Yamaha NS-SW300 - Reviews

Kleuren
zwart
Frequentie bereik
20 - 160 Hz

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

EdEindhoven 18-04-2015 Product paar weken in bezit

Ik had voorheen de Kef subwoofer TDM 45B waar na 15 jaar de versterker het begaf. Met een vermogen van 300 watt en een speaker van 15" (350mm)een echt kanon. Helaas was ik nooit echt tevreden over de geluidskwaliteit van deze subwoofer.
Een bonkerig geluid en moeilijke aansturing via de surroundversterker.
Gezien het hoge aanschafbedrag (cica 3.000 gulden in 1998) ging het aan mijn hart om deze subwoofer bij het oud vuil te plaatsen (je mag deze voor € 50,-- bij mij af komen halen)
Met de aanschaf van deze Yamaha NS-SW300 ben ik wel in mijn sas. De geluidskwaliteit is echt perfect. Mooie strakke bas zonder enig gebonk. Ook de aansturing vanuit de surround versterker werkt probleemloos.
Qua geluidsopvulling in een grotere ruimte kom je, mijn inziens, wel wat te kort.
De versterker geeft voldoende power, echter de 10" (250mm)is dan wel wat te klein. Gezien de prijsverhouding van circa € 350,-- veel waar voor je geld.

Jeroen 26-07-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer mooie subwoofer die geweldig mooie bass produceert.

vorig jaar heb ik mij een Yamaha YSP5600 aangeschaft. Ik heb deze toen zonder de subwoofer die erbij hoorde gekocht die was namelijk optioneel. En je kunt bij de Yamaha YSP5600 ook een subwoofer van een ander merk gebruiken dus ik heb dus mijn oude sub van mijn vorige set gebuikt. Een vergissing bleek achteraf de sub klonk voor geen Meeter in combinatie met de YSP5600. Vandaar dat ik mij twee weken geleden alsnog de NS-SW300 heb aangeschaft. En wat is dat een verschil zeg het geluid is bij zowel films als bij muziek een heel stuk voller. En de Bass klinkt ook veel mooier en zuiverder. Daarbij hoeft hij ook niet hard te staan om de geluid affecten zoals ontploffingen in films goed horen. Wat ik ook een goede zaak vind ik dat hij een knop heeft voor muziek of film aangezien muziek heel andere Bass instelingen nodig heeft als een film. Daarbij ziet de sub er met zijn pianolak zwarte lak er zeer strak en fraai uit. Als je dat niet mooi vind hij is ook in mat zwart of wit verkrijgbaar. wat ik ook zeer handig vind is dat de sub zowel bekabeld als draadloos aangestuurd kan worden. Ik stuur hem aan via de draadloze zender en dat werkt echt perfect totaal geen verstoring in het bass geluid hoorbaar. En via een soort system connector kan hij zo gekoppeld worden dat als ik mijn YSP5600 aan zet de sub ook automatisch aan of uit gaat. kortom gewoon weer een top product zoals we dat gewend zijn van ons vertrouwde Yamaha.

Pluspunten

• Zeer mooie strakke sub
  • sub ziet er degelijk uit
  • mooie en strakke Bass
  • film en muziek mode
  • sub zowel bedraad als draadloos