LG OLED42C24LA

• JUL 2022
Bekijk 6 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

f*********@g******** 08-08-2023

toch maar weer lg oled

Geschreven voor: LG OLED65C24LA

Omdat mijn pas 5 en een half jaar oude LG oled65 e7v vaker spontaan uitviel en inbrand problemen had maar eens niet voor topklasse model gegaan. Deze kost minder dan de helft van de vorige en dat zie je aan de materiaalkeuze ( weegt 8 kg minder dan vorige) en simpeler afstandsbediening en hoor je aan het mindere geluid . Het beeld vind ik na wat spelen met instellingen prima. Benieuwd of dit scherm het langer volhoudt, vandaar de 8.

Pluspunten

• prijs wegens uitloopmodel

Minpunten

• afwachten of het scherm weer inbrand

Carpe_D 17-01-2024

Had tot voor kort dezelfde TV beneden hangen, maar herken deze inbrand problemen niet. Ook niet iets voor een OLED TV en zeker niet voor LG. Zullen ze vast kosteloos vervangen hebben. Beneden zelf nu een nieuwe LG TV en de oude naar de slaapkamer verhuisd.

Callinge 11-06-2023

LG tv met pracht kleuren

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

Pracht tv met scherpe contrasten waardoor een prachtig beeld ontstaat.
Realistische kleuren.
Eenvoudige bediening en snel te installeren.
Dit is zeker een aanrader.

Pluspunten

• Scherpte van de beelden
  • Kleuren
  • Geluid
  • Div. Instelling

r**********@g******** 19-05-2023

LG Oled

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

Heb deze tv nog maar net, maar het beeld is werkelijk prachtig, het installeren is heel eenvoudig, gewoon een top product, tot nu toe 🙂

Ferro 11-04-2023

Top TV??

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

Echt een goede,premium tv met hoge resolutie en contrast en goed geluid ,top building materialen , ik heb hem al 1 week ,blij met me aankoop

Pluspunten

• Scherm
  • Materiaal kwaliteit
  • Goed geluid

w******************@h******** 30-12-2022

Echte aanrader

Geschreven voor: LG OLED48C24LA

Na enkele maanden gebruik ben ik nog steeds zeer tevreden met deze TV. Nog steeds schitteren de kleuren en de scherpte van het scherm. Zeer natuurlijke en gebalanceerde weergave van beeld en geluid. Bediening is logisch en gebruikersvriendelijk. Voor deze prijs werkelijk een top-product, ook volgens testen.

e************@z******* 20-11-2022

Duidelijk een aanrader

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

Deze LG Oled Evo tv is precies wat ik ervan verwachtte, scherp beeld , gave kleuren, veel mogelijkheden v.w.b. instellingen en prima geluid, ook zonder soundbar.

k*******@h********** 03-11-2022

een echte wow ervaring

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

Ik heb dit product gekozen omdat mijn kinderen nogal kritische gamers zijn die echt vinden dat we zouden moeten overschakelen naar een O-Led dus dit was de kans en wat een geweldig product, wat een ervaring je wilt nooit meer terug.

mijn kinderen en ik zijn nu een aantal weken in de gelegenheid geweest om deze tv te testen. Het blijkt ook echt een geweldige televisie, de beeldkwaliteit is fantastisch, het gebruik is super simpel, zelfs ik als digibeet had alles zo door, het gebruik, het installeren alles spreekt voor zich.

Voor mijn kinderen was het gamen een ware beleving, racen vechten simpele spelletjes, alles zag er geweldig uit en het liefst waren ze er nooit achter vandaan gekomen. Ik heb de afgelopen weken niet naar de Bioscoop gehoeven want met zon enorm en super zuiver beeldscherm had ik mn eigen thuis bioscoop.

ik heb ervan genoten, een ware aanrader!!

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • gebruikersgemak
  • uiterlijk

f***************@h********** 30-10-2022

Zeer gebruiksvriendelijke tv voor het hele gezin.

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

Deze LG OLED55C25LB is een heel mooi toestel met veel opties en gebruiksvriendelijke WebOS software. In WebOS zijn de apps van de meeste hedendaagse streamingdiensten al voorgeinstalleerd. De bijgeleverde afstandsbediening is in het begin wel even wennen om hem te gebruiken, maar als je weet hoe hij werkt is het een zeer fijne afstandsbediening. Ook is de spraakbesturing zeer prettig.

Het OLED scherm heeft zeer levendige en rijke kleuren. Dit scherm heeft een hoge helderheid, wat zelfs in een lichte omgeving nog oneindig veel contrast geeft. Omdat iedere pixel van het OLED scherm apart oplicht of dimt, wordt ieder deel van het beeld nauwkeurig aangestuurd. Zo is een donkere schaduw echt diep zwart en een fel licht echt helder. Daardoor geniet je van heldere beelden en heb je minder last van reflecties op het scherm. Daarom is de beeldkwaliteit in alle omstandigheden perfect. Doordat dit scherm een refresh-rate heeft van 120hz/100hz is dit beeldscherm zeer geschikt om 4K te gamen met de nieuwste gameconsoles.

Voor een doorsnee gezin met weinig eisen is het geluid prima in orde. Maar wie dit toestel koopt wil het beste van het beste. Ook op het gebied van geluid. Wanneer je een heel scherp gehoor hebt geef ik de voorkeur om een soundbar aan te sluiten

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Mooi helder beeld

Minpunten

• Geluid is wat aan de mindere kant.

claudiao 22-10-2022

De tv om te gamen!

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

Deze tv heb ik een aantal weken getest omdat ik vooral nieuwsgierig was of het de moeite waard zou zijn om, icm mijn playstation 5, over te stappen naar een 120 hz tv. Daarnaast heb ik aandacht besteed om het daadwerkelijke energieverbruik te meten gedurende 2 weken waarin ik ervoor heb gekozen om de tv op meerdere dagen van smorgens 07u tot s'avonds 22u aan te laten staan, ondanks het energielabel G ben ik positief verrast over het energieverbruik gelet op de vele uren dat de tv aan heeft gestaan. Dit verbruik heb ik gemeten met een tussenmeter, daarover later meer.

Uiterlijk
Een mooie, strakke tv met dunne omlijsting. De voet oogt voor mij wat kolossaal, maar dat is denk ik wat je gewend bent. Deze tv verdient het eigenlijk om opgehangen te worden, gelet op de minimale dikte.

Installatie
Simpel. De voet schroef je vast en de tv staat.

Bij het opstarten is het een kwestie van omschakelen naar een heel ander soort (gemakkelijker) bediening. De afstandsbediening weegt wel wat, wat ik een voordeel vindt. Deze is strak in het pianozwart en heeft als nadeel dat het makkelijk beschadigd.

De afstandsbediening is intuïtief te gebruiken. Het wijst zich zelf. Daarnaast kan je deze als een muis gebruiken, dat is erg gevoelig qua beweging maar binnen no-time ben je hier aan gewent.

Het (smart) menu is overzichtelijk en ook met je stem te bedienen. Dit vergt nog verbetering, de tv begrijpt niet elk commando en vooral tijdens het gamen komt de tv uit zich zelf met de mededeling dat het iets niet kan vinden. Dat is hinderlijk en zou dat vooralsnog niet gebruiken als je op deze tv ook gaat gamen.

De afstandsbediening herkent meteen de telfort tv ontvanger waardoor je de afstandsbediening van LG niet hoeft te programmeren, top!

Beeld
Kort en krachtig: dit is gewoon echt mooi! Zwart is ook echt zwart en ik zie details die met mijn 3 jaar oude ultra HD tv in 55 inch niet kan zien, dat heeft mij verbaast omdat ik in de veronderstelling was dat dit nooit veel verschil kon uitmaken.

Game-ervaring
Ik speel zoals gezegd op een ps5 die op deze tv totaal geen moeite heeft om de game op 120hz af te spelen. En dat is echt een eye-opener. Gamen op 120hz is echt veel beter, mijn aim en spel zijn er beter mee geworden en dat is in mijn optiek toch echt te danken aan de techniek die in deze tv zit.

De televisie beschikt over een HDMI 2.1 aansluiting waardoor je het optimale uit je playstation 5 kan halen.

Film en series
Zoals gezegd, beeld is zeer scherp en geeft details die mijn 3 jaar oude ultra hd 4k tv niet laat zien. Het os besturingsymsteem is zeer eenvoudig te gebruiken en met de "muis-aanwijzer" van de afstandsbediening kom je snel waar je wezen wil.

Geluid
In het menu kan je kiezen voor diverse settings en voldoet prima als je, net zoals ik, niet een extra installatie of soundbar wil of wenst.

Tijdens het gamen kan ik zonder koptelefoon prima horen van welke kant bijvoorbeeld de schoten komen. Ik vindt dat een groot voordeel, zo hoef je niet altijd een koptelefoon op als je bijvoorbeeld solo speelt.

Energieverbruik
Gemeten met een Nedis slimme stekker met energiemeter die alleen op de tv aangesloten staat.

Gemiddeld verbruikt deze tv op een dag waarop de tv ca. 15 uur aan heeft gestaan gemiddeld 1,46 kWh waarin er gegamed wordt op 120hz en tv / film wordt gekeken.

Pluspunten

• Strak design
  • 120hz
  • Menu

Minpunten

• Stemherkenning

Cyndy W 21-10-2022

Zeer fijne en betrouwbare televisie.

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

Afgelopen weken heb ik dit toestel mogen testen.

Hieronder mijn bevindingen:

De standaard waar de televisie op staat heeft een mooi en slank design, welke in elke huiskamer wel goed zal staan. De standaard zelf vind ik persoonlijk niet heel stevig aanvoelen. Echter tot nu toe heb ik er geen problemen mee gehad. Mijn kleine is nogal een stuiterbal en ik was eerst bang dat de televisie daardoor zou gaan trillen, maar dat is totaal niet het geval.

De televisie is makkelijk te installeren en behoeft naar mijn mening geen handleiding oid. Het is plug and play.

Voor het streamen van series en films kun je heel gemakkelijk de knoppen 'Netflix'. 'Disney' of 'prime video' gebruiken die al op de afstandsbediening zitten. Dit alles maakt het heel gemakkelijk om even Netflix of Disney te kijken. Zelf heb ik ook nog mijn chromecast aangesloten om dit te testen en dit alles ging heel gemakkelijk. Het enige nadeel van het kijken via de Chromecast is dat je een serie niet via de afstandsbediening kunt pauzeren.

Op de afstandsbediening zit ook een functie met een soort van 'spraakherkenning'. Voor het opzoeken van filmpjes voor mijn zoontje op Youtube vond ik dit super handig. De spraakherkenning werkt naar mijn mening echt super, omdat je het maar 1 keer hoeft te zeggen en vervolgens al het juiste filmpje tevoorschijn komt. Het intypen van een tekst gaat ook heel handig. Er zit namelijk een soort van 'muisfunctie' op, waardoor je letters heel gemakkelijk kunt aanwijzen. Op mijn huidige afstandsbediening (die ook 2 x zo groot is) zit het hele alfabet op de achterkant, wat naar mijn mening super onhandig en onnodig is.

Het geluid van deze televisie is naar mijn mening helemaal prima. Je hebt namelijk een paar verschillende geluidsmodussen zoals: Bioscoop, Heldere stem Pro, Sport, Muziek en Game Optimizer. Dit is overigens tijdens het tv kijken ook heel makkelijk te wijzigen. Je hoeft je programma of serie dus niet te stoppen of te pauzeren.

Al met al is het een zeer mooie en goede televisie. Ik zou dit toestel dan ook zeker aanraden.

• Afstandsbediening
  • Spraakherkenning

Minpunten

• standaard voor de televisie

Khalid 14-10-2022

Allround goede TV, brengt een glimlach op jouw gezicht!

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

Met grote genot heb ik deze dijk van een TV een aantal weken mogen testen. Ik ben zeer kritisch volgens mensen in mijn omgeving over de kwaliteit van Televisies, en nu heb ik eindelijk een TV gevonden waar ik nauwelijks kritiek op KAN geven.
De beeldkwaliteit is subliem. De scherpte van het beeld is bijna eng te noemen zo goed is het. Veel details zijn goed te zien en je hebt geen last van vage lijnen en kunt precies zien wat er is vastgelegd met de camera's van makers. Qua helderheid vind ik het beeld ook zeer goed te noemen. Ik vind het prettig dat het niet Te fel wordt dat het pijn aan je ogen doet. En nog lijkt het alsof je de beelden in persoon ziet in plaats van een scherm, bijna eng te noemen!
Normaal een ding waar ik me meestal aan stoor is dat als ik series of films bekijk met veel donkere beelden is dat het een vale kleur krijgt en ik eigenlijk niet kan zien wat de scenes nou bevatten. Dat is met deze TV verleden tijd! je kunt precies volgen wat er gebeurt in de kerker en het beeld vervaagd niet. Heel indrukwekkend. Schakelt een volgende scene over in een sneeuw- of bosachtig gebied? Geen probleem! Ineens kom je in een andere wereld terecht waarin je meegesleurd wordt door het pracht en praal wat het natuur je te bieden heeft en het beeld stottert niet. Werkelijk waar indrukwekkend. Waar je wel rekening mee kunt houden is dat als de kwaliteit zelf HD of minder is, dan moet de TV z'n best doen om het beeld te 'upscalen' naar UltraHD. Hierdoor kan het voorkomen dat de TV een beetje gaat flikkeren. Dit is minimaal te noemen en de kwaliteit wat je ervoor terugkrijgt is het waard.
Overdag kijken naar het scherm is tevens geen probleem. Als ik vanuit verschillende hoeken kijkt, dan kan je soms een beetje glinstering zien van buitenaf, maar als ik recht voor het scherm zit dan heb ik hier geen last van gehad.
Het geluid is ruim voldoende te noemen. Af en toe klinkt het schel, maar al met al komt er een redelijk geluid uit de TV. Mijn vriendin merkte het niet op maar ik vind het toch fijner om een soundbar erbij te installeren.
Qua vormgeving vind ik de TV echt strak! het staat mooi in de woonkamer en wordt soms letterlijk een schilderij met de screensaver die naar voren komt.
Qua gebruiksgemak vind ik de TV prettig te noemen. De TV reageert heel snel op mijn commando en ik kan makkelijk tussen de verschillende Apps switchen.
En dan komen we bij het stukje Gamen! Wat eng te noemen is! Ik speel graag een schietspel waarbij er veel flitsende bewegingen voorkomen en man oh man! Ik kan er nog niet aan wennen hoe mooi en scherp alles eruit ziet! Hele soepele overgang in beeld als er veel actie is en soms vergeet ik bijna dat ik een spel aan het spelen ben. Haarscherp en super goed! Dus als je ook nog eens fan bent van gamen, dan is dit echt een TV om je spel op te spelen!

Conclusie: Nog nooit heb ik zoveel genot gehad van een Televisie waarin ik ook zo weinig aan op te merken heb! Het is een Beest! Enorm veel plezier heb ik ervan. Bezoek dat langs is geweest is meteen jaloers geworden en bekijken of zij ook de TV gaan aanschaffen. Het blinkt niet uit in één onderdeel maar in bijna alle facetten! Aanrader? Dikke JA!

Pluspunten

• Goed contrast
  • Beleving
  • Kwaliteit
  • Snelle interface

Minpunten

• Geluid maakt het minder

Rio 27-09-2022

Perfecte TV voor de liefhebbers van Films en Games

Inleiding

Ik ben een filmliefhebber en ben al meer dan 15 jaar en tevreden gebruiker van een Panasonic Plasma scherm van 50 inch (TV van het jaar 2007). De reden om voor een Plasma scherm te kiezen was vanwege het grotere contrast en diepere zwart waarden in vergelijking is met LCD scherm. Nu de opvolger van Plasma (OLED) een paar jaar op de markt is, ben ik benieuwd in hoeverre de beeldkwaliteitsverbetering van OLED zichtbaar is, en wilde het testen in mijn eigen woonkamer. Ik ben blij dat ik deze TV een aantal weken mocht testen en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben.

Unboxing en installatie voet 4/10

Ik heb de TV alleen uitgepakt en geïnstalleerd, en dat ging niet helemaal lekker, niet vanwege het gewicht maar vanwege het ontbreken van een correcte installatiegids. De volgorde om de voet te installeren is niet helemaal logisch en na het puzzelen kreeg ik het voor elkaar. Daarna kwam de grote domper, de schroeven om het opstaande deel van de voet (dat onder de TV ingestoken moet worden) vast te maken zijn te groot voor de schroefgaten. Ik heb met geweld de schroeven een beetje vast proberen te draaien, maar het lukte maar klein beetje, waardoor de TV heel gammel op de voet staat en leunt een beetje naar voren. Om te voorkomen dat de TV omvalt heb ik onderzetters onder de voet geschoven zodat het schuin naar achteren staat. Gelukkig zitten de HDMI ingangen vrij hoog aan de linkerkant, zodat ik de HDMI kabel kan gebruiken als een soort verankering die de televisie rechtop houdt. Ik denk dat dit een exemplarische fout is, als ik de TV zelf heb gekocht zou ik een andere voet vragen.

Design 8/10

TV ziet er heel strak uit met de hoogte van 70 cm en de breedte van 122 cm, en een Glossy scherm van rand tot rand. Het ziet er heel heel stijlvol uit als het uitstaat. Door de afmeting past de TV makkelijk op de meeste TV meubels, maar ophangen heeft mijn voorkeur (als deTV van mij was)

Installatie TV 8/10

Ik vond het jammer dat er geen handleiding meegeleverd werd geleverd. Maar dan heb ik ontdekt dat de handleiding een onderdeel is van het menu, dus dat is helemaal top! Voor de rest is de installatie vrij eenvoudig.

* Magic Remote: TV aanzetten, remote richten op TV en op OK drukken, klaar.
* Netwerk aansluiting: bekabeld of draadloos. Ik gebruik WiFi, dat snel wordt gevonden en de TV is via 5Ghz verbonden met mijn router.
* Apparaat aansluiten: HDMI poorten zijn goed bereikbaar aan de linkerzijde, kwestie van aansluiten en de juiste poort kiezen. In mijn geval gebruik ik alleen HDM1, omdat mijn Onkyo Receiver als een hub functioneert voor mijn apparaten (HTPC, BluRay speler, Mediabox).

Wat ik ook heel handig vind is dat bij elk onderdeel van menu staat een vraagteken, en als je daarop drukt dan krijg je meer informaties over de opties, heel mooi.

WebOS 8/10

Normaal gesproken ben ik niet gek op het Smart gedeelte van een TV, omdat ik een Windows HTPC heb. Maar webOS22 op deze TV ziet er gelikt en compleet uit. De meeste streamingsdiensten zoals Netflix, Disney+ en Prime zijn al standaard aanwezig. Verder kan je kiezen uit Games, Web apps (YouTube, NLZiet etc), en je kan ook toegang krijgen totde apparaten in je home network.

De webOS homepagina is heel makkelijk aan te passen aan je smaak, en je kan ook apps toevoegen.

Geluid 7/10

Ik gebruik nooit de TV speakers omdat al het geluid via mijn HT speakers gaat, maar voor deze test heb ik mijn receiver uitgezet. Het geluid dat uit de TV speakers komt valt niet tegen, het heeft body en klinkt best ruimtelijk, omdat de speakers achter de TV zijn geïnstalleerd en stralen naar boven en naar de zijkanten.Gesproken woorden zijn goed verstaanbaar, en de muziek klinkt vol. Maar verwacht niet te veel laag omdat de klankkast achter de TV niet groot is.

Beeldkwaliteit 10/10

Ik was al blij met de kwaliteit van mijn oude Plasma, maar als ik de beeldkwaliteit van deze OLED TV in het kort moet beschrijven: WAUW! Het is in alle opzichten beter dan mijn Plasma.

Ik heb voor Plasma gekozen omdat ik een filmliefhebber ben, ik wil een grote contrast en diepe zwart waarden zien zonder verlies van details in donkere scenes. Ik was aardig verwend maar vond toch dat zwart niet zwart genoeg was. In de donkere scenes kon ik de details niet meer onderscheiden, omdat alles meer grijs leek, vooral als ik film kijk met miet gedimde lampen. Maar met deze OLED is dat probleem opgelost.

Zwart is echt zwart (volgens de test 0.0 nits, echt zichtbaar), de kleuren zijn sprankelend zonder overlapping (blending), het contrast en de scherpte zijn perfect afgestemd.

En de helderheid is echt een verademing vergeleken met Plasma. Ik kan nu film kijken overdag met de gordijnen open en kan de scenes in het donker nog goed zien. Voorwaarde is dat ik recht voor de TV moet zitten, omdat door het glossy scherm heb je meer last van reflectie van de zon als je schuin zit. Maar alsnog kan je nog aardig kijken (door de hogere helderheid), wat bij Plasma haast onmogelijk is.

Deze OLED heeft nog een hogere helderheid vergeleken met de oude modellen, maar ik kan het alleen vergelijken met mijn oude Plasma, en ik kan het alleen maar beamen. De kijkhoek is ook veel groter dan die van de Plasma, ik kan vanaf mijn eettafel, die aan de rechterkant van de televisie staat, alles op het scherm zien.

Deze TV heeft heel veel Beeld modi, eigenlijk te veel naar mijn mening. De meeste vind ik bagger, die maakt de kleuren onnatuurlijker en het beeldcontrast harder, ik hou er niet van.

Ik raad alleen deze modi aan:

* ISF Expert Bright: TV kijken overdag
* ISF Expert Dark: TV kijken 's avonds
* Filmmaker Mode: Film kijken

Deze modi laten de meest natuurlijke beeldweergave zien, en zijn al perfect out of de box. Er zijn geen aanpassingen nodig. Maar voor de echte nerds is er een mogelijkheid om het beeld verder te kalibreren met de juiste meetapparatuur.

Ik ben zelf geen gamer, maar voor de gamers is er is een speciale modus: Game optimizer. In deze modus wordt 120Hz beeldfrequentie gebruikt om de games heel soepel te kunnen spelen. Ik heb mijn PS4 van de buurman geleend om dat te testen: de acties zijn heel soepel, de kleuren sprankelend, en en de lag (vertraging is niet waarneembaar.

Features 7/10

LG heeft heel veel tools ingebouwd om je OLED scherm te beschermen en te onderhouden, of om de tv aan te passen aan je smaak. Ik heb geen tijd gehad om alle features te testen, maar wil ik toch een paar hier vermelden:

* Energiebesparing: staat per default op "auto" met de bedoeling om het beeld zodanig aan te passen dat het minder energie gebruikt. Resultaat: verlies in details in donkere scenes en lagere helderheid. Ik zet deze uit als ik film kijk in Filmmaker mode. Ik heb het verbruik globaal gemeten, het ligt tussen 10 en 30 watt hoger. En voor HDR materiaal kan het verbruik tussen 30 tot 100 wat hoger liggen, afhankelijk van de scenes. Maar dan zie je de film zoals de regisseur origineel heeft bedoeld.
Als ik naar gewone televisie uitzending kijk dan zet ik deze mode terug op "auto"

* Pixel-opschoonproces: deze kan je handmatig draaien, maar op het internet zie ik adviezen om deze mode niet zo vaak te gebruiken, dan wordt de levensduur van je OLED scherm verkort. Sony waarschuwt dat je deze modus niet vaker dan 1 keer per jaar mag gebruiken! En Sony gebruikt het LCD scherm van LG. Dus blijf hier vanaf! De TV heeft een auto Pixel refresher mode die de pixels repareert na 4 cumulatieve gebruiksuren, en het wordt uitgevoerd als de TV in standby staat. Dus nooit de stekker van je TV uittrekken om energie te besparen. Het standby verbruik is te verwaarlozen, ik heb het gemeten!

* Always Ready: als TV uitstaat blijft het toch luisteren op de achtergrond, en je kan met "Hi LG" de TV opdrachten geven, zoals vragen naar het weer, TV weer aanzetten, kanaal kiezen enz. Ik gebruik dit niet omdat het gebruik in standby dan schommelt tussen 5 en 30 watt. Het is gewoon zonde. Bovendien gebruik ik Google en Alexa op mijn Sonos speaker. Dus deze mode zou ik niet aanzetten.

Verbruik 8/10

Deze OLED heeft energielabel G, het is dus niet heel zuinig volgens de hedendaagse begrippen, maar het is veel zuiniger dan mijn oude Plasma van 2007. Het is zeker 50% zuiniger.

Ik heb het gemiddelde verbruik gemeten:
* Donkere stilstaand beeld: 68 watt
* Lichte (Wit) stilstaand beeld: 188 watt
* Filmmaker mode (energy saving auto): 142 watt
* Filmmaker mode (energy saving off): 230 watt

Totaal waarde / conclusie: 8/10

Dit is een mooi TV met een strak design en zeer goede beeldkwaliteit. Het enige nadeel is alleen dat de prijs nog best aan de hoge kant zit. Maar ik zou deze TV aanraden voor de film en game liefhebbers.

Pluspunten

• Mooi beeldkwaliteit
  • webOS22
  • Zwart is echt zwart
  • Vormgeving
  • Features

Minpunten

• installatie materiaal voet + handleiding slecht
  • te veel opties voor een leek
  • prijs

Barend Biesheuvel 16-09-2022

Met de LG OLED55C24LA is televisie kijken een feestje

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

De afgelopen weken heb ik deze televisie uitgebreid mogen testen en ik moet zeggen het was een feestje om dit model in huis te hebben staan. Uitermate scherpe en heldere beelden. Het geluid wat uit het toestel zelf komt is prima in orde, uiteraard niet te vergelijken met een soundbar als toevoeging, maar heerlijk helder en scherp geluid. Films en series via bijvoorbeeld Netflix, Viaplay & Disney+ waren een waar genot. Daarnaast heb ik fantastische ervaringen beleefd tijdens het gamen op dit televisie toestel. De TV schakelt automatisch over naar gaming mode en heeft een geweldige game experience opgeleverd. De games kwamen goed tot leven in onze woonkamer. Het uiterlijk van dit model kan ik waarderen, een groot scherm met een hele dunne rand, de accessoires die meegeleverd werden zijn prima op orde, de TV stond op een mooi afgewerkte voet, kortom helemaal op orde. Voldoende HDMI aansluitingen om verschillende devices op aan te sluiten. De afstandsbediening werkt fijn en gericht.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Zeer dunne rand op het beeldscherm

Marie1991 13-09-2022

Bevalt zeer goed

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

Ik heb deze tv nu een een aantal weken thuis staan.
Het is voor mij dan ook een geweldige televisie, de beeldkwaliteit is top.
Vanaf het moment van aansluiten tot en met het gebruik, het spreekt echt voor zich.

De televisie is dan ook van alle gemakken voorzien, een goede film kijken alsof je in een bioscoop zit tot en met een sport evenement.

Daarnaast zijn de apps zeer makkelijk toe te voegen, en is dit dan ook zeer gebruiksvriendelijk.

het geluid was voor mij in het begin wat zoeken, hoe deze goed in te stellen, maar wanneer je dit weet is het zeer voorzelfsprekend.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • geluid
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• duurzaamheid

r***********@h********** 12-09-2022

Prachtige TV!

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

Prachtige TV! Mooi beeld, makkelijke navigatie, goede AB en Iphone stream direct goed! eker een aanrader

Pluspunten

• Mooie TV
  • Direct stream van Iphone
  • Goed geluid
  • Scherp beeld

Minpunten

• Verbruikt veel energie

w******************@h******** 11-09-2022

De beste 48 inch Oled

Geschreven voor: LG OLED48C24LA

Prima Oled-TV met de beste beoordelingen voor zowel beeld als geluid bij zowel Consumentenbond als andere experts. Is momenteel echt de beste in zijn soort.
Ik ben er zeer tevreden over en na lang wachten/volgen ook een mooie prijs gekregen.
Met de geleverde kalibratie een super beeld.

Pluspunten

• prima beeldkwaliteit
  • zonder soundbar gaaf geluid

Minpunten

• geen

Carmendb 08-09-2022

Mooie tv, diepe kleuren

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

Je merkt bij het uitpakken al meteen dat het een mooie tv is. Het design is strak en je ziet dat er gedacht is aan zelfs de kleine dingen als een kabelgootje aan de achterkant.

Het beeld is scherp, en erg gestudeerd van kleur. Persoonlijk vind ik dat erg mooi. Het zwart is diep zwart en de kleuren poppen van het scherm.

Ik heb geen kabel tv dus ik heb de tv alleen interactief gebruikt. Denk aan neflix, disney+ en spotify. Het bedienen richting één van die apps is erg makkelijk. Je kan de afstandsbediening bewegen als een soort muis. Inloggen gaat makkelijk en je kan zo overal bij.

Over all ben ik zeer tevreden over de tv. Enige punten waar verbeterd zou kunnen worden zitten in het geluid, dit klinkt voor mij nogal vlak, (Voor mij geen groot punt, ik heb een stereoinstalatie die ik er aan aansluit) & het feit dat de klok niet blijft kloppen als het scherm op spaarmodus gaat bij inactiviteit. De klok gaf nog 16u aan terwijl het ondertussen al 17:15 was.

Pluspunten

• Kleuren diepte
  • Scherpte
  • Interactieve modus

Minpunten

• Geluid
  • Klok bij scherm inactiviteit

Frans030 07-09-2022

tv voor veelzijdig gebruik van hoge kwaliteit

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

Wij mochten de tv een tijdje testen.
Onze oude tv was een stuk kleiner en een stuk ouder.

Als eerste de beeldkwaliteit. Deze TV beschikt over een aantal verschillende instellingen voor o.a. film, sport en gaming. Wat een prachtig scherp beeld geeft deze tv! Of het nou overdag, ’s avonds met sfeerverlichting of ’s nachts in het donder is.
De tv heeft wel een iets spiegelend oppervlakte. Hierdoor zie je wel, als je schuin voor de TV zit, weerspiegeling van gezelligheid lampjes of het raam (de tv staat bij ons in de hoek naast het raam aan de voorkant)
Door wat met de instellingen te spelen kan je het tot een minimum beperken.

Het geluid van de TV is erg krachtig. Ook hier zijn er wat instellingen die je kan aanpassen zodat het geluid naar smaak af te stemmen is. Standaard geeft de TV een meer dan prima geluid, voor zowel sport (racen/voetbal) als concerten, gewone TV en films. Ook de mogelijkheden van waar je geluid op wilt afspelen is breed. Van de interne speakers, bluetooth speakers of via een kabel. Er is zelfs de mogelijkheid de interne speakers te combineren met een externe bron.

Het gebruiksgemak is wel wat je kan verwachten van een TV met zoveel mogelijkheden en opties. Je moet de TV, de afstandsbediening en alle instellingen echt leren kennen. Er zitten wat sneltoetsen op de afstandsbediening om in snelmenu’s te komen, wat superfijn is. Verder bevat de afstandsbediening een functie dat je een cursor op het scherm te zien krijgt die je met beweging van je afstandsbediening kan bedienen.

De vormgeving van de TV is zowel praktisch al goed. Er zitten gaatjes op de achterkant dat de te op te hangen is. De voet kan je dan verwijderen.
Bij ons heeft de tv op een tafeltje gestaan. Het is een zware voet die de tv goed en recht houd. De rand om te tv is vrij klein wat fijn is voor het kijkgemak.

Gaming op de TV is echt heel fijn. Ook hier bestaan er meerdere opties, die ze aanduiden met het type spel. Zo zijn er voorinstellingen voor o.a. schietspellen, actiespellen en spellen waarbij je opdrachten moet uitvoeren.

De smart functie van de TV geeft je oneindig veel mogelijkheden. Alle grote en minder grote streamingsdiensten staan op de TV. Ook apps voor sport en Nederlandse publieke tv. Via een store kan je zoeken naar meer app’s. Mocht je de tv kiezen en wil je een specifieke app ook gebruiken, dan is het goed even onderzoek te doen. Een app om bijvoorbeeld racen te kijken bestaat nog niet (09-2022).
De webbrowser werkt naar behoren en zoals je mag verwachten van een smartTV.
Wat de TV doet is veelbezochte sites weergeven en van -sommige- apps een overzicht geven van meest gekeken of aanbevolen.

De conclusie is dat het een TV is die iets duurder is dan gemiddeld, maar zijn prijs zeer zeker waard is. Het heeft ontzettend veel functies en daarmee een zeer veelzijdig gebruik. De kwaliteit van de het beeld, de functies, het geluid en het gebruik is wat je mag verwachten van een tv uit dit segment.

Pluspunten

• heel veel opties
  • hele fijne smart functie(s)
  • goed geluid en scherp/mooi beeld

Minpunten

• betere indeling afstandsbediening
  • spiegelend beeld

Walt 05-09-2022

Perfecte OLED televisie

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

De LG OLED55C24LA is een televisie die nagenoeg alles perfect doet en je film- en game ervaring zeker naar een hoger niveau tilt!

Dit komt voornamelijk door het prachtige beeld dat OLED geeft in combinatie met de haarscherpe beelden in 4k. Super scherpe beelden, perfecte zwarttinten en contrast en kleuren die er echt uit springen. Wat verder echt opvalt is de helderheid. Die is normaal niet bijzonder goed bij OLED televisies (vergeleken met QNED of LED). Maar, met LG's nieuwe EVO technologie merk je daar eigenlijk niks meer van. Ook in ruimtes met veel zonlicht is de helderheid prima. Daarbij past de helderheid zich automatisch aan door slimme sensoren, waardoor je bijvoorbeeld in de avond als het donkerder is niet met een te fel beeld zit. Dit werkt erg fijn. Verder is alles, van aansluitingen (4x een HDMI 2.1 aansluiting!) tot ondersteuning voor geluid en beeldformats (Dolby Vision, HDR, Dolby Atmos) top-of-the-line.

Het enige ‘nadeel’ wat ik heb kunnen vinden is dat de televisie net iets dikker lijkt dan andere OLED televisies. Nu zijn OLED televisies al ontzettend dun, maar door de stijlvolle ‘Gallery style’ omlijsting is de televisie dus iets minder slank. Het mooie stijlvolle design van de televisie, inclusief stijlvolle poot, maakt dat echter meer dan goed. Kortom, veel geld, maar dan heb je ook echt een hele goede OLED televisie!

PVos_1609 04-09-2022

TOP OLED TV van LG

1. Beeldkwaliteit
De LG OLED55C24LA is een pracht van een TV. Deze 4K UHD LG OLED Smart TV met 384x2160 pixels, 120Hz scherm levert het perfecte beeld met een uitmuntende scherpte, helderheid, dieptekleuren, contrast en zwarttinten. Over al deze categorien valt niks verkeerds te melden. De kleuren zijn levensecht wat zorgt voor een aangename kijkervaring bij sportuizendingen, films en gaming. In de TV settings is het mogelijk de bijbehorende modes hiervoor in te schakelen welke de kijkervaring nog beter maakt. De inkijkhoek is geweldig, vanuit een 170° hoek is de beeldkwaliteit nog steeds goed. Opvallend om te noemen is dat de beeldkwaliteit van de TV goed blijft veel lichtinval, in het donker komen de kleuren nog beter tot uiting en maken het een genot om naar te kijken.

2. Geluidkwaliteit
Standaard geluidweergave is erg goed, er zijn diverse geluidsinstellingen aanwezig die het geluidseffecten nog beter kunen maken, denk hierbij aan. De truc is om AI Sound Pro te selecteren dat gebruik maakt van sonische tovenarij om de indruk te wekken dat geluiden naar je toe komen ook al geven de luidsprekerdrivers anders aan. De TV levert ook ondersteuning voor Dolby Atmos, dus het ultieme plan zou moeten zijn om de TV te koppelen aan een Atmos-soundbar of audiosysteem om de gehele gebruikerservaring nog beter te maken

3. Design
Mooi strak design, mooi plaatje zowel op de voet als aan de wand. De TV heeft een middelgrote voet in het midden welke erg stabiel en solide staat. De TV heeft een zeer dun beeldscherm met erg dunne randen aan de voorzijde welke het kijkplezier nog beter maken. De aansluitingen (zijn er veel, 3 x USB, 4 x HDMI, LAN, Optical Digital Audio, antenne, sattelite, IR blaster) zijn netjes en compact weggewerkt aan de linkerachterzijde van de TV. Het onzichtbaar maken van alle kabels die je gaat aansluiten levert met een beetje creativiteit weinig problemen op.

4. Gaming ervaring
Mijn zoon heeft met zijn Xbox op de TV gespeeld, naast de Freesync voor de Xbox is er een G-Sync aanwezig. Met het scherm op 120Hz refreshfrequentie in combinatie met de gaming mode gaat de input lag (vertraging) naar slechts 5 ms. Dit maakt deze TV tot een ware droom voor elke gamer.

5. Smart TV functionaliteiten
De TV is zeer eenvoudig aan te sluiten op WiFi, de TV is uitgerust met een aantal voorgeprogrammeerde apps zoals Netlix, Prime Video, Rakuten TV, Disney etc. Genoemde apps vind je ook als sneltoets op je afstandbediening. De TV is een echte topper voor wat beteft het gebruik van streamingdiensten. Met de multifintionele afstandbediening scroll je eenvouding door het menu met behulp van de pijltjestoetsen, scrollwiel of draadloze muis. Deze afstandbediening is gemaakt van kuntstof, weegt niks en doet een beetje goedkoop aan, deze had ik liever in een metalen jasje gezien, past beter bij deze hoogwaardige TV. Switchen tussen de apps gaat eenvoudig en openen snel. Het is erg eenvoudig om nieuwe apps toe te voegen, te verwijderen of rangschikken. Ook handig is de Alexa of Google Assistant functionaliteit die goed te bedienen is vanaf de afstandbediening.

6. Algemeen:
- Pluspunten: goede prijs/kwaliteitverhouding, uitgebreide streaming apps, krachtige Alpha 9 Gen 5-processor
- Minpunt: Afstandbediening, functionaliteit is in orde echter zou ander materiaalgebruik (metal) gepast zijn voor deze kwalitatief hoogwaardige TV

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteitverhouding
  • uitgebreide streaming apps
  • krachtige Alpha 9 Gen 5-processor

Minpunten

• materiaal afstandbediening (plastic)

TesterLH 04-09-2022

TesterLH

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

Wij mochten deze tv testen.
Wat een prachtige tv!
Waar wij dachten nog een prima tv te hebben (4 jaar oud), blijkt de technologie niet stil te hebben gestaan.
Apps starten en wisselen snel. De afstandsbediening met knoppen waar de apps op staan is hierbij erg handig.
Wel jammer dat de afstandsbediening wat goedkoop oogt en geen verlichting heeft, dit is dan ook het enige minpuntje.
Het beeld van de tv is heel helder en duidelijk. Deze is ook gemakkelijk aan te passen naar wens. Wij hebben veel licht inval, maar hier hebben we geen last van. Het geluid in de tv is erg goed. Voor mensen die hier veel waarde aan hechten is een soundbar aan te raden, maar dit is zeker geen must en dat geldt voor iedere tv. In combinatie met PlayStation 5 zeer tevreden over de game opties en de reactiesnelheid. Wij zijn zeer tevreden!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Startfunctie
  • Gebruiksvriendelijkheid

h***********@g******** 02-09-2022

Een pracht van een beeldscherm

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

De LG OLED 55” is een pracht van een TV. Het uiterlijk is zeer strak. Het platte beeldscherm fenomenaal. Bij het zien van het beeld wil je niet meer anders. Prachtig helder beeld en zwarttinten die echt zijn. Ruis in het beeld zie je niet. Dat maakt het kijken geweldig.
De bediening binnen de smart functionaliteiten is even wennen. Maar wanneer je er vaker mee omgaat, raak je er spoedig aan gewend.
Mijn gezin bestaat uit een paar fanatieke gamers. Vooraf waren ze enthousiast. Alleen toen de televisie eenmaal in de huiskamer stond, gingen ze terug richting hun normale omgeving. Ofwel de gamingmodus gaf hen niet de intentie om de televisie anders te gaan gebruiken.

Pluspunten

• Super strak beeld
  • Snelle smart functionaliteit

Minpunten

• Gamingmodus is niet van grote waarde

Pisicatero 02-09-2022

Uitstekend scherm met een middelmatig geluid.

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

Het scherm oogt mooi strak en de metalen voet eronder maakt een betere indruk dan de pootjes die andere toestellen hebben. Bovendien speelt die voet een grote rol bij het produceren van geluid dat erdoor weerkaatst wordt.
Het beeld voldoet ruimschoots aan de eisen en dat mag je in deze prijsklasse ook wel verwachten. De contrasten zijn ok en de kijkhoek is ook groot genoeg evenals de verversingssnelheid.
De kleurkwaliteit kan via het menu ingesteld worden en geeft voldoende opties al zou een mouse-over toelichting, of een tekstbalonnetje een verbetering zijn om tot een goede keuze te komen.
Het geluid is niet overweldigend en zou prima passen in een wachtkamer als achtergrond-muziek. De hoge tonen zijn amper te horen. Dit kan bijgesteld worden door AI-Pro geluid waardoor het scherper maar ook minder natuurlijk klinkt.
Wat nou de gedachte is achter de verschillende geluidsopties, blijft voor mij een raadse.
Een aparte installatie is dus gewoon een aanrader.
De netwerkfunctionaliteit is prima, mijn Nas werd direct gevonden. Genoeg aansluitingen. Maar het ontbreken van een fatsoenlijke handleiding wel een gemis.
Trouwens leuk dat er Airplay op zit, alleen heb je daar als Windowsgebruiker niets aan. Dus geen Wireless display of iets dergelijks.

Pluspunten

• Randloos scherm met goede verdeling
  • Meerdere weergave-opties
  • Stevige moet en prima afwerking
  • Voldoende aansluitingen
  • Handige muis/afstandsbediening

Minpunten

• Middelmatig geluid zoals een midi-set
  • Onvoldoende informatie over opties.
  • Kunstmatige intelligentie niet merkbaar
  • Niet geschikt als draadloos beeldscherm

f*************@h******** 02-09-2022

Bevalt goed

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

De beeldkwaliteit goed ook uit verschillende hoeken mooie uitvoering voor mij goed instelbaar gebruiksgemak goed geluidskwaliteit ook goed ook met films kijken contrast en helderheid waren voor mij goed ik zou deze aanbevelen prima televisie

Pluspunten

• mooie uitvoering
  • makkelijk in te stellen

l************@t********* 02-09-2022

het is een aanrade lg r oledtv s

Geschreven voor: LG OLED55C24LA

OLED55C24LA 55" OLED Smart 4K! Ter bevestiging vragen we om je bijdrage af te ronden door op de link hieronder te klikken: Bevestig je review › Bedankt! MediaMarkt prachtige aankoop van beeldkwaleteit is heel goed en mooie van vormgeving hij is heel scherp en heel helder tegen over uhd tv ,de kleurwegee is heel goed zo als de natuurkleuren , diepe zwart is mmoie zwart ,op het beeld , en de kleuren zijn zo als in werkelijkheid zijn en heel aangenaam om naar de kijken , contrast hij is heel scherp en dat zie je aan de defeniesie van het beeld , uit alle hoeken gekeeken is het heel aangenaam om het te zien ,,geluid heel goed van dit toestel en zeker als je op ruimte zet het klienkt zeer mooie en ruimtelijk, het was heel handig om hem te instaleren en om hem in een te zetten en een mooie design hij staat daar overal goed in de meeste ruimtes van de huiskamer, voor instalatie van de tv heel gemakkelijk alleen (een probleem voor oudere mensen die niet goed met de gsm om je kunnen aanmelden bij lg ) voor de gewone mensen is dat geen probleem ,, smart tv heel handig om internet te gaan en ook gemakkelijk voor croomcast die werkt perfect als je hem aansluit handig voor gsm ,, de helderheid is heel goed bij het aanpassen van de instellen , is zeker een aanrader voor deze tijd met de veele opsies die er bij zijn en de mooie prachtige kleuren van deze tv en zeker het mooie geluid echt een aanrader )

Pluspunten

• beeldkwaletijd
  • scherpte