De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG RC90V9AV3Q op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Thomas 04-02-2021

Super Apparaat

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

en zo juist geleverd maar hij is heel mooi en van het weekeind gaat hij in gebruik als hij net zo lang mee gaat als mijn vorige ben ik dik tevreden en is wel de grootste in houd van 9 kilo grotere kon ik niet vinden raar mijn wasmachine is 12 kilo super

Pluspunten

• verlichting in de trommel
  • mooi display

Minpunten

• kan ik nog niet zeggen

B 03-12-2020

Fijne droger

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

Hele fijne droger. De gebruiksaanwijzing die erbij zit, is heel fijn, duidelijk en gebruiksvriendelijk. De was die (na gebruik) uit de droger gehaald wordt, is niet zo heet en warm. Dit is beter voor het behoudt van de kleding. Wat een vervelende bijkomstigheid is, is dat er twee keer op de aan knop gedrukt moet worden voordat de droger aan gaat. In eerste instantie dacht ik dat het kwam doordat het kinderslot stond ingesteld (wat overigens ook een hele fijne functie is). Dus twee knoppen tegelijkertijd ingedrukt om het kinderslot eraf te halen. Nu meende ik dat het opgelost was maar het blijft zo. Maar het kan uiteraard ook een foutje zijn bij deze ene wasdroger. Bij het aanzetten van de droger kun je een selectie maken van de programma’s. Er verschijnt dan een licht naast de betreffende droogprogramma. Als je door de hurken gaat, staat het lichtje precies bij het programma. Maar wanneer je er boven gaat staan, kun je niet goed zien, welk programma geselecteerd staat en moet je hiervoor alsnog door de hurken om het goed te kunnen zien. Dit is uiteraard wennen maar neemt niet weg dat het een fantastische wasdroger is, met veel opties.

Pluspunten

• Zowel korte als lange programma's
  • anti-kreuk knop

julius 17-11-2020

Zeer fijne droger

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

ik ben super tevreden over mijn nieuwe droger, je hoort hem bijna niet en je hebt er dus geen last van, echt ene must als je thuis aan het werk bent. Makkelijk in te stellen met je app dus je was is droog op het moment dat je thuis komt en je hoeft geen timer in te zetten op je telefoon want hij meldt via de app dat hij klaar is met drogen, de droger is zeer zuinig hij staat bij ons 3 keer per week aan en ik zie in mijn energie verbruik nauwelijks een ophoging van de kosten, we hebben het uitgetest met 9 kilo en dit past perfect, de opvang bank hoef je niet te legen tussen door. Voor ons is dit best een uitkomst omdat we vaak grote dingen moeten wassen ivm ons werk. Ik vind de droger het fijnst omdat je via de app allemaal andere programma's kan downloaden

Pluspunten

• app
  • geluidarm

synchro_1 14-11-2020

stil en energiezuinige droger

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

Mooie luxe uitstraling heeft deze droger waarvan je de deur zowel links als rechtsomdraaiend kunt plaatsen. Door de duidelijke en handige standaard programmas die er al opstaan kan zelfs een kind de was doen. Het lampje binnenin is helemaal handig als je snel wat was eruit moet vissen. Groot pluspunt van deze droger is dat je kan kiezen voor energiebesparing of tijdsbesparing.

Pluspunten

• energiezuinig
  • tijdsbesparing

Coenen 12-11-2020

Fijne droger, grote trommel

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

Een fijne, gebruiksvriendelijke, droger met een goede set aan voorgeprogrammeerde droogprogramma's. Hierbij kun je kiezen op tijd (snel) of energiezuinig. Laat zich intuïtief bedienen. Heb de meegeleverde gebruiksaanwijzing dan ook nog niet open gehad... wel goed gedroogde was zonder dat er kledingstukken gekrompen zijn o.i.d. En ik droog werkelijk bijna alles in de droger. Past ook makkelijk, ook ladingen beddengoed drogen gaat goed, past in 1x in de droogtrommel.
Deze warmtepompdroger is een stuk (op het eindmelodietje na dan) stiller dan mijn oude condensdroger. Geeft ook minder warmte af. Nu in het najaar en in de winter is dat geen punt. In de zomer stuk fijner, ja... een droger wordt hier zomer en winter voor bijna al het wasgoed gebruikt,
Lampje in de trommel werkt prettig om al snel een paar sokken uit het drooggoed te zoeken voordat ik aan het vouwen van de complete was toekom.
En - naar mijn mening - het grootste pluspunt van deze droger is de zelfreinigende condensator. Enige wat bijgehouden moet worden is het pluizenfilter. De afvoer heb ik rechtstreeks aangesloten op de afvoer, daardoor hoef ik het reservoir ook niet telkens leeg te maken. Ideaal.

Pluspunten

• grote trommelinhoud
  • zelfreinigende condensator

Sabine 10-11-2020

Uitstekende droger!

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

Ik heb deze droger nu enkele weken uitgeprobeerd en ik ben er heel erg tevreden over. Elke was die uit deze droger komt is perfect droog. Je kunt kiezen tussen veel verschillende droog programma's waardoor er voor elke soort kleding de perfecte stand bij zit. Je kunt zelfs op lage temperatuur drogen en komt er ook droog uit. Hierdoor hoef je niet meer bang te zijn dat je kleding te klein wordt. Het duurt dan wel wat langer voordat het programma klaar is. Wat ik ook fijn vind is dat je de droger kunt koppelen aan de Wifi. Hiermee kun je op je telefoon op tablet informatie krijgen hoever het droog programma is. Ook kun je hiermee nog andere programma's downloaden. Dit is eigenlijk niet nodig want er is al heel veel keuze in de standaard programma's die erop staan. De bediening van de droger is heel eenvoudig en wijst zichzelf. Een fijn klein detail is het lampje aan de binnenkant van de trommel. Hiermee kan je makkelijk zien of je niks vergeten bent. Het pluizenfilter is ook eenvoudig schoon te maken. Vergeet alleen niet dat er 2 filters in zitten en deze ook regelmatig moet schoon maken. Het water reservoir is groot genoeg. Als je deze na elke droog beurt leeg maakt hoef je niet bang te zijn dat je was er niet droog uit komt. Het is gewoon een hele fijne, duidelijke en goede droger die doet waarvoor hij is gemaakt, namelijk alle soorten was op een goede manier droog maken.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Erg stil

Liset BS 10-11-2020

Energiezuinige droger

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

Wat een prachtig apparaat is deze droger van LG. We hebben de aanschaf van een droger lang uitgesteld omdat de energiekosten enorm groter worden met een droger in huis. De kans op een LG droger te mogen testen konden we dan niet weerstaan en ik kan nu alvast vertellen dat hij niet meer weg gaat! Naast dat het uiterlijk van de droger er mooi uit ziet, werkt hij perfect. Er zit een warmtepomp droger in, waardoor hij dus energie zuinig is. Hij heeft naast een energiezuinig programma -waarbij de duur van het drogen wel 3 uur kan duren- ook een snelle stand. Dit kost wat meer energie, maar is enorm handig. Hij heeft een vermogen van 9 kg, dus niks is te gek.
We hebben de app LG ThinQ geïnstaleerd waardoor je de droger ook met je telefoon kan bedienen, handig voor bijv de tijdsuitstel, maar ook krijg je een melding als het programma is afgerond. Wat wat is er nu fijner dan warme was opvouwen?
Aanrader dus!

Pluspunten

• Deur aan beide kanten te monteren

Minpunten

• Energiezuinig betekend lange droogtijd

Supr88 09-11-2020

Mooi apparaat, dat nog meer doet dan je hoopt

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

Na deze droger enige tijd gebruikt te hebben wordt ik steeds enthousiaster over het apparaat. Het is niet alleen het moderne en stijlvolle uiterlijk, maar vooral het gebruiksgemak dat ervoor zorgt dat deze machine niet meer weg te denken is uit mijn huis.
Ook al zou je de moderne technologie als de wifi-koppeling en de app niet gebruiken, zijn er nog heel veel redenen om voor dit apparaat te kiezen. Neem alleen al de grote trommelinhoud van wel 9 kg en de heldere trommelverlichting. Sinds ik deze droger gebruik blijven er nooit meer vergeten restjes gedroogd wasgoed in de trommel achter.
De draaibare deur met gehard glas beschikt over een dubbele pluizenfilter. Hierdoor worden niet alleen de pluizen er beter uitgefilterd, maar is ook mijn wasgoed opmerkelijk frisser. Deze filter is eenvoudig te verwijderen, de legen, te reinigen en te herplaatsen.
Ook het feit dat deze machine over een auto condensercleaner beschikt bevalt mij heel goed. Voordat deze machine in mijn huis kwam, had ik hier totaal nog geen ervaring mee, maar het wasgoed komt aanmerkelijk frisser uit deze droger dan dat het uit mijn vorige apparaat kwam.
Deze droger zou, in deze tijd van zuinig omgaan met energie, in elk huis passen. Met een energielabel van A+++, en de het feit dat vocht en temperatuursensoren automatisch de vooraf ingestelde droogtijd aanpast als er ev minder droogtijd nodig is dan vooraf ingesteld is dit toch bijna de droom van elk persoon.
Ik heb hiervoor nooit kennisgemaakt met een LG en was altijd erg merkvast wat deze apparaten aangaat, maar dit apparaat heeft ervoor gezorgd dat mijn standpunt hierin toch wijzigt.

Pluspunten

• Koppelbaar met smartphone

Vensaj 09-11-2020

Prima droger met veel extra's

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

Deze droger inmiddels een kleine maand in bezit en ik moet zeggen; naar volle tevredenheid! De droger heeft een capaciteit van 9 kilogram wasgoed, een groot pluspunt bij bijvoorbeeld een groot gezin. Er is een ruime keuze in droogprogramma’s. Uiteraard inclusief de standaard waardes als, strijdroog of kastdroog en de bekende katoen of ‘mix’ programma’s. De programma’s lijken vooral invloed te hebben op de geplande droogtijd, als lijkt de eindtijd wel variabel door middel van een sensor die kijkt hoe ‘droog’ de was is tijdens het programma. Een speciefieke test gedaan met het droogprogramma voor wolwas en hierdoor zeer aangenaam verrast. Eerst een test gedaan met een enkel oud wollen kledingstuk, met een prima droogresultaat en nog belangrijker: geen sprake van krimp. Inmiddels de test uitgebreid met gewoon een volle wolwas van enkele stukken en nog steeds een prima resultaat, geen stinkende wol was meer na lang drogen!
Qua looks is de droger een mooi apparaat om te zien, veel verlichting met een duidelijk display. Inclusief gezellige deuntjes bij aan- of uitzetten. Apparaat is redelijk makkelijk te installeren voorzien van een afvoer of een opvangbank.

Pluspunten

• Capaciteit van 9 kg
  • Ruime keus in programma's

Minpunten

• Pluizenfilter schoonmaken blijft een 'ding'

Tobias 08-11-2020

Een toekomstbestendige droger!

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

Ik kan niet anders zeggen dan dat de LG- RC90V9AV3Q een geweldige droger is. Ik raad hem dan ook aan iedereen aan. Dankzij de warmtepomp is de droger super zuinig en heel milieuvriendelijk en heeft daarom dan ook het A+++ label. De droger is voorzien van de nieuwste technologieën. Zo kun je de droger met je telefoon via wifi verbinden en ten alle tijden de status van het droogprogramma zien. Het apparaat heeft een mooi design is gemakkelijk te bedienen en heeft en overzichtelijke display. Ik ben ook erg blij met de zelfreinigende condensor, waardoor je deze veel minder vaak (eigenlijk nooit) meer hoeft schoon te maken. De droger beschikt over een anti-allergie stand heeft waardoor alle pluizen goed uit je kleding worden gevist. Ten slotte is het heel prettig dat de droger veel trommel ruimte en ook nog eens erg stil is. Let wel op dat de warmtepomp aan de achterkant wat meer ruimte in beslag neemt.

Pluspunten

• Stil
  • Energie zuinig

Minpunten

• Neemt meer plek in beslag dan een reguliere droger

NR 08-11-2020

Fantastische droger!

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

Als eerste wat mij aan deze droger opvalt is het mooie Design, het geharde glas en de mooie verlichting zorgen voor de finishing touch. De droger heeft een veelzijdig programma's en met een inhoud van 9 kg is het dus ruim genoeg voor al u handoeken en beddengoeden. Verder maakt de droger bijna geen geluid en is daarom ideaal voor in de nacht. Daarnaast is het snel en duurzaam. Nadat het klaar is is je was ook echt droog en ondanks dat je het filter na iedere droogbeurt moet schoonmaken is dit een kleine moeite.

Pluspunten

• Snel en stil
  • Mooi Design

Minpunten

• App LG ThinQ werkt vaak niet

Jongsma 05-11-2020

Goede droger, mooi design

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

Sinds enkele weken hebben wij deze droger in huis. Al met al werkt de droger erg goed. Hij maakt weinig lawaai, ziet er mooi uit en kan handig bediend/gevolgd worden via een app. Dit laatste is met name voor ons heel handig omdat de droger bij ons in de kelder staat. Zodra de droger klaar is krijg ik dus een melding op mijn telefoon.
Daarnaast geeft de app ook meldingen als er een ''probleem'' is met de droger. Zo geeft hij bijvoorbeeld aan wanneer het waterreservoir vol zit. Deze zit na ongeveer 2 keer gebruik wel al vol. Maar natuurlijk kan de droger ook aangesloten worden op de afvoer.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Handige app erbij

Skrobbert 03-11-2020

Lekker ruime wasdroger

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

We hebben de LG droger in huis gehaald omdat er met een gezin met 2 kinderen veel was per week wordt verwerkt. School, sport en BSO zorgt voor vele vuile kleding. Het droogrek was niet meer genoeg om alles op tijd te laten drogen. We zijn erg blij met de droger. De kleding komt droog eruit en kan meteen worden opgevouwen. Ik ben dus nooit meer achter met de was. Een heerlijk gevoel en hierdoor is er meer tijd voor andere leuke dingen.
Voor elke was is er een geschikt programma te selecteren. Heel fijn en het droogt dus prima.
Na elke was wordt het pluizenfilter geleegd want deze zit altijd goed vol. Dit gaat heel gemakkelijk en is zo gebeurd.
Na elke 2 of 3 wassen moet het waterreservoir ook worden geleegd. Dit moet niet vergeten worden! We hebben al een overstroming gehad. Gelukkig geeft de droger dit wel goed aan in de app waar je de droger aan kan koppelen.
Qua geluid is de droger erg stil. Normaal doe ik ’s avonds geen wassen op zolder, maar met de droger kan dat prima. De kinderen worden er niet wakker van. Tijdwinst en energiezuiniger. Win-win situatie.

Danielle87 31-10-2020

Kind kan de was drogen

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

De droger is zeer makkelijk te gebruiken. Hoewel deze iets meer functies heeft dan een gebruikelijke droger, is deze nog steeds simpel in de bediening ervan. Alles komt er lekker zacht uit. Een echt pluspunt is het ingebouwde licht in de trommel, zeer fijn wanneer de droger in een wat donkere ruimte staat. Ik gebruik de droger nu een paar weken en tot dusver is er nog geen gekrompen kleding, wat toch een dingetje kan zijn bij drogers. Het is erg fijn dat dit tot dusver niet gebeurd is.
Hoewel ik zelf niet zo van het lezen van de handleiding ben, is het bij deze droger zeker de moeite waard; er staat precies in welke stand je kan gebruiken voor wat voor soort kleding. Dat is zeer nuttig als je voor het eerst een droger gebruikt.
Hoewel het waterreservoir erg groot is, moet deze geregeld geleegd worden. Ik weet niet zeker of dit nu een plus- of een minpunt is. Dekbedovertrekken moeten zeker los gedroogd worden. Elke keer als ik er andere was bij droog, is er wel iets wat niet helemaal droog is.
Ik heb helaas de droger niet op de wifi aan kunnen sluiten, omdat de droger te ver weg van mijn wifiontvangst staat. Wees daar bewust van als je een plek uitzoekt om de droger te plaatsen of schaf een wifiversterker aan. Maar ook zonder de app is de droger goed te gebruiken. Het is wel jammer dat de app alleen gebruikt kan worden als de droogtrommel op de wifi aangesloten is. Het zou fijn zijn als het ook via bluetooth mogelijk was, dit zou gebruiksvriendelijker zijn.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Coenen 29-10-2020

Grote inhoud, stil en zuining

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

Warmtepompdroger met grote inhoud (9kg!). In het verleden gebruikte ik een condens droger, de ervaringen die ik hoorde over warmtepompdrogers overtuigden me (nog) niet voor een overstap. Nu in de gelegenheid deze droger te testen. Vooroordelen: weg! Superstil in vergelijking met mijn oude droger, en een stuk zuiniger ook. Geen pieken meer in mijn verbruiksapp bij de slimme meter :-)
Droogtrommel kan met gemak al het wasgoed verwerken. Afvoer met een verdeelstuk samen met de wasmachine op de afvalwaterafvoer aangesloten. Geen gesleep om de opvangbak leeg te gooien.
Vervelendste klusje - wat ik telkens vooruitschoof - vond ik altijd het schoonmaken van de condensator... dat hoeft niet meer!! Deze is zelfreinigend, en spoelt zichzelf per droogbeurt meerdere keren onder druk schoon :-)
Verder kan een kind de was (droger doen) - aanzetten en eventueel voorkeuren aangeven: snel (wat meer energie kost) of energie (wat langzamer gaat). Tijdens het drogen houden sensoren het vochtgehalte en temperatuur bij en wordt de droogtijd hierop afgestemd.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Grote droogtrommel
  • Zelf reinigende condensator

Minpunten

• sommige programma's duren erg lang

Tima 25-10-2020

Erg prettige en energiezuinige droger

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

Voor ons is het belangrijk dat de droger veel capaciteit heeft, stil is en energie zuinig is. Mochten dit je eisen zijn is dit een hele goede droger.

Het is een makkelijke, stille en energie zuinige droger. De deur (met gehard glas) kan aan beide kanten vastgezet worden. Daarnaast is de opening groot en de binnenkant goed verlicht waarmee het makkelijk is eventuele achterblijvers te zien.

Mocht je geen aansluiting voor het rest water hebben dan komt dit terecht in de condensbak. Deze moet je om de 2 a 3 keer legen. Makkelijk uit te nemen. Was handig geweest als je hem had kunnen afsluiten zodat bij het bewegen het water er niet uit klotst, dus even opletten. Daarnaast moet je na elke droogbeurt de filter schoonmaken. Deze is makkelijk toegankelijk en dit is daarom een kleine moeite. Scheelt een hoop schoonmaakwerk op de lange termijn. Goed over nagedacht!

Het apparaat heeft veel programma's, dus altijd raak. Hierbij kan je kiezen tussen snel drogen of langzaam drogen wat respectievelijk meer of minder energie kost. Het energiezuinige mix programma kost wel snel 4 uur plus, wat lang is. Wel komt alles er echt droog uit en kan direct te kast in!

De was komt er goed uit. Alles is goed droog en het lijkt ook kwalitatief niet erg te lijden te hebben onder het drogen. Het pluist haast niet en krimpt (wol) ook niet. Ik durf alles erin te gooien, wat ik zeker niet bij alle apparaten/drogers heb. Echt top!

Qua geluid is het ook een prettig apparaat. Hij maakt niet veel geluid, ongeveer net zoveel als onze wasmachine. Je kan hem dus prima 's nachts laten draaien zonder je uit je bed trilt. Daarnaast is de wifi functionaliteit een leuke extra en zorgt voor een makkelijke bediening. Wat wel jammer is dat er een muziekje aan het einde van de wasbeurt afspeelt, hiervan word je wel wakker.

Energieverbruik is bij drogers altijd een ding, enorme slurpers kunnen het zijn. Deze droger is hier echt state-of-the art door de dual pomp. En dit is te merken! Veel zuiniger. Hiermee verdient het apparaat zichzelf terug. Ik zou daarom geen droger kopen die dit niet heeft, wellicht goedkoper in de aanschaf maar duurder over de gehele levensduur.

Kwaliteit

Opties

Pluspunten

• Energiezuinig (door dual pomp)
  • Goede kwaliteit (droog en ongehavende was)
  • Functionaliteit (wifi)

Minpunten

• Sommige programma's erg lang
  • Muziek bij afdronding was

Kim 25-10-2020

mooi snufje technologie

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

een droger kopen doe je, als je geluk hebt, 1 keer in de 11-14 jaar.
jeetje wat een technologie...
een deur van gehard glas, die overigens heel soepel open en dicht gaat... en een mooi aanzicht!
door de dual warmte pomp bepaal je door welke programma je kiest, hoe hard de motor draait...
als je een programma draait merk je daar natuurlijk niet veel van.
Heel belangrijk is (voor mij ) dat een droger energie zuinig is! zuiniger kan niet dan de lg dual warmte pomp. de motor heeft ook geen hitte element, een groot verschil. geen natte/vochtige hete kledingstukken wanneer je direct na een programma je was eruit wilt pakken.
Je hoeft ook niet meer de condensor 1 keer in de maand schoon te maken!! de LG wasmachine doet dat zelf!! dat is eigenlijk voor mij wel een doorslaggevende factor. dat scheelt enorm veel tijd.
de technologie van de droger maakt het mogelijk om op lagere temperaturen te drogen. ook hier merk je niet zo veel van als je gewoon je programma draait. maar je merkt wel de kwaliteit van je kledingstuk. ik merk namelijk dat het minder pluist, de kleur minder vervaagt en ik heb een wollen trui op een wol programma aangedurfd, en is niet gekrompen!!
Je kan met je smartphone/ tablet je droger installeren met wifi. je kan dus je droger ( wanneer je verbinding maakt ) op afstand eventueel bedienen.. dat is echt heel handig!! de droger gaat na een programma helemaal uit. ook niet alle drogers doen dat.
enige nadeel vind ik de dubbele filter. 2 filters om schoon te maken. ze zijn altijd van kwetsbare materialen gemaakt. dus dat x 2. het is de bedoeling dat het de droogprestatie helpt door pluizen eruit te filteren.
er zitten heel veel mooie programma's op. waar ik heel gelukkig van wordt is de mix programma deze kan je programmeren wanneer je een klein wasje hebt met verschillende kledingstukken. en een wol programma; kan je eindelijk je vest eens drogen ipv 5 dagen liggend drogen op een rek.
Een mooi voordeel is dat je de warmtepomp droger nauwelijks hoort en makkelijk in gebruik is.
bij de oudere drogers wanneer deze op zolder staan, hoor je het in de huiskamer nog...
een mooi staaltje technologie die 10 jaar garantie geeft. zeker een aanwinst als je (groot) gezin hebt.

Pluspunten

• bijna geen geluid
  • vele programma's
  • energiezuinig
  • automatisch condensor cleaning

Minpunten

• dubbele filter; ik zie geen meerwaarde

Myrthe 23-10-2020

Uitmuntende droger

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

Ik ben heel tevreden van mijn nieuwe droger. Zijn grootste pluspunt is dat je hem niet hoort. Hij is muisstil (wat voor mij een must was met het thuiswerken). Daarnaast is de droger extreem energie zuinig. Zuiniger vind je ze bijna niet. Er is een verscheidenheid aan programma's maar vooral nutige programma's. Ik gebruik ze bijna allemaal. Zeker het koude lucht programma vind ik heel belagrijk. Krimpgevoelige kleding krimpt niet maar komt er toch 100% droog uit. Dit vind ik echt de meerwaarde. Voor mij minder belangrijk maar toch fijn: het design van de droger. Deze droger is mooi en strak afgewerkt, het voelt visueel als een minder lomp apparaat dan de meeste andere drogers. Het is moelijk om een negatief punt te benoemen. Als ik dan toch iets zou moeten zeggen, zou het de keuze van eind muziekje zijn. Ik vind het nogal een vervelend deuntje maar ik weet nu ook niet of ik de klassieke piep een betere optie vind.

Pluspunten

• Geluid
  • Zuinig
  • Uitgebreide & nuttige programma's
  • Koude lucht programma

Minpunten

• Eind muziekje

TobiasV 20-10-2020

In meerdere opzichten een hele fijne droger

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

De LG- RC90V9AV3Q is een heel fijne droger. Ik heb hem nu een aantal weken en ik ben er erg blij mee. Met een zeer uitgebreide set aan programma’s is er voor ieder wat wils. Een fijn bijkomend voordeel is dat de droger dankzij de warmtepomp erg zuinig is. Daarnaast was ik ook erg verast over hoe ontzettend stil de droger is. De droger staat in de gang bij onze slaapkamer en je hoort hem nauwelijks. Dat kon ik niet van de oude droger zeggen… We hebben de droger wel op een afvoer aangesloten zodat je niet het waterreservoir na elke droogbeurt hoeft te legen (dikke tip).
Op de goed verlichte display kun je ten alle tijden zien hoe lang de droger nog bezig is met het programma. Superhandig, je kunt dit ook op je telefoon checken via een wifiverbinding. Een handige extra is, is dat de droger in de trommel een lampje heeft. Dus je kunt zelfs in het donker je was legen! Met zijn 9kg wasruimte is voor ons een superfijne droger voor op de groei waar we lang plezier van gaan hebben. Aanrader!

Pluspunten

• Warmtepomp
  • Erg stil
  • Veel ruimte (9KG)
  • Wifi verbinding met telefoon mogelijk
  • Zuinig

Minpunten

• Grote dieptemaat door warmtepomp

Janine 20-10-2020

Prettige in gebruik, vele opties

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

Zeer prettige droger in gebruik en een goede kwaliteit, ook nog eens zeer zuinig in gebruik: heeft ook de functie om bij sommige programma’s te besparen op tijd of energie.
Geeft een goede tijdsindicatie aan en door de wifi-optie kun je ook op je telefoon zien hoe lang de droger nog moet en wanneer deze klaar is (ideaal als je droger op een plek staat waar je 'm niet hoort). Als je een wasmachine met wifi hebt, zijn ze zelfs aan elkaar te koppelen, zodat de droger direct het goede programma volgend op de wasmachine kan instellen. Tevens is het prettig dat je zelf extra programma’s kunt downloaden, zoals in mijn geval een om babykleertjes te kunnen drogen. De connectie tussen droger en telefoon is dus ideaal, maar ook de standaard opties zijn ruim voldoende en kun je altijd mee uit de voeten.
Wel is aan te raden de droger aan te sluiten op een waterafvoer, anders moet je het reservoir na elk programma legen.
Qua design ziet de droger er goed uit, het deurtje is ook nog omkeerbaar en er zit een lamp in de trommel voor extra zicht.
Kortom, een zeer prettige droger voor een gezin. Voor een stel zou ik 'm snel te groot vinden: 9 kg is toch een flink formaat.

Pluspunten

• Prettig in gebruik
  • Goede kwaliteit
  • Energiezuinig
  • Goede koppeling tussen telefoon & droger
  • Voldoende opties

Minpunten

• Erg groot voor een huishouden van 2 pers.

KG 19-10-2020

Fijne wasdroger, stil & zuinig

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

De wasdroger nu een aantal weken in bezit en ontzettend tevreden over. Wij hadden eerst een condensdroger en als deze een tijdje aanstond (op zolder) was er veel warmte en stof, dat is nu verleden tijd. De droger is wel zwaar maar voelt degelijk aan. De deur kan van draairichting worden veranderd. Voordeel dat de waterafvoer direct op de afvoer kan worden aangesloten. Er zijn veel programma's bechikbaar. De droger is stil en zuinig, echt een groot pluspunt. Voorheen konden de wasmachine en droger niet tegelijk worden aangezet maar dan kan nu wel. Het wasgoed komt er goed droog uit en het lijkt wel of er minder pluizen in het stoffilter zit. Dit zou betekenen dat het wasgoed minder slijt! Met 9 kg vulgewicht kun je veel wasgoed in een keer drogen. De LG is een leuke toevoeging maar het is de vraag of je dit veel gaat gebruiken. Al met al een fijne wasdroger die hopelijk nog een hele lange tijd meegaat.

Pluspunten

• stil
  • energiezuinig
  • directe waterafvoer
  • weinig warmte in de omgeving
  • minder stof

Minpunten

• zwaar
  • langere droogtijd

Marwil 27-11-2019

Mooie droger

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

Prachtige droger, het design alleen al vind ik geweldig! Er zitten leuke en handige gadgets op. Je kan via een app je telefoon koppelen aan de droger. Zo krijg je bijvoorbeeld een bericht als de droger klaar is.
Verder zit er een lampje in de droger, waardoor je een handige verlichting hebt en alles dus goed kan zien.
Er zitten veel functies op, alleen moet ik zeggen dat de 'strijkvrije' functie niet echt werkt. Na dit programma moet je nog flink strijken.
Verder is hij erg stil en komt er ook geen warmte van de droger af. Hierdoor wordt de ruimte dus ook niet loeiheet.
De droger maakt trouwens een leuk deuntje als hij klaar is met zijn programma.

• Is stil
  • Veel programma's
  • Kan veel in de droger

Minpunten

• Strijkvrije programma werkt niet

Samir 27-11-2019

Topper

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

Wat een verademing om deze droger in huis te hebben. Wij hebben hem nu 2 weken en kunnen niet meer zonder. Het is een droger die geluidloos aan het draaien is. Er zitten verschillende programma's op. Onze dochter is s'avonds nog niet zindelijk dus we hebben aardig wat beddengoed dat de was in moet. De droger weegt je was en bepaald dan een tijd. Er is ook een snelfunctie waarin je was droog is in 30 min!!
De 9kg is erg handig omdat wij een wasmachine hebben waar 8kg in kan. De droger zit dus nooit helemaal vol. Dat zorgt voor minder kreukels in de kleding. Wij zijn erg tevreden. We missen wel een kinderslot op de droger.

Pluspunten

• Korte programma
  • Geluid aangenaam
  • Mooi designs

Minpunten

• Geen kinderslot

Vosje 25-11-2019

Geweldige snelle en energiezuinige droger

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

Wat een geweldig apparaat! Hij heeft een goede vormgeving, heeft verlichting, werkt super makkelijk!
Verder is de droger erg stil. En natuurlijk erg energiezuinig. Qua design is het ook zeker een prachtig apparaat. Hij ziet er luxe en stijlvol uit.
Het handige aan deze droger vind ik ook de verschillende programma's met verschillende tijdsduren.
Het apparaat is makkelijk te bedienen. Als je wilt, ook via een app, zelf vind ik dit een overbodige functie. Maar dat is persoonlijke voorkeur! Maar het meest belangrijke toch wel, hij droogt super!

• Droogt super

Minpunten

• Bediening met app?

Myrchelle 24-11-2019

Smart pairing met wasmachine werkt (nog???) niet

Geschreven voor: LG RC90V9AV3Q

Wat een mooie, snelle, stille, zuinige machine.

Want echt, zeker als je de bijbehorende wasmachine zoals wij er naast hebt staan, wat een beauties!
En de was, zeker zware wasmanden die helemaal vol zaten, zijn 1-1½ uur eerder klaar dan bij mijn oude droger.
Stil.... Ik hoor m bijna niet, het deuntje bij het aan en uit schakelen maakt bijna meer geluid
Zuinig? Ja ook! Nagelaten met zo'n metertje. Alle beloftes werden nagekomen.

Alles is te volgen via de app, en aan te sturen.
Nog meer droogprogramma's zijn te downloaden.

Gemak dient de mens.

Alleen die belofte van smart pairing (het afgelopen wasprogramma stelt zelf het droogprogramma in) met wasmachine.....
Die werkt dus (nog???? niet. Volgens de klantenservice van LG komt dit goed met een volgende firmware update.
Alleen de datum kunnen ze niet geven (je moet trouwens zélf achter de klantenservice aanbellen voor een terugkoppeling), dit wordt aangestuurd door Korea.
Ik denk/hoop echter dat dit snel gaat gebeuren..... het is immers een belofte die bij de machines hoort.

Als dit het zou doen?
Echt een gouden 10, met griffel, nu een 8.
Nog steeds héél erg goed, maar ik heb zo iets van wat je belooft moet je ook doen.

Pluspunten

• Zuinig
  • Stil
  • Snel
  • Via de app te volgen en aan te sturen
  • Was komt er vrijwel kreukvrij uit

Minpunten

• Smart pairing met wasmachine werkt niet