Nikon 10X25HG L DCF - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon 10X25HG L DCF op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

De Birder 13-02-2011
Geschreven voor: Nikon 10X25HG L DCF

Met Leica, Zeiss en Svarokski heeft ook Nikon een top product in deze klasse.
Ik heb de Nikon kijker vergeleken met bovenstaande producten en ben zeer onder de indruk van de HG L serie! Wat een geweldig ding, ondanks de moeilijke 10x25 vergroting kijkt dit toppertje werkelijk fantastisch en is, heel belangrijk (!), ook zeer goed vast te houden en te bedienen wat het max 10 x vergroten uit de hand prima compenseert. De scherpte en helderheid is MINIMAAL ! gelijk aan die van de Leica en de Zeiss. Maar de Nikon is wel 200 euro goedkoper dan de 10x25 Leica Ultravid en Zeiis Victory compact. Ook de Leica en Zeiss zijn overigens een genot om te gebruiken. Toch is het Nikon kijkertje nog prettiger en sneller scherp te stellen. Met verder werkelijk top optische kwaliteiten was mijn keuze snel gemaakt. Kijk daar wordt ik nu blij, het beste product en 35 % goedkoper! Wil je het beste van het beste, vergeet dus niet deze Nikon, want Nikon maakt voor hun kijkers maar weinig reklame, heel anders dus dan in de USA. Google maar eens en Nikon heeft toch al aardig wat referentie kijkers.....

heinrichd 14-08-2009
Geschreven voor: Nikon 10X25HG L DCF

Deze kijker is top.Optisch en mechanisch staat hij op dezelfde hoogte als die van de bekende ''topmerken''die dubbel zoveel kosten.Qua resolutie en randscherpte is hij m.i.zelfs beter.Aanrader!

zoeff50 12-11-2008
Geschreven voor: Nikon 10X25HG L DCF

Deze kijker gekocht voor mijn vrouw, heb zelf de 10x42 HG-L DCF.
Super kijkertje de 10x25 HG. Klein en licht, past zo in de jaszak. Mooi leren tasje erbij. Zeer degelijke bouwkwaliteit (typisch Nikon). Groot oogpunt (eye relief) voor brildragers om gehele beeldveld te overzien; vaak een zwak punt bij deze kleine kijkers. Zeer helder en scherp beeld, bij daglicht vrijwel geen verschil te zien met de grotere en zwaardere 10x42 HG kijker, toch wel verrassend. Later gedacht waarom heb ik de 10x42 genomen...Bij schemerlicht is de 10x42 natuurlijk lichtsterker.
Als je een echt goede kijker wilt is mijn advies even doorsparen en deze kijker kopen i.p.v. een goedkope. Een goede kijker koop je voor je leven.