De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips QP2630/30 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ben de klos 25-09-2022

Scheren een probleem

Geschreven voor: Philips QP2630/30

Scheren op het aangezkcht duurt zeer lang, werkt niet efficiënt en scheert ook niet glad. Scheermesje is veel sneller en heeft beter resultaat.

DenH90 24-09-2022

Scheren zonder irritatie

Geschreven voor: Philips QP2630/30

Ontzettend fijn apparaat en eindelijk geen irritatie meer van mijn huid na het scheren. Scheert niet 100% glad maar vind ik ook geen vereiste, aanrader!

Quinten43 23-09-2022

Nooit meer iets anders!

Geschreven voor: Philips QP2630/30

Super blij met de oneblade! Geen scheerirritaties meer, een glad resultaat en handig in het gebruik! Binnen 2 minuten klaar en weer een fris gezicht!

Opzetstukjes zijn ook erg handig

Sluijs 10-09-2022

Het product doet wat in de beschrijving staat.

Geschreven voor: Philips QP2630/30

Ik heb de one blade bij de wastafel en onder de douche geprobeerd en de resultaten zijn verbluffend.

Wegg 08-09-2022

360 is een mooie aanvulling

Geschreven voor: Philips QP2630/30

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het 360 graden mesje is een mooie aanvullig op al een goed product van Philips. De OneBlade lijn staat al bekend om een goede accuduur en stevige kwaliteit en ook deze versie voldoet hieraan. Het 360 mesje draait lekker mee waardoor je mooie scherpe lijnen maakt. Mooie nieuwe opzetstukjes voor verschillende lengtes en voor de overige delen va het lichaam.

JJBR 07-09-2022

OneBlade

Geschreven voor: Philips QP2630/30

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het product is erg gebruiksvriendelijk. Een goede combinatie tussen het gebruik van scheermesjes of een scheerapparaat.
Het nadeel is dat het niet het hele gezicht glad maakt maar als het wat langer is gaat het wel makkelijker als bij een scheerapparaat waar je vaker over de plekken heen moet om het glad te krijgen. Ook een nadeel is dat de haartjes overal en nergens terecht komen en dat je daarmee op moet letten.
Het voordeel is dus dat wanneer je over de huid gaat je gelijk resultaat merkt. De mesjes snijden niet waardoor het je niet het gevoel geeft dat je daar ook bang voor hoeft te zijn.
Overall vind ik het prettiger in gebruik dan een scheerapparaat en pak ik het daarom ook sneller omdat het gebruik fijner is.

JeroenJJ 02-09-2022

Verrassend fijn apparaat

Geschreven voor: Philips QP2630/30

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Voor mijn (korte) baard gaat de accu verrassend lang mee. Daarnaast is het door het compacte formaat gemakkelijk mee te nemen als reisattribuut.

Ik scheerde voorheen graag nat omdat ik veel irritatie ervaarde maar door de OneBlade is het een stuk gemakkelijker om ook droog te scheren. Door de vele
opzetstukken heb je genoeg mogelijkheden. Ik ben daarom tevreden over dit apparaat.

Saänimma 02-09-2022

Prima uitvoering, maar weinig veranderd

Geschreven voor: Philips QP2630/30

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze versie van de Philips OneBlade werkt uitstekend. Maar in vergelijking tot een oudere versie die ik hiervoor veel heb gebruikt is er weinig verschil. De flexibele scheerkop is makkelijk in gebruik. Maar heb niet het idee dat het veel scheelt tijdens het scheren. De kop beweegt namelijk wel een beetje mee, maar ook weer niet zo extreem veel. De trimkop die erbij zit is prima, alleen in vergelijking tot andere trimkoppen moet je hierbij vaak de beweging herhalen wil je alles goed getrimd hebben. Dit komt door de redelijk dikke tussenstukken waar de haartjes doorheen worden geleid.

Verder is het resultaat van het kaal scheren bij de OneBlade fantastisch. Het verwijderd alle haartjes en is nauwkeurig.

Loroo 01-09-2022

Optisch een mooi product met beperkingen

Geschreven voor: Philips QP2630/30

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een op het oog mooi en praktisch product dat na een tijd gebruiken toch ligt tegen valt. De kracht ten opzichte van andere One blades is naar mijn mening minder. De opzetkam kan helaas niet korter dan 1mm voor het gezicht.

Handig zijn de diverse opzetkammen voor body. De 360 graden Oneblade past zich goed aan de gezichtsvorm aan waardoor dit fijner aanvoelt dan de normale Oneblades.

Phes1966 01-09-2022

Mooi apparaat

Geschreven voor: Philips QP2630/30

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het is een heerlijk gevoel met scheren, gaat heel snel en schoonmaken is een fluitje van een ceny

Hopjes2 01-09-2022

Beweegt ontzettend fijn mee.

Geschreven voor: Philips QP2630/30

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De Philips one blade heeft een mee bewegend kopje er op zitten. Hij beweegt perfect mee in de contouren van je gezicht en lichaam. De trimkop die erbij zit scheert de baard mooi in gelijke lengte en je hoeft er maar 1 keer overheen te gaan voor resultaat. Het glad scheren duurt ietsje langer, maar daar is het resultaat dan ook naar. De perfect oplossing voor body and face

RichTest 01-09-2022

Een onzichtbare vernieuwing

Geschreven voor: Philips QP2630/30

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Dit product heb ik twee weken mogen testen.

Verpakking en gebruiksaanwijzing
De doos is niet zwaar, maar er zit weer heel veel papier in. De garantie en waarschuwingen, maar de productinformatie en handleiding is maar 1 klein stukje. Het is niet duidelijk welke opzetkam voor waar geschikt is. Een bezoek aan de Philips website was nodig om dit te achterhalen. Op de doos zelf staat ook niet wat de 360 nou zo bijzonder maakt.

Toestel
De OneBlade voelt licht aan, maakt niet veel geluid en is lekker in de hand. De zijkant is voorzien van rubber: dit glijd niet, maar er blijven wel haren aan plakken. Het opladen gaag makkelijk en levensduur is goed te doen.

Messen
Er worden drie messen geleverd. De normale oneblades, de OneBlade 360 en een reserve mes. Het verschil met de normale en 360 is er vrijwel niet. De 360 is iets bewegelijker, maar zeker niet de moeite waard om per se over te stappen. Ik zou zelf voor de goedkoopste oneblade gaan.

Baard Trimmen
Er komt een opzetkam met verstelbare hoogtes in, van 1mm tot 5mm. Ik ben zeer ontevreden over de trim kwaliteit. 1) De kam voelt zwak aan en de hoogte wordt afgesteld met een draaischijf systeem. 2) de oneblade trim ongelijk en trekt haren mee. Het duurt langer om hiermee te trimmen. Zoek je een trimmer, dan kun je beter voor een specifiek baard trim apparaat gaan.

Body trim
Zonder opzetkam werkt de oneblade het beste. Scheer resultaat is goed, geen irritatie. Je kunt ook kiezen voor de 5mm opzetstuk, deze is volledig groen. Met de body opzetstuk (groene uitsteeksels) scheer je heel dicht op de huid, zonder te bloeden. Voor een body trim is de OneBlade zeker aan te raden.

Gebruiksvriendelijk
Het verwisselen van de messen is eenvoudig. Druk op de pijl en het mes vliegt eruit. Het verwisselen van de opzetkammen is moeilijker. Het inklikken is eenvoudig, maar eraf halen is een werk. Heel vaak komt de mes mee, of moet je kracht zetten met het idee "de kam gaat kapot". Gebruiksgemak is een onvoldoende.

Anoniem 31-08-2022

Mooi en handig scheerapparaat en trimmer in 1

Geschreven voor: Philips QP2630/30

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Hiervoor had ik het eerste model van de oneblade en die beviel me altijd heel goed. Dit model voegt daar echt wel wat aan toe. Het 360 scheermesje zorgt ervoor dat je toch net even alles wat makkelijker scheert en trimt dan met het normale mesje (wat je er ook bijgeleverd krijgt). Minpunt is wel dat het beschermkapje niet over het 360 scheermesje past, terwijl dat juist degene is die je het meest gebruikt, zie ook één van de foto's. Verder is de trimkop nieuw voor mij, die kun je op 1-5 mm instellen, terwijl op het oude model kreeg je daar separate kapjes voor van 1, 3 en 5 mm, zie foto. Ziet er mooi uit, maar voelt wat fragiel aan bij het instellen van de juiste mm, heb het gevoel alsof dat snel stuk kan gaan. Je moet er even aan wennen, maar trimmen doet hij beter dan zijn voorganger, dat moet wel gezegd worden! Kortom: een aanrader met nog een paar aandachtspuntjes, benieuwd hoe hij op de lange termijn blijft!

Niek R. 31-08-2022

Wat een ervaring!

Geschreven voor: Philips QP2630/30

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Sinds twee weken de Oneblade 360 in gebruik en wat een ervaring! In vergelijking met voorgaande scheerapparaten een wereld van verschil. De verschillende opzetstukken en mogelijkheden die de Oneblade biedt maakt het dat je precies de haarlengte scheert die jij wenst! Maar zeker door de '360 blade' die je als basis hebt scheer je vloeiend over de huid waarbij het mes automatisch de contouren van de huid volgt. Daarnaast is het voor onder de douche ook een aanrader en valt mij het geluid en de accuduur alles mee.

Zelf ervaarde ik in het verleden geregeld huidirritatie na het scheren, maar dat lijkt nu sinds twee weken verleden tijd met de Philips Oneblade.

Ik kan het zeker een ieder aanbevelen

Patrick R. 30-08-2022

Hét scheerapparaat waar ik naar op zoek was!

Geschreven voor: Philips QP2630/30

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Voor Philips dit mooie One Blade scheerapparaat mogen testen. Bij het uitpakken van het apparaat viel me gelijk op hoe compact het apparaat is. Hij ligt hierdoor erg prettig in de hand. Het uiterlijk van het apparaat doet ook wat voor het oog, een mooie groen/grijze kleur. De opzetstukken bij het apparaat zijn toevoegend, hierdoor kun je gebruik maken van meerdere functies zoals zowel het scheren/trimmen van je gezicht als verder lichaamshaar. Bij eerder gebruikte scheerapparaten bemerkte ik dat je soms meermaals over de haren heen moest om het goed op één lengte te krijgen. Bij dit apparaat is het geheel anders. De One Blade mes is scherp genoeg waardoor eenmaal scheren/trimmen op eenzelfde plek voldoende is. Hierdoor ben ik dus minder tijd kwijt aan het trimmen van mijn baard.
De accu is snel volgeladen en het apparaat gaat lange tijd mee qua accu verbruik.
Het enige minpunt wat ik kan benoemen is dat het oplaadsnoer wat kort is en je het apparaat tijdens het opladen niet kunt gebruiken.
Verder ben ik zeer tevreden over het gebruik en het resultaat van het apparaat! Ik raad hem zeker aan!

De Vliet 30-08-2022

De oneblade werkt goed, geeft een soepel resultaat

Geschreven voor: Philips QP2630/30

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Hij is soepel voor de huid, trekt niet en geeft een glad resultaat. Vooral geschikt voor kortere haren, langere haren moet je wel een paar keer overheen om tot een glad resultaat te komen.

marroyo 29-08-2022

Verbetering is mogelijk

Geschreven voor: Philips QP2630/30

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb de One Blade 360 (QP2830/20) beoordeeld als gebruiker van het Pro-model.
Het is leuk dat de verpakking is gemaakt van gerecycled materiaal.
Het is goed dat er veel accessoires bij zitten.
De One Blade wordt geleverd met lege batterij dus je deze eerst opladen voordat je het kan gaan gebruiken. De volledige oplaadtijd is lang.
Het 360 mesje is de belangrijkste reclame, maar er wordt ook een standaard mes geleverd (ik vind het goed, maar ik begrijp niet waarom het niet een ander 360 mesje is).
De trim lengte van de diverse accessoires zou op de doos vermeld kunnen worden, wat belangrijk is voor het trimmen van de baard en het lichaam.
De greep voelt minder goed en comfortabel aan dan bij de Pro versie (een beetje plastic).
Ik begrijp niet waarom het apparaat niet tijdens het opladen kan worden gebruikt (zoals een traditionele trimmer).
Het 360 mesje draait niet 360 graden, het kantelt alleen naar de zijkanten (ik vind het een soort van marketing claim), 360 mesjes zijn daarnaast voor mij niet belangrijk.
Het is slecht dat er geen tas bij zit (dat zou wel een minimum moeten zijn).
Het verschil tussen de 2 accessoires die 3mm zijn is op het eerste gezicht niet duidelijk.
360 is handig voor het lichaam maar niet nuttig voor het gezicht. Het is een nice-to-have maar geen must-have.
De kracht en prestaties zijn vergelijkbaar met die van de Pro versie.
Het is leuk dat het IPX7 is maar ik begrijp niet waarom ze dit niet duidelijk op de doos vermelden.
De 1-5mm accessoires zijn niet genoeg voor baarden. Ik geef de voorkeur aan de Pro die de 8mm heeft die een langere baard mogelijk maakt. 5mm is te kort voor een baard, maar perfect voor het lichaam.
Deze Philips One Blade-trimmers zijn geweldig voor het trimmen, maar zonder accessoires irriteren ze de huid behoorlijk. Het is dan beter om een traditioneel scheermesje te gebruiken voor het scheren.

Paddy67 29-08-2022

product prima voor scheren en trimmen baard

Geschreven voor: Philips QP2630/30

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb dit product nu ruim een week in huis. Het handvat ligt fijn in de hand, opladen gaat snel en is langdurig zonder verlies van kracht te gebruiken. Het gebruik van het mesje werkt prima. Het wordt niet zo glad als met een 'normaal' scheermes maar is zeker een goed alternatief. Het werkt beter dan menig scheerapparaat en het maken van contouren bij een baard gaat eenvoudig en goed.
De One Blade is fijn om mee te nemen op vakantie als je niet meerdere scheermessen en trimmers mee wilt nemen.
De groene trimmers werken prima op het gezicht. Voor overige lichaamsbeharing lijken de opzetstukken minder geschikt. Er wordt maar weinig haar weggenomen en je moet er zeer frequent overheen scheren. Het maakt het haar alleen wat dunner. Ook hiervoor geldt dat het gebruik met alleen het mesje prima werkt.

Wolfius 29-08-2022

Hij doet wat die moet doen

Geschreven voor: Philips QP2630/30

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het apparaat doet wat die moet doen en heeft een mooi design!

Marthinus 28-08-2022

Goed scheer resultaat met de 360 blade

Geschreven voor: Philips QP2630/30

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Fijn om gezicht en lichaam te scheren met de 360 blade, deze volgt moeiteloos de contouren van het gezicht en lichaam.