Philips hue White and color ambiance Starterkit E27 8718696728796 - Reviews

Fitting
E27
Lichtopbrengst in lumen
806 lumen

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

MarjanPL 18-10-2017 Product paar weken in bezit

Philips Hue, sfeervol, handig en mooie verlichting!

Na het openen van de doos, het bekijken van de inhoud én het bepalen waar de eerste 3 Heu White & Color lampen moesten gaan komen kon ik gaan beginnen aan de installatie van de Bridge en de lampen.

De installatie is écht een fluitje van een cent. Ik plaatste de Bridge bij onze switch, koppelde de twee en plaatste vervolgens de lampen in de verschillende ruimten. Daarna installeerde ik de Hue-app op mijn telefoon die ik direct naar lampen kon laten zoeken. Deze koppelde ik met twee drukken op de knop, waarna ik namen kon geven aan de lampen en kamers. Eigenlijk wijst het zichzelf allemaal vanzelf.

Waar wij ons huis eigenlijk vol hebben zitten met "slimme" lichtknopjes zijn we eigenlijk wel om en hebben we besloten dit langzaam maar zeker te gaan vervangen voor het Hue systeem. Vanwege de prijzige lampen gaan we dit in kleine stapjes doen.

Op de kinderkamers zetten we de verlichting s'nachts op "nachtlampje", onze nachtlampjes staan meestal op een gezellige scène. Ik zou wel aanraden om de gekleurde versie lampen te kopen. Super leuk en lekker om de kleur van je verlichting aan te kunnen passen aan de sfeer.

Pluspunten

• Verlichting aanpassen aan de sfeer
  • Instalatie gemak
  • Bedienen vanaf andere locaties

wtrbrg 15-10-2017 Product paar weken in bezit

Mooi, slimme lampen voor extra veel gemak

Nu de dagen weer wat korter worden, is het wel erg makkelijk om je lampen met de HUE app of afstandsbediening te bedienen.

Je kunt de lampen met gemak alle kleuren geven die je wenst, dus geen kille witte led lampen, maar bijvoorbeeld wat feller om te lezen of gedimd met een vleugje geel/roze voor een romantisch diner of een het kijken van een film thuis.

Ook makkelijk is ''geofencing'' Zodra je in de buurt van je huis bent, gaan de lampen aan (als je dat hebt ingesteld). Zo kom je nooit meer in een donker huis thuis. Ook kun je ze programmeren, om op bepaalde tijden aan of uit te gaan.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Gemak
  • Functies

Minpunten

• Redelijk kostbaar, maar geld wel waard

MJ134 11-10-2017 Product paar dagen in bezit

Eindeloze mogelijkheden

Nadat ik het pakket Hue white & color ambiance binnen had, heb ik deze gelijk uitgepakt. De 3 lampen, bridge en schakelaar zijn goed en economisch verpakt. Alles past precies in de doos zodat je hier geen verspilling hebt. Vervolgens de artikelen eruit gehaald en direct geïnstalleerd. Eerst de lampen erin gedraaid en daarna de bridge op het stopcontact en de router aangesloten. Via de app de bridge en schakelaar gekoppeld en de lampen gezocht. Alles was binnen een kwartier functioneel. Daarna natuurlijk spelen met de app. Wat kan allemaal? Eerst de kamers ingesteld omdat ik de lampen in verschillende vertrekken gebruik en vervolgens scenes gemaakt die voor ons van toepassing zijn. De app is hier heel handig voor en heel gebruiksvriendelijk. Daarna wat spelen met kleuren en kleurenschema’s die de app heeft. Hier staan mooie kleureffecten bij. Wat een scala aan kleuren kun je kiezen. Keuze te over! Daarna natuurlijk hue gekoppeld aan mijn woning app van Apple. Ook dit is weer zo gedaan. Siri mocht vervolgens de lampen bedienen. Alles uit/aan of juist de ene wel en de andere niet. Andere kleuren, dimmen of feller. Siri schakelt het allemaal zo op de Hue lampen in. Je hoeft je telefoon er niet eens voor te pakken. Ook de geofencing als je thuiskomt of weggaat is handig omdat je lampen dan aan of uitgaan. Of juist dat ze met zonsondergang aangaan zodat je altijd licht hebt als het wat donkerder wordt. Koppeling met IFTT is ook mogelijk. Zo kun je de lampen laten knipperen als je een afspraak of e-mail krijgt. Of juist als het gaat regenen. Of toch liever blauwe in plaats van knipperen? Alles is mogelijk. Als het koud of warm wordt of bij het opstaan juist een seintje van je lampen Hue regelt het. De lampen aan als iemand in het beeldbereik van je camera komt. Geen probleem! Of juist als iemand op de bel drukt. Ook met Homewizard gaat Hue goed samen. Als je gordijnen hebt die met Homewizard werken kun je deze naar beneden laten gaan en de lampen gelijk in laten schakelen. Er is van alles mogelijk met Hue en nog veel meer als je Hue met andere apps gebruikt. De mogelijkheden zijn inderdaad eindeloos!

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Veel mogelijkheden
  • Makkelijk te installeren

Hendrik 06-10-2017 Product paar dagen in bezit

Colour nog niet bewezen

Gisteren kreeg ik dan uiteindelijk het mailtje dat het pakket klaar lag met daarin de HUE White and Ambiance. De reden voor de aanschaf was dat we het verschil wilden ervaren met de HUE Lux lampen welke we al hadden. Ik was dan ook erg nieuwsgierig of de kleurentoevoeging het prijsverschil waard zal zijn. Ter vergelijk het startpakket HUE Lux (met daarin 2 white lampen en 1 bridge) hebben we nieuw gekocht voor €40.

Het uitpakken en installeren was erg simpel, in principe enkel de Lux lampen vervangen voor de nieuwe. Bij een bestaande bridhe dien je wel even het serienummer in te voeren bij het zoeken naar de nieuwe lampen. Gebruik je de nieuwe bridge dan is het kinderspel en Plug&Play. De dimswitch toevoegen was iets lastiger maar ook dat was na enkele minuten gelukt (tip: lees de help functie).

Verschil met de kleuren licht
Pas 's avonds konden we het verschil met de Lux lampen goed bekijken. De verschillende tinten wit licht zijn erg prettig tov de Lux lampen. Van de kleuren vinden we de zachtere kleuren prettig maar gewoon (verschillend) wit licht geniet de voorkeur. De kleuren zijn leuk voor de kinderen met bijvoorbeeld een app die de lampen laat meeknipperen op de muziek (app hueManic). Ook erg leuk tot nu toe is de app Sync My Lights welke dmv een database bij een aantal films de lampen een Ambilight effect kan geven (let op de app is nog een Beta).

De dimswitch blijkt een erg goede toevoeging te zijn. Op het moment dat je geen telefoon/tablet bij de hand hebt is het erg handig dat je met een druk op een fysieke afstandsbediening de lampen aan.uit kunt zetten.

We hebben de lampen nog maar 1 avond in huis en het is dan ook nog te vroeg om een eindoordeel te vellen. Conclusie tot nu toe is dat de kleuren toevoeging incidenteel erg leuk is maar of dit het prijsverschil waard is..... Lux startpakket kostte 40 euro en dat is toch een stuk minder dan dit pakket. Persoonlijk nijg ik op dit moment meer naar de White Ambiance aangezien de verschillende wit-tinten zeker een toevoeging zijn tov de enkele White lampen.

Feit blijft dat Philips een gewoon goed werkend product op de markt heeft wat erg gebruiksvriendelijk en kwalitatief goed is.

Pluspunten

• Kwalitatief
  • Comfortabel
  • Erg veel apps