Honeywell TH8210 - Reviews

LED
Op afstand te bedienen
Verlicht display

Mar van L 14-04-2016 Product maand in bezit

slechte koop, kan NIET los van de muur bediend worden

3,7
Het batterijenvakje is wel aanwezig, maar er zijn geen aansluitpunten. Het heeft dus geen zin om er batterijen in te doen. Vakje neemt mijn inziens alleen extra ruimte in. Thermostaat kan niet los van de muur gehaald worden om te bedienen, want dan gaat hij gewoon uit. Het kliksysteem om de thermostaat überhaupt van de muur af te klikken gaat heel erg zwaar en moeilijk. Ben bang dat ik het plastic kapot maak. Nou ja, eraf halen heeft toch geen zin, want dan kan je er niets mee, behalve de bevestigingsplaat losschroeven..

Instellen zou anno 2016 handiger kunnen, maar met de handleiding kom je er wel.

Open Therm doet hij wel naar behoren overigens, vandaar nog een enigszins score.

Goof3 01-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Ideaal en zeer eenvoudig te programmeren. Ook afwijkingen, zoals een vrije dag en vakantie, eenvoudig in te stellen. Modulerende werking uitstekend.

pweerd 06-11-2015 Product jaar of meer in bezit

Ik heb al eerder een review gegeven die wat milder was. Het kachelseizoen is weer begonnen, en door omstandigheden kan de thermostaat geen programma draaien (te onregelmatig thuis).

En dat betekent dat ik altijd ruzie met dit @#$@#$ ding heb. De enige min of meer werkbare manier is om hem op continue te zetten en dan steeds maar de temperatuur in te stellen. En dat begint me met de dag meer te irriteren.

Ook blijf ik er bij dat het scherm onduidelijk is.

Ik ga iig een andere kopen. Welke weet ik nog niet.
Wordt vervolgd...

Corneille844002 07-02-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb dit type thermostaat aangeschaft op aanraden van mijn servicemonteur voor de ketel. Het hoge gasverbruik was de reden om de ketel na te laten kijken, maar daaraan mankeerde niets.
De installatie was nog even wat uitzoekwerk voor mijn merk ketel. In de beschrijving van de ketel werd niets gezegd over de aansluiting van een modulerende thermostaat. In de aansluitinstructie van Honeywell werd ook niets vermeld over aansluiten aan een Vaillant hrSolide plus. Uiteindelijk op de site van Honeywell de instructie gevonden op welke klemmen deze thermostaat moet worden aangesloten om goed te kunnen werken met deze ketel.
Programmeren was een eitje en de resultaten (lager gasverbruik) moeten nog blijken in de toekomst.

robvdp 03-02-2015 Product paar weken in bezit

Een thermostaat die prima zijn werk doet.
Al vrijwel na de eerste dag was de temperatuur bij het "opstaan" correct. En ook gedurende de dag wijkt de ingestelde temperatuur niet meer dan 0,5 graden af van de gemeten temperatuur.
De vakantietimer is ook handig en werkt goed.
Het is handig dat het apparaat licht kan geven dat lang genoeg aan staat om een verdere keuze te maken.
Hij ziet er verder nog goed uit ook, hoewel dat zeker niet het belangrijkste is.

pweerd 28-01-2015 Product paar weken in bezit

Ik ben er niet helemaal tevreden over.
Ik vind het scherm onduidelijk en er zijn vlakken op te zien (vanwege touch?) In ieder geval komen de plaatjes met het scherm absoluut niet overeen met de werkelijkheid. Ik raad kopers aan om eerst een lopende thermostaat te bekijken voordat je tot kopen over gaat.

Kwa bediening: in ieder geval bots hij met *mijn* intuatie. Bv: wat is het verschil tussen "vrije dag" en "vakantie"? Ik moet toch wel even nadenken voor ik snap wat ze bedoelen, en jawel, dan is de tijd voorbij en schakelt hij weer terug.

Ook de timeout van de backlight is tamelijk optimistisch. In slecht licht moeilijk (niet) te lezen en je moet steeds ergens drukken om de backlight aan te houden.

Contact met Honeywell hierover gaat niet. Ze reageren gewoon niet.

Al met al heb ik geprobeerd hem weer terug te geven, maar dat werd niet geaccepteerd door mijn installateur.

Anoniem 29-01-2014 Product kwartaal in bezit

Ik heb sinds december de Chronotherm Touch Modulation aangeschaft. Ik ben op zich wel tevreden over het product. Echter is de thermostaat altijd te laat met de kamer op temperatuur hebben. Als ik de kamer instel op 21 graden om 17.30uur, is deze pas om 18.30 op deze bewuste tempratuur.

De service van Honeywell ben ik echter niet tevreden over. Al 2x een contactformulier op de site ingestuurd, maar krijg gewoon geen enkele reactie. Mocht dus iemand het antwoord hebben op mijn probleem, dan hoor ik het graag.

Ketelbinkie 17-01-2014 Product maand in bezit

Zeer mooie en bedieningsvriendelijke thermostaat.
Vrij uitgebreid qua instellingsmogelijkheden maar toch nog zeer gebruiksvriendelijk. De vakantiemogelijkheid vind ik een mooie functie. Kan je perfect het tijdstip instellen wanneer je weer thuis bent, ideaal als je meer dan één dag weg bent.
Makkelijk ook om tijdelijk de temperatuur iets te wijzigen.
Helemaal tevreden mee.

Kwebbelmans 14-11-2012 Product paar weken in bezit

Ik kende de Honeywell Chronotherm Vision modulation uit mijn oude huis.

Ik heb bij mijn nieuwe ketel (Remeha Calenta 40c, zie review) deze thermostaat gekozen omdat ik hem vooral erg mooi vind. Functioneel (scherm, bediening) is hij identiek aan de CVM.

Bediening/programmeren is kegendarisch eenvoudig en leidt nooit tot misverstanden.
Hoewel OpenTherm weet de thermostaat niet hoe hard de ketel brand ook al kan je het in het menu wel opzoeken, de waarde is altijd 0, wat ik een beetje jammer vind. Je kan wel de waterdruk beneden aflezen, dat scheelt weer traplopen, zou wat mij betreft continu inbeeld mogen staan, samen met het brandervermogen, desnoods als schuifbalkje.

Maar het belangrijkste : Hij regelt prima en hij is fantastisch mooi, een juweel om naar te kijken.