Philips GC8723/20 - Reviews

aurtje 03-12-2016 Product paar weken in bezit

aan te raden strijkijzer!

Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

Heel aangenaam strijkijzer, zeer gebruiksvriendelijk en je kan er lang mee strijken. Tussendoor mag je het strijkijzer gewoon op de strijkplank laten staan. Temperatuur hoef je niet meer te regelen. Wanneer je het toestel even niet gebruikt schakelt deze automatisch uit. Je kan er ook heel lang mee strijken zonder te moeten bijvullen. Het toestel is ook licht en ligt aangenaam in de hand. Het toestel warmt snel op!

Pluspunten

• vlot strijken
  • continu bijvulbaar
  • automatische temp.regeling
  • schakelt automatisch uit bij even niet gebruiken
  • warmt heel snel op

Minpunten

• strijkplank wordt redelijk vochtig na een tijdje

Johan dBr 02-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooie stille Stoomgenerator

Ja, ik beveel dit product aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

Als strijken niet je hobby is en dit als een noodzakelijk kwaad ziet, dan is deze machine zeker een aanrader.
Belangrijkste argumenten hiervoor zijn;
snel en automatisch de juiste temperatuur
Zool blijft niet plakken
waterreservoir makkelijk bij te vullen
Glijd supersnel over je kleding heen

daarnaast is echt ook nog een mooi apparaat

Goede vervanging van onze Tefal

• Automatische temperatuur

Estherp 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Fijne stoomgenerator met groot waterreservoir

Fijne stoomgenerator met een groot waterreservoir waarmee je zo 2 uur kunt strijken. Gemakkelijk onder de kraan te vullen. Terugplaatsen vergt wat handigheid. De temperatuur regelt de bout zelf. De stoomstoot is krachtig. De speciale strijkzool strijkt lekker. Apparaat ligt lekker in de hand

Pluspunten

• automatische temperatuur regeling
  • Speciale gladde strijkzool
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• terugplaatsen waterreservoir vergt handigheid

Elke17 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk in gebruik

De Philips PerfectCare Performer is zeer makkelijk in gebruik. Hij is licht, waardoor het strijken vlot verloopt! Ook een groot pluspunt is dat je alle stoffen kunt strijken zonder de temperatuur aan te passen waardoor je toch wat tijd uitspaart. Het waterreservoir is afneembaar, waardoor je het gewoon direct onder de kraan kan vullen (=minder geknoei).
Het voor mij enige nadeel is dat je het ijzer tussendoor steeds terug op de generator moet plaatsen en niet even kunt rechtzetten tijdens het strijken.

Pluspunten

• alles strijken met 1 temperatuur
  • licht gewicht
  • strijkt vlot

Minpunten

• moet telkens terug op generator geplaatst worden

Stefan 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

voorzichtig strijken!

Ik heb de Philips PerfectCare Performer al enkele keren gebruikt, maar ben tot dusver niet erg enthousiast. Ik had al een toestel van de PerfectCare-familie en was tevreden hierover, vooral omwille van de automatische temperatuurinstelling: dat vind ik erg handig. Maar toen begon het te lekken...
Elk strijkijzer heeft zijn voor- en nadelen, maar de Perfectcare Performer valt mij globaal gezien toch wat tegen. Hieronder een opsomming van enkele functies van het strijkijzer met daarbij mijn indrukken.

automatische temperatuurinstelling (OptimalTemp- technologie)
Het feit dat je alles door elkaar kan strijken en de temperatuur automatisch wordt aangepast, is een groot voordeel! Je wilt gewoonweg geen strijkijzer meer dat je manueel moet instellen en waarbij je dus je was op voorhand moet sorteren.

gevaarlijk stomen
Iedere keer als je de stoomhendel indrukt, komt het stomen pas na enkele tellen op gang. Dit gaat gepaard met een ratelend, tikkend geluid, wat ook niet erg aangenaam is (maar het maakt alleszins minder lawaai dan mijn vorige generator). Als je de stoomknop loslaat, blijft de generator nog enkele tellen fel doorstomen. Daar moet je echt rekening mee houden door te blijven doorstrijken tot het stomen effectief gestopt is. Als je dit niet doet, en je het strijkijzer te snel opheft, komt er een massa stoom uit. Dat is super onhandig en vooral gevaarlijk: als je even je aandacht laat verslappen, heb je veel kans dat je jezelf verbrandt! Dit is echt een groot minpunt.

waterreservoir
Mijn vorige strijkijzer had geen afneembaar reservoir, wat hinderlijk was, omdat je moest bijvullen aan het toestel zelf (bv. met een maatbeker) en als je resterend water wou weggieten, moest je het hele toestel omdraaien. Dit apparaat heeft een groot waterreservoir van 1,8 liter. Je kan gemakkelijk enkele uren strijken zonder te moeten bijvullen. Ook het feit dat het afneembaar is en je het kan vullen onder de kraan, is dus een groot voordeel. Het terugplaatsen van het reservoir vereist een beetje oefening en loopt niet echt vlot van aan het begin.

ontkalken
Geen gedoe met tabletten of kalkpatronen, een ijzeren plaatje dat 'kalk vangt' of wat dan ook... Dit toestel 'spuwt' alle kalk uit en dit kalkwater wordt opgevangen in een meegeleverd bakje. Hierbij komt veel stoom vrij en het is wel oppassen geblazen als je dit bakje met kalkwater nadien wil leeggieten, want het is gloeiend heet. Maar op zich is dit wel een handig systeem.

opbergen
Het opbergen is erg handig: het geheel weegt niet overdreven veel, je kan het strijkijzer vastklikken op de generator, zodat het er niet kan afvallen (wat me in het verleden al overkwam). Ook is er plaats voorzien voor de stoomkabel terwijl de stroomkabel met een velcrosluiting bij elkaar kan worden gebonden.

Pluspunten

• design
  • automatische temperatuurinstelling
  • strijkresultaat

Minpunten

• onhandig in gebruik

Tovenaar27 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Alleen maar voordelen

Dit strijkijzer is een echte aanrader. Het is gemakkelijk in gebruik, weegt niet veel en strijkt echt zeer goed. Het ziet er nog mooi uit ook, dus das mooi meegenomen. Het is heel handig dat je geen temperatuur moet instellen en toch is elke materie goed gestreken, mooi glad en gaan de kreuken vlot uit de kleding.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • prachtig resultaat
  • mooie vormgeving

Anneke1980 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Een super stoomstrijkijzer dat al zijn beloftes waarmaakt

Een super handige stoomgenerator die zijn beloftes helemaal nakomt.
Het is een lichtgewicht strijkijzer dat goed in de hand ligt.
Je hoeft geen temperatuur of stof instellen, dus je kan de stapel strijk afwerken zonder eerst alles te moeten sorteren.
Het toestel strijkt vlot, en kleeft echt niet.
Het toestel laat ook geen schroeiplekken na, als je het op zijn zool laat staan.
Door mezelf en mijn man uitgetest op verschillende stoffen en opdrukken.
Door het grote waterreservoir van 1,8 liter is het niet nodig om het water bij te vullen.
Wat ik ook een groot pluspunt vind, is dat het toestel zich zelf uitschakelt als je het een tiental minuten niet gebruikt.
Ik ben een grote voorstander van dit toestel, en helemaal overtuigd.

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • Licht en handig in gebruik
  • Kleeft echt niet, en laat geen schroeiplekken na

marianne 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Had er meer van verwacht.

Ik strijk nu een dag of 10 met de Philips Perfectcare Performer. Ik was al gewend om met de PerfectCare Elie Silence te strijken. Dus helemaal nieuw is het systeem niet.
Een voordeel vind ik dat je de stoomknop moet inhouden als je strijkt, zo zou je de stoomfunctie prima onder controle moeten hebben. Maar dat is niet helemaal het geval. Iedere keer als je hem indrukt, komt het stomen nogal traag opgang, en iedere keer als je de stoomknop loslaat, blijft hij nog doorstomen. Ik pas hier wel mijn strijkgedrag op aan, door de stoomfunctie eerder los te laten en door te blijven strijken tot het stomen loslaat. Maar echt heel handig vind ik het niet.
Wat ik ook vervelend vind, is dat er regelmatig nog water of stoom uitkomt, als het strijkijzer op het strijkijzerplateau staat.
Wat ik ook tegen vind vallen, maar dat is bij mijn andere Philips ook, dat voor en achterkant van bijv. een dekbed niet in één keer glad gestreken worden. Ook niet met de stoomstootfunctie. Ik moet beide zijdes strijken. Vroeger had ik een stoomgenerator van een ander merk, die deed dat wel.

Een voordeel van dit apparaat is, dat het een groot waterreservoir heeft. De bak die je vult is 1,8 liter. Groot genoeg om meerdere strijkbeurten mee te doen.
Ik vind het reservoir wel wat moeilijker terug te plaatsen.

De Optimal Temp-Technologie werkt ook bij dit strijkijzer perfect. Ideaal. Je hoeft niet na te denken over je instelling.

Het ontkalken heb ik ook uit geprobeerd. Ideaal is dat ik niet meer met het apparaat moet gaan sjouwen naar een gootsteen, maar gewoon in mijn strijkhoek kan ontkalken. Het is wel na afloop even oppassen met het bakje heet water. En wat bij mij vervelend is is dat er in de buurt een brandmelder hangt. Er komt nogal wat stoom vanaf, en daardoor ging hij af. De volgende keer dus een ander plekje opzoeken.

Wat ik heel vervelend vond, is dat ik na 10 dagen gebruik, al vuil stoom op mijn kleding gestreken werd. Je zou zeggen dat dit nog niet moet kunnen. Maar dat komt denk ik doordat het apparaat nog wat stoom- of water afgeeft op het strijkijzerplateau. Met mijn andere Phillips had ik hier nooit last van, bij vroeger stoomstrijkijzers had ik het regelmatig.

Pluspunten

• Snel warm
  • Nooit meer de temperatuur instellen
  • Makkelijk ontkalken
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Blijft even doorstomen na loslaten stoomknop
  • Stomen komt langzaam op gang.

vfarber 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

Super fijn licht strijkijzer

Zeer licht strijkijzer welke makkelijk en fijn in de hand ligt. Het is wel wennen om geen temperatuur in te stellen maar ook erg fijn. Binnen 2 minuten is het strijkijzer warm en kun je aan de slag.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Ligt goed en fijn in de hand
  • Snel warm
  • Geen temperatuur meer instellen

Minpunten

• Strijkkralen is lastiger 😪

EllenVC 29-11-2016 Product paar dagen in bezit

Toptoestel

Zeer licht toestel waardoor het een plezier is om hiermee te strijken. Dat je geen rekening hoeft te houden met het instellen van de temperatuur is wellicht het grootste pluspunt! Enigste minpunt is dat je het strijkijzer niet kan rechtzetten op de plank, maar in de houder hoeft te plaatsen... maar dit zal vast wel wennen. Het ijzer is heel snel opgewarmd en klaar voor gebruik

Pluspunten

• Automatische temperatuurregeling
  • Licht gewicht

Minpunten

• Ijzer kan niet rechtstaan

Denevek 28-11-2016 Product paar weken in bezit

Zeer praktisch en handig in gebruik.

e Philips Perfectcare Performer is een zeer aangename stoomgenerator.
Hij is heel licht en handig in gebruik. Glijdt als vanzelf over je strijkgoed. Eindelijk geen kramp meer in mijn hand en arm.
De stoomgenerator hoeft niet aangepast te worden aan de verschillende soorten stoffen en dit spaart me dus heel wat werk bij het sorteren van het wasgoed.
Ook mag het ijzer blijven staan op de strijkplank, geen schroeiplekken.
Als ik écht een minpunt moet zoeken, dan zou ik zeggen dat ik een knop mis waarmee men een extra stoomstoot kan geven bij enorm gekreukt wasgoed.
Maar dat zou muggenziften zijn!
Ik raad iedereen deze stoomgenerator dan ook aan.

Pluspunten

• Zeer licht en handig
  • Mag op strijkplank blijven staan
  • Niet meer aanpassen aan verschillende stoffen
  • Tijdsbesparend

Minpunten

• Ik mis een knop voor een extra stoomstoot

insidererik 27-11-2016 Product paar weken in bezit

Genot om te strijken.

Wat een geweldig strijkijzer is dit zeg. Ik soek zelfs naar dingen om te strijken omdat ik niet wil stoppen. nog nooit zo'n gebruiksvriendelijk en perfect apparaat meegemaakt. TOP philips

Pluspunten

• vormgeving
  • opbergen slang
  • opbergen snoer
  • geen instelknop
  • mogelijkheid vastzetten ijzer op toestel

Peter&Nathalie 26-11-2016 Product paar weken in bezit

Het lichtste en meest praktische toestel op de markt

Naar mijn mening is dit gamma van Philips het meest innovatieve op de markt. Automatische temperatuurregeling, het weegt amper, je mag kraantjeswater gebruiken door de automatische ontkalker, etc. Ik ben in ieder geval overtuigd. Mijn strijk is in no time achter de rug. Het ijzer is ook snel opgewarmd. Om de één of andere rare reden verbrand ik me ook minder aan dit toestel. Door de licht gewicht van dit toestel, vrees ik alleen dat het sneller op de grond zal belanden wanneer iemand bijvoorbeeld tegen mijn strijkplank loopt. Ook de automatische stroomregeling kan je af en toe verrassen.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Automatische temperatuurregeling
  • Ergonomisch

Minpunten

• Snoer kan niet in de machine worden opgeborgen

valerie12 26-11-2016 Product paar weken in bezit

gebruiksvriendelijke kwalitatieve stoomgenerator

Ik was aangenaam verrast door het design, de grootte en het lichte gewicht van de stoomgenerator. Dit maakt het opbergen en verplaatsen gemakkelijk. De bijgeleverde gebruiksaanwijzing is kort en duidelijk zodat ik snel aan de slag kon. Het strijkijzer warmt zeer snel op zodat ik ook direct kon beginnen met een overvolle wasmand. Je moet wel de knop die de stoom bediend ingedrukt houden bij het strijken, anders geeft het toestel niet genoeg warmte om de plooien glad te strijken, waardoor je kracht op je vinger moet blijven zetten. Ook kleine plooien gaan niet weg zonder stoom. Dit is het enige nadeel wat ik ondervond. Met stoom gaan zelf de moeilijkste plooien gemakkelijk weg wat het strijken veel sneller laat gaan. Op minder dan een 45 minuten was een grote berg strijk weg. Ik zou geen andere stoomgenerator meer willen.

Pluspunten

• gebruksvriendelijk
  • snel gebruiksklaar
  • snel plooien glad
  • ecofunctie aanwezig
  • zelfregelende temperatuur

Minpunten

• stoomknop inhouden voor resultaat
  • valt na 5min al uit zonder gebruik

tjo 26-11-2016 Product paar dagen in bezit

Prima strijkijzer met beveiliging automatische ontkalking.

Philips strijkijzers hebben mij nog nooit in de steek gelaten. Deze is weer van een nieuwe generatie en heeft een beveiliging tegen verbranden van strijkgoed

Heidy1973 25-11-2016 Product paar weken in bezit

Wat een superapparaat!!

Helemaal blij ben ik met mijn stoomgenerator van Philips.
Ik had al nooit een hekel aan strijken, maar nu wordt het gewoon een klein feestje.
Door de automatische temperatuurregeling zou je alle stoffen door elkaar heen kunnen strijken schrijft het boekje. Dat zou een geweldige uitvinding zijn zeg.
De eerste keer was het dan ook best spannend om van een spijkerbroek ineens over te schakelen op een mooi bloesje, maar het ging goed. En wat een tijdsbesparing. Bij mijn oude stoomgenerator zette ik de temperatuur altijd op het warmste en pas als ik zeker wist dat hij voldoende was afgekoeld ging ik de dingen strijken die minder warm gestreken mochten worden.

Pluspunten

• waterreservoir
  • opwarmtijd
  • automatische temperatuurregeling

Minpunten

• geluid

Hetty 24-11-2016 Product paar weken in bezit

Super handig apparaat

Hiermee kan iedereen strijken. Doordat de temperatuur zich aanpast aan het kledingstuk kan je gewoon door strijken. Kreukels gaan er super snel uit door de krachtige stroomstoot. Ligt goed in de hand en is niet zwaar. Glijdt over alle stoffen.

Pluspunten

• Temperatuur past zich automatisch aan
  • Ligt lekker in de hand.
  • Zeer krachtige stoom.
  • Glijdt makkelijk over de stof.
  • compact apparaat

Manon5 23-11-2016 Product paar dagen in bezit

mooi vormgegeven apparaat

Ik heb de kans gekregen dit product te testen. Ik heb zelf het apparaat wat hiervoor zit en ik zie verbeteringen. het afneembare reservoir is absoluut een plus punt.
Ook de toegenomen druk zodat je wasgoed sneller kreukvrij is, is een heel groot pluspunt.
kortom een geweldig apparaat.

Pluspunten

• afneembaar resservoir

Karen 22-11-2016 Product paar weken in bezit

Sneller strijken met de PerfectCare Performer

Ondertussen al enkele malen de PerfectCare Performer uitgetest. Wat een verschil met mijn vorig stoomstrijkijzer.

Met een simpele druk op de knop wordt het toestel opgestart en na 2 minuten kan je al volop beginnen strijken. Mijn vorige toestel had veel langer nodig om op temperatuur te komen.

Het strijken gaat veel vlotter. De temperatuur wordt automatisch aangepast aan het type stof. Zo moet je niet wachten tot je strijkijzer voldoende afgekoeld is om de delicatere stoffen te strijken.
Het toestel beschikt ook over een "powerstoomknop", waardoor de stoom verdubbelt en het makkelijker is om jeans of dikkere stoffen te strijken.

Het afneembaar waterreservoir is ook handig. Gewoon onder de kraan houden en klaar. Voordien had ik die niet, en werd er toch al eens gemorst.

Ik kan nu ook strijken tijdens het tv-kijken zonder de tv loeihard te moeten zetten. Aangenamer voor mijn huisgenoten uiteraard.

Strijken is nooit een leuke bezigheid, maar de PerfectCare Performer maakt het toch een stuk aangenamer. Ik ben fan!

Pluspunten

• afneembaar waterreservoir
  • snel gebruiksklaar
  • automatische temperatuursregeling
  • maakt minder geluid

Minpunten

• hogere prijsklasse

kvm831 21-11-2016 Product paar dagen in bezit

gebruiksgemak

Zeer licht en makkelijk in gebruik, plooien gaan goed uit de was, zijden blouse kan zelfs verticaal worden gestreken, ecostand is goed te gebruiken en zonder kwaliteitsverlies, enige nadeel is dat dit strijkijzer niet rechtop kan staan, reservoir opvullen enkel mogelijk aan de kraan of via een aparte beker wat niet handig is als men gedemineraliseerd water gebruikt in bussen van vijf liter. Groot voordeel dat men geen temperatuur dient te regelen.