Sony α ILCE-6300L - Reviews

Camera type
systeemcamera (kit)
Kleur(en)
zwart

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Meer 16-08-2017 Product paar dagen in bezit

Top systeemcamera

Het eerste wat me opvalt is dat het menu voor de instellingen van het toestel in principe nog steeds is zoals ik die kende van mijn eerste Sony DSC F-505. Toen met Zeiss lens de top van wat er te koop was. Qua mogelijkheden merk je vervolgens hoe snel de tijd /vooruitgang is gegaan als je deze Sony a6300, die zeker niet goedkoop is, in je handen hebt.
Deze 6300 met kitlens 16-50 is qua lenskwaliteit zeker niet de top. Een andere voor de 6300 beschikbare kitlens Zeiss 18-70 (met meer zoom maar ook met een fors prijskaartje) past eigenlijk meer bij deze topcamera en is misschien wel een aanrader voor iemand die start met een Sony systeemcamera.
Dit toestel vol elektronica laat zich, als je dus de Sony menu’s gewend bent, redelijk gemakkelijk instellen. Voor mij wees het voor zich, maar ben je een camera van één van de andere grote merken zoals Canon, Panasonic of Nikon gewend, kan ik me voorstellen dat het echt een stap terug is qua bediening.
Dat zou Sony toch beter moeten kunnen invullen, en dan ook gelijk met een touch-screen. Ik begrijp overigens dat de nieuwe en duurdere 6500 al een paar van die gewenste verbeteringen kent.
Sony heeft inmiddels een grote keuze in systeemcamera’s. Het zijn duidelijk geen ‘point and shoot’ camera’s maar ook geen grote ‘spiegelreflexen’. De camera is te fors om zo maar in je broekzak te steken.
Daar staat dan tegenover dat de kwaliteit van de foto’s die je maakt echt niets te wensen overlaat. Je kunt echt, als je daar op ingesteld bent en dat moet je eigenlijk zijn om de mogelijkheden ten volle te kunnen benutten, heel goede resultaten behalen met deze camera.
Verwacht overigens niet te veel van het kleine flitsertje. Die oogt niet alleen wat fragiel, maar heeft ook maar een heel beperkte capaciteit.
Wat ook beter of anders zou kunnen: Voor het opladen van de accu wordt een kabeltje bijgeleverd met directe aansluiting aan het toestel. Handiger zou een externe oplaadmogelijkheid zijn. Die moet je dus apart aanschaffen en zeker als je een extra batterij koopt.
Over de kwaliteit van de foto’s (en ook 4K video’s) kan ik kort zijn: Uitstekend.
Ook hoge ISO-waarden leveren vooral dankzij de goede en grote sensor uitstekende kwaliteitsopnamen.
Het modern uitziende toestel is niet van plastic gemaakt maar van een magnesium-legering, voelt daardoor erg degelijk aan en mijn verwachting is dan ook dat deze Sony nog jaren mee kan, ook ten opzichte van de concurrentie.

Pluspunten

• degelijk toestel
  • uitstekende kwaliteit foto's JPEG en RAW
  • uitstekende 4K video's

Minpunten

• geen touchscreen
  • lastige toegang tot de menu's
  • geen aparte oplader
  • duur in aanschaf

Stefan Oosterbaan 28-01-2017 Product paar dagen in bezit

Sony A6300 + 16-50 Oss

Als Videograaf/Cameraman ben ik al een aantal jaar Canon Dslr's aan het huren en heb ondertussen al flink wat Canon Dslr's in mijn handen gehad. Ik begon mij steeds meer te irriteren aan functies die ontbraken waarvan ik dacht dat ik die echt nodig zou hebben, neem als voorbeeld: Audio Monitoring, Zebra, Focus assist, etc etc. Deze functies waren makkelijk toe te voegen door bijv Magic Lantern te installeren, maar nadat ik beelden kwijt was geraakt door Magic Lantern ontbraken voor mij deze opties. Waar ik naartoe wil is dat alle functies waar ik mij aan ging ergeren, allemaal in deze camera zitten. Van de perfecte 4k videofunctie tot de 120 fps in 1080p (let op wel snelle SD kaarten nodig), van Audio Monitoring, tot Zebra. Geweldig, ik kan tot nu toe alleen maar positief praten over deze camera. Dank aan Kamera Express Breda die mij aan deze camera geholpen hebben. Natuurlijk hebben we het niet over een FS7, maar hey daar hangt ook een ander prijsplaatje aan.

Pluspunten

• 4k videomogelijkheden
  • Zebra
  • Audio Monitoring

Niekie 02-12-2016 Product paar dagen in bezit

Licht gewicht, uitstekende kwaliteit

Een lichte en redelijk compacte systeemcamera. Geeft goede scherpe foto's. Ook het kitlensje 16-50mm valt niet tegen in kwaliteit. Helaas gaat de accu wel snel op.

Pluspunten

• Compact
  • Scherpe foto's

Minpunten

• Accu duur, moet snel weer opgeladen worden

mevrouw ten Have 26-06-2016 Product paar dagen in bezit

mooi resultaat, beter dan mijn spiegelreflex!

9,4
Eenvoudige bediening, veel mogelijkheden en prachtige fotoos. Superscherp. En heel licht dus makkelijk overal mee naar toe te nemen.