De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal DT9130 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Melissa 02-06-2019

Ligt fijn in de hand, wel wat zwaar

Geschreven voor: Tefal DT9130

Wat een fijn apparaat. Binnen 40 seconden is ie heet en klaar voor gebruik. Ik gebruik de stomer voor eigenlijk al mijn kleding, zitten er kreukels in mijn blouse, ze zijn er zo uit. Zitten er kreukels in mijn spijkerbroek, ook die zijn er zo uit. Voor een stomer heeft het ook nog een strak design en ligt makkelijk in de hand. Wel wordt t wat zwaar als je een tijd lang aan het stomen bent.
Wij hebben erg hoge deuren dus als je het verticale strijkbord gebruikt is dat niet zo fijn.
Het reservoir is iets aan de kleine kant, als je meerdere kledingstukken tegelijk doet dan is ie wel snel leeg.
Mijn man is er ook erg blij mee, die hoeft nu nooit meer te strijken.
Er komt veel stoom vanaf, goed voor het strijken maar af en toe druppelt ie ook wel een beetje.
Maar al met al gebruik ik mijn strijkijzer nu nooit meer!

Pluspunten

• Snel klaar voor gebruik
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Druppelt

MaZwHo 01-06-2019

Onhandig apparaat

Geschreven voor: Tefal DT9130

De eerste keer dat ik het apparaat gebruikte wilde ik even snel m’n blouse mooi glad hebben. Ik dacht, ik kan de steamer wel gebruiken. Het begon goed! Eenmaal uit de doos was hij makkelijk aan de praat te krijgen, de handleiding is duidelijk. Nadat ik het plankje in elkaar had gezet, hing ik mijn blouse eraan. Steamer in het stopcontact... en gaan! Het apparaat is super snel warm en ik werd enthousiast. Het eerste gedeelte lukte ook goed. Maar toen ik het rugpand klaar had, moest ik de mouwen, de boordjes en de kraag nog. Het bord zit hier niet echt als steun. Ik vond het erg lastig om De gedeeltes van de blouse glad te krijgen zonder bord als steun. De mouwen hield ik aan een pintje vast, maar de stoom die eruit komt is super heet! Dus het was nog oppassen geblazen dat ik mijzelf niet zou branden aan de stoom. Uiteindelijk is het resultaat wel redelijk geworden, maar het “even snel” was mislukt.
Na de tijd was de kamer ook erg vochtig, maar daar is in de handleiding wel voor gewaarschuwd. De ruimte moest goed geventileerd worden tijdens gebruik.
Na deze ervaring kan ik zeggen, ja het is een goede stomer! Mijn kleding werd er fris en netjes van. Maar, je moet het apparaat wel goed leren gebruiken.

Pluspunten

• Snel warm
  • Hoeveelheid stoom in te stellen

Minpunten

• Klein bord
  • Zwaar apparaat (bij langer gebruik)

RijntH 28-05-2019

Handig voor naast het strijkijzerapparaat

Review 2
Na 2 week de Tefal D9130 in huis heb ik verschillende aspecten kunnen beoordelen
De Tefal is keurig vormgegeven, voor zover een stoomapparaat mooi kan zijn is dit een mooi apparaat. De knoppen zijn duidelijk en stevig, de powerknop licht mooi op als je hem aanzet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de gebruiksaanwijzing niet heb gelezen, alles spreekt voor zich!

Na wat overhemden te hebben getest heb ik laatst ook mijn pak schoongemaakt, in combinatie met de meegeleverde borstel leverde dit mooi en snel resultaat op! De vlekken zijn verdwenen, bespaart weer de kosten van de stomerij. Ook een das met biervlekken heb ik voorzichtig gestoomd, dat ging erg goed!

Direct geprobeerd met de clip een vouw in de broek te stomen. Dit kan wel, maar heeft voor mij geen toegevoegde waarde ten opzichte van een strijkijzer. Tevens is het opzetstuk van plastic en voelt mijn inziens niet heel degelijk aan. Je moet ook een half uur wachten tot je kan wisselen om even een vouw er in te stomen. Voor mij dus geen toegevoegde waarde.

Ideaal om je pakken te stomen! Zo mogen ze weer een paar dagen mee zonder naar de stomerij te gaan. Was voor mij op dat moment een uitkomst!

Pluspunten

• Snel warm
  • Veel vermogen en stoom!
  • Meerdere accessoires die van pas komen.

Minpunten

• Zwaar
  • Strijkplank geen toegevoegde waarde

Kim73 06-05-2019

Goed resultaat maar onhandig

Geschreven voor: Tefal DT9130

Het product komt met vele accessoires waaronder verschillende opzetstukken en een ophangbord (hangende strijkplank). Het inelkaar zetten van het bord was erg makkelijk. Van het bord zelf daarentegen ben ik absoluut geen fan. Het bord is veel te kort waardoor een een vouw in de kleding ontstaat. Ook is het omdraaien van de kleding erg onhandig. Het was handiger geweest als het bord aan beide kanten te gebruiken was waardoor je het makkelijk omdraait en weer terug hangt aan de practische deurhanger die ook meegeleverd word. De deurhanger is erg dun waardoor de deur nog gewoon dicht kan.
Zelf ben ik gaan stomen met een simpele kledinghanger (zonder het bijbehorende bord). Dit werkt veel makkelijker.
De stomer heeft een makkelijk uitneembaar waterreservoir met een inhoud voor 3 tot 4 kledingstukken, dit vind ik zelf erg klein. De stomer biedt fantastisch resultaat op alle stoffen, veel beter dan met de strijkbout. Wel duurt het erg lang ongeveer 8 minuten per kledingstuk. Mauwen en borstzakjes worden met strijken wel veel mooier, met de stomer komen hier alleen maar ergere kreukels in.
De opzetstukken blijven niet goed vast zitten op de stomer dus vallen er regelmatig af, wel leveren ze goed resultaat en doen ze precies wat ze beloven.
Er zit een dik en stug snoer aan de stomer, dit maakt het gebruik erg ongemakkelijk.

Pluspunten

• Snel warm
  • Perfect kreukvrij

Minpunten

• Het snoer
  • Het bord

AlyciaK 06-05-2019

Goed, alleen de ruimte wordt heel vochtig

Geschreven voor: Tefal DT9130

Ziet er mooi uit en is heel degelijk!
Na lang gebruiken voelt het wel wat zwaar aan omdat je verticaal moet werken ipv net als strijken. Accessoires die je erbij krijgt zijn wel heel fijn : een standaard erbij waaraan je shirts / blouses / jasjes kunt ophangen. Ook krijg je opzet stukjes erbij voor bijv. pluisjes en wanneer het kledingstuk niet echt nat mag worden. Snelle opwarmtijd! Wel vrij snel leeg omdat er ontzettend veel stoom uit komt. Goed om te stomen, de kamer is na afloop wel heel erg vochtig!! Kwaliteit vind ik wel goed, materiaal waarvan het apparaat is gemaakt voelt erg degelijk. Het is geen vervanger van de strijkijzer, maar wel fijn voor erbij. Ik heb het op verschillende kledingstukken geprobeerd, en het gaat bij alle materialen goed, in tegenstelling tot een strijkijzer is dit wel een groot voordeel.
Water is wel vrij snel op, dus je moet het regelmatig tijdens het stomen bijvullen.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Degelijk
  • Voor al het materiaal te gebruiken

Minpunten

• Vrij zwaar in gebruik
  • Omgeving wordt heel vochtig

shannonx29 26-11-2018

Prima steamer

Geschreven voor: Tefal DT9130

Prima product voor het kreukvrij krijgen van dunne stoffen. Werkt als een toevoeging van het strijkijzer, kan niet dienen als vervanger.
Bijgevoegde strijkplank makkelijk te bevestigen aan bijvoorbeeld een deur, maar is wel te kort voor iets langere kledingstukken.
Product is snel aan en makkelijk in gebruik. Het heeft 3 verschillende standen. Bij de hoogste stand komt er wel wat water vrij, wat soms wel kan zorgen voor vochtplekken op bijvoorbeeld zijde of suede, op een langere stand gaat dit prima.
Steamer heeft een lang snoer, dit is erg fijn. Waterreservoir is aan de kleine kant, maar is snel en makkelijk bij te vullen.
Voor het reinigen en opfrissen van suede werkt dit product super, tas en schoenen zien er weer uit als nieuw.

Pluspunten

• Super voor suede opfrissen
  • Makkelijk en snel in gebruik

Minpunten

• Behoorlijk zwaar
  • Lekt water bij hoogste stand

PatrickH88 21-11-2018

Uitstekende handstomer

Geschreven voor: Tefal DT9130

Ik heb de stomer nu een aantal weken in huis en ik moet zeggen dat ik tevreden ben met het resultaat wat deze stomer mij geeft.
ik gebruik hem vooral om blouses of colberts kreukelvrij te krijgen en dit lukt prima.
Hij is makkelijk in gebruik en heeft genoeg extra's zoals de ''strijkplank'' voor aan de deur.
Hierdoor is mijn traditionele strijkplank overbodig geworden gelukkig.
De stomer is snel op temperatuur en heeft een redelijke waterreservoir, (deze moet ook niet groter ivm gewicht etc.)
Het product doet wat hij moet doen!

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Snel op temperatuur
  • Niet te zwaar

Marlies 05-11-2018

Handig voor sommige kledingstukken

Geschreven voor: Tefal DT9130

Een alternatief voor strijken is het wat mij betreft niet. Randjes, kraagjes etc lukte mij er niet mee. Maar om bv een polo-shirt uit de kreukels te krijgen werkt het goed.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Snel warm
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Het bijgeleverde bord is lomp
  • Werkt niet op alle stoffen
  • Kraagjes etc lastig

Joost 02-11-2018

Leuke aanvulling op je strijkijzer

Geschreven voor: Tefal DT9130

Voor het strijken van overhemden raad ik aan strijkijzer met stoom aan in plaats van een stoomapparaat. Voor mij zijn overhemden eigenlijk het enige dat ik echt moet strijken, en die moeten echt strak gestreken worden en dat lukt niet heel goed met een stoommachine. Het strijkijzer is daarvoor net wat beter geschikt. Het ‘opknappen’ van een pantalon gaat wel goed, je kunt er de stomerij mee uitstellen maar denk niet dat je helemaal niet meer naar de stomerij moet. De tefal steam care is wel erg gebruiksvriendelijk en eenvoudig schoon te houden. De bijgeleverde opzetstukken maken maken dat je de steam care voor verschillende producten kunt toepassen. Je kunt hem zelfs gebruiken als tapijt reiniger voor vlekken op het tapijt of het schoonmaken van een stoffen bank. Het nadeel is wel dat deze vrij zwaar is en dat begin je na een tijdje te voelen. Het is een leuk product om naast een gewoon stoomstrijkijzer te gebruiken maar niet als vervanging van.

Pluspunten

• Eenvoudig schoon te maken
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Zwaar
  • Strijken blijft nodig

Loek 02-11-2018

Prima apparaat wat doet wat het zegt...

Geschreven voor: Tefal DT9130

Het apparaat ligt lekker in de hand. Ik heb het veelvuldig getest met verschillende soorten stoffen. Kreuken gaan er makkelijk uit en het 'verfrist' de kleding, zodat het niet muf meer ruikt!

Enig nadeel is en blijft het kleine waterreservoir. Wat hier tegenop weegt is het snelle verwarmen! Binnen 40 seconden is het apparaat stoomklaar!

Bijgeleverde hulpstukken zijn makkelijk in gebruik... Zet ze er echter wel alleen op als het apparaat volledig afgekoeld is. Anders zul je het voelen...

De handigheid die geboden is voor het gebruik ontwikkelt vrij snel, aangezien het verticale strijkbord aan de korte kant is.

Pluspunten

• Snel opgewarmt
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Klein strijkbord
  • Klein waterreservoir

Baarss 31-10-2018

Prima stomer

Geschreven voor: Tefal DT9130

Zoals de titel het al zegt, prima stomer. Hij doet wat hij moet doen maar wel alleen met redelijk dunne kleding. De stomer heeft wat moeite om dikkere stoffen te stomen en je bent dan ook wel meteen wat langer bezig. Er zit een redelijk klein waterbakje aan de stomer vast waardoor je deze wel regelmatig moet vullen na het stomen.
De stomer voelt wat zwaar aan, ik had hier zelf wel wat last van omdat je hierdoor niet voor een lange tijd kunt stomen.
De stomer komt met een fijne strijkplank die je kunt ophangen aan de deur zodat je er een kledingstuk aan kunt hangen.
Daarnaast is de stomer makkelijk te begrijpen en hoef je er niet perse de hele handleiding voor door te spitten.
De stomer is zeker een aanrader als je een simpele maar goed werkende stomer zoekt.

• Verschillende opzetstukken

Minpunten

• Wat aan de zware kant
  • Waterbakje snel leeg