Profoon PDX-8400 WT/TE - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Profoon PDX-8400 WT/TE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

edebets1@euronet.nl 11-03-2024

Prima telefoon voor vaste lijn

Geschreven voor: Profoon PDX-8400 WT/TE

Na het kapotgaan van onze vorige dectfoon is deze een prima vervanger. Voordeel is dat je hem zowel met zichtbaar display als "omgekeerd" (dus rugzijde van de handset zichtbaar) in het basisstation of oplader kunt zetten. Aansluiting op modem KPN voor vaste lijn werkt ook prima.

Pluspunten

• Mooi stijlvol ontwerp
  • Handset op 2 manieren in basisstation te plaatsen

Minpunten

• Duurt even tot de beltoon daadwerkelijk over gaat

s***************@g******** 23-11-2022

Gewoon goed en mooi

Geschreven voor: Profoon PDX-8400 WT/TE

Ik zocht een niet al te ingewikkelde, maar wel mooie dekt telefoon. Niet zo'n zwart lelijk ding in je interieur en ook niet een met honderdduizend opties. Gewoon bellen, nummers van de kinderen in het geheugen meer niet.
Dat is met de proton gelukt. En de installatie ging relatief snel. Gebruiksaanwijzing helder en in begrijpelijk Nederlands.
Gewoon wat ik wilde en goed.

Pluspunten

• mooi
  • eenvoudig

Aart 27-09-2020

Mooi toestel.

Geschreven voor: Profoon PDX-8400 WT/TE

Mooie vormgeving. Alleen jammer dat de beller je slecht kan verstaan. Nergens kun je vinden hoe je dit kunt verhelpen. Misser in de handleiding?

Pluspunten

• vormgeving
  • voldoende mogelijkheden

Minpunten

• beller verstaat je slecht

Officiele reactie van Hesdo 28-09-2020

Beste Aart,

Hartelijk dank voor uw review en uw vertrouwen in Profoon.
Uit uw klacht maken wij op dat er iets niet helemaal goed gaat met het uitgaande volume.
In de meeste gevallen zit dit in de lijn en is het opgelost door het modem van uw provider (bijvoorbeeld KPN, Ziggo enz.) te herstarten.
Dus een paar minuutjes de stekker eruit laten, weer aansluiten, paar minuten wachten totdat het modem is opgestart en dan zou de telefoon goed moeten werken.

Mocht dat het probleem toch niet oplossen kan er een probleem zijn met de microfoon.
De microfoon heeft geen volumeknop zoals de luidspreker dat bijvoorbeeld wel heeft, vandaar dat dit niet wordt vermeld in de handleiding.

Microfoonproblemen komen nauwelijks voor, maar het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren.
Mocht het herstarten van het modem het probleem niet oplossen, neem dan contact op via de volgende pagina: https://support.profoon.nl/nl/support/tickets/new
Onze medewerkers staan op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 altijd voor u klaar.

Met vriendelijke groeten,

Rutger van Profoon

MvD 07-05-2016

Witte PDX 8400 van Profoon

Geschreven voor: Profoon PDX-8400 WT/TE

Heb deze huistelefoon net een paar dagen in bezit. Keuze voor deze telefoon viel met name op het uiterlijk. Met zijn witte (en door de telefoon omgekeerd op de houder te zetten) ook grijze kleur past hij prima in ons interieur. De installatie was een fluitje van een cent: aansluiten met de bijgeleverde lader en telefoonkabel in de (internet)router, 15 uur opladen zoals netjes in de handleiding stond en klaar. De basisinstellingen zijn verder goed in orde, niet te veel en ook niet te weinig mogelijkheden. Zo kan er gekozen worden uit 6 beltonen, en is deze module eventueel ook uitbreidbaar met een tweede telefoon van zelfde type.

Henk 02-05-2016

Mooi design

Geschreven voor: Profoon PDX-8400 WT/TE

Als tweede toestel aangeschaft, heel mooi design en wat gaaf is dat je het toestel op twee manieren op de lader kan plaatsen, namelijk met de voor- of achterzijde.

loes53 04-03-2016
Geschreven voor: Profoon PDX-8400 WT/TE

Ik heb de PDX-8420 met 2e handset. Mooie duidelijke telefoon. Bij de witte telefoon zit een wit telefoon-aansluitsnoer, maar helaas een zwart snoer voor de 220 aansluiting. Melodie keuze: ze lijken erg veel op elkaar.

Chantale 15-12-2015
Geschreven voor: Profoon PDX-8400 WT/TE

De geluidskwaliteit is ronduit slecht te noemen. Zelfs met het volume voluit, hoor je nog steeds amper de ander. De vormgeving oogt mooi, maar is eerder onpractisch. Wanneer de je telefoon wil klemmen tussen oor en schouder, zou bij dit model een minder gladde structuur beter zijn, of de mogelijkheid om een tussenstuk te kunnen plaatsen.

Pierre 07-12-2015
Geschreven voor: Profoon PDX-8400 WT/TE

Een mooi vormgegeven toestel, extra handset makkelijk te installeren. Voelt goed aan in de hand en past in ons modern interieur

stef 29-10-2015
Geschreven voor: Profoon PDX-8400 WT/TE

Mooi ogende telefoon.Super lichtgewicht en mooi disign.Spijtig dat je niet meer dan 20 nrs in het geheugen kan plaatsen.Hopelijk is de telefoon duurzaam.Mijn telefoon is de PDX-8420 met tweede handset.

Pierre Van Dyck 28-09-2015
Geschreven voor: Profoon PDX-8400 WT/TE

Het toestel oogt leuk en past in een hedendaags interieur. De geluidskwaliteit is geen top maar ruim voldoende voor normaal gebruik. De vorm en het lichtgewicht van de handset is een aandachttrekker en aangenaam om te gebruiken.

fokkogreetje 04-09-2015
Geschreven voor: Profoon PDX-8400 WT/TE

Mooie vormgeving, handig dat je het toestel op twee manieren in de houder kunt zetten, zodat je niet altijd tegen de telefoon aankijkt. Het is jammer dat je geen optisch signaal krijgt als je een gemist gesprek hebt.