Tefal Express Anti-Calc Stoomgenerator SV8030 - Reviews

Inhoud
2 liter
Druk
6 bar

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Express Anti-Calc Stoomgenerator SV8030 op Kieskeurig.nl.

7,9

Luca 24-10-2018

Strijken is weer pretje :)

Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc Stoomgenerator SV8030

Deze Tefal stoomgenerator maakt strijken weer erg fijn, ik had een oude waar ik steeds de kalk niet weg Kreeg en water uitkwam, de Tefal Express Anti-Calc Stoomgenerator SV8030 is super handig door zijn groot water reservoir en je kunt deze op 3 standen gebruiken, de recht opstaand strijken, de gewonen stand en de anti calc spaarstand. Tevens ligt hij erg fijn in de hand.
Kortom een erg fijne strijkgenerator.

Pluspunten

• Gebruik
  • Standen
  • Greep
  • Waterreservoir

Minpunten

• De te dikke snoer is tot zover erg onhandig

Lexi01 22-10-2018

Super snel strijken

Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc Stoomgenerator SV8030

Al een tijdje was ik benieuwd naar het verschil tussen een stroomstrijkijzer en stoomgenerator. Nu heb ik de stoomgenerator een aantal dagen in huis en elke keer als ik hem gebruik ben ik steeds zeer tevreden! Het strijken gaat absoluut sneller. Ook het stomen van overhemden of colbertjes werkt erg goed zonder dat het hete ijzer de stof beschadigd.

Wel zou ik een strijkplank adviseren speciaal voor stoomgeneratoren, anders kan het zijn dat die niet stabiel staat. Hij is snel opgewarmd en de knoppen zijn makkelijk te bedienen.
Ook het waterreservoir is vrij groot, waardoor ik om de twee strijkbeurten deze moet bijvullen.

Op dit moment kan ik geen punten opnoemen waar ik ontevreden over ben. Ik zou dit product zeker aanraden bij bekenden.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Snelheid
  • Makkelijk te bedienen

Spritney Bears 16-10-2018

Goed eindresultaat, geen kalk.

Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc Stoomgenerator SV8030

Omdat ik laatste tijd veel overhemden moet strijken, en gek werd van constant het water bijvullen en de vele kalk uitstoot, heb ik gekozen om dit apparaat te testen en te kopen.

Het voordeel van dit product is dat er een groter waterreservoir inzit dan bij een doorsnee strijkijzer, wat handig is als je veel strijkt (zoals ik). Dit apparaat genereert enorm veel stoom waardoor je 'strijk' in een haal glad is. Ook handig is de stoom optie, op deze manier hoef je niet alles op de strijkplank te leggen, maar kan je ook horizontaal je was glad stomen.

Enige nadeel is dat de strijkbout met een, niet al te lang, snoer vast zit aan het component met water. Wat inhoudt dat het component ten alle tijden op een verhoging/kastje moet staan.

Pluspunten

• Kwaliteit van het eindresultaat
  • Gebruiksgemak
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Kort snoer

Colinda 12-10-2018

Snelle, krachtige stoom

Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc Stoomgenerator SV8030

Het apparaat kwam verpakt in een degelijke doos. De handleiding bestond uit een papier met plaatjes. Deze heb ik toch wel moeten bestuderen voordat ik kon beginnen. De strijkbout is licht. Het gehele apparaat, basis met watertank en de strijkbout, is best groot en neemt veel plaats in op de strijkplank. Hij staat bij mij op een tafel en de plank ernaast. Hierdoor ben ik erg plaatsgebonden.
De display op de stroomgenerator is makkelijk te bedienen. Overzichtelijke afbeelding met een led-lampje.
De stoomgenerator heeft een grote watertank en warmt snel op. Hij geeft een stevige stoomstoot en glijdt gemakkelijk over verschillende stoffen.
Hij heeft maar 1 temperatuur, en dat “voelt” heel ongemakkelijk. Katoen en linnen gaat behoorlijk en synthetisch stoffen perfect.
Bij het maken van een stofvouw zie ik geen verschil tussen de stoomgenerator en een gewone strijkijzer.
Het is fijn dat je het apparaat, bij het vervoeren, vast kan maken.
Stoom komt van water en geeft dus na een partijtje strijken veel condens op de ramen. Ventileren is dus een pré.
Nadeel is dat het opbergvak voor de stroomkabel wat te klein is. En je moet hem altijd terugzetten op de basis. Enkel bij het ontkalken zet je hem op een bijgeleverde standaard.

Pluspunten

• Draagbaarheid
  • Grote watertank
  • Gewoon kraanwater
  • Snel warm, ca 2 min

Minpunten

• Groot, neemt veel plaats in
  • Stroomsnoer moeilijk op te bergen in apparaat

Monique 08-10-2018

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc Stoomgenerator SV8030

De Tefal Express Anti-Calc Stoomgenerator SV8030 ziet er mooi uit, fijne kleuren,  mooie vormgeving. Groot afneemvaar water reservoir en een duidelijk aanwezige ontkalkknop  en word geleverd met een flink uitgebreide handleiding.
Eenvoudig te bedienen, en makkelijk te switchen tussen de verschillende programma's. Wat direct opvalt is dat het strijkijzer niet goed op de generator blijft liggen. Als je hier niet heel goed oplet ligt hij zo op de grond.
Ook een nadeel, dat het ijzer echt perse daarop moet, dat je hem niet heel even naast je neer kunt zetten.
Eigenlijk is dit apparaat alleen handig als hij standaard op een plaats kan staan. Het weegt zeker gevuld behoorlijk wat.

Het apparaat warmt wel snel op, met is mijn persoonlijke mening, irritant veel licht geflikker.
Er komt wel veel warmte en stoom vrij, waardoor het strijken inderdaad sneller gaat dan met een normaal stoomstrijkijzer.
Het ijzer is licht in gewicht en glijd makkelijk over diverse soorten stof heen.

Na hem nu een aantal keer gebruikt te hebben, ben ik er niet van overtuigd of ik zelf een ijzer met stoomgenerator aan zou schaffen.
Zeker als er niet veel strijkwas is, vind ik het een gedoe het hele apparaat erbij te moeten pakken.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Niet mobiel
  • Te zwaar

Nel ;van der Pol 06-10-2018

Groot waterreservoir

Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc Stoomgenerator SV8030

Ik vind het fijn om deze stoomgenerator te gebruiken omdat dit product een groot waterreservoir heeft en een sterke stoomkracht. De was die nu uit de droger komt is heel gemakkelijk te strijken met deze stoomgenerator. Ik ben daar heel tevreden over, minder vind ik het dat je gebonden bent om op een vaste plak te gaan staan strijken omdat het apparaat niet op het rekje kan staan waar normaal je strijkijzer op staat, dit is dan te groot en te zwaar.
Als je het op de strijkplank zet neemt dat veel ruimte in beslag als je grote stukken moet strijken.

PaulB 05-10-2018

Machtig Krachtig

Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc Stoomgenerator SV8030

Het strijkijzer strijkt echt machtig goed. De stoomopbrengst is echt groot. Wat opvallend is, is de snelheid waarmee het strijkijzer gebruiksklaar is. In no-time is hij warm. Het is fijn dat het waterreservoir afneembaar is zonder dat je het strijkijzer moet laten afkoelen, hierdoor kun je snel weer verder met strijken. Wat me ook aanspreekt is het nieuwe antikalksysteem. Uitdraaien, afspoelen en klaar. Minpuntje is dat je het strijkijzer niet zonder het bijgeleverde steuntje even op ‘zijn rug’ kunt zetten. Dat kan soms wel even handig zijn. Ik had mijn bedenkingen bij het strijken op maar 1 temperatuur. Dit blijkt echter prima te werken, zowel de zware hoeslakens als de delicatere sportkleding worden keurig glad en kreukloos. Een fijn apparaat, stevig, robuust en gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Kracht

Minpunten

• Steuntje erbij is onhandig