Geberit Aquaclean mera comfort wandcloset douche wc wit - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Geberit Aquaclean mera comfort wandcloset douche wc wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Latoya 22-12-2023

Beste toilet ever

Midden in de verbouwing van onze badkamer kreeg ik de kans om het Geberit Mera douchetoilet te testen. Echt, dit ding is geweldig. Het voelt elke keer weer fris en schoon aan, en de combinatie van de douche en de föhn werkt perfect. Het kostte even tijd om alles goed af te stellen, maar nu het eenmaal goed staat, is het super. We merken ook dat we veel minder wc-papier nodig hebben. Het enige nadeel? Ik vind het nu zo fijn op het toilet dat ik er soms te lang zit!"

Pluspunten

• Lekker fris en schoon
  • Minder toiletpapier
  • verwarmde bril in de winter is top

Minpunten

• Breng te lang door op het toilet

Mariska 18-11-2023

Zeker een aanrader

Deze wc straalt luxe uit. Hij zit comfortabel, de bril wordt lekker warm . Hij is makkelijk schoon te maken, vooral heel hygiënisch dat de spuitmond en de föhn eruit kunnen.
Je kunt met de afstandsbediening je persoonlijke instellingen erin zetten, hoe warm wil je het water, maar ook de afstand van de föhn.
De installatie is professioneel en netjes gedaan, alles is goed uitgelegd .
Ook de bijgeleverde beschrijving is zeer duidelijk.
Voor iedereen die een luxe, maar ook schoon en fris gevoel wil na het toiletteren is deze wc echt een aanrader

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Luxe gevoel

Minpunten

• Condens aan de binnenkant van de deksel

Robbert 09-01-2023

Geberit, 1x en daarna niet meer.

De Geberit AquaClean Sela heeft een zwak punt, de toiletbril houders is te licht uitgevoerden zal uiteindelijk scheuren.
Een onderdeel dat zeer eenvoudig zelf te vervangen is. Wat zegt Geberit, niet los leverbaar daar moet een monteur voor komen.....
Echt een schandalig slechte manier van een eenvoudig probleem oplossen.
Kan je een paar honderd euro aftikken voor iets dat gegarandeerd weer zal scheuren na een tijd.
Dit wordt gelijk de laatste Geberit douche toilet die ik aangeschaft heb.

Pluspunten

• heeft tijdens de garantie goed gewerkt

Minpunten

• Service support
  • Materiaal niet verkrijgbaar

d***********@g******** 16-12-2022

Veel te veel storingen

Als ie het doet, ben ik super tevreden. Helaas branden er regelmatig allerlei lampjes en als je dan op je knieën met een zaklantaarn naast de toilet pot zit en tegelijkertijd de gebruiksaanwijzing leest merk je dat je de aanwijzingen precies kunt volgen maar dat het probleem daarmee niet wordt opgelost. Hij heeft drie maanden geflikkerd dat ie ontkalkt wilde worden, meerdere keren gedaan maar blijkbaar niet goed. En dan ineens ja hoor. Twee maanden later: apparaat moet dringend ontkalkt worden. Nu alweer paar keer geprobeerd. Hij doet het vaker niet dan wel.

Pluspunten

• Als ie werkt doet is het een fijn apparaat

Minpunten

• Doet het te vaak niet

Ferry 22-07-2022

Defecte Geberit Aqua Clean 2 maal binnen 4 jaar

Ik heb spijt dat ik een Geberit Aqua Clean heb gekocht. Ik heb deze nu 4 jaar en is nu al 2 keer defect gegaan.
Ik wist wat het probleem was maar kan het onderdeel zelf niet kopen moet door een door Geberit aangewezen bedrijf gemaakt worden, waardoor ik ruim€ 200,00 meer kwijt ben. Je hebt geen keus laten repareren af een je WC van € 4000,00 niet meer gebruiken na 4 jaar. volgen mij was dit ook nog een constructie fout. het is nu afwachten tot de WC weer defect gaat.
ik adviseer de Geberit Aqua Clean niet te kopen r zijn andere merken.

Minpunten

• te vaak defect
  • Particulieren kunnen geen onderdelen kopen

Roel 27-07-2020

Roestvorming na 4 maanden - ernstige twijfel over kwaliteit

De werking van dit toilet is fantastisch. Doordat al het leiding- en kabelwerk is weggewerkt ziet het toilet er ook erg netjes uit. Alles werkt vooralsnog prima en het toilet is voorzien van de meeste functies die je in deze prijsklasse verwacht. En eenmaal voor een washlet cq automatisch bidet gekozen wil je ook nooit meer iets anders. Toiletpapier is toch niet helemaal meer van deze tijd.

De enige twee functies die ik echt mis is de mogelijkheid om de waterstraal ook van links naar rechts te bewegen, iets dat ik in azie wel regelmatig ben tegengekomen. En de mogelijkheid om tijdens gebruik de temperatuur in te stellen, gewoon met een + en - knop op de voorzijde van de afstandsbediening. Wellicht iets voor een volgend model.

Ook de magnetische bevestiging van de afstandsbediening is voor verbetering vatbaar. Omdat er aan de onderzijde geen mechanische blokkade zit gebeurt het regelmatig dat de afstandsbediening van zijn houder afschuift als mensen de knopjes bedienen en daarbij wat schuin drukken, en dus ook kracht naar beneden uitoefenen. Een simpel palletje aan de onderzijde van de houder zou dat oplossen.

Positief zijn de goede sproeidruk (al zou de hoogste stand van mij nog wel iets harder mogen) en de oscillerende functie. Het bereik (voor naar achter) van de hoofdsproeier is prima. De ladyshower had wat verder naar voren gemogen en begint met koud water. De interne ventilatiefunctie is prima en het geluidsniveau laag, maar we gebruiken deze hier niet. Het toilet is hier via de aanvoerbuis al direct gekoppeld aan centrale mechanische ventilatie (duofresh direct gekoppeld aan MV), wat perfect werkt en waarbij er nooit een filter vervangen hoeft te worden.

Het automatisch openen en sluiten van de bril is helemaal top, maar het is jammer dat het toilet niet gekoppeld kan worden aan bijvoorbeeld KNX (gebouwautomatisering). De bril die na het verlaten van het toilet automatisch naar beneden gaat triggert hier bijvoorbeeld weer een aanwezigheidsdetectie in het toilet, waardoor de verlichting opnieuw aangaat. Dat lost zichzelf na een timeout wel weer op, maar het is niet de meest elegante oplossing. Ook mist de in het toilet ingebouwde sensor wel eens iemand die binnenloopt waardoor de bril niet direct opengaat. Bij een KNX koppeling zou het toilet gewoon de al aanwezige aanwezigheidsdetectie in de toiletruimte kunnen gebruiken voor een feilloze werking.

Het echte grote probleem van dit toilet is dat de fohnkop al na 4 maanden helemaal verroest is. Hier is blijkbaar een verkeerde materiaalkeuze gemaakt door Geberit. En dat geeft te denken over de gemaakte materiaalkeuzes in de rest van het toilet. Zeker omdat een e-mail met een klacht hierover niet inhoudelijk beantwoordt wordt.

Je zou in deze prijsklasse verwachten dat Geberit serieuzer om gaat met een dergelijk probleem. Dus allereerst toegeven dat er een materiaalfout is gemaakt, voor vervanging zorg dragen en ook proactief vervanging opstarten bij al verkochte modellen. Maar helaas doet men dat niet, een klacht hierover wordt niet inhoudelijk beantwoordt.

Dan kom je meteen aan het probleem dat er slechts 2 jaar garantie op het toilet wordt gegeven. Ja, er is gratis een jaar "verlengde garantie", maar de voorwaarden maken duidelijk dat dat alleen geldt voor de kosten van onderdelen, dus je mag wel het arbeidsloon en de voorrijkosten aftikken. Dan zal voor een onderdeel zoals zo'n douchekop gelden dat zelf bestellen en betalen een heel stuk voordeliger is dan een monteur van Geberit laten langskomen voor vervanging onder "garantie". Die extra garantie is dus feitelijk een wassen neus. Als Geberit dit roestprobleem niet structureel oplost dan betekent dat na 2 jaar elk jaar 2 of 3 nieuwe douchekoppen, met een verkoopprijs van ca 70 euro. Dat wordt op die manier een erg duur toilet in onderhoud, waarbij je dan ook nog mag hopen dat dit het enige issue is.

Een toilet moet mijns inziens jaren probleemloos meegaan. Niet slechts 2, maar 10 tot 20. De korte garantieperiode van Geberit, niets meer dan het wettelijk minimum, sluit daar niet echt bij aan. Zeker ook gezien de prijs van dit toilet, bijna 4000 euro. In die prijscategorie verwacht ik simpelweg meer van een fabrikant, zowel in kwalteit als service. Als er dan beginnersfouten gemaakt worden bij materiaalkeuzes voor metalen onderdelen in een vochtige omgeving dan geeft het te denken of Geberit die verwachting wel waar kan maken.

Pluspunten

• Sproeisterkte
  • Oscillerende functie
  • Mooie afstandsbediening
  • Magnetische bevestiging afstandsbediening
  • Automatische bril

Minpunten

• Geen links/rechts instelling sproeier
  • Bouwkwaliteit / roest fohn
  • Geen domotica koppeling
  • Koud water ladyshower