De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony 6400 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Antonella Lovera 02-05-2021

Compact and all in 1 camera

Geschreven voor: Sony 6400

I bought the Sony α a6400 and I am completely satisfied with the quality of this product, I would definitely recommend it.
Amazing price-quiality.

Pluspunten

• compact
  • affordabe

S. de Haas 15-09-2020

Sony A6400 systeemcamera

Geschreven voor: Sony 6400

Sinds een paar weken de Sony A6400 in mijn bezit. Ik had al een Sony Compactcamera dus was al wat gewend qua instellingen. Super snelle camera, maakt mooie foto's en is lekker licht en compact. Ik kan deze camera iedereen aanbevelen. Er zijn nog veel functies om te ontdekken in combinatie met mijn telelens, dus ik ga er lekker mee aan de slag.

Pluspunten

• Compact
  • Snelle autofocus
  • Scherpe foto's

Minpunten

• Geen minpunten

Jl Lavalaye 30-07-2020

Compacte camera met super autofocus

Geschreven voor: Sony 6400

Snel. Handzaam. Supersnel scherp. En echt altijd scherp. Standaard accu’s Tip is om een betere lens te koppen. Zeiss

Pluspunten

• Snelle Autofocus
  • Licht en klein.

Minpunten

• WiFi connectie onhandig
  • Menu’s zijn niet erg duidelijk

Schra 10-07-2020

het scherm van de A6400

Geschreven voor: Sony 6400

Ik heb een review eerder geschreven en daar sta ik nog steeds achter maar het klapscherm is het scherm is behoorlijk irritant. Je zit met een microfoon voor het scherm waardoor het scherm moeilijk of niet zichtbaar is. Bovendien zou het kantelbaar en draaibaar een stuk handiger zijn. Waarom en wie dit bedacht heeft is blijkbaar iemand die graag vernieuwd om te vernieuwen. Praktisch is het in elk geval niet op deze manier. Film maar eens boven je hoofd en probeer dan maar eens te kijken :(

Pluspunten

• goede camera
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• het kantelbaar scherm
  • kortte accu duur

Stefan Reijn 08-06-2020

Alles in 1

Geschreven voor: Sony 6400

Deze systeemcamera had ik al een tijdje op het oog vanwege zeer goede reviews op YouTube. De look en feel zijn bijna identiek aan mijn vorige systeemcamera; de a6000, maar hij is van binnen veel krachtiger en ligt beter in de hand door zijn wat diepere grip. Wat mij vooral trok was het filmen zonder limiet, 4k Ultra HD en het niet oververhit raken zoals zijn broertjes (de a6500 - a6600). Het is alles wat je zoekt; in combinatie met mijn gimbal is het de perfecte, lichte cinematic rig, maar door het klapschermpje ook eventueel een goeie vlog camera! De focus is ook erg intuïtief, ik heb mezelf laten informeren dat dit hetzelfde is als de sony a7 serie, het is enorm snel en de touch focus is een erg fijne extra. Zo kun je wat creatiever, maar ook zonder zorgen te werk gaan. Een minpuntje wat altijd benoemt wordt is toch het klapscherm, als je eventueel een microfoon op de hotshoe wil mounten zal hij in de weg zitten van het klapscherm, dus mocht je vloggen zoek dan voor een oplossing. Wat erg fijn werkt en wat ook goed is voor een ietwat professionelere set-up, is een kooi. Hier kan je niet alleen dan de microfoon, maar ook andere gadgets mounten.

Al en al zeer positief, ook de kleuren en de kleurprofielen zijn erg fijn en makkelijk aanpasbaar, het is een echte aanrader!

Pluspunten

• 4k Ultra HD
  • Fijne grip
  • Kleurprofielen
  • Focus

Minpunten

• Klapscerm i.c.m. microfoon

Niels 21-04-2020

Tevreden over de Sony A6400

Geschreven voor: Sony 6400

Sinds enige dagen de Sony A6400 in gebruik genomen in combinatie met de 16-50mm lens. Eerste indruk is erg goed. Voor de starter, maar ook voor de iets gevorderde fotograaf een prima camera met voldoende mogelijkheden om zelf de regie te nemen. Eerst foto's zien er kwalitatief goed uit. De snel-zoomfunctie van de genoemde lens is geweldig. Ook de (snelheid van) Auto focus is top in orde.

Pluspunten

• Snelle auto focus
  • Interne flitser kan ook indirect flitsen
  • Goede prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• LCD scherm kan niet naar binnen klappen

Schra 22-03-2020

Handig en compact

Geschreven voor: Sony 6400

Een handige camera met vele mogelijkheden voor zowel beginner als gevorderde fotograaf of filmer. Je moet even wennen als je een andere camera gewent bent maar dan wordt het echt leuk. Met de juiste keuze van je instellingen kun je heel veel mooie beelden maken maar zeker ook filmen en daar gebruik ik hem voor. Goeie prijs kwaliteit verhouding. Minpunt is de SD kaart die wat onhandig zit als je snel wil wisselen en de kleine accu die redelijk snel leeg is.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • handmatige instellingen
  • grotere sensor dan normaal

Minpunten

• te kleine accuduur
  • moeilijk verwijderen van de sd kaart

Emma 02-03-2020

Kwaliteit boven verwachting

Geschreven voor: Sony 6400

Na jarenlang met Nikon te hebben gefotografeerd overgestapt naar de Sony a6400 systeemcamera. De reden van de overstap; het gewicht van de Nikon begon mij best een beetje tegen te staan. Ik heb mezelf goed in de materie verdiept en ik vind Sony al veel verder met de ontwikkeling van de systeemcamera's. Ze zijn zelfs marktleider! Vooral het lens aanbod wint het van de Nikon systeemcamera's. Het menu was door de overstap naar een ander merk even wennen maar dankzij diverse Youtube filmpjes was dat snel onder de knie en boven verwachting duidelijk en simpel. Kortom, een hele fijne, handzame camera waar ik erg blij mee ben. Ik zou hem zeker aanbevelen!

Pluspunten

• ruim aanbod verwisselbare lenzen
  • formaat en gewicht zijn bijzonder prettig
  • kantelbaar touch screen
  • Realtime Eye-AF

Ronald 22-02-2020

handzame camera

Geschreven voor: Sony 6400

De camera ligt goed in de hand. Alle knoppen aan de achterkant en bovenop zijn goed te bedienen. Ook zonder handleiding kan je direct je foto's of film maken. Voor een goede handleiding moet je wel naar de Sony site gaan. Ik heb deze vooral gekocht voor de oog herkenning, waardoor altijd een scherp beeld ontstaat van de mensen en dieren. Ook de ingebouwde flitser is handig. De handmatige instellingen bieden veel mogelijkheden voor persoonlijke foto's.

Anoniem 05-11-2019

Mooie kwaliteit foto's en filmpjes

Geschreven voor: Sony 6400

Het is een allround camera die mooie kwaliteit foto's maakt maar ook mooie filmpjes. De camera is erg gebruiksvriendelijk en heeft veel handige functies. Omdat hij zo compact is, is hij fijn om mee te nemen.

Mario 14-07-2019

Snelle camera, met goede sensor, en niet te groot.

Geschreven voor: Sony 6400

Snelle focus, goede kwaliteit sensor, kleurbalans en WiFi/Bluetooth connecties. E-lenzen passen hier op, die een hoge kwaliteit kunnen hebben. Al met al een aanrader voor de serieuze hobyist.

Pluspunten

• Snelle focus
  • Kleurbalans
  • Betrekkelijk klein

Minpunten

• Niet goedkoop
  • Veel mogelijkheden maken het gebruik moeilijker.

Eddy 07-07-2019

Camera met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Sony 6400

Fantatstische camera gekocht bij Kamera Express Groningen. Prima geholpen en uitleg gehad. Camera gelijk geprobeerd en verbazingwekkend wat dit toestel kan. Komende week naar een Festival en daar gaan we hem eens goed uitproberen!

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Scherpe foto's

Jeroen 23-06-2019

supersnel

Geschreven voor: Sony 6400

Na lang wikken en wegen deze camera aangeschaft vanwege de 11fps en de supersnelle autofocus. Met firmware versie 2.00 werkt eye tracking nu ook op dieren.
Het is een redelijk kleine camera, maar niet licht van gewicht. Goede prijs voor een goede
camera.

Cees 23-03-2019

Razend snelle focus systeem

Geschreven voor: Sony 6400

Na jarenlang Sony Nex3C gebruikt te hebben, overgestapt naar de SONY A6400.
Vooral gedaan door de testen op Youtube over de uiterst snelle focus van deze kamera. Nu dat is gewoon zo, geweldig en ook het Oog- object tracking syteem werkt perfect.
Ik heb deze nu maar 1 dag, maar het lijkt mij zeker een aanrader. Ook de prijs kwaliteits verhouding is goed. Mooi en robuust gebouwd en door het E mount lens systeem kunnen natuurlijk vele lenzen worden toegepast.

Pluspunten

• bouw kwaliteit
  • autofocus systeem
  • onbeperkte lengte van films op te nemen
  • geen overheating meer zoals op de 6300

Minpunten

• laden accu in de kamera

Ruud 14-03-2019

Super camera

Geschreven voor: Sony 6400

Ik heb deze camera gekocht met de sony lens SEL24240. Dit is een top combinatie.
Erg compact en razendsnel. Zelfs bij maximum zoom en weinig licht, geeft een super resultaat. ( uiteraard wel met hoge iso waarde)
Ook erg handig is dat je het display naar je toe kan draaien en dan op afstand kan bedienen met je telefoon.

Pluspunten

• Compact
  • razend snel
  • Kantelbaar scherm

Minpunten

• De accu's zijn sneller leeg dan verwacht.
  • Maarr eigenlijk geen minpunt,