Canon 15x50 IS - Reviews

79 m
Schemerindex
27,3

simonRA 14-12-2012 Product jaar of meer in bezit

Ik heb deze kijker enkele jaren geleden tweedehands gekocht na positieve berichten op diverse fora met als primair doel gebruik voor astronomische waarnemingen . De kijker voldoet hier uitstekend voor dankzij de 15 x vergroting en het stabiele beeld uit de hand. Hierdoor wordt het bekijken van nevels en sterrenhopen achteroverhangend in een tuinstoel een geweldige ervaring. Daarnaast is de kijker ook erg geschikt voor natuurwaarnemingen, behalve deze kijker ben ik ook in het bezit van een 8x42 ED kijker, die weliswaar in absolute zin optisch beter is , maar door de genoemde 15 x vergroting in combinatie met het stabiele beeld zie je door de Canon beslist meer. Hierdoor zal in veel gevallen de noodzaak tot het meeslepen van een telescoop met statief een stuk kleiner zijn. De bediening van het probleemloze stabilisatiesysteem is uitermate simpel met een enkele druk op de knop, en zoals vermeld in eerdere reviews is het batterijverbuik laag. Het enige nadeel is het redelijk hoge gewicht, maar dat gaat ook moeilijk anders met zo'n degelijk gebouwd stuk optisch geweld. Is deze kijker 1000 euro waard? Ondanks het gewicht is dit wel de kijker die ik uiteindelijk het meeste gebruik vanwege de kwaliteit, de universele inzetbaarheid en het plezier dat het waarnemen met dit instrument mij verschaft. In dit licht is dit zeker niet teveel.

simonRA 14-12-2012 Product jaar of meer in bezit

Ik heb deze kijker enkele jaren geleden tweedehands gekocht na positieve berichten op diverse fora met als primair doel gebruik voor astronomie . De kijker voldoet hiervoor uitstekend door de 15 x vergroting en het stabiele beeld uit de hand. Hierdoor wordt het bekijken van nevels en sterrenhopen achteroverhangend in een tuinstoel een geweldige ervaring. Daarnaast is de kijker ook erg goed voor natuurwaarnemingen, naast deze kijker ben ik ook in het bezit van een 8x42 ED kijker, die weliswaar in absolute zin optisch beter is , maar door de genoemde 15 x vergroting in combinatie met het stabiele beeld zie je door de Canon beslist meer. Hierdoor zal in veel gevallen de noodzaak tot het meeslepen van een telescoop met statief een stuk kleiner zijn. De bediening van het probleemloze stabilisatiesysteem is uitermate simpel met een enkele druk op de knop, en zoals vermeld in eerdere reviews is het batterijverbuik laag. Het enige nadeel is het redelijk hoge gewicht, maar dat gaat ook moeilijk anders met zo'n degelijk gebouwd stuk optisch geweld. Is deze kijker 1000 euro waard? Gezien de kwaliteit en de universele inzetbaarheid is dit zeker niet teveel.

Maurice8887 06-02-2012 Product paar dagen in bezit

Ik ben geen verrekijker mens omdat ik ze nooit goed stil kan houden. Bij een vergroting van 8x of meer trilt bij mij het beeld al. Met deze kijker lukt het me echter wel. Het lijkt overigens wel dat horizontale bewegingen beter gestabiliseerd worden dan verticale. Is geen min-punt maar meer een constatering. Al met al werkt de stabilisatie prima!

De kijker heb ik aangeschaft voor astronomie doeleinden. Ik heb gekozen voor de 15x10 ipv de 18x10 vanwege de grotere exit pupil. Even een knoop in mijn maag gehad van de hoge prijs, maar zeker zijn geld waard.

petjez 10-05-2008 Product jaar of meer in bezit

Perfecte kijker, vooral de stabilisatie is een fenomeen. Gebruikt in o.a. Zuid Afrika voor het spotten van dieren. Zelfs in de schemering is het beeld erg goed. Zeer compact en robuust. Wij zijn er in ieder geval blij mee. De batterij zit er al anderhalf jaar in.

J.Keus 29-06-2007 Product maand in bezit

Een openbaring deze kijker met beeldstabilisatie. Ik heb hem in de bergen van Zwitserland kunnen testen, bloemen, vogels en gemzen als nooit te voren waargenomen