Canon RP + RF 24-105mm F4-7.1 IS STM - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon RP + RF 24-105mm F4-7.1 IS STM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Cornelis de Wilt 14-02-2021

Groot scherm en haarscherpe foto's; veel bedieningsgemak

De camera is zeer goed. (Betaalbare) Full Frame camera met haarscherpe foto's en veel bedieningsgemak. Niet alleen een camera voor de startende fotograaf. Hiervoor zijn een groot aantal standaard voorgeprogrammeerde instellingen op de camera. Veel mogelijkheden voor de fijnproever die wil spelen met ISO, licht en sluiterwaarden.
Mooi is ook dat eerder aangeschafte Canon lenzen ook op deze camera geplaatst kunnen worden door een adapter ring. Inmiddels veel gefotografeerd en niets teveel gezegd over de kwaliteit van de camera en standaard telezoom-lens 24-105mm. Een extra accu set kan voor weinig worden aangeschaft.

Pluspunten

• groot display
  • bedieningsgemak
  • zeer scherpe opnames

Minpunten

• levensduur accu

Marian 30-11-2020

Prima fullframe camera

De Canon RP heb ik sinds een paar weken in huis. Ik was op zoek naar een betaalbare fullframe camera en heb eerder Canon camera’s gehad dus voor mij logisch om bij de RP uit te komen. Betaalbaar, met hun bijzondere autofocussysteem en prima beeldkwaliteit, gaf voor mij de doorslag. De lens (24-105mm 4-7.1) is niet bijzonder lichtsterk maar maakt prima, scherpe foto’s. Goede aankoop, ik ben er blij mee!

Eva Roggeveen 29-11-2020

Fantastische full frame systeemcamera!

Inmiddels heb ik de Canon EOS RP met het RF 24-105mm F4.0-7.1 IS STM objectief, een paar weken in mijn bezit. Bij mijn vorige camera, een Nikon B700, liep ik tegen het probleem aan dat hij moeite had met fotograferen bij weinig licht. Na wat speuren op het internet en het advies in de winkel van Kamera Express heb ik uiteindelijk gekozen voor deze Canon EOS RP omdat ik opzoek was naar een camera die goed kan fotograferen bij weinig licht én niet al te zwaar is. Inmiddels ben ik al een paar keer op pad geweest met deze camera en wat is hij fantastisch! De camera ligt prettig in de hand, maar is niet zwaar. De kwaliteit van de foto’s is uitstekend, ook bij het fotograferen van beweging! Ook vind ik het heel fijn dat de camera een kantelbaar scherm heeft, hierdoor kun je ook vanuit een laag perspectief makkelijk fotograferen. Nadeel aan deze systeemcamera is wel, dan de accu relatief snel leeg is door het gebruik van de LCD-schermen, een extra accu kan dus handig zijn. Al met al is het voor deze relatief lage prijs een hele fijne full frame systeemcamera! Echt een aanrader!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Foto's zijn haarscherp
  • Kantelbaar touchscreen scherm
  • Full frame sensor
  • Menu en knoppen zijn in te stellen naar eigen wens

Minpunten

• Accuduur

Sylvia Moerman 14-06-2020

Super camera

Tot nu toe bevalt me erg wat ik kan doen met deze camera.
Zeer degelijk toesel met heel veel mogelijkheden waar ik me nog wel verder in moet gaan verdiepen. Fijn dat je ook je gewone lenzen nog kan gebruiken m.b.v. de bijgeleverde adapter. Heb ook wel voor de extentiongrip gekozen, omdat ik uit andere reviews had vernomen dat deze wel handig was om te hebben. Zeker als je wat groter lenzen gaat gebruiken.

Pluspunten

• Degelijk
  • Veel mogelijkheden
  • bruikbaar met andere lenzen dmv adapter

Minpunten

• tot nu toe nog niet kunnen vinden