De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG 55QNED826RE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

T Esperanza 10-11-2023

Een Topper!

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

De TV was vrij eenvoudig in te stellen. Het werd nog makkelijker toen ik de LG app aan de praat kreeg. De apps werken goed en het geluid is behoorlijk goed voor het ontbreken van een soundbar. Het beeld is zo scherp dat het bijna kunstmatig lijkt. Ik waardeer het dat de tv tools heeft om het beeld zo in te stellen dat het er voor jou het beste uitziet. De apps werken goed en op de afstandsbediening staan vooral nuttige apps.

Al met al weet ik niet zeker wat ik nog meer van een tv kan vragen. Ik geef nog steeds de voorkeur aan Google TV en hun software. 9/10

Pluspunten

• Apps
  • Picture

Maurits 09-11-2023

Mooie slanke tv!

Design:
De LG 55QNED826RE heeft een eigentijds ontwerp dat in veel moderne interieurs past. Het slanke profiel en de hoogwaardige afwerking dragen bij aan de esthetiek van deze televisie.

Beeldkwaliteit:
De beeldkwaliteit van de LG 55QNED826RE is over het algemeen indrukwekkend. Het scherm presteert goed, zelfs bij daglicht, met goede scherpte en helderheid. De kleurweergave is levendig en nauwkeurig, wat resulteert in aantrekkelijke beelden. Het contrast is ook opmerkelijk, waardoor donkere en lichte scènes tot hun recht komen. Bovendien behoudt het scherm zijn kwaliteit vanuit verschillende kijkhoeken.

Geluid:
De geluidskwaliteit is acceptabel, maar voor een optimale kijkervaring kan het gebruik van een extern audiosysteem worden overwogen.

Gebruiksgemak:
De LG 55QNED826RE biedt een intuïtieve gebruikerservaring met gemakkelijke toegang tot instellingen en functies. De afstandsbediening en het menu zijn gebruiksvriendelijk.

Smart TV functionaliteiten:
De Smart TV-functionaliteiten van deze LG-televisie zijn uitgebreid en bieden toegang tot populaire streamingdiensten en apps. De gebruiksvriendelijke interface maakt het eenvoudig om te navigeren en content te vinden.

In het algemeen biedt de LG 55QNED826RE (2023) een aantrekkelijke mix van design, beeldkwaliteit en functionaliteiten, waardoor het een goede keuze is voor liefhebbers van hoogwaardige televisies.

Pluspunten

• Slank ontwerk
  • Mooie verzwaarde voet

Tieme-01 08-11-2023

Eerste indrukken van een testperiode

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

De LG 55QNED826RE TV die ik nu aan het testen ben, is een televisie die vanaf het eerste moment indruk maakt. Het mooie en grote scherm zorgt voor enorm veel kijkplezier en het slanke ontwerp met dunne randen en een elegante standaard geeft de tv een moderne uitstraling.
Een van de meest opvallende kenmerken van deze tv is het beeldscherm. Dit levert levendige kleuren en een indrukwekkend contrast, waardoor beelden tot leven komen. De beeldkwaliteit is scherp en helder, met diepe zwarttinten en levendige kleuren, wat zorgt voor een meeslepende kijkervaring.
Daarnaast is de TV uitgerust het intuïtieve smart-tv-platform van LG, dat naadloos werkt en gemakkelijk toegang biedt tot een breed scala aan apps en streamingdiensten. Met de meegeleverde Magic Remote is de bediening eenvoudig en intuïtief.
Al met al maakt de LG 55QNED826RE een sterke eerste indruk. Deze tv lijkt na de eerste testdagen een geweldige keuze voor wie op zoek is naar een hoogwaardige kijkervaring in een stijlvolle verpakking.

Pluspunten

• Heldere beeldscherm
  • Minimale randen on het beeldscherm

j******@g******** 02-11-2023

Niet schrikken maar genieten

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Bij ontvangst van de tv toch wel een schrik. Wat een gigantische tv, gaat deze wel passen in onze woonkamer. Na het openen van de doos de onderdelen en het scherm netjes uitgestald in de woonkamer en de onderdelen met behulp van de duidelijke handleiding geïnstalleerd. Dit klinkt veel maar het gaat uiteindelijk alleen maar om het plaatsen van de stevige en verzwaarde voet en het inprikken van de stroom- en hdmi kabel. Aansluitend de tv op z'n plaats gezet en de tv box door middel van de hdmi kabel gekoppeld. TV aanzetten en zie daar het eenvoudige en duidelijke menu van de LG tv neemt me gemakshalve mee in het installatieproces. Dit duurde een paar minuten maar is echt heel eenvoudig. Legio beeld- en geluidsinstellingen zijn mogelijk. De afstandsbediening kan op eenvoudige wijze gekoppeld worden aan zowel tv als mediabox. Echt een mooi item is de joystick op de afstandsbediening. Dit maakt het navigeren op het scherm echt eenvoudig, precies zoals je het met een muis op je pc doet. Kinderlijk eenvoudig zeg maar. Naast de genoemde instellingen kun je ook diverse apps installeren en selecteren, ook hierin wordt je op een eenvoudige wijze begeleid. Vanzelfsprekend moet je hiervoor wel eerst je tv gekoppeld hebben aan je (wifi)netwerk. Met de joystick selecteer je eenvoudig je verschillende hdmi-ingangen. Nadeel vond ik wel dat bij het opstarten van de tv niet automatisch de hdmi-ingang geselecteerd wordt waarop mijn mediabox actief is. Deze moest ik iedere keer apart selecteren. Maar wellicht is dit een gebruyikersfoutje, kwestie van niet vooraf de handleiding goed doornemen.
Terugkomen op het formaat van de tv, binnen een kwartiertje was ik gewend aan het formaat, net of de tv er al jaren staat zeg maar. De kwaliteit van het beeld viel me in eerste instantie wat tegen, erg korrelig en zwart was minder zwart dan ik had verwacht. Na wat 'spelen' met de instellingen, kijken wat het effect is van wel en geen gebruik van AI ondersteuning heb ik uiteindelijk een acceptabel beeld gevonden. Geluid van de tv is alleszins acceptabel, je hebt echter geen grote klankkast bij deze uitermate slanke tv, het gebruik van een soundbar lijkt bijna een uitgangspunt bij deze tv. Maar als je die dan ook hebt aangesloten dan krijg je vervolgens ook wat je verwacht. De tv geeft een prima audio signaal in een uitermate goede kwaliteit door aan de soundbar. Wat ook belangrijk te vermelden is dat ik op geen enkele wijze last heb gehad van het niet synchroon lopen van beeld en geluid. Tot slot, de bediening met behulp van de afstandsbediening verloopt soepel en snel, Het is even puzzelen om ook de mediabox met dezelfde afstandsbediening te koppelen. Maar na een korte periode experimenteren heb je dit ook snel onder de knie. Samengevat: een aanwinst voor het tv kijken dit toestel van LG. Het formaat lijkt erg groot maar went enorm snel (ben een 49"gewend) en doet me zelfs twijfelen of een nog groter scherm de bioscoop ervaring in de woonkamer nog meer zal verrijken. Kortom: een mooi tv, beeldkwaliteit prima maar er is beter tegen een overwegend hogere prijs, super eenvoudige bediening en overall een prima keuze om van je tv avond te genieten.

Pluspunten

• menustructuur
  • bediening afstandsbediening
  • gebruik apps
  • strak uiterlijk
  • wegwerken kabels in de voet

Minpunten

• beeldkwaliteit valt iewat tegen
  • zwart is niet echt zwart
  • logisch bedienen mediabox beperkt

Ref 01-11-2023

Ik zeg doen!

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Deze tv heb ik nu ongeveer een maand in bezit en kunnen testen. Al met al is het een mooie tv! Het beeld is scherp en helder en de kleuren zijn fantastisch! Zoals met de meeste tv's is het geluid niet denderend maar meer dan voldoende voor praatprogramma's. Voor een film zou ik toch zeker een soundbar/stereo set aanraden.

De installatie van de tv ging flot en binnen no time was hij klaar voor gebruik. In het menu is een AI optimizer die de tv instelde op mijn voorkeuren. Hierbij was een duidelijk verschil te zien in de weergave van de beelden. Dit bevalt goed. Het (smart)menu werkt snel en er zijn vrijwel geen vertragingen/haperen.

Het beeld is zeer goed. De kleuren springen eruit en het is haarscherp. Qua beeld kan ik maar één minpuntje vinden en dat zijn toch wel de donkere scenes. De tv geeft toch best wel wat backlight en met name in de donkere scenes valt dit wel op (met name uit de hoeken). Ook valt daarbij op dat wanneer je dichter op de tv zit dit erger wordt. Mocht zwart tinten erg belangrijk voor je zijn zou ik je aanraden voor een oled tv te gaan.

De tv geeft veel licht. In standaard instellingen was dit voor mij veel te veel. Hierbij speelt het ook een rol dat mijn woonkamer relatief donker is. Voor lichte omgevingen is het juist weer ideaal en voor donkere omgevingen zou ik het advies geven de helderheid een stuk lager te zetten. Energieverbruik heb ik zelf niet opgelet, kan mij met de helderheid voorstellen dat dit wat aan de hogere kant is.

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Kleuren geweldig
  • Snel menu
  • Apps te gebruiken
  • Afstandsbediening handig

Minpunten

• Zwart tinten niet optimaal

k*************@g******** 26-10-2023
Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Wat een mooie tv. Wat ons meteen opviel is de helderheid. Prachtige kleuren en dieptes .
Nadeel was voor mij dat er geen omschrijving bijzat. Klinkt misschien ouderwets, maar miste oprecht een boekje met uitleg . Als ik dat had gehad , kon ik veel meer testen
Er is zoveel mogelijk met deze tv , daar heb je echt wel even de tijd nodig om alles te kunnen ontdekken
Voor mij is hij te groot. Maar ik raad hem zeker aan !

d*********@h********** 26-10-2023

Goede TV

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Wij hebben de TV mogen ontvangen om te testen. Wij zijn erg tevreden over de grootte van de TV. Hij past perfect in onze woonkamer. Het eerste wat op viel was de helderheid van de TV, die was wel even wennen maar zijn we nu heel goed aan gewend. Beeld is fijn en je kunt er goed TV op kijken. Wat voor ons wel echt een groot nadeel was, was het geluid. Er zit een AI functie op voor geluid, die maakt het wel iets beter, maar je mist veel diepte, een bass. Erg zonde want het is verder een hele mooie TV, met erg veel functies en mogelijkheden. Alle smart functies functioneren goed, en de keuzes zijn erg ruim. Verder was de afstandbediening voor mij echt een groot minpunt. De OK knop is een draaiknop die erg diep in de afstandbediening zit. Dit is over het algemeen goed en fijn, maar voor iemand met kunstnagels die wat langer zijn is het onmogelijk om de knop in te drukken omdat die zo diep zit. Over het algemeen een zeer goede televisie met erg veel mogelijkheden en zeer zeker een goede aanrader als je een goede soundbar hebt of andere geluidsinstallatie.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Veel smart functies, waaronder AI

Minpunten

• Geluid
  • Afstandbediening

R**3@g**l.com 24-10-2023

Transport:
Het product werdt goed verpakt geleverd om schade tijdens transport te beperken.

Installeren:
Het opbouwen van de voetsteun en aansluiten van de televisie was zeer makkelijk doormiddel van de inbegrepen handleiding.

Eenmaal aangesloten kan je de tv via de WiFi verbinden of kabel zo kan je gebruik maken van alle "smart" functies.

Functionaliteit:
De Smart functies zijn erg fijn, alle streaming platformen staan allemaal bij elkaar en zijn makkelijk te selecteren.

Het beeld van de televisie is erg mooi en de kleuren zijn helder. Echter heeft de TV verschillende A.I gebooste instellingen waardoor je beeld "scherper" en "beter gekleurd" zou moeten worden. In mijn ervaring maakt het juist het beeld minder mooi gekleurd en het beeld te scherp waardoor alles op plastic lijkt doordat alle imperfecties op iemands gezicht bijvoorbeeld weggetrokken worden. Gelukkig kan deze functie ook uitgeschakeld worden.

Het geluid is opzich wel wat je kan verwachten van een ingebouwde tv speaker. Het is niet fantastisch maar het werkt wel. Als je de tv te hard zet trilt de voetsteun door de bass en krijg je een on aangenaam geluid. Ook het geluid heeft A.I functies maar naar mijn mening hebben deze niet al te veel meerwaarde.

Conclusie:
Al met al een prima TV voor de prijs, echter raad ik wel aan een soundbar of andere geluids installatie er bij aan te schaffen voor een nog betere ervaring.

j**2@h**l.com 22-10-2023

Lg goeie televisie

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Super tv! Heb me vermaakt alles was dikke prima!
Soms mag de tv wel iets sneller soms wat haperingen in het smarttv gedeelte.
Ook het beeld kwaliteit is goed! Voor een geen oled scherm is het goed om naar te kijken!
Toch blijft oled wel mooier
Kijk hoeken zijn goed, goeie helderheid goed geluid!
Met andere woorden voor deze prijs een goeie televisie!

Pluspunten

• Goeie helderheid
  • Goed geluid
  • Voor een led tv goed beeld

Minpunten

• Geen oled
  • Soms haperingen in systeem

s**5@o**k.com 21-10-2023

super beeld kwaliteit

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Onlangs heb ik mogelijkheid gekregen om de LG 55QNED826RE TV te testen. Ik heb gekozen voor de 55 inch televisie, dit bleek een hele goede keus. Allereerst valt het design van de tv op, deze is heel elegant. Wat wel opvalt is dat de tv erg zwaar is, het lukt mij niet om deze alleen op te tillen. Dus als deze goed staat, beslist laten staan. De beeldkwaliteit is erg mooi, heel scherp, vooral als je bijvoorbeeld een natuurdocumentaire op Youtube kijkt op 4K kwaliteit. Ook bij gewone programma's zie ik heel veel verschil met mijn vorige televisie. De leverancier geeft aan dat deze televisie een uitzonderlijke geluidskwaliteit heeft, als u vanaf u mobiele telefoon streamt op apps zoals spotify of youtube naar uw televisie vind ik het geluid niet heel vol en warm klinken. Wellicht is het een idee om een soundbar aan te sluiten op uw televisie dan klinkt het geluid wat voller. Ook moet je het geluid erg hard zetten om het goed te kunnen horen.

Pluspunten

• beeld kwaliteit
  • mooi design

Minpunten

• erg zwaar
  • geluidskwaliteit

b**r@g**l.com 19-10-2023

Prachtig scherm

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Via review.nl deze mooie tv mogen testen. Het heeft een mooi plat scherm op een voet die ook heel plat is. Wel moesten wij even wennen aan de grote, bijna 2 x zo groot als wat we hadden staan. Maar dat wennen is vooral als hij uit staat. Want aan is het prachtig op zo’n scherm te kijken! Wij hebben vanuit onze provider nog geen 4K kastje waardoor het beeld kwaliteit nog zeker niet optimaal benut wordt. Dit merken we als we Netflix aanzetten of Disney+, dan hebben we supermooi beeld, haarscherp en vooral met Disney+ films zie je de prachtige kleuren en het contrast! We hebben met ons gezin al een paar films gekeken, fijn dat je vanuit alle kanten goed beeld hebt!
Geluid is goed maar niet voor echt maximale beleving zou ik een sountbar erbij kopen.
Het smart tv gedeelte werkt snel en makkelijk! Heel handig in apps al Disney+, appleTV gelijk op je tv te hebben!
Al met al zijn wij super positief verrast over deze LG tv! Zelf zou ik alleen denk ik toch een maatje kleiner willen.

Pluspunten

• Helderheid scherm
  • Contrast in kleuren
  • Smart functies

Minpunten

• Geluid is prima niet fantastisch

ThePino 19-10-2023

Strakke tv met ontzettend mooi en scherp beeld

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Ook ik heb deze tv mogen testen vanuit review.nl.
De kwaliteit van het beeld bij daglicht is prima, we hebben de tv wel tegen een donkere muur aanstaan waar de zon niet op schijnt, maar de weerkaatsing van het zonlicht op de ramen en meubels geven weinig hinder voor het goed kunnen volgen van het beeld.
Qua scherpte en helderheid is het echt een verademing voor de ogen. Erg fijn is ook dat er erg veel mogelijkheden zijn om het aan te passen. Zo zijn er verschillende modi waar je zelf het prettigst naar kan kijken en wat het fijnst voor je ogen is.
Wat de kleurweergave betreft, is daarin ook aardig veel om aan af te stellen, er is zelfs een apart menu waarin binnen een aantal stappen hij het beeld zo configureert zodat hij aan alle wensen voldoet, erg handige feature!
Bij het contrast zijn de aanpassingen iets minder uitgebreid, maar afdoende genoeg. Deze instelling wordt ook meegenomen in eerder genoemde tool.
Wanneer er bijna vanuit de zijkanten van de tv naar het beeld gekeken wordt, ,is er eigenlijk vanuit elke hoek perfect beeld.
Het design is mooi, super slank model en een mooi dunne rand om het scherm. We hebben de tv getest op de voet en niet aan de muur gehangen, maar op de voet staat hij iets achterover gekanteld, dit zorgt ervoor dat je weinig tot geen last hebt van reflectie. Ook de voet ziet er strak uit.
Het geluid is voor het geluid dat standaard uit een tv komt, aardig goed, maar we hadden al een dolby soundbar staan, daarmee is het geluid toch wel stukken beter. Maar nogmaals, voor het tv geluid is het prima.
Qua gemak bij het gebruik is het even wennen aan de menu’s (zeker als je een ander merk tv gewent bent) maar dat wennen is zo voorbij. Eigenlijk spreekt alles wel voor zich en is het absoluut geen hogere wiskunde. Wel een tip, erg handig om even een LG account aan te maken en daarmee aan te melden, werkt net even wat prettiger en dan heb je ook de mogelijkheid om de tv met de app te bedienen en in te stellen. Ook echt een pluspunt is de afstandsbediening die via bluetooth werkt en waar een pointer in zit, zodat je hem als een soort muis kan gebruiken door hem op de tv te richten en met de middelste knop te klikken.
De smart tv functionaliteiten zijn eindeloos. Je kan het zo gek niet verzinnen of er is wel een app voor. Ik heb hem i.c.m. een Google Chromecast gebruikt, maar dat is eigenlijk niet nodig, het enige is dat daar weer meer apps op te installeren zijn, zoals bijvoorbeeld de F1tvpro app, die is dus niet in de app lijst van LG te vinden.

Dus resume, wat de prijs/kwaliteit verhouding betreft is dit echt een prima tv, zeker aan te raden!

Pluspunten

• Super scherp beeld
  • Strak design
  • Veel aanpassingen mogelijk

Minpunten

• Geluid uit de tv valt een tikkie tegen

h**m@k**l.nl 19-10-2023

Een TV met een haarscherp beeld

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Deze tv heb ik enkele weken mogen testen via review.nl.
Nog niet eerder een tv van dit formaat gehad maar wat een geweldige belevenis. De TV is door het slanke design geen opzichtig product in de kamer. Installeren en in gebruik nemen is eenvoudig. De afstandsbediening ligt prettig in de hand en biedt alle benodigde opties zonder overbodige toetsen.
Het beeld is werkelijk haarscherp. Zo scherp dat ik eerst de kleuren wat heb aangepast en de contrasten iets zachter heb ingesteld. Dit geeft een rustigere kijk ervaring maar dat is persoonlijke voorkeur.
De ingebouwde speakers voldoen niet als je, zoals ik, graag muziekprogramma's kijkt. Daarom sluit ik de tv aan op de externe speakers van mijn home cinema set. Nadeel is dan wel dat de apps die de tv standaard biedt alleen werken qua geluid via de interne speakers. Ik heb (nog) niet kunnen ontdekken of dit via andere bekabeling op te lossen is.
Neem de tijd om deze tv met al z'n mogelijkheden te leren kennen en je hebt een geweldig product in huis,

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • gebruiksgemak
  • formaat (precies groot genoeg)

Minpunten

• kwaliteit interne speakers

o**t@g**l.com 19-10-2023

Prima allround TV

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Ik heb de TV sinds 3 weken in huis om deze te testen. Aansluiten en instellen ging zeer eenvoudig. De poot waar de TV op staat ziet er fraai uit. Ik ben met name erg tevreden over het geluid. Een enorme vooruitgang ten opzichte van mijn eigen TV.
Het LG webOS voor apps en dergelijke werkt prima intuitief. Alle bekende apps zijn beschikbaar en worden regelmatig geupdate.
Kleuren en geluid kunnen eenvoudig naar eigen wens aangepast worden, maar in de praktijk heb ik dat niet gebruikt. De automatische instelling van kleur en geluid was voor mijn gevoel steeds de beste keus.

l**e@g**l.com 16-10-2023

Erg mooie Smart TV, een aanrader voor de TV liefhebber

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Deze LG 55QNED826RE heb ik de afgelopen weken naar volle tevredenheid mogen testen.

Vooral de Heldere Kleuren in 4K zijn echt een aanbeveling. Scherp beeld en makkelijk in te stellen als het overdag licht is en ’s avonds donker qua intensiteit. Automatisch kan ook vanaf de fabrieksinstellingen, maar gaandeweg heb ik deze wel naar eigen wensen handmatig aangepast Geen flikkeringen en vanuit diverse beeldhoeken nog altijd goed te zien, zelfs de kleine pixels vallen niet op, je moet echt goed van dichtbij kijken om deze te ontdekken, mooi contrast en deze zijn zelfs met een aparte AI-modus in te laten stellen.

Het Geluid van de TV is voldoende voor de ruimte waar de LG opgesteld stond, ook draadloos via WiFI een Headset getest en deze werd door de LG meteen gevonden ook met een speciale HDMI 2.1 kabel via eARC een eigen Soundsysteem zonder problemen geïnstaleerd voor een ruimtelijke geluidsbeleving, subliem.

Ook noemenswaardig en wat heel prettig is, is de Magic Remote Afstandsbediening met de Pointer die steeds prettiger werkt naar mate je deze vaker gebruikt, van dichtbij en veraf een AB 2.0.

Ondanks het grote formaat van 55” is het geen zware TV, makkelijk te monteren en te installeren, alle kabels worden achter de TV mooi weggeleid en er zijn voldoende mogelijkheden om deze te bevestigen door de meegeleverde accessoires.

De Smart-TV functies zijn legio, om alles voor zowel TV, Apps voor diverse Streaming-diensten, Muziek, de Smart-phone en Gameconsole ten volle te benutten. Ik heb geen problemen kunnen ontdekken wat ik niet kon installeren. De AI Self Learning is reuze handig en is zeker nog niet ten volle benut in de korte tijd die ik heb mogen testen.

Kortom wordt vervolgd…….

Pluspunten Minpunten
Mooi strak Design Zijn er niet
Heldere Scherpe Kleuren
Hoog Contrast
Veel mogelijkheden qua instellingen

Pluspunten

• Monteren en Installeren
  • Mooi strak Design
  • Heldere Scherpe Kleuren
  • Hoog Contrast
  • Veel mogelijkheden qua instellingen

Minpunten

• Zijn er niet

a**3@g**l.com 16-10-2023

Fantastische kijkervaring

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

De LG 55QNED826RE tv welke wij hebben mogen testen als gezin is een uitstekende keuze voor diegenen die op zoek zijn naar een hoogwaardige televisie-ervaring. Met zijn 55-inch scherm en slank design ziet de tv er modern en stijlvol uit in elke woonkamer. Het beeld is scherp en gedetailleerd, en de kleuren zijn levendig en natuurlijk. De helderheidsniveaus zijn indrukwekkend en volledig naar eigen wens in te stellen, ook wanneer je HDR-content bekijkt. Het geluid is van goede kwaliteit, met een fatsoenlijke bass en heldere dialogen. Het koppelen van onze soundbar ging gemakkelijk en snel. Wij hadden deze gekoppeld via de optische kabel (niet bijgeleverd) voor de ultieme beleving. Ook hadden we hem via Bluetooth gekoppeld, maar merkte al snel dat er dan verlies van geluid plaats vond. De tv bevat een aantal slimme functies waaronder spraakbesturing en ingebouwde streamingdiensten, waardoor je gemakkelijk toegang hebt tot je favoriete content. Via google Chrome of Airplay 2 kun je makkelijk en eenvoudig andere content naar de tv streamen.

Pluspunten

• Helderheid
  • Veel Funtionaliteiten

Minpunten

• zwaar in gewicht

r**d@h**l.com 15-10-2023

QNED is fantastisch, tot het donker wordt

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Afgelopen weken heb ik deze gloednieuwe LG QNED TV mogen testen. Om direct met de deur in huis te vallen: Ondanks de vele pluspunten die deze TV heeft, vind ik het een beetje ongemakkelijk gepositioneerd product is op basis van de prijs. Laten we beginnen met de pluspunten:

Het LED paneel gecombineerd met de Quantum dot & Nanocell (QNED) technologie biedt erg goede kleurweergave en een felle helderheid. Ook de kijkhoek van de TV is meer dan goed. Vooral bij natuurdocumentaires in lichte omstandigheden excelleert deze tv enorm! LG heeft deze televisie voorzien van zijn nieuwe α7 AI Processor 4K Gen6 beeldprocessor, die werkt erg goed. Vooral beeldmateriaal van lagere resolutie wordt sterk verbeterd door deze chip. Dit neemt niet weg dat de techniek niet perfect is. Regelmatig zie je “artefacten” voorbijkomen waarin de chip fouten maakt in het voorspellen van beelden. Gelukkig zijn deze verbeterings-technieken ook uit te schakelen voor wie geen fan is. Over de bouwkwaliteit ben ik ook zeker te spreken! Mooie premium uitstraling met dunne randen. Ook de LG magic remote werkt erg fijn en is zeker een goede toevoeging. De speakers in de TV gecombineerd met AI Sound Pro bieden een prima geluidservaring gezien zijn relatieve omvang, al blijft een soundbar/externe speakers geen overbodige luxe.

Helaas heeft deze TV ook een aantal nadelen. Vooral in donkere omstandigheden komen de gebreken naar voren. Doordat LG gebruik heeft gemaakt van een Edge-lit paneel heeft deze TV veel last van “Blooming”, het lekken van licht in de donkere gebieden van het scherm. Zeker in content met zwarte balken zoals films zie je duidelijk lichte plekken in de zwarte stukken van het paneel. Persoonlijk vind ik dit erg storend, zeker gezien de prijs van dit model.

Zoals ik aan het begin van deze review aangaf, vind ik dit model toch een beetje ongemakkelijk gepositioneerd. De TV had een adviesprijs van €1249, voor dat geld mag je toch een redelijk premium apparaat verwachten. Helaas vind ik dit niet echt het geval. De QNED-technologie mist eigenlijk MiniLed/Microdimming om blooming te voorkomen en donkere weergave te verbeteren. Zeker als je bedenkt dat LG ook OLED-televisies heeft in dit prijssegment. Deze modellen bieden significant beter beeld in donkere scenes. Om deze reden vind ik deze TV moeilijk aan te raden. Kijk je veel TV in lichte omstandigheden? Dan biedt dit model een mooi fel beeld met uitstekende kleurweergave. Kijk je liever een film in het donker? Dan zou ik je aanraden om naar een OLED/ QNED met MiniLed te kijken.

Pluspunten

• Kleurweergave
  • Paneelhelderheid

Minpunten

• Weergave in het donker
  • Blooming
  • Prijs-kwaliteit

d**g@e**d.nl 12-10-2023

Kwaliteit voor weinig geld

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Heb de televisie vier weken mogen testen , geluid kwaliteit beeld kwaliteit en design ben ik zeer tevreden. Vooral het geluid geef ik een tien ben zelf slechthorend maar met deze LG had ik het gevoel dat er niks mankeerde aan mijn oren dankzij AI soundpro. Beeldkwaliteit is ook perfect maar krijg een negen van mij had iets meer verwacht van de Beeldkwaliteit. Design is lekker strak en geef ik een tien. Al met al een mooie tv voor een leuke prijs.

Dennis Spierenburg

Pluspunten

• Geluid
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Had iets meer verwacht van de beeldkwaliteit.

g**1@g**l.com 11-10-2023

Zeker een optie

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen. Ik ben erg tevreden met de tv en de techniek die er in zit. De TV ziet er slank en strak uit. De standaard valt niet op en is estetisch ook erg mooi om naar te kijken vanwege de kleur en vorm

Pluspunten

• Slank design
  • Veel functionaliteiten

Minpunten

• Zwaar
  • Wellicht te veel opties voor sommigen

t**s@g**l.com 11-10-2023

testen televisie LG 55QNED826RE

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Een prachtig mooie televisie met een haarscherp beeld. De standaard instellingen van het beeld stonden iets te donker, deze heb ik zelf aangepast. De televisie is keurig geïnstalleerd en je kunt meteen televisie kijken. Standaard zitten de apps van Netflix en Disney+ op de afstandsbediening. Het beeld is mooi rustig en vooral wanneer de zon erop schijnt zie je geen schitteringen. Het enige min puntje is dat er geen scart aansluiting meer op zit.

Pluspunten

• haarscherp beeld
  • gemakkelijk te bedienen

Minpunten

• geen scartaansluiting

k**0@h**l.com 11-10-2023

Geweldige televisie

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Wij hebben deze Tv thuis mogen testen.
Wat een geweldige beeldkwaliteit!

Wij hebben thuis veel licht van verschillende directies in huis.
Hoe irritant is het wanneer je door het licht je favoriete show niet kunt zien. Hier hadden wij geen last van.

Je kan de instellingen aan passen, maar dat vonden wij niet nodig.De scherpte is op standaardmodus al prima. met oudere films is het wel beter om het een beetje aan te passen.

De televisie heeft een mooie strakke design met zwarte randen en het geluid is geweldig. De geluidsinstellingen kunnen weer aangepast worden in verschillende modes.

De tv is makkelijk te bedienen met de knopjes of met de moderne muis techniek.
In de avond is de beeldscherm helder, maar dan kan je gelukkig de nachtmodus gebruiken.

De beeldkwaliteit veranderd niet vanuit verschillende hoeken. Zowel dichtbij als op afstand van +\- 5 meter is de beeldkwaliteit zeer aangenaam om naar te kijken.

n**h@g**l.com 11-10-2023
Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Ik heb deze televisie een paar weken kunnen testen dankzij Review.nl.
Deze LG televisie heeft een fantastische beeldkwaliteit, kleuren zijn heel mooi en de kijkhoeken zijn goed,
reflecties hebben ik geen last van gehad. De besturing van deze tv met de Smart Remote is heel
leuk gedaan door LG het lijkt immers op de besturing van de Nintendo Wii, waarbij je een cursor met de beweging van je hand
over het scherm beweegt en daarmee apps opstart of text invoert, ik vind dit heel handig en vlot.
Ik heb deze op de deze LG tv een Playstation 5 en de Xbox Series S/X aangesloten en ik moet zeggen dat
het een perfecte tv is voor gamers dankzij FreeSync Premium en 144hz support,ook ziet Geforce Now en Xcloud er geweldig
uit op deze tv, Deze Tv heeft dus alles wat een Gamer nodig heeft.
Wel draait de Tv op Web OS van LG zelf dus helaas geen Google tv op deze Televisie.
Men weet dat voor goed geluid je niet op speakers van de lcd tv moet rekenen, maar bij deze tv is het geluid wel heel erg slecht,
Het geluid klinkt rommelig, waardoor het moeilijk is om dialogen of specifieke geluiden te onderscheiden
het geluid van deze tv is zodanig slecht dat ik het dus enkel kan aanraden als je een soundbar heb.
Al met al een uitstekende tv met prachtige kleuren, beeldkwaliteit maar daartegen wel slechte Tv speakers geluid.

b**n@y**o.com 08-10-2023

Good TV for big rooms

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

I really like the quality image of the product. It is amazing for movies and any kind of sports.
I think the speakers need improvement as they make a strange sound when they are too loud, and especially when they are connected with the HDMI cable.
The product was better than expected.
The price is good compared to what you get.

Pluspunten

• very good image quality
  • smart TV

Minpunten

• speakers not the best

g**3@l**e.nl 07-10-2023

Bevalt goed, qua kleuren beeldscherm. Zeker aan te readen.

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Ik heb deze tv mogen testen van review.
De tv heb een hele mooie uitstraling, strakke hoeken en heel goed afgewerkt en omdat hij vrij plat is (2.5 cm) , wat het nog veel mooier maakt.
Met deze beeldscherm van de tv geniet je van een zeer hoge helderheid. Zwart is dan ook echt zwart, een lust voor het oog..
In elke hoek zou je de tv kunnen bekijken, je hoeft er niet perse recht voor te zitten..
Zelfs met de volle zon, heb je genoeg beeld.
Het geluid is goed, niet slecht, maar goed.
Met een film te bekijken zou ik het adviseren om een soundbar bij aan te schaffen. Met overige tv programma's is het geluid gewoon goed..
De afstandsbediening is even wennen, je heb er wel een vaste hand voor nodig.
De tv staat goed op de standaard.

Pluspunten

• Hoge helderheid
  • goede kleurweergave
  • goede kijkhoeken

Minpunten

• geluid

A**e@o**k.com 04-10-2023

TV met mooie beeldkwaliteit om mee te gamen en streamen.

Geschreven voor: LG 55QNED826RE

Ik mocht de LG 55QNED826RE testen gedurende enkele weken.
Mijn dochter houdt erg van gamen, dus we hebben haar spelconsole aangesloten via de HDMI kabel. Dat ging erg eenvoudig. Vervolgens kon ze prima Fortnite spelen op een mooi beeldscherm. Een geweldige game-ervaring voor haar.
De beeldkwaliteit van de tv is erg mooi en scherp. Bij sommige instellingen moet je wel recht voor de tv zitten om het beeld mooi binnen te krijgen. Als je dan langs de zijkant kijkt, zit er een soort van witte waas over het scherm heen. Het is jammer dat de tv niet je instellingen onthoudt en ten alle tijde terug wilt naar een bepaalde stand, waar wij niet zo'n fan van waren. Daarbij werd het beeld wat gelig van kleur.
Het geluid van de LG 55QNED826RE is goed, maar niet uitzonderlijk. Het heeft een helder geluid en voldoende volume, maar niet echt een bioscoopervaring zeg maar. Er staat bij de het makkelijk aan te sluiten is op een surround systeem. Wij hebben dit geprobeerd met ons LG surround syteem, maar we kregen het niet goed werkend tijdens het afspelen van films of series via on demand mogelijkheden. Wel functioneerde het surround systeem tijdens het afspelen van een DVD.

Van de afstandbediening waren we geen van allen echt fan. Het is behoorlijk irritant dat hij vrij snel van de play stand overgaat naart de scroll stand. Het is wel fijn dat er veel slimme functies op de afstandbediening zitten, zoals knopjes voor de meeste streamingsdiensten. Dat maakt het veranderen van streamingsdienst wel erg makkelijk.

Al met al hebben wij het testen van de tv als zeer prettig ervaren.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • grootte van het scherm

Minpunten

• afstandbediening, onhandige play-button
  • LG surroundsysteem niet te gebruiken voor streamen