Philips PerfectCare Elite Silence GC 9650 - Reviews

Inhoud
2 liter
Druk
8 bar

Beoordeling op basis van 36 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,1

Nicole7373 25-06-2015 Product paar dagen in bezit

Via The Insiders mocht ik de Philips GC9650 testen.
Ik was al bij de eerste testronde om.Wat een apparaat en wat een gebruiksgemak!
Het apparaat stoomt zo goed dat het strijken zelf erg licht verloopt.Je vliegt als het ware over de strijk heen.
Door de hevige stoom ontstaan er onder mijn plank wel wat druppels water.Wat waarschijnlijk goed te verhelpen zou zijn met een iets dikkere strijkhoes.
Je hoeft geen temperatuur in te stellen.Alles strijk je op 1 stand en bij het plaatsen op de strijkplank geeft het apparaat geen schroeiplekken.
Het heeft een groot waterreservoir van 1,8 liter wat enorm veel is.Hierdoor wordt het apparaat wel wat zwaar om te verplaatsen maar dat neem ik op de koop toe.
Het design van het strijkijzer is prachtig en de kleur ook.Weer eens wat anders dan standaard wit.
Het strijkijzer wordt geleverd met opbergtas en tevens een handschoen waarmee je je hand kunt beschermen tijdens het stomen van hangende kleding/gordijnen.
Wel enkele minpuntjes.Het snoer opbergen langs het apparaat in de daarvoor bestemde gleuf lukt mij niet.Zal misschien een handigheidje zijn.Ik geef het nog niet op.
Het apparaat is groot(ben een gewoon stoomstrijkijzer gewend)waardoor opbergen wat lastiger wordt.
Het snoer voor in het stopcontact had wat mij betreft iets langer gemogen.
En als laatste de prijs.Deze variant is de duurste van de Philips Care Elite Silence.
Hij is het absoluut waard maar misschien is 1 van zijn goedkopere zusjes wel net zo goed??

Elise 02-12-2016 Product paar weken in bezit

Leuk strijkijze

Stijkt heel zacht, licht aparaat, bijvullen is makkelijk maar niet afneembaar reservoir.
Het piepgeluid bij het opwarmen is ofwel heel zacht of wel niet bestaand ( klein nadeel)

Pluspunten

• licht
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• (ontbrekend) of zacht piepgeluid bij het opwarmen

Pierrott 11-06-2016 Product half jaar in bezit

Tegenvaller.

5,7
Heb strijkijzer ruim een half jaar in gebruik, sinds de jaren 60 van de vorige eeuw heb ik div. stoomstrijkijzers en later stoomgenerators in mijn bezit gehad.
Heb nu een professioneel strijksysteem en voor even snel wat strijken mijn eerste Philips aangeschaft, nooit eerder een Philips omdat Philips strijkijzers niet werden geleverd met een passende teflon/beschermingszool.
Wat een tegenvaller, blouses, overhemden oké, maar katoen, linnen, strijkdroge katoen uit de droger het is niet glad te krijgen. Opstrijkbare plakkatoen vlieseline plakt niet. Reden : de bout wordt niet warm genoeg
Kortom spijt van mijn dure aankoop.

Janine 11-07-2016

Helemaal mee eens, ook voor mij een dure miskoop

Ina 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

Strijken gaat twee keer zo snel vooral bij broeken en linnen. En het ziet er echt goed uit. Een keer erover heen en klaar. Tussendoor niet hoeven te mieren met warm of weer kouder worden.

Haaksbergen 02-01-2016 Product paar dagen in bezit

Bij het eerste strijkmoment voelde het apparaat al heerlijk. Lekker licht en zeer stil. Het warmt snel op, de tankinhoud is lekker groo en gemakkelijk te (bij)vullen. Het wordt weer een plezier om te strijken.

hannienac 28-12-2015

zeer tevreden

Laat een strijkijzer wat duurder zijn; dat verdien je dik terug vanwege het veel eenvoudiger strijken. Dit apparaat is licht, heeft een grote watertank en bovenal hoef je je nooit om de temperatuurinstelling te bekommeren. dat doet hij/zij automatisch

Rens 23-12-2015 Product paar dagen in bezit

Wij hebben de GC9650 pas 1 dag in ons bezit en tot nu toe is het een geweldige aankoop. Strijken gaat inderdaad twee keer zo snel ten opzichte van een traditioneel strijkijzer. Superaankoop.

Markus69 21-12-2015 Product paar dagen in bezit

Strijkt heerlijk, ziet er degelijk uit, en werkt goed met de Philips strijkplank. Erg snel bedrijfsklaar, waterreservoir werk erg makkelijk.

mevrouw Aalders 13-12-2015 Product paar dagen in bezit

Prachtig apparaat. Werkt zeer goed en stil. Het is mijn tweede stoomgenerator van Philips. Deze is weer veel beter als de vorige.

Jenneke 25-11-2015

Gaat moeilijk 'aan'

Strijkt fantastisch maar als ik hem wil aanzetten moet ik soms 20 keer op de turboknop drukken voordat hij eindelijk aan gaat. Ook de Eco knop doet het dan niet.

Zwartebander 16-07-2015 Product paar weken in bezit

Ik ben heel erg blij met mijn philips elite die ik via insiders mocht testen. Terug van vakantie 6 trommels was weg gestreken en het volledige reservoir opgemaakt. Je kunt blijven strijken zonder instellen wat er voor zorgt dat je sneller klaar bent. Snel warm, groot reservoir zodat je niet onderbroken hoeft te worden.

sandravg66 15-07-2015 Product paar dagen in bezit

Via The Insiders mag ik dit toestel testen.
Net terug van vakantie, dus een hoop strijk te verwerken.
Wat vooral gemakkelijk is, is dat je de kledingstukken niet hoeft te sorteren omdat het toestel zelf de juiste temperatuur zoekt. En dat werkt perfect. Je hoeft maar 1 kant te strijken en de kreuken zijn weg. Overhemden worden kreukvrij dank zij de extra stoomfunctie. 2 keer de knop indrukken en het toestel levert constante stoom, zalig.
Het toestel heeft een groot waterreservoir dat je, indien nodig, onmiddellijk kan bijvullen. Het toestel is zeer snel warm en het snoer is lang genoeg. Het snoer wordt wel warm maar dat is bij andere toestellen ook het geval. Het toestel is zeer licht en ligt goed in de hand. Je kan het ook gewoon op de strijkplank laten staan in plaats van het op het station te plaatsen.
Voorlopig niks dan goeds ...

123ann123 14-07-2015 Product paar dagen in bezit

Erg tevreden. + Grote voordeel is het niet hoeven instellen van de temperatuur. De machine is zeer stil. Het ijzer is vooraan erg smal dus makkelijk wendbaar. Glijdt erg goed en meestal hoef je maar langs een zijde te strijken. Heeft een groot waterreservoir. - Negatief vind ik het lekken bij het begin van elke strijkbeurt. De eerste minuut komt de gecondenseerde stroom van de vorige strijkbeurt er uit. Dat heeft flink veel waterverlies. Ander nadeel is het niet rechtop kunnen plaatsen van het ijzer. Je kan het plat zetten op de strijkplank maar dan verlies je plaats en ik ben ook bang dat het er af zou glijden. Het station is niet stabiel genoeg om telkens het ijzer op neer te zetten. Je moet het dus plat zetten op de plank. Enkele kleinere negatieve puntjes: zelfs met twee hoezen wordt de onderkant van de plank nat. Synthetische stoffen glanzen soms. Is te verhelpen door de stof te strijken langs de binnenkant. Het waterreservoir is nogal moeilijk te legen.

chelly27 13-07-2015

Fijn lichtgewicht strijijzer met mooi design

Fijn strijkijzer. Oogt in eerste instantie groot, maar werkt heerlijk. Door het lang snoer meer bewegingsvrijheid en haalt zo makkelijk de kreukels er uit.
Heerlijk, geen temperatuur meer instellen, deze is altijd juist. Een echte aanrader.

Chelly27 13-07-2015 Product maand in bezit

Mooi design, oogt groot, maar strijkt heel soepel en licht. Lang snoer vergroot strijkgemak. Geen temperatuur meer in stellen, alles heerlijk glad met gemak.

Nana18 13-07-2015 Product paar weken in bezit

* mooi toestel van vormgeving'. Dat is al een pluspuntje maar .... Strijkt het ook vlot?
Aangezien strijken niet echt mijn favoriete klusje is , was ik sceptisch. Toch tevreden over dit toestel.
Geen geklungel meer met temperatuurstanden. Neen, alles vlotjes in 1 keer door. Toestel kan makkelijk alle stoffen aan. Extra stoom nodig, even knopje inhouden en hop. Grote watertank dus constant bijvullen is er ook niet bij. Hierbij ook weinig tijdverlies omdat het geen lange opwarmtijd nodig heeft. Heb je gedaan met strijken, kan het het strijkijzer op slot doen waardoor het tijdens het opbergen niet van het toestel kan afvallen. Groot pluspunt aangezien dit mij nogal eens overkwam bij mijn vorig toestel. Al met al een heel positieve ervaring. Zeker een aanrader voor mensen zoals mij. Die niet graag strijken en er zo weinig tijd mogelijk aan willen besteden :)

laafje23 13-07-2015 Product paar weken in bezit

Ter vergelijking met een ouder type van philips wat ik bezit is deze er zeer op vooruit gegaan. Belangrijkste voor mij is dat dit type veel lichter is geworden aangezien ik het stoomapp altijd weer moet opbergen. Het gemak van alle stoffen kunnen strijken is zeer ideaal, niets meer hoeven te sorteren. Reservoir is voldoende, hoef niet bij te vullen tijdens het strijken. Enigte min punt wat ik zo kan vinden is dat het opbergen van het snoer nog steeds niet ideaal is. Hoop prop werk voordat het snoer er netjes in komt te zitten.

harapje 13-07-2015 Product paar weken in bezit

Een super handige uitvinding, je hoeft geen wasgoed meer te sorteren , alle soorten stoffen kun je met dezelfde warmte strijken. De strijkbout is erg licht en ligt makkelijk in de hand. Moeiteloos glijdt ie over de kleding. Perfect dat je ook een aanhoudende stoomfunctie hebt. Het enige nadeel zou kunnen zijn dat het nogal een groot apparaat is, maar tevens is dat dan ook voordeel want hij staat erg stevig op de strijktafel.
Zeker de aanschaf waard!!!

rapje 10-07-2015

Een slimme uitvinding voor een vervelend karweitje

Zeker de aanschaf waard!!!

liping 10-07-2015 Product paar weken in bezit

Het apparaat is zeer licht en het strijkt met gemak.
Het afneembare reservoir is een verbetering t.o.v mijn oude stoomstrijkgenerator.
Tevens is het heel snel op temperatuur aangezien dit apparaat niet de volledige reservoir opwarmt, zodat je heel snel kan beginnen met strijken. Het strijk heel licht.
Het is ook voorzien van een anti kalk optie, voor duurzaamheid.
Er zit geen temperatuur regelaar op de strijkijzer wat even wennen is. Eerlijk gezegd had ik mijn oude praktisch altijd op een stand staan maar zonder een regelaar heb je niet echt het gevoel dat je er iets aan kan regelen. Volgens Philips is dit apparaat voorzien van automatisch regelaar. Het strijkt alles wel goed dus ik moet er dan maar op geloven dat het ook echt automatisch gaat. Het apparaat maakt wel iets meer lawaai doordat het elke keer een beetje water doorsluist voor de stoom. Dat was de eerste wel even wennen maar ik denk dat je na een paar keer dat geluid ook niet meer hoort. De turbo stand heb ik nog niet uitgeprobeerd.