De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 53 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG T8DE86ES op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

M 28-11-2019

Product doet niet wat AEG zegt: niet aan te raden

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

het duurt relatief voordat de kleding en vooral beddengoed droog is . Wel 2x langer dan onze vorige droogautomaat van Miele. Beddengoed zou niet meer verstrengeld raken met deze machine ivm de beddengoed keuze. Helaas een trommel met 2 1-persoonsdekbedden raken verstrengeld en om deze droog te krijgen met enige regelmaat de dekbedden uit elkaar halen en dan nog duurt het drogen ruim 3 uur (onze oude deed daar 2 uur over). Kortom helaas een miskoop voor ons

Minpunten

• duurt te lang over drogen
  • beddengoed raakt vestrengeld

G. Krol 14-05-2019

Goede energiezuinige droger

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Ik heb de droger nu goed een half jaar in gebruik. Hij droogt goed en is erg energiezuinig en hij is stil. Ook wordt er gemeten hoe droog de was is om onnodig drogen te voorkomen.

Pluspunten

• Stil
  • Energiezuinig
  • Ruim
  • Makkelijke installatie
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Het 'ik ben klaar' geluid kan iets harder

Nicolle Nijmeijer 21-04-2019

Mooi ontwerp echter was is niet droog!

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Ik had speciaal deze droger aangeschaft vanwege de vele programmamogelijkheden, echter de was wordt totaal niet droog op de andere programma’s.
Ik kan alleen het katoenprogramma gebruiken en dan de extra droogmodus, al met al waardeloze investering

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Veel keuzes

Minpunten

• Was wordt niet droog!

MamaPloeg 16-04-2019

Prima droger

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Het is een prima droger. Ik kan kiezen tussen meerdere menu's. Ik kies zelf vaak het droogste menu waardoor hij wel lang bezig is. De uitstoot is wel meer dan ik gewend was met mijn vorige droger, laat de deur open staat anders kan het vocht onvoldoende weg.

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Vochtuitstoot

Droger JH 14-04-2019

Super Droger

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

De warmtepompdroger functioneert heel goed en we zijn er erg tevreden over. De droger is zuiniger en stiller dan onze oude droger. De droogtijd is wel langer maar doordat we een warmtepompdroger hebben is de droger toch zuiniger en stiller. Verder past de droger de droogtijd aan, aan het gewicht van de te droge was.

Pluspunten

• Zuinig
  • Stil
  • Grote trommel inhoud

Annemarie 14-04-2019

Snelle, zuinige droger - Prima droogresultaat

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Prima droger. Maakt weinig lawaai, en geeft ook niet te veel omgevingswarmte af bij drogen.
Veel programma keuzes - afhankelijk van te drogen materialen.
Droog resultaat is ook afzonderlijk in te stellen. Droger past resttijd aan naarmate wasgoed sneller droogt / of hoeveelheid wasgoed minder is. Uitgestelde start is ook mogelijk. Verlichting in de trommel. Ideaal.
Ik ben erg tevreden over het apparaat, en beveel het zeker aan.

Pluspunten

• Zuinig
  • Veel programma instel mogelijkheden
  • Grote deuropening
  • Verlichting in de trommel
  • Weinig geluid

Minpunten

• Lakens beddengoed kreukelen

Jur 13-04-2019

Prima wasdroger

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

De machine is ruim, stil en zuinig, de was komt er veel zachter uit, goeie wasdroger. Voor de vervanging van m’n wasmachine ga ik weer voor AEG

Bert krijnen 13-04-2019

Mooi design

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Grote vulopening ,gemakkelijk en duidelijke bediening.Energie zuinig een apparaat wat een uitstraling geeft

Loes 13-04-2019

Duurt erg lang om was droog te krijgen

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Ik heb dit product gekocht na een grondige analyse versus toestellen van andere merken. Deze AEG had echter de beste specificaties t.o.v. andere toestellen.
Ik heb dit toestel dan gekocht om mijn oude droogkast (een Siemens toestel dat 25 jaar oud was!) te vervangen. De hoofdreden om energie te besparen.
Ik weet niet of andere toestellen zoals dit het ook hebben, maar het duurt bijna 4 uur om mijn was droog te krijgen. Je kan ook een korter programma nemen, echter moet je dan als de tijd om is de was uit de droger halen, anders stikt hij. Ik he dit al meermaals voorgehad. Maar 4 uur wachten vooraleer mijn droogkast klaar is, is voor mij niet praktisch. Ik doe mijn was nl. allemaal op dezelfde dag, en heb toch altijd 3 droogkasten (kousen-onderbroeken-hemdjes, witte was, en lakens).
Ik heb eerlijk gezegd spijt dat ik mijn oude toestel weggedaan heb, ook al verbruikt dit nieuwe minder. Die was was op 2u droog (dezelfde droogte die ik nu heb met het programma van 4u).
Volgende keer let ik zeker op de maximale droogtijd van een toestel, ik vrees dat dit het enige is bij de nieuwe toestellen dat van belang is. En kies ik op die basis het toestel met de kortste droogtijd.

Pluspunten

• Verbruikt weinig
  • Startuitstel (heb ik echter nog nooit gebruikt)

Minpunten

• Droogtijd 4u om was echt droog te krijgen

Peet 13-04-2019

Goed droog, lang programma

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

De droger doet wat hij moet doen. Veel programmakeuzes, maar ik merk dat ik vooral ‘katoen extra droog’ gebruik. Ik vind ‘kastdroog’ echt nog te vochtig.
Het is een warmtepompdroger, dus het duurt lang (3 uur voor extra droog).
Een kleine (kinder)sok verdwijnt bij mij heel af en toe door het filter, die vind je dan daar terug...
makkelijk in gebruik en een plaatje om te zien. Redelijk stil.

Pluspunten

• Ruime programmakeuzes
  • Past veel in
  • Goed droog
  • Filter makkelijk schoon te maken
  • Kan op afvoer

Minpunten

• Kleine sokken in filter
  • Lang programma
  • kastdroog is beetje vochtig

G. Schoenmakers 13-04-2019

Energiezuinig, prima voor kleding, matig voor hoeslakens

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

De machine is erg zuinig en gebruikersvriendelijk . Eem nadeel is dat bv. hoeslakens erg onregelmatig drogen (ook na overleg met de klantenservice van AEG).

Pluspunten

• De machine is erg zuinig
  • en gebruikersvriendelijk .

Minpunten

• grote stukken drogen onregelmatig

Kim 12-04-2019

Super!

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Het is een warmtepomp droger en verbruikt veel minder dan een condensdroger. Verder doet wat het moet doen. Ik ben er helemaal blij mee.

Pluspunten

• Zuinig
  • Doet wat het moet doen
  • Gevarieerde programma's

Anoniem 12-04-2019

Droger

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Deze droger is een hele grote miskoop, hij droogt alleen op het programma katoen goed maar als je een ander programma, kiest dan is het niet droog, en AEG roept nooi geen natte was meer in huis met deze droger, nou dat is allemaal niet waar, er is een monteur geweest en die zegt dat de droger goed is, en als ie het niet goed doet ik bij de leverancier moet zijn, kortom je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, maar het laatste woord is hier nog niet over gesproken, het apparaat is nog geen hals jaar oud dus het moet gewoon opgelost worden, anders had ik wel een droger gekocht die niet alle die programma’s heeft, en niet ēén die zo duur is.

Mischa 12-04-2019

Lekker grote trommel en fijn stille machine

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Top droger die precies doet wat ie belooft. Lekker stil en een grote trommel. Tiptoetsen zijn soms beetje lastig maar super tevreden.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Stil

Minpunten

• Tiptoetsen soms beetje weerbarstig

alida 12-04-2019

veel programmakeuze

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

ik heb voor dit product gekozen omdat ik ook al een wasmachine hiervan had die prima bevalt.
beide producten voldoen 100% aan mijn verwachtingen, ik ben blij met mijn keuze.

Pluspunten

• zuinig
  • duidelijk display

pimen wilma 12-04-2019

super goede service

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

heb er heel veel plezier aan de droger en was machine zelf een vaatwasser van AEG erg blij ermee binnen een paar dagen hadden we hem al binnen ,we zijn er goed over te spreken

Hubertus 12-04-2019

Wasdroger

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Energie zuinige wasdroger, omdat de machine nieuw is moet je wennen aan de manier waarop je hem ook zuinig moet gebruiken. Maar als je het door hebt. Ga je besparen.

Pluspunten

• Energie besparend

Minpunten

• Gewennings

Mevlit 12-04-2019

AEG Wasdroger

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

mooi degelijk product. verschillende opties voor het drogen en lekker groot trommel waar veel in past. handig om ook het water via slangetje af te voere ipv via bakje. let wel op om het correct te installeren. en goed zuining, heb niet veel gemerkt aan elektra verbruik.

Kevin 12-04-2019

Heel zuinig, grote capaciteit

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Prima wasdroger, heb deze gekozen vanwege het energielabel A+++. Veel programma's, wat hem makkelijk maakt in gebruik. Meestal is de was droog, maar met de standaard instelling (kastdroog) soms nog wat klam.

Pluspunten

• Zuiniger bestaat niet
  • Droogtijd aangepast op belading

Minpunten

• Niet de snelste
  • Droogt niet altijd perfect

Josje 12-04-2019

Fijne droger met mooi design

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Deze droger van AEG is een erg fijne droger. Naast dat hij er mooi uit ziet maakt hij ook erg weinig geluid. Het standaard droogprogramma zorgt er helaas niet voor dat de was volledig droog is, maar dit kun je gemakkelijk aanpassen door de warmtegraad op te hogen. Zowel temperatuur als de duur van het programma zijn zeer makkelijk aan te passen. Overall ben ik erg tevreden.

• Droogprogramma’s
  • Geluid

Minpunten

• Standaard programma droogt onvoldoende

Simone 12-04-2019

Goede gebruiksvriendelijke droger

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Fijne gebruiksvriendelijke droger. Zeer eenvoudig in gebruik en goede droog resultaten.
Verschillende programma's waardoor je alle soorten kleding kunt drogen zonder dat je bang hoeft te zijn voor krimpen

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Verschillende programma's
  • Mooie grote verlichte trommel

Jbl 04-01-2019

Superdroger

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Heb de droger nu een maand, na even wennen werkt hij nu perfect. Ik kies bij kastdroog voor kastdroog +, dan is het volledig droog. Lekker stil apparaat.

Oma 12-07-2018

Miskoop

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Prachtige machine om te zien. Doet zijn werk goed. Maakt alleen ONTZETTEND veel lawaai tijdens het drogen. Een zeer storend, bonkend geluid. Was niet de verwachting als je een super moderne machine koopt. JAMMER.

Pluspunten

• Droogt prima
  • Moderne uitstraling

Minpunten

• Maakt een zeer storend bonkend geluid.

Geert 06-06-2018

Prima droger met een belangrijk minpunt

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Deze droger samen gekocht met de bijbehorende wasmachine en als vervanger van een bekend Duits merk warmtepomp droger. De droger voldoet prima en de bediening is eenvoudig met genoeg mogelijkheden. Het stoffilter onder de deur is wat omslachtig deze was bij mijn vorige droger een stuk handiger. Bij de AEG heb je 1 filter met verschillende compartimenten die je wat lastig kunt schoonmaken. Bij mijn vorige droger was het 1 los filter en 1 vast filter en deze waren makkelijker met de hand schoon te maken zonder dat er stof in de machine valt. Bij de AEG gebruikt ik nu toch vaak even de stofzuiger om het filter goed schoon te krijgen. Daarnaast is een belangrijk verschil dat mijn vorige droger een extra fijnstof filter voor de warmtewisselaar had zitten, deze AEG heeft dus geen extra fijnstof filter voor de warmtewisselaar. Dit is naar alle waarschijnlijkheid gedaan voor een beter energielabel maar een belangrijk nadeel is dat de warmtewisselaar veel sneller zal vervuilen wat weer erg nadelig is voor het energieverbruik. Dus je zult zeer regelmatig de warmtewisselaar heel voorzichtig (de aluminum lamellen zijn erg kwetsbaar) moeten schoonmaken om een laag energieverbruik te houden. Kortom prima droger maar mist een goed fijnstof filter voor de warmtewisselaar. Voor mij is dit een reden om de volgende keer niet voor AEG te kiezen.

Pluspunten

• droogt prima
  • veel programma's

Minpunten

• Geen fijnstof filter voor de warmtewisselaar
  • Filters wat lastig schoon te maken

Richard 12-04-2018

Mooie waterpompdroger

Geschreven voor: AEG T8DE86ES

Pas net in gebruik. Eerste indruk is dat het een machine is die voldoet aan onze wensen. Nog wel even wennen aan alle mogelijkheden. Droogresultaat hangt af van belading e.d. Aangeschaft ter vervanging van oude (25 jaar) wasdroger. Wel vreemd dat de aanduiding dat het waterreservoir vol is terwijl het water rechtstreeks in de afvoer gaat.

Pluspunten

• Grote vulopening
  • Zuinig met energie

Minpunten

• Nog wennen
  • handleiding is beknopt