LG RC 90 V 9 AV 3 Q - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de LG RC 90 V 9 AV 3 Q op Kieskeurig.nl.

Marwil 27-11-2019

Mooie droger

Geschreven voor: LG RC 90 V 9 AV 3 Q

Prachtige droger, het design alleen al vind ik geweldig! Er zitten leuke en handige gadgets op. Je kan via een app je telefoon koppelen aan de droger. Zo krijg je bijvoorbeeld een bericht als de droger klaar is.
Verder zit er een lampje in de droger, waardoor je een handige verlichting hebt en alles dus goed kan zien.
Er zitten veel functies op, alleen moet ik zeggen dat de 'strijkvrije' functie niet echt werkt. Na dit programma moet je nog flink strijken.
Verder is hij erg stil en komt er ook geen warmte van de droger af. Hierdoor wordt de ruimte dus ook niet loeiheet.
De droger maakt trouwens een leuk deuntje als hij klaar is met zijn programma.

• Is stil
  • Veel programma's
  • Kan veel in de droger

Minpunten

• Strijkvrije programma werkt niet

Samir 27-11-2019

Topper

Geschreven voor: LG RC 90 V 9 AV 3 Q

Wat een verademing om deze droger in huis te hebben. Wij hebben hem nu 2 weken en kunnen niet meer zonder. Het is een droger die geluidloos aan het draaien is. Er zitten verschillende programma's op. Onze dochter is s'avonds nog niet zindelijk dus we hebben aardig wat beddengoed dat de was in moet. De droger weegt je was en bepaald dan een tijd. Er is ook een snelfunctie waarin je was droog is in 30 min!!
De 9kg is erg handig omdat wij een wasmachine hebben waar 8kg in kan. De droger zit dus nooit helemaal vol. Dat zorgt voor minder kreukels in de kleding. Wij zijn erg tevreden. We missen wel een kinderslot op de droger.

Pluspunten

• Korte programma
  • Geluid aangenaam
  • Mooi designs

Minpunten

• Geen kinderslot

Vosje 25-11-2019

Geweldige snelle en energiezuinige droger

Geschreven voor: LG RC 90 V 9 AV 3 Q

Wat een geweldig apparaat! Hij heeft een goede vormgeving, heeft verlichting, werkt super makkelijk!
Verder is de droger erg stil. En natuurlijk erg energiezuinig. Qua design is het ook zeker een prachtig apparaat. Hij ziet er luxe en stijlvol uit.
Het apparaat is makkelijk te bedienen. Als je wilt, ook via een app, zelf vind ik dit een overbodige functie. Maar dat is persoonlijke voorkeur! Maar het meest belangrijke toch wel, hij droogt super!

• Droogt super

Minpunten

• Bediening met app?

Myrchelle 24-11-2019

Smart pairing met wasmachine werkt (nog???) niet

Geschreven voor: LG RC 90 V 9 AV 3 Q

Wat een mooie, snelle, stille, zuinige machine.

Want echt, zeker als je de bijbehorende wasmachine zoals wij er naast hebt staan, wat een beauties!
En de was, zeker zware wasmanden die helemaal vol zaten, zijn 1-1½ uur eerder klaar dan bij mijn oude droger.
Stil.... Ik hoor m bijna niet, het deuntje bij het aan en uit schakelen maakt bijna meer geluid
Zuinig? Ja ook! Nagelaten met zo'n metertje. Alle beloftes werden nagekomen.

Alles is te volgen via de app, en aan te sturen.
Nog meer droogprogramma's zijn te downloaden.

Gemak dient de mens.

Alleen die belofte van smart pairing (het afgelopen wasprogramma stelt zelf het droogprogramma in) met wasmachine.....
Die werkt dus (nog???? niet. Volgens de klantenservice van LG komt dit goed met een volgende firmware update.
Alleen de datum kunnen ze niet geven (je moet trouwens zélf achter de klantenservice aanbellen voor een terugkoppeling), dit wordt aangestuurd door Korea.
Ik denk/hoop echter dat dit snel gaat gebeuren..... het is immers een belofte die bij de machines hoort.

Als dit het zou doen?
Echt een gouden 10, met griffel, nu een 8.
Nog steeds héél erg goed, maar ik heb zo iets van wat je belooft moet je ook doen.

Pluspunten

• Zuinig
  • Snel
  • Via de app te volgen en aan te sturen
  • Was komt er vrijwel kreukvrij uit

Minpunten

• Smart pairing met wasmachine werkt niet

Irene 24-11-2019

goede droger met veel inhoud

Geschreven voor: LG RC 90 V 9 AV 3 Q

Een droger die allereeerst goed doet wat hij moet doen: Drogen! De was komt er goed uit door de AI in hat appraat. Maa ook met het korte droogprogramma komt het er al goed droog uit. De duur van de programma's vind ik positief. En wat ook fijn is, het is een grote trommel. Daarnaast een apparaat met heel veel mogelijkheden. Van de extra programma's en via je telefoon de droger bedienen hebben wij geen gebruik van gemaakt. Dit is voor ons een beetje overbodig op het apparaat, maar dat is persoonlijk. Conclusie: Het is een mooie machine om te zien en hij droogt goed!

Pluspunten

• stil
  • goed droogresultaat
  • mooie vormgeving

Vino 24-11-2019

Stille droger met veel mogelijkheden

Geschreven voor: LG RC 90 V 9 AV 3 Q

Droger nu aantal weken in bezit en al vele aantal malen gebruikt. Wat als 1e opviel (na eerst de buitenkant met de mooie grote deur/vulopening bewonderd te hebben) was dat er erg weinig geluid wordt geproduceerd als de droger aanstaat! Hopelijk is het stroomgebruik ook echt een stuk lager als bij onze vorige droger (die een B had)
Gelijk bij plaatsing het afvoerslangetje voor de water afvoer laten monteren en dat in de afvoerbuis waar ook wasmachine in zit aangesloten met t-stukje, super makkelijk — nooit meer de water opvangbak legen (kun je dat ook nooit meer vergeten).
Daarna zelf de opening van de deur veranderd (in ons meer gebruiksgemak als deze andersom opent), dit was een simpel klusje van 10 minuten aan de hand van de beschrijving.
De verlichting is wel erg mooi / subtiel en ook kun je tijdens een droogbeurt dmv pauzeknop makkelijk nog iets in of uit de droger halen wat je er niet tot het einde van het programma in wilt laten zitten.
Het pluizenfilter (wat na iedere droogbeurt geleegd dient te worden) is niet echt heel makkelijk open te klappen is (kostte me al een nagel), vreemd dat bij een verder zo mooi afgewerkte droger zo’n ‘goedkoop’ aan doent filter zit. Wel mooi dat er ook nog een 2e filter is.
De gedroogde was was in ieder geval wel goed droog en voelt ook aangenaam zacht aan (zachter als uit oude droger).
Met kleine hoeveelheden heeft de droger meer moeite (duurt ook of heel erg lang of komt er niet echt droog uit).
Verder staat in beschrijving iets over sensoren regelmatig schoonmaken maar heb (nog) geen idee waar of die zitten.
Al met al wel een fijne - geluidsarme droger.

Pluspunten

Minpunten

• Pluizenfilter

Tineke84 21-11-2019

Erg fijne droger

Geschreven voor: LG RC 90 V 9 AV 3 Q

Wat een super apparaat! We hadden een vrij oude droger en ik dacht eigenlijk dat die nog wel prima was, maar nu merk ik hoe het ook kan. Met deze droger is mijn was veel sneller droog!
Mijn wasmachine heeft een capaciteit van 8 kilo wat nu dus in z'n geheel in de droger past. Alleen dit al is een groot voordeel.
Het handige aan deze droger vind ik ook de verschillende programma's met verschillende tijdsduren. Ook vind ik het erg handig dat hij zelf aangeeft of de was droog is of niet.
Het apparaat is makkelijk te bedienen. Als je wilt, ook via een app. Ook dit werkt perfect. Je kunt hem pauzeren, starten, stoppen kijken hoelang hij nog moet.
Ook kun je via de app bijvoorbeeld zien hoe vaak je het apparaat gebruikt, wat de status is, e.d.
Al met al een erg slim apparaat. Maar het meest belangrijke toch wel, hij droogt goed ;-)

Helen 21-11-2019

Goeie droger

Geschreven voor: LG RC 90 V 9 AV 3 Q

Wij testen nu zo'n 2,5 week de droger. En zijn zeer tevreden over de droger. Je het veel mogelijk heden en is erg zuinig in gebruik . Ik zou de droger zeker aanraden om te kopen.
Mooi van de buitenkant

JLee88 21-11-2019

Enorm slimme droger!

Geschreven voor: LG RC 90 V 9 AV 3 Q

Het is een droger met tal van mogelijkheden!

Allereerst is hij qua basis enorm simpel in te stellen. Gewoon aanzetten en het programma kiezen met de draaiknop.
Bij het opendoen van de deur gaat de verlichting aan, erg handig, je ziet direct alles. Tijdens het drogen hoor je nauwelijks iets, en behalve stil, is hij ook nog eens enorm snel. Een dikke 6kg was (capaciteit van onze wasmachine) is met het programma van 1 uur gewoon droog.

Je kunt met je smartphone een app downloaden. Ben e uit de buurt tijdens het drogen? De droger geeft een push melding als het programma afgerond is. Hij is zelfs zo slim dat hij kan aangeven of de was droog is of niet en een nieuw programma starten.
Heb je problemen dan kan hij uitlezen wat er aan de hand is en doorsturen naar het service centrum, gelukkig hebben we dit nog niet hoeven ervaren, maar wel fijn te weten dat het kan!

Het is een supersnelle, superstille, superzuinige en super functionele droger!

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Grote laadcapaciteit
  • Snel met drogen
  • "smart droger"
  • Zeer stil

M. Rahaoui 20-11-2019

Een aanrader!!!

Geschreven voor: LG RC 90 V 9 AV 3 Q

Omdat we energie neutraal zijn gaan wonen, vonden we het verstandig om kritisch te kijken naar de apparatuur. Dit scheelt namelijk enorm in de energierekening! Naast dat de warmte pompdroger A+++ is, heeft deze een droogtrommel van 9kg en is hij heel stil. Van de droger komt natuurlijk warmte af maar op de een of andere manier lijkt deze droger dit goed te benutten. Zo lijkt het washok nu geen hammam meer als de droger aan staat.

Zoals gezegd is het een grote droogtrommel. De wasmachine heeft een trommel van 7kg, voordeel is wel dat de droger rap klaar is. Misschien doordat er voldoende ruimte is voor de warme lucht of omdat het gewoon een nieuwe is met nieuwere temperatuur. Hoe dan ook is de was snel droog ;) daarnaast zijn er veel verschillende programma's, waardoor een kleiner wasje ook zo de kast weer in kan.

Het is een mooi apparaat, doordat het glas van de deur zwart is. Dit geeft toch een rustige en luxe uitstraling.

In de trommel zelf zitten ook niet van die gaten (Dit had de vorige droger) waardoor het de was prettiger uit de trommel pakt, maar het lijkt me dat dit ook beter is voor het wasgoed, omdat iets niet vast kan zitten of kan blijven hangen.

Wij zijn blij met onze aankoop!

• Grote droogtrommel
  • Veel programma's

JollieN 20-11-2019

Super droger

Geschreven voor: LG RC 90 V 9 AV 3 Q

Wat ben ik blij met deze droger!
Ik gebruik hem nu drie weken en kan niet anders zeggen dan dat hij zijn werk echt super goed doet.
Hij ziet er mooi uit, is stil en doordat hij 9 kg aankan, hoef ik minder vaak handdoeken ed. te wassen. Gewoon alles in 1 keer.
Ik heb meerdere soorten stoffen erin gehad en durf nu zelfs een wollen trui erin te doen. Gevolg: veel minder was die In huis hangt en sneller door mijn was heen. Fijn ook dat hij energie zuinig is. En hij wordt niet warm aan de buitenkant, de ruimte waarin de droger staat dus ook niet. Immokantoor niet meer zonder.

• Veel mogelijkheden