Philips Azur GC4563 - Reviews

Type
stoom
Kleuren
violet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 30 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Azur GC4563 op Kieskeurig.nl.

Roodkapje12 07-01-2019

Als strijken een plezier wordt

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Ik kreeg dit product toegestuurd om te testen. 'Hopla, het zoveelste strijkijzer' dacht ik bij mezelf. Maar ik was aangenaam verrast. Het ijzer ligt makkelijk in de hand, weegt niet zwaar en glijdt bijna vanzelf over je kleding. Enige minpuntje voor mij is dat het snoer eerder aan de korte kant is. Verder zou ik dit artikel zeker aanraden!

Pluspunten

• ligt makkelijk in de hand
  • niet zwaar

Minpunten

• kort snoer

KarenKoen 28-12-2018

mooi, nauwkeurig maar iets te zwaar

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Bij het uitpakken viel de kleur en het design direct in de smaak. Op zich natuurlijk niet zo belangrijk maar het maakt het strijken toch weer een tikkeltje leuker ;o) De lengte van het snoer vind ik prima en ook het waterreservoir is groot genoeg voor mijn berg strijk. Wat ik ook handig vind is het spitse puntje waarmee je makkelijk tussen de knoopjes van hemdjes kan komen. Enige minpunt is dat het strijkijzer net een beetje te zwaar is. Al bij al tevreden klant dus!

Pluspunten

• design en kleur
  • lengte snoer
  • inhoud waterreservoir
  • opwarmtijd

Minpunten

• iets te zwaar

Brenda1293 06-11-2019

Te log, strijkt niet goed.

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Slechte koop ooit. Te log, ondanks dat ie zwaar is, strijkt het niet goed. Water vullen is een drama, denk dat ik nog een fik ga krijgen ook. Krijg last van mijn pols en blaren aan de binnenkant van mijn hand omdat het rechtop zetten niet fijn gaat i.v.m. vorm strijkijzer en heel log. Ik wou dat ik deze terug kon geven en mijn geld terug kon krijgen. Te weinig stoom, moet paar keer over kreukels heen strijken om het eruit te krijgen, hierdoor ben ik zeker 2 x langer bezig dan voorheen. Mijn oude strijkijzer (wel van ander merk) had ik dit probleem niet, en die heb ik ruim 9 jaar gebruikt.

Geziena 18-03-2019

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Strijkijzer is prima behalve dat het snoer te kort is.
Verder is de gebruiksaanwijzing waardeloos;veel te kleine
letters en afbeeldingen (alleen leesbaar met een vergrootglas) dit is Philips onwaardig.

tommeke.ver 07-01-2019

topproduct

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Ik heb de oude Philips vervangen voor dit model en ik ben positief verbaasd. Hij warmt op als een gek. Gigantisch vermogen. Mooi ontwerp.
Nadeel is de opening/klep voor waterreservoir - hel moeilijk om het te vullen. Het waterreservoir is groot maar tegelijkertijd moet het vaak worden bijgevuld.
Het beste strijkijzer dat ik in mijn hand had en ik wil geen ander. Ik raad dit product aan.

MichelleHeijligers 05-01-2019

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Zeer praktisch apparaat, warmt snel op en is makkelijk in gebruik. Design en kleur is ieder voorzich maar ik heb mezelf mogen verblijen met een mooie paarse, Een echte aanrader dus..

Pluspunten

• Praktisch in gebruik
  • Warmt snel op

Lindsay Bruynseels 02-01-2019

Grote stoomkracht ligt goed in de hand

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Ik heb dit toestel gekocht om niet telkens de stoomgenerator boven te moeten halen maar het is zo fijn in gebruik dat ik het niet enkel neem om snel tussendoor te strijken maar ook om een hele mand weg te werken.

Pluspunten

• Stoomkracht
  • Snel startensklaar
  • Ligt goed in de hand

Naru 02-01-2019

Perfecte stoomstrijkijzer

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Superfijn apparaat. Warmt snel op,en strijkt moeiteloos kreukels weg. Voorheen streek ik minder vaak, omdat mijn oude strijkijzer te zwaar was.

Dit apparaat is licht, en je hoeft bijna geen kracht te gebruiken. Design ia ook erg mooi. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Licht in gebruik
  • Warmt snel op
  • Makkelijk op te bergen door klein formaat

versavel 02-01-2019

Kwaliteitsvol strijkijzer

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Ik heb het toestel nu enkele weken en heb hier zeer goede ervaringen mee.
Mijn vorig toestel was met een stoomgenerator, het handige daaraan was dat het water niet snel moest aangevuld worden. Dit toestel overleefd een strijkbeurt niet met de grootte van zijn reservoir. Positief is wel dat het opvullen zeer gemakkelijk en vlot gaat. Een ander pluspunt dat hier aan verbonden is, is dat het toestel snel gebruiksklaar is eens aangezet.
Je ziet en voelt dat dit toestel kwaliteit is. Het is redelijk zwaar maar went snel en geeft waarschijnlijk mede hierdoor goede resultaten. Ik merk een absoluut verschil met mijn vorig toestel in zake het gemak waarmee je kreuken in je kleding doet verdwijnen.
Als laatste voel ik me enorm veilig met het automatisch uitschakelen zodat er nooit gevaar kan zijn met een toestel dat aan blijft staan.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Gebruikgemak
  • Snel gebruiksklaar
  • Schakelt automatisch uit

Minpunten

• Reservoir overleefd volle strijkmand niet

Mariavan 02-01-2019

Krachtig en efficiënt

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Het eerste wat in het oog sprong bij het uitpakken is het mooie design. Ook het opbergen is heel praktisch, vooral het snoer dat makkelijk rond de machine kan gedraaid worden.
Het ijzer warmt heel snel op en is heel krachtig en efficiënt om kreuken te verwijderen.Het vullen met water via de kraan verloopt heel vlot en zonder morsen. Het verwijderen van de kalk via het reservoir verloopt inderdaad snel en praktisch door het gewoon af te spoelen. Minpuntjes zijn voor ons de zwaarte van de machine en het steeds rechtop moeten plaatsen. Dus zeker een aanrader voor kleine hoeveelheden strijk, maar voor grote bergen strijk verkiezen we een stoomgenerator, daar deze minder snel dient gevuld te worden en het ijzer minder zwaar aanvoelt.

Miejannie 31-12-2018

Zo wordt strijken bijna leuk!

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Ik heb sinds enkele weken dit stoomstrijkijzer in gebruik. Strijken is geen hobby van mij, toch maakt dit apparaat het mij wat gemakkelijker en aangenamer. Het is een redelijk zwaar apparaat, en daardoor strijkt het ook goed en krijg ik een glad resultaat. De knoppen zijn gemakkelijk te bedienen, het bijvullen met water ook. Ook prettig dat als je het apparaat lang aan laat staan en niet gebruikt, dat deze dan automatisch uitschakelt, wel zo veilig. Ik ben erg tevreden met dit apparaat en heb nog geen minpunten kunnen bedenken.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Goed en glad resultaat
  • Mooie vormgeving en kleur

StefB 30-12-2018

Geen kreuken meer te bespeuren

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Paars is mijn lievelingskleur, maar ik weet het, schoonheid is niet alles!
Toch is dit naast een mooi ook een zeer degelijk toestel.
Het warmt snel op, het waterreservoir is voor mij groot genoeg en het is vlot in gebruik. Kreuken verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Daarnaast bezig dit toestel ook een knop waarmee je kan instellen welk materiaal je gaat strijken, wat het strijken nog vlotter doet gaan.
Dit strijkijzer is ook gemakkelijk te onderhouden en op te bergen.
Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Voldoende groot waterreservoir
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Lekt soms wat water

Stukato 30-12-2018

Prachtig design en vliegt over strijkgoed

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Om te beginnen met het design: prachtig! Nu gaat het natuurlijk om het strijken maar ach het oog wil ook wat. Maar ook over het strijken niks dan lof, het strijkijzer is makkelijk in gebruik en strijken gaat echt makkelijker dan met mijn oude apparaat. Ik hoef minder vaak over de overhemden heen te bewegen en korter strijken is altijd winst ;)

LindaK 30-12-2018

Degelijk product!

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Altijd al Philips strijkijzers gehad. De GC 1705 maakte plaats voor de Azur. Allereerst viel op dat hij twee koppen groter is dan zijn voorganger hier in huis. Zijn gewicht is ook niet mis, best zwaar eigenlijk. Ik zou me voor kunnen stellen dat mensen met een lichte beperking in de handen, deze strijkijzer te zwaar vinden. Het telkens rechtop zetten ga je wel voelen als je een hoop te strijken heb, een pre is dan ook het gebruiken van een strijkplank waar de strijkijzer even half liggend weg kan zetten. Echter met zijn voormaat past hij niet veilig in mijn huidige strijkplank Het gewicht daarin tegen lijkt ook mee te werken met het feilloos weg kunnen strijken van de kreukels, geen extra druk zelf moeten uitvoeren. Dit merk ik aan spijkerbroeken en de hydrofiele doeken die bijna hun orginele maat weer terug krijgen na ze gestreken te hebben. Dat kon zijn voorganger niet.
Ik mis echter het gebruikelijke bekertje om water bij te vullen en een clipje aan je snoer om deze gemakkelijk bij elkaar op te kunnen bergen.
Het nieuwe anti-kalk removal systeem nog niet kunnen testen, daar gebruik ik hem nog te kort voor. Snoerlengte had ietsje meer gemogen, maar dat hangt af van hoe je strijkt icm verlengsnoer. Over zijn stoomkracht niets te klagen, heerlijk weer een nieuw strijkijzer.

Pluspunten

• gewicht
  • stoomt goed

Minpunten

• geen vulbeker
  • geen opbergclip voor snoer

LindavD 28-12-2018

Modern gebruiksvriendelijk strijkijzer

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Het strijkijzer ziet er modern uit door de donker paarse kleur. In het begin wel wat moeten wennen aan het gewicht. Gevuld is het vrij zwaar maar als je eenmaal aan het strijken bent ben je hier zo aan gewend. Door de verstelbare draaiknop makkelijk in te stellen op de juiste temperatuur en de stoomfunctie is ook erg handig! Al met al erg tevreden!

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Mooie kleur
  • Handige stoomfunctie
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Wat zwaar

Ed1985 28-12-2018

Zeer degelijk stoomstrijkijzer

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Philips Azur Stoomstrijkijzer is een zeer degelijk stoomstrijkijzer. Het ligt makkelijk in de hand, heeft een lange snoer, ziet er heel modern uit en het stoomstrijkijzer is snel op temperatuur.

Oostje07 28-12-2018

Heel fijn

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Strijkijzer strijkt erg fijn. Is niet zwaar en de kreukels gaan met gemak uit de kleding. Ik ben zeer tevreden

Bykiirsten 28-12-2018

Philips Azur

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Erg mooi design maar daar gaat het uiteraard niet om. Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar deze strijkijzer uit en niet want hij is compact, neemt niet veel ruimte in beslag en is geen zwaargewicht. Wanneer je, zoals bij mij thuis, niet veel ruimte hebt, kun je hem gemakkelijk opbergen. Ook het strijken gaat fijn met dit model en alle plooien haal je zo uit je strijkgoed. Het enige minpunt dat ik kan ontdekken is dat het apparaat af en toe lekt. Verder is hij voor mij perfect.

• Fijn in gebruik
  • Goede prijs/kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Lekt af en toe

Elisee 28-12-2018

Strijken wordt bijna leuk

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Strijken met dit apparaat wordt bijna leuk.

Hij glijd over de stof, wordt snel en goed warm en geeft mooi geleidelijk stoom af.

Erg blij mee

mdjnac1 28-12-2018

aanrader

Geschreven voor: Philips Azur GC4563

Gelet op de prijs van dit strijkijzer een perfecte aankoop. Ik strijk al jaren met Philips en dit apparaat is wederom beter als zijn voorganger die ik al jaren gebruikte. Het is een mooi vormgegeven apparaat en in een mooie kleur. De stoomboostfunctie is perfect, ook bij lage temperatuur en de eco stand strijkt mooi glad. Irritatiepunt is het korte snoer (de stekker is overigens wel handig, er zit een uittrekbeugel aan) en er ontbrak een waterbekertje om bij te vullen. Het apparaat is erg zwaar, maar dit zal het strijkresultaat wel weer ten goede komen.