De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC3920 Stoomstrijkijzer - 2500W - SteamGlide Plus zoolplaat op Kieskeurig. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.
fantastisch stoomstrijkijzer. stelt zelf de juiste temperatuur in. Geen ongelukjes meer met stoffen die aan je bout blijven hangen. Makkelijk vulreservoir, superlicht in gebruik, strijkt erg makkelijk, snel en goed. ik ben echt enthousiast over dit apparaat en zou hem iedereen aanraden. Ook de stekker is erg handig met het soort oog, trek je er makkelijk uit!
Dit stoomstrijkijzer van Philips heeft met verrast met hoe gemakkelijk strijken voor mij geworden is. Ik hoef niet meer te wachten tot het strijkijzer weer genoeg stoom heeft gegenereerd, dit doet hij vliegensvlug. Deze stoom komt er ook met flinke kracht uit. Na het stomen drupt het ook niet.
Ik ben vooral te spreken over de OptimalTEMP techniek die erin zit. Welke stof je ook neemt, je hoeft nooit meer de temperatuur in te stellen, hij is veilig voor allen. Raak je per ongeluk het hete gedeelte aan, brand je je ook niet meteen. Dit heb ik getest op satijn, katoen, zijde, en de allerdaagse polyester.
Het stoomstrijkijzer ligt heerlijk in de hand als je wat langer aan het strijken bent en het design voelt ook erg degelijk aan, als kwaliteit. Enige punt van opmerking dat ik had is dat bij een volle watertank hij aardig zwaar is, waardoor ik minder vlug was. Ook helemaal vol glijd dit product over de stof als een mes door de boter.
Stekker erin, even wachten en strijken maar. Geen gedoe met juiste temperatuur regelen, kijken welke stof je onder de "ijzer" hebt is niet meer nodig.
We hebben alle stoffen die we hebben uitgeprobeerd, incl. zijde en alles netjes gestreken, zonder schroeiplekken. Het apparaat past zich moeiteloos aan. We vinden het snoer wat aan de korte kant en het handvat is best glad. Het strijken gaat heerlijk soepel. Er is altijd veel strijkwerk bij ons dus na een uurtje of wat strijken geen vermoeide arm(en). Het waterreservoir (300ml) is redelijk snel leeg, dus tussentijds bijvullen is nodig na ±15/20min strijken. De kalkverzamelaar hebben we nog niet kunnen testen daar hebben we de strijkijzer te kort in bezit. Veel plussen en een paar minpuntjes, een top apparaat dus.
De OptimalTemp is erg prettig. Je kunt strijken op alle stoffen en hoeft dit niet van te voren aan te geven. Verder een erg fijne strijkijzer in gebruik. Snel warm en de krachtige stoomstoot werkt perfect.
Het apparaat is vrij groot maar ligt goed in de hand en is ook niet zwaar ondanks de grote strijkzool. Een hele goede zool die soepel over de kleding glijd. Het snoer is wel erg kort. Er zit een oogje aan de stekker zodat hij makkelijk uit te stekkeren is. Toch een leuke toevoeging.
De optimalTEMP functie zorgt er zeker voor dat het apparaat veilig is voor alle stoffen. Ook geen gedoe met instellen. Maar om snel te kunnen strijken vind ik dit apparaat absoluut geen oplossing. Het duurt lang voor hij warm is en als hij aangeeft warm te zijn (ledlampje) heb ik het gevoel dat hij alles behalve echt warm is. Bij het strijken van mijn overhemden krijg ik 80% van de kreukels er in de eerste haal niet uit. Groot minpunt. Mijn vorige strijkijzer (met zelfs een lager wattage) werd veel warmer en ook veel sneller warm.
fantastisch stoomstrijkijzer, erg gemakkelijk in gebruik, goed bij te vullen met water, handige ring aan de stekker,waardoor die veel gemakkelijker uit het stopcontact gaat. Strijken gaat echt veel sneller, glad na 1 of 2 streken.Erg over dit product.Zeker een aanrader, ga strijken bijna nog leuk vinden op deze manier!!!
Het is een gebruiksvriendelijk product. Er zitten twee knoppen, voor stoom en voor gewoon strijken. Het is duidelijk hoe het werkt. Er zitten voldoende opties, zoals een eco stand, die ook voor zich spreken. Je moet wel twee minuten wachten voordat je aan de slag kunt, terwijl de waterreservoir niet zo groot is. Prettig dat het een ontkalkingssysteem bevat.
De vormgeving verschilt mijns inziens niet van andere soortgelijke apparaten. Hij glijdt wel fijn over de stof heen. Ik had wel verwacht dat deze sneller een glad resultaat zou geven, zeker bij wat dikkere stoffen (handdoeken), maar dat was niet zo. Ik moet ook bij deze wel een paar keer strijken voordat het glad is. Je kunt er wel alle stoffen mee strijken, al strijk ik zelf delicate stoffen met een theedoek ertussen.
Doet wat hij beloofd: strijkt alle stoffen met gemak!
Reviewscore9.0
De stoomstrijkijzer is gemakkelijk in gebruik, doordat hij weinig knoppen heeft. Namelijk slechts 2 voor water en stoom. Daarnaast 1 schakelaar voor 5 standen die alleen te maken hebben met het stroomgebruik en antikalk. Het enige dat ik miste was een waterbakje om het reservoir te vullen. Zowel mijn overhemden als mijn jeans strijk ik met hetzelfde gemak, zonder dat deze strepen of vlekken geeft. Doordat je zelf de stoomstand kan kiezen, kun je snel door de berg wasgoed heen. Ik ben erg tevreden over deze stoomstrijkijzer, al was een groter waterreservoir wel handiger geweest.
Nadat mijn oude strijkijzer het begeven heeft ben ik overgestapt op de Philips PerfectCare Powerlife, wat een verademing is dat zeg. Het strijken gaat nu veel sneller dan voorheen. Mede dankzij de handige SteamGlide zool. Daarnaast heeft hij 2 stoomfuncties om de hoeveelheid stoom te regelen die uit de zool komt. Hij is lekker in het gemak, niet te ingewikkeld met poespas. Geen problemen met verschillende soorten stof. Deze strijkijzer kan ook weer 10 jaar mee :)
Een fijn strijkijzer. Gaat vouwen in kleding snel te lijf. Was sneller klaar met strijken dan anders. Geen glans over kleding. Gelijkmatige stoom. Gaat vanzelf uit als het even niet gebruikt wordt. Past temp aan stof aan.
Het stoomstrijkijzer is prettig in gebruik, je steekt het in het stopcontact en strijken maar. Ik moest even een drempel over om wat kwetsbaardere stoffen te strijken, dat vond ik toch wel spannend. Maar dit ging gelukkig allemaal goed. Het strijken ging veel beter als normaal, de vouwen gaan er sneller uit (dit strijkijzer stoomt dan ook veel meer dan mijn oude strijkijzer). De gewone strijkwas is dan ook iets sneller weggewerkt dan voorheen, maar mijn hobby zal het nooit worden ;)
1 nadeel gevonden, ik gebruik mijn strijkijzer regelmatig om t-shirts te bedrukken. Omdat ik hier de temperatuur niet zelf kan bijstellen, moet ik toch mijn oude strijkijzer pakken om de bedrukkingen te doen, omdat de temperatuur anders te laag blijft. Maar dit is natuurlijk niet een 'probleem' voor de meeste mensen.
Dit stoomstrijkijzer strijkt moeiteloos de vouwen uit de kleding. Je hoeft geen temperatuur meer te regelen. Het enige nadeel vind ik persoonlijk dat het snoer wat langer had mogen zijn maar verder een perfect stoomstrijkijzer.