Vortex Diamondback HD 10x50 NEW verrekijker - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Vortex Diamondback HD 10x50 NEW verrekijker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

r*********@h********** 02-06-2021

Topkijker voor een mooie prijs.

Wat een goede kijker!
Ik heb als beroeps natuurgids een flink aantal verschillende verrekijkers van diverse merken.
Voor in het veld overdag heb ik aan een 8x42 of een 10x42 genoeg. Bij heel zonnig weer neem ik de 8x32 mee die is lekker licht.
Voor in de observatiehut ben je in de schemering snel uitgekeken met deze kijkers.
Ik heb nog een oude porrokijker van Carl Zeiss 10x50 maar die is zwaar en gedateerd. Bovendien beslaat hij als het kouder wordt.
Mijn nieuwe Votex Diamond HD 10x50 verslaat de oude Carl Zeiss (van 1100 gram) met gemak. Helder van rand tot rand, contrastrijk en lichtsterk. Met het blote oog alleen nog het contour van een hert te zien, met deze kijker nog gedetailleerd in zicht.
Ook de levenslange garantie op de kijker geeft mij een mooie zekerheid.
De bijgeleverde GlassPak buiktas gebruik ik niet. Beetje ingewilligd lastig ding maar wellicht een kwestie van wennen.

Pluspunten

• Close focus 1,8 meter
  • Scherp, lichtsterk beeld

Minpunten

• Iets aan de zware kant