XPPen Deco Pro Medium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de XPPen Deco Pro Medium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rita01 07-12-2020

Geen aanrader

Geschreven voor: XPPen Deco Pro Medium

Omdat mijn vorige tablet niet meer compatibel was met Windows 10 en ik toch wel zo"n apparaat weer wilde besloot ik een andere te kopen.
Ik heb dit product bij een officiële dealer in het buitenland gekocht. Ik was gewaarschuwd voor driverprolemen, maar ja, de tablet was op 11/11 wel heel veel goedkoper dan de tegenhanger van een bekend merk.
En inderdaad, ik had de helpdesk nodig om de driver te laten werken. Maar helaas, problemen met Photoshop en met PSE helemaal niks. Geen pendruk verschillen, ook niet in Paint en Krita. Pen dus stuk, maar ook niet alle knoppen van de tablet werkten. Kortom, heel veel uren besteedt om dat ding werkend te krijgen en om middels video's en printscreens ( en 21 e-mails) te bewijzen dat dat ding niet deed wat hij behoorde te doen.
Verkoper en Helpdesk wilden mij met klem overhalen om mijn PC met hen te delen. Maar dit was m.i. geen deel van de overeenkomst.
Ik heb nog geen enkel beeld met dit ding kunnen bewerken en wil dus dat verkoper dit ellendige ding terugneemt. Nadat verkoper mij volledige restitutie aanbood, mits ik mijn claim introk, biedt hij nu alleen een nieuwe pen aan.
De les: In het buitenland is het moeilijk om je gelijk te halen als je toevallig een maandagochtendexemplaar treft.
De buitenlandse reviews van deze tablet zijn goed, maar na deze ervaring twijfel ik toch sterk aan de waarde daarvan.

Pluspunten

• goedkoop

Minpunten

• slechte driver
  • werkt slecht vooral met PS CS en PSE
  • aftersales