Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Mariska 05-07-2021

Compacte Android tv met ingebouwde chromecast

Geschreven voor: Sony KD32W800

Heb deze tv mogen testen. We gebruiken hem op onze slaapkamer.
Wat opvalt is dat die lekker licht is. Pootjes eronder, batterijen in afstandsbediening, stekker in stopcontact en klaar! Meer heb je niet nodig.

Android tv instellen was even wennen maar lukte wel redelijk makkelijk. Hierna was Android menu vrij simpel. Meteen de NPO, KPN en F1 app erop gezet en kijken maar.

Beeld vind ik goed voor series en films, maar soms minder soepel bij snelle beelden zoals met het volgen van F1 en voetbal. Gebruiksgemak vanwege Apps en verder geen tv kastjes enz nodig is goed.
Geluid is redelijk.

Pluspunten

• 1 stekker nodig voor stroom, verder niks
  • Android apps erop zetten en klaar!
  • Licht gewicht

Minpunten

• beeld redelijk,
  • geluid

Alex@123 04-07-2021

Een perfecte Android tv

Geschreven voor: Sony KD32W800

De Sony Bravia tv is bij ons geen onbekende. Steevast kiezen we iedere keer voor de Bravia. Beeld èn geluid zijn bepalend.
Nu hebben we een Bravia in de slaapkamer. Het beeld van 32” is voldoende om tv te kunnen kijken. En nu voor het eerst een Android TV. En dat komt goed uit, omdat we in de woonkamer een bekabelde verbinding hebben via de KPN en op de slaapkamer komen de signalen binnen via Digitenne. Altijd werken met 2 afstandsbedieningen en matige ontvangst bij mistig weer, dus een test om een Android tv te gebruiken op plaatsen waar je geen verbinding hebt via de kabel maar via wifi.
Allereerst de installatie. Die ging niet van een leien dakje. Niets overslaan, want anders werkt de afstandsbediening niet goed. Uiteindelijk na herstart toch de tv kunnen gebruiken.
Maar als je een Android tv hebt zal je eerst de app van je provider moeten downloaden, en in ons geval is dat van KPN, die net enkele weken geleden een update heeft uitgevoerd. Via de Google Playstore downloaden en pas dan kan je TV kijken via de app.
De ingebouwde Chromecast werkt perfect en ook de spraakbesturing via Google Nest, of via de afstandsbediening werken prettig.
Beeld en geluid zijn goed, zoals we dat van Sony zijn gewend. Wel even wennen aan de afstandsbediening, omdat je via de app tv kijkt en van zenders moet wisselen via CH + of -, of via de gids van de app. In het begin druk je op de verkeerde toetsen van de afstandsbediening, maar dat went.
De NETFLIX toets is ontzettend gemakkelijk als je een abonnement hebt, hetgeen ook geldt voor DISNEY + en PRIME VIDEO.
Kortom, een goede keus

Pluspunten

• goed beeld
  • prima geluid
  • werkt goed met ITV van KPN

Minpunten

• gebrekkige gebruiksaanwijzing
  • had wat dunner gemogen

Jan1992 04-07-2021

Super snelle televisie!

Geschreven voor: Sony KD32W800

Inmiddels heb ik de Sony KD32W800 nu 3 week thuis staan en wat een top televisie!

De Andriod tv maakt het instaleren van apps op mijn televisie super makkelijk en ik kan tot nu toe elke app die ik wil installeren. De Bravia engine komt weer mooi naar voren en je hebt haarscherp beeld. De mooie warme kleuren van de televisie maakt het tv kijken prettig. Ook kan je deze natuurlijk aanpassen zoals jij dat wilt.

In het begin kreeg ik het niet voor elkaar om mijn google account te koppelen en op spraak me apps te activeren. Naar het updaten van mijn google app ging ook dit heel makkelijk.
De televisie is super snel, en je kan gemakkelijk van de ene app naar de andere app switchen zonder te moeten wachten!

Omdat je zoveel mogelijkheden hebt, heb je wel ff de tijd nodig om alles te installeren. Maar als je dit eenmaal gedaan hebt is dit een zeer fijne Televisie om thuis te hebben!

Pluspunten

• super snelle televisie
  • alle apps te downloaden
  • apps met je stem activeren

Minpunten

• lange installatie guide

Annisa59 30-06-2021

Super product

Geschreven voor: Sony KD32W800

Inmiddels de Sony Android tv een paar weken mogen testen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben. Top product waarbij de kleuren en contrast echt super zijn. Dit natuurlijk ook door het digitale high defenition beeld. Alleen heb ik nog wel soms een problemen met de afstandsbediening maar ik moet toegeven dat dit ook wel aan mezelf ligt. Het feit dat het een Android tv is voor mij ook zeker een plus. Ook de ingebouwde chromecast vind ik iets dat een plus is zeker wanneer ik van alles kijk met mijn kleinkids. Dit kan gemakkelijk op de tv gedeeld worden waardoor we vaker samen kijken. Voice search heb ik nog niet echt getest maar ga dit nog uitproberen zoals ook de Google assistent maar ook daarvan verwacht ik dat het naar tevredenheid zal zijn zoals de rest.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Mooi geluid
  • Vele opties

Joantjuh1905 29-06-2021

Goed werkende en fijn te besturen Sony tv

Geschreven voor: Sony KD32W800

Ik heb deze tv nu aantal weken in mijn bezit en ben uiterst tevreden. We gebruiken de tv in de slaapkamer waar hij precies goed voor is. De Sony Bravia KD-32W800 tv was bijna plug and play in te stellen. Het monteren van de pootjes is zeer eenvoudig. De tv heeft een simpel maar mooi uiterlijk en staat erg mooi in de slaapkamer.

Het fijne is de Android besturing in combinatie met een Android smartphone. Een aantal apps, zoals Netflix, YouTube enzovoorts zijn al geïnstalleerd. Het toevoegen van apps via de store werkt super en je kunt ze daarna makkelijk aan het hoofdmenu toevoegen en personaliseren.

De beeldkwaliteit van de tv is erg goed en erg scherp en duidelijk. Het scherm is hd ready dit is vrijwel identiek aan HD. Het Android tv menu vind ik wel wat achterblijven en iets minder scherp. Het geluid is wel een minpuntje, dit valt namelijk wat tegen. Is wat schel en hier en daar gewon slechter dan je gewend bent. Als je met de instellingen gaat spelen (dat kost wat tijd) kan je het wel iets verbeteren.

De afstandsbediening ligt prettig in de hand en is prettig in het gebruik. Op de afstandsbediening zitten knoppen naar bijvoorbeeld rechtstreeks Netflix. Andere applicaties starten sowieso erg snel op, op deze tv en Android tv vind ik erg fijn werken. De spraakbesturing doet het ook erg goed.
Ook de ingebouwde Chromecast is een fijne toevoeging en werk snel en soepel.

Alles bij elkaar een fijne prettig werkende televisie van Sony!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Android TV
  • Chromecast

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • kwaliteit Android menu

Gina 29-06-2021

Aanrader

Geschreven voor: Sony KD32W800

Wij hebben deze TV mogen testen en zijn erg tevreden over de TV. Bij ons staat hij in de gameroom en daar is deze TV perfect voor. De TV was heel makkelijk te installeren en de ingebouwde chromecast is heel fijn. Alle apps van de bekende streamings diensten staan er al op en op de afstandsbediening zitten zelf knoppen voor Netflix, Prima, Youtube en Disney+.
Dit vinden wij super handig, en hier maken mijn kinderen dan ook graag gebruik van. Ook kan je er prima op game-en volgens mijn kinderen, het beeld is hier groot genoeg voor.
Het beeld is mooi scherp, het geluid vinden wij iets minder. Gelukkig hadden wij nog een soundbar thuis dus dat hadden we snel opgelost.
Dit is wat ons betreft een prima TV voor op de slaapkamer of in een speelkamer voor de kinderen.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Ingebouwde chromecast
  • Vele standaard apps

Minpunten

• Geluid

Timmiih 24-06-2021

Perfecte Android TV

Geschreven voor: Sony KD32W800

Mooie TV voor op de slaapkamer of om sport buiten in de tuin te kijken. Door het Android TV systeem zijn veel apps direct op de TV te installeren. Inloggen in de Ziggo app met een Ziggo Go account van iemand anders is helaas niet mogelijk door een IP-adres beveiliging. De Interactive TV app van ons eigen KPN account werkt daarintegen wel perfect. Indien er apps zijn die je wel wilt streamen maar niet in de Appstore staan kan je deze streamen door de ingebouwde chromecast. Al met al een keurig TV voor dit geld.

Pluspunten

• Android TV
  • Chromecast

AnnemiekC 24-06-2021

Haarscherpe beeldkwaliteit

Geschreven voor: Sony KD32W800

Wij hadden het geluk dat we deze fijne tv mochten uittesten. We waren al een tijdje op zoek naar een nieuwe tv voor de slaapkamer. Deze tv is namelijk niet te groot. Na uitpakken, bleek deze eenvoudig aan te sluiten. Het installeren kostte iets meer moeite, maar we konden dit zelfs doen m.b.v onze smartphone omdat deze tv een ingebouwde chromecast heeft. Wat een uitvinding! Het fijne vinden mijn kinderen ook dat ze snel kunnen schakelen tussen de diverse aanbieders, zoals Netflix, Disneyplus en YouTube. De bediening en mogelijkheden van deze tv zijn dus erg fijn. Net als de beeldkwaliteit.

Pluspunten

• Ingebouwde chromecast
  • Fijne afstandsbediening
  • Haarscherpe beeldkwaliteit

Minpunten

• Installeren kan lastig zijn.

marnix 23-06-2021

kleine plug and play tv

Geschreven voor: Sony KD32W800

Ik heb de TV nu een tijdje in huis. Het is een erg fijne TV die snel in te stellen is. Vooral als je een android telefoon hebt, is het plug and play! Schakelen tussen de apps gaat erg snel en gemakkelijk, daarentegen gaat het streamen vanaf je telefoon ook erg makkelijk en snel.
Een goede en fijne tv om in huis te hebben, vooral op de slaapkamer!

Pluspunten

• snel ingesteld
  • mooi beeld
  • snel schakelen tussen apps

Minpunten

• geluid klinkt minder

konijntje63 23-06-2021

Mooi beeld, goed geluid!

Geschreven voor: Sony KD32W800

Het eerste wat me opvalt als ik de tv uitpak is dat hij erg dik is. Dat zijn we niet meer gewend tegenwoordig. Op zich maakt het mij niks uit, want het zit aan de achterkant en dat zie ik toch niet! Wat ik wel zie, en jammer vind, is dat de randen erg dik zijn. Dat vind ik niet zo mooi en ik dacht ook niet meer zo gebruikelijk.
Het formaat van deze tv is perfect voor mijn doel, ik wil een tv op onze overdekte veranda, ons kotje! Dus hop, ik met tv en al naar buiten en een mooi plekje voor uitgezocht in het kotje. Ik dacht vanavond gaan we gezellig daar tv kijken. Maar helaas....Het instellen is wel even een dingetje! Ik dacht heel optimistisch, dat moet toch niet zo moeilijk zijn! Nou geef ik toe dat ik niet zo technisch ingesteld ben. Het lukte me dus ook niet om in te stellen. Dus heb ik mijn vriend erbij gehaald. Maar helaas, ook voor hem was het niet zomaar gedaan. We kwamen er wel achter dat ons wifisignaal slecht was, dus uiteindelijk besloten binnen verder te gaan.
Het is gelukt om beeld te krijgen, maar alle functies werken nog niet zoals zou moeten, zoals bijvoorbeeld voice search. Wat ik ook doe, er gebeurd niets!
Het beeld is verrassend mooi,helder, duidelijk, goed van kleur zonder dat we iets ingesteld hebben. De high definition zorgt inderdaad voor een mooi rustig beeld, het kijkt erg prettig. Het geluid viel ook niet tegen, dat is zeer acceptabel. Natuurlijk kun je dat nog verbeteren door de tv op bijvoorbeeld een soundbar aan te sluiten, maar vooralsnog vind ik dat niet nodig.
Wat ik erg handig vind is dat er op de afstandsbediening knoppen zitten waarmee je rechtstreeks naar Netflis, Amazone Prime video, Disney+ en You tube kan.
Al met al heb ik nog veel uit te zoeken en uit te proberen. Maar voor wat ik wel kan beoordelen ben ik tevreden over deze tv, het zou alleen allemaal wat simpeler mogen van mij.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • geluid
  • afstandsbediening uitgebreid

Minpunten

• lastig in te stellen
  • dikke rand om tv

Sander1973 22-06-2021

Kleine tv met goed beeld

Geschreven voor: Sony KD32W800

Ik heb deze tv nu een tijdje kunnen testen. We gebruiken hem als tweede tv in huis.
Deze Sony tv was binnen een mum van tijd klaar om te gebruiken. Het monteren van de pootjes is zeer eenvoudig. De tv heeft een simpel uiterlijk. Niet mooi maar ook niet lelijk.

Het instellen van de tv was erg makkelijk. Helemaal in combinatie met een Android smartphone. Een aantal apps, zoals Netflix, zijn al al geïnstalleerd. Het toevoegen van apps via de Google store werkt prima en je kunt ze daarna makkelijk aan het hoofdmenu toevoegen en in een eigen volgorde zetten.

De beeldkwaliteit tijdens het kijken naar streaming-diensten en tv is mij positief bevallen. Het scherm is hd ready maar Sony heeft zijn best gedaan om dit niet te laten blijken. Het ziet er goed uit en ik vind het gewoon lijken op full hd. Het beeld van het Android tv menu vind ik wel wat minder. De pictogrammen van de apps zien er wat wazig uit.
Het geluid vind ik niet echt geweldig. Met de instellingen is het nog een beetje aan te passen maar het blijft matig.

De afstandbediening is prettig in het gebruik. Er zijn knoppen voor Netflix, Amazon prime video, Disney+ en YouTube zodat je deze snel kunt opstarten. De applicaties starten sowieso erg snel op op deze tv en Android tv vind ik erg fijn werken. De voicesearch doet het ook goed. Deze heb ik echter nog niet heel veel gebruikt maar vooral bij lange zoektermen is het ideaal dat je het in kunt spreken in plaats van dat je het met de afstandbediening in moet typen. De tv werkt ook goed met Google assistent.

Ik gebruik de tv via wifi en tot nu toe wordt alles vloeiend en mooi afgespeeld. Ook de ingebouwde chromecast is een fijne toevoeging en werk snel en soepel.

Op het beeld van het Android tv menu en het geluid na ben ik tot nu toe erg tevreden met deze tv.

Pluspunten

• Beeld tijdens afspelen
  • Android tv
  • Ingebouwde chromecast

Minpunten

• Geluid
  • Beeld van het Android tv menu

ghettobass666 22-06-2021

Sony KD-32W800 32" Smart TV: absoluut geen aanrader

Sony KD-32W800 32" Smart TV: absoluut geen aanrader

Ik mag van de Reviewclub deze Android televisie een maand testen. Inmiddels heb ik m anderhalve week in huis. Hieronder mijn bevindingen en waarom ik deze Sony geen aanrader vindt.

Toen het toestel werd bezorgd was ik verrast door het lage gewicht van de doos. En inderdaad, hij weegt bijna niks. Dat vergemakkelijkte het uitpakken. In de doos zit naast de televisie: het netsnoer, de voetsteunen, de afstandsbediening en twee batterijen daarvoor.

Na montage van de voetsteunen sloot ik het toestel meteen aan. het eerste scherm dat je te wachten staat is de taalkeuze. Na die te hebben geselecteerd kom je in het instellingenscherm. Hier heb je de keuze om de tv via Android in te stellen of op een andere manier. Ik koos voor Android en dat gaat via de Google Home app op mijn telefoon redelijk vlotjes. Bij instellen via Google moet je gebruik maken van je Google account. Voordeel daarvan is dat je wifi-instellingen meteen worden opgepikt, waardoor je soepeltjes door het installatieproces gaat. Eventueel kan de tv verbinden met het kabelnetwerk van je televisie provider, maar daarvoor moet je een abonnement hebben. Iets wat ik niet bezit, ik kijk alleen naar streaming diensten.

Het geluid van de speakers is op te leuken door de tv aan te sluiten op een soundbar, stereoset of iets dergelijks. Dit kan via een van de hdmi-aansluitingen, optische kabel (spdif) of via Bluetooth. Ik heb gekozen voor dat laatste. Voordeel daarvan is dat je geen extra kabels hoeft te gebruiken.

Omdat het een Android televisie is ziet je homescreen eruit op dezelfde wijze als Google TV. Je ziet een aantal standaard apps zoals Netflix, Disney+ en Prime Video. Daaronder zie je wat je het laatst hebt gekeken en en een groot aantal door Google aanbevolen apps. Het is ook mogelijk om naar de Play Store te gaan en daar andere apps te installeren. Die kun je dan daarna toevoegen aan je favorieten.

Een leuke feature op de tv is in de ingebouwde Chromecast. Daarmee kan je video’s, muziek e.d. vanaf je smartphone streamen naar het toestel. Scheelt je toch al gauw zo’n 40 euro. Handig!

Op de afstandsbediening zitten knoppen voor Netflix, Disney+, Prime Video en Youtube. Das handig want dit zijn toch wel de meest gebruikte streaming diensten in Nederland.Verder ziet de afstandsbediening er redelijk standaard uit, met uitzondering van een microfoon om spraakopdrachten te geven.

Het beeldscherm vind ik niet geweldig eerlijk gezegd. Heb zitten te spelen met de instellingen, maar vond het moeilijk om een kwalitatief redelijk beeld te krijgen. Het geluid heb ik al genoemd, dat is ronduit slecht, dus sluit m aan op een soundbar of stereoset. Ik heb in de eerste week ook heel veel vastlopers gehad. De tv reageert vaak niet of super traag op de afstandsbediening. het is mij ook niet gelukt om met spraakcommando's bijvoorbeeld een zoekopdracht in de Play Store te geven. Ook had ik diverse malen dat de Sony in het instellingenscherm van Android kwam. Daar had je de keuze om door te gaan of terugzetten naar fabrieksinstellingen. Uiteindelijk heb ik dat laatste gedaan en momenteel lijkt ie redelijk te werken. Tot slot vraag ik me af waarom de tv nog op Android 9 draait terwijl Android 12 al in zicht is. Ik weet dat Android voor smart tv’s aangepast is, maar Android 9 lijkt me toch redelijk verouderd.

Door bovengenoemde problemen kan ik deze televisie absoluut niet aanraden. Leuk toestel misschien voor in de slaapkamer of bijkeuken maar als woonkamer model echt niet geschikt. En ik vrees dat mensen met weinig verstand van zaken voor wat betreft Android software een miskoop gaan hebben. Veel te ingewikkeld.

Pluspunten

• snelle configuratie
  • ingebouwde Chromecast

Minpunten

• slecht beeld
  • matig geluid
  • vastlopers
  • te ingewikkeld voor gemiddelde gebruiker

s*********@h********** 22-06-2021

Prima en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Sony KD32W800

Al 7 jaar gebruik ik naar volle tevredenheid een akai flatscreen van 102cm. De gedachte met de kleine 80cm Sony zou een soort proef zijn voor in slaapkamer. Als deze beviel dan kan er tzt een grotere versie voor in woonkamer komen ter vervanging van Akai (wanneer die de geest geeft).

De Sony op zich is redelijk anoniem qua uiterlijk. Een 13 in dozijn. Monteren van (matige kwaliteit) pootjes zou een kind kunnen doen. Alles is zo vormgegeven dat er niks mis kan gaan.

Het is een plug and play systeem. Dwz, stekker in stopcontact, ziggo kastje aansluiten, internet wifi/ draad aansluiten, google aanmelden en tv kijken. Dacht ik... Natuurlijk zit er een gebruikshandleiding bij maar wie leest die nou...

Alles was eigenlijk simpel..maar ik kreeg maar geen tv zenders op te zien tijdens de scan. Had ik alles wel goed aangesloten? Driedubbel checken later en wat binnensmonds gevloek verder realiseerde ik me: dit is een Android. Ziggo kastje moet helemaal niet aangesloten te zijn. Wel de Ziggo Go app downloaden. Eureka!

Tevreden als een kleuter ging ik gelijk de voorgeïnstalleerde knopjes voor Netflix, Disney en Youtube uit proberen. Het werkte naadloos.

Het beeld is sprankelend en mooi. Echt heel mooi. Het geluid was beter dan van de Akai maar ik gebruikte toch een dolby surround systeem van Sonos. Super gemakkelijk via Bluetooth te koppelen.

Maar dan valt Wi-Fi weg (mijn router doet dat weleens). Dan heb je een probleem want dan doet niks het.

Oplossing :voor stabiele connectie, en indien het kan, de Sony met internet kabel koppelen aan je internetkastje.

Al met al een fijne TV die probleemloos werkt vermits je Wi-Fi stabiel is.

Pluspunten

• Mooi beeld

Minpunten

• Heeft stabiele wifi nodig
  • 13 in dozijn look

AnnemiekC 21-06-2021

Mooie tv voor op de slaapkamer

Geschreven voor: Sony KD32W800

Wij wilden graag deze tv testen, omdat we op zoek waren naar een nieuwe tv op de slaapkamer. Deze televisie is niet zo groot een daarom erg geschikt voor deze ruimte.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Eenvoudig in te stellen
  • Mooi formaat
  • Handige afstandsbediening

a****************@g******** 21-06-2021

Super product

Geschreven voor: Sony KD32W800

Inmiddels de Sony tv een aantal weken in gebruik. Ik was blij verrast want de tv geeft een enorm scherp beeld en mooie kleuren die natuurlijk aan te passen zijn naar eigen smaak! Het uiterlijk van de tv is minimalistisch en strak wat voor mij heel goed werkt. Ik geniet van het high defenition beeld en vind dus de vormgeving ook prima. Wat ik super vind ook is de ingebouwde Chromecast wat het kijken van de f

Pluspunten

• Mooie strakke vormgeving
  • Helder scherp beeld
  • Super dat chromecast is ingebouwd

Burthon 21-06-2021

Prima tv!

Geschreven voor: Sony KD32W800

Hele mooie strakke tv, helaas wel wat dik aan de achterkant maar in principe zie je daar niks van. Het beeld is perfect, mooi duidelijk en levendig. Het geluid is wel echt minder. Het kan zijn dat ik er aan moet wennen maar ik vind het toch wat nep overkomen. Google assistent en de verbinding met de telefoon vind ik super handig. Heerlijk die korte lijntjes en kan zoveel tijd schelen. De tv is ook verassend snel. Heerlijk als je nagenoeg niet meer hoeft te wachten voor een programma laadt. Via mijn telefoon kan ik ook heel snel foto's en video's uploaden naar de tv wat ik ook een super leuk en handig vind! Al met al heel tevreden. Het geluid moet ik misschien nog wat aan doen met een geluidbox want daar kan ik vooralsnog nog niet aan wennen.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Uploaden van video's en foto's
  • Contact met telefoon

Minpunten

• Geluid