LG OLED48A26LA.AEU - Reviews

Bekijk 5 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

t**n@f**k.nl 16-09-2023

LG OLED48A26LA

Geschreven voor: LG OLED48A26LA.AEU

Het was even wennen als je Samsung TV gewend bent maar nu helemaal om, LG Oled is inderdaad echt een hele verbetering! Instellen is even zoeken maar als dan klaar heb je wel wat! Ook zit er bijzonder goed geluid in zonder een soudbar. Ook in een kamer met veel licht is zwart ook echt zwart! Echt een aanrader!

Pluspunten

• Geweldig mooi 4K beeld
  • Prima geluid ook zonder soundbar
  • Alle apps zijn al vooringesteld (netflix enz)
  • Mooi strak desgin

Minpunten

• Muis van de remote moet even wennen >

Vera 28-10-2022

Bevalt erg goed

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

Ik heb deze LG Oled smart tv nu al een aantal weken mogen testen en ik ben er erg over te spreken. De beeldkwaliteit is bij deze tv echt een pluspunt, want alle kleuren zijn heel helder en scherp en zwart lijkt echt diepzwart. Ik heb echt het geluid van de tv getest en ben van mening dat je bij deze tv geen geluidsinstallatie nodig hebt omdat het geluid erg goed is en het lijkt of je in een bioscoop zit. De tv is erg makkelijk in gebruik en alles wordt duidelijk aangegeven. Ik zou deze tv zeer zeker aanraden!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluid

a********@z******* 23-10-2022

Pracht geluid.

*Afwerking.
De afwerking is werkelijk prachtig, mooi strak en heel plat .
wat een groot verschil met onze led tv.
Past in elk interieur.

*Installatie.
de installatie hebben we zelf gedaan, maar was zo makkelijk ,
Ook de aansluiting van de provider box gaf geen probleem.

*Beeld kwaliteit.
Onze eerste ervaring met een OLED tv.
De kleuren zijn zonder meer helder en vooral zwart en wit springen er uit .
Bij (teken)films en documentaire is de beeld kwaliteit perfect.
Wat ons wel opviel was dat bij een praat programma de gezichtstinten wat vaal werden als iemand wat zwarts droeg .

*Geluid
Het geluid is mooi helder en altijd naar eigen behoefte aan te passen .
ook is het aanpasbaar naar wat je zit te kijken .
dus altijd een mooi geluid bij concert,film of festival .

* Afstand bediening.
De afstand bediening is een geval apart door de scrol bediening en moet je echt handigheid in krijgen.

Pluspunten

• mooi strak model
  • bioscoop effect
  • prijsverhouding

Minpunten

• afstand bediening
  • refelectie van het scherm

Ossetvtest 25-09-2022

De LG OLED55A26LA een echte allrounder

LG OLED55A26LA REVIEW

Testperiode: 28 augustus tot en met 24 september

Ik heb de LG OLED55A26LA een kleine maand getest. Het toestel heb ik als tv in onze woonkamer gebruikt. Voor wat betreft de situatie hoe het toestel opgesteld stond en het licht, de tv stond in een hoek met grote ramen ernaast.

Installatie
De installatie is kinderlijk eenvoudig. De twee pootjes onder het toestel schroef je er snel op. Stekker en of internetkabel en of kabels van ander apparaten erin steken en je kunt beginnen. Verschillende (draadloze) aansluitmogelijkheden zijn er voldoende. Vervolgens doorloop je eenvoudig de stappen van het installatiemenu van dit LG toestel. De internetverbinding kan draadloos of bekabeld. Onze en seperate externe Ziggo-settop box werd snel herkend en geïntegreerd voor de digitale tv-zenders. Door het toestel te koppelen met de LG ThinQ-app kun je deze ook bedienen met je smartphone. Daarvoor moet je wel eerst een account aanmaken.

Apps
Apps downloaden en toevoegen kan in het home menu van het toestel. Daar vindt je apps van bekende namen, maar kun je ook zoeken in het aanbod. Het home menu werkt met WebOS, waarmee je ook kunt browsen op internet.
Het menu van dit LG toestel is minder intelligent. Waar ik bijvoorbeeld tegenaan liep is dat de meest gebruikte apps niet automatisch vooraan staan in het menu. Je kunt de apps wel in volgorde verplaatsen, maar dat betekent toch altijd dat je moet scrollen.

Voor de bekende (streaming) aanbieders zoals Netflix, Disney+, Prime Video, Rakuten TV, Alexa en Google Assistant zijn er onderaan de afstandsbediening zes voorgeprogrammeerde toetsen. Het is mij niet gelukt om via het menu voorgeprogrammeerde toetsen aan te passen naar mijn eigen voorkeur.

Gebruiksgemak
De LG OLED55A26LA beschikt op de afstandsbediening over een soort ronde schijf met een scrollwheel in het midden. Dit vormt samen de muis van de tv. Je kunt hiermee met de cursor die op scherm verschijnt het menu en de apps bedienen. Ook kun je spraakherkenning gebruiken.
Het home menu (smart tv) is in weliswaar overzichtelijk, maar blinkt niet uit in gebruiksgemak. Het principe “minder is meer” is hier niet toegepast. Dit komt naar mijn mening het gebruiksgemak niet ten goede.
Wat ik zou verwachten is dat als je bijvoorbeeld Netflix of Disney+ opzet, de beeldmodus automatisch op bioscoop of expert (beide voor films of series) wordt gezet. Op zich logisch zou je denken, maar de gewenste beeldmodus moet je vervolgens handmatig instellen. Dit
Er zijn diverse uitval menuschermen en veelvoud aan beeldmodus, het instellingen-menu is er uitgebreid. Dit hadden de ontwikkelaars van LG mogelijk eenvoudiger kunnen aanvliegen. Wat mij betreft is dit een aandachtspunt, er zijn andere fabrikanten die die eenvoudiger of anders hebben opgelost.

Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit van de LG OLED55A26LA met een afmeting van 55 inch (140cm) en OLED is erg goed. Het beeld is haarscherp. Daar doet de ondersteunende software volgens mij goed zijn werk. Het beeld geeft veel diepgang, details en kleur. Denk aan lichtval op gezichten van mensen, haren op beesten of juist donkere scenes in films, deze zijn goed zichtbaar en goed te volgen. Een goed contrast van het scherm van dit toestel helpt zeker daarbij. Ook zijn de zwart-wit waarden als goed te bestempelen. Zwart is echt zwart en duidelijk te onderscheiden van andere donkere kleuren of tinten. Bij heldere scenes in (teken-)films of series met veel wit/ licht dan komt het beeld qua lichtintensiteit en helderheid echt bij je binnen. Ook de kijkhoek is ruim, je kunt dus van iedere gewenste plek op de bank het beeld goed blijven zien.

Wat een punt van aandacht is, is de spiegeling op het scherm van de omgeving. Dit is ook afhankelijk van de opstelling in de woonkamer en de positionering ten opzichte van ramen. Bij ons in de woonkamer was met enige regelmaat spiegeling te bespeuren, zeker bij donkere beelden. Maar het zou dus niet eerlijk zijn om dit volledig aan het toestel toe te wijzen gezien de hoeveelheid ramen.

Al met al wat mij betreft een dikke plus voor de beeldkwaliteit.

Geluid
De LG OLED55A26LA beschikt over een prima stel luidsprekers met Dolby iQ. Het geluid wat hierdoor wordt geproduceerd verwacht je niet gezien de slanke kast van het toestel en heeft mij in positieve zin verrast. Ook lagere tonen worden prima weergegeven. Uiteraard is het niet vergelijkbaar met een soundbar of home cinema set, maar voor een slank toestel met beperkte ruimte voor luidsprekers komt er dus een prima sound uit.

Energieverbruik
Dit toestel is niet de energiezuinigste tv. Met een energielabel F en een verbruik van 72 KwH per 1.000 uur zit het toestel in de onderste regionen. Dat is vandaag de dag een aandachtspunt.

Design
Het toestel beschikt over een slank design met een smalle kast om zowel het onderste gedeelte met luidsprekers als het bovenste gedeelte waar met name het dunne scherm zich bevindt. De pootjes van het toestel zijn slank en gespoten in een matzwarte kleur. Gezien de omvang van het scherm komt dit toestel toch niet groot over.

Conclusie
De LG OLED55A26LA is een prima allround tv met een aantal voor- en nadelen. Deze heb ik hieronder uiteengezet.

Voordelen
+ een uitstekende beeldkwaliteit
+ goed geluid
+ eenvoudige installatie
+ slank design

Nadelen
-gebruiksgemak laat op een aantal punten te wensen over
- hoog energieverbruik

De prijs-kwaliteitverhouding valt als goed te bestempelen.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • geluid
  • eenvoudige installatie
  • slank design

Minpunten

• gebruiksgemak
  • energieverbruik

Ref 12-09-2022

Topding

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

Deze tv heb ik nu een aantal weken in mijn bezit. Overall bevalt hij erg goed.

Het instaleren was erg simpel en goed te doen (alleen gedaan). Bij opstarten even het menutje doorlopen en ready to rumble.

Beeldkwaliteit is mooi en scherp. Zelf ben ik van een hd tv overgestapt. Kleuren zijn mooi. Zwart is echt zwart en het beeld loopt zeer soepel. Wanneer de zon vol schijnt kan het wat donker aanvoelen en is het aan te raden over te stappen naar een andere instelling.

Het geluid van deze tv vind ik opvallend goed. Tuurlijk mijn soundbar brengt meer diepgang in het geluid. Maar al met al heb ik vaak zat de soundbar niet aangehad.

Met veel plezier zijn verschillende streamingsdiensten uitgespeeld, voetbal wedstrijden bekeken en er is op gegamed (xbox one). Qua gamen kan ik niet beoordelen hoe de tv het doet op next gen maar met mijn xbox was het top!

Jammer dat er geen ingebouwde chromecast inzit. Wel werkt het menu en de apps zo soepel dat ik de chromecast niet perse gemist heb.

Aanrader!

d*********@g******** 09-09-2022

Mooie tv met veel instellingen

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

Ik heb deze tv 3 weken mogen testen. De tv is erg licht als je hem uit de verpakking optilt. Vergeleken met mijn Philips scheelt het toch wel wat. De tv is erg aanwezig qua helderheid en kleur, niet voor niets een OLED. Gelukkig kan je dit aanpassen naar eigen smaak. Films en tv kijken is een genot. Geluid vind ik wel wat tegen vallen zonder soundbar. De tv die ik zelf heb is daar beter in.

Ik heb de tv ook uitgeprobeerd met gamen en dat is erg fijn. Ook als je in het donker speelt zie je alles erg goed, wel een toppertje dus.

De tv naar eigen smaak instellen kost wel wat tijd. Zeker de besturing met het pijltje is best lastig in het begin, maar went na gebruik wel. Het is een geinig effect of gimmick. Kan ook gewoon met de ronde toets op d afstandsbediening hoor.
Er zijn genoeg instellingen qua beeld alsmede geluid.

De apps die erop staan zijn uit te breiden en naar eigen inzicht in te stellen. Dat is wel fijn. Ze werken prima en best snel.

De pootjes die onder de tv gemonteerd worden zijn netjes en stevig. Simpel aan vast te maken.

De diverse app’s werken snel en zijn overzichtelijk.

Pluspunten

• Genoeg instellingen
  • Helderheid
  • Gaming
  • Veel apps

Minpunten

• Muisknop op de afstandsbediening
  • 2 afstandsbedieningen nge gebruiken met kpn

Boekie 09-09-2022

Bevalt goed, een aanrader!

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

Ik heb deze smart TV van LG voor 3 weken mogen testen en ik vind het zeker een aanrader. De TV heeft een resolutie van 3840x2160 pixels, oftewel 4K UltraHD. Het is een OLED beeldscherm dus het heeft een prachtige beeldkwaliteit en de ingebouwde speakers geeft ook erg goed geluid. Het heeft 3 HDMI aansluitingen waarvan één een HDMI ARC aansluiting is, dat is handig voor bijvoorbeeld een soundbar. Het heeft naast gewoon WIFI ook een ethernet, LAN, aansluiting waardoor je snel het internet kan aansluiten en direct kunt beginnen met de SMART TV functies. De afstandsbediening heeft ook 4 snelkoppelingen naar de meest gebruikte video streaming apps. Ook geeft de afstandsbediening de mogelijkheid om Google Assistant en Alexa te gebruiken, alleen is Google Assistant helaas niet ondersteund in Nederland op deze TV.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Snelle TV
  • Veel aansluitingen
  • Game geschikt

Minpunten

• In Nederland geen ondersteuning voor Google Assist

grupsio 07-09-2022

Mooie TV om in huis te hebben

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

We hebben nu 3 weken de LG OLED55A26LA getest, deze televisie is een aanrader voor iedereen die houdt van haarfijne beeldkwaliteit en scherp contrast, maar ook gaming is een genot. Gamen gaat snel en zonder haperingen bij wat ik getest heb.

Het instellen van de TV is makkelijk te doorlopen en duurt een kwartiertje in totaal.

De beeldkwaliteit is zeer goed en haarscherp. Het kan via het menu makkelijk naar een andere instelling omgezet worden. Vanuit verschillende hoeken is het beeld prachtig.
Wat even wennen is de afstandsbediening waar je deze als een “muis” kan bewegen over het beeld.
De diverse app’s werken snel en zijn overzichtelijk.

Er kunnen verschillende apparaten op aangesloten worden en makkelijk in te stellen.
De TV heeft stevige poten met vilt eronder om krassen te voorkomen.
Kortom een fijne TV om in bezit te hebben.
55” is voor ons precies goed en was een pareltje in de woonkamer.

Pluspunten

• Beeld
  • Makkelijk te bedienen
  • Stevig

Minpunten

• geen

faty.focusly007@gmail.com 04-09-2022

Bioscoop Naar Huis

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

de oled-tv is geweldig. met deze machine hoef je niet naar de bioscoop. de schermkleuren zijn prachtig. de audio- en videokwaliteit is indrukwekkend. het aantal applicaties voor het kijken van films is magnifiek en er is zelfs de app Apple TV. het scherm is superplat. Ik voelde me alsof ik op de foto stond vanwege de kwaliteit ervan.

Pluspunten

• BEELDKWALITEIT
  • HET GELUID
  • ALLE APP

Minpunten

• DE AFSTANDSBEDIENING PIJL

Lau 04-09-2022

Erg mooie tv

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

Ik heb de LG OLED55A26LA televisie twee weken mogen uitproberen. Ik heb de televisie neergezet en geïnstalleerd. Dit ging heel gemakkelijk, de twee pootjes kon ik makkelijk op de televisie bevestigen met een schroevendraaier. Met de afstandsbediening kun je makkelijk door het menu bewegen. Het beeld is scherp en superhelder, je ziet het zelfs als er één haartje op iemands hoofd verkeerd zit. Het beeldscherm is ’55 en prima voor als je 5 meter van het scherm zit. Alle kleuren zijn erg helder, deze komen mooi uit en de donkere/zwarte kleuren zijn ook goed te zien. Het geluid is duidelijk en helder. De speakers die geïntegreerd zijn in de televisie geven een mooi geluid.

Pluspunten

• mooi beeld
  • goed geluid

Minpunten

• staat hoog op de voeten

Dolfijn 03-09-2022

Bevalt uitstekend

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

EEN AANRADER OM TE KOPEN.
Ik was verrast toen de tv uit de doos kwam dat het zo'n slank en licht gewicht model is, een mooi formaat en mooie uitstraling. De bediening is simpel hoewel ik geen techneut ben kon ik alles snel en goed vinden.
Vind het fijn dat er zoveel apps op staan en deze ook makkelijk te bedienen zijn verder is het prakties dat er diverse geluids mogelijkheden opzitten en de tv mooie kleuren weergeeft.

Pluspunten

• Veel apps
  • Diverse geluids instellingen

d**********@g******** 03-09-2022

top tv

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

De tv heeft erg scherp beeld, alle kleuren zijn prettig aanwezig en kunnen zelfs aangepast worden voor je eigen kijk plezier.
Alle opties zijn duidelijk en overzichtelijk, instellingen en gebruik van de afstandsbediening gaan gemakkelijk.
De tv zelf is erg smal wel heb je over ongeveer 2/3e van de tv de hardware kast zitten aan de achterzijde van +- 5cm.
Draadloos verbinden met de tv gaat makkelijk en vlug met verschillende smart apparaten.
Beeld: contrast is heel goed, zwart is echt zwart. Wit is daardoor ook echt wit.
Gamen op de tv is erg prettig, games worden door de tv zelf opgetrokken om de kwaliteit te verbeteren, hiervoor zitten er ook nog opties om dit naar eigen smaak aan te passen.

Pluspunten

• helder
  • makkelijk te bedienen
  • overzichtelijk
  • sneltoetsen afstandbediening

Minpunten

• 3 hdmi poorten
  • google assist wordt niet ondersteund in NL

Marianne 03-09-2022

Wat mij betreft een aanrader

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

Sinds enige weken mag ik deze tv testen en ik moet zeggen , een geweldige kijkervaring. De kleuren kun je instellen naar wat jij het prettigst vind maar het blijft een genot om naar te kijken. Het geluid kan je ook instellen naar welk soort programma je kijken/luisteren wilt. Persoonlijk houd ik niet zo van het zwaardere basgeluid en dat kon ik nu beter wegfilteren. Wanneer er beelden van bergen langs kwamen , had, ik gewoon het gevoel of ik zelf bijna daar liep. (De grootte van het scherm zal daar zeker aan hebben bijgedragen maar het leek wel of je in de bioscoop zat:)

In het begin is het even wennen aan het gebruik van de afstandsbediening. Je kunt nu met een aanwijspijltje programma's e.d. opzoeken. een heel nieuwe ervaring voor mij omdat op de tv toe te passen. Op de afst. bed. staan ook knoppen op om snel over te kunnen gaan naar netflix. handig als je daar een abon. van hebt.

De tv gids die je kunt gebruiken, laadt snel op en daar kun je snel door heen scrollen met het aanwijspijltje. Al met al een hele fijne tv om in je bezit te hebben

Pluspunten

• Helder geluid
  • Helder beeld
  • snelle opstart

Fleurtje 03-09-2022

Super fijne tv

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

Design van de TV is echt TOP! De randen om het beeld zijn minimaal waardoor het net een schilderij lijkt die aan de muur hangt. Zelfs aan de onderkant zit bijna geen rand. De cursor is ideaal, je scrollt zo over het hele scherm. Hij is makkelijk te installeren hier hoef je niet technische voor onderlegd te zijn. Veel verschillende apps en het beeld en geluid is echt top! Voor mij een absolute aanrader.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Goed geluid
  • Handig in gebruik

f********@h********** 31-08-2022

Het Levende Schilderij

Recentie LG OLED 4K TV 55A26LA

Bij het uit de doos halen viel direct op dat ik te maken had met een uiterst dunne TV.
Het gewicht valt erg mee, maar de grootte verplicht om de LG OLED 4K TV 55A26LA met twee mensen uit de verpakking te halen.
Na de plaatsing, de gebruikelijke aansluitingen te hebben gemaakt en een scan om de TV kanalen te installeren een eerste indruk van de werkende LG 4K TV.
Overdonderende beeldkwaliteit en buitengewone weergave van het kleurenspectrum.
Goede geluidsweergave en 55" is, behalve een uiterst dun zwart randje, ook echt 55".
Na enkele instellingen te hebben aangepast bleek de kwaliteit van het geluid toch nog iets beter te klinken via de aanwezige home theater set. Vloerstaande speakers.
Aangesloten via de HDMI eARC ging bij het aanzetten van de TV de AV Receiver direct mee hetgeen bijzonder handig is.
De meegeleverde afstandsbediening, waarover later nog wat meer, bleek ook direct het volume van de versterker te regelen via deze HDMI eARC aansluiting.
Uiteraard is het afspelen van een DVD of Blu-Ray dankzij het overweldigende OLED beeld van de LG 4K TV, een gebeurtenis vergelijkbaar met een bioscoop ervaring in privé omgeving.
Nog meer privé is het via Bluetooth verbinden van een goede hoofdtelefoon.
De bijgeleverde afstandsbediening is redelijk handig in gebruik maar het kost wat moeite om de ingebouwde Magic pijl aanwijzer gelijktijdig te bedienen.
De remote kan namelijk als aanwijzer worden gebruikt om op het scherm een functie te selecteren en dan op dezelfde remote " bevestigen" in te drukken .
In een schemerige omgeving is de afstandsbediening alleen maar op het gevoel of intuïtie te bedienen door het ontbreken van achtergrondverlichting na b.v. aanraken van een toets.
Verder bevat deze TV te veel instellingen om ze allemaal te benoemen.
Enkele die er uitspringen zijn de AI Sound instelling bij TV luidsprekers, de Filmmaker mode voor het beeld en het Enhanced Audio Return Channel (eARC).
Dit is het TV geluid en volume regeling over de versterker via eARC HDMI.
Er is eveneens voorzien in een CI+ slot voor het plaatsen van een interne decoder in plaats van een los kastje bij de TV.
Voor een aantal geïnstalleerde apps moet wel een abonnement worden afgesloten voordat ze zijn te gebruiken.
Tevens staat deze ruime selectie apps allemaal op het scherm gedurende aan aantal seconden na het aanzetten. Dat went echter snel.
Het toestel is ruim voorzien van aansluitingen voor allerhande externe apparaten.
Mocht er geen (glas)kabel of TV aansluiting beschikbaar zijn kan er rechtstreeks worden gestreamd met automatische beeldomschakeling vanaf een mobiel of pad via de ingebouwde Airplay2 functie. Erg handig.
Hiervoor moeten echter wel eerst beide apparaten met eenzelfde WiFi netwerk worden verbonden. Dit gaat snel en moeiteloos.
Bijzonder dat ik de mogelijkheid heb gekregen om dit toestel gedurende enkele weken in mijn eigen omgeving te mogen testen.
Samengevat: een prachtig toestel om jarenlang van de genieten in de hoogst mogelijke kwaliteit van beeld en geluid.
Ik kan dit toestel van harte aanbevelen.

Pluspunten

• Heldere kleuren
  • Goed contrast
  • Minimale omranding

Minpunten

• Matige afstandsbediening
  • Alle apps in beeld bij starten

averhofstad@live.nl 30-08-2022

Een absolute aanrader

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

Ik heb de LG OLED55A26LA een aantal weken mogen testen. Mijn oog valt direct op het dunne scherm, daardoor lijkt de tv ook groter. De afstandsbediening die erbij zit is compact, weinig knopjes wat het overzichtelijk maakt. Er zit een scrol functie op die je kunt gebruiken om te wisselen van zenders. Als je op de instellingen klikt komt er een pijl naar voren waar je de instellingen kunt besturen, je kan ook zoals gewoonlijk bij andere televisies met de pijltjesfunctie werken. Tijdens het instellen kun je dolby Amos aanzetten. Tijdens het TV kijken komt er prachtig geluid uit. Het enige minpunt die ik heb is dat ik zwel de afstandsbediening van KPN en die van LG nodig heb om de tv aan te zetten en daardoor de afstandsbediening die ik van KPN heb dus niet kan gebruiken voor de volumeknoppen bijvoorbeeld. Kortom: deze tv is zeker een aanrader!

Pluspunten

• dun beeldscherm
  • helder beeld
  • helder geluid
  • veel opties voor het instellen van de tv

Minpunten

• twee afstandsbedieningen in gebruik

j**********@z******* 29-08-2022

Een redelijke televisie

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

Ik was in de gelegenheid om deze tv een paar weken te testen. Wat mij gelijk opviel was het helder beeld tijdens het kijken van films en dat je hierdoor je veel diepte zag en mooie kleuren. Ik vond de beeldkwaliteit perfect, zeker in vergelijking met een led tv-scherm. Ook vond ik het prettig, dat ik het geluid zo verschillend konden instellen, en dat mijn soundbar makkelijk te bedienen was via de afstandsbediening. . En nog een volgend pluspunt is de zogenaamde. "Cursor", waarmee je heel gemakkelijk de verschillende menu’s kunt bedienen. Het scherm ziet er mooi strak uit. Ook beschikt de tv over veel streaming apps, zoals Netflix etc. Voor het in gebruik nemen van deze tv hoef je niet technisch te zijn, het wijst zichzelf en is zeer gebruiksvriendelijk en grote pluspunt. Bij het game is het ook een redelijke televisie heb helaas niet veel gegamed maar wel ff gestrest en alles zag er goed en met zuiver beeld goed uit. Verder zou ik andere hem aanraden maar als ik eerlijk ben voor mij zelf niet ik miste Google Assistent?
Maar keuze is verschillend!

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Mooi beeld
  • Makkelijke afstandbediening
  • Geluid is super

Minpunten

• Miste Google Assistent
  • Alleen perfect beeld via de films van apps

Jeany47 29-08-2022

Prachtige beeldkwaliteit door OLED scherm

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

We waren in de gelegenheid om deze tv een paar weken te testen. Wat gelijk opviel was het sprankelend heldere beeld, waardoor je veel diepte ziet. Doordat het in-zwart is, kun je de details veel beter onderscheiden. Waarschijnlijk hierdoor is de beeldkwaliteit perfect, zeker in vergelijking met een led tv-scherm. Ook vonden we erg prettig, dat we het geluid zo verschillend konden instellen, waarbij “cinema” onze voorkeur kreeg. Dit was een echte bioscoop ervaring. En nog een volgend pluspunt is de zg. Cursor, waarmee je heel gemakkelijk de verschillende menu’s kunt bedienen. Het scherm ziet er mooi strak uit, in tegenstelling tot de iele pootjes, die niet in verhouding staan met het grote scherm. Ook beschikt de tv over veel streaming apps, zoals Netflix etc. Voor het in gebruik nemen van deze tv hoef je niet technisch te zijn, het wijst zichzelf. Waarbij na aansluiting van het Ziggo kastje, we direct Ziggo sport weer konden volgen. Ikzelf ben nogal een fan van “Siri” op deze tv, zodat je niet steeds hoeft te zappen. We gebruiken de tv niet om te gamen, dus daar hebben we geen oordeel over. Kortom, zeer tevreden kijkers!

Pluspunten

• Helderheid, details
  • Cursor
  • Bedieningsgemak
  • Groot scherm

Minpunten

• Iele pootjes in verhouding met groot scherm

a**************@g******** 22-06-2022

Haarscherp beeld

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

Ik heb deze televisie mogen testen en ben zeer tevreden. De installatie was vrij eenvoudig. Het beeld is haarscherp en zeer helder en zwart is ook echt zwart. Het geluid is ook heel goed. Het menu is gemakkelijk te gebruiken, ook met muisaanwijzer. De zoekopdracht kun je ook inspreken. De televisie staat op de stevige pootjes en heeft een kleine zwarte omranding, hierdoor is het beeldscherm ook echt groot. Ik ben super tevreden over de televisie, een aanrader!

Pluspunten

• Uitstraling van het toestel
  • Scherp beeldscherm
  • Uitstekend geluid
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Snelle zoekfunctie

Minpunten

• Ik heb nog niet alles uitgeprobeerd
  • Vanwege pootjes niet te draaien

ChanelvanHoof 11-06-2022

Super fijne tv voor recreatie video en gaming

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

Wij zijn super tevreden met deze tv. We hebben hem nu al enkele weken in gebruik. Toen we hem klaar gingen zetten viel ons meteen op dat het scherm extreem dun is. Dit is voor het design ontzettend mooi en dat maakt hem licht van gewicht. Onze ervaring is voornamelijk op het kijken van video's op Netflix en Youtube gebaseerd, samen met het vele malen gebruiken tijdens het gamen op verschillende gamingconsoles. De installatie verliep vrijwel vlekkeloos en vanzelf. De afstandsbediening werd meegeleverd en is makkelijk te gebruiken. Het beeld is super scherp en het geluid was zodanig goed dat wij onze surroundsound niet meer nodig hadden. Aanrader!

Pluspunten

• Mooi beeld en geluid
  • Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk te installeren

TamaraV 02-06-2022

Ultiem game en kijk genot

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

e hebben het geluk gehad dit artikel voor een tijd mogen testen! Wat meteen opviel was hoe flinterdun het design is. Ook is het een ontzettende lichte televisie.

Hij is makkelijk aan te sluiten

Verder is hij in het gebruik erg makkelijk, met alle smart tv functionaliteiten. De beeldkwaliteit is optimaal te benoemen en hier zitten ook nog veel verschillende instellingen in. Je kunt het beeld dus aan elke stemming aanpassen.

Wat ook ontzettend fijn is is dat het geluid ontzettend goed en zuiver klinkt! Zowel mijn zoon vindt dit die de televisie voor het gamen gebruikt! De games laden ook veel sneller dan onze oude televisie. Je zit nu echt middenin de game. De TV geeft echt een hele beleving en daarmee een nieuwe betekenis aan TV kijken.

Pluspunten

• Mooi realistisch beeld en geluid
  • Uitgebreid menu
  • Strak design

Minpunten

• De afstandsbediening

TESTER FH 27-05-2022

Nette Oled tv van LG

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

Ik heb deze LG oled55a26la gedurende 2 weken mogen testen.
Het installeren verliep makkelijk.
De ziggo modem werd makkelijk gevonden en het verbinden met internet/wifi verliep soepel.
Deze Tv heeft een goede kleurweergave en mooie diepe zwart tinten.
Makkelijk te bedienen met afstandsbediening deze volgt de bevelen snel op of dmv spraakopdrachten.
Krachtige audio opties.
Ook voor de gamers onder ons geeft deze Tv vloeiende beelden.
De afstandsbediening heeft voorgeprogrammeerde knopjes voor Netflix, prime video,Disney + ,Rakuten tv, google assistent en Alexa.

Pluspunten

• Slank uiterlijk
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Prijzig

Rabia kaj 23-05-2022

Super bedankt tv rabia kajouj

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

De tv is super makkelijk te gebruiken het geluid is goed en beeld is top ,alleen de poten zijn gammel dus. Ophangen is de beste optie de app’s zijn super en mooi tv voor de gamer’s met alle tevreden

b*************@g******** 23-05-2022

Aanrader

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

Deze tv heb ik een paar weken mogen testen. Allereerst valt op dat de vormgeving heel clean en strak is. Twee driehoekige pootjes houden een zwart frame stevig staande. In de pootjes is de mogelijkheid om het snoer weg te werken, en dat is erg fijn. Zo blijft het strakke design echt strak. De rand van deze tv is smal om zo het grootst mogelijke gebruik van het scherm te geven.
En wat voor scherm! De beeldkwaliteit van deze tv is geweldig. Een scherp beeld vanuit alle kanten bekeken. Zwart us zwart en de kleuren zijn super helder.
De afstandsbediening fungeert ook als pointer. Onnodig gescroll of geklikt is overbodig. Door de vele functies is de ab wel wat log en zwaar. Maar het is dan ook wel een handig ding met zes voorkeuze knoppen ingesteld voor Netflix Prime, Disney+, RakutenTv, Google assistent en Alexa.
Verder opvallend is de mogelijkheid om het geluid in te stellen per kanaal. Helemaal naar je eigen voorkeuren. Zo is een soundbar niet meer nodig, het geluid is ruimtelijk en zeer mooi.
Deze tv heeft erg veel functies, het koste me flink wat tijd om alles naar mijn zin in te stellen en vast te leggen.
Maar daarna was het wel erg fijn en goed. Absoluut een goede tv.

Pluspunten

• Alles in te stellen naar eigen voorkeur
  • Zclean en strak design

Minpunten

• Zware logge afstandsbediening
  • Lijvig boekwerk voor alle instellingen

j*****@g******** 20-05-2022

Review over LG OLED55A26LA

Geschreven voor: LG OLED55A26LA

Dit is de eerste keer dat ik een OLED TV heb mogen evalueren en ik ben aangenaam verrast.
De beeldkwaliteit is uitzonderlijk, ook al heeft het mij wat moeite gekost om dit naar wens in te stellen. De gebruikers-interfase, die als bij zovele TV’s, laat wat te wensen over. De HI werkt niet erg intuïtief. Ook is het voor mij voor het eerst dat ik een 4K beeldscherm ervaar. Ik heb nog niet echt een 4K uitzending gezien, films daarin tegen zijn van super kwaliteit en fijn om naar te kijken. De grote van het beeldscherm vereist wel dat je een ruime afstand neemt van de TV, 3 tot 3,5 meter is wel te adviseren. Het geluid is dusdanig dat je toch zelf even met zoeken naar de juiste instelling. Bij mij staat de TV dicht bij het raam, met gordijnen, hierdoor klonk het geluid in eerste instantie vrij dof. De voorgeprogrammeerde settings waren ook niet bruikbaar en dan komt het toch weer op aan hoe je door het menu heen moet worstelen om iets aan te passen. Soms zijn setting niet bruikbaar en dan is het een hele puzzel om uit te vinden waar je een functie weer uit/aan moet zetten om een andere functie te kunnen gebruiken. Dit kan anders volgens mij. Verder is deze TV voorzien van allerlei app’s en aansluitmogelijkheden. Ook hier geld dat niet alles even makkelijk is om het aan de praat te krijg.
Zou ik deze TV adviseren aan een ander…. Ik zou zeggen: "kijk nog even verder".

Pluspunten

• mooi design
  • helderheid en scherpte
  • goed geluid

Minpunten

• Energielabel F
  • Geen HDMI 2.1
  • Geen BlueTooth