Philips PerfectCare Elite GC9650 - Reviews

Inhoud
2 liter
Druk
8 bar

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PerfectCare Elite GC9650 op Kieskeurig.nl.

8,9

Pierrott 11-06-2016
  • Product half jaar in bezit

Tegenvaller.

5,7
Heb strijkijzer ruim een half jaar in gebruik, sinds de jaren 60 van de vorige eeuw heb ik div. stoomstrijkijzers en later stoomgenerators in mijn bezit gehad.
Heb nu een professioneel strijksysteem en voor even snel wat strijken mijn eerste Philips aangeschaft, nooit eerder een Philips omdat Philips strijkijzers niet werden geleverd met een passende teflon/beschermingszool.
Wat een tegenvaller, blouses, overhemden oké, maar katoen, linnen, strijkdroge katoen uit de droger het is niet glad te krijgen. Opstrijkbare plakkatoen vlieseline plakt niet. Reden : de bout wordt niet warm genoeg
Kortom spijt van mijn dure aankoop.

Janine 11-07-2016

Helemaal mee eens, ook voor mij een dure miskoop

Nana18 13-07-2015

* mooi toestel van vormgeving'. Dat is al een pluspuntje maar .... Strijkt het ook vlot?
Aangezien strijken niet echt mijn favoriete klusje is , was ik sceptisch. Toch tevreden over dit toestel.
Geen geklungel meer met temperatuurstanden. Neen, alles vlotjes in 1 keer door. Toestel kan makkelijk alle stoffen aan. Extra stoom nodig, even knopje inhouden en hop. Grote watertank dus constant bijvullen is er ook niet bij. Hierbij ook weinig tijdverlies omdat het geen lange opwarmtijd nodig heeft. Heb je gedaan met strijken, kan het het strijkijzer op slot doen waardoor het tijdens het opbergen niet van het toestel kan afvallen. Groot pluspunt aangezien dit mij nogal eens overkwam bij mijn vorig toestel. Al met al een heel positieve ervaring. Zeker een aanrader voor mensen zoals mij. Die niet graag strijken en er zo weinig tijd mogelijk aan willen besteden :)

Nicole7373 25-06-2015

Via The Insiders mocht ik de Philips GC9650 testen.
Ik was al bij de eerste testronde om.Wat een apparaat en wat een gebruiksgemak!
Het apparaat stoomt zo goed dat het strijken zelf erg licht verloopt.Je vliegt als het ware over de strijk heen.
Door de hevige stoom ontstaan er onder mijn plank wel wat druppels water.Wat waarschijnlijk goed te verhelpen zou zijn met een iets dikkere strijkhoes.
Je hoeft geen temperatuur in te stellen.Alles strijk je op 1 stand en bij het plaatsen op de strijkplank geeft het apparaat geen schroeiplekken.
Het heeft een groot waterreservoir van 1,8 liter wat enorm veel is.Hierdoor wordt het apparaat wel wat zwaar om te verplaatsen maar dat neem ik op de koop toe.
Het design van het strijkijzer is prachtig en de kleur ook.Weer eens wat anders dan standaard wit.
Het strijkijzer wordt geleverd met opbergtas en tevens een handschoen waarmee je je hand kunt beschermen tijdens het stomen van hangende kleding/gordijnen.
Wel enkele minpuntjes.Het snoer opbergen langs het apparaat in de daarvoor bestemde gleuf lukt mij niet.Zal misschien een handigheidje zijn.Ik geef het nog niet op.
Het apparaat is groot(ben een gewoon stoomstrijkijzer gewend)waardoor opbergen wat lastiger wordt.
Het snoer voor in het stopcontact had wat mij betreft iets langer gemogen.
En als laatste de prijs.Deze variant is de duurste van de Philips Care Elite Silence.
Hij is het absoluut waard maar misschien is 1 van zijn goedkopere zusjes wel net zo goed??

Mac1956 09-08-2017

Heb je ook katoen, linnen, strijkdroge katoen uit de droger ermee gestreken? Zo ja, wat was je ervaring?

T.G. 07-01-2020

Super licht strijkijzer.

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite GC9650

Ben heel blij met dit nieuwe strijkijzer. Hij is superlicht. Het strijkijzer glijdt over de stoffen als een mes door de boter. Echter vind ik dat er toch een min puntje aanzit. Ik vind het namelijk niet fijn dat ik het knopje voor de stoom zelf ingedrukt moet houden. Zou het praktischer vinden dat als ik de knop indruk, hij ook ingedrukt blijft. Daarom 4 sterren i.p.v. 5.

De Soomer 12-11-2019

Perfect in gebruik

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite GC9650

Mijn oude generator was na 8 jaar goede dienst toe aan vervanging.
Deze spant de kroon...hij is niet goedkoop maar strijkt geweldig.
Mijn dochter strijkt hier ook ivm in brand steken van haar huis toen ze op vakantie waren. Deze strijkt 2x het aantal kleding wat ze normaal weg strijkt. Gezin 2 volwassenen en 2 kinderen 3e op komst. Hij is niet goedkoop maar is het wel degelijk waard. Dus zij koopt deze ook.

Laumen 31-10-2019

Gouden tip!

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite GC9650

Mijn stoomgenerator ging kapot. Mijn zus gaf mij het advies om voor deze Philips stoomgenerator te gaan Het bleek een uitstekende tip te zijn. Wat strijkt hij fijn en licht. Je hoeft ook niets meer in te stellen. Super!

Wyckhuys 23-10-2019

Het toestel is een lichtgewicht

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite GC9650

Het is dank zijn gewicht dat de arm minder belast wordt , waardoor je minder kans
Hebt op verrekkingen bij langdurig gebruik. Het is zeker een aanrader!

Anoniem 19-10-2019

Philips spreekt de waarheid

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite GC9650

Zoals omschreven, een lichtgewicht strijkijzer, perfect resultaat, zelfs op eco stand. Ben heel tevreden met deze aankoop.

Els 13-10-2019

Geweldig strijkijzer

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite GC9650

Strijken is nog nooit zo gemakkelijk geweest. Geen instellingen meer en men kan het strijkijzer gewoon plat op de strijkplank laten staan zonder dat er iets gebeurd. Hij stelt de temperatuur zelf in. Daardoor slijten de kleren ook minder doordat er niet meer te heet gestreken wordt.

Pluspunten

• Automatisch de goede temperatuur
  • Kan gewoon plat op strijkplank blijven staan .
  • Minder slijtage strijkgoed door aut. temperatuur.
  • Goed strijk resultaat.

klaasje58 07-08-2019

stoomprobleem

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite GC9650

Ik heb mijn strijkijzer gekocht in december 2016 . Het heeft fantastisch gestreken tot voor enkele weken. Ik moet nu 20 min. wachten vooraleer er stoom komt.
Nog nooit zo'n duur strijkijzer gekocht. Heb er nu wel spijt van.

Adtje 23-07-2019

maakt strijken leuk voor een man.

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite GC9650

Super ding, ook voor mannen is strijken super makkelijk. Veel stoom zorgt er voor dat je niet zo veel kracht hoeft te gebruiken. Je geleid zo over de was heen en klaar is het. Knopje voor extra stoom werkt goed bij jeans. Je hoeft nooit bang te zijn dat je strijkplank / hoes of je kleren verbranden. Tempratuur past zich zelf aan
SUPER ding.
Ik merk wel dat je heel aandachtig naar de reservoir moet kijken voor water, dat komt door dat de reservoir te donker is van kleur.

Nadiakiki 26-06-2019

Lekker makkelijk!

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite GC9650

Super toestel, eenvoudig in gebruik. Werkt snel en goed.

Heel praktisch is dat je alle soorten stoffen door elkaar kan strijken zonder de temperatuur in te hoeven stellen. Dat bespaart een hoop tijd.

Anoniem 26-06-2019

Super Stoomgenerator

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite GC9650

De stoomgenerator is makkelijk in gebruik. Strijken is gemakkelijker geworden en het is snel klaar! Een mooie machine met veel functies zoals verticaal strijken.
1 nadeel : Met het stomen moet je de knop ingedrukt houden. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

2chris 26-06-2019

Prima super handig

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite GC9650

Super strijkijzer. Alleen maar spijt dat ik hem niet eerder heb gekocht.
Is zeer comfortabel en super licht op mee te strijken. Ikzelf ben reuma patiënte en kreeg vroeger bij het strijken altijd pijnlijke handen, door het gewicht van het ijzer. Met dit strijkijzer is strijken voor mij een plezier geworden.

Margje50 25-06-2019

Topproduct !

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite GC9650

Ik streek nog steeds met een oud type stroomstrijkijzer. Ik strijk nu bijna twee maanden met mijn nieuwe Philips Perfect Care Elite. Wat is het strijken een stuk makkelijker geworden. Vroeger spaarde ik twee of drie wassen op en ging dan met veel tegenzin strijken. Dat is nu voorbij, strijk meteen als het uit de droger komt. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

SusanneR 17-06-2019

Goede vervanging van oude apparaat!

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite GC9650

Het apparaat stoomt heel goed dat het strijken zelf soepel gaat. Door de grote hoeveelheid stoom komen er wel wat druppels water op de plank, maar dat is prima te verhelpen met een andere strijkhoes. De temperatuur wordt automatisch ingesteld dus vraagt geen gedoe met instellen en geeft ook geen schroeiplekken op de plank.
Het heeft een groot waterreservoir van 1,8 liter wat het apparaat wel zwaar maakt. De 7,5 bar aan stoom is een hele verbetering in vergelijk met mijn oudestoomgenerator, je merkt dat je hoeft minder hard te duwen om de kreukels er uit te krijgen.
Wat minpuntjes zijn het snoer, het is niet al te lang en opbergen in de gleuf gaat niet gemakkelijk zoals het zou moeten. De grootte maakt opbergen ook niet gemakkelijk, maar gelukkig is de opbergtas erg praktisch. Daarnaast is de prijs niet mals, maar voor de hoeveelheid die ik het apparaat ga gebruiken zal zich dit wel terugbetalen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Immprest 13-06-2019

Super krachtig en makkelijk apparaat

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite GC9650

Dit product maakt strijken weer leuk! Ik vond het altijd een verschrikking om te doen. Maar doordat deze zo krachtig is qua stoom en erg makkelijk in gebruik is het zo klaar. Je hoeft niets in te stellen qua temperatuur of materiaal. En het grote waterreservoir zorgt er ook voor dat je lang door kunt doen.

Margje50 13-06-2019

Geweldig strijkgemak

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite GC9650

Strijk nu een maand met de nieuwe Philips Perfect Care strijkijzer met stoomgenerator. Streek voorheen met een gewone stoomstrijkijzer. Dit is een hele verbetering. Licht ijzer, zeer makkelijk te bedienen. Ook een heldere gebruiksaanwijzing. Heb inmiddels ook een paar spijkerbroeken en een dikke winterjas gestreken. Super. Geen vouwen meer.

Arno 12-06-2019

Uitstekend strijkijzer met stoomgenerator

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite GC9650

Degelijk apparaat, ligt goed in de hand en glijdt snel over het strijkwerk heen. Ik had eerst mijn twijfels over het ontbreken van een temperatuurknop, maar het apparaat maakt de belofte meer dan waar. Op ieder materiaal is zonder tussenstop door te strijken.
Eerste keer was wel even wennen in vergelijking met ons vorige strijkijzer van Philips, ook met stoomgenerator. Deze nieuwe levert een hoop meer stoom. Hier en daar goed opletten voor je vingers. Bij tweede keer strijken de Eco-stand aangezet en dan strijk je net zo goed maar hoef je minder op te letten met je vingers.
Ook fijn dat je het apparaat gewoon tussentijds op je strijkplank kan laten staan zonder dat je brandplekken krijgt.
Stomen van kleding door strijkijzer rechtop te houden voor je kleding nog niet geprobeerd, maar gezien de hoeveelheid stoom die vrij komt zal ook dit wel lukken. Speciaal hiervoor zit er een handschoentje in de doos tegen verbrande vingers. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anita 10-06-2019

Strijken vanaf nu nooit meer vervelend!!!!!!!

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite GC9650

Ik heb het grote genoegen gehad om deze Stoomgenerator uit te proberen, WOUW dit is het beste apparaat ever!!
Iedereen zou deze stoomgenerator in huis moeten hebben, strijken is nooit meer een vervelende klus.
Het is een aardig groot apparaat maar eenvoudig te bedienen, gemakkelijke uitleg in de bijgesloten papieren.
Temperatuur instellen hoeft bij deze generator niet, je kan van katoengoed strijken naar zijdegoed strijken enzzz..., alles mooi glad en veel stoom, en zeer licht in de hand dus bij aandoeningen in armen of ellebogen raad ik zeker aan om dit apparaat te kopen. De strijkbout mag ook op de plank blijven staan tijdens het strijken, in begin even wennen maar wel zo prettig.
Met de bijgeleverde handschoen kan je ook kleding stomen, prachtig!

Wat kan ik voor negatiefs zeggen over dit apparaat..........NIETS!!!!

Na iedere was, blijft er bij mij geen was meer liggen, vind het te leuk om dit apparaat te gebruiken. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]