Philips GC8723 - Reviews

Druk
6 bar
Stoomdruk
120 gr/min.

Beoordeling op basis van 55 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Ineke 18-05-2017 Product paar weken in bezit

fantastische stoomgenerator!

Zeer tevreden over onze nieuwe stoomgenerator GC8730/20. Super handig in gebruik, mooi design en strijkt fantastisch en zeer snel!

Pluspunten

• snel opwarmen
  • handzaam
  • mooi design

Henk 17-05-2017 Product paar dagen in bezit

Hele mooie kleur Stoomgenerator

Ziet er heel goed uit en werkt boven verwachting, super licht in gewicht en fijne hoeveelheid stoom super

yolande 07-05-2017 Product paar dagen in bezit

makkelijk en licht

Goed product, lekker licht en pakt zelf de juiste temperatuur. Schakelt ook zelf uit na 5 min niet gebruikt te zijn, dus veilig

Pluspunten

• licht
  • krachtig

Johandbr 06-12-2016

Superveel strijkplezier

Een mooi en stijlvol apparaat met handige nieuwigheden

Het apparaat is snel warm en maakt geen herrie.
Voordeel ook is dat je de zool gewoon op de strijkplank kan laten staan.

Wat helemaal fijn is maakt de automatische temperatuurregeling voor diverse soorten stof.

Laurence 06-12-2016 Product paar dagen in bezit

uitstekend toestel

Deze stoomgenerator oogt mooi en ligt heel goed in de hand. De temperatuur past zich automatisch aan aan de stof, wat heel handig is. De pomp in de stoomgenerator is heel stil wat strijker toch weer iets plezanter maakt ;-)

Pluspunten

• stil
  • goede resultaten

Capes 05-12-2016 Product paar weken in bezit

De beste meest innovatiev stoomgenerator van dit moment!

Sinds 2 weken deze Philips stoomgenerator (GC8723/20) in bezit en inmiddels heel wat bergen was weggestreken waardoor ik nu een goede review kan schrijven met alle plus- en minpunten.
Als eerste de verpakking, de GC8723/20 zit in een relatief kleine doos prima beschermt verpakt. Hierin bevinden zich de stoomgenerator, calc-clean-houder, diverse documentatie. Totale gewicht is 2,7kg en het vermogen is 2600W. Fabrieksgarantie van Philips is 2 jaar.
Het in gebruik nemen was eenvoudig en snel. Het apparaat ontdoen van verpakkingsmateriaal, water in het reservoir, stekker in het stopcontact en actie ;-)
Wat gelijk opviel was een klein detail maar o zo handig. Aan de stekker is een oog gegoten waar je je vinger in kan doen. Daarmee kan je heel eenvoudig de stekker uit het stopcontact halen. Het waterreservoir(1,8L) is afneembaar dus erg makkelijk onder de kraan te vullen. Je kan er heel wat mee wegstrijken, zelf moet ik hem 1x bijvullen maar met 2 pubers heb je ook behoorlijk wat strijkgoed en daarnaast strijk ik ook veel stoffen.
Ideaal is natuurlijk de OptimalTEMP-technologie waardoor je zonder iets in te stellen alle stoffen kan strijken, zelfs je strijkijzer laten staan op je kleding levert geen schroeiplekken op! Ook dit scheelt weer veel tijd want je hoeft niet alle stoffen eerst op temperatuur uit te splitsen, nu kan je alles wat er ligt in 1x wegstrijken!
Minpuntje is wel, al is dat kwestie van wennen, dat je het strijkijzer niet op zijn achterkant omhoog kan zetten. Dit ben je natuurlijk gewend van al die jaren met traditionele strijkijzers te hebben gewerkt en om schroeiplekken te voorkomen. Dat is nu niet meer nodig….
De generator heeft een stoomdruk van 6,2 bar!!! Binnen 2 minuten is deze stoomgenerator gebruiksklaar. Hierdoor kan je super snel gaan strijken. Er zit ook een turbostoomfunctie op voor de erg gekreukte was. Het resultaat is verbluffend en snel. Verticaal strijken is ook al geen probleem waarmee je kleding die al even in de kast hangt en gekreukt is weer makkelijk glad krijgt.
Er zit ook een Eco knop op die de hoeveelheid stoom verminderd maar niet het strijkresultaat verminderd. Zelf heb ik deze nog niet gebruikt dus kan ik daar geen oordeel over geven.
Op deze meest innovatieve stoomgenerator van Philips zit ook het Smart Calc-Clean-systeem. Dit systeem geeft aan wanneer je het apparaat moet ontkalken en reinigen. Handig hierbij is het bijgeleverde Calc-Clean reservoir waarmee je de Calc-Clean procedure (staat goed beschreven in de handleiding) simpel en veilig kan uitvoeren.
Het apparaat is ook makkelijk op te bergen en te vervoeren. Er zit een draagvergrendeling op waarmee je het apparaat veilig kan dragen en er zit een mooie opbergruimte voor de toevoerslang in het apparaat.
Mijn conclusie is na 2 weken intensief gebruiken:
Het is de beste stoomgenerator van dit moment!
Alles kan je eenvoudig en snel wegstrijken, mede doordat je niet de temperatuurinstellingen continue moet veranderen maar je alles van katoen naar zijde naar wol en weer terug naar katoen in 1x kan door strijken! Hij produceert een zeer krachtige stoom voor de hardnekkige kreukels waardoor alles glad wordt. Hij is relatief klein en zeer licht in gewicht waardoor je ook geen vermoeide armen krijgt. Deze stoomgenerator is zijn tijd vooruit en zijn geld dubbel en dwars waard!
Veel strijkplezier levert dit op ook voor de strijkhaters onder ons ;-)

Pluspunten

• Gebruiksklaar in 2 min
  • 6,2 bar stoomdruk
  • Licht in gewicht en gebruik
  • Goed werkend Clac-Clean programma en reservoir
  • Afneembaar groot 1,8L waterreservoir

Minpunten

• strijkijzer kan niet overeind zoals je gewend bent

Capes 05-12-2016

Wat een TOP apparaat!

Mijn conclusie is na 2 weken intensief gebruiken:

Het is de beste stoomgenerator van dit moment!

Veel strijkplezier levert dit op ook voor de strijkhaters onder ons ;-)

Deko 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Hele fijne stoomgenerator

Mooi en zeer gebruiksvriendelijk. Mooi gestroomlijnd design.
Meest ideale is dat je geen temperatuur meer hoeft in te stellen, maar hij moeiteloos over alle stoffen heen strijkt.

Pluspunten

• Strijkt alle stoffen moeiteloos
  • Geen temperatuursinstelling

Minpunten

• Warmt langer op dan 2 miniten

Deko 04-12-2016

Mooi en gebruiksvriendelijk

Deze stoomgenerator voldoet aan al mijn verwachtingen. Het fijne hieraan is dat hij alle stoffen moeiteloos strijkt.
Ideaal is dat je geen temperatuur meer hoeft in te stellen, hij kan echt overal overheen.

Ibiske 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

Super toestel

Geen grote fan van strijken, maar met dit toestel gaat het een stuk sneller.
Het strijkijzer ligt zeer goed in de hand en heeft een mooi design.
De temperatuur wordt automatisch ingesteld.
Het toestel maakt een tikkend geluid ipv van het gebrom van andere toestellen, maar hier wen je heel snel aan.
Het waterreservoir gaat zeer lang mee en kan bijgevuld worden tijdens het strijken.
Het strijkijzer ligt zeer goed in de hand en heeft een mooi design.

Pluspunten

• Ergonomisch design
  • Groot reservoir
  • Automatische temperatuurregeling

Johan dBr 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooie stille Stoomgenerator

Als strijken niet je hobby is en dit als een noodzakelijk kwaad ziet, dan is deze machine zeker een aanrader.
Belangrijkste argumenten hiervoor zijn;
snel en automatisch de juiste temperatuur
Zool blijft niet plakken
waterreservoir makkelijk bij te vullen
Glijd supersnel over je kleding heen

daarnaast is echt ook nog een mooi apparaat

Goede vervanging van onze Tefal

• Automatische temperatuur

Iensel 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Goede toestel met automatische temperetuurinstelling

De perfect performer heeft een mooi design en is in een wip opgewarmd. Hij is erg licht en heel handig om op te bergen. Je kan het ijzer 'op slot' doen waardoor het niet op de grond kan vallen. Het grootste pluspunt is dat je de temperatuur niet zelf hoeft in te stellen. Was vooraf sorteren is echt niet nodig. Deze functie werkt perfect. De stoom is erg krachtig maar stopt niet onmiddellijk als je de knop loslaat. Dat is wennen in het begin. Na enkele strijkbeurten ken je het toestel en gaat het strijken heel vlot. Een goed toestel in zijn prijsklasse!

Pluspunten

• warmt snel op
  • automatische temperatuurinstelling
  • mag op strijkplank blijven staan
  • krachtige stoom

Minpunten

• stomen stopt niet onmiddellijk na loslaten knop

aurtje 03-12-2016 Product paar weken in bezit

aan te raden strijkijzer!

Heel aangenaam strijkijzer, zeer gebruiksvriendelijk en je kan er lang mee strijken. Tussendoor mag je het strijkijzer gewoon op de strijkplank laten staan. Temperatuur hoef je niet meer te regelen. Wanneer je het toestel even niet gebruikt schakelt deze automatisch uit. Je kan er ook heel lang mee strijken zonder te moeten bijvullen. Het toestel is ook licht en ligt aangenaam in de hand. Het toestel warmt snel op!

Pluspunten

• vlot strijken
  • continu bijvulbaar
  • automatische temp.regeling
  • schakelt automatisch uit bij even niet gebruiken
  • warmt heel snel op

Minpunten

• strijkplank wordt redelijk vochtig na een tijdje

BigLeo 02-12-2016

Heel fijne, efficiënte stoomgenerator

Wat een verschil met deze technologie. Je hoeft nu bijna geen moeite meer te doen om een prachtig gladde kleding in de kast te krijgen.
Vooral mooie blousjes.

Natalia7 02-12-2016

Helemaal blij met mijn PerfectCare Performer van Philips!!!

Ik heb Philips PerfectCare Performer gekregen en was gelijk verliefd op!
Het apparaat ligt goed in de hand en het gebruik is heel makkelijk.
De stoom die eruit komt is best krachtig en een groot waterreservoir ook heel handig. Antikalk functie is geweldig!!!
De kreukels gaan er snel uit en je kan gewoon alle stoffen door elkaar strijken!!!
Het strijkijzer warmt zeer snel op en ook de automatische temperatuurregeling is geweldig!
Ik ben helemaal blij met mijn PerfectCare Performer van Philips en ik zou geen andere stoomgenerator meer willen!!!

Estherp 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Fijne stoomgenerator met groot waterreservoir

Fijne stoomgenerator met een groot waterreservoir waarmee je zo 2 uur kunt strijken. Gemakkelijk onder de kraan te vullen. Terugplaatsen vergt wat handigheid. De temperatuur regelt de bout zelf. De stoomstoot is krachtig. De speciale strijkzool strijkt lekker. Apparaat ligt lekker in de hand

Pluspunten

• automatische temperatuur regeling
  • Speciale gladde strijkzool
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• terugplaatsen waterreservoir vergt handigheid

Elke17 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk in gebruik

De Philips PerfectCare Performer is zeer makkelijk in gebruik. Hij is licht, waardoor het strijken vlot verloopt! Ook een groot pluspunt is dat je alle stoffen kunt strijken zonder de temperatuur aan te passen waardoor je toch wat tijd uitspaart. Het waterreservoir is afneembaar, waardoor je het gewoon direct onder de kraan kan vullen (=minder geknoei).
Het voor mij enige nadeel is dat je het ijzer tussendoor steeds terug op de generator moet plaatsen en niet even kunt rechtzetten tijdens het strijken.

Pluspunten

• alles strijken met 1 temperatuur
  • licht gewicht
  • strijkt vlot

Minpunten

• moet telkens terug op generator geplaatst worden

Stefan 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

voorzichtig strijken!

Ik heb de Philips PerfectCare Performer al enkele keren gebruikt, maar ben tot dusver niet erg enthousiast. Ik had al een toestel van de PerfectCare-familie en was tevreden hierover, vooral omwille van de automatische temperatuurinstelling: dat vind ik erg handig. Maar toen begon het te lekken...
Elk strijkijzer heeft zijn voor- en nadelen, maar de Perfectcare Performer valt mij globaal gezien toch wat tegen. Hieronder een opsomming van enkele functies van het strijkijzer met daarbij mijn indrukken.

automatische temperatuurinstelling (OptimalTemp- technologie)
Het feit dat je alles door elkaar kan strijken en de temperatuur automatisch wordt aangepast, is een groot voordeel! Je wilt gewoonweg geen strijkijzer meer dat je manueel moet instellen en waarbij je dus je was op voorhand moet sorteren.

gevaarlijk stomen
Iedere keer als je de stoomhendel indrukt, komt het stomen pas na enkele tellen op gang. Dit gaat gepaard met een ratelend, tikkend geluid, wat ook niet erg aangenaam is (maar het maakt alleszins minder lawaai dan mijn vorige generator). Als je de stoomknop loslaat, blijft de generator nog enkele tellen fel doorstomen. Daar moet je echt rekening mee houden door te blijven doorstrijken tot het stomen effectief gestopt is. Als je dit niet doet, en je het strijkijzer te snel opheft, komt er een massa stoom uit. Dat is super onhandig en vooral gevaarlijk: als je even je aandacht laat verslappen, heb je veel kans dat je jezelf verbrandt! Dit is echt een groot minpunt.

waterreservoir
Mijn vorige strijkijzer had geen afneembaar reservoir, wat hinderlijk was, omdat je moest bijvullen aan het toestel zelf (bv. met een maatbeker) en als je resterend water wou weggieten, moest je het hele toestel omdraaien. Dit apparaat heeft een groot waterreservoir van 1,8 liter. Je kan gemakkelijk enkele uren strijken zonder te moeten bijvullen. Ook het feit dat het afneembaar is en je het kan vullen onder de kraan, is dus een groot voordeel. Het terugplaatsen van het reservoir vereist een beetje oefening en loopt niet echt vlot van aan het begin.

ontkalken
Geen gedoe met tabletten of kalkpatronen, een ijzeren plaatje dat 'kalk vangt' of wat dan ook... Dit toestel 'spuwt' alle kalk uit en dit kalkwater wordt opgevangen in een meegeleverd bakje. Hierbij komt veel stoom vrij en het is wel oppassen geblazen als je dit bakje met kalkwater nadien wil leeggieten, want het is gloeiend heet. Maar op zich is dit wel een handig systeem.

opbergen
Het opbergen is erg handig: het geheel weegt niet overdreven veel, je kan het strijkijzer vastklikken op de generator, zodat het er niet kan afvallen (wat me in het verleden al overkwam). Ook is er plaats voorzien voor de stoomkabel terwijl de stroomkabel met een velcrosluiting bij elkaar kan worden gebonden.

Pluspunten

• design
  • automatische temperatuurinstelling
  • strijkresultaat

Minpunten

• onhandig in gebruik

Tovenaar27 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Alleen maar voordelen

Dit strijkijzer is een echte aanrader. Het is gemakkelijk in gebruik, weegt niet veel en strijkt echt zeer goed. Het ziet er nog mooi uit ook, dus das mooi meegenomen. Het is heel handig dat je geen temperatuur moet instellen en toch is elke materie goed gestreken, mooi glad en gaan de kreuken vlot uit de kleding.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • prachtig resultaat
  • mooie vormgeving

EstherP 30-11-2016

efficient strijken

Fijne stoomgenerator die lekker strijkt. Groot waterreservoir waarmee je lang kunt strijken. Vullen kan gemakkelijk onder de kraan Apparaat geregeld zelf de temperatuur. Apparaat geeft een signaal als er dient te worden ontkalkt. Hiervoor heeft het apparaat een speciale functie. Het apparaat glijdt lekker door de speciale gladde zool.