AEG T9DEN87CC - Reviews

tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht
Droogsysteem
warmtepompdroger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG T9DEN87CC op Kieskeurig.nl.

Henkjas 07-03-2021

Prima, stille, zuinige droger.

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

AEG heeft ook de T9DEN87 (dus zonder de CC) dan heb je een wat kleiner display en geen wifi. Deze heeft dat dus wel, Wifi is leuk, je kunt dan op een app zien hoe lang het programma nog duurt. Configureren moet je wel even goed voor gaan zitten, maar het is te doen. De handleiding is duidelijk.
Droogresultaat is perfect, en het is ook een hele stille droger. En zuinig, ook niet onbelangrijk.
Het enige vreemde vind ik, is dat elke programma standaard eindigt met twee lampjes op het display: filter reinigen (dat is logisch en moet ook) maar ook dat het reservoir geleegd dient te worden ook al is die nog helemaal niet vol. Als je een nieuw programma kiest dan gaat die indicator ook meteen weer uit. Als je de droger aan de afvoer aansluit dan moet je middels een toetsencombinatie die indicator uit zetten als je hem niet aan het eind van elk programma wil zien. Dus goed, ik heb die indicator nu uitgezet. Alleen op de app blijft hij bij elke droogbeurt 'waarschuwen' dat het reservoir vol is terwijl hij netjes al het water via de afvoer wegpompt. Ik maakte me in het begin wel zorgen maar ik heb nu het idee dat het een 'bug' in de software is. Je kunt de melding op de machine wel uit zetten, maar dus niet in de AEG app.
Maar goed, er blijft dus nog wat te verbeteren maar overall is het een hele fijne, stille en zuinige droger. De beste die ik tot nu toe heb gehad.

Pluspunten

• Droogt heel goed
  • Zuinig
  • Mogelijkheid om afvoer aan te sluiten

Elio 09-02-2021

Geweldig apparaat, met gemiste kansen

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

Sinds 1,5 maand hebben we deze nieuwe wasdroger in gebruik. Een geweldig apparaat, die een totaal andere ervaring biedt dan onze vorige droger. De machine is stil, snel en droogt uitstekend. De was wordt uitermate voorzichtig behandeld en komt er zacht en ongekreukt uit. Het is nooit meer nodig om de machine een 2e keer aan te zetten, zoals bij onze vorige machine, een Bosch. De programma's zijn logisch en bieden alles dat je maar kan wensen op drooggebied.
Helaas zijn er wel een paar minpunten: Ondanks dat de machine 2 kanten uit draait, draait het beddegoed nog altijd in een bol. Zelfs op het aparte beddegoed-programma. Dat komt omdat de was toch voor 90% één kant uit draait. Wat een gemiste kans, terwijl de machine in principe volledig bidirectioneel kan werken. Maar dat doet ie dus helaas niet. Wie verzint zoiets?!? Tweede minpunt is het stof dat zich verzamelt voor het condensatorblok, en niet goed verwijderd kan worden. Dat wordt een probleem over een paar jaar. Derde punt is de gebruiksaanwijzing, die meer weg heeft van een stapel slechte kopieën. Past niet bij de uitstraling van een topmodel.
Al met al zijn we erg tevreden met onze nieuwe droger, maar AEG had met weinig moeite echt een top-apparaat kunnen leveren. Dit is het net niet, een gemiste kans.

Petra 20-01-2021

energieloze woning met super eenvoudige apparaten

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

Door de verhuizing naar ons energieloze appartement moest ook apparatuur aangepast worden. Deze warmtepompdroger is heel snel geïnstalleerd en daarna zo eenvoudig te bedienen dat een gebruiksaanwijzing bijna overbodig lijkt.

Roel 16-01-2021

Prima droger die doet wat er beschreven wordt

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

We hebben een groot gezin en daarom veel was. Een droger met een groot volume zoals deze is hard nodig. Een warmtepomp droger heeft een klein nadeel dat soms langer duurt om te drogen. Je hebt een grote keuze aan droogprogramma’s. Het drogen van wol of kleding die normaal niet in de droger kan is een groot pluspunt. Apparaat is stil en geeft geen warmte af. Licht in de trommel is een luxe, die tot onze verrassing toch een meerwaarde gaf. Je ziet beter wat in de trommel achterblijft. Er zit een goed filtersysteem op waardoor het de stof goed opvangt. Erg blij met het apparaat.

Pluspunten

• drogen fijne was en wol
  • Vrij stil
  • Volume
  • Licht in trommel is toch wel handig

Minpunten

• Kastdroog is soms nog te vochtig
  • Drogen duurt soms +3 uur

Trie 13-01-2021

Zo blij mee!

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

Geweldig apparaat, droogt geweldig, was kreukt niet en alles zit er op! Even luchten, drogen en strijkvrij drogen, in 1 woord geweldig!

M. 13-01-2021

prachtig apparaat

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

Hij droogt geweldig. Wel net wat groter dan mijn wasmachine, qua formaat, maar dat had ik zelf beter moeten bekijken van tevoren. Maar geweldig ding!

Sander 05-01-2021

Bijzondere start, maar werkt toch.

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

Na de installatie door de bezorger het apparaat getest. Dit werkte goed. Wij gelijk de droger gevuld en aangezet, maar na ongeveer 2 minuten maakte de droger veel herrie. Na uit zetten en opnieuw aanzetten, begon de herrie opnieuw na een minuut of 2. De winkel opgebeld en het geluid laten horen. Hij kon het niet horen, maar het zou wel overgaan. Het geluid bleef lange tijd. De overgang van de stille droger, de klik en vervolgens de herrie opgenomen, maar toen was het Kerst, dus kon niet bellen. Na een keer of 10 draaien is het geluid nu weg. Droger droogt goed.

G.Bosch 05-01-2021

Met deze AEGdroger kom je nooit be-drogen uit

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

Deze mooie AEG-T9DEN87CC droger doet wat beloofd wordt: Je spullen goed drogen mbv oa goed werkende, menu gestuurde sensoren, zodat de was precies lang genoeg in deze droger zit. En, zeer belangrijk, is het gebruik van maar 700 watt ipv mijn vorige apparaat die 3200 watt gebruikte. Goedkoper, maar ook duurzamer. Ook wat betreft ontwerp is het een prima keuze. Gewoon mooi om te zien.

K. 02-01-2021

Top droger

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

Echt een top droger, mooi disign en geweldige grote opening. Lekker still. En voor een warmtepomp ook nog rap ook. De veelzijdige opties in programma's is heel fijn.

De app is enkel nog wel een puntje van ontwikkeling voor AEG, de meer waarde ervan is nu nog erg summier. Maar dit is een leuke meer optie die de werking niet verder beïnvloed.

Kortom een top droger die met de app nog mogelijke extra mogelijkheden in het verschiet heeft.

Martine 27-12-2020

Geweldige droger

Geweldige droger....
Vooral heel stil, meerdere keuzes in droog programma, en stopt gewoon wanneer je was droog is... top

Kadertje 26-12-2020

Wat een vooruitgang

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

Wij hebben onze 26 jaar oude lavatherm vervangen door de T9DEN87CC. We zijn zeer tevreden over de droog resultaten en nog meer over het 1/3 minder energie verbruik. Een echte aanrader.

LDC 26-12-2020

Fijne wasdroger

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

Nadat onze wasdroger 7 jaar geleden stuk is gegaan, hebben we na al die tijd wasjes ophangen (met inmiddels 3 kinderen) eindelijk een wasdroger aangeschaft. Wat een fijn apparaat! We hebben op de site van de Consumentenbond gekeken welke droger het beste uit de test kwam en kwamen bij deze uit. Hij is makkelijk te bedienen, ziet er prima uit, heeft een handig lichtje en het meest belangrijk, je was komt droog uit de trommel. Het scheelt zeeën van tijd. En wat ik echt een pluspunt vind, is dat de ruimte niet zo klam en heet wordt. Dat is wel wat anders dan die condensdrogers van ‘vroeger’. Het is even een investering en de levering liet even op zich wachten, maar ben er tot nu toe heel tevreden over.

MamaChantal 18-12-2020

Stil en echt droog

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

Nu een paar keer gebruikt en wordt er heel blij van. Hij maakt weinig geluid en de was is echt droog. Ideaal dat je het vocht ook kan afvoeren via een slang naar de afvoer van de wasmachine. Daar is goed over nagedacht!!!

Anoniem 18-12-2020

Kind droogt de was!

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

Droogt uitstekend met aanzienlijk minder kreuk dan ik gewend was. Droogt alle soorten materialen uitstekend. Functionaliteiten zijn prima. Erg gebruiksvriendelijk. Overal te plaatsen omdat je niet afhankelijk bent van een condensafvoer naar buiten of binnen.
Energieverbruik scheelt een flinke slok op een borrel.
Ik ben een tevreden mens!

Bianca 17-12-2020

Super droger!

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

Ik ben erg blij met deze droger. Is stil, zuinig en er zitten veel programma’s op. Wat ik erg fijn vind, is dat je kleren beschermd zijn tegen krimpen. En het allerleukste is dat er een app op mijn iPhone zit om de droger mee te bedienen. De app geeft ook droogadvies dus er kan niets meer misgaan. Een topper!

Burdaard 05-12-2020

Blij met de wasmachine en droger van AEG

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

Goede service, mooie apparaten, duidelijk in het gebruik, en staat ontzettend mooi in de bijkeuken. Erg blij mee

Ewald 25-11-2020

een allesdroger

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

Vandaag deze geleverd gekregen en uiteraard meteen getest. Het droogresultaat voor een bonte was is perfect. Duurde iets langer dan bij mijn oude condensdroger, maar heb tijd genoegom de wekelijks was weg te krijgen. Geen probleem. design is echt een plaatje en qua geluid is dit een hele vooruitgang ivm onze oude droger. Top aankoop

Ellen 15-11-2020

Nieuwe generatie droger, stil en zuinig

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

De warmtepomp droger is stil, zuinig en vooral snel. Grote capaciteit, ideaal voor beddengoed. Filter is makkelijk te reinigen. En fijn om op je telefoon de voortgang te kunnen volgen!

Karen 12-11-2020

Super blij

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

Droog goed en is redelijk snel. De app functie is ook fijn zodat ik op afstand kan zien dat hij klaar is (hij is namelijk zo stil dat ik hem niet hoor). Scheelt me veel trappen lopen

Karin 08-11-2020

Hoe blij kan een mens zij

Geschreven voor: AEG T9DEN87CC

Hoe blij kan een mens zijn met onze nieuwe droger. Strak design, mooie verlichting en perfect qua grote voor een groot gezin.