Tefal stoomstrijkijzer FV9844 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal stoomstrijkijzer FV9844 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ingrid 15-12-2023

Na jaren gebruik gemaakt te hebben van een strijkunit met grote aparte watertank ben ik nu weer overgestapt naar een 'eenvoudig' strijkijzer. Maar dan wel met de kwaliteit van mijn vorige dure apparaat.

En dat is gelukt! Ik moet wel even wennen aan het gewicht in de hand maar daar tegenover staat dat ik nu niet hoef te duwen om het wasgoed glad te krijgen. Dat doet dit apparaat bijna vanzelf. Hij glijdt geweldig over de stof. Het strijkijzer heeft een mooie vormgeving en ligt lekker in de hand als je er mee werkt. Blij met mijn keuze voor weer een Tefal!

Pluspunten

• prijs
  • vormgeving
  • strijkgemak
  • gewicht
  • prijs
  • vormgeving
  • strijkgemak
  • voldoende lang snoer

Minpunten

• gewicht
  • gewicht

Frank 31-05-2019

Mooi, groot en krachtig strijkijzer

Mooi, groot en krachtig strijkijzer welke snel en gemakkelijk alle kleding moeiteloos glad strijkt. Het formaat en het gewicht zijn groter dan bij andere strijkijzers welke we hiervoor gehad hebben, maar dat vergemakkelijkt de taak van het strijkijzer. Het groter oppervlak heeft met een paar halen alle kreukels uit de kleding. Klein probleempje is dat door dit grote oppervlakte het strijkijzer niet in de houder naast de strijkplank past. Maar doordat hij simpel rechtop te zetten is zonder dat het snoer in de weg zit is dat eigenlijk geen probleem. Met de keuze knop met veel verschillende standen is er voor ieder type kledingstuk een juiste instelling en temperatuur.

Het antidrup systeem werkt tegen de kalk, maar af en toe komen er nog wel druppels door op de kleding. Hopelijk op den duur zonder kalk, maar zo lang nog niet in bezig om dat te kunnen beoordelen. Het automatisch afslaan werkt prima (bewust een keer getest), zodat terug naar huis rijden of de buren bellen tot een verleden behoort bij enige twijfel. Een relatief grote watertankopening zorgt voor makkelijk vullen, maar het tankje zelf had iets groter gemogen. Al met al een heerlijk apparaat voorzien van alle gemakken.

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Veel stoomkracht
  • Groot oppervlakte

Minpunten

• Relatief zwaar
  • Lekt af en toe
  • Verbruikt redelijk veel water

Just1984 29-05-2019

Krachtig strijkijzer

Een strijkijzer hoeft er van mij niet mooi uit te zien en geen fancy accessoires te hebben. Een strijkijzer moet vooral goed strijken. En dat is precies wat dit strijkijzer doet. De stoom is enorm krachtig waardoor je in 1 keer kreukels verwijdert. Lakens strijken gaat een stuk sneller en mijn bed ziet er weer uit als in de hotel.

Pluspunten

• Groot water reservoir
  • Krachtige stoom

Minpunten

• Gewicht

Daan Boon 29-05-2019

Mooi en goed strijkijzer

Een perfect strijkijzer. De Tefal Ultimate Pure heeft een mooi design, en ligt lekker in de hand. Heeft alle functies die nodig zijn om het wasgoed netjes en kreukvrij te strijken. Stoomfunctie werkt ook goed, en snoer is lang genoeg. De zool is mooi glad, en glijdt over het wasgoed.
Prijs kwaliteit is perfect

Pluspunten

• Handzaam
  • Werkt goed
  • Gladde zool

Sille1981 26-05-2019

Strijkt snel en makkelijk kreukvrij

Ik vind hem wat betreft design erg mooi en hij strijkt echt perfect. Geen resten water op het strijkgoed en je hoeft maar 1 keer over de was om het kreukvrij te krijgen. Waarom dan geen 10. Vanwege twee kleine puntjes. Het strijkijzer is best wel zwaar. Het strijkt daardoor misschien wel heel goed, maar het optillen en weer neerzetten kost wel wat van je armspieren. Verder vind ik het knopje onder het handvat, om extra stoom te genereren, wat onhandig gepositioneerd. Je moet namelijk 1 vinger niet om het handvat heen houden, omdat je anders het knopje voor extra stoom indrukt. Dat maakt hem voor mij iets minder praktisch in gebruik, maar ondanks dit zou ik hem toch aanbevelen vanwege het heel erg goede strijkresultaat en het anti-kalksysteem.

Pluspunten

• Strijkt goed
  • anti-kalksysteem

Minpunten

• zwaar

wijnant 25-05-2019

Lekker groot (maar daardoor wat zwaar) strijkijzer

Een groot strijkijzer wat makkelijk snel te gebruiken is. Het opwarmen is zo gepiept. Daarnaast is het strijkoppervlak mega en is er voldoende stoom beschikbaar om kreuken er uit te krijgen. Echter de stoom functie kan wel wat gaan lekken waardoor er een waterbalet ontstaat.

Pluspunten

• snel door groot strijkoppervlak
  • snel opgewarmd
  • goede kwaliteit

Minpunten

• is zwaar
  • slurpt water
  • lekt af en toe

San1981 24-05-2019

Degelijke alleskunner

Strijkijzer ziet er als eerste indruk mooi en degelijk uit. Ligt fijn in de hand en design is goed. Veel knopjes erop, waarbij het even puzzelen is welk knopje waar voor is en wanneer deze het handigst kunnen worden gebruikt. Af en toe lekt de strijkijzer wat maakt dat de onderkant van de ijzer vochtig wordt en wat gaat glijden. Verder doet de strijkijzer wat het moet doen en strijkt hij prima. De verschillende standen maken dat je op maat kunt strijken . De strijkijzer warmt snel op zodat je snel kunt beginnen met de strijk. Eenmaal begonnen is het erg prettig om gebruik te maken van de stoomfunctie en het watersproeiertje. Dit helpt mee om de was goed in vorm te strijken. Wel is het watertankje redelijk snel leeg en moet ik deze meerdere malen bijvullen tijdens de strijk. Door de stoomfunctie kom ik snel tot het gewenste resultaat. Voordelen: design, stoomkracht, snel klaar voor gebruik. Nadelen: zwaarte en lekken

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • degelijk

Minpunten

• Zwaarte

thijsgreve 24-05-2019

Prima prijs/kwaliteit verhouding

Wat een genot tijdens het strijken. Alhoewel deze strijkijzer vrij zwaar is, hindert je dat niet in het gebruiken/hanteren van de strijkijzer. Ik heb de strijkijzer veelvuldig uitgeprobeerd en ben erg tevreden.
Het strijker gaat soepel en hetgeen wat is gestreken ziet er netjes uit. Het stomen zelf, was toch wel even wennen. Ik was niet gewend om doormiddel van stoom te strijken, maar je merkt dat de strijk net even wat netter, meer kreukvrij is.

Pluspunten

• de strijk kwaliteit
  • de prijs

Minpunten

• de strijkijzer is zwaar

Pankerd 23-05-2019

Een fijne aanwinst voor ons huishouden!

Vind het een zwaar apparaat maar daardoor hoef ik nu zelf niet zoveel kracht meer te zetten. Gaat zonder moeite. Kan echt snel met de strijk beginnen, hij is heel snel warm. Vind het nu ook minder erg om aan "de strijk" te gaan. Het design vind ik ook erg mooi, hippe kleur.

Enigste minpunt vind ik de turbo stoom knop, die zit precies onder het handvat en is, voor mij, niet te vermijden om in te knijpen. Gelukkig moet je hier voor meer kracht zetten om echt te gebruiken.

Pluspunten

• Erg snel opgewarmt.
  • Lengte van het snoer.

Minpunten

• De turbostoom knop,precies onder het handvat.

Bteriele 22-05-2019

Mooi, handig en zonder gedoe

Dit strijkijzer is precies wat je nodig hebt. Zonder al te veel poespas, doet wat je wilt, namelijk kreukels verwijderen uit je kleding.... Er zitten verschillende standen op het strijkijzer en wat ik erg handig vind, is dat je de stoomfunctie aan en uit kunt zetten, zodat je deze kunt gebruiken wanneer je 'm nodig hebt. Ook handig is de grote opening voor het vullen van water, dat scheelt veel geknoei. Er zit ook een langer stroomdraad aan, wat het gemak van het strijken vergroot omdat je meer bewegingsvrijheid hebt.

De gladde zool werkt prima op alle stoffen en het opwarmen, maar ook het afkoelen, gaat heel snel, waardoor je dus snel aan de slag kunt en makkelijk allerlei soorten stoffen snel achter elkaar kunt strijken.

Ik lees veel dat het strijkijzer zwaar wordt gevonden, maar die mening deel ik niet. En daarnaast is de anti-kalk functie erg fijn, ook al heb ik deze nog niet gebruikt, het is fijn om te weten dat je geen witte strepen op je kleding hebt. Een echte aanrader dus!

Pluspunten

• Lengte snoer
  • Warmt snel op
  • Grote vulopening voor water
  • Voor alle stoffen
  • Anti-kalk filter

Jacqueline 22-05-2019

Moeiteloos glad strijkwerk

Strijkijzer is snel opgewarmd.
Stoomkracht is super sterk, alle was word moeiteloos glad en kreukvrij.
Het design van het strijkijzer is erg mooi en strak, ziet er in het echt net zo uit als op de afbeeldingen.
Waterreservoir is groot (en heeft een handige grote vulopening) waardoor je niet constant hoeft bij te vullen en je dus ook een grotere was heel goed kan strijken.
Snoer is lang waardoor je genoeg bewegingsvrijheid hebt terwijl je je strijkgoed strijkt
Het strijken gaat hier echt een stuk sneller als voorheen, echt een aanrader dus!

• Groot waterreservoir
  • Snel opgewarmd

Inge 21-05-2019

Robuust strijkijzer

Het is een mooi strijkijzer dat prima zijn werk doet. Hij strijkt perfect. Persoonlijk vind ik hem erg zwaar in de hand liggen en dat het waterreservoir snel leeg is, ondanks dat het een groot waterreservoir is.

• Goede stoomkracht
  • Strijkt perfect

Minpunten

• Zwaar
  • Waterreservoir snel leeg

Aepke 14-05-2019

Super

Dit strijkijzer zorgt ervoor dat je snel klaar bent, heeft flinke stoomkracht en door het gewicht zijn de kreukels zo verdwenen. Grote vulopening is ook handig. Het voelt inderdaad als een zwaar apparaat, maar als je eenmaal bezig bent, blijkt dat ie wel makkelijk strijkt. Design is ook mooi. De handleiding zou duidelijker mogen, is nu alleen met plaatjes.

Pluspunten

• Stoomkracht
  • Groot reservoir
  • Strijkt snel

Minpunten

• Gewicht
  • Handleiding

Fonv 14-05-2019

Groot, zwaar en degelijk

Ik heb de Tefal FV9844 nu enkele keren gebruikt om overhemden te strijken. Het apparaat is echt groot zwaar en degelijk, maar glijdt gelukkig wel soepel over de stof. Met het formaat en gewicht is het echter goed strijken, dat gaat gelukkig makkelijk. En het kabelsysteem is vernuftig voor het rechtop zetten van het strijkijzer.

Pluspunten

• Glijdt soepel
  • Strijkt goed

Minpunten

• Groot

Marc v. 13-05-2019

Aanrader

Wat direct op valt is dat het een groot strijkijzer is. Met name het gedeelte waar het anti-kalk element zit is fors. De strijkervaring is positief. Hij strijkt fijn en gaat soepel over verschillende stoffen heen. Het uitzoeken van de verschillende functies is even proberen, maar dit is bij elk nieuw product natuurlijk.
Tefal heeft gekozen voor een handleiding met plaatjes. Opzich goed, maar er kan hier en daar nog wel wat in verbeterd worden om de handleiding duidelijker te maken.
Hij warmt erg snel op en hierdoor kan je bijna direct aan de slag met strijken. Kwaliteit van strijken is erg goed: snel kreukvrij. Na het uitzetten kan je bovendien ook nog even op de restwarmte strijken. Waar je wel op moet letten is dat de stoom stand op gesloten moet staan wanneer je hem uitzet. Doe je dit niet, dan komt er de eerst volgende keer bruin water uit

Pluspunten

• warmt snel op
  • strijkt goed

Minpunten

• zwaar
  • geen reservoir meegeleverd om water te vullen

Jeannette van Bree 11-05-2019

Goed strijkijzer

Goed strijkijzer ziet er prachtig uit . Veel stoom strijkt super alleen is hij erg zwaar. Ook is het vervelend dat als je m neer zet dat er dan water uit sprays en dat is er storend.

Pluspunten

• Veel stoom
  • Strijkt goed

Minpunten

• Te zwaar

Tefal FV9844 08-05-2019

Een super groen hulkje

Veel power en een super mooi design. Hij warmt zeer snel op. De zool glijd over vele soorten stoffen moeiteloos. Wanneer je van een hoge stand naar een lagere stand schakelt, gaat de afkoeling zeer snel. De hoeveelheid stoom wordt daar ook op aangepast.
Het anti drup systeem is bedoeld dat er geen kalk met de stoom meekomt op het kledingstuk. Wanneer je op hoge stand strijkt kan er echter wel ineens water druppels uit het strijkijzer komen. Dit is bij elk strijkijzer nog zo geweest, dus helaas ook bij deze.
Het anti-kalk filter werkt goed en er komt geen kalk mee wanneer de stoom eruit komt.
De grote vulopening voor het water reservoir te vullen is super.
Slaat ook automatisch af als je het strijkijzer vergeet uit te zetten, een mooi extra veiligheids systeem.
Het gewicht van de strijkijzer is iets aan de zwaardere kant, maar dat is iets wat snel went.
Kortom, een groen hulkje wat sterk is, goed stoom blaast en extra veilig is.

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Anti-kalk filter
  • Schakelt automatisch uit
  • Regelt hoeveelheid stoom automatisch

Minpunten

• Iets aan de zware kant