Rowenta VU5640 Turbo Silence Extreme VU5640 statiefventilator - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta VU5640 Turbo Silence Extreme VU5640 statiefventilator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Rian 08-05-2020

Op naar een hete zomer!

Keurig ingepakte doos ontvangen met een prima beschrijving. Ook met 2 linkerhanden binnen een kwartier in elkaar te zetten. Stijlvol apparaat, mooie kleur.
Het geluidsniveau verbaast me, veel stiller dan verwacht. En je hebt er écht ‘s nachts geen last van. Kom maar op met die broeierige zomernachten.

Pluspunten

• Styling
  • Geluid

Minpunten

• Lompe voet

Claudia 07-05-2020

Fijne, stille en krachtige ventilator

Fijne ventilator met een mooi design en verschillende standen.

Het in elkaar zetten was even puzzelen, maar ging uiteindelijk goed. Ventilator heeft een stevige voet, maar voelt wel wat onstabiel. Is dat niet, maar voelt wel zo. Alle standen uitgetest, op de hoogste stand komt er een krachtige "wind" uit. Wat met name erg fijn is, is de silent stand, ideaal voor de warme nachten. De ventilator heeft een mooi design, is niet zo'n lelijk stuk plastic. Ik ben erg tevreden met deze mooie ventilator!

Pluspunten

• mooi design
  • krachtig
  • stille stand voor de nacht

Minpunten

• voelt wat instabiel

Nzztzz 02-05-2020

Mooi design, top slaapmodus

De Rowenta Turbo Silence Extreme heeft een mooi design. Staat mooi in de woonkamer. Er was vrij weinig uitleg over het in elkaar zetten van de ventilator. Uiteindelijk toch wel makkelijk gelukt. Hij heeft een stevige voet waardoor hij goed blijft staan maar daardoor is hij wel vrij zwaar om te verplaatsen.
In sleep modus is hij heerlijk stil en heb je nog een heerlijk briesje. In turbo boost is hij zeer krachtig maar toch nog zeer aangenaam. Voor deze prijs had ik wel nog een timer of een afstandbediening erbij willen zien.

• Stil

Minpunten

• Geen afstandbediening
  • moeilijk te verplaatsen

Jan 01-05-2020

Heerlijk stil, prachtig design

Wat een geweldig apparaat. Er zitten genoeg standen op. Van zacht briesje tot zeer krachtig en dan nog maakt hij amper geluid! Op stand 1 voel je al een verkoelend briesje. Ideaal voor gebruik in de slaapkamer. Enige minpuntje is dat het snoer aan de korte kant is.

Pluspunten

• Echt stil
  • Veel standen

Minpunten

• Kort Snoer

Sylvers 30-04-2020

Stille ventilator

De ventilator is grot en stil. We werden al verrast door de grote van de doos. Op de foto's had ik hem iets kleiner ingeschat. De ventilator moest nog in elkaar gezet worden, maar dat lukte goed.
De ventilator heeft een grote ronde voet, die mij een beetje retro aan doet. Het heeft een diameter van 45 cm en neemt dus zeker wel wat ruimte in. De bediening zit ongeveer halverwege en betreft een draaiknop die met iets kracht (de kinderen lukte het bijna niet) gedraaid kan worden naar de gewenste stand. In de laagste stand is de ventilator ongeveer 120 cm hoog, in de hoogste stand 150 cm hoog. Al met al is het best een gevaarte, die wel wat ruimte in neemt en niet makkelijk te verplaatsen is.
Wat dan opvalt is inderdaad de stilte. Deze ventilator is erg stil en krachtig. Het blaast de warmte weg en zorgt voor een subtiele verkoeling, erg prettig in dit mooie voorjaar!
Kortom een mooie stille ventilator, die wel wat ruimte inneemt en niet zo makkelijk te verplaatsen is.

Pluspunten

• Stil
  • Diverse standen
  • Krachtig

Minpunten

• Omvang voet en ventilator
  • Moeilijk verplaatsbaar

Lynn83 28-04-2020

Fijne ventilator, wel zwaar

Dit is een mooie en degelijke ventilator. Hij staat zeer stevig, het nadeel is daardoor wel dat hij erg zwaar is en niet handzaam om te verplaatsen.
Hij staat bij mij momenteel in de woonkamer en tijdens het thuiswerken al meerdere keren in de stille stand gebruikt, zonder afleiding en zonder 'vliegende papieren', maar wel voldoende koeling. Ik ben benieuwd hoe hij het uithoudt met 30 graden in de zomer.
Het design van de ventilator vind ik erg mooi en hij is in hoogte verstelbaar, wat zeer prettig is.
De ventilator is snel in elkaar te zetten en zeer gebruiksvriendelijk. Ik mis alleen nog een afstandsbediening, wat voor gebruik op een slaapkamer echt wel nodig zou zijn.

Pluspunten

• mooi design
  • stevig
  • stil
  • koelt goed

Minpunten

• zwaar
  • geen afstandsbediening

Jelmer 28-04-2020

Blaast echt supergoed!

Ik heb de Rowenta Turbo Silence™ Extreme Statiefventilator (VU5640) in gebruik. Goed verpakt, wel is de installatiehandleiding vrij minimaal. Er had wat mij betreft wat meer informatie bij gemogen hoe je de ventilator in elkaar zet. Maar éénmaal in elkaar werkt ie prima. De ventilator heeft echt bizar veel blaaskracht. Onze oude action statiefventilator haalt echt een stuk minder. Wat vooral opvalt is dat het statief zelf eigenlijk best wel wonky is. De ventilator zwaait behoorlijk doordat het lijkt dat de buis niet stug genoeg is. Maar totdusver best wel tevreden eigenlijk.

Germa 26-04-2020

Wat een stilte in de nacht

Het is een hele mooie ventilator, dat is alvast een goed begin.
In elkaar zetten is geen probleem met de duidelijke handleiding erbij. En begint inderdaad de grote stilte. Waar andere andere ventilatoren altijd best veel geluid maken, waarbij het toch lastig slapen is, doet deze ventilator zijn naam eer aan, hij is echt lekker stil op de nachtstand. En dat vind ik erg prettig.
Maar ook de turbo stand is super. Voordat je wilt gaan slapen, zet je deze even aan, en hij blaast zo de warmte weg, dat is erg fijn.
De ventilator heeft een mooie stevige voet, waarbij je hem niet makkelijk omstoot. Bedieningsgemak is er door de makkelijke knoppen en makkelijk op de juiste hoogte voor optimale ventilatie in te stellen.

Pluspunten

• nachtstand

Minpunten

• geen afstandbediening

Marjolein1989 24-04-2020

Stille ventilator!

Een ventilator met verschillende standen, waaronder een nachtmodus. Opvallend weinig geluid! We hebben een oud huis met houten vloeren, dus helemaal stil was het niet, maar als de ventilator beneden op de betonnen vloer staat, hoor je 'm echt bijna niet en geeft de ventilator wel echt verkoeling! Snoer zou wel wat langer mogen zijn. We gebruiken de ventilator ook tijdens het sporten, dan is op dit moment stand 1 al voldoende verkoelend, in de zomer dus zeker met hogere standen ook erg prettig!

Pluspunten

• Stille modus voor in de nacht
  • Makkelijk te verplaatsen

Minpunten

• Geen lang snoer

Sue 22-04-2020

Stil of krachtig

Wat een luxe paardje deze ventilator! Style, kracht en toch ook stil... Als je ff lekker de koel wind van buiten naar binnen wil blazen gebruik je de turbo stand... Bij je schoonheidsslaapje zet je de silence stand aan en je kan heerlijk wegdromen dat je op een strand lig te genieten met een verkoelend briesje...

Pluspunten

• Style
  • Turbo
  • Silent stand

Minpunten

• Plastic clipje op de beschermkap

JeroKeut 22-04-2020

Design:
De ventilator ziet er echt uit zoals je verwacht dat een ventilator eruit ziet. Persoonlijk vind ik dat deze een beetje ouderwets design heeft.
Het materiaal waarvan hij is gemaakt voelt en ziet er een beetje goedkoop uit. Veel plastic en licht materiaal wat de ventilator niet echt een robuuste indruk geeft. Qua kleurstelling vind ik de ventilator er goed uit zien.
De ventilator is goed verpakt en erg eenvoudig in elkaar te zetten. In eerste instantie miste ik een duidelijke beschrijving, maar het is zo eenvoudig dat je deze ook niet nodig hebt.

Blaaskracht/Verkoeling in de verschillende standen:
Deze krachtpatser heeft 4 standen waarvan één "Stille modus". Zelfs in stand 1 en "Stille modus" stand blaast deze krachtpatser erg krachtig. Op dit moment is de stille modus overdag voor onze zolder meer dan voldoende en biedt voldoende koeling. Ik verwacht dat de andere standen in de zomer wel gebruikt gaan worden, maar op dit moment is het nog niet nodig.
De stille modus is een perfecte stand voor de nacht waarbij je geen overlast hebt van het geluid en toch een heerlijke verkoelend briesje hebt.

Geluidsniveau:
Deze krachtpatser maakt echt heel weinig geluid. Dit was voor ons een vereiste en moet bekennen dat ze hier niks te veel over roepen. Vooral in de "Stille modus" maakt hij amper geluid. Met deze modus kun je de ventilator in de nacht prima aanzetten.

Ruimte waar deze wordt gebruikt:
Wij gebruiken de ventilator voornamelijk op de zolderkamer waar onze zoon slaapt. In de zomer zal deze ook wel eens in de woonkamer worden gebruikt.

Aanrader?
Ja zeker!!! Als je echt opzoek bent naar een stille krachtige ventilator die ook nog een betaalbaar is, dan doe je aan deze krachtpatser een goede koop. Ja, het design is dan misschien iets minder, maar uiteindelijk gaat het om de functionaliteit.

Pluspunten

• Blaaskracht
  • Geluidsstil
  • Stille modus, dus ook in de nacht is te gebruiken
  • Prijs/kwaliteit
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Design/Oogt een beetje goedkoop
  • Geen afstandsbediening

Yesz1989 22-04-2020

Een heerlijke nachtrust

Ik mocht de Rowenta Turbo Silence™ Extreme (VU5640) testen en ben als slechte slaper enorm blij met de slaapmodus op deze ventilator. Ik kan met geen enkele ventilator slapen maar bij deze viel ik direct snel in slaap. Het had voor mij een soort White noise effect! De overige standen zijn ook prima en deze gebruik ik in de ochtend om lekker frisse lucht vanuit een openstaad raam naar binnen te ventileren.
Ik had graag de snoer wat langer gezien omdat ik nu moest slepen met verlengsnoeren! Bij moderne huizen zitten stopcontacten natuurlijk vlak bij de vloer en het snoer komt uit de bovenkant waardoor je al een meter snoer kwijt ben door hem naar beneden te laten hangen

Pluspunten

• Super stil

Minpunten

• In verhouding korte snoer

RoflReview 21-04-2020

Mooi design, kan nog stiller?

Initieel gekocht omdat een dyson toch ook wel wat lawaai maakt, dus vandaar deze maar aangeschaft. Voor een statief ventilator niet heel duur, maar toch een beetje aan de prijs. Maar daar krijg je naast de verschillende goede standen ook redelijk comfort voor terug

Pluspunten

• Redelijk stil
  • Mooi

Minpunten

• Kan nog stiller

Sander 20-04-2020

Stille stand is ook echt stil

Mooie en stille ventilator. Natuurlijk hoor je de ventilator in de normale standen (en turbo stand) wel, maar in de nachtstand is hij echt geruisloos. Ik ben een lastige slaper en irriteer me doorgaans (op onze hete zolder waar we slapen) mateloos aan het geluid van een ventilator. Bij deze is dat echt niet zo. De kracht is in die stand wel een stuk minder, maar dat is logisch. Niet genoeg om de hele kamer te koelen, maar wel genoeg om naast je bed voor wat verkoeling te zorgen.

Pluspunten

• Stille stand
  • Powerstand

Minpunten

• Geen afstandsbediening

R van Nahuijs 07-06-2019

Niet slecht, maar valt toch tegen

Ik was op zoek naar een tweede stille ventilator. Ik heb al een QuietSet 1655 en die doet het prima, maar helaas kon ik die nu niet voor een redelijke prijs vinden.
Rowenta klonk me van vroeger ook als een a-merk in de oren, dus daarom deze besteld.
Helaas valt het me tot nu toe allemaal wat tegen: bouwkwaliteit, documentatie, prestaties.
Het is niet erg genoeg om 'm terug te sturen, maar het scheelt maar erg weinig...

Ik geef een goed voor blaaskracht, want dat doet hij goed. Ook in de stille stand.
Ik geef een onvoldoende voor geluidsniveau, omdat hij in de stille stand best veel geluid maakt voor een ventilator die als stil wordt aangeprezen. En zodra je een andere stand kiest, is 'stil' duidelijk niet meer aan de orde.
Ik geef een voldoende voor duurzaamheid omdat ik daar nog niets over kan zeggen.

Pluspunten

• Stille stand is beter dan veel budget fans...
  • Bediening (standen en rotatie) voelt degelijk

Minpunten

• ...maar niet zo goed als Honeywell QuietSet 1655
  • Constructie voelt wiebelig aan
  • Geen montage instructies
  • Korf gaat moeilijk dicht, alsof hij kapot gaat
  • Kort snoer

Charles 14-04-2019

Hoe zet je dit in elkaar.??

Geen beschrijving, althans iets dat niet dit apparaat is. Hoe zet je dit in elkaar..
Er zit n vaag tekeningentje bij maar die is niet van dit product.
Slechte zaak.

Minpunten

• Geen goede omschrijving
  • Zelf monteren

koele slaapster 27-07-2018

ventilator met nachtstand en daardoor stil

Het is een fijne ventilator die een goede blaaskracht heeft, drie standen plus een nachtstand waardoor hij een laag geluidsniveau heeft

Pluspunten

• goede blaaskracht
  • ziet er leuk uit door blauwe vleugels
  • zeer geluidsarme nachtstand

Minpunten

• geen