is de keuze voor het merk AEG eenvoudig, gewoon kwaliteit, de keuze voor een warmtepompdroger vanwege het lage energieverbruik, en energiezuinig is de machine, hij draait gewoon op onze zonnepanelen, daarnaast een grote draaibare deur. oja en hij droogt ook nogeens perfect zacht en kreukvrij

Pluspunten

• energiezuinig
  • droogresultaat
  • kleding etc komt mooiuit de droger

BG 29-12-2016

Goede droger

Voldoet aan de verwachtingen
Erg stil tov van onze oude AEG droger
Droger staat op zolder en de kinderen slapen nu gewoon op de bovenverdieping

M 28-11-2019

Product doet niet wat AEG zegt: niet aan te raden

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

het duurt relatief voordat de kleding en vooral beddengoed droog is . Wel 2x langer dan onze vorige droogautomaat van Miele. Beddengoed zou niet meer verstrengeld raken met deze machine ivm de beddengoed keuze. Helaas een trommel met 2 1-persoonsdekbedden raken verstrengeld en om deze droog te krijgen met enige regelmaat de dekbedden uit elkaar halen en dan nog duurt het drogen ruim 3 uur (onze oude deed daar 2 uur over). Kortom helaas een miskoop voor ons

Minpunten

• duurt te lang over drogen
  • beddengoed raakt vestrengeld

G. Krol 14-05-2019

Goede energiezuinige droger

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Ik heb de droger nu goed een half jaar in gebruik. Hij droogt goed en is erg energiezuinig en hij is stil. Ook wordt er gemeten hoe droog de was is om onnodig drogen te voorkomen.

• Energiezuinig
  • Ruim
  • Makkelijke installatie
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Het 'ik ben klaar' geluid kan iets harder

MamaPloeg 16-04-2019

Prima droger

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Het is een prima droger. Ik kan kiezen tussen meerdere menu's. Ik kies zelf vaak het droogste menu waardoor hij wel lang bezig is. De uitstoot is wel meer dan ik gewend was met mijn vorige droger, laat de deur open staat anders kan het vocht onvoldoende weg.

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Vochtuitstoot

Droger JH 14-04-2019

Super Droger

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

De warmtepompdroger functioneert heel goed en we zijn er erg tevreden over. De droger is zuiniger en stiller dan onze oude droger. De droogtijd is wel langer maar doordat we een warmtepompdroger hebben is de droger toch zuiniger en stiller. Verder past de droger de droogtijd aan, aan het gewicht van de te droge was.

Pluspunten

• Zuinig
  • Grote trommel inhoud

Annemarie 14-04-2019

Snelle, zuinige droger - Prima droogresultaat

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Prima droger. Maakt weinig lawaai, en geeft ook niet te veel omgevingswarmte af bij drogen.
Veel programma keuzes - afhankelijk van te drogen materialen.
Droog resultaat is ook afzonderlijk in te stellen. Droger past resttijd aan naarmate wasgoed sneller droogt / of hoeveelheid wasgoed minder is. Uitgestelde start is ook mogelijk. Verlichting in de trommel. Ideaal.
Ik ben erg tevreden over het apparaat, en beveel het zeker aan.

Pluspunten

• Zuinig
  • Veel programma instel mogelijkheden
  • Grote deuropening
  • Verlichting in de trommel
  • Weinig geluid

Minpunten

• Lakens beddengoed kreukelen

Jur 13-04-2019

Prima wasdroger

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

De machine is ruim, stil en zuinig, de was komt er veel zachter uit, goeie wasdroger. Voor de vervanging van m’n wasmachine ga ik weer voor AEG