Sony Alpha A6300 systeemcamera Zwart + 16-50mm OSS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Alpha A6300 systeemcamera Zwart + 16-50mm OSS zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Wendy 27-07-2019

Fijne handzame camera met mooie resultaten

Na een twijfeling tussen spiegelreflex of systeemcamera, toch voor de systeemcamera gegaan na jarenlange ervaring met spiegelreflex. Eerste indruk, licht maar toch erg krachtig. Vooral de bijgekochte 50 MM lens, aanrader met potretfotografie. Menu is even wennen maar met de YouTube tutorial filmpjes erg makkelijk te leren. Ik ben om! Goed advies kameraexpress Kevin!

Pluspunten

• Licht en klein
  • Handzaam
  • Mooie lenzen

Minpunten

• Prijzige lenzen

Dirk 02-07-2019

Erg fijne en handzame systeemcamera!

Ik heb al een aantal jaren met de Sony A6000 gefotografeerd en ben de camera steeds meer gaan waarderen. Toen er een actie was bij Kamera Express bij de opening van hun filiaal in Almelo voor de A6300 was de keuze snel gemaakt. Er moest een A6300 komen!
De camera heeft net weer die paar extra zaken tov de A6000 die ik miste. Zoals de elektronische sluiter waardoor ik geluidloos kan fotograferen wat in een aantal omstandigheden erg prettig is.
Ook de toch al goede autofocus is nog weer beter geworden. In mijn straatfotografie is dit een groot pluspunt. Ook de elektronische beeldzoeker is een stuk scherper.
Kortom ik ben erg tevreden met mijn upgrade naar de A6300.

Pluspunten

• Compact formaat
  • Elektronische sluiter
  • Geweldige autofocus

Minpunten

• Geen aparte draaiwieltjes voor diafragma / sluiter

Navid 02-06-2019

Eerste systeem camera

Eerste systeem camera. Keuze tussen Canon en Sony.
Grotere sensor, meer focus punten en sneller. Hogere specs voor dezelfde prijsklasse..

Pluspunten

• Mooie design
  • grote sensor
  • Snelle focus
  • Veel opties...toch simpel bedienbaar
  • redelijk licht

Minpunten

• Nog niet gevonden

Edwin 11-05-2019

Eenvoudige bediening

Gemakkelijk te bedienen, zowel handmatig als vol automatisch. Lekkere compacte camera makkelijk op te bergen.

Pluspunten

• compact
  • kleuren

Minpunten

• interface met mobiel
  • geen GPS

Yigal 27-04-2019

Robuuste body zit met veel grip in de hand

Ik ben al heel snel onder de indruk van deze systeemcamera; ik ben nu na 7 jaar met de Sony Nex 5 veel plezier gefotografeerd te hebben overgestapt , een paar treden hoger qua kwaliteit gegaan met deze A6300. Ik heb hem nu twee dagen in huis en heb hem veel uitgetest. indrukwekkend ! Mooie heldere foto's en goede kwaliteit video. Zit heel steady in de hand en goede grip.

Pluspunten

• Niet te zware body
  • stevig; goede grip

Minpunten

• geen touchscreen

Lucie 17-04-2019

Met het oog op de toekomst ben ik overgestapt van een spiegelreflexcamera naar deze lichtere maar veelzijdige systeemcamera. Met de bijgelverde kitlens is deze camera makkelijk mee te nemen, valt minder op, licht toch prettig in de hand maar kan het zelfde als de spiegelreflexcamera. Met een telelens is hij wel een stuk zwaarder mar toch nog erg handzaam.

Pluspunten

• klein en licht
  • veelzijdig

Minpunten

• het schermpje kan niet draaien

marleen 07-02-2019

Geweldige camera

Geweldige camera voor zowel foto's als video. Veel mogelijkheden. Autofocus werkt prima, maar ook leuk om handmatig te bedienen om verschillende effecten te bereiken. Lichtgewicht, makkelijk in gebruik. Heb hierbij een SONY 50 mm 1.8 lens aangeschaft, heb nog nooit zulke mooie foto's gemaakt. Zeer tevreden!

Jan 02-02-2019

mooie camera, goede service!

kei goeie service! goed advies, veel kennis van zaken. en blij dat er een winkel is waar je gewoon naar binnen kan lopen en kan praten met mensen i.p.v. een of andere onpersoonlijke site

Rik 28-01-2019

Zeer degelijke uitvoering

Ik heb mij tot de aanschaf laten verleiden door de vele positieve recensies die ik heb gelezen. En dan vooral op de punten autofocus en beeldkwaliteit. Nu ik de camera een tijdje in bezit heb, kan ik de positieve reacties alleen maar onderstrepen. De autofocus is snel

Pluspunten

• Autofocus
  • Beeldkwaliteit
  • Instelmogelijkheden
  • 4K Video perfect
  • Ook hoge ISO-waarden zonder ruis

Pepijn van Bakel 26-01-2019

Goede kwaliteit in donkere omstandigheden

Een geweldige camera om in donkere omstandigheden fotos te maken. Viewfinder en hotshoe is een goed pluspunt. Mooie camera om mee te beginnen.

Sofie 26-11-2018

Sony a6300: geweldige camera

Nadat mijn Nikon D5100 het had begeven de overstap gemaakt naar deze systeemcamera. De snelheid van de camera is een hele verademing. De afwezigheid van een spiegel heeft hier natuurlijk een groot aandeel in, maar de camera op zich is ook snel. De vele instelmogelijkheden zijn geweldig, maar het vergt wel de nodige tijd om deze onder de knie te krijgen. De eerste foto's waren dan ook bewogen. Verschillende youtube filmpjes bieden uitkomst en oefening baart kunst :)

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Mooie kwaliteit foto's
  • De vele functies

Minpunten

• Accu gaat snel leeg

Peter 25-11-2018

sony a6300 - ligt fantastisch in de hand

De metalen behuizing zorgt er voor dat de camera goed in de hand ligt. De snelle scherpstelling zorgt ervoor dat je geen moment mist.

Pluspunten

• behuizing
  • scherpstelling

Minpunten

• standaard kit objectief is beperkt
  • prijs

Rob 13-11-2018

Hele mooie camera!

Mooie camera die erg goed in de hand ligt! Schiet schitterende beelden. Wij gebruiken hem voornamelijk voor landschap foto’s en portret foto’s. Redelijk gebruiksvriendelijk voor een leek als ik. Ik ben blij met mijn aankoop!

Pluspunten

• Zeer mooie foto’s
  • 4K filmen

Minpunten

• Gebruiksvriendelijkheid als leek

Meer 16-08-2017

Top systeemcamera

Het eerste wat me opvalt is dat het menu voor de instellingen van het toestel in principe nog steeds is zoals ik die kende van mijn eerste Sony DSC F-505. Toen met Zeiss lens de top van wat er te koop was. Qua mogelijkheden merk je vervolgens hoe snel de tijd /vooruitgang is gegaan als je deze Sony a6300, die zeker niet goedkoop is, in je handen hebt.
Deze 6300 met kitlens 16-50 is qua lenskwaliteit zeker niet de top. Een andere voor de 6300 beschikbare kitlens Zeiss 18-70 (met meer zoom maar ook met een fors prijskaartje) past eigenlijk meer bij deze topcamera en is misschien wel een aanrader voor iemand die start met een Sony systeemcamera.
Dit toestel vol elektronica laat zich, als je dus de Sony menu’s gewend bent, redelijk gemakkelijk instellen. Voor mij wees het voor zich, maar ben je een camera van één van de andere grote merken zoals Canon, Panasonic of Nikon gewend, kan ik me voorstellen dat het echt een stap terug is qua bediening.
Dat zou Sony toch beter moeten kunnen invullen, en dan ook gelijk met een touch-screen. Ik begrijp overigens dat de nieuwe en duurdere 6500 al een paar van die gewenste verbeteringen kent.
Sony heeft inmiddels een grote keuze in systeemcamera’s. Het zijn duidelijk geen ‘point and shoot’ camera’s maar ook geen grote ‘spiegelreflexen’. De camera is te fors om zo maar in je broekzak te steken.
Daar staat dan tegenover dat de kwaliteit van de foto’s die je maakt echt niets te wensen overlaat. Je kunt echt, als je daar op ingesteld bent en dat moet je eigenlijk zijn om de mogelijkheden ten volle te kunnen benutten, heel goede resultaten behalen met deze camera.
Verwacht overigens niet te veel van het kleine flitsertje. Die oogt niet alleen wat fragiel, maar heeft ook maar een heel beperkte capaciteit.
Wat ook beter of anders zou kunnen: Voor het opladen van de accu wordt een kabeltje bijgeleverd met directe aansluiting aan het toestel. Handiger zou een externe oplaadmogelijkheid zijn. Die moet je dus apart aanschaffen en zeker als je een extra batterij koopt.
Over de kwaliteit van de foto’s (en ook 4K video’s) kan ik kort zijn: Uitstekend.
Ook hoge ISO-waarden leveren vooral dankzij de goede en grote sensor uitstekende kwaliteitsopnamen.
Het modern uitziende toestel is niet van plastic gemaakt maar van een magnesium-legering, voelt daardoor erg degelijk aan en mijn verwachting is dan ook dat deze Sony nog jaren mee kan, ook ten opzichte van de concurrentie.

Pluspunten

• degelijk toestel
  • uitstekende kwaliteit foto's JPEG en RAW
  • uitstekende 4K video's

Minpunten

• geen touchscreen
  • lastige toegang tot de menu's
  • geen aparte oplader
  • duur in aanschaf

Stefan Oosterbaan 28-01-2017

Sony A6300 + 16-50 Oss

Als Videograaf/Cameraman ben ik al een aantal jaar Canon Dslr's aan het huren en heb ondertussen al flink wat Canon Dslr's in mijn handen gehad. Ik begon mij steeds meer te irriteren aan functies die ontbraken waarvan ik dacht dat ik die echt nodig zou hebben, neem als voorbeeld: Audio Monitoring, Zebra, Focus assist, etc etc. Deze functies waren makkelijk toe te voegen door bijv Magic Lantern te installeren, maar nadat ik beelden kwijt was geraakt door Magic Lantern ontbraken voor mij deze opties. Waar ik naartoe wil is dat alle functies waar ik mij aan ging ergeren, allemaal in deze camera zitten. Van de perfecte 4k videofunctie tot de 120 fps in 1080p (let op wel snelle SD kaarten nodig), van Audio Monitoring, tot Zebra. Geweldig, ik kan tot nu toe alleen maar positief praten over deze camera. Dank aan Kamera Express Breda die mij aan deze camera geholpen hebben. Natuurlijk hebben we het niet over een FS7, maar hey daar hangt ook een ander prijsplaatje aan.

Pluspunten

• 4k videomogelijkheden
  • Zebra
  • Audio Monitoring

Niekie 02-12-2016

Licht gewicht, uitstekende kwaliteit

Een lichte en redelijk compacte systeemcamera. Geeft goede scherpe foto's. Ook het kitlensje 16-50mm valt niet tegen in kwaliteit. Helaas gaat de accu wel snel op.

Pluspunten

• Compact
  • Scherpe foto's

Minpunten

• Accu duur, moet snel weer opgeladen worden

mevrouw ten Have 26-06-2016

mooi resultaat, beter dan mijn spiegelreflex!

Eenvoudige bediening, veel mogelijkheden en prachtige fotoos. Superscherp. En heel licht dus makkelijk overal mee naar toe te nemen.