Sony HDR-CX625B zwart - Reviews

30 x
Beeldstabilisatie
Formaat display
3 inch

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Darel 05-12-2016

Heeft plussen en minnen

Deze camera is moeilijk te beoordelen in goed of slecht. De beeldkwaliteit is subliem. Hij kan dubbele opnames maken (schrijft dan 2 bestandsformaten naar geheugenkaart). Voor iemand die gewoon "huis-tuin-en-keuken-vakantie opnames wil maken is hij uitstekend met veel instellingsmogelijkheden. Goede Time Laps mogelijkheid. Voor wie semi-pro wil opnemen en digitaal op de computer wil editen, zitten er wel wat minpunten aan. Ook zitten er veel overtollige "flauwekul" mogelijkheden op, die in het internettijdperk blijkbaar noodzakelijk zijn. De stabilisatie is matig hoewel het tegendeel beweerd wordt.
Het beeld blijft bij langzaam draaien altijd een beetje licht schommelen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Twee bestandsformaten opnemen
  • TimeLaps
  • Goed handmatig in te stellen

Minpunten

• Stabilisatie
  • Veel overtollige internet flauwekul

Libra 13-09-2017

Beste Darel Wat voor minpunten zitten er op m.b.t. het digitaal editen. Ik heb er vandaag eentje gekocht en ik heb 20 dagen de tijd om hem terug te brengen. Ik wil namelijk semi-pro opnemen en editen.
Met vriendelijke groet Awad

DeTTD 30-10-2017

Vlotte focus, "progressive" HD opname en HDMI Output

Had hiervoor een Sony CX330E, maar na 3 jaar werd de focus door het vele zoom-werk slecht. Ik gebruik deze camera voor technische analyse in de hockeysport. Zocht een opvolger waarbij ik gebruik kon blijven maken van mijn bestaande accessoires, dus wederom een Sony gezocht.

Moet tijdens de opname ook het beeld via HDMI naar de laptop sturen en de goedkopere modellen kunnen dan alleen 'interlaced' opnemen. Met de CX625 kon ik Full HD 50P opnemen & HDMI uitsturen.

De focus is gelukkig weer vlot. De lens is van het type "G" wat een verbeterde lens is tov wat ik had. Touchscreen is prima, alleen heel erg slecht dat productdevelopment heeft besloten om altijd de zoom en opname functie in beeld te houden tijdens opname. Ik wil zo min mogelijk iconen in beeld als ik film en de zoom/rec zitten al als gewonen knoppen op het apparaat. Ja, je kunt die functietoetsen uit beeld krijgen, maar dan krijg je opeens allemaal andere info vast in beeld die je niet wilt. Heel, knullig.

Verder vertrouwde Sony camera. Beeldstabilisatie is prima, maar ik werk vanaf een statief en dus heb ik dat niet echt nodig.

Hoop er meer dan 3 jaar mee te doen dit keer. ... maar ja, een intensieve sport vergt ook intensieve registratie.

Pluspunten

• vertrouwd

Minpunten

• functie-opties blijvend in beeld

libra 13-09-2017

groot scherm goede accuduur

Ik ben blij met deze camera. Mooi beeld. Blijft mooi filmen tijdens het lopen. Bij donker maakt ie toch nog mooie beelden. Gebruiksvriendelijk en ben blij met de snelle focus.

Jos 14-04-2017

Perfecte stabilisatie

Deze camera gebruikt op safari, veel opnames vanuit de terreinwagen enrijdend. Prima stabiel beeld. De 30x zoom werkte ook fantastisch, kon veel dieren erg goed in beeld krijgen. Zeer tevreden met deze camera